BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 28 marca 2024, 14:38

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Zdjęcia zamieszczone przez Was powinny być zgodne z poniższymi zaleceniami.
Poniżej jest program do zmiany rozdzielczości zdjęć.


1) Nie wrzucamy zdjęć większych niż 1280x1024. Jeżeli mamy zdjęcie większe zmniejszamy je lub robimy miniaturkę i wrzucamy ją odpowiednio podlinkowaną do zdjęcia dużego.
2) Nie wrzucamy zdjęć WT, godzących w pojęcie estetyki, zdjęć propagujących przemoc, pornografię, łamanie przepisów ruchu drogowego, złego obchodzenia się z samochodem lub innych mogących kogoś urazić (jeżeli czujecie że kogoś urazi, prawdopodobnie tak będzie).
3) Na temat zamieszczanych tutaj zdjęć każdy z nas wyraża swoje zdanie, dyskutujemy. Nie ubliżamy sobie, nie używamy łaciny, każdy ma prawo do własnej oceny z którą możemy się nie zgadzać.
4) Łamanie zaleceń będzie karane ostrzeżeniami.
5) Tytuł tematu piszemy w postaci "Użytkownik -->> ModelAuta, krótki opis"


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 278 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11 ... 14  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: Majster128 -->> E39 530i 2001r. M54B30, Naprawy i Mody...
PostNapisane: 12 marca 2017, 19:14 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1658
Moje BMW: E39
Kod silnika: M57
To teraz czas na składanie.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Majster128 -->> E39 530i 2001r. M54B30, Naprawy i Mody...
PostNapisane: 13 marca 2017, 00:54 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 227
Lokalizacja: Krosno/Kraków
Moje BMW: E39
Kod silnika: M54B30
Garaż: BMW 530i E39
Honda CR 250 :)
To nie jest takie proste, bo przy splanowaniu kadłuba powyżej 1,5 mm tłoki dotkną mi zawory wylotowe. Pomiary jeszcze trochę utrudniają hydrauliczne popychacze. Raczej skończy się na powiększeniu wgłębień w tłokach, ale muszę to jeszcze raz przemierzyć po splanowaniu głowicy. Czas leci nieubłaganie, a muszę jeszcze stworzyć nowe stanowisko do redukcji mas korbowodów (podział masy na, tą która bierze udział w ruchu obrotowym i tą która bierze udział w ruchu posuwisto-zwrotnym), bo aktualne jest dostosowane do korbowodów o mniejszych rozmiarach.

_________________
Zabawa z moim egzemplarzem E39:
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=159828


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Majster128 -->> E39 530i 2001r. M54B30, Naprawy i Mody...
PostNapisane: 13 marca 2017, 12:07 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1658
Moje BMW: E39
Kod silnika: M57
Działasz jak przy silniku tworzonym do rajdów :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Majster128 -->> E39 530i 2001r. M54B30, Naprawy i Mody...
PostNapisane: 13 marca 2017, 21:50 
Offline
Forumowicz

Posty: 132
Moje BMW: E39
Kod silnika: M54
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=142643
Przeglądanie tego tematu to jak oglądanie dzieła sztuki :)
Przy oglądaniu takiej pracy, niestety uzmysłowiłem sobie, że większość mechaników samochodowych to typowi wymieniacze części ( z różnym zresztą skutkiem).
Nie wiem czy w czymkolwiek tu pomogę, ale oglądał będę z zapartym tchem.
Kibicuję, pozdrawiam i cierpliwości życzę :)

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Majster128 -->> E39 530i 2001r. M54B30, Naprawy i Mody...
PostNapisane: 17 marca 2017, 22:52 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 227
Lokalizacja: Krosno/Kraków
Moje BMW: E39
Kod silnika: M54B30
Garaż: BMW 530i E39
Honda CR 250 :)
Skończyłem prace przy korbowodach.
Masa korbowodu (bez śrub i panewek) przed obróbką wynosiła 528-532 g, po obróbce 516 g.
Zrównałem masy części korbowodów biorących udział w ruchu posuwisto zwrotnym i obrotowym na tyle, na ile wystarczyło mi cierpliwości. Różnice wynoszą poniżej 1 g.
Masa kompletnego korbowodu ze śrubami i panewkami wyniosła 600g -+ 1g
Masa części biorącej udział w ruchu posuwisto zwrotnym 160g.
Masa części biorącej udział w ruchu obrotowym 440 g
Do tej operacji trzeba mieć na prawdę dużo cierpliwości...
Plus delikatna korekta poprawiająca rozprowadzanie oleju w główkach korbowodów.

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Jutro będą gotowe sworznie tłokowe.
Redukcja z 107g/szt. na 93g.
W międzyczasie przepolerowalem popychacze hydrauliczne. 7 idzie do wymiany. Zacinają się lub po wciśnięciu w ogóle nie wróciły.


Obrazek

Głowica i kadłub poszły do planowania. Później czeka mnie jeszcze pomiar objętości każdej komory spalania i ich korekta. Na koniec już drugie korygujące planowanie kadłuba o ile jeszcze łańcuch rozrządu nie spotka się sam ze sobą w miejscu, w którym jest napinany. Im niżej jest głowica tym bardziej zmniejsza się odległość między częścią łańcucha idącego w górę a częścią wracającą w dół.
Do naprawy gwintów śrub mocujących głowicę wybrałem metodę helicoli.

Specter swoje audio pewnie będę montował dopiero bliżej wakacji, bo wcześniej raczej nie będzie kiedy. Także wtedy będę mógł cokolwiek doradzić w temacie okablowania.

_________________
Zabawa z moim egzemplarzem E39:
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=159828


Ostatnio edytowano 19 marca 2017, 23:19 przez Majster128, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Majster128 -->> E39 530i 2001r. M54B30, Naprawy i Mody...
PostNapisane: 18 marca 2017, 12:41 
Offline
Forumowicz

Posty: 132
Moje BMW: E39
Kod silnika: M54
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=142643
Majster128 napisał(a):
Specter swoje audio pewnie będę montował dopiero bliżej wakacji, bo wcześniej raczej nie będzie kiedy. Także wtedy będę mógł cokolwiek doradzić w temacie okablowania.


Znalazłem rozwiązanie problemu okablowania u mnie (HiFi bez DSP)


_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Majster128 -->> E39 530i 2001r. M54B30, Naprawy i Mody...
PostNapisane: 19 marca 2017, 23:31 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 227
Lokalizacja: Krosno/Kraków
Moje BMW: E39
Kod silnika: M54B30
Garaż: BMW 530i E39
Honda CR 250 :)
Wał wybiera się jutro na wyrównoważanie dynamiczne w takim zestawie jak witać poniżej:

Obrazek

Tłoki oryginalne miały masę 290 - 293g. 1,5g rozrzutu to dość dużo.
Aktualnie mają masę 287g i różnica pomiędzy nimi nie jest większa niż 0,1g

Obrazek

Obrazek

Dzisiaj jeszcze pobawiłem się trochę z korbowodami, czego efekty przedstawiłem uaktualniając wcześniejszy post.

_________________
Zabawa z moim egzemplarzem E39:
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=159828


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Majster128 -->> E39 530i 2001r. M54B30, Naprawy i Mody...
PostNapisane: 20 marca 2017, 08:41 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 37030
Lokalizacja: Kielce
Moje BMW: E38 730d
Kod silnika: M57
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=153718
Majster128, jestem na bieżąco z Twoimi modyfikacjami - naprawdę jesteś magikiem :padam:

_________________

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Majster128 -->> E39 530i 2001r. M54B30, Naprawy i Mody...
PostNapisane: 21 marca 2017, 20:31 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Posty: 3282
Moje BMW: e46 330Ci turbo
Kod silnika: m54b30t
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=112765&start=80
Jeśli mogę coś doradzić to wrzuć zdjęcie popychaczy z drugiej strony :)

_________________
e46 330CI+2JZ+DCT+wściekły królik

Polub nas na FB BMWexpert Motorsport

Odbudowa silników KLIK


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Majster128 -->> E39 530i 2001r. M54B30, Naprawy i Mody...
PostNapisane: 24 marca 2017, 22:57 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 227
Lokalizacja: Krosno/Kraków
Moje BMW: E39
Kod silnika: M54B30
Garaż: BMW 530i E39
Honda CR 250 :)
Oczywiście każda rada jest dla mnie cenna :)

Popychacz po prawej przycina się podczas wciskania tłoczka. W dwóch pozostałych po wciśnięciu tłoczka ten już nie wrócił. Podnosi się gdy dostanie sprężone powietrze lecz z powrotem chowa się.

Obrazek

Obrazek

Te popychacze zakwalifikowałem jako sprawne:

Obrazek

Obrazek

Zaufałem polskiemu producentowi i wybrałem pierścienie Prima. Powód - brak negatywnych opinii.

Obrazek

Olej na czas docierania i produkty do płukania silnika na przyszłość.

Obrazek

Materiały do naprawy gwintów śrub mocujących głowicę również dotarły.

Obrazek

Wał wraz z osprzętem został wyrównoważony dynamicznie. Zostało zmniejszone jego bicie i wypolerowane czopy.
Na dwóch przeciwwagach widać dwa świeże otwory. Koło pasowe też wymagało delikatnej korekty.
Człowiek, który zajmował się wałem podkreślił, że tak dobrych wałów już nie robią. Nawet wskazał na leżący w kącie wał do M3 mówiąc, że jest z gównolitu.
Dzięki Michał za pomoc w transporcie wału :)

Obrazek

Obrazek

_________________
Zabawa z moim egzemplarzem E39:
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=159828


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Majster128 -->> E39 530i 2001r. M54B30, Naprawy i Mody...
PostNapisane: 24 marca 2017, 23:43 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Posty: 3282
Moje BMW: e46 330Ci turbo
Kod silnika: m54b30t
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=112765&start=80
Majster wypiernicz wszystkie te hydroregulatory do smieci i kup nowe poprawione z duża komorą olejową. Te co na zdjęciu są o kant dupy rozbić bo będą klepać.... miały wade o ktorej juz przy wiciskaniu sie przekonałeś :) oszczędzisz sobie czasu

_________________
e46 330CI+2JZ+DCT+wściekły królik

Polub nas na FB BMWexpert Motorsport

Odbudowa silników KLIK


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Majster128 -->> E39 530i 2001r. M54B30, Naprawy i Mody...
PostNapisane: 25 marca 2017, 05:07 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 37030
Lokalizacja: Kielce
Moje BMW: E38 730d
Kod silnika: M57
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=153718
Dobrze sugeruje Leo ze szklankami. Przy tak szeroko zakrojonych pracach szkoda ich nie wymienić.
Dobry ruch z olejem do docierania :ok:

_________________

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Majster128 -->> E39 530i 2001r. M54B30, Naprawy i Mody...
PostNapisane: 25 marca 2017, 23:11 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 227
Lokalizacja: Krosno/Kraków
Moje BMW: E39
Kod silnika: M54B30
Garaż: BMW 530i E39
Honda CR 250 :)
A już miałem nadzieję, że owa porada da mi możliwość zaoszczędzenia kilku zł. :P
Mimo wszystko na pewno zaoszczędzę sporo czasu. Fakt był taki, że przy zimnym rozruchu przez max 2 s. słychać było szklanki.
Dziękuję za poradę. Oby to były ostatnie części, które muszę wymienić w tym silniku. W sumie to cała reszta już została wymieniona :|

Tymczasem podczas planowania kadłuba wynikły pewne komplikacje. Z zaplanowanych 1,65 mm udało się ściągnąć tylko 1,30 mm.
A poniżej źródło problemu. Dla potomnych powiem, że kadłub można bezpiecznie splanować max. o 1,40 mm.

Obrazek

Obrazek

Wszystkie gwinty już naprawiłem metodą heli coli.
Jeśli ktoś się chce wziąć za naprawę tych gwintów tą metodą, to zapomnijcie o wierceniu otworów "z ręki" i wpuszczaniu gwintownika bez żadnego prowadzenia.
Po wierceniu i gwintowaniu:

Obrazek

Po montażu dwóch sprężynek 26 mm i 12 mm. Widać małą nieciągłość gwintu, która jest bez znaczenia.
Razem 38 mm gwintu. To więcej niż seryjnie. Dodatkowo w związku z planowaniem głowicy i kadłuba śruby wkręcą się 1,5 - 2,0 mm głębiej. Także będzie bezpiecznie.

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Aktualnie uzyskałem stopień sprężania równy 11,6:1. Zobaczymy co da się jeszcze ściągnąć z głowicy. Przydało by się doprowadzić przynajmniej do 11,8:1.

_________________
Zabawa z moim egzemplarzem E39:
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=159828


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Majster128 -->> E39 530i 2001r. M54B30, Naprawy i Mody...
PostNapisane: 27 marca 2017, 13:27 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 227
Lokalizacja: Krosno/Kraków
Moje BMW: E39
Kod silnika: M54B30
Garaż: BMW 530i E39
Honda CR 250 :)
Zrobiłem dokładne pomiary objętości komór spalania w głowicy. Przyznam, że rozbieżności są...
Od 34,5 ml do 35,5 ml.

Czyli aktualnie stopnie sprężania w poszczególnych cylindrach wyniosły by:
1 cyl. - 11,41:1
2 cyl. - 11,41:1
3 cyl. - 11,52:1
4 cyl. - 11,52:1
5 cyl. - 11,63:1
6 cyl. - 11,63:1

Głowica poszła jeszcze raz do splanowania o 0,4 mm. Więcej już się nie da, bo przebiję kolejne gniazdo pod przewód wodny. W efekcie końcowym po obróbce tłoków powinienem osiągnąć 11,8:1.

Czas na zakup opon :)

_________________
Zabawa z moim egzemplarzem E39:
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=159828


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Majster128 -->> E39 530i 2001r. M54B30, Naprawy i Mody...
PostNapisane: 27 marca 2017, 15:58 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 32
Posty: 1174
Lokalizacja: Jarocin
Moje BMW: E92 335i,m3f80 18r
Kod silnika: N54b30&s55b30
Garaż: N54garage
Brawo za takie podejscie widac pasje z kilometra :) :hurra:

_________________
335i n54 single turbo
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=86&t=161088&start=280
N54garage


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Majster128 -->> E39 530i 2001r. M54B30, Naprawy i Mody...
PostNapisane: 3 kwietnia 2017, 17:02 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 227
Lokalizacja: Krosno/Kraków
Moje BMW: E39
Kod silnika: M54B30
Garaż: BMW 530i E39
Honda CR 250 :)
Montażu nadszedł czas :)

Taka wskazówka dla osób oddających głowice do planowania. Radzę pozbyć się pozostałości materiału na krawędziach kanałów i komór spalania. Prawdopodobnie kiedyś odpadną same...

Obrazek

Obrazek

Skraplacz klimatyzacji jednak wyczyściłem dobrze i wyprostowałem. Jest szczelny. Od kupna nowego odwiódł mnie fakt, że oryginalny ma 21 mm szerokości a zamienniki ok 16-18 mm. Z obawy o niedopasowanie postarałem się wyczyścić stary. Chłodnica oleju skrzyni i płynu wspomagania również wymyte.

Obrazek

Nowe panewki główne Kolbenschmidt i zamontowane dysze olejowe:

Obrazek

Obrazek

Tym razem wału już tutaj zostaje :)

Obrazek

Dotarły też nowe gumy Dunlop SP Sport Bluresponse

Obrazek

Głowica przechodzi montaż ostateczny. Sprawdzenie szczelności zaworów i ewentualne korekty.

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Tak puki co nie ma jednego zaworu, bo gdzieś podziałem połówkę zabezpieczenia i musiałem je zamówić.
Leo wspominał, że nie warto tracić czas na te kolektory wylotowe. No i miał rację. Myślałem, że po części zetnę wewnątrz spoinę, która łączy flanszę z rurami, ale nie mogę tego zrobić. Gdy zetnę spoiny to flansza odpadnie. Spoiny kładzione są od środka. Brawa dla konstruktora... Także puki co nic z tym nie robię tylko za jakiś czas wymienię cały układ wylotowy.

Obrazek

Obrazek

A tutaj dosyć budżetowa naprawa jednego z czujników wałów rozrządu.
Do jakiej temperatury ten silnik musiał się nagrzać, że aż izolacja na przewodach się skruszyła...

Obrazek

Obrazek

Obrazek

A teraz mam do Was ogromną prośbę.
Nie dokopałem się nigdzie do informacji o momentach dokręceń niektórych śrub silnika.
Będę bardzo wdzieczny za podanie momentów dokręceń poniższych śrub.


Obrazek

Cap Bolt - M10x92 10.9
Brace Bolt - M8x20 8.8

http://pl.bmwfans.info/parts-catalog/E3 ... automatic/

Główne śruby wału (8 szt.) M12x28 12.9 (numer 5)
Śruby mocujące konwerter (3 szt.) M10x17,5 (numer 6)

_________________
Zabawa z moim egzemplarzem E39:
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=159828


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Majster128 -->> E39 530i 2001r. M54B30, Naprawy i Mody...
PostNapisane: 13 kwietnia 2017, 22:50 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 227
Lokalizacja: Krosno/Kraków
Moje BMW: E39
Kod silnika: M54B30
Garaż: BMW 530i E39
Honda CR 250 :)
Silnik powoli składam i jeśli wszystko pójdzie dobrze, to po świętach będzie jazda próbna.
Oczywiście ciągnę dorzucane są kłody pod nogi.

Tłoki połączone z korbowodami w wersji ostatecznej:

Obrazek

Wypolerowałem czopy łożysk ślizgowych wałków rozrządu:
Obrazek

Udało mi się kupić tylko wirnik zew. pompy oleju. Stary kontra nowy:

Obrazek

Obrazek

A wirnik wew. nie jest w zbyt dobrym stanie. Ma trochę odgnieceń, ale nie mam wyboru. Trzeba go zamontować z powrotem:

Obrazek

Oczywiście wszędzie poszły nowe oringi, bo stare były odkształcone i popękane:

Obrazek

Obrazek

W związku z tym, że napinacz opadł w dół o ok 2mm względen otworu olejowego w ślizgu, to trzeba było skorygować otwór.

Obrazek

Przy okazji po drugiej stronie ślizgu wykonałem rowki, które pokierują olej tam gdzie jest najbardziej na łańcuchu potrzebny, czyli pomiędzy ogniwa - na sworznie.

Obrazek

Również w związtu z tym, że zebrałem z kadłuba i głowicy 2 mm, to dla zapewnienia dobrego napięcia łańcucha rozrządu podłożyłem pod sprężynę dwie podkładki. W sumie 3 mm.

Obrazek

Tłoki po korekcie wysokości (ujednolicenie stopnia sprężania) i zrobieniu miejsca na zawory wylotowe.

Obrazek

Kończąc dokręcanie mostków wałków rozrządu wyszedł mały zonk. Puściła jedna ze szpilek. Dała radę wytrzymać moment 10 Nm, ale przy 14 Nm już wychodziła do góry.
Zastosowałem, więc szpilkę M8 zamiast M7. Podczas testu dokręciłem nakrętkę momentem 18 Nm i nie zrobiło to żadnego wrażenia na niej. Będzie działać.

Obrazek

Obrazek

Przykręcając miskę olejową również okazało się, że dwa gwinty są uszkodzone i helicoli znów poszło w ruch.
Trzeba przyznać, że po skręceniu większych części z silnika robi się niezły klocek...

Obrazek

Przy okazji przeczyściłem wszystkie złącza elektryczne znajdujące się w komorze silnika.
Odebrałem też lampy z renowacji. Oto efekt przed i po :)

Obrazek

Obrazek

Obrazek


_________________
Zabawa z moim egzemplarzem E39:
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=159828


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Majster128 -->> E39 530i 2001r. M54B30, Naprawy i Mody...
PostNapisane: 13 kwietnia 2017, 23:05 
Offline
Naczelny bimbrovnik
Avatar użytkownika

Posty: 9076
Lokalizacja: PTU
Moje BMW: e30
Kod silnika: m52b28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=77118
Bardzo jestem ciekaw, co Ci z tego silnika wyjdzie, trzymam kciuki i obserwuję :D

_________________
Obrazek

One redline a day keeps a mechanic away.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Majster128 -->> E39 530i 2001r. M54B30, Naprawy i Mody...
PostNapisane: 13 kwietnia 2017, 23:11 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 227
Lokalizacja: Krosno/Kraków
Moje BMW: E39
Kod silnika: M54B30
Garaż: BMW 530i E39
Honda CR 250 :)
Z pomocą kilku osób udało mi się dokopać do momentów dokręceń ważniejszych śrub silnika.
Dla potomności wypiszę je tutaj.

Korbowód:
1. 5 Nm
2. 20 Nm
3. 70 stopni

Czujniki spalania stukowego 20 Nm. Przesadzając z dokręcaniem tych czujników można je uszkodzić.

Nakrętki mostków wałków rozrządu 14 Nm

Nakrętka wałka pompy oleju (lewy gwint) 25 Nm

,,Brace Bolt - M8x20 8.8" 20 Nm, czyli śruby trójkątów usztywniających podpory główne wału - ja dokręciłem 23 Nm

Śruba koła pasowego 410 Nm

Śruby głowicy:
1. 40 Nm
2. 90 stopni
3. 90 stopni

,,Główne śruby wału (8 szt.) M12x28 12.9 (numer 5)" -121Nm
,,Śruby mocujące konwerter (3 szt.) M10x17,5 (numer 6)" -45Nm(przy śrubach M10 10.9 -56Nm)
,,Cap Bolt - M10x92 10.9", czyli śruby mocujące mostki podpór głównych wału - 20Nm i 70 °

Podsumowując walkę o wyższy stopień sprężania udało mi się osiągnąć 11,22:1, gdzie serynie był 10,2:1.
Szczerze powiedziawszy z moich pomiarów wynikało, że seryjnie ustawiony był jednak trochę niższy.
Niestety wycięcia w tłokach skutecznie zwiększyły objętość. Teraz wiem, że trzeba było zacząć od kupna tłoków od B28, które mają wyższy compression high. Na nich pewnie udałoby się osiągnąć przynajmniej 11,6:1

Z głowicy zebrałem 0,65 mm
Z kadłuba zebrałem 1,40 mm
Razem 2,05 mm

Zostawiłem sobie w głowicy jeszcze mięsa na jedno planowanie (0,25 mm). Jeśli bym to teraz ściągnął, to osiągnąłbym CR 11,45:1, ale bez możliwości kolejnego planowania.

_________________
Zabawa z moim egzemplarzem E39:
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=159828


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Majster128 -->> E39 530i 2001r. M54B30, Naprawy i Mody...
PostNapisane: 14 kwietnia 2017, 06:39 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 6262
idziesz idziesz :ok: najbardziej ciekawi mnie wynik na hamownii. ;)

_________________
...bo przyjemności z jazdy nie mierzymy ilością spalanego paliwa ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 278 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11 ... 14  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 30 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL