BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 19 kwietnia 2024, 04:20

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Zdjęcia zamieszczone przez Was powinny być zgodne z poniższymi zaleceniami.
Poniżej jest program do zmiany rozdzielczości zdjęć.


1) Nie wrzucamy zdjęć większych niż 1280x1024. Jeżeli mamy zdjęcie większe zmniejszamy je lub robimy miniaturkę i wrzucamy ją odpowiednio podlinkowaną do zdjęcia dużego.
2) Nie wrzucamy zdjęć WT, godzących w pojęcie estetyki, zdjęć propagujących przemoc, pornografię, łamanie przepisów ruchu drogowego, złego obchodzenia się z samochodem lub innych mogących kogoś urazić (jeżeli czujecie że kogoś urazi, prawdopodobnie tak będzie).
3) Na temat zamieszczanych tutaj zdjęć każdy z nas wyraża swoje zdanie, dyskutujemy. Nie ubliżamy sobie, nie używamy łaciny, każdy ma prawo do własnej oceny z którą możemy się nie zgadzać.
4) Łamanie zaleceń będzie karane ostrzeżeniami.
5) Tytuł tematu piszemy w postaci "Użytkownik -->> ModelAuta, krótki opis"

W tym dziale proszę umieszczać galerie tylko starszych modeli BMW takich jak E36, E34, E32, E21, E30 etc.



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 27 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: gorgu--->E36 323ti
PostNapisane: 12 grudnia 2017, 22:37 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 11
Posty: 1287
Lokalizacja: Łańcut
Kod silnika: M54B22
Garaż: E46 320i
Mateusz118 napisał(a):
ZuchLCT napisał(a):
M52 przecież miało disę nie?


M52TU ma disę i 2 vanosy

E36 ma co najwyżej M52


Jeżeli mówimy o fabrycznych silnikach, nie rozpatrując swapów


Faktycznie poszperałem i M52 bez TU nie ma disy :P


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: gorgu--->E36 323ti
PostNapisane: 20 grudnia 2017, 22:48 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1100
Moje BMW: pocket rocket 323ti
Kod silnika: r6 :)
Garaż: Pocket rocket 323ti vel dzikus
Smoczyca 645ci vel dziadkowóz
kepa416 napisał(a):
Ja tam jestem zdania że staby sporo dają na torze czy w FWD czy w RWD. Wiadomo że jak seryjna sprężyna (twardość i długość) to za dużo nie da bo stab nie utrzyma tego, ale nie widzę sensu zjeżdżania w dół z zawieszeniem i nie wymienieniem stabów.


Oczywiście że staby dużo dają. Mają ogromny wpływ na balans auta.
Ze zjezdzaniem w dół trzeba uważać żeby roll center nie przekroczyć.
Bo efekt będzie odwrotny od zamierzonego. Z resztą w jakimś temacie tutaj z m3e36 pisal ktoś, ze mimo iż wsadził dużo twardsze sprezyny, gdy zbyt mocno obnizyl auto, zaczelo się w zakretach podpierac lusterkami. Ale na wszystko są sposoby, szczególnie jeśli ma się budżet :)

_________________
323ti
Kolektor m50
Wałki s50
Lekki zamach 240mm
Hamulec 325/294mm+ pompka e84
Szpera 40% w końcu na pokładzie!
Gwint 4x kolumna
Stroker waiting.......
Jest przeciąg :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: gorgu--->E36 323ti
PostNapisane: 21 grudnia 2017, 02:22 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 29
Posty: 2953
Moje BMW: nie lubi znaków :(
Kod silnika: mityczny
Garaż: in progress
Akurat ze stabilizatorami nie ma też co przesadzić. Nie jestem specjalistą w tym temacie i nie mam o tym praktycznie żadnej wiedzy, ALE wystarczy poczytać trochę opinii kierowców, gdzie auta zaczęły być szybsze po "zmiękczeniu" tylnego stabilizatora - auto przestało tak chętnie uciekać bokiem w zakręcie. :)

Podejrzewam, że BMW też miało jakiś cel w tym, że e36 m3 ma przedni stabilizator cieńszy niż non-m3 r6 m-tech (zdaje się, że 23mm vs 26mm)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: gorgu--->E36 323ti
PostNapisane: 21 grudnia 2017, 13:51 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 126
Lokalizacja: Okolice Kielc
Moje BMW: E36
Kod silnika: M52B28
M-ka ma cieńszy przedni, ale grubszy tylny. W teorii to sztywniejszy tylny powinien dawać bardziej nadsterowną charakterystykę. Ale prócz tego ma też miększy przedni i zmienioną geometrię przodu, która może dawać więcej przyczepności w zakręcie (większy negatyw i caster), więc za pewne sztywniejszy tylny stab balansuje te różnice.

DIAMETER FRONT/REAR
E36 328i (base) 24 mm/15 mm
95 E36 M3 23 mm/20 mm
M-Technic 25,5 mm/18 mm


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: gorgu--->E36 323ti
PostNapisane: 23 grudnia 2017, 18:52 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 26
Kąty przód dwa stopnie w negatywie, gwint Weitec ,stab przód 25,5,tył 19 .W tej konfiguracji zajebiscie czułem auto.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: gorgu--->E36 323ti
PostNapisane: 24 grudnia 2017, 18:09 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1100
Moje BMW: pocket rocket 323ti
Kod silnika: r6 :)
Garaż: Pocket rocket 323ti vel dzikus
Smoczyca 645ci vel dziadkowóz
Chycu napisał(a):
Akurat ze stabilizatorami nie ma też co przesadzić. Nie jestem specjalistą w tym temacie i nie mam o tym praktycznie żadnej wiedzy, ALE wystarczy poczytać trochę opinii kierowców, gdzie auta zaczęły być szybsze po "zmiękczeniu" tylnego stabilizatora - auto przestało tak chętnie uciekać bokiem w zakręcie. :)

Podejrzewam, że BMW też miało jakiś cel w tym, że e36 m3 ma przedni stabilizator cieńszy niż non-m3 r6 m-tech (zdaje się, że 23mm vs 26mm)


Wszystko się zgadza. Zmiekczenie tylnego staba spowodowalo większą przyczepność tylnej osi. Auto nie wyjezdza tyłem. I zapewne można szybciej przyspieszyć w zakręcie.

Moj kompot zaczał zamiatac tyłem jak obłąkany w okolicy wakacji.
Fajnie bylo, szukałem przyczyny, opony, ciśnienie, umarły amor.
A peklo mocowanie do wahacza łącznika staba z przodu.

Jak pisałem wcześniej temat glevoki i szeroki.



Fajnie że te aftermarketowe staby maja regulacje, szkoda że dwustopniowe tylko. Do e30 sa dostepne 3stopniowe.

Tu jest bardzo fajnie upchana teoria. Do tłumaczenia mozna się przyczepić miejscami, ale jest ok http://www.racingforum.pl/index.php?showtopic=136839.

_________________
323ti
Kolektor m50
Wałki s50
Lekki zamach 240mm
Hamulec 325/294mm+ pompka e84
Szpera 40% w końcu na pokładzie!
Gwint 4x kolumna
Stroker waiting.......
Jest przeciąg :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: gorgu--->E36 323ti
PostNapisane: 12 maja 2019, 09:55 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 26
Kompot posiada już nowego szczęśliwego użytkownika. :(


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 27 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 50 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL