BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 19 kwietnia 2024, 08:59

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Zdjęcia zamieszczone przez Was powinny być zgodne z poniższymi zaleceniami.
Poniżej jest program do zmiany rozdzielczości zdjęć.


1) Nie wrzucamy zdjęć większych niż 1280x1024. Jeżeli mamy zdjęcie większe zmniejszamy je lub robimy miniaturkę i wrzucamy ją odpowiednio podlinkowaną do zdjęcia dużego.
2) Nie wrzucamy zdjęć WT, godzących w pojęcie estetyki, zdjęć propagujących przemoc, pornografię, łamanie przepisów ruchu drogowego, złego obchodzenia się z samochodem lub innych mogących kogoś urazić (jeżeli czujecie że kogoś urazi, prawdopodobnie tak będzie).
3) Na temat zamieszczanych tutaj zdjęć każdy z nas wyraża swoje zdanie, dyskutujemy. Nie ubliżamy sobie, nie używamy łaciny, każdy ma prawo do własnej oceny z którą możemy się nie zgadzać.
4) Łamanie zaleceń będzie karane ostrzeżeniami.
5) Tytuł tematu piszemy w postaci "Użytkownik -->> ModelAuta, krótki opis"


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 278 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 ... 14  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: Majster128 -->> E39 530i 2001r. M54B30, Naprawy i Mody...
PostNapisane: 15 stycznia 2017, 13:15 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 37030
Lokalizacja: Kielce
Moje BMW: E38 730d
Kod silnika: M57
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=153718
Majster128 napisał(a):
Przeglądając zagraniczne fora zobaczyłem, że co jakiś czas ktoś wspomina o problemach z wałkami pompy oleju. Ludzie kupują inne wałki. Coś jest z nimi nie tak? Mój wygląda bez zarzutu...

na forum był już taki przypadek, u Kędziora w modyfikowanej 330Ci
viewtopic.php?f=86&t=102144&start=840

_________________

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Majster128 -->> E39 530i 2001r. M54B30, Naprawy i Mody...
PostNapisane: 15 stycznia 2017, 15:47 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 227
Lokalizacja: Krosno/Kraków
Moje BMW: E39
Kod silnika: M54B30
Garaż: BMW 530i E39
Honda CR 250 :)
Dziękuję za podpowiedzi. To dzięki Wam forum ma swą wartość.
Planuje przesunięcie odcięcia do 6800 obr/min. Później zobaczę jak będzie się kształtowała charakterystyka. Jeśli moc będzie zmniejszała się stromo to nie będzie potrzeby większego przesuwania.
Puki co zabezpieczę nakrętkę i tyle.
Zobaczymy czy aktualne tłoki dadzą mi możliwość zwiększenia stopnia sprężania do wartości 12:1

_________________
Zabawa z moim egzemplarzem E39:
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=159828


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Majster128 -->> E39 530i 2001r. M54B30, Naprawy i Mody...
PostNapisane: 29 stycznia 2017, 00:09 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 227
Lokalizacja: Krosno/Kraków
Moje BMW: E39
Kod silnika: M54B30
Garaż: BMW 530i E39
Honda CR 250 :)
Zakończyłem symulacje dotyczące porównania powierzchni kanałów dolotowych. Powierzchnia gładka VS powierzchnia z wgłębieniami jak poniżej:

Obrazek

Zadając różne prędkości przepływu przez kanał zawsze uzyskiwałem większe straty przepływu w kanałach z wgłębieniami. Jedna z firm sugeruje, że uzyskuje się zysk w postaci zmniejszenia oporów przepływu o 3,8 %. Z mojej analizy wynika całkowicie coś innego:

Obrazek

_________________
Zabawa z moim egzemplarzem E39:
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=159828


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Majster128 -->> E39 530i 2001r. M54B30, Naprawy i Mody...
PostNapisane: 29 stycznia 2017, 21:06 
Offline
Zacna persona forum

Wiek: 35
Posty: 1457
Moje BMW: F30
Kod silnika: N20B20
Garaż: było e39 530i http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=155769
było e46 325i http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=165786
jest f30 328i http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=168768
Wgłębienia wgłębieniom nierówne. Ciśnienie, temperatura, mnóstwo czynników może mieć znaczenie.
Raczej szedłbym w sposób zmniejszenia tarcia na ich powierzchni niż w taką już dość ostrą technologię brnąć.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Majster128 -->> E39 530i 2001r. M54B30, Naprawy i Mody...
PostNapisane: 29 stycznia 2017, 21:15 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 227
Lokalizacja: Krosno/Kraków
Moje BMW: E39
Kod silnika: M54B30
Garaż: BMW 530i E39
Honda CR 250 :)
To jakie wgłębienia chciałbyś symulować? Starałem się odwzorować taką strukturę jaką robią w firmach, które oferują taką usługę. Moim celem było sprawdzenie czy one na prawdę zmniejszają opory przepływu.

_________________
Zabawa z moim egzemplarzem E39:
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=159828


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Majster128 -->> E39 530i 2001r. M54B30, Naprawy i Mody...
PostNapisane: 29 stycznia 2017, 21:20 
Offline
Zacna persona forum

Wiek: 35
Posty: 1457
Moje BMW: F30
Kod silnika: N20B20
Garaż: było e39 530i http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=155769
było e46 325i http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=165786
jest f30 328i http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=168768
Nie znam się tak dobrze na mechanice płynów by powiedzieć jak mają być owe wgłębienia zrobione. Wiem, że istnieją takie, które mają szansę poprawić przepływ ale zamiast bawić się w to wolałbym skupić się na w/w maksymalnym wygładzeniu dla zmniejszenia oporów tarcia.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Majster128 -->> E39 530i 2001r. M54B30, Naprawy i Mody...
PostNapisane: 29 stycznia 2017, 21:43 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 227
Lokalizacja: Krosno/Kraków
Moje BMW: E39
Kod silnika: M54B30
Garaż: BMW 530i E39
Honda CR 250 :)
r4ll napisał(a):
Wiem, że istnieją takie, które mają szansę poprawić przepływ


Podaj mi ich geometrię lub jakiś przykład. Zasymuluję i zweryfikuję. Próbowałem kilka różnych geometrii. Żadna nie przynosiła poprawy.

_________________
Zabawa z moim egzemplarzem E39:
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=159828


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Majster128 -->> E39 530i 2001r. M54B30, Naprawy i Mody...
PostNapisane: 29 stycznia 2017, 22:46 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 110
Lokalizacja: Białystok
Moje BMW: 118d
Kod silnika: M47
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t ... &p=1903452
Profesjonalne podejście, profesjonalna wiedza i profesjonalna naprawa :)

Koledze chyba nie chodziło o mechanikę płynów, co ona ma do tego w kanałach dolotowych ? Myślałem że struktura wgłębień takich jak na piłce golfowej da lepszy efekt od gładkiej powierzchni. Ciekawi mnie jak to się do dolotu z tworzywa sztucznego (np. takim jak w M47n2)? Już nie wspomnę o zasyfionym układzie :super:

Pozdrawiam i życzę udanych efektów pracy :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Majster128 -->> E39 530i 2001r. M54B30, Naprawy i Mody...
PostNapisane: 31 stycznia 2017, 15:54 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 5
Moje BMW: e39
Kod silnika: m54b30
Podziwiam projekt naprawdę masa pracy :rotfl:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Majster128 -->> E39 530i 2001r. M54B30, Naprawy i Mody...
PostNapisane: 7 lutego 2017, 18:44 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 227
Lokalizacja: Krosno/Kraków
Moje BMW: E39
Kod silnika: M54B30
Garaż: BMW 530i E39
Honda CR 250 :)
Oto efekt mojej analizy dotyczący tych wgłębień na powierzchni kanałów dolotowych.
Praca będzie możliwa do pobrania przez miesiąc.
Nie zgadam się na jej kopiowania i wykorzystywanie do celów osobistych (handlowych i marketingowych).
Jeśli ktoś chce pokazać komuś poniższe opracowanie to proszę wysłać link do forum.
http://www85.zippyshare.com/v/HDrMynbs/file.html
Najwięcej ciekawych informacji znajdziecie w dziale "Analiza wyników" i "Wnioski".

_________________
Zabawa z moim egzemplarzem E39:
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=159828


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Majster128 -->> E39 530i 2001r. M54B30, Naprawy i Mody...
PostNapisane: 18 lutego 2017, 23:02 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 227
Lokalizacja: Krosno/Kraków
Moje BMW: E39
Kod silnika: M54B30
Garaż: BMW 530i E39
Honda CR 250 :)
W końcu są małe postępy w pracach.

Konwerter wrócił z regeneracji:
Obrazek

Dotarł mi również monoblok magnata, który to będzie zasilał skrzynię. Został już przetestowany. Działa jak należy :)
Obrazek

A tutaj ciąg dalszy modyfikacji zaworów. Po lewej przed modyfikacją, a po prawej po.
Wylotowe już skończone.

Obrazek

Zawory dolotowe czeka jeszcze modyfikacja trzonka. Jak dla mnie ma za dużą średnicę :)
Obrazek

Obrazek

_________________
Zabawa z moim egzemplarzem E39:
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=159828


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Majster128 -->> E39 530i 2001r. M54B30, Naprawy i Mody...
PostNapisane: 19 lutego 2017, 23:33 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 227
Lokalizacja: Krosno/Kraków
Moje BMW: E39
Kod silnika: M54B30
Garaż: BMW 530i E39
Honda CR 250 :)
Oto wygląd komór spalania przed jakąkolwiek ingerencją:
Obrazek

Tutaj już w wersji finalnej:
Obrazek

Komplet już obrobionych komór:
Obrazek

Muszę jeszcze sprawdzić objętości wszystkich komór i jeśli będzie potrzeba to muszę je ujednolicić, aby stopień sprężania w każdym cylindrze był jednakowy.
Pomału zaczyna to mieć sens :)

Obrazek

_________________
Zabawa z moim egzemplarzem E39:
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=159828


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Majster128 -->> E39 530i 2001r. M54B30, Naprawy i Mody...
PostNapisane: 20 lutego 2017, 00:17 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1658
Moje BMW: E39
Kod silnika: M57
Ładnie powinno przybyć troche mocy :ok:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Majster128 -->> E39 530i 2001r. M54B30, Naprawy i Mody...
PostNapisane: 20 lutego 2017, 07:03 
Offline
Zacna persona forum

Wiek: 35
Posty: 1457
Moje BMW: F30
Kod silnika: N20B20
Garaż: było e39 530i http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=155769
było e46 325i http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=165786
jest f30 328i http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=168768
Jaka lista prac jeszcze przed Tobą? Kiedy to wyjedzie na drogi? Wszyscy są ciekawi efektów.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Majster128 -->> E39 530i 2001r. M54B30, Naprawy i Mody...
PostNapisane: 20 lutego 2017, 08:15 
Szacunek za wiedzę i podejście do tematu =D>
Systematycznie tutaj zaglądam.


Góra
  
 
 Tytuł: Re: Majster128 -->> E39 530i 2001r. M54B30, Naprawy i Mody...
PostNapisane: 20 lutego 2017, 09:56 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 227
Lokalizacja: Krosno/Kraków
Moje BMW: E39
Kod silnika: M54B30
Garaż: BMW 530i E39
Honda CR 250 :)
Dzięki zainteresowanie i uznanie. Motywuje to do pracy :)
A pracy jest tu masakrycznie dużo. Przy jednym zaworze spędziłem ok 1h. Jest ich 24. Przy jednej komorze spalania prawie godzinę. Jest ich 6. Kanałów jeszcze nie skończyłem, ale liczę co najmniej 17h pracy przy nich. Tym bardziej, że te wyloty trzeba tak bardzo powiększyć. Wymiana prowadnic i obróbka gniazd ok 2-3h. No 50 godzin poszło. Powiem szczerze, że nie chciał robić tego drugi raz :zalamany:
To była tylko głowica.

W planie jest jeszcze:
- Zmniejszenie masy tłoków i sworzni tłokowych,
- Doprowadzenie do jednakowego rozkładu mas korbowodów,
- Wyrównoważenie dynamiczne wału,
- Wymiana tulei,
- Naprawa zerwanych albo i wszystkich gwintów śrub mocujących głowicę, A może ktoś ma na sprzedaż dobry kadłub do M54B30 ?
- Zmierzenie granicznych odległości zaworów od tłoków, żeby oszacować o ile mogę mogę splanować kadłub w celu zwiększenia stopnia sprężania. Nie na darmo mówię, że będę zbierał materiał z kadłuba, a nie z głowicy. Oryginalnie jest bardzo duża odległość tłoka od głowicy (ponad 3,5 mm), co wpływa na słabe zawirowania mieszanki przy końcu suwu sprężania.
- Izolacja obydwu kolektorów.

Nie mam pojęcia kiedy skończę te prace :orany:

_________________
Zabawa z moim egzemplarzem E39:
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=159828


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Majster128 -->> E39 530i 2001r. M54B30, Naprawy i Mody...
PostNapisane: 20 lutego 2017, 09:59 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 37030
Lokalizacja: Kielce
Moje BMW: E38 730d
Kod silnika: M57
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=153718
naprawdę podziwiam Cię za ilość pracy i modyfikacji :padam:
silnik będzie chodził jak pszczółka :oczami:

_________________

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Majster128 -->> E39 530i 2001r. M54B30, Naprawy i Mody...
PostNapisane: 20 lutego 2017, 12:34 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 29682
Lokalizacja: Katowice
Garaż: ///M4 20iA+ LCI
było:
E91 318dA+ LCI
E39 520iA LCI
Mercedes CL600 V12TT
Mercedes C 180 lift
Mercedes E 350 lift
Mini JCW
Audi A6 3.0TDI
Mercedes CLS 350
Yaris d4d
E90 335iA+
E39 530i LCI
E61 535d+
E91 325d
E46 330i
E46 330dA LCI
E46 330i LCI
E39 540iA NV
E46 330i
E34 520i
bardzo jestem ciekaw efektu końcowego, tym bardziej kibicuję :ok:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Majster128 -->> E39 530i 2001r. M54B30, Naprawy i Mody...
PostNapisane: 20 lutego 2017, 12:54 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 10684
Moje BMW: E46 | E46 M3
Kod silnika: M54B30| S54B32
damianRC napisał(a):
Majster128 napisał(a):



Przeglądając zagraniczne fora zobaczyłem, że co jakiś czas ktoś wspomina o problemach z wałkami pompy oleju. Ludzie kupują inne wałki. Coś jest z nimi nie tak? Mój wygląda bez zarzutu...



Tak-jesli masz przesuniętą odcinkę na ponad 7tys obr i kręcisz częściej do maxxa to wtedy mogą być problemy.


Albo zrywa się ośka bo wirnik jest dość duży a ona cienka lub odkręca nakrętka.

blokujac nakretke, czy to spawaniem czy inna metoda, zostanie zerwana, tutaj pomoze tylko wymiana na wytrzymalszy odopowiednik, ja kupowalem oske wytrzymalsza wraz z przerobionym kolem i nakretka koszt to okolo 400zl. jesli nie kreci sie wyzej niz 6,5tys to nie powinno sie nic dziac, natomiast prawie pewna awaria jest jesli odcinka jest powyzej 7k

_________________
Obrazek
Because life is too short to drive boring cars.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Majster128 -->> E39 530i 2001r. M54B30, Naprawy i Mody...
PostNapisane: 20 lutego 2017, 14:09 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 227
Lokalizacja: Krosno/Kraków
Moje BMW: E39
Kod silnika: M54B30
Garaż: BMW 530i E39
Honda CR 250 :)
Też jestem ciekaw jaki będzie efekt końcowy.
Obroty maksymalne wynoszą 6500 obr/min. Chciałbym na początek zwiększyć je do 6700-6800 obr/min. Mam nadzieję, że tyle jeszcze ten wałek wytrzyma. Jeśli na hamowni okaże się, że jest potencjał na wyższych prędkościach obrotowych to wtedy będę musiał poświęcić te parę zł. na ten wałeczek z kołem zębatym. Zerwanie koła zębatego może doprowadzić to uszkodzenia koła zębatego na wale korbowym, bo łańcuch może się tam po prostu zakleszczyć. Wolałbym tego uniknąć.

Mam jeszcze takie pytanie. W przypadku skrzyni manualnej w ogóle by ono nie zaistniało, ale... Mam skrzynię automatyczną (5HP19) i wolałbym przy niej pozostać. Mianowicie sterownik skrzyni ma zaprogramowaną prędkość obrotową, przy której ma zmienić przełożenie. Rozumiem, że zwiększenie max. prędkości obr. w sterowniku silnika niewiele mi da, bo skrzynia i tak zmieni przełożenie przy prędkości, którą ma zaprogramowaną ? Czy sterownik skrzyni pobiera informacje o prędkości max. ze sterownika silnika?

_________________
Zabawa z moim egzemplarzem E39:
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=159828


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 278 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 ... 14  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 49 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL