BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 28 marca 2024, 16:20

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Zdjęcia zamieszczone przez Was powinny być zgodne z poniższymi zaleceniami.
Poniżej jest program do zmiany rozdzielczości zdjęć.


1) Nie wrzucamy zdjęć większych niż 1280x1024. Jeżeli mamy zdjęcie większe zmniejszamy je lub robimy miniaturkę i wrzucamy ją odpowiednio podlinkowaną do zdjęcia dużego.
2) Nie wrzucamy zdjęć WT, godzących w pojęcie estetyki, zdjęć propagujących przemoc, pornografię, łamanie przepisów ruchu drogowego, złego obchodzenia się z samochodem lub innych mogących kogoś urazić (jeżeli czujecie że kogoś urazi, prawdopodobnie tak będzie).
3) Na temat zamieszczanych tutaj zdjęć każdy z nas wyraża swoje zdanie, dyskutujemy. Nie ubliżamy sobie, nie używamy łaciny, każdy ma prawo do własnej oceny z którą możemy się nie zgadzać.
4) Łamanie zaleceń będzie karane ostrzeżeniami.
5) Tytuł tematu piszemy w postaci "Użytkownik -->> ModelAuta, krótki opis"


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 141 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 8  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: Przemek4net -->> E91 LCI 330xd /chip by Przemek4net
PostNapisane: 23 kwietnia 2017, 16:32 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 627
Moje BMW: E60 530XD
Kod silnika: M57/T2
pytanie czy nie obsluguje xhp czy na chwile obecna nie maja gotowcow do Twojej skrzyni? (pytanie" czy xhp jest wstanie zgrac i wgrac soft czy tego takze, nie umie?)
To robil taki ogarniety Austryjak - jeszcze rok temu (wg starych postow po przeroznych forach) studiowal podmianki i wgrywanie 0da/0pa (tych plikow do winkfp - to softy tyle, ze w formacie intelhex a nie "bin" co je np mppsem sie wgrywa na ecu)
Na poczatku tego roku? ruszyl z produktem xhp do wgrywania + oferta ilus tam gotowcow do n skrzyn... jak wspomnialem - xhp nie obsluguje Twojej skrzyni czy chodzi tylko o brak gotowcow? - tak czy siak obstawiam, ze dorobia (ogolnie ten xhp troche ma bledow jeszcze ale TCU mi jeszcze nie wysadzil :D )
Przemek
P.S.
backup mozesz zrobic bez licencji o ile pamietam... czyli potrzebujesz przejsciowke usb-microusb, kabel inpy, soft sciagasz z adroidstora i bez aktywacji robisz backup... bedziesz wiedzial na jakim etapie jest ten soft

_________________
Pomiar przyspieszenia w oparciu o GPS 10hz+PC
viewtopic.php?f=2&t=162744


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Przemek4net -->> E91 LCI 330xd /chip by Przemek4net
PostNapisane: 23 kwietnia 2017, 19:27 
Offline
Naczelny bimbrovnik
Avatar użytkownika

Posty: 9076
Lokalizacja: PTU
Moje BMW: e30
Kod silnika: m52b28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=77118
Matko Boska dieslowska, co się z tymi kopciuchami wyczynia :D Gratuluję wyników :ok:

_________________
Obrazek

One redline a day keeps a mechanic away.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Przemek4net -->> E91 LCI 330xd /chip by Przemek4net
PostNapisane: 24 kwietnia 2017, 06:40 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 32
Posty: 1174
Lokalizacja: Jarocin
Moje BMW: E92 335i,m3f80 18r
Kod silnika: N54b30&s55b30
Garaż: N54garage
Nspisalem do xhp i odpisali ze na ten moment nie obsluguje ale spróbuje zrobic backup tuner pro mam więc moze uda mi sie odpalic wsad

_________________
335i n54 single turbo
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=86&t=161088&start=280
N54garage


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Przemek4net -->> E91 LCI 330xd /chip by Przemek4net
PostNapisane: 24 kwietnia 2017, 09:46 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 627
Moje BMW: E60 530XD
Kod silnika: M57/T2
Haj,
jezeli sie powiedzie sam odczyt (backup) to w podkatalogu "Backups" w tym "xHP Flashtool" bedzie plik 1mb o nazwie cos w stylu
xhp_backup_tcu_sratatataaaatadd o dlugosci 1mb
Podeslij mi go na mejla to powiem Ci czy wg mnie da sie czy nie np latwo ruszyc w nim punkty przerzucania biegow
Poza odczytem kolejne schody to byloby pierwsze "dlugie" flashowanie (40min) i obawiam sie, ze tego "pelnego wsadu" powiedzmy "odblokowujacego" jeszcze nie ma /po nim tip nadal dziala jak seria ale mozna wgrywac mapy gotowce lub wlasnorecznie wydziergane na bazie tego pliku 1mb/ (bo gdyby to bylo i ja bym mogl sie w tym pliku 1mb /mapy- konfiguracja/ odnalezc to wtedy widze to optymistycznie)
Tak czy siak 335i to spory rynek wiec predzej czy pozniej bedziesz mial w ofercie
Pozdrawiam,
Przemek

_________________
Pomiar przyspieszenia w oparciu o GPS 10hz+PC
viewtopic.php?f=2&t=162744


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Przemek4net -->> E91 LCI 330xd /chip by Przemek4net
PostNapisane: 24 kwietnia 2017, 11:02 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 32
Posty: 1174
Lokalizacja: Jarocin
Moje BMW: E92 335i,m3f80 18r
Kod silnika: N54b30&s55b30
Garaż: N54garage
przemek4net napisał(a):
Haj,
jezeli sie powiedzie sam odczyt (backup) to w podkatalogu "Backups" w tym "xHP Flashtool" bedzie plik 1mb o nazwie cos w stylu
xhp_backup_tcu_sratatataaaatadd o dlugosci 1mb
Podeslij mi go na mejla to powiem Ci czy wg mnie da sie czy nie np latwo ruszyc w nim punkty przerzucania biegow
Poza odczytem kolejne schody to byloby pierwsze "dlugie" flashowanie (40min) i obawiam sie, ze tego "pelnego wsadu" powiedzmy "odblokowujacego" jeszcze nie ma /po nim tip nadal dziala jak seria ale mozna wgrywac mapy gotowce lub wlasnorecznie wydziergane na bazie tego pliku 1mb/ (bo gdyby to bylo i ja bym mogl sie w tym pliku 1mb /mapy- konfiguracja/ odnalezc to wtedy widze to optymistycznie)
Tak czy siak 335i to spory rynek wiec predzej czy pozniej bedziesz mial w ofercie
Pozdrawiam,
Przemek

Spory rynek ale dla aut po 03/2007 tam juz szla 6hp19 ja mam napis na skrzyni 6hp21

_________________
335i n54 single turbo
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=86&t=161088&start=280
N54garage


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Przemek4net -->> E91 LCI 330xd /chip by Przemek4net
PostNapisane: 23 września 2017, 16:50 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 20
Moje BMW: e91 318d
Kod silnika: n47a
Przemek4net czy coś zmieniłeś w 330xd [pompa wtryskowa] .Fajnie się to czyta jak ktoś ma dobry pomysł na moc .


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Przemek4net -->> E91 LCI 330xd /chip by Przemek4net
PostNapisane: 23 września 2017, 17:38 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 627
Moje BMW: E60 530XD
Kod silnika: M57/T2
Czesc,
tak, zmienilem pompe wtryskowa na taka od F10 LCI 535D 313ps - pacjent przezyl przeszczep :D
Generalnie ostroznie to polecam bo po tej operacji jest kolejny problem pt "skad wziac powietrze by wykorzystac potencjal mocniejszej pompy" :D
Mam nadzieje niedlugo wrzucic hamulce na przod od 335d/i (czekaja) oraz... wieszak na kolo dojazdowe pod autem od e46 compact (mam wezszy od seryjnego koncowy tlumik wiec sa szanse, ze sie zmiesci) - po tej operacji wyp.... runflaty z auta bo jak sie jedzie po kostce, dziurach itp to:
runnflaty + bilsteiny b6 + felgi 18 = komfort taczki z obi
Przemek

_________________
Pomiar przyspieszenia w oparciu o GPS 10hz+PC
viewtopic.php?f=2&t=162744


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Przemek4net -->> E91 LCI 330xd /chip by Przemek4net
PostNapisane: 23 września 2017, 18:01 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 39
Posty: 7017
Lokalizacja: Poznań
Moje BMW: E92
Kod silnika: 335d
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=86&t=56077
A nie powinnienes miec takich samych tarcz w standardzie jak 335d? Ja mialem 330d e92 I mialy te same tarcze

_________________
Zapraszam do galerii mojej 335d


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Przemek4net -->> E91 LCI 330xd /chip by Przemek4net
PostNapisane: 23 września 2017, 18:11 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 627
Moje BMW: E60 530XD
Kod silnika: M57/T2
forest napisał(a):
A nie powinnienes miec takich samych tarcz w standardzie jak 335d? Ja mialem 330d e92 I mialy te same tarcze

nie dali-)
Obrazek
w E60 XD wymiana hamulcow na wieksze to klopot bo jak wlozysz hamulce od 335d to nie wlozysz felg od XD .. a jak wlozysz od rwd to beda kola troche odstawac poza obrys
W e9x z realoem wyglada na to, ze nie bawia sie w takie rozroznienia (felgi sa te same i takze te same sa zaciski)
Pozdrawiam,
Przemek

_________________
Pomiar przyspieszenia w oparciu o GPS 10hz+PC
viewtopic.php?f=2&t=162744


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Przemek4net -->> E91 LCI 330xd /chip by Przemek4net
PostNapisane: 23 września 2017, 20:00 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 20
Moje BMW: e91 318d
Kod silnika: n47a
Przemek4net a nie miałeś chęci włożyć zamiast 1 turbiny 2 turbawki od 313 km .Powiedz czy warto wstawiać sportową wkładkę filtra lub stożek do diesla ?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Przemek4net -->> E91 LCI 330xd /chip by Przemek4net
PostNapisane: 23 września 2017, 20:36 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 627
Moje BMW: E60 530XD
Kod silnika: M57/T2
Haj,
nie wiem czy nie lepiej byloby wyjsc od 300konnej 535D w przypadku przebudowy na bi ale to detal

jest kilka czynnikow, ktore mnie od tego "odwiodly"

1) aspekt czipowy komputera do 313ps
a)
to komputer EDC17CP45, ktory jest "wredny" do czipowania (przynajmniej pierwszego) bo go trzeba "podwojnie rozklejac" albo nawiercac by dostac sie do bootpina i mozna go przy tej operacji "uwalic" (ja nie jestem Adam Slodowy i nie lubie mechanicznie ciezkich rzeczy :D )
b)
gdy podejmowalem decyzje o drodze (prawie rok temu) nie znalem sie na czipowania tego stera wcale
c)
cena: sam ster po okolo 2 kola chodzi wiec to wydatek (jak zrabie przy rozklejaniu - placz)

2) aspekt "immobilajzerowy" i ogolnie wspolpraca z pozostalymi podzespolami
Zwyczajnie nie wiem jak jest z przypisaniem tego ecu z F10 do E9x (taka pierdola: np w M57 wentylatorem steruja ecu silnika... jak sie nie dogada klima z ecu silnika moze nie bedzie chodzic wentylator przy klimie, jak sie nie dogada ecu skrzyni z ecu silnika - wentylator moze bedzie wyc non stop)

3) skrzynia
Ten ster pracuje ze skrzynia 8hp a ja mam 6hp.. wymiana skrzynii itp pewnie lekko + 10 kola a czy z 6hp to by chodzilo? cholera wie

4) miejsce
nie mam pojecia czy to wejdzie tak latwo do budy starej 3ki w xdrive bo tam pod maska w chowanego raczej bawic sie nie mozna

5) silnik kompletny to nascie - dwadziescia kola ... przebudowa na bi bedzie na bank "droga przez meke" (podobnie jak M57 -> bi)
6) nie wiem co to da wiecej


Jezeli chodzi o moc
w xdrive: E9x przedlift 231ps xdrive i przebudowac na 335d i wtedy zrobic 450ps 4x4
moc bez xdriva: po prostu kupic 335d i nie kombinowac (zadne Fki, zadne e46 ulepszane na sile, zadne N57... zwyczajnie bez kombinacji 335d 286ps, wlozyc z rozszadkiem z 7 kola i miec baze na lekko 420)

Jezeli chodzi o N57 245ps: hybryda, IC, wydech, czip... i bedzie na bank 360 jak sie d... gdzies nie da
Ciekawa sprawa jest DPF w N57 245ps - obwod banki DPF jest taki sam jak F10 LCI 313ps Add Blue (tylko nie ma 10sieciu gmiazd na to addblue)... wiec nawet z nim calkiem sporo powinno dac sie ugrac (ja po mesku do sprawy podszedlem :D )
Pozdrawiam,
Przemek
P.S.
co do stozka itp nie wiem... ja mam wkladne K&N, lukbmw ma wkladke K&N i ma 475ps... po co wiecej kombinowac?

_________________
Pomiar przyspieszenia w oparciu o GPS 10hz+PC
viewtopic.php?f=2&t=162744


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Przemek4net -->> E91 LCI 330xd /chip by Przemek4net
PostNapisane: 29 września 2017, 10:32 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 20
Moje BMW: e91 318d
Kod silnika: n47a
Jestem ciekaw czy dało by wsadzić skrzynie 8hp70x czyli 8 biegową . Ta skrzynia występowała w f10 i f07 z 8 biegowym automatem ,wtedy to już był by niezły potwór . Po zmianie pompy byłeś na hamowni zobaczyć rezultaty ?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Przemek4net -->> E91 LCI 330xd /chip by Przemek4net
PostNapisane: 29 września 2017, 11:12 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 627
Moje BMW: E60 530XD
Kod silnika: M57/T2
na sterej pompie bylo tak, ze powyzej 4 tys nie mozna bylo utrzymac juz tak wysokiej dawki paliwa (spadalo cisnienie i lapal bledy) /musialem z obrotami troche sciagac koks/ z tym, ze aby wtrysnac wiecej trzeba miec wiecej powietrza a to nie zawsze jest takie proste wiec patrzac zimno na stosunek przyrostu do kosztu, niepewnosci przyrostu i ryzyka zwiazanego z operacja - wsadzanie pompy z 313ps "w jakims stanie", ktora moze okazac sie walnieta i syfem uwalic wtryski itp) ... operacje polecam tylko hardkorowcom :D
Silnik N57 z hybryda kreci sie wysoko wiec moc bedzie z obrotow (moc to moment * obroty)... w M57 gdzie silnik zdycha przy 3800 (1turbinowe) mocniejsza pompa to podstawa bo bez koksu nie bedzie momentu a jak i nie ma obrotow.. mocy nie bedzie

Jedyne co to w zasadzie podnioslem sobie troche cisnienie paliwa tak bardziej testowo i tyle - nie chce mi sie juz w moim grzebac, zaloze jeszcze hamulce od 335d/i na przod (Walus mi renowacje takich przeprowadza - pomaluje na niebiesko, zeby byly troche szpanerskie) no i taki downgrade do E46 compact (na czesc Davidowego compact-brzydala vel Killer) i tyle

Obrazek
i wtedy runflaty wywale bo komfort jazdy E91 na felach 18, runflatach i bilsteinach B6 to tragedia
Przemek

_________________
Pomiar przyspieszenia w oparciu o GPS 10hz+PC
viewtopic.php?f=2&t=162744


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Przemek4net -->> E91 LCI 330xd /chip by Przemek4net
PostNapisane: 29 września 2017, 12:58 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 25
Moje BMW: E90 330D+ M-Pak
przemek4net Podaj numer części BMW tej pompy od F10 LCI 535D 313PS?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Przemek4net -->> E91 LCI 330xd /chip by Przemek4net
PostNapisane: 29 września 2017, 13:25 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 627
Moje BMW: E60 530XD
Kod silnika: M57/T2
tych pomp jest n zaleznie od skorupy i rocznika
Generalnie te 313ps sa ok a od 300ps sa slabsze (jak 245ps)
Cala tajemnica...w realoem sobie znajdziesz numery
Pamietaj, ze silnik 313ps mogl sie nazywac w innej skorupie (nie F10) np x40D a np bmw F10 535D LCI na rynek amerykanski to po prostu europejskie 530D (wiec z takiego pompa bedzie slabsza)

Obstawiam, ze mozesz wlozyc sobie na sile nawet pompe CP4.2 od vw/audi/prosie 4.2tdi
Pompa to czesc napedzana mechanicznie - zobacz jak wygladaja pompy bosch CP4.2 do innych marek - wygladaja blizniaczo (w detalach moga byc inne!)
Wydajnosc to pojemnosc sekcji tloczacych - 300konna ma taka sama jak 245ps a 313konna ma wieksza
Przemek

_________________
Pomiar przyspieszenia w oparciu o GPS 10hz+PC
viewtopic.php?f=2&t=162744


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Przemek4net -->> E91 LCI 330xd /chip by Przemek4net
PostNapisane: 29 września 2017, 13:26 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 7454
Lokalizacja: Tarnów
Moje BMW: E12 520A
Kod silnika: m20b20
Garaż: E12
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=67421&start=400
e46 328ci Santorini Blue
https://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6& ... &start=200
E36/7 2.8i
Mini countryman SE
F87
przemek4net, Hahaha , dzięki temu elementowi z kompota Twoje e91 stanie się jeszcze szybsze :rotfl:

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Przemek4net -->> E91 LCI 330xd /chip by Przemek4net
PostNapisane: 1 października 2017, 13:57 
Offline
Forumowicz

Posty: 170
Lokalizacja: Mazowieckie
Moje BMW: BMW E91 LCI 325D
Jaką wydajność mają seryjne wtryskiwacze?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Przemek4net -->> E91 LCI 330xd /chip by Przemek4net
PostNapisane: 1 października 2017, 21:19 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 627
Moje BMW: E60 530XD
Kod silnika: M57/T2
Hi,
najpierw wtryski E60 w wersji 235/286ps
Dla uzyskania dawki 86mg paliwa przy cisnieniu 1600 i 1800 bar potrzeba nastepujacego czasu /otwarcia/ wtryskow (liczonego w mikrosekundach)
1600: 942
1800: 896
(im szybszy wtrysk tym czas krotszy - czyli wtrysk wydajniejszy)

To samo dla wtryskow E90 LCI 245ps N57
1600: 836
1800: 776

i na konicec dla porownania wtryski cewkowe z silnika M57 (skala cisnienia konczy sie na 1600b)
E60 535D 272ps
1600: 979

E46 204ps EU3 tyle, ze dla dawki 73mg (bo tak konczy sie skala stockowa /nie przewidziano dawki 86mg/)
1600: 1275 (73mg!!!)
(gdyby to proporcjonalnie przeliczyc dla dawki 86mg byloby cos pewnie okolo 1500mikrosekund)

Jednym slowem z wymienionych powyzej sa bezsprzecznie najszybsze lecz troche slabsze od F10 LCI 313ps
(dla 86mg)
1600: 817
1800: 756
(roznica jednak na poziomie 2.5% wzgledem 245ps nie przekonala mnie do tej inwestycji)
Przemek

_________________
Pomiar przyspieszenia w oparciu o GPS 10hz+PC
viewtopic.php?f=2&t=162744


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Przemek4net -->> E91 LCI 330xd /chip by Przemek4net
PostNapisane: 2 października 2017, 08:53 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 20
Moje BMW: e91 318d
Kod silnika: n47a
przemek4net napisał(a):
Hi,
najpierw wtryski E60 w wersji 235/286ps
Dla uzyskania dawki 86mg paliwa przy cisnieniu 1600 i 1800 bar potrzeba nastepujacego czasu /otwarcia/ wtryskow (liczonego w mikrosekundach)
1600: 942
1800: 896
(im szybszy wtrysk tym czas krotszy - czyli wtrysk wydajniejszy)

To samo dla wtryskow E90 LCI 245ps N57
1600: 836
1800: 776

i na konicec dla porownania wtryski cewkowe z silnika M57 (skala cisnienia konczy sie na 1600b)
E60 535D 272ps
1600: 979

E46 204ps EU3 tyle, ze dla dawki 73mg (bo tak konczy sie skala stockowa /nie przewidziano dawki 86mg/)
1600: 1275 (73mg!!!)
(gdyby to proporcjonalnie przeliczyc dla dawki 86mg byloby cos pewnie okolo 1500mikrosekund)

Jednym slowem z wymienionych powyzej sa bezsprzecznie najszybsze lecz troche slabsze od F10 LCI 313ps
(dla 86mg)
1600: 817
1800: 756
(roznica jednak na poziomie 2.5% wzgledem 245ps nie przekonala mnie do tej inwestycji)
Przemek

Czyli jak mam 318d n47 [143ps]bez piezo to warto wymienić wtryski na piezoelektrycze czy nie .


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Przemek4net -->> E91 LCI 330xd /chip by Przemek4net
PostNapisane: 28 października 2017, 20:52 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 20
Moje BMW: e91 318d
Kod silnika: n47a
Przemek4net jak byś miał wybierać 330d [245 ps ]z manualem lub automatem to co byś wybrał .


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 141 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 8  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 28 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL