BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 24 kwietnia 2024, 18:28

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Zdjęcia zamieszczone przez Was powinny być zgodne z poniższymi zaleceniami.
Poniżej jest program do zmiany rozdzielczości zdjęć.


1) Nie wrzucamy zdjęć większych niż 1280x1024. Jeżeli mamy zdjęcie większe zmniejszamy je lub robimy miniaturkę i wrzucamy ją odpowiednio podlinkowaną do zdjęcia dużego.
2) Nie wrzucamy zdjęć WT, godzących w pojęcie estetyki, zdjęć propagujących przemoc, pornografię, łamanie przepisów ruchu drogowego, złego obchodzenia się z samochodem lub innych mogących kogoś urazić (jeżeli czujecie że kogoś urazi, prawdopodobnie tak będzie).
3) Na temat zamieszczanych tutaj zdjęć każdy z nas wyraża swoje zdanie, dyskutujemy. Nie ubliżamy sobie, nie używamy łaciny, każdy ma prawo do własnej oceny z którą możemy się nie zgadzać.
4) Łamanie zaleceń będzie karane ostrzeżeniami.
5) Tytuł tematu piszemy w postaci "Użytkownik -->> ModelAuta, krótki opis"


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 278 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: Majster128 -->> E39 530i 2001r. M54B30, Naprawy i Mody...
PostNapisane: 25 kwietnia 2017, 12:04 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 10684
Moje BMW: E46 | E46 M3
Kod silnika: M54B30| S54B32
Majster128, na pierwszy montaz idzie Behr i wahler ja bym tym razem kupil behra bo mialem dwa razy wahlera i po 2 latach juz szwankuja

_________________
Obrazek
Because life is too short to drive boring cars.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Majster128 -->> E39 530i 2001r. M54B30, Naprawy i Mody...
PostNapisane: 25 kwietnia 2017, 14:28 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 343
Lokalizacja: Elbląg/Bydgoszcz
Moje BMW: E39 530iA Touring
Kod silnika: M54B30
Ja ostatnio miałem dokładnie ten sam problem z chłodzeniem i po wymianie termostatu na Wahlera temp maksymalnie oscyluje w okolicach 96-97 stopni i już nie skacze jak wcześniej do 110-115 nawet :D

_________________
Banditer Motor Wagen


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Majster128 -->> E39 530i 2001r. M54B30, Naprawy i Mody...
PostNapisane: 25 kwietnia 2017, 18:57 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 227
Lokalizacja: Krosno/Kraków
Moje BMW: E39
Kod silnika: M54B30
Garaż: BMW 530i E39
Honda CR 250 :)
Dzięki spróbuję Behra zamontować.
Narazie niepokoją mnie te dźwięki.

Napiąłem bardziej napinacz. Dźwięk się praktycznie nie zmienił. Po otwarciu korka wlewu oleju nie słychać tego dźwięku, więc nie pochodzi on z góry.
Nawet przy zgaszeniu silnika podczas jego zatrzymywania nadal coś terkocze.
Na zimnym silniku tego nie słychać.


_________________
Zabawa z moim egzemplarzem E39:
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=159828


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Majster128 -->> E39 530i 2001r. M54B30, Naprawy i Mody...
PostNapisane: 25 kwietnia 2017, 19:18 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 3900
Moje BMW: M5
Kod silnika: S62/S63
Na pierwszym filmiku brzmiało jak popychacz (w pewnym momencie jakby cichło), na ostatnim nie wiem.
Sprawdzałeś "stetoskopem" skąd dochodzą hałasy? Może nawet kat, skoro się kończy, ale dziwne że tylko na ciepłym (jak panewka, ale to byś słyszał przy porannym rozruchu - profilaktycznie zmierz ciśnienie oleju) Napinacz bym wykluczył.

_________________
I miejsce Zlot BMW-Sport 2013, w sumie II miejsce, bo Waldek wygrał finał
III miejsce Zlot BMW-Sport 2014 (pow. 3L)
Mistrz Grand Prix Polski 2014 Street RWD
II wicemistrz GPP 2015 Street RWD
Wicemistrz GPP 2016 Street RWD
Tor Pszczółki 49.5s E39
Tor Koszalin 53.9s E39


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Majster128 -->> E39 530i 2001r. M54B30, Naprawy i Mody...
PostNapisane: 25 kwietnia 2017, 19:27 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 227
Lokalizacja: Krosno/Kraków
Moje BMW: E39
Kod silnika: M54B30
Garaż: BMW 530i E39
Honda CR 250 :)
Częstotliwość odpowiadałaby obrotom wałka rozrządu. Dane mi było słyszeć zużyte panewki i nie bardzo przypomina to taki dźwięk. U mnie jest taki metaliczny dźwięk. Gdy wrócę do domu w piątek to postaram się obsłuchać silnik stetoskopem. Przy zimnym rozruchu tak do 70 stopni płynu jest cisza.

_________________
Zabawa z moim egzemplarzem E39:
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=159828


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Majster128 -->> E39 530i 2001r. M54B30, Naprawy i Mody...
PostNapisane: 25 kwietnia 2017, 19:48 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 37030
Lokalizacja: Kielce
Moje BMW: E38 730d
Kod silnika: M57
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=153718
To nie vanos?

_________________

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Majster128 -->> E39 530i 2001r. M54B30, Naprawy i Mody...
PostNapisane: 26 kwietnia 2017, 06:55 
Offline
Zacna persona forum

Wiek: 34
Posty: 1076
Moje BMW: / Chevrolet Evanda
Kod silnika: T20SED
Garaż: viewtopic.php?f=55&t=171130
Też łańcuch bym wykluczył, bardziej by dzwonił a nie tak miarodajnie.
Również twierdzę że to nie panewka bo ona stuka inaczej.
Tak jak kolega rorafalki pisze, sprawdziłbym Vanos, posłuchaj na YT podobne dźwięki są.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Majster128 -->> E39 530i 2001r. M54B30, Naprawy i Mody...
PostNapisane: 26 kwietnia 2017, 10:30 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 227
Lokalizacja: Krosno/Kraków
Moje BMW: E39
Kod silnika: M54B30
Garaż: BMW 530i E39
Honda CR 250 :)
Przyznam szczerze, że pierwszy raz ten dźwięk usłyszałem gdy w INPA włączyłem sprawdzanie szczelności vanosa. Wyskoczył błąd programu i testu nie wykonał, ale podniósł obroty silnika i od wtedy zaczęły wydobywać się takie dźwięki.
Luzy na łożyskach kasowałem już wcześniej, więc nie wiem co miałoby tam wydawać taki dźwięk...
Wydaje mi się, że po zdjęciu korka wlewu oleju ten dźwięk powinien być bardziej słyszalny.

_________________
Zabawa z moim egzemplarzem E39:
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=159828


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Majster128 -->> E39 530i 2001r. M54B30, Naprawy i Mody...
PostNapisane: 26 kwietnia 2017, 11:20 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 37030
Lokalizacja: Kielce
Moje BMW: E38 730d
Kod silnika: M57
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=153718
Majster128 napisał(a):
Przyznam szczerze, że pierwszy raz ten dźwięk usłyszałem gdy w INPA włączyłem sprawdzanie szczelności vanosa. Wyskoczył błąd programu i testu nie wykonał, ale podniósł obroty silnika i od wtedy zaczęły wydobywać się takie dźwięki.

no to ewidentnie trop z vanosem

_________________

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Majster128 -->> E39 530i 2001r. M54B30, Naprawy i Mody...
PostNapisane: 26 kwietnia 2017, 14:51 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 19
Moje BMW: E36
Kod silnika: M52B28
U mnie w M52 wymieniałem uszczelniacz wału od strony skrzyni, kupiłem febi uszczelniacz i oryginalną metalową przekładkę która przychodzi pod pokrywę uszczelniacza wału. Złożyłem to bez silikonu, a simmering nawet tej sprężynki nie miał która powinna dociskać uszczelniacz do wału. Po złożeniu widać było szczelinę pomiędzy simmeringiem a wałem, zostawiłem to na ok 12h i po tym czasie szczelina się ułożyła z zniknęła. Po ok 1000km sucho. Może Tobie leci spod miski przy skrzyni skoro flansza uszczelniona i nowy simmering?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Majster128 -->> E39 530i 2001r. M54B30, Naprawy i Mody...
PostNapisane: 28 kwietnia 2017, 23:59 
Offline
Forumowicz

Posty: 149
Moje BMW: Leon 1M
Kod silnika: BCB
Witam! W końcu konkretny temat na tym forum i człowiek, który wie jak działa silnik i co z nim robić :)
Wątek w sumie dotyczy sprawy, która od dawna chodzi mi po głowie, czyli wolnossące R6 o dużej pojemności i podkęcone na ile to możliwe... znaczy na tyle, na ile się opłaca i jest wykonalne bez nowoczesnych (drogich) technologii :P Skoro już cały silnik na wierzchu i takie grube modyfikacje, to fajnie by było zwiększyć pojemność, no ale wróćmy do rzeczywistości, bo chciałem poruszyć kilka kwestii, które wspominał autor tematu, ale nie zostały skomentowane.

1. Może zamiast szlifować seryjną przepustnicę, to zamontuj większą od silnika V8? W tych latach były produkowane elektroniczne przepustnice wyglądające podobnie, od najmniejszych silników R4 po V8 - w każdym razie największa ma jakieś 80 mm średnicy wewnątrz i poza V8 była montowana w Alpinie B3S (E46) R6 3,4 litra 305 KM (nr części 13 54 1 435 959). Wydaje mi się, że one mają identyczne sterowanie/okablowanie, a może nawet takie same wtyczki. Wiem na pewno, że użytkownik Broder z tego forum zamontował w swoim M54B22 przepustnicę z dolotem z M54B30 i bodajże wystarczyło tylko dorobić adapter (inny rozstaw śrub) oraz przeprowadzić adaptację w inpie.

2. Wgłębienia w kanałach głowicy, to już nie moja działka, jednak takie rzeczy wykonuje dla przykładu firma DZIAK Motosport. Polecam przejrzeć ich galerię na facebook'u:
https://www.facebook.com/pg/DZIAK.Motorsport/photos/
Mają kilka głowic po obróbce na wzór "piłki golfowej". Można zadzwonić i dopytać czy w silniku, który kręci się w porywach do 7000 rpm byłaby jakakolwiek poprawa przepływu. Bo zdecydowanie inaczej będzie wyglądać sprawa w motocyklu osiągającym 12'000 czy nawet 20'000 rpm:
https://youtu.be/hOS_8Z60pBg

3. Kwestia przyspieszenia zapłonu jest do wykonania, ale z tym to na priv zapraszam ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Majster128 -->> E39 530i 2001r. M54B30, Naprawy i Mody...
PostNapisane: 10 maja 2017, 21:51 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 10684
Moje BMW: E46 | E46 M3
Kod silnika: M54B30| S54B32
jakie njusy z placu boju?

_________________
Obrazek
Because life is too short to drive boring cars.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Majster128 -->> E39 530i 2001r. M54B30, Naprawy i Mody...
PostNapisane: 18 maja 2017, 09:24 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 227
Lokalizacja: Krosno/Kraków
Moje BMW: E39
Kod silnika: M54B30
Garaż: BMW 530i E39
Honda CR 250 :)
Wybaczcie brak aktualizacji. Brak czasu utrudnia zabawę z autem.
To metaliczne cykanie zostało zlikwidowane poprzez zalanie moto doktora tuż przed wymianą oleju na normalny. Po wymianie oleju jednak cykanie wróciło. Wg. Mnie to jednak któryś z popychaczy. Jeden z dwóch kolbenshmitdów.
Zrobiłem juz 2000 km i nie licząc tego dźwięku jest całkiem dobrze.
Brak zmiany poziomu płynu chodzącego i oleju. Kilka kropel oleju wisi na połączeniu skrzyni i silnika, ale to już zostawiam.
Na gazie powyżej 5500 obr/min brak mocy. Prawdopodobnie reduktor ma za mała wydajność. Na benzynie idzie do odcięcia płynnie.
Zużycie gazu przy dynamicznej jeździe i autostrada w przedziale 160-200 km/h ustala się na 14,5 l.
Wg mnie to bardzo dobry wynik.
Czujniki stuka dają napięcie przy obciążeniu nie większe niż 0,5 V.
Wymieniłem tez dwie pierwsze sondy lambda. Reagują zdecydowanie szybciej niż stare. Co najmniej dwa razy szybciej.

_________________
Zabawa z moim egzemplarzem E39:
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=159828


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Majster128 -->> E39 530i 2001r. M54B30, Naprawy i Mody...
PostNapisane: 18 maja 2017, 11:16 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 13607
Lokalizacja: WWY
Moje BMW: E38
Kod silnika: M57
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 08&start=0
Majster128 napisał(a):
zalanie moto doktora
:zdziwko: jak to ? po co ? nie szkoda Ci zasyfiać silnika takimi preparatami ? Wiedzę masz, umiejętności, to nie wierzę że nie znajdziesz przyczyny stuków, a po takim ogromie pracy włożonej, nawet przez myśl by mi nie przeszło żeby lać coś więcej do silnika, poza najlepszym olejem jaki jest dostępny :niepewny:

_________________
"Ja to chętnie napiłbym się kawy, ale wszyscy myślą, że ja tylko tą wódę, no i stawiają, a ja nie mam śmiałości, żeby im odmówić"-Jan Himilsbach


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Majster128 -->> E39 530i 2001r. M54B30, Naprawy i Mody...
PostNapisane: 18 maja 2017, 12:51 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 227
Lokalizacja: Krosno/Kraków
Moje BMW: E39
Kod silnika: M54B30
Garaż: BMW 530i E39
Honda CR 250 :)
DanyU Po to by zwiększyć lepkość oleju co przekłada się bezpośrednio na doszczelnienie popychaczy. Zgodnie z przewidywaniami na nagrzanym silniku dźwięk zamilkł. Dało mi to informację, że najprawdopodobniej winny jest jeden z popychaczy. Po tym teście olej został wymieniony. Bez obawy. Nie mam w planie psuć silnika :)
Szklanki zamówione. Zobaczymy efekt po ich wymianie.
Dodam, że dmuchając sprężonym powietrzem w otwór olejowy popychaczy kolbenshmitd dużo oleju wypływało dookoła tłoczka. W popychaczach INA nie występowało takie zjawisko. Źle zrobiłem montując dwa nowe popychacze kolbenshmitd, które miałem.

_________________
Zabawa z moim egzemplarzem E39:
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=159828


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Majster128 -->> E39 530i 2001r. M54B30, Naprawy i Mody...
PostNapisane: 18 maja 2017, 12:56 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 37030
Lokalizacja: Kielce
Moje BMW: E38 730d
Kod silnika: M57
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=153718
szkoda, że od razu nie posłuchałeś Leo
Leo napisał(a):
Majster wypiernicz wszystkie te hydroregulatory do smieci i kup nowe poprawione z duża komorą olejową. Te co na zdjęciu są o kant dupy rozbić bo będą klepać.... miały wade o ktorej juz przy wiciskaniu sie przekonałeś :) oszczędzisz sobie czasu


co do "doktora" - słaby pomysł, tym bardziej, że trochę go mogło zostać w silniku

mam nadzieję, że tuż po ich wymianie będzie cisza :)


PS jak silnik rozwija moc? masz porównanie z innym M54B30?

_________________

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Majster128 -->> E39 530i 2001r. M54B30, Naprawy i Mody...
PostNapisane: 18 maja 2017, 16:31 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 6262
rorafalki napisał(a):
PS jak silnik rozwija moc? masz porównanie z innym M54B30?

Dokładnie. Jakiechś 100-200 by się przydało. Lepsze to moim zdaniem niż hamownia.

_________________
...bo przyjemności z jazdy nie mierzymy ilością spalanego paliwa ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Majster128 -->> E39 530i 2001r. M54B30, Naprawy i Mody...
PostNapisane: 18 maja 2017, 19:00 
Offline
Zacna persona forum

Wiek: 35
Posty: 1457
Moje BMW: F30
Kod silnika: N20B20
Garaż: było e39 530i http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=155769
było e46 325i http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=165786
jest f30 328i http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=168768
Skoro serce tak podkręcone to aż szkoda nie zrobić jakieś korekty softu lub/i odetkać dolot/wylot.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Majster128 -->> E39 530i 2001r. M54B30, Naprawy i Mody...
PostNapisane: 18 maja 2017, 19:17 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1658
Moje BMW: E39
Kod silnika: M57
Z tego moga wyjść ciekawe cyferki ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Majster128 -->> E39 530i 2001r. M54B30, Naprawy i Mody...
PostNapisane: 19 maja 2017, 08:29 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 10684
Moje BMW: E46 | E46 M3
Kod silnika: M54B30| S54B32
z tym moto doktorem troche strzal w kolano, bo to gowno zalepia kanaly olejowe, ja bym sie bal zeby to nie zatkalo np natryskow oleju na denko tloka czy tym podobnych malych kanałów.
a co do szklanek mi tez chcieli wciskach kolbenshmidty, ze niby tansze i super fajne, ale z tego co widze tutaj i z tego co Leo pisal to tylko Ina

_________________
Obrazek
Because life is too short to drive boring cars.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 278 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 61 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL