BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 28 marca 2024, 09:29

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Zdjęcia zamieszczone przez Was powinny być zgodne z poniższymi zaleceniami.
Poniżej jest program do zmiany rozdzielczości zdjęć.


1) Nie wrzucamy zdjęć większych niż 1280x1024. Jeżeli mamy zdjęcie większe zmniejszamy je lub robimy miniaturkę i wrzucamy ją odpowiednio podlinkowaną do zdjęcia dużego.
2) Nie wrzucamy zdjęć WT, godzących w pojęcie estetyki, zdjęć propagujących przemoc, pornografię, łamanie przepisów ruchu drogowego, złego obchodzenia się z samochodem lub innych mogących kogoś urazić (jeżeli czujecie że kogoś urazi, prawdopodobnie tak będzie).
3) Na temat zamieszczanych tutaj zdjęć każdy z nas wyraża swoje zdanie, dyskutujemy. Nie ubliżamy sobie, nie używamy łaciny, każdy ma prawo do własnej oceny z którą możemy się nie zgadzać.
4) Łamanie zaleceń będzie karane ostrzeżeniami.
5) Tytuł tematu piszemy w postaci "Użytkownik -->> ModelAuta, krótki opis"


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 141 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: Przemek4net -->> E91 LCI 330xd /chip by Przemek4net
PostNapisane: 11 kwietnia 2018, 15:12 
Offline
Forumowicz

Posty: 170
Lokalizacja: Mazowieckie
Moje BMW: BMW E91 LCI 325D
To co można sensownego założyć? Mam kogoś kto mi to pospawa elegancko. Tylko, żebym nie musiał ciąć m-pakietowego zderzaka i osłon dolnych.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Przemek4net -->> E91 LCI 330xd /chip by Przemek4net
PostNapisane: 11 kwietnia 2018, 18:33 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 1564
Moje BMW: E92 325d LCI
Kod silnika: N57
Garaż: Poprzednia E92 335d http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 11&start=0

Obecna E92 325d LCI http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=153318
Patrzyles na ten z fmic do 335d?
Ma rury 60mm srednicy wewn., wiec spoko. Ja go mam i do serii jest spora roznica w temperaturze. Jak chcesz cos dobrego to wagner, ale wlasnie te przewezenia to masakra. Musialbys uciac koncowki i pospawac. Szkoda, ze klapa gaszaca i wylot turbo nie maja 60mm, tylko 55, bo byloby lepiej.

Kolejna sprawa to czy czysciles kolektor dolotowy i kanaly?
Jesli sa zawalone+kolektor to mozna odzyskac 10-15km i 20-30Nm w naszych silnikach

Jak bedziesz robil program, to ogranicz moment do 670-680Nm i najlepiej, aby nie kopalo od 2tys ponad 600nm, tylko tak od 2500o br niech bedzie max, to skrzynia pozyje
Poza tym jak bedziesz mial 385-390, a 400 to zrobi to duza roznice?
Ja wolalbym miec 385 i 680nm niz pozniej myslec czy pompa wytrzyma
Jak zmienisz to 400 pewne i jak sie nie myle dp z katem moze byc, aby tak nie walilo parchem z wydechu


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Przemek4net -->> E91 LCI 330xd /chip by Przemek4net
PostNapisane: 12 kwietnia 2018, 18:53 
Offline
Forumowicz

Posty: 170
Lokalizacja: Mazowieckie
Moje BMW: BMW E91 LCI 325D
U siebie od razu po zakupie wyczyściłem kolektor (klapki zostały) i EGR jest włączony. Zamiast DPF jest DP bez żadnego katalizatora i nie ma wcale tragedii ze starym kapciem z wydechu. Za to przy wyłączeniu EGR robi się nieciekawie (przynajmniej w poprzednim M57 tak było). Program robiony przy przebiegu zaledwie 124 tys km, w tym momencie 127 tys km i jest to przebieg w 100% oryginalny. Auto zdrowe, a soft całkowicie bezdymny. Seria była mierzona już po wyjęciu DPF. Teraz robię hamulce i chce zaatakować okolice 400KM. Zastanawiam się nad IC, bo co do hybrydowej turbiny, to na pewno będzie to turbo TC400. Nie wiem tylko jeszcze czy coś będzie trzeba majstrować w wydechu. Z tego co Przemek pisał, to układ wtryskowy może zostać.
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Przemek4net -->> E91 LCI 330xd /chip by Przemek4net
PostNapisane: 21 kwietnia 2018, 20:53 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 627
Moje BMW: E60 530XD
Kod silnika: M57/T2
Hi,
Wiosenne zmiany

Pod maskę wskoczył większy IC typu "kaloryfer"
Obrazek
Obrazek

seryjne węże powietrza zastąpiła jakaś pogięta rynna dachowa aluminiowa
Obrazek

i doszedł kolektor dolotowy od M550d z trochę poszerzonym wejściem (standardowo średnica wejścia w N57 to 55mm - w 550d kolektor jest alu więc taki można przerabiać /w słabszych modelach kolektory są plastikowe)
Obrazek

Kiedyś tam jeszcze na przód doszły hamulce z e90 335d/i (na tyle jest to samo)
Obrazek
(Walus je czyścił czy jakieś gumki wymieniał w zaciskach czy cos tam z nimi robił/nie pamiętam)

jeszcze kiedyś tam wskoczyła pompa wtryskowa od F10 535D 313ps... i z bajerów lusterko "z kamerką" (ale jeszcze tego nie aktywowałem)

Całość pod maską (z trochę przerobionym polaczeniem filtr powietrza-turbo i catch tankiem) wygląda tak
Obrazek

Rynnę i kaloryfer montował Leo - ile to daje jeszcze nie miałem czasu się pobawić (wczoraj odebrałem kombinę)... wg wstępnych testów bez ruszania czipa czy nawet logowania przy 18st auto robi czasy jak kiedyś w okolicy zera, nie czuje większego laga, bez klapy gaszącej gasi się normalnie ale słyszę "click" (nie pamiętam/zwróciłem uwagi czy z klapa tez tak było)
Jak znajdę czas to jakoś to pomierzę/poleguje.. może coś w czipie dopasuje i zobaczymy co to daje...
Przemek

_________________
Pomiar przyspieszenia w oparciu o GPS 10hz+PC
viewtopic.php?f=2&t=162744


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Przemek4net -->> E91 LCI 330xd /chip by Przemek4net
PostNapisane: 22 kwietnia 2018, 09:55 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 1564
Moje BMW: E92 325d LCI
Kod silnika: N57
Garaż: Poprzednia E92 335d http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 11&start=0

Obecna E92 325d LCI http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=153318
Widze, ze dzialasz dalej z n57. Mam pytanie odnosnie rury przy przeplywce-to jest srednica 90mm czy inna? Ja biore 90mm i lacze to z 80mm, ktora wczesniej wrzucilem.

Mozna ten kolektor polaczyc jakos z klapa? Dorobic alu adapter? Wspawales czujnik temeperatury dolotu? Sterownia klapek nie masz, ale mozna bez problemu polaczyc to z ori 325d? Czujnik cisnienia w kolektorze tez podchodzi od 325 i wchodzi w to samo miejsce?

Wiekszy jest ten kolektor w srodku niz ori plastikowy?
Srednica rur dolotu rozumiem 60mm wewnatrz i 63 zewnetrznie?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Przemek4net -->> E91 LCI 330xd /chip by Przemek4net
PostNapisane: 22 kwietnia 2018, 10:47 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 98
Moje BMW: 320d
Garaż: E90 http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=165182
Cały czas progres :ok:

Tez jestem ciekaw czy masz czujnik temperatury dolotu


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Przemek4net -->> E91 LCI 330xd /chip by Przemek4net
PostNapisane: 22 kwietnia 2018, 10:56 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 7454
Lokalizacja: Tarnów
Moje BMW: E12 520A
Kod silnika: m20b20
Garaż: E12
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=67421&start=400
e46 328ci Santorini Blue
https://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6& ... &start=200
E36/7 2.8i
Mini countryman SE
F87
Kurła , jak na tym setupie nie pęknie 500 to zwątpię w dizle :P

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Przemek4net -->> E91 LCI 330xd /chip by Przemek4net
PostNapisane: 22 kwietnia 2018, 11:08 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 1564
Moje BMW: E92 325d LCI
Kod silnika: N57
Garaż: Poprzednia E92 335d http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 11&start=0

Obecna E92 325d LCI http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=153318
Ja obstawiam 420km i 700nm(ograniczone dla skrzyni). To jest sporo jak na jedno turbo hybrydowe
Jedynym problemem jest rozrzad, a tak to jest super silnik


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Przemek4net -->> E91 LCI 330xd /chip by Przemek4net
PostNapisane: 22 kwietnia 2018, 11:19 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 255
Moje BMW: brak
Ciężko jest uzyskać 420KM i 700 Nm... no chyba, że przy 4400 obr/min.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Przemek4net -->> E91 LCI 330xd /chip by Przemek4net
PostNapisane: 22 kwietnia 2018, 11:25 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 1564
Moje BMW: E92 325d LCI
Kod silnika: N57
Garaż: Poprzednia E92 335d http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 11&start=0

Obecna E92 325d LCI http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=153318
Dlaczego? Przemek w przed tymi modami mial 404km max i 678nm. Jesli ma odczucie, ze jest wiecej to spokojnie taki wynik jest mozliwy


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Przemek4net -->> E91 LCI 330xd /chip by Przemek4net
PostNapisane: 22 kwietnia 2018, 12:38 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 255
Moje BMW: brak
Maksymalny moment obrotowy nie występuje w górnym zakresie obrotów silnika. Jest on tam zazwyczaj niższy, a żeby uzyskać 420 KM moment musiałby wynosić 700 NM (czyli max. wg założeń) przy 4300 obr/min.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Przemek4net -->> E91 LCI 330xd /chip by Przemek4net
PostNapisane: 22 kwietnia 2018, 13:39 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 1564
Moje BMW: E92 325d LCI
Kod silnika: N57
Garaż: Poprzednia E92 335d http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 11&start=0

Obecna E92 325d LCI http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=153318
Moment jest ograniczony na ok 700nm. Normalnie z hybryda ten silnik generuje kolo 760nm. Ja mam moment przy 3800 obr, ale program jest inaczej zrobiony. Zaczyna kopac ostro od ok 2500 i ciagnie az do 4000tys., z czego duzo tez daje moment
Wszystko zalezy od mapy

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Przemek4net -->> E91 LCI 330xd /chip by Przemek4net
PostNapisane: 22 kwietnia 2018, 13:57 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 627
Moje BMW: E60 530XD
Kod silnika: M57/T2
Cytuj:
Mam pytanie odnosnie rury przy przeplywce-to jest srednica 90mm czy inna?

okolo 90 - pierwsze niebieskie kolanko a pozniej to zwezam
Generalnie seryjna rura przeplywka - turbo jest niezla poza ostatnim kolankiem przy samym T... tam w serii jest durnie zrobione i zweza sie (blisko jest rura z woda ograniczajaca miejsce)

Cytuj:
Mozna ten kolektor polaczyc jakos z klapa?

seryjna klapa gaszaca ma mala srednice... moze mozna kupic uniwersalna przepustnice o srednicy np 2.5-3 cale i sam mechanizm sterowania z BMW domontowac do tej uniwersalnej (mysle, ze sie da.. tylko trzeba chciec i powalczyc)

tutaj czesc o nazwie "throttle" w 550d.... jezeli nie ma bledu w realoem to jest ona zapozyczone z BMW E90 LCI 316d... smieszne, prawda ? :rotfl:
Obrazek


Cytuj:
Sterownia klapek nie masz, ale mozna bez problemu polaczyc to z ori 325d?

wczesniej juz nie mialem klapek.. pewnie sie da

Cytuj:
Wiekszy jest ten kolektor w srodku niz ori plastikowy?

nie - wyglada na blizniaka z ta roznica, ze jeden jest plastik a drugi alu (+ taka "szyja" w tym od 245/300ps)... w alu mozna spawac.. z plastiowym jest tak: jakim go Bozia stworzyla, takim zostanie


Cytuj:
Srednica rur dolotu rozumiem 60mm wewnatrz i 63 zewnetrznie?

3"rynna .. ale ten rozmiar co podales bedzie tez git... roznica w powierzchni srednica 55 vs 60 to 20%

Cytuj:
Tez jestem ciekaw czy masz czujnik temperatury dolotu

tak, ale cz temp nie jest oryginalny
bylo (gora) -> jest (dol)
Obrazek




Cytuj:
Ciężko jest uzyskać 420KM i 700 Nm... no chyba, że przy 4400 obr/min

nawet chyba wyzej mialem max moc juz wczesniej... te silniki swietnie sie kreca ale tez nici z ladowania 2b przy 2000obr /jak ktos ma potrzebe :D/ (pozniej wstaje - pozniej zdycha) - w automacie bez znaczenie bo dasz but to masz redukcje.
Nie wiem jeszcze o co kaman (pompe wtryskowa mam z 313ps) ale powyzej 5 tys strasznie mi spada cisnienie na railu (moze to kwestia jeszcze dopasowania jakis "mapek"/studiuje temat bo przy 4500 bez bolu ide na 2000bar ale powyzej 5tys 1600b ciezko otrzymac bez ostrego zejscia z dawka)



Cytuj:
Maksymalny moment obrotowy nie występuje w górnym zakresie obrotów silnika. Jest on tam zazwyczaj niższy, a żeby uzyskać 420 KM moment musiałby wynosić 700 NM (czyli max. wg założeń) przy 4300 obr/min.

moment to "sila" jednego obrotu a moc to "sila" obrotów
Matematycznie moc = (moment * obroty) /7022

Majac moment 700nm przy 4500 mamy 450ps :D.. ale jak kto woli... mozna miec 450ps z momentem nieprzekraczajacym 700nm a ktos majac np moment 850np przy 3500 moze miec moc max niekoniecznie wyzsza niz 425ps (taki paradoks :D)


ponizej 3 typy kolektorow dolotowych z N57
Obrazek

od gory
550d (alu)
F10 (530D/535D) - 256/313ps
F10 (530D/535D)+E90 LCI - 245/300ps

Kupilem kolektor od 550D "na pałę" jak dowiedzialem sie, ze gumki w kolektorze od strony glowicy maja taki sam rozklad (mimo, że same gumki wg realoem to inna czesc!) i sruby do przykrecenia poza jedną pasują
Cos tam Leo szlofawał w nim bo alternator przeszkadzał czy cos tam
Sama srednica wejscia (od srodka) to 55mm we wszystkich kolektorach wiec sama zmiana wiele nie da... natomiast alu wydawal mi sie bardziej rozwojowy (mam powiekszone wejscie). W 550D ladowanie seryjne jest 2.8 czy 2.9b wiec pewnie dlatego dal alu by nie strzelil (plastik strzelil u Lukbmw przy 3.2b)
Pozdrawiam,
Przemek

_________________
Pomiar przyspieszenia w oparciu o GPS 10hz+PC
viewtopic.php?f=2&t=162744


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Przemek4net -->> E91 LCI 330xd /chip by Przemek4net
PostNapisane: 22 kwietnia 2018, 14:39 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 1564
Moje BMW: E92 325d LCI
Kod silnika: N57
Garaż: Poprzednia E92 335d http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 11&start=0

Obecna E92 325d LCI http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=153318
Wlasnie o to mi chodzilo. Rura dolotu zrobione tak jak pisales mi wczesniej, ale wlasnie od przeplywki bede bral 90mm i laczyl z 80mm od turbo. Mam alu rure z wlotem na rure z odmy i dziala super, takze tylko sylikon od strony przeplywki wleci.

Zrobilem air scoops zamiast tej rury od zderzaka, bo tu ciagle leje i zdarzaja sie kaluze dosc glebokie, wiec wole nie ryzykowac
Dolot dziala super, a bedzie lepiej.

Wlasnie u mnie waskie gardlo to klapa i ciezko znalezc inna z bmw, a zgranie wszystkiego w jeden dzien raczej bedzie ciezkie. Myslalem tez nad powiekszeniem klapy na ok 57mm, ale nie wiem kto to moze zrobic, aby wiekszy motylek wpadl. Ja mam dpf i to mnie blokuje, ale lubie czysty wydech i brak dymu

Klape w 550d wstwaili pewnie zeby zmiescic sie w emisji, bo nowe 750d ma juz chyba inna
Niestety lancuch rozrzadu jest jak w n57

Pisalem tez ze alu bedzie dobre jak bedzisz chcial miec duze cisnienie i to zapewne jest na plus

Dolot mam caly 60mm, wiec nie jest zle

Co do tego spadku mocy, to moze byc powod zmiany przez niektore osoby czujnika cisnienia szyny wtryskowej na ten z 550d albo wtryski. Jednak pisales, ze z nimi problemu nie ma. Gdzies tez czytalem, ze seryjne wtryski do 420+ km daja rade, wiec moze czujnik albo przeplywka cis blokuje przy 5tys?

Dlatego ja byl wolal miec te 420km i 700nm max. Jak wiadomo skrzynia i xdrive nie sa pancerne, a napewno nie jak w x35d. Z tego, co wiem 35d maja ok 700nm, ale daja rade do 800nm i czasem 900, ale moga zaczac sie slizgac. Dlatego jak mi w zf napisali, ze 325/330 maja 650nm mimo ze to sa niby 6hp28 albo tylko 26, to lepiej zostac przy max 700-750nm, abe kiedys nie miec zonka

Dobrze byloby wrzucic oslone skrzyni alu z e65 zamiast plastiku, ktora lepiej chlodzi olej. Alpina je montowala w pomodzonych modelach.

Ja mysle teraz czy da sie polaczyc dpf z 550d z turbo z 325/330d. Nie wiem nawet kogo zapytac, ale ten z 550d ma inny wklad z tego, co pamietam. Tylko chyba dlatego, ze tam sa wieksze temperatury i cisnienie. Ile w tym prawdy..


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Przemek4net -->> E91 LCI 330xd /chip by Przemek4net
PostNapisane: 22 kwietnia 2018, 16:35 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 627
Moje BMW: E60 530XD
Kod silnika: M57/T2
Hi
wierze, ze facet ze spawarka, wiertarka itp i checiami pozeni uniwersalna przepustnice i sterowanie sama klapa gaszaca, jezeli Ci to do czegos potrzebne
(mozesz miec DPF i nie miec klapek w kolektorze i klapy gaszacej - klapa gaszaca moze byc przydatna jakby turbo zaczelo gubic hurotowo olej i silnik dostalby "samozaplonu"... bez klapy gaszacej byloby ciezko go zgasic)... w sumie gdyby nie aspekt nagrzewania sie obstawiam, ze ten DPF moglby dlugo i szczesliwie zyc i bez EGRu

Czujnik seryjny RP, ktory masz potrafi mierzyc do 2200bar (konkretnie do 2210 bar przy napiecie na czujniku rownym 3,3v). Jezeli nie korzystasz z wyzszych cisnien paliwa to zmiana czujnika "na wiekszy" jest bez sensu.

Analogia: masz np zima w pokoju przy max otworzonym kaloryferze 25 stopni (tyle moze Twoj kaloryfer), w pokoju wisi na scianie termomentr do 30 stopni... czy jak zmienisz termomentr na taki z zakresem do 40 stopni to w pokoju przez to bedzie cieplej?
Przemek
P.S.
jak ktos do mnie przyjdzie na czipa i poprosi o dopasowanie czujnika cisnienia od 550D - zrobie mu to bo czemu nie (troche $ :super: )..ale sensu w tym nie widze (no chyba, ze to ma byc czip gdzie paliwo idzie na wyzszym cisnieniu)

_________________
Pomiar przyspieszenia w oparciu o GPS 10hz+PC
viewtopic.php?f=2&t=162744


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Przemek4net -->> E91 LCI 330xd /chip by Przemek4net
PostNapisane: 22 kwietnia 2018, 17:44 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 98
Moje BMW: 320d
Garaż: E90 http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=165182
przemek4net napisał(a):
Cytuj:

Cytuj:
Tez jestem ciekaw czy masz czujnik temperatury dolotu

tak, ale cz temp nie jest oryginalny
bylo (gora) -> jest (dol)
Obrazek






Mozesz napisać z jakiego modelu masz ten czujnik temperatury Dolotu?? On jest przykrecany tak??


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Przemek4net -->> E91 LCI 330xd /chip by Przemek4net
PostNapisane: 22 kwietnia 2018, 18:48 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 627
Moje BMW: E60 530XD
Kod silnika: M57/T2
ten wkrecany jest w autach bez normy euro4 a ten w postaci wkladanego pipka z eu4
na problem "nadzial sie" Leo i go rozwiazal sam wiec wal na prv jak Ciebie to nurtuje ale jak wspomnialem... te z eu3 maja wkrecany
Mysle, ze mozna zamontowac na amen na klej czy cos w tym stylu ten "wtykany" i tez bedzie ok... przeciez to nie jest czesc, ktora pada co roku
Przemek
P.S.
nie sprawdzalem czy ma taka sama "charakterystyke" wiec Ci zgwarantowac nie moge, ze to tylko kable przepiac i dziala.. ale odczyty z diagnozy wydaja sie realne
Mam teraz oba wiec nawet miernikiem moge sprawdzic (to termistor zwykly)

_________________
Pomiar przyspieszenia w oparciu o GPS 10hz+PC
viewtopic.php?f=2&t=162744


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Przemek4net -->> E91 LCI 330xd /chip by Przemek4net
PostNapisane: 22 kwietnia 2018, 21:01 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 1564
Moje BMW: E92 325d LCI
Kod silnika: N57
Garaż: Poprzednia E92 335d http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 11&start=0

Obecna E92 325d LCI http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=153318
Narazie mam koncepcje powiekszenia seryjnej klapy, ale o ile to nie wiem.
Jaka srednice ma wyjscie z hybrydy? Seria to tez 55mm, wiec nie za duzo.

Klapa gaszaca pomaga w;asnie, aby olej sie nie dostal do kolektora, ale bez klapy kumpel ie mogl go wypalic i zatkal. Ona sie zamyka przy wypalaniu i slychac buczenie. Bez tego jest lipa, bo nie osiaga temperatury.

EGR mam wylaczony od 1.5 roku i dpf zyje, tylko ustawiony na czeste wypalanie.
Polecam w n57, tylko trzeba czesto trasy robic-ja latam 80% autostrady i jezdze dynamicznie

Nie wiem tylko czy problemu z klapkami nie bedzie gdy od dolu bede cisnal?

Warto wywalic tez rure od egr-a jesli go nie mamy w ori kolektorze

Obrazek

Jak ta rura nie ogranicza to jestem swiety


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Przemek4net -->> E91 LCI 330xd /chip by Przemek4net
PostNapisane: 23 kwietnia 2018, 16:46 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 925
Lokalizacja: Czarnków-Piła
55mm to nie taki mały dolot.
3.5d m57n2 ma egr i wlot do kolektora ok 48mm( w tym egr zasłania z 30% wlotu?) i robi się na tym ponad 400km (wlot do kolektora jest identyczny jak w e46 320d...) Nikt zbytnio nie potwierdził czy coś daje większej średnicy dolot. Zazwyczaj przy zmianie dolotu większość zmienia fmika na większego i prawdopodobnie z tego są największe korzyści :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Przemek4net -->> E91 LCI 330xd /chip by Przemek4net
PostNapisane: 23 kwietnia 2018, 17:22 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 1564
Moje BMW: E92 325d LCI
Kod silnika: N57
Garaż: Poprzednia E92 335d http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 11&start=0

Obecna E92 325d LCI http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=153318
Jakis powod musi byc, bo w 2.0 chyba jest 50mm, a tu mamy 55.
x35d m57 ma 48mm?
Myslalem, ze 60-65. Mialem 335d i klapa byla naprawde spora w porownaniu do n57

Jaka srednice ma rura od intrcoolera do klapy w 335d m57?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 141 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 37 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL