BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 29 marca 2024, 16:42

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Galerie do działu „Projekty zmodyfikowanych BMW - łap szpadyl definiszyn” są przenoszone wg. opinii i zdania moderatorów oraz administratorów forum.

Celem działu jest pokazanie ciekawych projektów BMW na tym forum, których modyfikacje przeprowadzone są na wysokim poziomie i skupiają się głównie na stronie mechanicznej i przy okazji „niestandardowych” zmianach stylistycznych.

Głównym kryterium oceny jest poziom modyfikacji BMW jak np. kompresor, turbo, upgrade-y zawieszenia, układu hamulcowego, układu wydechowego, ciekawsze SWAPy itp.
BMW przygotowane do sportu, amatorskich wyścigów i weekendowych zabaw



Userzy nie mają możliwości zakładania galerii w tym dziale, galerie są tu przenoszone przez moderatorów i administratorów forum.



Utwórz nowy temat Ten temat jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 260 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 ... 13  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: Pat-325 -> e36 320iA AlpinWeiss
PostNapisane: 23 lutego 2018, 16:46 
Offline
Naczelny bimbrovnik
Avatar użytkownika

Posty: 9076
Lokalizacja: PTU
Moje BMW: e30
Kod silnika: m52b28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=77118
Pat-325 napisał(a):
A ja sobie nie wyobrażam mieć mocno zmodowane auto, które zbuduje ktoś na drugim końcu Polski. W razie najmniejszej awarii jesteś w czarnej du..szy bo nie masz zielonego pojęcia co jest do czego.

Dokładnie, tak jest z każdą modyfikacją. Pomijam już fakt, że rzadko kiedy dostajesz zrobione tak, jak byś chciał :D

_________________
Obrazek

One redline a day keeps a mechanic away.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Pat-325 -> e36 320iA AlpinWeiss
PostNapisane: 23 lutego 2018, 21:38 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 334
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
maaaad napisał(a):
Dokładnie, tak jest z każdą modyfikacją. Pomijam już fakt, że rzadko kiedy dostajesz zrobione tak, jak byś chciał


Już nie chciałem tego pisać :ok:

A dalej w temacie. Pojechałem dzisiaj do dziupli mocy i tam w towarzystwie kilku szybszych aut ogarnęliśmy sekwencję wtrysku i zapłonu. Wał z wałkiem zsynchronizowany, auto zaczęło odpalać jak trzeba, AFRy się polepszyły. W drodze powrotnej nadmuchałem skromne 0,5b i jedzie to mniej więcej tak jak na filmie. W zasadzie to nie jedzie wcale, ale zakładam że ma nie więcej niż 200-230 koni, tyle co grzebnięte 2.8. Jeśli ktokolwiek, kiedykolwiek chciałby turbo dla takiego doładowania, żeby mu blow-off psykał to zdecydowanie odradzam. Z doświadczenia wiem, że powyżej 0.7b zaczyna jechać, przy 1.0b robi się ciekawie a uśmiechu na ustach można szukać przy 1.5b w górę :hyhy:

Jak już tak wszystko pokazuję, to czemu i nie tego że nie jedzie. Druga sprawa strasznie się jeździ bez szpery, mam wrażenie że raz jedno raz drugie koło próbuje się uśliznąć.



Obrazek
Obrazek
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Pat-325 -> e36 320iA AlpinWeiss
PostNapisane: 27 lutego 2018, 14:17 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 334
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Choroba zbieractwa tuningowego. Kuta, odprężająca korba 133mm pod nowy silnik.

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Pat-325 -> e36 320iA AlpinWeiss
PostNapisane: 27 lutego 2018, 17:23 
Offline
Uzależniony od forum :)

Wiek: 33
Posty: 3254
Lokalizacja: ZIELONKA
Moje BMW: E92 M3
Kod silnika: S65
Garaż: e92 M3 DKG Schwarz 2 | BMW e36 318IS Alpinweiss | Porsche Macan S | Mini Countryman | Mazda MX-5 NB | Opel vivaro XD | Ford Connect XD
Nowy silnik czyli ? :D jak na 2,0 to jedzie przecież, nie bądź taki samokrytyczny :D

_________________

E46 M3 Alpinweiss III viewtopic.php?f=89&t=171180
BYŁO:
E92 335i Schwarz 2 IC turboworks + Charge Pipe Turboworks
367KM/541NM http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=167595

e39 540iA SEDAN CANYONROT ->> http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=147863

e36 318is Coupe HELLROT MOTORSPORT INTERNATIONAL LIMITED EDITION ->> http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=145412

e36 328i Coupe ALPINWEISS III
->> http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=141651[/color]


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Pat-325 -> e36 320iA AlpinWeiss
PostNapisane: 27 lutego 2018, 18:56 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 334
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Nikt, w tym ja, nie wierzył że to 2.0 zostanie na długo.
Póki jeździ i ma się dobrze, trzeba poskładać kute 2.8 aby któregoś letniego weekendu zrobić szybki swap :super:

Tak po kilku kilometrach z tym silnikiem i GT3071, myślę że max co można do tego wstawić to jakieś TD05-20g.
Byłby fajny dół i powinna uciągnąć do końca. Obecnie dołu brakuje i to bardzo.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Pat-325 -> e36 320iA AlpinWeiss
PostNapisane: 27 lutego 2018, 22:11 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 3900
Moje BMW: M5
Kod silnika: S62/S63
TD05 nawet w najmniejszej opcji fajnie wstaje i nieźle trzyma górę. Marzy mi się taka do Saaba :P

_________________
I miejsce Zlot BMW-Sport 2013, w sumie II miejsce, bo Waldek wygrał finał
III miejsce Zlot BMW-Sport 2014 (pow. 3L)
Mistrz Grand Prix Polski 2014 Street RWD
II wicemistrz GPP 2015 Street RWD
Wicemistrz GPP 2016 Street RWD
Tor Pszczółki 49.5s E39
Tor Koszalin 53.9s E39


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Pat-325 -> e36 320iA AlpinWeiss
PostNapisane: 28 lutego 2018, 09:07 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 334
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Testowałem TD05 jako 16g i jako 20g CNC, niestety w 2.8 więc górą umierało.
Ale ten spool i tona mocy z dołu, to było to :D

By the way, chyba najfajniejszy dźwięk blow-offa miałem właśnie z tej sprężarki :ok:



Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Pat-325 -> e36 320iA AlpinWeiss
PostNapisane: 28 lutego 2018, 12:31 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 334
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Przyjechało właśnie 286S1, mityczne m52b28, jak widać po automacie. Może mnie nie oszukali i będzie to zdrowy silnik.

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Pat-325 -> e36 320iA AlpinWeiss
PostNapisane: 28 lutego 2018, 12:32 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 37030
Lokalizacja: Kielce
Moje BMW: E38 730d
Kod silnika: M57
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=153718
po zdjęciu widać, że E36 już się cieszy :D

_________________

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Pat-325 -> e36 320iA AlpinWeiss
PostNapisane: 28 lutego 2018, 22:03 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 29
Posty: 2953
Moje BMW: nie lubi znaków :(
Kod silnika: mityczny
Garaż: in progress
jakiej firmy dajesz uszczelkę? przy zrzucaniu głowicy które rzeczy jeszcze trzeba/warto wymienić? Czy żeby zrobić większe gwinty w bloku m52 trzeba go rozebrać w mak czy ktoś jest w stanie to zrobić profi na silniku ze zdjętą głowicą i nawalić wszędzie wiórów?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Pat-325 -> e36 320iA AlpinWeiss
PostNapisane: 28 lutego 2018, 22:28 
Offline
Naczelny bimbrovnik
Avatar użytkownika

Posty: 9076
Lokalizacja: PTU
Moje BMW: e30
Kod silnika: m52b28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=77118
Ulala, teraz będzie ciekawiej, zdecydowanie :D Przyłączam się do pytań Chyca :)

_________________
Obrazek

One redline a day keeps a mechanic away.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Pat-325 -> e36 320iA AlpinWeiss
PostNapisane: 28 lutego 2018, 23:26 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 334
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Teoretycznie dałoby radę zrobić na jedynie zdjętej głowicy. Zamaskować wszystko taśma malarską i rozwiercić otwory przez taśmę. Aczkolwiek ja bym się nie odważył tak poskładać.
Dobrze jednak to wszystko później wydmuchać, umyć.

Uszczelka - waham się między seryjną (w poprzednich autach nie miałem z tym problemów, nawet przy 1,5b na kanapce), a Atheną.

Przy zrzucaniu ja z reguły robiłem pełen przegląd głowicy, dotarcie zaworów, nowe uszczelniacze. W pierwszym poskładanym silniku wymieniłem też wszystkie napinacze i łańcuchy na nowe. Skutek był taki, że przez pierwsze 1000km silnik poskładany na kanapce jęczał jakby go zarzynali. Także przy przekładce pod głową warto zostawić stary łańcuch, jest lekko rozciągnięty. Natomiast zawsze daję nowy napinacz główny łańcucha.

Może jutro zacznę rozbierać to m52 to będę wiedział jak to wygląda w środku :wstyd:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Pat-325 -> e36 320iA AlpinWeiss
PostNapisane: 1 marca 2018, 20:21 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 334
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
No i silnik rozebrany, wygląda to obiecująco. Wkrótce dalsze prace nad słupkiem.



Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Pat-325 -> e36 320iA AlpinWeiss
PostNapisane: 1 marca 2018, 23:09 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 32
Posty: 132
Lokalizacja: Białystok
Moje BMW: E36
Oho remont M52, z niecierpliwością będę wyczekiwał kolejnych aktualizacji :super:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Pat-325 -> e36 320iA AlpinWeiss
PostNapisane: 2 marca 2018, 01:39 
Offline
Uzależniony od forum :)

Wiek: 33
Posty: 3254
Lokalizacja: ZIELONKA
Moje BMW: E92 M3
Kod silnika: S65
Garaż: e92 M3 DKG Schwarz 2 | BMW e36 318IS Alpinweiss | Porsche Macan S | Mini Countryman | Mazda MX-5 NB | Opel vivaro XD | Ford Connect XD
To wersja USA Ci się trafiła tego M52 ? :D

_________________

E46 M3 Alpinweiss III viewtopic.php?f=89&t=171180
BYŁO:
E92 335i Schwarz 2 IC turboworks + Charge Pipe Turboworks
367KM/541NM http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=167595

e39 540iA SEDAN CANYONROT ->> http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=147863

e36 318is Coupe HELLROT MOTORSPORT INTERNATIONAL LIMITED EDITION ->> http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=145412

e36 328i Coupe ALPINWEISS III
->> http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=141651[/color]


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Pat-325 -> e36 320iA AlpinWeiss
PostNapisane: 2 marca 2018, 07:47 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 37030
Lokalizacja: Kielce
Moje BMW: E38 730d
Kod silnika: M57
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=153718
wygląda jakby na 10w40 latał :/
ale dobrze, że jakoś się trzyma :)

_________________

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Pat-325 -> e36 320iA AlpinWeiss
PostNapisane: 2 marca 2018, 09:24 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 1746
Lokalizacja: Berlin
Moje BMW: E46 M3 + E60
Kod silnika: S54 + M54
Fajnie sie oglada te filmiki :ok: Bede dalej sledzil :)

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Pat-325 -> e36 320iA AlpinWeiss
PostNapisane: 2 marca 2018, 14:29 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 29
Posty: 2953
Moje BMW: nie lubi znaków :(
Kod silnika: mityczny
Garaż: in progress
grabolek363 napisał(a):
To wersja USA Ci się trafiła tego M52 ? :D

wersja usa to cały blok żeliwny, tutaj są tylko tuleje w aluminiowym bloku. Podobno lepsze od nicasilu którego się nie honuje i chyba lepiej znoszą obciążenia temperaturowe, ale tego akurat nie jestem pewien.
zdaje się że tuleje żeliwne były w europie zapisane w vinie jako "specjalne przygotowanie silnika" czy coś takiego :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Pat-325 -> e36 320iA AlpinWeiss
PostNapisane: 2 marca 2018, 16:51 
Offline
Uzależniony od forum :)

Wiek: 40
Posty: 5953
ty nadal dłubież ........ale na duży +

_________________
Typer 12/2012-I miejsce
Typer 01/2013-II miejsce...Typer 02/2013-III miejsce...Typer 03/2013-III miejsce...Typer 04/2013-I miejsce..Typer 09/2013-II Miejsce...Typer 12/2013-II miejsce...Typer 03/2014-III miejsce...Typer 05/2014-III Miejsce...Typer 10/2014-II miejsce...Typer 11/2014-II...Typer 12/2014-I..Typer 11 / 2015 - II...Typer 04/2016-III...Typer 08/2016-II..Typer 09/2016-III..Typer 10/2016-III..Typer 05/2017=II...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Pat-325 -> e36 320iA AlpinWeiss
PostNapisane: 2 marca 2018, 17:48 
Offline
Naczelny bimbrovnik
Avatar użytkownika

Posty: 9076
Lokalizacja: PTU
Moje BMW: e30
Kod silnika: m52b28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=77118
Chycu napisał(a):
tuleje w aluminiowym bloku

Anglik po akcji serwisowej :D

_________________
Obrazek

One redline a day keeps a mechanic away.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Ten temat jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 260 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 ... 13  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 39 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL