BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 24 kwietnia 2024, 23:04

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Zdjęcia zamieszczone przez Was powinny być zgodne z poniższymi zaleceniami.
Poniżej jest program do zmiany rozdzielczości zdjęć.


1) Nie wrzucamy zdjęć większych niż 1280x1024. Jeżeli mamy zdjęcie większe zmniejszamy je lub robimy miniaturkę i wrzucamy ją odpowiednio podlinkowaną do zdjęcia dużego.
2) Nie wrzucamy zdjęć WT, godzących w pojęcie estetyki, zdjęć propagujących przemoc, pornografię, łamanie przepisów ruchu drogowego, złego obchodzenia się z samochodem lub innych mogących kogoś urazić (jeżeli czujecie że kogoś urazi, prawdopodobnie tak będzie).
3) Na temat zamieszczanych tutaj zdjęć każdy z nas wyraża swoje zdanie, dyskutujemy. Nie ubliżamy sobie, nie używamy łaciny, każdy ma prawo do własnej oceny z którą możemy się nie zgadzać.
4) Łamanie zaleceń będzie karane ostrzeżeniami.
5) Tytuł tematu piszemy w postaci "Użytkownik -->> ModelAuta, krótki opis"


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 278 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 10, 11, 12, 13, 14  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: Majster128 -->> E39 530i 2001r. M54B30, Naprawy i Mody...
PostNapisane: 28 sierpnia 2017, 20:28 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 227
Lokalizacja: Krosno/Kraków
Moje BMW: E39
Kod silnika: M54B30
Garaż: BMW 530i E39
Honda CR 250 :)
Tulejować nie polecam, a będę miał jeden dobry kadłub na sprzedaż, wał i korbowody.

_________________
Zabawa z moim egzemplarzem E39:
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=159828


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Majster128 -->> E39 530i 2001r. M54B30, Naprawy i Mody...
PostNapisane: 29 sierpnia 2017, 20:01 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 227
Lokalizacja: Krosno/Kraków
Moje BMW: E39
Kod silnika: M54B30
Garaż: BMW 530i E39
Honda CR 250 :)
Dzisiaj rozpocząłem pracę z układem audio. Na początek musiałem otworzyć przestrzeń między bagażnikiem i kokpitem.
Kątówka poszła w ruch i otwierany podłokietnik okazał się być bardzo przydatny :)

Obrazek

Obrazek

Obrazek



I taka ciekawostka.
Opierając się na wcześniejszych radach, które pojawiły się w moim temacie postanowiłem wymienić termostat na firmę Wahler. Dzisiaj sprawdzałem temp. otwarcia termostatu starego (8 tys. km) Meyle i nowego Wahler.
Dodam, że od nowości termostat Meyle wykazywał problemy. Wskazówka nie stała idealnie w pionie tylko była lekka pochylona w prawo (więcej info na wcześniejszych stronach tematu). W INPA temp. utrzymywała się na ok 103 stopnie.
Ciśnienie atmosferyczne jest jakie jest, więc woda gotuje mi się przy 98 stopniach.
W tej temp. Meyle nawet się nie ruszył. Wahler uchylił się o 2-3 mm.
Taka różnica.

_________________
Zabawa z moim egzemplarzem E39:
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=159828


Ostatnio edytowano 29 sierpnia 2017, 21:33 przez Majster128, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Majster128 -->> E39 530i 2001r. M54B30, Naprawy i Mody...
PostNapisane: 29 sierpnia 2017, 21:04 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 37030
Lokalizacja: Kielce
Moje BMW: E38 730d
Kod silnika: M57
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=153718
Majster128, fajnie, że dzielisz się własnymi doświadczeniami z innymi :padam:

jak zwykle profi :ok:

_________________

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Majster128 -->> E39 530i 2001r. M54B30, Naprawy i Mody...
PostNapisane: 31 sierpnia 2017, 21:31 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 227
Lokalizacja: Krosno/Kraków
Moje BMW: E39
Kod silnika: M54B30
Garaż: BMW 530i E39
Honda CR 250 :)
Natrafiłem na schody podłączając audio. Wartość napięcia sygnału z radia do wzmacniacza jest stała ...
Żeby skrzynia podgłaśniała się wraz ze wzrostem głośności na radiu trzeba będzie rozebrać wzmacniacz i trochę poszperać.
Po wyjęciu i włożeniu panelu radia i cd nagle przestały działać przyciski od podgłaszania i zmiany utworu na kierownicy oraz przyciski DSP, zegarka, telefonu na panelu radia ...
Żyć nie umierać.

_________________
Zabawa z moim egzemplarzem E39:
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=159828


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Majster128 -->> E39 530i 2001r. M54B30, Naprawy i Mody...
PostNapisane: 31 sierpnia 2017, 21:38 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 3900
Moje BMW: M5
Kod silnika: S62/S63
Nie jeden już by zrobił zjazd z Giewontu tym egzemplarzem - zazdroszczę wytrwałości :ok:

_________________
I miejsce Zlot BMW-Sport 2013, w sumie II miejsce, bo Waldek wygrał finał
III miejsce Zlot BMW-Sport 2014 (pow. 3L)
Mistrz Grand Prix Polski 2014 Street RWD
II wicemistrz GPP 2015 Street RWD
Wicemistrz GPP 2016 Street RWD
Tor Pszczółki 49.5s E39
Tor Koszalin 53.9s E39


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Majster128 -->> E39 530i 2001r. M54B30, Naprawy i Mody...
PostNapisane: 3 września 2017, 22:55 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 227
Lokalizacja: Krosno/Kraków
Moje BMW: E39
Kod silnika: M54B30
Garaż: BMW 530i E39
Honda CR 250 :)
Dobre Lincoln :super:

Bawię się dalej z audio.
Po przeanalizowaniu wzmacniacza wyciągnąłem sygnały z przed końcówek mocy. Same końcówki zrealizowane na układach TDA8566, które nie są zbyt dobrej jakości i mocy.
Dowiedziałem się nawet, że mam 14, a nie 12 głośników. 4 głośniki są w subwooferze (tylna półka).
Testy audio trwają.

Obrazek


Przehonowałem sobie też cylindry, żeby zapewnić utrzymywanie filmu olejowego na powierzchni.

Obrazek


Aktualnie stan pojazdu jest taki jak poniżej. Może jutro uda mi się wykonać jazdę próbną.

Obrazek


A teraz pytanie za sto punktów. Dlaczego w uszczelce głowicy po stronie wydechowej otwory na cylindry nie są okrągłe, tylko posiadają dwie wypustki ?

Obrazek

_________________
Zabawa z moim egzemplarzem E39:
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=159828


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Majster128 -->> E39 530i 2001r. M54B30, Naprawy i Mody...
PostNapisane: 4 września 2017, 21:33 
Offline
Forumowicz

Posty: 149
Moje BMW: Leon 1M
Kod silnika: BCB
W tym bloku są fabryczne tuleje?
Kształt uszczelki / wypustki mogą mieć coś wspólnego z kształtem głowicy. Masz jej zdjęcie?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Majster128 -->> E39 530i 2001r. M54B30, Naprawy i Mody...
PostNapisane: 4 września 2017, 23:27 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 227
Lokalizacja: Krosno/Kraków
Moje BMW: E39
Kod silnika: M54B30
Garaż: BMW 530i E39
Honda CR 250 :)
Jak widać na zdjęciach w kadłubach M54B30 są tuleje.
Zdjęć głowicy masz multum kilka stron wcześniej.

Czas na modyfikację separatora oleju.
W związku z tym, że ostatnio pękła mi membrana w nim i silnik wciągnął ponad 1l oleju na 100 km to postanowiłem zmodyfikować ten układ na bardziej bezawaryjny.

Zacząłem od kupna nowego separatora Febi, aby w spirali (dolna część separatora) nie było osadów z oleju jaki znalazłem po przecięciu starego separatora.

Obrazek

Wyciągnąłem membraną i wyciąłem z niej tylko zewnętrzny pierścień uszczelniający.

Obrazek

Zamiast membrany zastosowałem stalową myjkę do mycia naczyń, na której to będzie osadzać się pozostała mgła olejowa, która nie osadziła się w spirali.

Obrazek

Całość dokładnie uszczelniłem pasą uszczelniającą. Wraz małym otworkiem od tylnej części membrany służącym do wyrównywania ciśnienia.

Obrazek

Wszystkie doprowadzenia odmy w kolektorze dolotowym są już szczelnie zaślepione.

Teraz przewód idący od separatora do kolektora dolotowego połączę z atmosferą przez jakiś mały filtr lub z airboxem (obudową filtra powietrza). Tylko w drugim przypadku może powstać efekt inżektorowy i znów będzie zasysać mgłę olejową do kolektora dolotowego. Zatem znacznie lepszym rozwiązaniem będzie połączenie z atmosferą :)

_________________
Zabawa z moim egzemplarzem E39:
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=159828


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Majster128 -->> E39 530i 2001r. M54B30, Naprawy i Mody...
PostNapisane: 5 września 2017, 06:41 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 6262
Jak już rzeźbisz to proponowałbym ci całkowicie wywalić separator i zastąpić układem OCT+ zawór PCV. Ja osobiscie miałem dosyć tego ustrojstwa i serwisowania go. Jest troche zabawy ale raz zrobisz i koniec. ;)

_________________
...bo przyjemności z jazdy nie mierzymy ilością spalanego paliwa ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Majster128 -->> E39 530i 2001r. M54B30, Naprawy i Mody...
PostNapisane: 5 września 2017, 21:01 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 227
Lokalizacja: Krosno/Kraków
Moje BMW: E39
Kod silnika: M54B30
Garaż: BMW 530i E39
Honda CR 250 :)
Silnik odpalony. Pracuje bardzo ładnie na wolnych obrotach, ale ...
Po przejechaniu 20 km postanowiłem nacisnąć mocniej na gaz. Silnik miał chwilę zastanowienia i przez chwilę poczułem drgania. Sprawdziłem błędy. Odczytałem wypadanie zapłonu na 3,4 i 5 cylindrze. Robiłem kilka prób i błędy wypadania dotyczyły tych cylindrów. Nie zawsze wszystkich. Po odczuciu drgania podczas przyśpieszania sterownik wyłączał te cylindry i na postoju silnik już drżał. Po zgaszeniu i szybkim odpaleniu silnik znów pracował na wszystkich cylindrach.
Korekcje cylindrów poniżej 0,25
Pierwsze sondy wahają się od 0,2V do 0,8V na wolnych obrotach. Obydwie są nowe.
Drugie sondy utrzymują się na 0,2 V na wolnych obrotach.
Ciśnienie paliwa na wolnych obrotach 3,5 bara.
Temperatura płynu nie waha się w zakresie 96-98 C.

Vanos po ustawieniu wydechu na 3,2 i dolotu na 13,8 mm:

Obrazek

Macie jakiś pomysł gdzie szukać przyczyny ?

Chwilowe buczenie to jakiś błąd mikrofonu.

_________________
Zabawa z moim egzemplarzem E39:
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=159828


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Majster128 -->> E39 530i 2001r. M54B30, Naprawy i Mody...
PostNapisane: 2 listopada 2017, 22:13 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 2703
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: Subaru Outback
Kod silnika: EJ253
Jak progres? :)

_________________
Jeśli 4 to B. Jeśli 6 to R. Jeśli 8 to V


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Majster128 -->> E39 530i 2001r. M54B30, Naprawy i Mody...
PostNapisane: 4 listopada 2017, 16:46 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Posty: 3282
Moje BMW: e46 330Ci turbo
Kod silnika: m54b30t
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=112765&start=80
Sprawdź czy disa działa :) jak wypadaja cylindry na jednym banku to zwykle ona za to odpowiada

_________________
e46 330CI+2JZ+DCT+wściekły królik

Polub nas na FB BMWexpert Motorsport

Odbudowa silników KLIK


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Majster128 -->> E39 530i 2001r. M54B30, Naprawy i Mody...
PostNapisane: 30 listopada 2017, 17:20 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 227
Lokalizacja: Krosno/Kraków
Moje BMW: E39
Kod silnika: M54B30
Garaż: BMW 530i E39
Honda CR 250 :)
Disa działała tz. po przyłożeniu napięcia zamykała się kilka razy do puki się nie "napompowała".
Mimo wypadania zapłonów w jednym zakresie obrotów auto robi kolejne tysiące km.

Mam taki problem, że czasami przy małej prędkości obrotowej włącza się kontrola trakcji w jednym kole.
Zdiagnozowałem, że w lewym tylnym kole nie wykrywa mi jednego zęba w kole magnesowym.
Szukałem chwilę po sklepach koła magnesowego i nie mogę go znaleźć. Do E46 jest, do e36 też, ale do E39 nic.
Wskażecie gdzie można takie koło magnesowe tylnego koło kupić do E39 ?

Obrazek

_________________
Zabawa z moim egzemplarzem E39:
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=159828


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Majster128 -->> E39 530i 2001r. M54B30, Naprawy i Mody...
PostNapisane: 30 listopada 2017, 17:34 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 2703
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: Subaru Outback
Kod silnika: EJ253
a to nie jest tak że pierścień jest integralną częścią piasty?

_________________
Jeśli 4 to B. Jeśli 6 to R. Jeśli 8 to V


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Majster128 -->> E39 530i 2001r. M54B30, Naprawy i Mody...
PostNapisane: 30 listopada 2017, 18:23 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 227
Lokalizacja: Krosno/Kraków
Moje BMW: E39
Kod silnika: M54B30
Garaż: BMW 530i E39
Honda CR 250 :)
Może być, bo nie mogę go odnaleźć jako osobna część.

_________________
Zabawa z moim egzemplarzem E39:
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=159828


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Majster128 -->> E39 530i 2001r. M54B30, Naprawy i Mody...
PostNapisane: 30 listopada 2017, 19:49 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 32
Posty: 267
Lokalizacja: Jelenia Góra
Moje BMW: E60
Kod silnika: M57TUD30
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 68&start=0
Niestety tak jest z tego co pamiętam to wygląda to nie tak jak w każdym aucie że koronka jest na półosi tylko równoległe do boku auta na tyle łożyska.

http://www.bimmerfest.com/forums/attach ... tid=291996

Tutaj na zdjęciu widać czujnik, i koronkę.

_________________
Zobacz moje auto:
kepa416 --> E60 535d


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Majster128 -->> E39 530i 2001r. M54B30, Naprawy i Mody...
PostNapisane: 30 listopada 2017, 20:14 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 227
Lokalizacja: Krosno/Kraków
Moje BMW: E39
Kod silnika: M54B30
Garaż: BMW 530i E39
Honda CR 250 :)
Czyli jest ona razem z łożyskiem ?
W sensie co trzeba kupić, żeby ją dostać?

_________________
Zabawa z moim egzemplarzem E39:
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=159828


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Majster128 -->> E39 530i 2001r. M54B30, Naprawy i Mody...
PostNapisane: 30 listopada 2017, 21:41 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 32
Posty: 267
Lokalizacja: Jelenia Góra
Moje BMW: E60
Kod silnika: M57TUD30
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 68&start=0
Raczej tak, chyba że opłaca się dłubać z używki i włożyć do nowego. Tylko to już druciarstwo. Sprawdziłbym jednak wyciągając czujnik i może coś się zasyfiło albo smar podszedł i to powoduje problem.

_________________
Zobacz moje auto:
kepa416 --> E60 535d


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Majster128 -->> E39 530i 2001r. M54B30, Naprawy i Mody...
PostNapisane: 30 listopada 2017, 23:31 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 227
Lokalizacja: Krosno/Kraków
Moje BMW: E39
Kod silnika: M54B30
Garaż: BMW 530i E39
Honda CR 250 :)
Czujnik wymieniałem i czyścilem. Magnesem zebrałem też wszystko co się przyczepiało z samej namagnesowanej koronki. Bez zmian. Wydaje mi się, że ten pierścień może być pęknięty. Koszt łożyska nie jest jeszcze tak i duży. Tylko chce mieć pewność, czego potrzebuje, żeby sobie przygotować przed podjęciem pracy.

_________________
Zabawa z moim egzemplarzem E39:
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=159828


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Majster128 -->> E39 530i 2001r. M54B30, Naprawy i Mody...
PostNapisane: 1 grudnia 2017, 10:28 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 227
Lokalizacja: Krosno/Kraków
Moje BMW: E39
Kod silnika: M54B30
Garaż: BMW 530i E39
Honda CR 250 :)
Wygląda na to, że koronka jest zabudowana w przegubie.
Jest mi ktoś w stanie to potwierdzić?

Po lewej półoś z E39, po prawej dwie półosie z E36.
Obrazek

Przegub z E39:
Obrazek

_________________
Zabawa z moim egzemplarzem E39:
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=159828


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 278 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 10, 11, 12, 13, 14  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 65 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL