BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW


Ogłoszenia
Teraz jest 18 czerwca 2019, 01:29


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 [czas letni (DST)]


Regulamin działu


Zdjęcia zamieszczone przez Was powinny być zgodne z poniższymi zaleceniami.
Poniżej jest program do zmiany rozdzielczości zdjęć.


1) Nie wrzucamy zdjęć większych niż 1280x1024. Jeżeli mamy zdjęcie większe zmniejszamy je lub robimy miniaturkę i wrzucamy ją odpowiednio podlinkowaną do zdjęcia dużego.
2) Nie wrzucamy zdjęć WT, godzących w pojęcie estetyki, zdjęć propagujących przemoc, pornografię, łamanie przepisów ruchu drogowego, złego obchodzenia się z samochodem lub innych mogących kogoś urazić (jeżeli czujecie że kogoś urazi, prawdopodobnie tak będzie).
3) Na temat zamieszczanych tutaj zdjęć każdy z nas wyraża swoje zdanie, dyskutujemy. Nie ubliżamy sobie, nie używamy łaciny, każdy ma prawo do własnej oceny z którą możemy się nie zgadzać.
4) Łamanie zaleceń będzie karane ostrzeżeniami.
5) Tytuł tematu piszemy w postaci "Użytkownik -->> ModelAuta, krótki opis"



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 170 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: LPS505 -> E36 2.8 coupe, Arktissilber
PostNapisane: 9 listopada 2018, 02:51 
Offline
Forumowicz

Wiek: 20
Posty: 132
Lokalizacja: Białystok
Moje BMW: E36 Coupe
Kod silnika: M52B28
Garaż: viewtopic.php?f=6&t=166001
Solidna przedłużka i poszło. Pożyczyłem od znajomego konkretny klucz udarowy, ale bez zdejmowania chłodnicy klimy nie było wystarczająco miejsca, więc odpuściłem.

Jak doszedłem? Przejrzałem parę filmików na YT, poczytałem, pooglądałem schematy na Realoem i poszło :)
Mechanicy błądzili we mgle. Dopiero przy robieniu vanosa zauważyłem, że coś nie gra i różne opinie słyszałem(żeby składać i nie wnikać, żeby patrzeć tylko na znaki na kole i górę, albo tylko na tył i górę itp.), więc zacząłem sam się zagłębiać. Realne przyczyny nie zgadzania się znaków były dwie: rozwulkanizowane koło zamachowe, bądź ten klin właśnie. Jak zobaczyłem, że koło jest całe, to jasne było, że klin jest ostatnią opcją i tak znalazłem winowajcę.

Ehh, no i właśnie dlatego robię sam... Jara mnie robienie przy tym aucie, tworzy to jakąś więź i skutecznie edukuje, poza tym koszta:
klin, simmering, masa uszczelniająca, uszczelki dolotu(komplet), uszczelki wydechu(komplet z spawaniem i planowaniem baranów), regeneracja vanosa, to w sumie w 500zł się zmieściłem, a mam na parę ładnych lat pewność, że tam nie będzie trzeba wsadzać paluchów. U mechanika ile by to kosztowało? ;) Pomijając to, że nie wymieniłby tego od razu, tylko czujniki wpierw, to i tak 1000zł za robociznę, to chyba mało.
Były to czasochłonne naprawy, zwłaszcza, że naprawdę pedantycznie staram się to robić.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: LPS505 -> E36 2.8 coupe, Arktissilber
PostNapisane: 1 stycznia 2019, 17:27 
Offline
Forumowicz

Wiek: 20
Posty: 132
Lokalizacja: Białystok
Moje BMW: E36 Coupe
Kod silnika: M52B28
Garaż: viewtopic.php?f=6&t=166001
Miała całą zimę przestać, lecz pogoda skutecznie pokrzyżowała plany ;)
Co jakiś czas, jeśli jest dodatnia temperatura, względnie sucho, to przeganiam ją.
Obrazek
Obrazek

Jak szpera(25%, 3.15), którą mam na oku okaże się być w bardzo dobrym stanie, to jakoś na dniach jeszcze wleci. Sporo pierdółek poprawię i pod koniec stycznia serducho, podłokietnik dostaną nową skórkę. Wszystko będzie wyglądało jak w oryginale- nie bawię się w kolorowe nitki, inne skóry.

Co sądzicie o ori Alpinach z B3/B6(8/9j bez naciągu) na mojej? Mogę za 3k wyrwać takie w bardzo dobrym stanie.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: LPS505 -> E36 2.8 coupe, Arktissilber
PostNapisane: 1 stycznia 2019, 18:19 
Offline
Zacna persona forum

Wiek: 34
Posty: 2354
Lokalizacja: Sokółka
Moje BMW: e36 coupe
Kod silnika: M62B44TU
Garaż: e36 325i alpinweiss viewtopic.php?f=6&t=154980 e38 740i viewtopic.php?f=6&t=145154 moje byłe e36 w Dakarze viewtopic.php?f=6&t=114724 e39 viewtopic.php?f=6&t=103364 moje byłe e36 GT viewtopic.php?f=6&t=34223
Alpiny są bardzo ładne i na pewno gorzej jej w nich nie będzie ale dodatkowo dokładka alpiny na przód ładnie to wszystko dokomponuje :)

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: LPS505 -> E36 2.8 coupe, Arktissilber
PostNapisane: 1 stycznia 2019, 18:27 
Offline
Forumowicz

Posty: 152
Lokalizacja: Radom
Dużo dobrej roboty, podziwiam za zapał do pracy i oczywiście widać rezultaty bo pięknie się prezentuję na zdjęciach :ok:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: LPS505 -> E36 2.8 coupe, Arktissilber
PostNapisane: 2 stycznia 2019, 13:06 
Offline
Zacna persona forum

Wiek: 29
Posty: 2636
Lokalizacja: Miasteczko Wilanów
Moje BMW: E87+E92
Kod silnika: M47T2+N54B30
Garaż: E92 335i Schwarz 2
E87 118d M-Pakiet Nautikblau
Było: E36 325i casual drift spec.
Było: 540i6 NV + szpera M5 3.15 + dwururka proex
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=154183
BYŁO
540i6 Vanos
BYŁO:
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=147863


BYŁO
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=141651
Słoneczka jak będą na sell to ja wstępnie rezerwuję :p

_________________
JEST:
E92 335i Schwarz 2 IC turboworks + Charge Pipe Turboworks
367KM/541NM viewtopic.php?f=6&t=167595
E87 118d@
164KM/368NM Mpakiet Nautikblau ->> viewtopic.php?f=6&t=161809
BYŁE:
e36 M50B25 casual drift spec
BYŁE:
e39 540i 6bieg SEDAN
BYŁE
e39 540iA SEDAN CANYONROT ->> http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=147863
BYŁE
]e36 318is Coupe HELLROT MOTORSPORT INTERNATIONAL LIMITED EDITION ->> http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=145412
BYŁE:
e36 328i Coupe ALPINWEISS III
->> viewtopic.php?f=6&t=141651[/color]


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: LPS505 -> E36 2.8 coupe, Arktissilber
PostNapisane: 5 stycznia 2019, 02:45 
Offline
Forumowicz

Wiek: 20
Posty: 132
Lokalizacja: Białystok
Moje BMW: E36 Coupe
Kod silnika: M52B28
Garaż: viewtopic.php?f=6&t=166001
bmw_e36.pawel, nie leży mi jakoś ta dokładka... Nie podoba mi się linia boczna, zderzak nisko leży, a nakładka progowa sporo wyżej.
Szybciej chyba na tym samochodzie wleci pełen Mpak, jeśli dojdzie do lakierowania całości.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: LPS505 -> E36 2.8 coupe, Arktissilber
PostNapisane: 5 stycznia 2019, 11:36 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 32
Posty: 19178
Lokalizacja: Łódź
Moje BMW: E36 & E46
Garaż: E36 316i Compact & E46 320CI Coupe
Malowanie całego to może być w Twoim przypadku tylko kwestia czasu :hyhy: :hyhy:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: LPS505 -> E36 2.8 coupe, Arktissilber
PostNapisane: 13 lutego 2019, 21:31 
Offline
Forumowicz

Wiek: 20
Posty: 132
Lokalizacja: Białystok
Moje BMW: E36 Coupe
Kod silnika: M52B28
Garaż: viewtopic.php?f=6&t=166001
Obrazek
W weekend wrzucę relację z prac. E36 stało zbyt długo, składam wszystko i przejadę się. Serducho na nowo obszyte, podłokietnik, ręczny kończę naprawiać, szperę pewnie w piątek zamontuję. Już ją wstępnie przejrzałem, olej wymienię na Millers CRX LS 75w140 NT+.

Zna ktoś godnego polecenia lakiernika na Podlasiu?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: LPS505 -> E36 2.8 coupe, Arktissilber
PostNapisane: 13 lutego 2019, 23:18 
Offline
Zacna persona forum

Wiek: 34
Posty: 2354
Lokalizacja: Sokółka
Moje BMW: e36 coupe
Kod silnika: M62B44TU
Garaż: e36 325i alpinweiss viewtopic.php?f=6&t=154980 e38 740i viewtopic.php?f=6&t=145154 moje byłe e36 w Dakarze viewtopic.php?f=6&t=114724 e39 viewtopic.php?f=6&t=103364 moje byłe e36 GT viewtopic.php?f=6&t=34223
LPS505 napisał(a):
Zna ktoś godnego polecenia lakiernika na Podlasiu?


Ja mogę tylko polecić Jarka z Marchelówki koło Janowa ale terminy ma na pewno nie małe :) więcej nie znam a ja za fuchy po pracy się nie biorę no chyba że to moje auto :P

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: LPS505 -> E36 2.8 coupe, Arktissilber
PostNapisane: 14 lutego 2019, 17:30 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz
Avatar użytkownika

Wiek: 20
Posty: 61
Lokalizacja: Białystok
Moje BMW: eTrzySześć
Kod silnika: M43
Ja swoją będę robil niedługo, więc na żywo będziesz mógł obejrzeć i ewentualnie dostać namiar jak się spodoba ;)

_________________


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: LPS505 -> E36 2.8 coupe, Arktissilber
PostNapisane: 14 lutego 2019, 18:01 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Wiek: 28
Posty: 49
Moje BMW: e36
Kod silnika: M52B28
Ja dostałem z polecenia kontakt do blacharza, widzialem jakieś jego prace, a jak przyszło co do czego, to myślałem, że gościa zatłukę.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: LPS505 -> E36 2.8 coupe, Arktissilber
PostNapisane: 1 marca 2019, 20:44 
Offline
Forumowicz

Wiek: 20
Posty: 132
Lokalizacja: Białystok
Moje BMW: E36 Coupe
Kod silnika: M52B28
Garaż: viewtopic.php?f=6&t=166001
Obrazek
Naprawa ręcznego zrobiona. Wymienione linki, szczęki, sprężynki, zabezpieczone przed korozją tarcze kotwiczne, rozpieraki epoksydem zabezpieczone po oczyszczeniu, przesmarowana śruba od regulacji.



Obrazek
Obrazek
Kierownica na nowo obszyta wraz z podłokietnikiem(który wrócił na poprawki do tapicera, czekam). Szwy oraz ścieg zostały na wzór oryginału zrobione. Swoją drogą ciekawe, bo w każdym innym "serduchu" widziałem właśnie ten standardowy ścieg. Niby detal, a jednak sporo zmienia nowo obszyta kierownica.

Szpera czeka, gotowa do zamontowania. Mam nadzieję, że w weekend znajdę na to chwilę i wjadę w nowy tydzień wraz ze szperą. Poza tym kupiłem parę pierdół typu: osłona wiatraka od wiskozy(moja była pęknięta), zaślepka kolektora ssącego, klosz światła schowka, przycisk świateł awaryjnych, bo mój nosił ślady zużycia itp.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: LPS505 -> E36 2.8 coupe, Arktissilber
PostNapisane: 2 marca 2019, 08:44 
Offline
Uzależniony od forum :)

Wiek: 35
Posty: 5693
tak kiera jakby grubo przytyła albo takie odnoszę wrażenie........tyle pracy ciebie czeka a tu już wiosna i ona chce latać po drodze a nie gnić dalej w garażu :rotfl: :rotfl: :rotfl:

_________________
Obrazek

Typer 12/2012-I miejsce
Typer 01/2013-II miejsce...Typer 02/2013-III miejsce...Typer 03/2013-III miejsce...Typer 04/2013-I miejsce..Typer 09/2013-II Miejsce...Typer 12/2013-II miejsce...Typer 03/2014-III miejsce...Typer 05/2014-III Miejsce...Typer 10/2014-II miejsce...Typer 11/2014-II...Typer 12/2014-I..Typer 11 / 2015 - II...Typer 04/2016-III...Typer 08/2016-II..Typer 09/2016-III..Typer 10/2016-III..Typer 05/2017=II...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: LPS505 -> E36 2.8 coupe, Arktissilber
PostNapisane: 2 marca 2019, 13:26 
Offline
Forumowicz

Wiek: 20
Posty: 132
Lokalizacja: Białystok
Moje BMW: E36 Coupe
Kod silnika: M52B28
Garaż: viewtopic.php?f=6&t=166001
Takie wrażenie sprawia na zdjęciach, nie jest grubsza niż była. No zdecydowanie! :D Zimę przeczekała w garażu, po takiej przerwie muszę się nacieszyć, więc jeżdżę codziennie.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: LPS505 -> E36 2.8 coupe, Arktissilber
PostNapisane: 3 kwietnia 2019, 09:08 
Offline
Forumowicz

Wiek: 20
Posty: 132
Lokalizacja: Białystok
Moje BMW: E36 Coupe
Kod silnika: M52B28
Garaż: viewtopic.php?f=6&t=166001
Szpera 3.15(zalałem ją Millersem CRX LS 75w140 NT+) wrzucona, półośki też zmieniłem. Ciężko było znaleźć te części używane w bardzo dobrym stanie... Półośki ostatecznie znalazłem w 325tds(te same jak w 328i). Z wymianą półosi trochę się napociłem... z jednej strony poszło gładko, ale z drugiej 2 klucze na 1/2 cala i jedną przedłużkę połamałem :rotfl:

Obrazek

Na przyszłość wiem, że tam trzeba od razu 3/4 brać.

W końcu w ruch poszła wiertarka z wiertłami kobaltowymi oraz dłuto... Ale poszło sprawnie.

Obrazek



Wrażenia bardzo pozytywne. Samochód jest stabilniejszy na winklach, jak pójdzie bokiem, to ja za kierownicą nie odczuwam żadnego niepokoju. Sygnałów o limicie przyczepności mam więcej, zwłaszcza na wyjściach z zakrętów. Ruszanie z miejsca jest dużo efektywniejsze. Co jest też istotne: zniknęły wibracje budy przy wysokich prędkościach. Podczas przyspieszania były najbardziej odczuwalne. Spina jak powinna ;)

Poza tym wymieniłem podstawę filtra oleju, bo zaworek zwrotny puszczał(klepanie przy rozruchu po nocy przez sekundę, po nocy więcej oleju na bagnecie było). Problem rozwiązany. Wkrótce opiszę dokładnie jakie są przyczyny, skutki uszkodzenia zaworu i jak wygląda uszkodzenie. Zauważyłem, że na forach często przy uszkodzonym zaworku ludzie obwiniają szklanki, niekiedy wymieniając je bez skutku. Możliwe, że stworzę też taki zaworek z usuniętą wadą powodującą jego nieszczelność.

Poza tym olej wymieniony wraz z filtrem. Przed wymianą zalałem płukankę Millersa. Filtr Knecht, olej Millers EE 5w40.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: LPS505 -> E36 2.8 coupe, Arktissilber
PostNapisane: 3 kwietnia 2019, 09:25 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Wiek: 28
Posty: 49
Moje BMW: e36
Kod silnika: M52B28
Zazdroszczę szpery. :ok:
Też mnie chyba czeka w weekend demontaż półosi, od strony koła, bo od dyfra juz rozebrałem. Jakieś złote rady? Ta nakrętka jest pod deklem felgi, zgadza się? Jeszcze jakieś inne nakrętki? I jakiej nasadki, o jakim rozmiarze tam najlepiej użyć, spline?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: LPS505 -> E36 2.8 coupe, Arktissilber
PostNapisane: 3 kwietnia 2019, 09:34 
Offline
Forumowicz

Wiek: 20
Posty: 132
Lokalizacja: Białystok
Moje BMW: E36 Coupe
Kod silnika: M52B28
Garaż: viewtopic.php?f=6&t=166001
thomason, Właśnie nie spline, a zwykła, 12kątna, 30ka. Tylko kup od razu na klucz 3/4 cala, bo 1/2 jak widać nie wytrzymuje. Jak nie masz takiego, to kup zwykły, prosty. Co do nasadek, to w Castoramie kupiłem firmy Magnusson- jakaś budżetowa, połowa ceny Stanleya, 18zł i zniosła te "katusze", nie widać na niej zużycia. Tylko tak jak piszę: kup od razu na 3/4.

Co do rad, to zdejmujesz dekiel, wbijasz bieg, ręczny, zlewasz solidnie wd-40, nakrętki są zakuwane, więc jak mechanik je zakuł, to musisz je czymś odkuć. Nie powinno być trudno. Potem przyłóż nasadkę, młotkiem większym parę razy solidnie przywal i zakładaj klucz, jakąś przedłużkę i próbuj. Jak nie odkręcisz, to polecam zrobić tak jak ja, czyli na przemian wiercić małym wiertłem w nakrętce i dłutem wbijać się. Jak rozbijesz ją, to lekko się odkręci. W moim przypadku po odkręceniu nakrętek bardzo lekko półosie wyszły z piast, ale może być z tym też problem.

Pamiętaj, że palnik zbytnio nie wchodzi w grę, przynajmniej ja się bałem, że łożysko koła załatwię...

Żadnych nakrętek więcej nie ma. Jak flansze od strony dyfra odkręciłeś, to tylko ta jedna nakrętka i półoś wyjdzie do środka.


Ostatnio edytowano 3 kwietnia 2019, 09:55 przez LPS505, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: LPS505 -> E36 2.8 coupe, Arktissilber
PostNapisane: 3 kwietnia 2019, 09:43 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Wiek: 28
Posty: 49
Moje BMW: e36
Kod silnika: M52B28
No, wlasnie i już bym źle zaczął. A jaki rozmiar tej nasadki? I z tym zakuciem, to o co konkretniej chodzi? Jakieś zegery, blaszki czy coś?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: LPS505 -> E36 2.8 coupe, Arktissilber
PostNapisane: 3 kwietnia 2019, 09:51 
Offline
Forumowicz

Wiek: 20
Posty: 132
Lokalizacja: Białystok
Moje BMW: E36 Coupe
Kod silnika: M52B28
Garaż: viewtopic.php?f=6&t=166001
Obrazek
Nakrętka jest zaklepana, by się nie odkręciła. Weź śrubokręt płaski, albo dłuto i to odegnij przy pomocy młotka ;)
Nasadka, to 12kątna 30ka.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: LPS505 -> E36 2.8 coupe, Arktissilber
PostNapisane: 3 kwietnia 2019, 09:54 
Offline
Zacna persona forum

Wiek: 29
Posty: 2636
Lokalizacja: Miasteczko Wilanów
Moje BMW: E87+E92
Kod silnika: M47T2+N54B30
Garaż: E92 335i Schwarz 2
E87 118d M-Pakiet Nautikblau
Było: E36 325i casual drift spec.
Było: 540i6 NV + szpera M5 3.15 + dwururka proex
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=154183
BYŁO
540i6 Vanos
BYŁO:
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=147863


BYŁO
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=141651
Odnośnie tego zaworka to napisz co i jak bo kiedyś sam miałem takie problem, ludzie wymyslali że silnik padlo, żeby lać 10w60 xD etc....

_________________
JEST:
E92 335i Schwarz 2 IC turboworks + Charge Pipe Turboworks
367KM/541NM viewtopic.php?f=6&t=167595
E87 118d@
164KM/368NM Mpakiet Nautikblau ->> viewtopic.php?f=6&t=161809
BYŁE:
e36 M50B25 casual drift spec
BYŁE:
e39 540i 6bieg SEDAN
BYŁE
e39 540iA SEDAN CANYONROT ->> http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=147863
BYŁE
]e36 318is Coupe HELLROT MOTORSPORT INTERNATIONAL LIMITED EDITION ->> http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=145412
BYŁE:
e36 328i Coupe ALPINWEISS III
->> viewtopic.php?f=6&t=141651[/color]


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 170 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 [czas letni (DST)]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 12 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL