BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 28 marca 2024, 10:28

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Zdjęcia zamieszczone przez Was powinny być zgodne z poniższymi zaleceniami.
Poniżej jest program do zmiany rozdzielczości zdjęć.


1) Nie wrzucamy zdjęć większych niż 1280x1024. Jeżeli mamy zdjęcie większe zmniejszamy je lub robimy miniaturkę i wrzucamy ją odpowiednio podlinkowaną do zdjęcia dużego.
2) Nie wrzucamy zdjęć WT, godzących w pojęcie estetyki, zdjęć propagujących przemoc, pornografię, łamanie przepisów ruchu drogowego, złego obchodzenia się z samochodem lub innych mogących kogoś urazić (jeżeli czujecie że kogoś urazi, prawdopodobnie tak będzie).
3) Na temat zamieszczanych tutaj zdjęć każdy z nas wyraża swoje zdanie, dyskutujemy. Nie ubliżamy sobie, nie używamy łaciny, każdy ma prawo do własnej oceny z którą możemy się nie zgadzać.
4) Łamanie zaleceń będzie karane ostrzeżeniami.
5) Tytuł tematu piszemy w postaci "Użytkownik -->> ModelAuta, krótki opis"


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 278 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 14  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: Majster128 -->> E39 530i 2001r. M54B30, Naprawy i Mody...
PostNapisane: 29 grudnia 2016, 13:26 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 227
Lokalizacja: Krosno/Kraków
Moje BMW: E39
Kod silnika: M54B30
Garaż: BMW 530i E39
Honda CR 250 :)
Lincoln Złożę silnik z nową pompą oleju i napinaczem. Wtedy posłucham silnika i będę myślał co dalej. Najwyżej tu wrócę z tym problemem :)
Miałem w ręce korbowody, które pękały z powodu wyraźnych i głębokich karbów (rys) w silnikach po modyfikacjach. Ile już głowic spawałem po urwanych zaworach... W każdym silniku, którego modyfikuję niweluję do zera karby na zaworach i korbowodach. Dzięki temu można zaoszczędzić na prawdę wiele $$$.

_________________
Zabawa z moim egzemplarzem E39:
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=159828


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Majster128 -->> E39 530i 2001r. M54B30, Naprawy i Mody...
PostNapisane: 29 grudnia 2016, 13:50 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 19
Moje BMW: E36
Kod silnika: M52B28
Widzę, że zaczynasz też modzić przy silnikach BMW a nie tylko przy motocyklach :P Teraz już jestem pewny, że silnik odesłałem do fachowca, pewnie kojarzysz tą honde cr 125 2000 gdzie milion problemów ze skrzynią i karterami było, albo i nadal może są hehe. Jestem ciekaw efektu końcowego tego M54 i czy wyeliminujesz pobór oleju, który niby jest często spotykany właśnie w tych silnikach. W moim silniku podobno występuje na cylindrach nicasil (M52 1995r) który niszczy się pod wpływem dużej ilości siarki, a też jeżdżę na lpg gdzie jest ok 5x więcej siarki co w benzynie. Kiedyś zmienię uszczelniacze zaworowę na oryginały bo nie są mega drogie i zobaczę czy ustąpi, co prawda spala ok. 2l na 10tys ale mógłby trochę mniej, tym bardziej że nie oszczędzam silnika.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Majster128 -->> E39 530i 2001r. M54B30, Naprawy i Mody...
PostNapisane: 29 grudnia 2016, 20:32 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 227
Lokalizacja: Krosno/Kraków
Moje BMW: E39
Kod silnika: M54B30
Garaż: BMW 530i E39
Honda CR 250 :)
Szymon modzę tylko swój samochód, bo ogólnie nie lubię robić przy samochodach. Los chciał, że kupiłem taki egzemplarz, w którym praktycznie wszystko trzeba zrobić :(
Twój silnik Cię pozdrawia :) Końcem stycznia pewnie się zobaczycie.
Cylinder dopasowany:

Obrazek

Komora spalania naprawiona. Stopień sprężania na otwartym zaworze 9,0:1 , na zamkniętym 11,6:1
Obrazek

Już mu wiele nie zostało:
Obrazek

W moim przypadku uszczelniacze zaworowe na pewno przepuszczały. W Hondzie CRF 250 miałem kiedyś przypadek, że przez nieszczelność uszczelniaczy zaworowych olej aż wyciekał z łącznika w układzie wydechowym. Osobiście zakupiłem uszczelniacze firmy elring. Kiedyś zamontowałem je w poprzednim samochodzie i spisywały się dobrze. Z tego co wiem to również pierścienie mają tu spory udział w poborze oleju. W KTMach z lat 2012 po niewielkim przebiegu potrafił się pokazać luz na zamku pierścienia rzędu 4 mm. Także i tu mogą się szybciej zużywać. No ale bez przesady. Mój egzemplarz ma co najmniej 500 tys. km. Na pewno podzielę się widokiem aktualnych pierścieni. W moim silniku jest żeliwo. Ciekawe, że w starszym modelu dali nicasil. Siarka bardzo dobrze smaruje, ale przy wysokich temperaturach (np. w procesie spalania paliwa) wiąże się w związku, które już nie są tak atrakcyjne.

Alternator odnowiony. I mamy dodatkowego konia, który był tracony na napęd tego zacierającego się łożyska :)

Obrazek
Obrazek

_________________
Zabawa z moim egzemplarzem E39:
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=159828


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Majster128 -->> E39 530i 2001r. M54B30, Naprawy i Mody...
PostNapisane: 29 grudnia 2016, 22:10 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 3900
Moje BMW: M5
Kod silnika: S62/S63
Zapewne piszesz o silnikach które krecą się wyżej niż M54, bo tam faktycznie takie przypadki się zdarzają, ale w cywilnych gdzie hydropopychacz jest fajnym "kompensatorem", obroty mało kiedy przekraczja 6k, a ich zmiany są niezbyt szybkie to ewenement, nawet przy głębszych rysach czy uszkodzeniach.
Jak ustawiałeś luz na łożyskach przekładni Vanos? Jaka wartość powinna być w ogóle żeby nie występowało grzechotanie?

_________________
I miejsce Zlot BMW-Sport 2013, w sumie II miejsce, bo Waldek wygrał finał
III miejsce Zlot BMW-Sport 2014 (pow. 3L)
Mistrz Grand Prix Polski 2014 Street RWD
II wicemistrz GPP 2015 Street RWD
Wicemistrz GPP 2016 Street RWD
Tor Pszczółki 49.5s E39
Tor Koszalin 53.9s E39


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Majster128 -->> E39 530i 2001r. M54B30, Naprawy i Mody...
PostNapisane: 29 grudnia 2016, 22:17 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 227
Lokalizacja: Krosno/Kraków
Moje BMW: E39
Kod silnika: M54B30
Garaż: BMW 530i E39
Honda CR 250 :)
Lincoln zgadza się. Silniki, którymi się zajmuję zaczynają jechać od 6 tys. obr/min :)
Niektórzy luz wzdłużny kasują do zera na łożyskach oporowych vanosów. Nie jest to dobrym pomysłem, bo między elementami tocznymi nie zmieści się film olejowy. Szybkie zużycie łożysk gwarantowane. Szczerze powiedziawszy u mnie nie słyszałem grzechotania, ale odnotowałem luz wzdłużny na tych łożyskach rzędu 0,15 mm. To zdecydowanie za dużo. Zredukowałem luz do wartości 0,03 mm. Warto utrzymać się w zakresie 0,03 - 0,05, żeby między elementy toczne mógł się zmieścić olej.

_________________
Zabawa z moim egzemplarzem E39:
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=159828


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Majster128 -->> E39 530i 2001r. M54B30, Naprawy i Mody...
PostNapisane: 29 grudnia 2016, 22:43 
Offline
Zacna persona forum

Wiek: 35
Posty: 1456
Moje BMW: F30
Kod silnika: N20B20
Garaż: było e39 530i http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=155769
było e46 325i http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=165786
jest f30 328i http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=168768
To ja teraz walnę inne pytanie.
Czemu bmw nie poszło z modami podobnie jak Ty robisz? Może nie wszystkimi, ale przykładem wałka dolotowego zredukowałeś sporo masy a jak widać nie jest to rocket science i nie był 15 lat temu również.
Przy setkach tysięcy m54 oszczędność materiału byłaby gigantyczna a nie wymaga to jak widać nanotechnologii.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Majster128 -->> E39 530i 2001r. M54B30, Naprawy i Mody...
PostNapisane: 29 grudnia 2016, 22:50 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 3900
Moje BMW: M5
Kod silnika: S62/S63
Można zredukować jeszcze więcej masy na kole zamachowym, pasowym itd, ale nie wiem czy miałeś przyjemność jechać autem z odelożonym kołem? Auto jest nerwowe, trzeba precyzyjniej operować gazem, szybciej gubisz trakcję, puszczając gaz silnik dość gwałtownie "hamuje" do e39 tak srednio to by pasowało, a dla kasy premium liczy się harmonia i przecież z tego były znane silniki R6 by BMW.
No właśnie tak mi się zdawało, że koło 0.05mm (tak mam opisane na jednej przekładni, sęk w tym że u mnie jest to praktycznie nie do zmierzenia i ustawienia w takich warunkach jakie mam.

_________________
I miejsce Zlot BMW-Sport 2013, w sumie II miejsce, bo Waldek wygrał finał
III miejsce Zlot BMW-Sport 2014 (pow. 3L)
Mistrz Grand Prix Polski 2014 Street RWD
II wicemistrz GPP 2015 Street RWD
Wicemistrz GPP 2016 Street RWD
Tor Pszczółki 49.5s E39
Tor Koszalin 53.9s E39


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Majster128 -->> E39 530i 2001r. M54B30, Naprawy i Mody...
PostNapisane: 29 grudnia 2016, 22:56 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 227
Lokalizacja: Krosno/Kraków
Moje BMW: E39
Kod silnika: M54B30
Garaż: BMW 530i E39
Honda CR 250 :)
r4ll bardzo trudno jest odlewać elementy cienkościenne. Znacznie łatwiej odlać coś grubszego. Pomimo większego zużycia materiału to odlew i tak wychodzi taniej.
Poniżej masz przykład oszczędności materiału na krzywkach. Chciałem to wykonać u siebie, ale ze względu na zbyt długi czas obróbki zrezygnowałem z tego. Tu jest to zrobione na etapie odlewania.
Ilość materiału to jeden koszt, ale częściej drożej wychodzi czas obróbki.

Obrazek

Jak widać dzisiaj nie ma już zbędnych mas na wałkach rozrządu:
https://www.google.pl/search?q=camshaft ... UQ_AUIBigB

Lincoln zgadza się. Dlatego dla komfortu (to nie będzie samochód do codziennej jazdy) u siebie nie dotykam koła zamachowego.
Bez mikrometru się nie obędzie.

_________________
Zabawa z moim egzemplarzem E39:
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=159828


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Majster128 -->> E39 530i 2001r. M54B30, Naprawy i Mody...
PostNapisane: 30 grudnia 2016, 11:22 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 227
Lokalizacja: Krosno/Kraków
Moje BMW: E39
Kod silnika: M54B30
Garaż: BMW 530i E39
Honda CR 250 :)
Polecam seans z kucia np. wału korbowego:
https://web.facebook.com/mechanicalinsi ... 625996089/

_________________
Zabawa z moim egzemplarzem E39:
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=159828


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Majster128 -->> E39 530i 2001r. M54B30, Naprawy i Mody...
PostNapisane: 30 grudnia 2016, 11:52 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1658
Moje BMW: E39
Kod silnika: M57
Ciekawy filmik :ok:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Majster128 -->> E39 530i 2001r. M54B30, Naprawy i Mody...
PostNapisane: 30 grudnia 2016, 21:54 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 227
Lokalizacja: Krosno/Kraków
Moje BMW: E39
Kod silnika: M54B30
Garaż: BMW 530i E39
Honda CR 250 :)
Serce już gotowe do wyjęcia.

Obrazek

Tymczasem zająłem się chłodnicami.
Chłodnica płynu do wspomagania jest całkiem czysta w porównaniu do skraplacza klimatyzacji.
Chłodnica płynu do wspomagania przed i po czyszczeniu:

Obrazek

Obrazek

Chłodnica płynu chłodniczego jak widać była niedawno wymieniana. Trochę przeczyściłem i jest jak nowa.
Obrazek

A tak wyglądał skraplacz klimatyzacji. Wspomnę, że jest on przed chłodnicą płynu chłodniczego. Gdy on był tak zabity to i przez chłodnicę płyny chłodniczego wiele powietrza nie przechodziło. Za tym skraplaczem znajduję się też chłodnica płynu do wspomagania i chłodnica oleju ze skrzyni biegów.
Postanowiłem wpierw sprawdzić jego szczelność zanim podejmę się jego czyszczenia. Co by się nie okazało, że po godzinach czyszczenia trzeba będzie go wyrzucić...

Obrazek
Obrazek

W międzyczasie odnotowałem, że prowadnica łańcucha rozrządu podzieliła się na dwie części :)
Tyle niedomagań a silnik nadal bardzo ładnie pracował.

Mocno zastanawiam się nad tym jak odkręcę koło pasowe wału. Jest dokręcone aż na 410 Nm. Mój pneumat nawet wrażenia nie zrobił przy próbie odkręcenia.

_________________
Zabawa z moim egzemplarzem E39:
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=159828


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Majster128 -->> E39 530i 2001r. M54B30, Naprawy i Mody...
PostNapisane: 31 grudnia 2016, 08:24 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 6262
podobuje mi sie :ok:

_________________
...bo przyjemności z jazdy nie mierzymy ilością spalanego paliwa ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Majster128 -->> E39 530i 2001r. M54B30, Naprawy i Mody...
PostNapisane: 31 grudnia 2016, 13:00 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1658
Moje BMW: E39
Kod silnika: M57
Majster128 napisał(a):
A tak wyglądał skraplacz klimatyzacji
Majster128 napisał(a):
Postanowiłem wpierw sprawdzić jego szczelność zanim podejmę się jego czyszczenia. Co by się nie okazało, że po godzinach czyszczenia trzeba będzie go wyrzucić..
szkoda Twojej pracy,ten skraplacz jest na wykończeniu,trzeba wymienić na nowy ale przed wymianą sprawdz jak wyglada olej w rurkach/przewodach/czy jest dużo syfu?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Majster128 -->> E39 530i 2001r. M54B30, Naprawy i Mody...
PostNapisane: 1 stycznia 2017, 19:14 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 227
Lokalizacja: Krosno/Kraków
Moje BMW: E39
Kod silnika: M54B30
Garaż: BMW 530i E39
Honda CR 250 :)
Na razie tylko wrzucę wynik pomiarów jednego z cylindrów. Skomentuję to później.

Obrazek

_________________
Zabawa z moim egzemplarzem E39:
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=159828


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Majster128 -->> E39 530i 2001r. M54B30, Naprawy i Mody...
PostNapisane: 1 stycznia 2017, 21:20 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 19
Moje BMW: E36
Kod silnika: M52B28
Jak na taki przebieg to chyba dużej lipy nie ma, ale i tak na pierścieniach też przepuści oleju, norma. Teoretycznie dolewając olej np. 6l na 10tys gdzie wchodzi 6.5l to silnik pracuje cały czas na prawie świeżym oleju. Z jednej strony dobrze? Chociaż olej też musi się ułożyć, dopasować do silnika, czy jakoś tak, więc to dobrze dla pozostałych podzespołów silnika smarowanych olejem silnikowym?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Majster128 -->> E39 530i 2001r. M54B30, Naprawy i Mody...
PostNapisane: 1 stycznia 2017, 23:58 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 227
Lokalizacja: Krosno/Kraków
Moje BMW: E39
Kod silnika: M54B30
Garaż: BMW 530i E39
Honda CR 250 :)
Zatem po kolei.

Silnik wyjąłem. Zastanawiałem się chwilę jak to zrobić, ale nie na darmo poszły treningi trójboju. Chwyciłem za pasy i poszło jak w martwym ciągu :) . Waży on całkiem sporo...


Obrazek

Obrazek


Konwerter momentu obrotowego będzie mógł polecić do regeneracji.
Obrazek

Zaczynam operację na otwartym sercu. Ten osad z oleju mnie dobijał.
Obrazek

W misce olejowej pozostałości po pękniętej prowadnicy łańcucha rozrządu.
Obrazek

Pompa oleju nie jest w złym stanie. Szczelina między elementami pompy wynosiła 0,10 mm, także bardzo dobrze. Tylko na powierzchni widać wgłębienia po przegryzieniu czegoś dość twardego. Oryginalna pompa kosztuje ok 200 zł, więc nie ma tragedii. Wpadnie nowa. Nie oczekuję, że zmieni ten zabieg zauważalnie ciśnienie oleju, ale nie mógłbym żyć ze świadomością tych wgłębień na powierzchniach roboczych pompy. Tak nawiasem. Nakrętka koła zębatego pompy oleju ma lewy gwint. Może się komuś przydać ta informacja.

Obrazek

Obrazek

Obudowa pompy oleju praktycznie nie wykazuje żadnego zużycia.
Obrazek

Dobieram się do panewek.
Obrazek

A oto same panewki.
Korbowodowe górne:

Obrazek

Korbowodowe dolne:
Obrazek

Dolne panewki wału korbowego:
Obrazek


Jak widać panewki korbowodowe są bardzo zużyte. Zamontuję nowe kolbenshmidt. Ich wymiana zapewne istotnie zwiększy ciśnienie oleju w układzie. Nad panewkami wału jeszcze się zastanowię gdy będę miał wgląd do wszystkich.

_________________
Zabawa z moim egzemplarzem E39:
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=159828


Ostatnio edytowano 2 stycznia 2017, 01:17 przez Majster128, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Majster128 -->> E39 530i 2001r. M54B30, Naprawy i Mody...
PostNapisane: 2 stycznia 2017, 01:15 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 227
Lokalizacja: Krosno/Kraków
Moje BMW: E39
Kod silnika: M54B30
Garaż: BMW 530i E39
Honda CR 250 :)
Oto zawór by-pass układu olejowego. Maksymalne ciśnienie w układzie oleju w układzie zależy od sztywności tej sprężyny. Nie mam informacji jaka powinna być nominalna długość sprężyny, ale ta ma już 16 lat, więc założyłem, że osiadła przynajmniej o 1 mm. Ta błyszcząca podkładka realizuje korektę w napięciu sprężyny.

Obrazek


Kilka części po myciu. Doprowadzenie miski olejowej do takiej czystości wymagało bardzo dużo czasu i chemikaliów.

Obrazek

Obrazek

Obrazek


Czas na tłoki i rozgrzebanie tematu poboru oleju. Szymon mogą Ci się przydać te informacje. W rowkach pierścieni tłokowych było dużo nagaru. Jego grubość powodowała nierównomierne dociskanie pierścieni do ścianki cylindra i szybkie zużycie tych pierścieni. Same pierścienie olejowe straciły swoją sprężystość i nie były w stanie należycie zebrać oleju z powierzchni cylindra. Także pod warunkiem, że mamy dobrą geometrię cylindrów, to możemy wymienić pierścienie tłokowe i nie zapominamy o czyszczeniu rowków pierścieni.

Obrazek

Obrazek

Obrazek


Trzeba przyznać, że tłoki te wykonane są z bardzo twardego stopu i ciężko go zużyć.

Cylindry na pierwszy rzut oka nie wykazywały istotnego zużycia.

Obrazek

I tu wracam do pomiarów, które dla spokoju zrobiłem. TRAGEDIA!
Okazało się, że cylindry mają nawet 0,090 mm zużycia, ale to nie wszystko. Tuleje są zdeformowane. W kierunku równoległym do osi sworzni tuleje mają wymiar MNIEJSZY od nominału, czyli są "ściśnięte". Owalizacja wynosi aż 0,125 mm co dyskwalifikuje je z dalszej eksploatacji. Przy takiej owalizacji żadne nawet oryginalne nowe pierścieni nie pomogą w temacie poboru oleju. Powiem więcej. W takim wypadku wymiana pierścieni na nowe znacznie zwiększy pobór oleju i zmniejszy moc silnika. Kiedyś natknąłem się na czyjąś wypowiedź, w której autor zawarł informację, że po wymianie pierścieni tłokowych zwiększył się pobór oleju. Zapewne jego tuleje wyglądały tak jak moje. Rozwiązanie: wymiana kadłuba lub wymiana tulei. Dodam, że odkształcenia są na tyle istotne, że nawet niektóre tuleje wystają ponad powierzchnię kadłuba o 0,10 mm.


Obrazek


A oto masy elementów układu korbowego, które będą podlegały redukcji:
Sworzeń tłokowy 107 g
Tłok (goły) 290-293 g
Korbowód (bez śrub) 528-532 g




Na koniec kilka porno fotek :)


Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

_________________
Zabawa z moim egzemplarzem E39:
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=159828


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Majster128 -->> E39 530i 2001r. M54B30, Naprawy i Mody...
PostNapisane: 2 stycznia 2017, 08:11 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 37030
Lokalizacja: Kielce
Moje BMW: E38 730d
Kod silnika: M57
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=153718
to Ci się rodzynek trafił...
ale nie ma tego złego - M54 będziesz znał na wylot i zrobisz ze swojego lalkę :)
szkoda tylko, że tyle pracy i kosztów (dobrze, że teoretycznie praca Cię nie kosztuje)

PS wiesz może na jakim oleju to jeździło? jakie interwały?

_________________

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Majster128 -->> E39 530i 2001r. M54B30, Naprawy i Mody...
PostNapisane: 2 stycznia 2017, 10:02 
Ciekawy temat :) Będę zaglądał :ok:


Góra
  
 
 Tytuł: Re: Majster128 -->> E39 530i 2001r. M54B30, Naprawy i Mody...
PostNapisane: 2 stycznia 2017, 11:41 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 227
Lokalizacja: Krosno/Kraków
Moje BMW: E39
Kod silnika: M54B30
Garaż: BMW 530i E39
Honda CR 250 :)
rorafalki wiesz to jest tak. Gdy robię przy aucie to nie pracuję. Gdy nie pracuję to nie zarabiam. Także nie można powiedzieć, że robota przy aucie jest za darmo.
Nie mam pojęcia na jakim oleju był wcześniej eksploatowany silnik. Wiem jedynie, że filtr oleju nie był od dawna wymieniany. Ostatnio zalałem silnik Castrolem EDGE 5w40 i przejechałem na nim ok. tysiąc km. Z tego co zauważyłem to wyczyścił on trochę pokrywę zaworową od wewnątrz.

_________________
Zabawa z moim egzemplarzem E39:
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=159828


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 278 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 14  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 37 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL