BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 18 kwietnia 2024, 15:11

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Zdjęcia zamieszczone przez Was powinny być zgodne z poniższymi zaleceniami.
Poniżej jest program do zmiany rozdzielczości zdjęć.


1) Nie wrzucamy zdjęć większych niż 1280x1024. Jeżeli mamy zdjęcie większe zmniejszamy je lub robimy miniaturkę i wrzucamy ją odpowiednio podlinkowaną do zdjęcia dużego.
2) Nie wrzucamy zdjęć WT, godzących w pojęcie estetyki, zdjęć propagujących przemoc, pornografię, łamanie przepisów ruchu drogowego, złego obchodzenia się z samochodem lub innych mogących kogoś urazić (jeżeli czujecie że kogoś urazi, prawdopodobnie tak będzie).
3) Na temat zamieszczanych tutaj zdjęć każdy z nas wyraża swoje zdanie, dyskutujemy. Nie ubliżamy sobie, nie używamy łaciny, każdy ma prawo do własnej oceny z którą możemy się nie zgadzać.
4) Łamanie zaleceń będzie karane ostrzeżeniami.
5) Tytuł tematu piszemy w postaci "Użytkownik -->> ModelAuta, krótki opis"


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 278 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 ... 14  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: Majster128 -->> E39 530i 2001r. M54B30, Naprawy i Mody...
PostNapisane: 20 lutego 2017, 14:42 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 1884
Moje BMW: E92 335i Msport
Kod silnika: N55
Majster128, Świetne podejście i gratuluje wiedzy :ok:
Co do odcinki, to musiał byś zmodyfikować soft od skrzyni, bo ona będzie zmieniać biegi tak jak to wyszło z fabryki bez względu na to, że
silnik może kręcić się wyżej.

_________________
Obrazek Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Majster128 -->> E39 530i 2001r. M54B30, Naprawy i Mody...
PostNapisane: 21 lutego 2017, 00:57 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 227
Lokalizacja: Krosno/Kraków
Moje BMW: E39
Kod silnika: M54B30
Garaż: BMW 530i E39
Honda CR 250 :)
Dzięki Lukasz_S za potwierdzenie.

Mam jeszcze jedno pytanie.
Wyrównoważania dynamicznego nie jestem aktualnie wykonać ze względu na brak odpowiedniego stanowiska.
Jesteście w stanie polecić dobry zakład, który jest w stanie dobrze wykonać wyrównoważanie dynamiczne wału korbowego? Interesują mnie okolice Rzeszowa i Krakowa, tudzież cokolwiek pomiędzy.

_________________
Zabawa z moim egzemplarzem E39:
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=159828


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Majster128 -->> E39 530i 2001r. M54B30, Naprawy i Mody...
PostNapisane: 21 lutego 2017, 07:43 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 3900
Moje BMW: M5
Kod silnika: S62/S63
Z okolic Krk to warto podpytać MickeyGarage czy jakoś tak, koleś mega ogarnięty.

_________________
I miejsce Zlot BMW-Sport 2013, w sumie II miejsce, bo Waldek wygrał finał
III miejsce Zlot BMW-Sport 2014 (pow. 3L)
Mistrz Grand Prix Polski 2014 Street RWD
II wicemistrz GPP 2015 Street RWD
Wicemistrz GPP 2016 Street RWD
Tor Pszczółki 49.5s E39
Tor Koszalin 53.9s E39


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Majster128 -->> E39 530i 2001r. M54B30, Naprawy i Mody...
PostNapisane: 22 lutego 2017, 00:48 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 227
Lokalizacja: Krosno/Kraków
Moje BMW: E39
Kod silnika: M54B30
Garaż: BMW 530i E39
Honda CR 250 :)
Dzięki Lincoln. Sprawdzę ten namiar.

Tymczasem dotarło trochę nowych części.
Stare prowadnice były tak kruche, że rozsypywały się w dłoni. Oj wysokie temperatury widział ten silnik.
Obrazek

Podpory silnika:
Obrazek

Oraz inne drobiazgi:
Obrazek

Tyle trzeba było się napracować, żeby zamontować nowe prowadnice
Obrazek

Po to, żeby je teraz wyciąć ;) Geometria kanałów dolotowych jest już gotowa. Zostało wykończyć powierzchnię.
Obrazek

Już czuć w rękach, że ta głowica jakaś co raz lżejsza się robi :)
Obrazek

Komplet łańcuchów firmy Febi, a dokładniej IWIS:
Obrazek

Różnica całkowitej długości najdłuższego łańcucha wynosiła ok 3,5 mm:
Obrazek
Obrazek

No i nareszcie udało mi się uwolnić wał. Musiałem jednak podjechać na wulkanizację gdzie mieli konkretny klucz, który podołał śrubie mocującej koło pasowe (dokręcane momentem 410 Nm).

Obrazek

_________________
Zabawa z moim egzemplarzem E39:
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=159828


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Majster128 -->> E39 530i 2001r. M54B30, Naprawy i Mody...
PostNapisane: 22 lutego 2017, 07:32 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 6262
kurde ciekawy jestem co pokaze hamownia po takim usprawnianiu fabryki ;)

_________________
...bo przyjemności z jazdy nie mierzymy ilością spalanego paliwa ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Majster128 -->> E39 530i 2001r. M54B30, Naprawy i Mody...
PostNapisane: 23 lutego 2017, 00:24 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 227
Lokalizacja: Krosno/Kraków
Moje BMW: E39
Kod silnika: M54B30
Garaż: BMW 530i E39
Honda CR 250 :)
Wykończyłem kanały dolotowe wraz z gniazdami.
Siebie też przy okazji wykończyłem...

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Co prawda nie moje zdjęcia, ale tak wyglądany oryginalne kanały dolotowe:

Obrazek
Obrazek
Obrazek

_________________
Zabawa z moim egzemplarzem E39:
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=159828


Ostatnio edytowano 23 lutego 2017, 23:53 przez Majster128, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Majster128 -->> E39 530i 2001r. M54B30, Naprawy i Mody...
PostNapisane: 23 lutego 2017, 10:59 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 10684
Moje BMW: E46 | E46 M3
Kod silnika: M54B30| S54B32
Wyglada na duzo żmudnej pracy, jaka metoda pracowales ad wykonczeniem kanałów?

_________________
Obrazek
Because life is too short to drive boring cars.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Majster128 -->> E39 530i 2001r. M54B30, Naprawy i Mody...
PostNapisane: 25 lutego 2017, 10:45 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 11
Posty: 1287
Lokalizacja: Łańcut
Kod silnika: M54B22
Garaż: E46 320i
O cholera, tego się nie spodziewałem :przestraszony: nie mogę się doczekać hamowni :super:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Majster128 -->> E39 530i 2001r. M54B30, Naprawy i Mody...
PostNapisane: 25 lutego 2017, 23:24 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 227
Lokalizacja: Krosno/Kraków
Moje BMW: E39
Kod silnika: M54B30
Garaż: BMW 530i E39
Honda CR 250 :)
Santino na wykończenie powierzchnia nadal najlepsza wydaje się mała tarcza filcowa lub trzpienie filcowe oraz odpowiednia pasta polerska.

ZuchLCT gdzie to jeszcze do hamowni. Wpierw pasuje trochę dotrzeć silnik po montażu.

Zdecydowałem się na tulejowanie ze względu na to, że większość kadłubów jest do kupienia wyłącznie z opcją odbioru osobistego i obawiam się pomieszanych mostków podpór wału. Handlarz raczej ma gdzieś, w którym miejscu i którą stroną były zamontowane mostki. W efekcie mogę doprowadzić do obrócenia się panewki głównej. W swoim kadłubie mam wszystko oznaczone i przy tym pozostanę.
Zatem umyty kadłub poszedł się tulejować. Szacowany koszt ok 1200 zł:

Obrazek

Zabrałem się za kanały wylotowe.
Jak widać ich przekroje są tak duże jak piczny kłak :)
Porównując przekrój kolektora wydechowego z uszczelką i głowicą postanowiłem powiększyć wylot kanału z głowicy prawie do wymiaru otworu uszczelki. Flansze kolektorów również będę musiał trochę przerobić, ponieważ spoiny też zakrywają dużą część przekroju.

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Efekt wyszedł w miarę godny.

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Nie da się jednak do woli zwiększać przekrój kanału wylotowego z obawy o przebicie się do płaszcza wodnego.
Zatem zostałem zmuszony do wykonania geometrii kanałów wylotowych w postaci dyszy de Lavala (szczegóły w necie), co zapewni zwiększanie prędkości spalin i odbieranie ciepła z głowicy.

Skończyłem również obróbkę zaworów wylotowych.
Zostało tylko pocienić trzonki zaworów dolotowych i głowica będzie gotowa. Na pewno wyszło dobrze ponad 60 godzin pracy przy niej...

Obrazek

Obrazek

Objętość komory spalania w głowicy wynosi aktualnie 35,5 ml. Gdybym miał składać silnik uwzględniając tylko planowanie głowicy i kadłuba w sumie o 0,4 mm, to stopień sprężania wyniósłby 10,23:1, czyli tyle ile ma seryjnie.
Z komory spalania niestety usunąłem 1-1,5 ml objętości.
Żeby doprowadzić do planowanego stopnia sprężania o wartości 12:1, muszę splanować głowicę o 0,2 mm i kadłub o 1,8 mm.
No zobaczymy czy to się uda zrealizować gdy zbadam odległości zaworów od tłoka w momencie współotwarcia zaworów i przy dwóch skrajnych położeniach układu zmiennych faz rozrządu.
Gdyby były dostępne tłoki, które zapewniły by mi większy stopień sprężania...

_________________
Zabawa z moim egzemplarzem E39:
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=159828


Ostatnio edytowano 26 lutego 2017, 11:09 przez Majster128, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Majster128 -->> E39 530i 2001r. M54B30, Naprawy i Mody...
PostNapisane: 26 lutego 2017, 08:35 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 37030
Lokalizacja: Kielce
Moje BMW: E38 730d
Kod silnika: M57
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=153718
Nie mam pytań :padam:

_________________

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Majster128 -->> E39 530i 2001r. M54B30, Naprawy i Mody...
PostNapisane: 26 lutego 2017, 09:32 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 2705
Lokalizacja: Olkusz/Kraków
Moje BMW: E36
Kod silnika: M52B28/M54B22
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=159139
Super robota.

Nie chciałbym widzieć faktury za zlecenie tych wszystkich prac mechanikowi :przestraszony:

_________________
Obrazek

BORN ON THE RACETRACK TO LIVE ON THE STREET


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Majster128 -->> E39 530i 2001r. M54B30, Naprawy i Mody...
PostNapisane: 26 lutego 2017, 23:48 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 227
Lokalizacja: Krosno/Kraków
Moje BMW: E39
Kod silnika: M54B30
Garaż: BMW 530i E39
Honda CR 250 :)
Takie pytanie do Was mam.
Jakiej firmy pierścienie tłokowe polecacie kupić i ewentualnie gdzie ?

Z tego co się doszukałem to są:
NPR 32 zł/tłok
Mahle 112 zł - nie wiadomo czy dostępne
Goetze 97 zł
Prima 51 zł

_________________
Zabawa z moim egzemplarzem E39:
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=159828


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Majster128 -->> E39 530i 2001r. M54B30, Naprawy i Mody...
PostNapisane: 27 lutego 2017, 07:06 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 3900
Moje BMW: M5
Kod silnika: S62/S63
Prima to "nasz" producent i czasem bardziej a chwalone pierścienie niż Goetze. Robią też pod wymiar lub nawet przerabiaja tłoki pod większe dając gwarancję.

_________________
I miejsce Zlot BMW-Sport 2013, w sumie II miejsce, bo Waldek wygrał finał
III miejsce Zlot BMW-Sport 2014 (pow. 3L)
Mistrz Grand Prix Polski 2014 Street RWD
II wicemistrz GPP 2015 Street RWD
Wicemistrz GPP 2016 Street RWD
Tor Pszczółki 49.5s E39
Tor Koszalin 53.9s E39


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Majster128 -->> E39 530i 2001r. M54B30, Naprawy i Mody...
PostNapisane: 28 lutego 2017, 00:08 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1658
Moje BMW: E39
Kod silnika: M57
Ja bym się skłaniał bardziej do wyboru nad Goetze.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Majster128 -->> E39 530i 2001r. M54B30, Naprawy i Mody...
PostNapisane: 28 lutego 2017, 16:37 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 2703
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: Subaru Outback
Kod silnika: EJ253
klikam obserwuj i czekam na wyniki modzenia z motorem!

_________________
Jeśli 4 to B. Jeśli 6 to R. Jeśli 8 to V


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Majster128 -->> E39 530i 2001r. M54B30, Naprawy i Mody...
PostNapisane: 28 lutego 2017, 23:41 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Posty: 3282
Moje BMW: e46 330Ci turbo
Kod silnika: m54b30t
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=112765&start=80
Jeśli mogę coś doradzić to zamiast tracić czas na poprawianie kolektorów lepiej od razu je zutylizować i założyć coś normalnego choćby te z e36 bez katów.

Mam jedno pytanie z ciekawości, jak wiadomo w dyszy delavala wzrasta prędkość gazów ale maleje ich temp, z drugiej strony energia spalin rośnie wraz z ich temperaturą. Jestem ciekaw jak to finalnie wpłynie na EGT i szybkość opróżniania się cylindra ze spalin oraz czy przypadkiem nie zakłóci to zjawisk falowych występujących w kolektorze wydechowym. Wiem że to już głęboka rozkmina, ale zrobienie czegoś na kształt dyszy delavala miało by dobre rozwiązanie w samochodach ze sprężarką gdzie jednak prędkość spalin jest bardzo istotnym elementem..... hmmmm :looka:

_________________
e46 330CI+2JZ+DCT+wściekły królik

Polub nas na FB BMWexpert Motorsport

Odbudowa silników KLIK


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Majster128 -->> E39 530i 2001r. M54B30, Naprawy i Mody...
PostNapisane: 2 marca 2017, 01:15 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 227
Lokalizacja: Krosno/Kraków
Moje BMW: E39
Kod silnika: M54B30
Garaż: BMW 530i E39
Honda CR 250 :)
Dziękuję Wam za informacje dotyczące pierścieni.

Leo Twoja porada jest tutaj zawsze mile widziana :)
Puki co raczej poświęcę te 15 min na małą korektę oryginalnych kolektorów. Planuję w niedalekiej przyszłości montaż np. tego zestawu:
http://allegro.pl/bmw-e46-m54-m52-sport ... 72533.html
Trudno powiedzieć jakiej zmiany EGT można oczekiwać po tak małej długości dyszy de Lavala. Główną zaletą jest występowanie dyfuzora, który daje możliwość odbierania ciepła z głowicy (podczas rozprężania gazu). Można tu dużo dywagować, ale najlepiej byłoby to po prostu zbadać, bo duże znaczenie ma prędkość obrotowa i obciążenie silnika. Najlepiej gdyby kanał był praktycznie tylko dyfuzorem bez części dyszy. Wtedy najbardziej dałoby się zwiększyć prędkość spalin. Nawet można spotkać układy wylotowe firmy Leo Vince, która stosuje ciągle zwiększający się przekrój wraz z odległością. Tam można oczekiwać bardzo znaczącego zwiększenia prędkości. W przypadku skokowego zwiększenia przekroju dostajemy wiry tuż za krawędzią kanału w głowicy. Wiry te doprowadzają do zmniejszania pola przekroju przepływu i występowania strat energii na tworzenie wirów.
Także powyższa modyfikacja na pewno zmieni prędkość spalin, a co za tym idzie zmieni się częstotliwość (zależna od prędkości przepływu) występowania rezonansów w układzie wylotowym. Za to zwiększy się ich amplituda ciśnień (maksymalnego ciśnienia i podciśnienia w miejscu odbicia fali), a to pozytywnie wpłynie na oczyszczenie komory spalania. Rezonanse przesuną się w wyższe częstotliwości (prędkości obrotowe).
W przypadku turbiny dobrze byłoby zastosować dyfuzor ale problemem jest fakt, że i tak musimy zejść do średnicy wlotu do turbiny. Jednakże dyfuzory są stosowane na wylocie z turbiny:
Obrazek

Czasami są one na prawdę długie.

_________________
Zabawa z moim egzemplarzem E39:
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=159828


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Majster128 -->> E39 530i 2001r. M54B30, Naprawy i Mody...
PostNapisane: 11 marca 2017, 23:15 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 227
Lokalizacja: Krosno/Kraków
Moje BMW: E39
Kod silnika: M54B30
Garaż: BMW 530i E39
Honda CR 250 :)
Nowe tuleje już zamontowane:

Obrazek

Obrazek

W zaworach dolotowych pocieniłem trzonki i wykończyłem je:

Obrazek

Obrazek

Chwilę zastanawiałem się ile gwintów zregenerować. Fakt jest taki, że tylko 5 gwintów jest w miarę pewnych, wiec postanowiłem, zregenerować wszystkie.

Obrazek

Obrazek

_________________
Zabawa z moim egzemplarzem E39:
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=159828


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Majster128 -->> E39 530i 2001r. M54B30, Naprawy i Mody...
PostNapisane: 12 marca 2017, 07:27 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1658
Moje BMW: E39
Kod silnika: M57
U kogo tulejowałeś blok?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Majster128 -->> E39 530i 2001r. M54B30, Naprawy i Mody...
PostNapisane: 12 marca 2017, 18:54 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 227
Lokalizacja: Krosno/Kraków
Moje BMW: E39
Kod silnika: M54B30
Garaż: BMW 530i E39
Honda CR 250 :)
Tulejowaniem kadłubów zajmują się przynajmniej 3 okoliczne firmy. Wybrałem jedną z nich. Nie jest to jakaś bardzo specjalistyczna usługa.

_________________
Zabawa z moim egzemplarzem E39:
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=159828


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 278 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 ... 14  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 27 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL