BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 17 kwietnia 2024, 00:03

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Zdjęcia zamieszczone przez Was powinny być zgodne z poniższymi zaleceniami.
Poniżej jest program do zmiany rozdzielczości zdjęć.


1) Nie wrzucamy zdjęć większych niż 1280x1024. Jeżeli mamy zdjęcie większe zmniejszamy je lub robimy miniaturkę i wrzucamy ją odpowiednio podlinkowaną do zdjęcia dużego.
2) Nie wrzucamy zdjęć WT, godzących w pojęcie estetyki, zdjęć propagujących przemoc, pornografię, łamanie przepisów ruchu drogowego, złego obchodzenia się z samochodem lub innych mogących kogoś urazić (jeżeli czujecie że kogoś urazi, prawdopodobnie tak będzie).
3) Na temat zamieszczanych tutaj zdjęć każdy z nas wyraża swoje zdanie, dyskutujemy. Nie ubliżamy sobie, nie używamy łaciny, każdy ma prawo do własnej oceny z którą możemy się nie zgadzać.
4) Łamanie zaleceń będzie karane ostrzeżeniami.
5) Tytuł tematu piszemy w postaci "Użytkownik -->> ModelAuta, krótki opis"


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 278 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 9, 10, 11, 12, 13, 14  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: Majster128 -->> E39 530i 2001r. M54B30, Naprawy i Mody...
PostNapisane: 27 czerwca 2017, 15:42 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 2470
Lokalizacja: Łódź
Moje BMW: F82 M4 COMP/E91/F20
Kod silnika: S55B30/N47/N47
Garaż: M4 F82 Competition MINERAL GREY
E91 LCI 320d SAPPHIRE BLACK
F20 116D ALPIN WEISS
Było:
E36 318i MONTREALBLAU
E39 530i TITANSILBER
E92 335i SCHWARZ BLACK
E60 530D SCHWARZ BLACK
E92 335i TITANSILBER http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=168888
E87 120d SCHWARZ BLACK
E92 M3 viewtopic.php?f=89&t=171245
Ja mam kadłub do M54B30 i jeszcze pare innych części do tego silnika ,ale raczej też nadaje się do tulejowania/honowania ,bo ma delikatnie zrysowane gładzie cylindów :zawstydzony:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Majster128 -->> E39 530i 2001r. M54B30, Naprawy i Mody...
PostNapisane: 27 czerwca 2017, 15:48 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 227
Lokalizacja: Krosno/Kraków
Moje BMW: E39
Kod silnika: M54B30
Garaż: BMW 530i E39
Honda CR 250 :)
Podrzucić dokładne foto na pw jeśli możesz. Tulejowanie już nie wchodzi w grę.

_________________
Zabawa z moim egzemplarzem E39:
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=159828


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Majster128 -->> E39 530i 2001r. M54B30, Naprawy i Mody...
PostNapisane: 27 czerwca 2017, 15:57 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 2470
Lokalizacja: Łódź
Moje BMW: F82 M4 COMP/E91/F20
Kod silnika: S55B30/N47/N47
Garaż: M4 F82 Competition MINERAL GREY
E91 LCI 320d SAPPHIRE BLACK
F20 116D ALPIN WEISS
Było:
E36 318i MONTREALBLAU
E39 530i TITANSILBER
E92 335i SCHWARZ BLACK
E60 530D SCHWARZ BLACK
E92 335i TITANSILBER http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=168888
E87 120d SCHWARZ BLACK
E92 M3 viewtopic.php?f=89&t=171245
Jak chcesz bez tulejowania to raczej chyba nie polecam...Mechanik powiedział mi ,że raczej się nie nadaje więc nie chce ci na siłe wciskać ,tym bardziej ,że już miałeś nieciekawe przygody a ja sobie za ten blok ręki nie dam uciąć...Jak bardzo chcesz porobie zdjęcia sam ocenisz ,bo ja osobiście aż tak się nie znam :mur:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Majster128 -->> E39 530i 2001r. M54B30, Naprawy i Mody...
PostNapisane: 27 czerwca 2017, 16:00 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 227
Lokalizacja: Krosno/Kraków
Moje BMW: E39
Kod silnika: M54B30
Garaż: BMW 530i E39
Honda CR 250 :)
Szukam już na prawdę czegoś dobrego. Dzięki za info.

_________________
Zabawa z moim egzemplarzem E39:
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=159828


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Majster128 -->> E39 530i 2001r. M54B30, Naprawy i Mody...
PostNapisane: 27 czerwca 2017, 20:14 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 19
Moje BMW: E36
Kod silnika: M52B28
Szkoda, że tyle roboty i za długo nie pojeździłeś. Co prawda tylko, lub aż blok jest do wymiany. Ciekawe czy dało by radę przypasować blok z M50B25, podobno pancerny, chociaż to starsza konstrukcja ale na pewno takiej nie spodzianki by nie było.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Majster128 -->> E39 530i 2001r. M54B30, Naprawy i Mody...
PostNapisane: 28 czerwca 2017, 20:37 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Posty: 3282
Moje BMW: e46 330Ci turbo
Kod silnika: m54b30t
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=112765&start=80
Brak kanałów olejowych do zasialnai vanosa ale da sie to przerobic ;)

Jutro jak nie zapomne zerkne w swoje zpasy bo powinienem miec jesli mnie pamieć nie myli około 3-4 sztuk z czego jeden z mojego silnika z wrzuconymi helicoli :)

_________________
e46 330CI+2JZ+DCT+wściekły królik

Polub nas na FB BMWexpert Motorsport

Odbudowa silników KLIK


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Majster128 -->> E39 530i 2001r. M54B30, Naprawy i Mody...
PostNapisane: 28 czerwca 2017, 22:28 
Offline
Forumowicz

Posty: 149
Moje BMW: Leon 1M
Kod silnika: BCB
A bloki z silników M54B25 oraz M52TUB25 i B28 nie są przypadkiem takie same?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Majster128 -->> E39 530i 2001r. M54B30, Naprawy i Mody...
PostNapisane: 24 lipca 2017, 00:01 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 2
Lokalizacja: Australia
Moje BMW: e39
Kod silnika: m54b30
Majster128 jak postep z naprawa?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Majster128 -->> E39 530i 2001r. M54B30, Naprawy i Mody...
PostNapisane: 19 sierpnia 2017, 20:31 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 227
Lokalizacja: Krosno/Kraków
Moje BMW: E39
Kod silnika: M54B30
Garaż: BMW 530i E39
Honda CR 250 :)
Udało mi się w końcu znaleźć dobry kadłub. Aktualnie trwają przy nim prace.

Postanowiłem w międzyczasie udoskonalić układ odmy. Ostatnim czasy pękła mi membrana w separatorze i silnik wciągał ok 1 L oleju na 100 km.
Jeśli ktoś jest ciekawy jak wygląda wnętrze dolnej części separatora:

Obrazek

W kolektorze zaślepiłem wszystkie wejścia z separatora:


Obrazek

Obrazek

Obrazek

A teraz ciekawostka dotycząca łańcuchów.
Łańcuchy w pudełkach Febi są łańcuchami IWIS.
A teraz ciekawiej.
Łańcuchy oryginalne BMW też są firmy IWIS, ale jest kosmetyczna różnica ...
Zobaczcie sami.

FEBI:

Obrazek

ORYGINAŁ:

Obrazek

_________________
Zabawa z moim egzemplarzem E39:
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=159828


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Majster128 -->> E39 530i 2001r. M54B30, Naprawy i Mody...
PostNapisane: 20 sierpnia 2017, 08:23 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 37030
Lokalizacja: Kielce
Moje BMW: E38 730d
Kod silnika: M57
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=153718
Powodzenia przy ponownym składaniu :ok:

Co do łańcucha: świetnie ujales różnicę. A tak wiele osób twierdzi, że spotkało ich ogromne szczęście, że za ułamek kwoty mają to samo, tylko np. zeszlifowane logo . Prawie ;)
A jaka jest różnica w cenie detalicznej?

_________________

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Majster128 -->> E39 530i 2001r. M54B30, Naprawy i Mody...
PostNapisane: 20 sierpnia 2017, 12:35 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 227
Lokalizacja: Krosno/Kraków
Moje BMW: E39
Kod silnika: M54B30
Garaż: BMW 530i E39
Honda CR 250 :)
Krótki:
Oryginał 193 zł
Febi Bilstein ok. 110 zł

Długi:
Oryginał 369 zł
Febi Bilstein ok. 180zł

Pompy oleju:
Oryginał 170 zł
Febi Bilstein/Ruvill ok. 70 zł

Robię też testy produktu zwanego ceramizer. Zalany do 3 silników, ale tylko jeden to benzyna. Podam wyniki pomiaru ciśnienia sprężania gdy przejedzie 1500 km od zalania. Wcześniej testowałem w silniku benzynowym Fiata 1,6. Dostałem wzrost ciśnienia sprężania po ok. 1 bar na każdym cylindrze.

_________________
Zabawa z moim egzemplarzem E39:
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=159828


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Majster128 -->> E39 530i 2001r. M54B30, Naprawy i Mody...
PostNapisane: 24 sierpnia 2017, 22:17 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 227
Lokalizacja: Krosno/Kraków
Moje BMW: E39
Kod silnika: M54B30
Garaż: BMW 530i E39
Honda CR 250 :)
Silnik dostaje drugą szansę :)
Jeszcze tylko przerobić tłoki i można kontynuować montaż. Do końca miesiąca chcę go uruchomić.

Obrazek

_________________
Zabawa z moim egzemplarzem E39:
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=159828


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Majster128 -->> E39 530i 2001r. M54B30, Naprawy i Mody...
PostNapisane: 24 sierpnia 2017, 22:28 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1658
Moje BMW: E39
Kod silnika: M57
Szlif ma się rozumieć robiłeś?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Majster128 -->> E39 530i 2001r. M54B30, Naprawy i Mody...
PostNapisane: 24 sierpnia 2017, 22:49 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 227
Lokalizacja: Krosno/Kraków
Moje BMW: E39
Kod silnika: M54B30
Garaż: BMW 530i E39
Honda CR 250 :)
Z wałem nic nie robiłem.
Tego wału nie wolno szlifować. Jest azotowany i po ściągnięciu cienkiej warstwy utwardzonej nie ma już wystarczającej twardości.
No chyba, że później go powtórnie zaazotujemy.

_________________
Zabawa z moim egzemplarzem E39:
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=159828


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Majster128 -->> E39 530i 2001r. M54B30, Naprawy i Mody...
PostNapisane: 24 sierpnia 2017, 23:00 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 2703
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: Subaru Outback
Kod silnika: EJ253
Ale blok dałeś inny niż ostatnio?

_________________
Jeśli 4 to B. Jeśli 6 to R. Jeśli 8 to V


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Majster128 -->> E39 530i 2001r. M54B30, Naprawy i Mody...
PostNapisane: 24 sierpnia 2017, 23:33 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 227
Lokalizacja: Krosno/Kraków
Moje BMW: E39
Kod silnika: M54B30
Garaż: BMW 530i E39
Honda CR 250 :)
Oczywiście. Dobrego kadłuba szukałem dość długo i w końcu się udało zdobyć bardzo dobry egzemplarz :)

_________________
Zabawa z moim egzemplarzem E39:
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=159828


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Majster128 -->> E39 530i 2001r. M54B30, Naprawy i Mody...
PostNapisane: 25 sierpnia 2017, 07:00 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 37030
Lokalizacja: Kielce
Moje BMW: E38 730d
Kod silnika: M57
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=153718
teraz MUSI być dobrze - 3mam kciuki - powodzenia :ok:

_________________

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Majster128 -->> E39 530i 2001r. M54B30, Naprawy i Mody...
PostNapisane: 25 sierpnia 2017, 09:31 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 10684
Moje BMW: E46 | E46 M3
Kod silnika: M54B30| S54B32
czym pucowałeś wał korbowy?

_________________
Obrazek
Because life is too short to drive boring cars.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Majster128 -->> E39 530i 2001r. M54B30, Naprawy i Mody...
PostNapisane: 25 sierpnia 2017, 17:00 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 227
Lokalizacja: Krosno/Kraków
Moje BMW: E39
Kod silnika: M54B30
Garaż: BMW 530i E39
Honda CR 250 :)
Wał, kadłub i całą resztę:
http://elektromix.com.pl/dimer-plyn-czy ... na-karcher

_________________
Zabawa z moim egzemplarzem E39:
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=159828


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Majster128 -->> E39 530i 2001r. M54B30, Naprawy i Mody...
PostNapisane: 28 sierpnia 2017, 15:49 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 34
Posty: 66
Moje BMW: e46
Kod silnika: M54b30
No czekam na efekty ^^ mnie czeka taka sama przygoda tyle że mam nadzieje ze nie skończy się tak samo jak u ciebie za pierwszym razem ^^


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 278 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 9, 10, 11, 12, 13, 14  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 19 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL