BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 23 kwietnia 2024, 23:53

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Zdjęcia zamieszczone przez Was powinny być zgodne z poniższymi zaleceniami.
Poniżej jest program do zmiany rozdzielczości zdjęć.


1) Nie wrzucamy zdjęć większych niż 1280x1024. Jeżeli mamy zdjęcie większe zmniejszamy je lub robimy miniaturkę i wrzucamy ją odpowiednio podlinkowaną do zdjęcia dużego.
2) Nie wrzucamy zdjęć WT, godzących w pojęcie estetyki, zdjęć propagujących przemoc, pornografię, łamanie przepisów ruchu drogowego, złego obchodzenia się z samochodem lub innych mogących kogoś urazić (jeżeli czujecie że kogoś urazi, prawdopodobnie tak będzie).
3) Na temat zamieszczanych tutaj zdjęć każdy z nas wyraża swoje zdanie, dyskutujemy. Nie ubliżamy sobie, nie używamy łaciny, każdy ma prawo do własnej oceny z którą możemy się nie zgadzać.
4) Łamanie zaleceń będzie karane ostrzeżeniami.
5) Tytuł tematu piszemy w postaci "Użytkownik -->> ModelAuta, krótki opis"


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 129 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 3, 4, 5, 6, 7  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: djbaniek -->> E92, 335d + 365KM 740Nm - M-Pakiet
PostNapisane: 28 września 2017, 20:42 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 1564
Moje BMW: E92 325d LCI
Kod silnika: N57
Garaż: Poprzednia E92 335d http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 11&start=0

Obecna E92 325d LCI http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=153318
Na sereyjnym kompie chyba nie ma opcji
Musi byc cos w stylu jb albo piggy
Jest w ogole sens? Nie bedziesz zawsze korzystal ze 100%


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: djbaniek -->> E92, 335d + 365KM 740Nm - M-Pakiet
PostNapisane: 28 września 2017, 20:46 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 36
Posty: 33
Lokalizacja: Pyrzyce
Moje BMW: E92 335d
Kod silnika: M57N2
No w sumie tak ;) ale wiesz jak wtedy będzie kusic zeby wciskalo ciagle w fotel :P

_________________
E92 335d+ 365KM 740Nm ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: djbaniek -->> E92, 335d + 365KM 740Nm - M-Pakiet
PostNapisane: 28 września 2017, 21:33 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 30
Posty: 2191
Moje BMW: najładniejsze
Garaż: G80 M3

Byle e92 335 M-pack
Byle e82 : http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=147967
Byłe e46: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=134728
Byłe M3+http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.ph ... &start=380
Nie da sie na seryjnym sterowniku, juz nie jeden o tym myslal, serio.
Da sie zrobić ale wtedy to juz w ogóle z ekonomicznego pkt nie ma sensu.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: djbaniek -->> E92, 335d + 365KM 740Nm - M-Pakiet
PostNapisane: 28 września 2017, 22:11 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 627
Moje BMW: E60 530XD
Kod silnika: M57/T2
Punisher napisał(a):
Przemek- wiem, ze da sie zrobic, tylko aby pompe wymienic, trzeba wyciagac silnik, czy mozna wypatroszyc plastiki pod szyba i jakos tam dotrzec?

nie trzeba wyciagac zadnego silnika!
w M57 wymiana pompy jest prostrza bo jest od przodu, w N57 jest od tylu i trzeba sie gimnastykowac

>Czyli lancuchy trzeba wymienic i zapewne slizgi, napinacze
W M57 wymienia sie lancuchy bo one sie rozciagaja i reszte sie zlewa - te lancuchy to kilka stow. W N57 jest ciezej ale nie mam doswiadczenia i nie wiem czy slizgi itp mozna sobe podarowac. Tak robota jest wieksza czescia kosztu to pewnie
Mam M57 i N57 i w zadnym nic z rozrzadu nie wymienialem

Punisher napisał(a):
W n57 jak pisales dpf jest jak w biturbo n57 306km, wiec do 380 wystarczy(przypadki robione w tc i dpf zyje)

Chyba w E70 LCI montowany byl silnik 245ps takze w wersji Euro6 i wtedy wkladali tam dokladnie ten sam DPF co jest w F10 LCI313ps (na koncu ma baterie gniazd na addblue)
Przemek

_________________
Pomiar przyspieszenia w oparciu o GPS 10hz+PC
viewtopic.php?f=2&t=162744


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: djbaniek -->> E92, 335d + 365KM 740Nm - M-Pakiet
PostNapisane: 28 września 2017, 22:32 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 36
Posty: 33
Lokalizacja: Pyrzyce
Moje BMW: E92 335d
Kod silnika: M57N2
BanDai mowisz o tym ze masz mozliwosc zmiany softu szybko samemu i ze nie da sie tegp ogarnac ?

przemek4net czyli co u mnie wystarczy sama wymiana lancucha i mam rozrzad z glowy? A reszta? Napinacz np? Rozrzad i tak z przodu to mniej roboty a jak sam lancuch jeszcze to wogole koszty znikome ;) a normalnie pewnie wymienił bym caly zestaw ;)

Wymienialem rolki i paski wszystkie i kupilem caly zestaw nawet ze srubkami... wszystko ori bo mam jakies zboczenie od kiedy mam ten samochod i pakuje wszystko ori :) nie wymieniłem tylko napinacza a mialem go w reku juz do montazu... rzezba bo trzeba by zrzucac pompe wspomagania zeby dostac sie do napinacza i cos jeszcze nie pamietam dokladnie... sprawdzilismy tylko ze napinacz jest w bardzo dobrym stanie i zostawilem stary a reszta na wierzchu to wymienilem wszystko :)

Tak samo jak wymieniałem ostatnim razem odme bo co trzecia wymiane oleju sie wymienia... kupilem nówke ori.. zabralem stara odme na stol i otworzylem bo jest tylko na zatrzaski :) okazalo sie ze w srodku jest tylko sprezynka i gumowa membrana :) kosz odmy ori ponad 200 zl a w srodku nie ma nic co moglo by sie zepsuc badz zapchac (np. Filterek czy cos) ... nastepnym razem jakbym mial wymieniac to wykrecam odme... otwieram... czyszcze... plukam... smaruje sprezynke... sprawdzam stan membrany ... skladam i pakuje spowrotem :) myslalem ze w srodku jest filtr jakis mtpry moze sie zanieczyscic czy cos... ale jednak nie ! Nie ma prawa nic sie zepsuc i zużyć w tym "urządzeniu" :) jaki offtop ale mi sie przypomniało:)

_________________
E92 335d+ 365KM 740Nm ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: djbaniek -->> E92, 335d + 365KM 740Nm - M-Pakiet
PostNapisane: 29 września 2017, 07:12 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 627
Moje BMW: E60 530XD
Kod silnika: M57/T2
W N57 fizycznie membrane odmy wymontowalem a sama odme przez catchtanka wyprowadzilem przez filter na zewnatrz
Ta membrana jest po to aby jak idziesz ogniem podcisnienie w rurze laczacej przeplywke z turbo nie wyssalo Ci oleju z silnika (podcisnienie przyciaga membrane i w ten sposob odcina odme od dolotu)
Tez ciekawostka: w s tarszych M57 jest ten plastikowy dżinks z membrana i filterem.. a juz w modelu 235ps jest sam plastikowy dżinks (mimo, ze mozesz zalozyc filtr). W N57 takze nie ma zadnego filtra (tylko membrana i sprezynka)

Co do rozrzadu - odpal realoem i sprawdz jaki ten Twoj rozrzad jest... zobaczysz, ze tak naprawde jest to ten sam rozrzad jeszcze z E46. Wiem, ze sa przypadki strzelenia rozrzadu w "nowszych M57" i slyszalem o 2 teoriach
1) lancuch jest ten sam co w starych M57 ale od roku X zaczeli produkowac ten lanuch pod tym samym numerem ale "gorszy"
2) Proces wypalania DPF wiaze sie z przedostawaniem oleju przez pierscienie do oleju i dodajac do tego longlife (mamy smarowanie na oleju z mieszanym z paliwem) mamy problem przy np 250 tys, ktory w modelach starszych byl praktycznie nieznany
Slyszalem kiedys jak to jest w jakims benzynowym nissanie majacym problem z rozrzadem na lancuchu (problem tam nie dotyczyl lancucha): pare sekund po zapalaeniu zimnego silnika slychac bylo szorowanie... i o ile pamietam byl to problem zwiazany z hydronapinaczami czy czymstam .. w BMW strzela lancuch i z tego co wiem sie wyciaga... a jezeli tak to moze wymiana calosci jest tak sensowna jak wymiana tel plastkowej odmy (co sam zauwazyles)
Ja kupilem auto M57 235ps przy przebiegu chyba 170 tys... teraz jest okolo 240 i nic z rozrzadem nie robilem (nie jestem przekonany, ze w aucie co nie ma 300 tys jest to takie konieczne)
Przemek

_________________
Pomiar przyspieszenia w oparciu o GPS 10hz+PC
viewtopic.php?f=2&t=162744


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: djbaniek -->> E92, 335d + 365KM 740Nm - M-Pakiet
PostNapisane: 29 września 2017, 08:43 
Offline
Forumowicz

Wiek: 35
Posty: 391
Lokalizacja: Okuniew/Warszawa
Moje BMW: 335i 4XXkm
Kod silnika: N54B30
Dla świętego spokoju lepiej wymienić kpl z napinaczem i ślizgami. Bo wciąż są to grosze a bezpieczniej :p


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: djbaniek -->> E92, 335d + 365KM 740Nm - M-Pakiet
PostNapisane: 29 września 2017, 09:40 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 2470
Lokalizacja: Łódź
Moje BMW: F82 M4 COMP/E91/F20
Kod silnika: S55B30/N47/N47
Garaż: M4 F82 Competition MINERAL GREY
E91 LCI 320d SAPPHIRE BLACK
F20 116D ALPIN WEISS
Było:
E36 318i MONTREALBLAU
E39 530i TITANSILBER
E92 335i SCHWARZ BLACK
E60 530D SCHWARZ BLACK
E92 335i TITANSILBER http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=168888
E87 120d SCHWARZ BLACK
E92 M3 viewtopic.php?f=89&t=171245
No dobra ok...Tylko ja mam takie pytanie...Łańcuch ze ślizgami i napinaczem to kosz około 600zł..To czemu niektórzy piszą o 3000zł ? Coś jeszcze trzeba wymienić do kompletu?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: djbaniek -->> E92, 335d + 365KM 740Nm - M-Pakiet
PostNapisane: 29 września 2017, 10:30 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 36
Posty: 33
Lokalizacja: Pyrzyce
Moje BMW: E92 335d
Kod silnika: M57N2
Mo i wlaśnie ja mam tylko plastikowa obudowe a w srodku membrana i sprezynka :) takze nie wiem co tyle kosztuje w tym gowienku :) poprostu jest do sprawdzenka i montazu spowrotem ;)

Z rozrzadem wlasnie koszty sa nieduze nawet za komplet :) moze i warto wymienić calosc i miec spokoj... tylko tez sie dziwie o kosztach ktore ludzie podaja ;) moze mechanik za wymiane zarabia 2.5 k zl :)

_________________
E92 335d+ 365KM 740Nm ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: djbaniek -->> E92, 335d + 365KM 740Nm - M-Pakiet
PostNapisane: 29 września 2017, 13:30 
Offline
Forumowicz

Wiek: 35
Posty: 391
Lokalizacja: Okuniew/Warszawa
Moje BMW: 335i 4XXkm
Kod silnika: N54B30
A wiec tak graty na rozrząd jeśli chcesz wszystko wymięć to koszt ok 1000-1400zł, czasem trzeba i koła zębate wymienić. A reszta z tych 3 tyś to koszt robocizny która w zależności od warsztatu kształtuje się na poziomie 1500-2500zł. Przynajmniej w wawie tak jest :/ nie jeden łańcuch, bo mamy trzy wiec tak czy tak wymienia się wszystkie jeśli już mamy na wierzchu, to jakbyśmy wymieniając amorki wymienili jeden tylko bo drugi jest jeszcze niby ok. A więc tak:
Dwa kpl. łańcuchów ze ślizgami z napinaczem
Łańcuch pompy oleju i ewentualnie kółko.
Uszczelka miski olejowej
Uszczelka przedniego dekla
Uszczelka pokrywy zaworów
6szt miedzianych podkładek pod wtryski
Uszczelka termostatu


Przy okazji mogą wyjść takie rzeczy jak, pompa wody, czasem popychacze zaworów bo już mając na wierzchu to wypadałoby sprawdzić.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: djbaniek -->> E92, 335d + 365KM 740Nm - M-Pakiet
PostNapisane: 29 września 2017, 14:23 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 627
Moje BMW: E60 530XD
Kod silnika: M57/T2
Hi,
jak latwo sprawdzic to na realoem, te same czesci sa w wiekszosci nawet w E46
Dol:
lancuch pompy oleju: jest jak z E46
kolko pompy oleju: jest jak z e46
dolny lancuch*): jest jak z e46
oba slizgi i napinacz dolnego lancucha jak z e46
rozna od e46 jest "zebatka" na wale

teraz gora:
lancuch*): jak z e46
oba slizgi: jak z e46
napinasz: jak z e46
zebatka na walku rozrzadu jest inna

Teraz pytanie: kto takie czesci zmienia profilaktycznie za 3 patyki w e46?
Caly zestaw febi bez lancucha pompy oleju (sa 2 lancuchy, slizgi i jakis napinacz) i bez zebatek to nawiasem mowiac 600 zyla - same lancuchy polowa z tego (stan np slizgow przeciez mozna ocenic "oczkami")
Nie mam pojecia na co ludzie zostawiaja 3 kola
Przemek
jedna z teorii mowi, ze mimo, ze nr czesci jest jak z e46 to zly i podstepny producent zmienil czesc na gorsza (co moze to byc prawda i tlumaczyloby dlaczego o fuckupach z rozrzadem w e46 nie slychac a w mlodszych odmianach M57 tak..a moze to tylko konsewkencja longlifow + oleju z domieszka paliwa od wypalania dpf)

_________________
Pomiar przyspieszenia w oparciu o GPS 10hz+PC
viewtopic.php?f=2&t=162744


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: djbaniek -->> E92, 335d + 365KM 740Nm - M-Pakiet
PostNapisane: 29 września 2017, 14:35 
Po 2005r, silnik 3,0d na bloku aluminiowym posiada OGROMNĄ wadę - ZERWANIE ŁAŃCUCHA ROZRZĄDU.
Trzeba o tym mówić głośno, żeby nowy nabywca miał świadomość, iż wymianę takiego rozrządu należy przeprowadzić po zakupie "nowego" auta.
Silnik na bloku aluminiowym ma oznaczenie:
306d3 - 197KM (E60/E90) 218KM (X3 E83), 231KM (E90, E60, E65), 235KM (E60,E65,E70,E71)
306d5 - 286KM (X3, E90, E60, E70,E71)

Rwią się na potęgę. Przebiegi różne, najmniejszy jaki miałem, gdzie rozrząd był wymieniany 180tys km, ALE posiadałem też egzemplarz z przebiegiem 450tys, który posiadał rozrząd fabryczny.
Tutaj urwał się przy 160:
http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic. ... 0&t=252899

Dla mnie jest niepojęte, że taka marka jak BMW, która przez wiele lat produkowała silniki z bezawaryjnym łańcuchem rozrządu, nagle nie potrafi dobrze tego zrobić. :dobani:

Na szczęście wymiana nie jest droga.
https://superparts.pl/255478-lancuchy-rozrzadu

600zł płacę mechaników za wymianę rozrządu, po jego strzeleniu, czyli m.in. trzeba ściągnąć głowicę, dochodzi koszt jej zrobienia, uszczelek.. wałków (zawsze gną się przy strzeleniu łańcucha) i koszt naprawy wynosi 2500-3500zł.

W galerii na bmw-sport jest kilka ciekawych Beemek M57N w których urwał się rozrząd, ale chłopaki o tym nie pisali :]


W E46 mamy zupełnie inny silnik - przede wszystkim blok żeliwny 306d2 i niesamowicie pancerny, ale stary, głośny, pierwszy Common Rail od BMW, czyli 306d1.


Ostatnio edytowano 29 września 2017, 14:59 przez rybik, łącznie edytowano 1 raz

Góra
  
 
 Tytuł: Re: djbaniek -->> E92, 335d + 365KM 740Nm - M-Pakiet
PostNapisane: 29 września 2017, 14:57 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 627
Moje BMW: E60 530XD
Kod silnika: M57/T2
jasne, normalnie plaga egipska
nie wiem na jaka potenge sie rwa - znam n aut z aluminiowym blokiem i nikogo namacalnego z zerwanym rozrzadem nie znam
.. a sam wadliwy rozrzad jest dokladnie taki sam jak w E46 na zeliwnym bloku
Przemek

_________________
Pomiar przyspieszenia w oparciu o GPS 10hz+PC
viewtopic.php?f=2&t=162744


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: djbaniek -->> E92, 335d + 365KM 740Nm - M-Pakiet
PostNapisane: 29 września 2017, 15:15 
przemek4net, może w Twoim regionie jest lepsza pogoda :hyhy: , w reszcie świata sypią się..
W lipcu pomagałem w zakupie E60 530d 235KM, znajomy auto kupiłem, dostał ode mnie wskazówkę, żeby zrobił rozrząd. Na początku września dzwonił, że się urwał.

W mojej miejscowości jeden mechanik w tym roku wymienił około 40szt rozrządu.. oczywiście po jego urwaniu i dwa przed urwaniem :D .


Nie rozumiem, dlaczego nie chcesz w to uwierzyć.
Wrzuciłem wcześniej pierwszy lepszy link o tym problemie, dałem mocne argumenty, że tak jest..


Góra
  
 
 Tytuł: Re: djbaniek -->> E92, 335d + 365KM 740Nm - M-Pakiet
PostNapisane: 29 września 2017, 15:37 
Offline
Forumowicz

Wiek: 35
Posty: 391
Lokalizacja: Okuniew/Warszawa
Moje BMW: 335i 4XXkm
Kod silnika: N54B30
Co jak co ale w moim bylym e46 lancuch byl na tyle wyciagniety ze brakowalo doslownie kilku mm zeby wypadl tloczek napinacza. I profilaktycznie zrobilem wszystko to co napisalem by mialo to rece i nogi :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: djbaniek -->> E92, 335d + 365KM 740Nm - M-Pakiet
PostNapisane: 29 września 2017, 15:56 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 627
Moje BMW: E60 530XD
Kod silnika: M57/T2
rybik napisał(a):
Nie rozumiem, dlaczego nie chcesz w to uwierzyć.
Wrzuciłem wcześniej pierwszy lepszy link o tym problemie, dałem mocne argumenty, że tak jest..

super, tyle, ze napisales o wielkiej wadzi rozrzadow silnikow na aluminiowym bloku a rozrzady w nich sa takie same jak na zeliwnym i nie ma co o tym dyskutowac na forum bo wystarczy sprawdzic to w katalogu czesci (jezeli bylaby prawda teoria spiskowa, ze lancuchy mmo, ze sa teoretycznie te same ale faktycznie nie.. to 2 lanuchy kosztuja ok 300 zyla nowki nie smigana... i tak wyglada ten dramat
Przemek

_________________
Pomiar przyspieszenia w oparciu o GPS 10hz+PC
viewtopic.php?f=2&t=162744


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: djbaniek -->> E92, 335d + 365KM 740Nm - M-Pakiet
PostNapisane: 29 września 2017, 17:30 
przemek4net, tak, problem zerwania łańcucha rozrządu występuję tylko w bloku aluminiowym.
Wszystkie E46/E39 posiadają blok żeliwny i ja osobiście widziałem awarię w trzech egzemplarzach, więc można śmiało napisać, że to jest przypadek, bo tych samochodów jeździ od groma.

Każdy szanujący się mechanik, człowiek, który siedzi typowo w BMW o tym doskonale wie.
Sprawdź sobie zagraniczne ogłoszenia, CODZIENNIE pojawia się BMW 3,0d po zerwanym rozrządzie - oczywiście blok aluminiowy.

Kończę dyskusję, bo robi się mały burdel w temacie kolegi.


http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic. ... 0&t=328335
Następna kilka przypadków... i pech chce, że znów blok aluminiowy. Pewnie przypadek.... :oczami:


Góra
  
 
 Tytuł: Re: djbaniek -->> E92, 335d + 365KM 740Nm - M-Pakiet
PostNapisane: 29 września 2017, 18:42 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 1564
Moje BMW: E92 325d LCI
Kod silnika: N57
Garaż: Poprzednia E92 335d http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 11&start=0

Obecna E92 325d LCI http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=153318
Pany najbardziej dobija lancuch oraz powoduje jego rozciaganie ch.. serwis, czyli wymiana nieodpowiedniego oleju, brak wymiany filtra oleju oraz wymiana oleju co 30tys km!!!
Znajomemu mechanik w serwisie bmw tak powiedzial i o ni o tym wiedza, ale odgorny nakaz jest, aby robic taki serwis
Niby dlaczego?
Wlasnie po to, aby zarobic na nowych samochodach, czesciach oraz serwisie

To nie tylko rozrzad, ale tez inne czesci
W UK jest strona gdzie jest chyba z 1000 skarg i rosna odnosnie BMW


W n57 przy 200tys lepiej wymienic, zwlacszza gdy zmiana oleju byla robiona rzadko
Ja robie co 8 tys odkad kupilem, ale rano i tak jakby lekko szural, a pozniej jest ok nawet juz po 15 min gdy sie rozgrzewa
Mysle, ze to moze byc nawet napinacz albo ten sam problem, o ktorym pisal Przemek

Przemek mi o wymiane pompy chodzilo w n57, bo jest dosc wysoko, ale trzeba wypatroszyc podszybie, a w e92 duzo miejsca nie ma

Wlasnie dpf w n57 jest bardziej wydajny i podobno do 400KM daja rade na 100%, ale trasy trzeba robic, a nie latac po miescie
Ja mam niskie cisnienie i czuje jak ciagnie do 4500, reakcja jest natychamiastowa na gaz,wiec jest super

Do n57 jest tutorial z 730d 2009 (od 2009 nie trzeba wymieniac walu korbowego!) na bmw-klub.pl
Wlasciciel napisal, ze tam jest gumowa albo silikonowu uszczelka, ktora moze zatkac smok.
Przy okazji wymienil pompe oleju, bo u jego kolegi przy 190tys km przez uwalona pompe zatarl sie silnik
Zalezy jaki stan jest lancucha, bo przeciez nie zawsze przelot jest realny oraz napinaczy, slizgow itd
Ogolnie do m57 wychodzi tanio, ale n57 to inna bajka
Trzeba silnik ze skrzynia rozdzielic, wiec olej w skrzyni nowy wpada, klime trzeba oproznic, plyny spuscic
Do tego zawsze jaka pierdola wyjdzie, jak termostat i kto wie co jeszcze
Jesli myslicie, ze podajac 4tys za rozrzad do 57 to drogo, to kumplowi we Wrocku zaspiewali 6-8tys w 335d, ale nie napisze gdzie
Czesci do n57 wychodza chyba z 2tys febi
Ja bym wolal ori, bo febi jakos nie ufam

Teraz pytanie z innej beczki-Czy mial ktos doswiadczenie z BRK tuning kolo Inowroclawia?
Chce tam robic program z hybryda i widze, ze sa ogarnieci, a po za tym to jakby oddzial TC, wiec tragedii nie bedzie
Wiem, ze jedni narzekaj, a inni polecaja
Ja mam tam blisko i chce hybryde od nich, bo maja pozytywne opinie


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: djbaniek -->> E92, 335d + 365KM 740Nm - M-Pakiet
PostNapisane: 30 września 2017, 20:23 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 627
Moje BMW: E60 530XD
Kod silnika: M57/T2
Hi,
rozrzad
Cytuj:
tak, problem zerwania łańcucha rozrządu występuję tylko w bloku aluminiowym.

niech bedzie, ze statystycznie najgorzej jest w kombi z aluminiowym blokiem w mpakiecie prowadzone przez blondynow

a teraz cos na logike
wg reloem czesci uzyte w rozrzadze silnikow na bloku aluminiowym iak i zeliwnym sa co do numerow czesci te same.. jezeli przyjmniemy, ze w alum silnikakach sa to wadliwe czesci to sa tez wadliwe w silnikach zeliwnych... albo inaczej.. jezeli sa dobre w silnikach zeliwnych to przeciez sa tez dobre w aluminiowych
A moze nie chodzi o czesci ale o warunki pracy (zeliwniaki to silniki w wiekszosci bez DPF!) . ogorek kiszony smakuje swietnie do wodki a do kawy niekoniecznie
Lancuchy to 300 zyla... jezeli one sie wyciagaja w piernikach 200tys + to je wymienic i nie dramatyzowac (ten od pompy oleju bym zlal bo o rownych awariach slyszalem ale o zerwanym lancuchu pompy oleju jeszcze nie slyszalem)

wielkie mozliwosci DPFu N57
fizycznie obwody DPFow N57 i M57 (przynajmniej 1turbinowego) sie roznia
N57: okolo 61cm
M57: okolo 49cm
Ten N57 jest taki bardziej kwadratowy niz okragly ale uproscmy sprawe jakby 2 byly okragle
Obwod to 2 pi R wiec:
r dla N57 -> okolo 9,7
r dla M57 1turb -> okolo 7,8

Pole = pi * r * r, wiec
Pole N57 = 295cm2
Pole M57 = 191cm2
Zakladajac, ze sama struktura "plastra" DPFu jest taka sama, mamy znacznie wieksza przepustowosc.
Poprosilem kolege o zmierzenie obwodu w F10 313ps i jest z dokladnoscia 1cm taka sama jak w E90 245ps (zreszta ten 313psowy DPF wystepuje takze w silnikach 3.0D 245ps jezeli sa one z norma euro6)

Moje E91 na seryjnej turbinie, DPF, stock ic itp (kombi w XD) licznikowe 100-200 robilo mi w okolo 13s youtubowych wiec w e92 rwd masz szanse bez zadnych wiekszych kombinacji (no moze tylko IC) zmiescic sie w 12s yt-owych

Mialem okazje mierzyc dynometem jedno F10 LCI 313ps z pieknym IC i wykresem jeszcze piekniejszym na 400ps... na dynomecie wychodzilo mi 365ps (35ps nie umialem sie doszukac) a czasy od-do predkosci byly gorsze niz E61 272ps po czipie bez DPF oraz gorsze niz audi a8 quatro 4.2tdi po czipie bez DPFu... wiec?
Jeszcze ta Fka miala jedna przypadlosc: jak dawales jej kilka razy ognia pod rzad to lapala jakiegos bleda temp.

Reasumujac: tak, DPF N57 jest wydajniejszy ale z tymi 400 bylbym ostrozny
Przemek
p.S.
Febi to pakowacze - pewnie jakosc zalezy od konkretnego producenta ale nie sadze, ze trzeba sie z gory bac bo to jeden z najwiekszych "producentow" czesci. Wiekszosc czesci tego rozrzadu mechanik moze ocenic.. przeciez widac "golymi oczami" czy np slizgi sa zniszczone czy nie wiec po co je kupowac z zalozenia? Zeby na forum Ciebie pochwalili jak dbasz o swoja "slicznotne"?
Z drugiej strony, jezeli czesci od BMW oryginalne nie sprawdzily sie to moze febi sa lepsze ? :)

_________________
Pomiar przyspieszenia w oparciu o GPS 10hz+PC
viewtopic.php?f=2&t=162744


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: djbaniek -->> E92, 335d + 365KM 740Nm - M-Pakiet
PostNapisane: 30 września 2017, 21:06 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 2470
Lokalizacja: Łódź
Moje BMW: F82 M4 COMP/E91/F20
Kod silnika: S55B30/N47/N47
Garaż: M4 F82 Competition MINERAL GREY
E91 LCI 320d SAPPHIRE BLACK
F20 116D ALPIN WEISS
Było:
E36 318i MONTREALBLAU
E39 530i TITANSILBER
E92 335i SCHWARZ BLACK
E60 530D SCHWARZ BLACK
E92 335i TITANSILBER http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=168888
E87 120d SCHWARZ BLACK
E92 M3 viewtopic.php?f=89&t=171245
przemek4net napisał(a):
Hi,
rozrzad
Cytuj:
tak, problem zerwania łańcucha rozrządu występuję tylko w bloku aluminiowym.

niech bedzie, ze statystycznie najgorzej jest w kombi z aluminiowym blokiem w mpakiecie prowadzone przez blondynow

a teraz cos na logike
wg reloem czesci uzyte w rozrzadze silnikow na bloku aluminiowym iak i zeliwnym sa co do numerow czesci te same.. jezeli przyjmniemy, ze w alum silnikakach sa to wadliwe czesci to sa tez wadliwe w silnikach zeliwnych... albo inaczej.. jezeli sa dobre w silnikach zeliwnych to przeciez sa tez dobre w aluminiowych
A moze nie chodzi o czesci ale o warunki pracy (zeliwniaki to silniki w wiekszosci bez DPF!) . ogorek kiszony smakuje swietnie do wodki a do kawy niekoniecznie
Lancuchy to 300 zyla... jezeli one sie wyciagaja w piernikach 200tys + to je wymienic i nie dramatyzowac (ten od pompy oleju bym zlal bo o rownych awariach slyszalem ale o zerwanym lancuchu pompy oleju jeszcze nie slyszalem)



A ja słyszałem o zerwanym łańcuchu pompy...325d e92 330hp ,2 łańcuchy zmienione ten od pompy został...No i się zerwał ,albo padło koło albo po prostu strzelił łańcuch i silnik do kapitalki....


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 129 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 3, 4, 5, 6, 7  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 36 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL