BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 19 kwietnia 2024, 12:04

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Zdjęcia zamieszczone przez Was powinny być zgodne z poniższymi zaleceniami.
Poniżej jest program do zmiany rozdzielczości zdjęć.


1) Nie wrzucamy zdjęć większych niż 1280x1024. Jeżeli mamy zdjęcie większe zmniejszamy je lub robimy miniaturkę i wrzucamy ją odpowiednio podlinkowaną do zdjęcia dużego.
2) Nie wrzucamy zdjęć WT, godzących w pojęcie estetyki, zdjęć propagujących przemoc, pornografię, łamanie przepisów ruchu drogowego, złego obchodzenia się z samochodem lub innych mogących kogoś urazić (jeżeli czujecie że kogoś urazi, prawdopodobnie tak będzie).
3) Na temat zamieszczanych tutaj zdjęć każdy z nas wyraża swoje zdanie, dyskutujemy. Nie ubliżamy sobie, nie używamy łaciny, każdy ma prawo do własnej oceny z którą możemy się nie zgadzać.
4) Łamanie zaleceń będzie karane ostrzeżeniami.
5) Tytuł tematu piszemy w postaci "Użytkownik -->> ModelAuta, krótki opis"


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 59 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: Zakov --> E92 335i styling 230 19" Schwarz II
PostNapisane: 6 grudnia 2017, 03:31 
Offline
Uzależniony od forum :)

Wiek: 33
Posty: 3254
Lokalizacja: ZIELONKA
Moje BMW: E92 M3
Kod silnika: S65
Garaż: e92 M3 DKG Schwarz 2 | BMW e36 318IS Alpinweiss | Porsche Macan S | Mini Countryman | Mazda MX-5 NB | Opel vivaro XD | Ford Connect XD
Zakov328 napisał(a):
Tu nie chodzi tyle o awaryjność, co o samą wytrzymałość. Ponoć te pierwsze wersje N54 miały fabrycznie zakute bebechy.


Może to ktoś potwierdzić jakoś? :) Czyli do 3.2007 były kute bebechy? Czym się różniły te po marcu 07?

Ps autko fajne, ładne, dobrze ogarnięte! szerokości :super:

_________________

E46 M3 Alpinweiss III viewtopic.php?f=89&t=171180
BYŁO:
E92 335i Schwarz 2 IC turboworks + Charge Pipe Turboworks
367KM/541NM http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=167595

e39 540iA SEDAN CANYONROT ->> http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=147863

e36 318is Coupe HELLROT MOTORSPORT INTERNATIONAL LIMITED EDITION ->> http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=145412

e36 328i Coupe ALPINWEISS III
->> http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=141651[/color]


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Zakov --> E92 335i styling 230 19" Schwarz II
PostNapisane: 6 grudnia 2017, 09:32 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 10684
Moje BMW: E46 | E46 M3
Kod silnika: M54B30| S54B32
Zakov328 napisał(a):
Tu nie chodzi tyle o awaryjność, co o samą wytrzymałość. Ponoć te pierwsze wersje N54 miały fabrycznie zakute bebechy.

Korbowody sa kute ale to bez roznicy co do rocznika, tloki nie sa kute, ale sa zrobione ze stopu hipereutektycznego czyli z wieksza domieszka krzemu, czyli po prostu wytrzymalsze niz zwykle stosowane stopy na tloki.
przesledzilem ten watek na zagranicznym forum gdzie rozbierali silniki z roznych rocznikow. w ktoryms roku byly zmieniony nr katalogowy tloka, czyli zapewne jakies zmiany sa, ale to dalej nie jest kucizna.

_________________
Obrazek
Because life is too short to drive boring cars.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Zakov --> E92 335i styling 230 19" Schwarz II
PostNapisane: 6 grudnia 2017, 10:29 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 32
Posty: 1174
Lokalizacja: Jarocin
Moje BMW: E92 335i,m3f80 18r
Kod silnika: N54b30&s55b30
Garaż: N54garage
Większość w stanach singli to właśnie 2006 i 2007 jest kilka tematów z nowszymi gdzie przy ok 1.7 bar korba przeciela blok na pół., panewki sie obróciły, z odmy zaczął walić olejem, kompresję poginely.
Wrogiem tej jednostki jest temperatura wystarczy wgrać MHD są 3 tryby temp 95, 90,80 ja mam dodatkowo termostat mischimoto na 74st i jak mam okolice 100 olej zawsze odpuszczam mimo że leje 10w60

_________________
335i n54 single turbo
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=86&t=161088&start=280
N54garage


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Zakov --> E92 335i styling 230 19" Schwarz II
PostNapisane: 6 grudnia 2017, 11:54 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 520
Moje BMW: E92 335i
Kod silnika: N54B30
Moim zdaniem 10W-60 do N54 to pomyłka. To nie jest luźno spasowana M-ka. Odpowiedni przepływ oleju przez turbiny w tym aucie, zapewniają oleje o lepkości 5W-30 i 0W-40. Dobry 0W-40, z normą Porsche A40, jest praktycznie nie do zagotowania, nawet w ogromnie wysilonych jednostkach.

_________________
Oddam w dobre ręce wtryskiwacze do M52TU i nową, fabrycznie zapakowaną cewkę zapłonową marki Delphi, do silnika N52. Info na priv.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Zakov --> E92 335i styling 230 19" Schwarz II
PostNapisane: 6 grudnia 2017, 11:59 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 37030
Lokalizacja: Kielce
Moje BMW: E38 730d
Kod silnika: M57
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=153718
w końcu udało się kupić :ok:
fajna, ale póki co razi mnie jedynie kolor drewna - nie lubię jasnego

Zakov328 napisał(a):
Moim zdaniem 10W-60 do N54 to pomyłka. To nie jest luźno spasowana M-ka. Odpowiedni przepływ oleju przez turbiny w tym aucie, zapewniają oleje o lepkości 5W-30 i 0W-40. Dobry 0W-40, z normą Porsche A40, jest praktycznie nie do zagotowania, nawet w ogromnie wysilonych jednostkach.

przy seryjnych osiągach lub nieznacznie poprawionych - tak, dobre 0w40 wystarczy, ale przy osiągach jakie ma Mr.Klopot to jednak coś do motorsportu, choć niekoniecznie 10w60 ;)

_________________

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Zakov --> E92 335i styling 230 19" Schwarz II
PostNapisane: 6 grudnia 2017, 12:16 
Zakov328, świetnego qp. Tak jak już wcześniej rozmawialiśmy mini spot przy odpowiedniej pogodzie mile widziany.
Opis zakupu czytało się świetnie, jak wszystkie Twoje posty :D


Góra
  
 
 Tytuł: Re: Zakov --> E92 335i styling 230 19" Schwarz II
PostNapisane: 6 grudnia 2017, 12:28 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 15799
Lokalizacja: Gdynia
Moje BMW: M3
Kod silnika: S65B40
Zakov328 napisał(a):
Moim zdaniem 10W-60 do N54 to pomyłka. To nie jest luźno spasowana M-ka. Odpowiedni przepływ oleju przez turbiny w tym aucie, zapewniają oleje o lepkości 5W-30 i 0W-40. Dobry 0W-40, z normą Porsche A40, jest praktycznie nie do zagotowania, nawet w ogromnie wysilonych jednostkach.


O ile wiem 5W30 to nieporozumienie. Może 5w50 idealnie zdałoby egzamin w takim silniku? zwłaszcza po podniesieniu mocy.

_________________
Piszę jak jest.

Bezpośredni link do galerii Audi S4 Łepka —> viewtopic.php?f=55&t=173434

Jeszcze nie witom, a już żegnom.:
WitoM napisał(a):
Ja póki co galerii M4 nie planuje bo jestem zajęty słuchaniem dziwieku silnika z głośników


Argumentum ad maiorem:
DamianTra napisał(a):
Kolego jestem inzynierem. Naukowcem. Nie bazuje na sci-fi, autobiografiach czy jakiejkolwiek nie naukowej literaturze w celu wyksztalcenia swiatopogladu...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Zakov --> E92 335i styling 230 19" Schwarz II
PostNapisane: 6 grudnia 2017, 12:43 
Offline
Forumowy terrorysta
Avatar użytkownika

Posty: 15729
Doinwestowane 3er :). Kawał dobrej roboty,przy aucie i w galerii.

_________________
Styl mojej wypowiedzi zależny od poziomu rozmówcy. Inteligentnych cenię.
Z szukających atencji, żałosnych frustratów, ignorantów kręcę bekę.LOL


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Zakov --> E92 335i styling 230 19" Schwarz II
PostNapisane: 6 grudnia 2017, 13:08 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 10684
Moje BMW: E46 | E46 M3
Kod silnika: M54B30| S54B32
Zakov328 napisał(a):
Odpowiedni przepływ oleju przez turbiny w tym aucie, zapewniają oleje o lepkości 5W-30

5w30 to sie nadaje zeby srubki nasmarowac co najwyzej

_________________
Obrazek
Because life is too short to drive boring cars.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Zakov --> E92 335i styling 230 19" Schwarz II
PostNapisane: 6 grudnia 2017, 13:12 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 32
Posty: 1174
Lokalizacja: Jarocin
Moje BMW: E92 335i,m3f80 18r
Kod silnika: N54b30&s55b30
Garaż: N54garage
Zakov328 napisał(a):
Moim zdaniem 10W-60 do N54 to pomyłka. To nie jest luźno spasowana M-ka. Odpowiedni przepływ oleju przez turbiny w tym aucie, zapewniają oleje o lepkości 5W-30 i 0W-40. Dobry 0W-40, z normą Porsche A40, jest praktycznie nie do zagotowania, nawet w ogromnie wysilonych jednostkach.


Obrazek
10w60 po 4 tys km dodajmy że borgwarner nagrzewa się do prawie 900st a chłodzony jest jedynie olejem i posiada restryktor :/ zima nie używam auta myślałem nad 5w50 ale na 10w60 jestem spokojniejszy o panewki :p

_________________
335i n54 single turbo
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=86&t=161088&start=280
N54garage


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Zakov --> E92 335i styling 230 19" Schwarz II
PostNapisane: 6 grudnia 2017, 17:25 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1658
Moje BMW: E39
Kod silnika: M57
Dobrze się prezenci cupeta,opis zakupu też się fajnie czyta ale z olej 5w30 może nie spełnić warunków pracy w Twoim samochodzie :]


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Zakov --> E92 335i styling 230 19" Schwarz II
PostNapisane: 6 grudnia 2017, 19:00 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 520
Moje BMW: E92 335i
Kod silnika: N54B30
Michu napisał(a):
Zakov328, świetnego qp. Tak jak już wcześniej rozmawialiśmy mini spot przy odpowiedniej pogodzie mile widziany.
Opis zakupu czytało się świetnie, jak wszystkie Twoje posty


renoraines napisał(a):
Doinwestowane 3er . Kawał dobrej roboty,przy aucie i w galerii.


Dzięki Panowie! :ok: :piwo:

rorafalki napisał(a):
razi mnie jedynie kolor drewna - nie lubię jasnego


Gdyby to było jasne drewno to jeszcze pół biedy... Te listwy wyszły tak jedynie na zdjęciu, w promieniach słońca. W rzeczywistości ten kolor to taka ciemno-brązowa meblościanka z PRL'u :/ Nie ma bata - idą do oklejenia na srebrny carbon, bo można dostać depresji w tym wnętrzu.

jiGsaw napisał(a):
O ile wiem 5W30 to nieporozumienie. Może 5w50 idealnie zdałoby egzamin w takim silniku? zwłaszcza po podniesieniu mocy.


Santino napisał(a):
5w30 to sie nadaje zeby srubki nasmarowac co najwyzej


Zimny napisał(a):
olej 5w30 może nie spełnić warunków pracy w Twoim samochodzie


Napiszę tak - jeszcze parę miesięcy temu zgodziłbym się w 100% z powyższymi opiniami. Raz tylko wlałem do N52 olej 5W-30 Motula i wylałem go po krótkim okresie eksploatacji ze względu na to, że N52 (który swoją drogą jest znany z apetytu na olej) żłopał go litrami. Za to Millers'a XF 5W-50 łykał może z litrę-półtorej na 10 tyś. km (grubszy film olejowy). Wtedy powiedziałem, że więcej nie leję tego pro-eko lekkobieżnego gówna do mojego silnika :/ Obecnie śmigam na Motulu X-Max 0W-40, ponieważ uznałem, że będzie to olej lepszy do tego silnika, właśnie w związku z odpornością na wysokie temperatury. Jednak nie zmienia to faktu, że te auta często od nowości jeździły i były serwisowane w ASO oraz poza na 5W-30 Castrol'a. Połowa użytkowników stosuje do nich oleje 5W-30 i prawie każda wyszukiwarka olejowa na pierwszym miejscu poleca właśnie taki olej do tego silnika. Jeśli poczyta się trochę amerykańskie fora to tam również w temacie oleju do N54 przewija się jedynie 5W-30 i 0W-40. Jeśli ktoś wspomni o 5W-40 to już piszą, że to trochę za ciężki olej do tego motoru, nie wspominając nawet o 5W-50, czy 10W-60... I poniekąd mają tu sporo racji, gdyż chodzi o jeden istotny parametr, o którym wcześniej już wspomniałem, a na jaki niegdyś (użytkując silniki N/A) nigdy nie zwracałem uwagi - przepływ oleju przez turbosprężarkę. Olej o niższej lepkości = znacznie większy przepływ + mniejsze opory łożysk turbiny = lepsze chłodzenie + lepsza reakcja turbosprężarki. Zainteresowanym polecam poniższy materiał;

https://www.youtube.com/watch?v=pK1Y3KgOIDE

Przypominam, że oleje lekkobieżne zachowują stosunkowo niewielką lepkość, już od najniższych temperaturach.

Wiadomo, teraz można by napisać, że wraz z utratą lepkości i cieńszym filmem olejowym rośnie ryzyko jego zerwania i uszkodzenia silnika. Jednak w praktyce, aby doszło w silniku do zerwania filmu olejowego dobrego syntetyka 5W-30, należałoby się bardzo postarać i pewnie upalać bez umiaru. Np. wspomniany Pan Mateusz do wszystkiego zaleca Liqui Molly 5W-30 (a serwisuje grube tematy, od M-power po Hamman'a i osobiście odradza mi 0W-40 [Full SAPS] ). W chwili obecnej jestem skłonny przetestować tylko jeden olej 5W-30 (na 0W-40 odrobinę słychać popychacze) i jest to ten z poniższego obrazka;

Obrazek

Oleje BMW, powstałe we współpracy z nowym dostawcą oleju dla BMW - Shell'em, ponoć naprawdę dają radę, a taki 5W-30 LL01, jest dopuszczany przez BMW nawet do najnowszych jednostek M-Power. Założę się o dobrą flaszkę, że ten olej musi mieć ogromną odporność na ścinanie, nawet w bardzo wysokich temperaturach i sądzę, że mógłbym mu zaufać.

Mr.Klopot napisał(a):
Zakov328 napisał(a):
Moim zdaniem 10W-60 do N54 to pomyłka. To nie jest luźno spasowana M-ka. Odpowiedni przepływ oleju przez turbiny w tym aucie, zapewniają oleje o lepkości 5W-30 i 0W-40. Dobry 0W-40, z normą Porsche A40, jest praktycznie nie do zagotowania, nawet w ogromnie wysilonych jednostkach.


Obrazek
10w60 po 4 tys km dodajmy że borgwarner nagrzewa się do prawie 900st a chłodzony jest jedynie olejem i posiada restryktor :/ zima nie używam auta myślałem nad 5w50 ale na 10w60 jestem spokojniejszy o panewki :p


Wcale mnie to nie dziwi. 10W-60 nie jest olejem typu Long Life, przeznaczonym do zachowania stabilnych parametrów w dłuższym okresie czasu.

_________________
Oddam w dobre ręce wtryskiwacze do M52TU i nową, fabrycznie zapakowaną cewkę zapłonową marki Delphi, do silnika N52. Info na priv.


Ostatnio edytowano 6 grudnia 2017, 20:10 przez Zakov328, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Zakov --> E92 335i styling 230 19" Schwarz II
PostNapisane: 6 grudnia 2017, 19:20 
Offline
Zacna persona forum

Wiek: 32
Posty: 2977
Lokalizacja: RMI
Moje BMW: e90 330d +
Kod silnika: m57t2
Zakov328, a jakie są Twoje wrażenia z jazdy/prowadzenia e90 vs e92 oraz jeśli chodzi o silniki poprzednie n52 i obecne n54 ?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Zakov --> E92 335i styling 230 19" Schwarz II
PostNapisane: 6 grudnia 2017, 19:27 
Offline
Uzależniony od forum :)

Wiek: 33
Posty: 3254
Lokalizacja: ZIELONKA
Moje BMW: E92 M3
Kod silnika: S65
Garaż: e92 M3 DKG Schwarz 2 | BMW e36 318IS Alpinweiss | Porsche Macan S | Mini Countryman | Mazda MX-5 NB | Opel vivaro XD | Ford Connect XD
Czyli jak w końcu? Nie ma wielkiej różnicy, żeby do auta po 07roku załadować np tak, żeby było 400km + bo na 1.7bar ile jest mocy ? :P Z tego co piszecie, to raczej te silniki są podobne/takie same w całym okresie produkcji... Mam na oku jedną 08rok i teraz trochę mnie zmieszaliście :rotfl:

_________________

E46 M3 Alpinweiss III viewtopic.php?f=89&t=171180
BYŁO:
E92 335i Schwarz 2 IC turboworks + Charge Pipe Turboworks
367KM/541NM http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=167595

e39 540iA SEDAN CANYONROT ->> http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=147863

e36 318is Coupe HELLROT MOTORSPORT INTERNATIONAL LIMITED EDITION ->> http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=145412

e36 328i Coupe ALPINWEISS III
->> http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=141651[/color]


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Zakov --> E92 335i styling 230 19" Schwarz II
PostNapisane: 6 grudnia 2017, 20:54 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 520
Moje BMW: E92 335i
Kod silnika: N54B30
damianRC napisał(a):
Zakov328, a jakie są Twoje wrażenia z jazdy/prowadzenia e90 vs e92 oraz jeśli chodzi o silniki poprzednie n52 i obecne n54 ?


Prowadzi się minimalnie gorzej niż E90 z pakietem sportowego zawieszenia. Trzeba ją trochę obniżyć. Na drugi rok zapakuje do niej zestaw sprężyn Eibach Pro-Kit. Tym niemniej auto nadal jest precyzyjne i bardzo pewne w prowadzeniu. W przeciwieństwie do F30, którym miałem okazję ostatnio pojeździć...

Silniki wolę raczej wolnossące. Choć trzeba przyznać, że reakcje N54 są dość szybkie (jak na jednostkę turbodoładowaną) dzięki zastosowaniu dwóch, równoległych turbosprężarek o niskiej bezwładności, to jednak zdarza się, że trzeba odczekać tą sekundę od momentu depnięcia, do momentu aż turbiny zaczną pompować pełną parą. Silnik wolnossący dawał więcej frajdy z przechodzenia przez kolejne biegi, bardziej angażował kierowcę w proces prowadzenia. Trzeba było trochę popracować lewarkiem na tą moc, co dawało niemałą frajdę. Tutaj odrobinę tego brakuje, a sama charakterystyka jednostki jest stosunkowo płaska. Tak na dobrą sprawę, o ile się z kimś nie ścigasz, to nie ma większego znaczenia na którym jesteś biegu, po prostu wciskasz do spodu i auto dosłownie odlatuje. Moc i moment obrotowy dostępne praktycznie w całym zakresie obrotów robią ogromne wrażenie w N54. Trzeba mieć się również na baczności, jeśli lubisz wyłączać kontrolę trakcji. W 'wolnossaku' zawsze wiesz ile przy danych obrotach masz mocy pod nogą, natomiast tutaj przychodzi ona falami, a auto nie będzie się z Tobą przekomarzać jak matka z łobuzem... N52B25/30 to taki gość, co to po wciśnięciu do dechy poklepuje z uśmiechem po plecach i mówił, że jest naprawdę fajnie. Ten z kolei wydziera sztachetę z płotu, łamie Ci ją na grzbiecie i pyta czy poprawić? :oczami: Niemałe wrażenie robi też dźwięk seryjnego wydechu N54. Ludzie parę razy pytali mnie czy to jakiś modyfikowany wydech. Po odpaleniu na zimno bulgocze i warczy jak diabeł, a na ciepło, przy ujęciu gazu parska i chrapie. Jest jeszcze lepiej gdy odłączy się mu klapkę... ;)

_________________
Oddam w dobre ręce wtryskiwacze do M52TU i nową, fabrycznie zapakowaną cewkę zapłonową marki Delphi, do silnika N52. Info na priv.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Zakov --> E92 335i styling 230 19" Schwarz II
PostNapisane: 6 grudnia 2017, 22:45 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 29
Posty: 2953
Moje BMW: nie lubi znaków :(
Kod silnika: mityczny
Garaż: in progress
grabolek363 napisał(a):
Czyli jak w końcu? Nie ma wielkiej różnicy, żeby do auta po 07roku załadować np tak, żeby było 400km + bo na 1.7bar ile jest mocy ? :P Z tego co piszecie, to raczej te silniki są podobne/takie same w całym okresie produkcji... Mam na oku jedną 08rok i teraz trochę mnie zmieszaliście :rotfl:

na 1.7 bar to grubo ponad 600 raczej więc nie martwiłbym się wcale EWENTUALNYMI różnicami w tych silnikach przy niedużych modach


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Zakov --> E92 335i styling 230 19" Schwarz II
PostNapisane: 9 grudnia 2017, 19:44 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 520
Moje BMW: E92 335i
Kod silnika: N54B30
Wymieniłem kierownicę na egzemplarz w praktycznie idealnym stanie. Stara była już mocno sfatygowana;


Obrazek

Obrazek

Obecnie;


Obrazek

Obrazek

Obrazek

_________________
Oddam w dobre ręce wtryskiwacze do M52TU i nową, fabrycznie zapakowaną cewkę zapłonową marki Delphi, do silnika N52. Info na priv.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Zakov --> E92 335i styling 230 19" Schwarz II
PostNapisane: 9 grudnia 2017, 21:23 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 7080
Lokalizacja: Des Plaines
Moje BMW: X5
Kod silnika: B58
Garaż: X5xDrive40i
viewtopic.php?f=6&t=173355
Yamaha Raider 113
viewtopic.php?f=60&t=171144
Honda Odyssey EXL
https://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=55&t=170305

Byle:
BMW M3
viewtopic.php?f=89&t=172379
Lincoln Towncar Signature
viewtopic.php?f=55&t=173138
Audi Q5
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=55&t=159296
BMW F800R
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=60&t=166182
F10 535i
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 95&start=0
BMW 335is
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=163089
Mercedes S600 V12
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=55&t=164699
E60 535xi
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=162470
E90 335i http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=121648
E53 http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=40314
Mam taka sama w idealnym stanie jak bys jeszcze potrzebowal :P


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Zakov --> E92 335i styling 230 19" Schwarz II
PostNapisane: 10 grudnia 2017, 06:44 
Offline
Uzależniony od forum :)

Wiek: 40
Posty: 5953
co to z starą kierownica było dłubanie z nudów podczas jazdy BMW...nowa i od razu lepiej ;) ;) gruby temat z tym olejem :niepewny:

_________________
Typer 12/2012-I miejsce
Typer 01/2013-II miejsce...Typer 02/2013-III miejsce...Typer 03/2013-III miejsce...Typer 04/2013-I miejsce..Typer 09/2013-II Miejsce...Typer 12/2013-II miejsce...Typer 03/2014-III miejsce...Typer 05/2014-III Miejsce...Typer 10/2014-II miejsce...Typer 11/2014-II...Typer 12/2014-I..Typer 11 / 2015 - II...Typer 04/2016-III...Typer 08/2016-II..Typer 09/2016-III..Typer 10/2016-III..Typer 05/2017=II...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Zakov --> E92 335i styling 230 19" Schwarz II
PostNapisane: 10 grudnia 2017, 13:59 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 520
Moje BMW: E92 335i
Kod silnika: N54B30
Hakelbery napisał(a):
Mam taka sama w idealnym stanie jak bys jeszcze potrzebowal :P


Dzięki. Aczkolwiek sądzę, że obecna kiera posłuży już do końca eksploatacji w tym aucie ;)

aniołki napisał(a):
co to z starą kierownica było dłubanie z nudów podczas jazdy BMW...nowa i od razu lepiej ;) ;) gruby temat z tym olejem :niepewny:


Temat z olejami jest długi i szeroki jak rzeka. Po zimie zmieniam olej na inną lepkość, ze względu na to, iż na 0W-40, w fazie rozgrzewania słychać popychacze. Tuż po rozruchu i na gorącym jest cisza. Jest jedynie pewien zakres temperatur, przed pełnym rozgrzaniem jednostki, kiedy zaczynają dawać o sobie znać. Podczas ciągłej jazdy jest to niezauważalne. Słyszę to jedynie od czasu do czasy gdy np. przed robotą zatrzymam się jeszcze w fast-foodzie i gdy odbieram żarcie na McDive, słychać jak od ściany z okienkiem do wydawania pokarmów odbija się lekkie cyk, cyk, cyk, na co moje ucho jest bardzo wrażliwe już od czasów M40... :rotfl:

0W-40 jest bardzo płynny w zakresie najniższych temperatur, ale gdy w silniku zaczyna robić się cieplej nie wytraca lepkości tak szybko jak 'lżejszy' 5W-30, co jest dużą zaletą jeśli chodzi o ochronę silnika, ale jednocześnie może utrudniać cyrkulację oleju do hydro-popychaczy.

Przyjęło się, że 5W-30 to lipa, bo większość olejów o tej lepkości spełnia normę LL-04 (mid/low-saps), które to kosztem stabilności temperaturowej i ochrony silnika zostają pozbawione cennych dodatków, aby chronić filtry DPF nowoczesnych diesli. I właśnie o te dodatki wszystko się rozchodzi. Ja tego typu kompromisów nie potrzebuje, dlatego interesują mnie jedynie oleje o podwyższonej zawartości popiołów, zapewniające stabilność nawet w ekstremalnych warunkach. BMW w przypadku oleju Twin Power Turbo oferuje 5W-30 w dwóch wariantach; LL-01 (który można stosować również w ///M) i LL-04 (którego z wyżej wymienionych powodów stosować w ///M nie należy, ale świetnie nadaje się do diesla). Wybór jest oczywisty. Spośród oleju 5W-30 innych producentów, obecnie LL-01 ze świecą szukać. Zdaje się, że jeszcze Valvoline oferuje jednego SynPower'a 5W-30 LL-01. Reszta to już oleje 0W-40 i 5W-40.

Zasadniczo powinienem wykonać sobie również płukankę silnika, którą stosowałem często w moich silnikach wolnossących. Jednak tutaj tego nie zrobiłem, bo początkowo bałem się o turbiny, a po ich wymianie też mam opory aby to przeprowadzić, bo jeszcze bardziej boje się o nowe turbiny :rotfl:

Natomiast jeśli chodzi o ekstremalne modyfikacje w tym silniku i olej mogący sprostać tego typu obciążeniom, to moim zdaniem wcale nie ma konieczności aby stosować oleje o klasie lepkości 10W-60, czy 5W-50. Jeśli kogoś interesuje maksymalna ochrona to polecam;

https://motorsport.2brally.pl/pl/olej-5w30.html

5W-30 i wytrzymałość nawet na najbardziej ekstremalne obciążenia (HTHS 3.8 )

Mało? Jest też 0W-40;

https://motorsport.2brally.pl/pl/olej-0w40.html

Z HTHS 4.0 nie zagotuje się nawet w reaktorze atomowym :rotfl:

_________________
Oddam w dobre ręce wtryskiwacze do M52TU i nową, fabrycznie zapakowaną cewkę zapłonową marki Delphi, do silnika N52. Info na priv.


Ostatnio edytowano 10 grudnia 2017, 14:58 przez Zakov328, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 59 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 48 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL