BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 20 kwietnia 2024, 15:22

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Zdjęcia zamieszczone przez Was powinny być zgodne z poniższymi zaleceniami.
Poniżej jest program do zmiany rozdzielczości zdjęć.


1) Nie wrzucamy zdjęć większych niż 1280x1024. Jeżeli mamy zdjęcie większe zmniejszamy je lub robimy miniaturkę i wrzucamy ją odpowiednio podlinkowaną do zdjęcia dużego.
2) Nie wrzucamy zdjęć WT, godzących w pojęcie estetyki, zdjęć propagujących przemoc, pornografię, łamanie przepisów ruchu drogowego, złego obchodzenia się z samochodem lub innych mogących kogoś urazić (jeżeli czujecie że kogoś urazi, prawdopodobnie tak będzie).
3) Na temat zamieszczanych tutaj zdjęć każdy z nas wyraża swoje zdanie, dyskutujemy. Nie ubliżamy sobie, nie używamy łaciny, każdy ma prawo do własnej oceny z którą możemy się nie zgadzać.
4) Łamanie zaleceń będzie karane ostrzeżeniami.
5) Tytuł tematu piszemy w postaci "Użytkownik -->> ModelAuta, krótki opis"


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 278 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12 ... 14  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: Majster128 -->> E39 530i 2001r. M54B30, Naprawy i Mody...
PostNapisane: 14 kwietnia 2017, 07:52 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 37030
Lokalizacja: Kielce
Moje BMW: E38 730d
Kod silnika: M57
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=153718
jak zwykle perfekt :cwaniak:

_________________

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Majster128 -->> E39 530i 2001r. M54B30, Naprawy i Mody...
PostNapisane: 14 kwietnia 2017, 10:19 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1658
Moje BMW: E39
Kod silnika: M57
Ciekawe ile zyska ten samochód na hamownii :cool:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Majster128 -->> E39 530i 2001r. M54B30, Naprawy i Mody...
PostNapisane: 14 kwietnia 2017, 23:44 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 2470
Lokalizacja: Łódź
Moje BMW: F82 M4 COMP/E91/F20
Kod silnika: S55B30/N47/N47
Garaż: M4 F82 Competition MINERAL GREY
E91 LCI 320d SAPPHIRE BLACK
F20 116D ALPIN WEISS
Było:
E36 318i MONTREALBLAU
E39 530i TITANSILBER
E92 335i SCHWARZ BLACK
E60 530D SCHWARZ BLACK
E92 335i TITANSILBER http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=168888
E87 120d SCHWARZ BLACK
E92 M3 viewtopic.php?f=89&t=171245
Mega temat.... :P


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Majster128 -->> E39 530i 2001r. M54B30, Naprawy i Mody...
PostNapisane: 15 kwietnia 2017, 00:15 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 227
Lokalizacja: Krosno/Kraków
Moje BMW: E39
Kod silnika: M54B30
Garaż: BMW 530i E39
Honda CR 250 :)
Nie było łatwo wnieść tego kloca w komorę silnika.

Obrazek

Jeszcze przy dokręcaniu kolektora wylotowego okazało się, że jeden gwint jest przeciągnięty.
Spróbuję wkręcić dłuższą szpilkę, może coś przytrzyma.

_________________
Zabawa z moim egzemplarzem E39:
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=159828


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Majster128 -->> E39 530i 2001r. M54B30, Naprawy i Mody...
PostNapisane: 15 kwietnia 2017, 04:49 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 3900
Moje BMW: M5
Kod silnika: S62/S63
Majster128 napisał(a):
A teraz mam do Was ogromną prośbę.
Nie dokopałem się nigdzie do informacji o momentach dokręceń niektórych śrub silnika.
Będę bardzo wdzieczny za podanie momentów dokręceń poniższych śrub

Cap Bolt - M10x92 10.9
Brace Bolt - M8x20 8.8
Główne śruby wału (8 szt.) M12x28 12.9 (numer 5)
Śruby mocujące konwerter (3 szt.) M10x17,5 (numer 6)


Kurcze, nie obserwowałem ostatnio tematu, a bym pomógł, bo mam gdzieś zakopaną tabelkę z której korzystam gdy brakuje mi danych, jest podany moment z uwzględnieniem średnicy, klasy i gwintu śruby.
Prace idą na całego :ok:

_________________
I miejsce Zlot BMW-Sport 2013, w sumie II miejsce, bo Waldek wygrał finał
III miejsce Zlot BMW-Sport 2014 (pow. 3L)
Mistrz Grand Prix Polski 2014 Street RWD
II wicemistrz GPP 2015 Street RWD
Wicemistrz GPP 2016 Street RWD
Tor Pszczółki 49.5s E39
Tor Koszalin 53.9s E39


Ostatnio edytowano 15 kwietnia 2017, 04:52 przez Lincoln, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Majster128 -->> E39 530i 2001r. M54B30, Naprawy i Mody...
PostNapisane: 16 kwietnia 2017, 00:08 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 227
Lokalizacja: Krosno/Kraków
Moje BMW: E39
Kod silnika: M54B30
Garaż: BMW 530i E39
Honda CR 250 :)
Lincoln dzięki za chęci :)

Udało się ze szpilką kolektora wylotowego. Dłuższa złapała więcej gwintu i trzyma dobrze.
Jak wspominałem ciągle mam rzucane nowe kłody pod nogi. Gość z wypożyczalni blokad miał mi wysłać blokadę rozrządu i koła pasowego. To blokadę koła pasowego wysłał bodajże do silnika N47

Obrazek

Ehh i trzeba spędzić parę godzin na robieniu blokady.
Dobrze, że przynajmniej blokada rozrządu jest ok.
A oto przykład dlaczego liniał nie może posłużyć do ustawienia wałków. Po zdjęciu blokady górne płaszczyzny końcówek wałków nie leżą w jednej płaszczyźnie. Nie są obrabiane, więc nie ma się co dziwić. Należy opierać się na powierzchniach bocznych - obrobionych.

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Druga sprawa. Nie ma co polegać na blokadzie wału za pomocą pinu wkładanego we wieniec zębaty. Jest tam na tyle luzu, że można osiągnąć dwa skrajne położenia jak na zdjęciu poniżej. Lepiej ustawić wał opierając się o znak na kole pasowym.

Obrazek

Obrazek

Po drodze znalazłem jeszcze małą nieszczelność w układnie dolotowym. Naprawiona metodą koszulek termokurczliwych.

Obrazek

Obrazek

Żeby poskładać kompletny kolektor dolotowy to z pół godziny trzeba mieć.

Obrazek

Obrazek

A oto aktualny etap prac:

Obrazek

Obrazek

_________________
Zabawa z moim egzemplarzem E39:
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=159828


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Majster128 -->> E39 530i 2001r. M54B30, Naprawy i Mody...
PostNapisane: 16 kwietnia 2017, 01:11 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 513
Moje BMW: 320i
Kod silnika: b48b20 @ 305/415
Konkret, już prawie finisz! Podejrzewam, że wynik na hamowni nie będzie jakiś niesamowity ze względu na to, że jest mocno uzależniony od tego, w jakim stanie jest osprzęt (wtryski, przepływomierz itd.). Natomiast kultura pracy silnika powinna być idealna :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Majster128 -->> E39 530i 2001r. M54B30, Naprawy i Mody...
PostNapisane: 16 kwietnia 2017, 16:50 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 227
Lokalizacja: Krosno/Kraków
Moje BMW: E39
Kod silnika: M54B30
Garaż: BMW 530i E39
Honda CR 250 :)
Panowie potrzebna pomoc, bo się zgubiłem...

Do czego idzie ta wtyczka, którą trzymam w dłoni?
3 pinowa.
Wyprowadzenie pierwsze od prawej.
Nie założyłem jeszcze kolektora, bo zapomniałem zamówić jednego przewodu wodnego i wpadłem na taką zagwostkę.

Obrazek

Obrazek

Druga sprawa.
Pęknięty przewód luźno wiszący.
Od prawej: Przewód idący do zaworu par paliwa,
W środku: Przewód paliwowy,
Od lewej: ??? czuć w nim delikatnie opary paliwa gdy się przez niego zaciągnę.
Do czego służy i gdzie go wpiąć? W kolektorze nie odnotowałem żadnego wolnego króćca.

Obrazek

_________________
Zabawa z moim egzemplarzem E39:
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=159828


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Majster128 -->> E39 530i 2001r. M54B30, Naprawy i Mody...
PostNapisane: 16 kwietnia 2017, 17:15 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Posty: 3282
Moje BMW: e46 330Ci turbo
Kod silnika: m54b30t
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=112765&start=80
przeplywomierz jesli sa pelne piny jesli ktoregos nie ma to alternator ;)

zlamany wezek to regulator cisnienia paliwa idzie w ten gumowy kawalek rury za przeplywka przed przepustnice razem z wezem z serwa :)

_________________
e46 330CI+2JZ+DCT+wściekły królik

Polub nas na FB BMWexpert Motorsport

Odbudowa silników KLIK


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Majster128 -->> E39 530i 2001r. M54B30, Naprawy i Mody...
PostNapisane: 16 kwietnia 2017, 22:26 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 227
Lokalizacja: Krosno/Kraków
Moje BMW: E39
Kod silnika: M54B30
Garaż: BMW 530i E39
Honda CR 250 :)
Hahaha a przepływka leży jeszcze w pudełku i temu nie mogłem ogarnąć gdzie tę wtyczkę wpiąć :D
Zdecydowanie w niedzielę człowiek powinien odpoczywać :)
Dziękuję Leo za bardzo szybką odpowiedź :super: . To zagadki zostały rozgryzione.

W związku z tym, że nie dostałem odpowiedniej blokady koła pasowego, to nie mogłem stać bezczynnie.
Zatem zabrałem się za zrobienie blokady. Lubicie prace ślusarsko spawalnicze ? :)

Zaufaj mi. Jestem inżynierem :zdziwko:

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Ta blokada musi przenieść moment o wartości aż 410 Nm. Także lepiej, żeby była solidna.
W sumie to ta blokada ma jedną wadę. Da się z jej pomocą tylko dokręcać, ale odkręcać w sumie można pneumatem.
W związku z tym, że mój największy klucz dynamometryczny jest do 200 Nm (w mojej pracy większej wartości nie potrzebuje), to musiałem zrobić coś by dokręcić odpowiednim momentem tę śrubę. Kupno klucza, by dokręcić jedną śrubę jest bez sensu, ale wystarczy znajomość podstaw mechaniki, żeby stworzyć całkiem przydatną przedłużkę klucza. Przedłużkę zrobiłem regulowaną w zakresie od 0,75 - 1,25 m. Dzięki temu moim kluczem o max. zakresie 200 Nm mogę dokręcać śruby o momencie aż 580 Nm. Dokręcenie 410 Nm konstrukcja przedłużki wytrzymała, ale z większymi wartościami już mógłby być problem z wyginaniem się :P Mimo wszystko dwie osoby musiały się dobrze zapierać, żeby dokręcić tę śrubę.

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

_________________
Zabawa z moim egzemplarzem E39:
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=159828


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Majster128 -->> E39 530i 2001r. M54B30, Naprawy i Mody...
PostNapisane: 16 kwietnia 2017, 22:46 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 227
Lokalizacja: Krosno/Kraków
Moje BMW: E39
Kod silnika: M54B30
Garaż: BMW 530i E39
Honda CR 250 :)
Wiecie do czego służy układ EGR?
....
Do zaślepienia :D

Obrazek

Podczas demontażu niektóre plastiki pękały ze starości, ale polecam lutownicę do szybkich napraw takich pęknięć.

Obrazek

Obrazek

Ten dyfuzor ma zapewne w układzie dolotowym jakieś zadanie, choć zastanawiam się czy odpowiada za coś więcej niż tylko tłumienie szmerów ssania. Ktoś robił testy bez niego i z nim ?

Obrazek

Pomału napiera to wyglądu E39 :)

Obrazek

Obrazek


Jest pewna sprawa dotycząca blokad vanosa.
Blokada, którą wypożyczyłem firmy quatros ma wgłębienia pod tłoczki: wylot 2,94 mm, dolot 13,5 mm.
Kędzior001 podawał: wylot 3,31 mm, dolot 13,59 mm
Gdzieś na polskim forum znalazłem: wylot 3,2 mm, dolot 13,8 mm
Na forum E46Fanatics: wylot 3,5 mm, dolot 13,0 mm

No zgłupiałem...

Ma ktoś jeszcze ciekawsze wymiary? Na czym tu polegać ?

_________________
Zabawa z moim egzemplarzem E39:
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=159828


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Majster128 -->> E39 530i 2001r. M54B30, Naprawy i Mody...
PostNapisane: 17 kwietnia 2017, 20:48 
Offline
Zacna persona forum

Wiek: 35
Posty: 1457
Moje BMW: F30
Kod silnika: N20B20
Garaż: było e39 530i http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=155769
było e46 325i http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=165786
jest f30 328i http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=168768
To M54B30 ma egr?!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Majster128 -->> E39 530i 2001r. M54B30, Naprawy i Mody...
PostNapisane: 19 kwietnia 2017, 20:30 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 343
Lokalizacja: Elbląg/Bydgoszcz
Moje BMW: E39 530iA Touring
Kod silnika: M54B30
Majster128 napisał(a):
.
Odebrałem też lampy z renowacji. Oto efekt przed i po :)

Obrazek

Obrazek

Obrazek



Możesz zdradzić gdzie robili Ci te lampy i ile Cię to wyniosło?

_________________
Banditer Motor Wagen


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Majster128 -->> E39 530i 2001r. M54B30, Naprawy i Mody...
PostNapisane: 20 kwietnia 2017, 12:29 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 227
Lokalizacja: Krosno/Kraków
Moje BMW: E39
Kod silnika: M54B30
Garaż: BMW 530i E39
Honda CR 250 :)
r4ll Nie wiem w jakich jeszcze modelach była montowana ta głowica, ale jest kanał zbiorczy ze wszystkich kanałów wylotowych. W tym przypadku zaślepiony. Może tu być też stosowane pompowanie powietrza.

Nowak_BMW530d alltech24 z Dukli. Koszt 900 zł. Nie postarali się za bardzo, bo nie umyli nawet lamp w środku za tą czarną osłoną i nie umyli ich z zewnątrz od strony komory silnika. Są nowe szkła, zregenerowane odbłyśniki, wymienione regulatory, uszczelnione itp.

Gdy już zregenerowałem konwerter to wymieniłem też olej w skrzyni 5hp19. W sumie to jakieś tysiąc km wcześniej wymieniłem ok 6l oleju i filtr. Teraz na magnesach osiadł tylko miękki muł bez wyczuwalnej żadnej twardej lub błyszczącej (opiłki) frakcji.
Zastosowałem tani olej Meyle, który spełniał normę podaną przez producenta skrzyni LT 71141 (50zł/L detal).

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Samochód już odpalił i zrobił swoje pierwsze 350 km.
Aktualnie mam problem z piątym wtryskiwaczem, gdyż ma dużą korekcję. 200 km zrobiłem na gazie i na gazowych wtryskiwaczach działa poprawnie. Zastanawiam się też nad wymianą obu sond regulacyjnych na nowe.
Podczas wymiany oleju w skrzyni zauważyłem również uszkodzone gumy dolnych przednich wahaczy. Co prawda przy hamowaniu z większej prędkości czuć drgania na kierownicy.

Samochód mało nie spłonął pod wulkanizacją, bo rozpiął się wąż paliwowy... Jednak ten klik, który usłyszałem przy spinaniu węży to nie był jeszcze ten klik, o który chodziło...


_________________
Zabawa z moim egzemplarzem E39:
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=159828


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Majster128 -->> E39 530i 2001r. M54B30, Naprawy i Mody...
PostNapisane: 20 kwietnia 2017, 12:52 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 37030
Lokalizacja: Kielce
Moje BMW: E38 730d
Kod silnika: M57
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=153718
czyli póki co z przygodami, ale fajnie, że do przodu i bez strat :)
czekam na dalszy opis :ok:

PS mogłeś napisać o oliwę do skrzynki - taniej i lepiej jak ta co kupiłeś

_________________

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Majster128 -->> E39 530i 2001r. M54B30, Naprawy i Mody...
PostNapisane: 20 kwietnia 2017, 14:56 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 10684
Moje BMW: E46 | E46 M3
Kod silnika: M54B30| S54B32
tak jak rora pisze z zamiennikow oleju wystepuje tez jakis mannol i wychodzi jakso 24zl za l jak dobrze pamietam

_________________
Obrazek
Because life is too short to drive boring cars.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Majster128 -->> E39 530i 2001r. M54B30, Naprawy i Mody...
PostNapisane: 24 kwietnia 2017, 22:19 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 227
Lokalizacja: Krosno/Kraków
Moje BMW: E39
Kod silnika: M54B30
Garaż: BMW 530i E39
Honda CR 250 :)
Dzięki chłopaki. Następnym razem będę wiedział gdzie podbić. Oliwe do skrzyni miałem już zakupioną wcześniej dlatego o nią nie pytałem.

Wracam z małą relacją.
Relacja będzie mała, ale myślenia trochę sporo.

Zmieniłem światła przeciwmgłowe, bo stare były w bardzo złym stanie. Nawet piasek w nich był.

Obrazek

Po 50 km pojawił się spory problem z regulacją dawki paliwa. Komp w ogóle nie ogarniał tego.
Co się okazało....
Pomimo, że ponumerowałem sobie wtyczki do sond lambda to podpiąłem je na odwrót. Po zamianie silnik zaczął przyzwoicie pracować.
Tylko czas reakcji zmiany napięcia sond był tak długi, że komp odbijał się od bardzo bogatej do bardzo ubogiej mieszanki. Efekt był taki, że silnikiem zaczynało telepać.
Zamontowałem więc dwie nowe sondy regulacyjne Bosha LSH-25.
Teraz to zmiana napięcia występuje błyskawicznie w porównaniu do starych sond. Napięcie średnie w programie do gazowni utrzymuje się w zakresie 0,45-0,50 V. Wzorowo. Silnik pracuje bez żadnego telepania.

Obrazek

Także temat regulacji składu mieszanki jest domknięty.

Temat następny.
Temperatura płynu chłodzącego w silniku.
Wiem, że wskazówka winna się utrzymywać w pionie. U mnie pomimo wymiany korka wlewu płynu i termostatu jest tak samo jak i przed remontem.

Obrazek

W INPA wskazanie temperatury dochodzi w porywach przy obciążeniu do 103 C. A niby termostat ma się otwierać bodajże przy 97 C.
No i jest lipa w tym temacie.

Temat kolejny.
Po przejechaniu 250 km przy rozgrzanym silniku zaczęło coś stukać w silniku.



Na pierwszy rzut ucha może wskazywać to na szklankę. Lecz wszystkie szklanki są nowe. 22 INA i dwie Kolbenschmidt.
Taka podpowiedź. Stukania nie ma gdy obroty się zwiększają. Występuje zawsze przy zmniejszaniu obrotów i nieregularnie na jałowych.
Moja wstępna diagnoza wskazuje na za słabo napięty łańcuch rozrządu. Pewnie trochę się dotarł przez te 250 km i napinacz się bardziej wysunął. Dołożę podkładek pod sprężynę i sprawdzę efekt.

Temat następny.
Prawdopodobnie niedomagający reaktor katalityczny banku pierwszego.



Za duża wartość napięcia (tlen za reaktorem katalitycznym).
Po chwilowym przygazowaniu również dziwnie długo utrzymują się wysokie napięcia za reaktorami. Możliwe, że sondy za nimi też mają już dość. Puki co nie wymieniam ich, bo zaczynam się mocno zastanawiać co zrobić z układem wydechowym. Czas na ingerencję w niego.

I taka wisienka na torcie. Wyciek oleju z połączenia skrzyni i silnika. Olej silnikowy. Flansza symeringu uszczelniona, uszczelniacz nowy, ale jednak coś się tam poci. Po przejechaniu 500 km nie ma żadnej różnicy na bagnecie, ale krople wiszą.
A niech se k u r... wiszą...

A no i jeszcze pompa wody w webaście zaczęła działać. Niestety nieustannie. Nawet po 10h postoju dalej pracowała. Skończyło się na wypięciu wtyczki zasilania z webasta.

_________________
Zabawa z moim egzemplarzem E39:
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=159828


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Majster128 -->> E39 530i 2001r. M54B30, Naprawy i Mody...
PostNapisane: 25 kwietnia 2017, 06:18 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 32
Posty: 1174
Lokalizacja: Jarocin
Moje BMW: E92 335i,m3f80 18r
Kod silnika: N54b30&s55b30
Garaż: N54garage
Kurde termostat nawierc albo zmien na 85 stopni bo szkoda silnika ja u siebie mam z 98st wymieniony na 74
I w trasie trzyma bezpieczne 85 87 st
Zmieniales juz olej ?? Po skladaniu sprawdzales ilosc opilkow ??

_________________
335i n54 single turbo
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=86&t=161088&start=280
N54garage


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Majster128 -->> E39 530i 2001r. M54B30, Naprawy i Mody...
PostNapisane: 25 kwietnia 2017, 07:07 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 37030
Lokalizacja: Kielce
Moje BMW: E38 730d
Kod silnika: M57
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=153718
szkoda, że wychodzi kilka dodatkowych rzeczy, ale wszystko do zrobienia

jeśli odpowietrzyłeś dobrze układ chłodzenia to ewidentnie wina termostatu, choć ja bym spróbował raz jeszcze odpowietrzyć

to co "stuka" to możliwe że łańcuch - o smarowanie się nie martw, jeśli jeździsz normalnie, a nie na pełnym gwizdku, to olej do docierania sprawdzi się w 100%

siemering wału - niestety, takie teraz są części - kiedyś przy wymianie sprzęgła zmieniało się uszczelniacz, teraz jak się nie poci lepiej zostawić, bo ten nastoletni jest lepszy od nowego :/

_________________

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Majster128 -->> E39 530i 2001r. M54B30, Naprawy i Mody...
PostNapisane: 25 kwietnia 2017, 09:18 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 227
Lokalizacja: Krosno/Kraków
Moje BMW: E39
Kod silnika: M54B30
Garaż: BMW 530i E39
Honda CR 250 :)
Mr.Klopot z termostatem koniecznie muszę coś stworzyć. Zamontowałem go firmy Meyle.
Oliwy jeszcze nie zmieniałem. Mam ok 700 km. Gdy wrócę z Krakowa będę miał 900 km i wtedy zmienię.

rorafalki Uszczelniacz zamontowałem firmy victor reinz. Zamontowany jest idealnie. I co z tego...
Żeby go wymienić to trzeba włożyć masę roboty. Aktualnie czasu na takie rzeczy brak, więc zostawiam ten temat.
Więcej powietrza z mojego układu nie wyjdzie. Po odkręceniu odpowietrzników wychodzi płyn.
Łańcuch ma prawo być jeszcze luźny. Planowanie głowicy i kadłuba sprzyja poluzowaniu.

_________________
Zabawa z moim egzemplarzem E39:
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=159828


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 278 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12 ... 14  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 26 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL