BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW


Teraz jest 26 marca 2019, 23:07


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 [czas letni (DST)]


Regulamin działu


Zdjęcia zamieszczone przez Was powinny być zgodne z poniższymi zaleceniami.
Poniżej jest program do zmiany rozdzielczości zdjęć.


1) Nie wrzucamy zdjęć większych niż 1280x1024. Jeżeli mamy zdjęcie większe zmniejszamy je lub robimy miniaturkę i wrzucamy ją odpowiednio podlinkowaną do zdjęcia dużego.
2) Nie wrzucamy zdjęć WT, godzących w pojęcie estetyki, zdjęć propagujących przemoc, pornografię, łamanie przepisów ruchu drogowego, złego obchodzenia się z samochodem lub innych mogących kogoś urazić (jeżeli czujecie że kogoś urazi, prawdopodobnie tak będzie).
3) Na temat zamieszczanych tutaj zdjęć każdy z nas wyraża swoje zdanie, dyskutujemy. Nie ubliżamy sobie, nie używamy łaciny, każdy ma prawo do własnej oceny z którą możemy się nie zgadzać.
4) Łamanie zaleceń będzie karane ostrzeżeniami.
5) Tytuł tematu piszemy w postaci "Użytkownik -->> ModelAuta, krótki opis"



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 134 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: LPS505 -> E36 2.8 coupe, Arktissilber
PostNapisane: 20 maja 2018, 20:22 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz
Avatar użytkownika

Posty: 86
Lokalizacja: Białystok
Moje BMW: 118d
Kod silnika: M47
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t ... &p=1903452
Tutaj maja forda, lancera, 2x skoda, bmw to zlo konieczne :D

No wlasnie o to chodzi, super zrobione jest, czysto schludnie , a reduktor do ewentualnych napraw musi być na wierzchu :) Jest git :ok:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: LPS505 -> E36 2.8 coupe, Arktissilber
PostNapisane: 20 maja 2018, 20:52 
Offline
Tangiers Casino Manager
Avatar użytkownika

Posty: 4314
Moje BMW: e92
Kod silnika: N47
Garaż: viewtopic.php?f=6&t=165839
BMW na Podlasiu już jest, BBI blachy mają, raptem 40-50km od nas

_________________
e92 320D Spacegrau 199km i 395Nm -->> viewtopic.php?f=6&t=165839


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: LPS505 -> E36 2.8 coupe, Arktissilber
PostNapisane: 26 maja 2018, 13:18 
Offline
Forumowicz

Wiek: 20
Posty: 104
Lokalizacja: Białystok
Moje BMW: E36 Coupe
Kod silnika: M52B28
Garaż: viewtopic.php?f=6&t=166001
To były ciężkie 2 dni(i to wcale nie przez Juwenalia :piwo: )...

Walczę z klimą. Po swapie(z e39 328i anglik, touring 1997r.) nie została podłączona.

Kupiłem to, czego brakowało, czyli: sprężarka, łapa sprężarki, przewody klimy(czyściłem).
Zamontowałem nową chłodnicę klimy, osuszacz, pasek.
Napełniłem czynnikiem i... NIC. No właśnie. Od tego momentu zaczęła się jazda.
2 dni ze schematami w łapie, rozebrane wnętrze i nic.
Dzisiaj dopiero uruchomiłem sprężarkę przyciskiem.
Ale po kolei:
- po włączeniu klimy na panelu coś się przestawia w nagrzewnicy, nic więcej
- przekaźniki sprawne
- podłączając na krótko zamiast przekaźników wszystko działa
- Klima oczywiście nabita świeżo

Wszystko przejrzałem na schemacie i zauważyliśmy z elektrykiem, że sterownik silnika jest powiązany z presostatem(czujnik ciśnienia w układzie klimy). Ten z e39 ma odpowiedzialny za to pin w innym miejscu. Podpiąłem na chwilę sterownik z e36 323i i sprężarka ruszyła :)
Teraz zmieniam sterownik silnika(pewnie z Mtune wezmę, co Wy na to?).
Poza tym zauważyłem, że tylko sprężarka się uruchomiła i klima nie chłodzi...
Ale z tym, to już pewnie do serwisu klimy pojadę. Chyba, że macie jakiś pomysł.
Układ był bez sprężarki ok. 4 lat, od ściany grodziowej zaślepiony. Wszystko czyściłem brake cleanerem i kompresorem.


Ostatnio edytowano 26 maja 2018, 13:19 przez LPS505, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: LPS505 -> E36 2.8 coupe, Arktissilber
PostNapisane: 26 maja 2018, 13:18 
Offline
Forumowicz

Wiek: 20
Posty: 104
Lokalizacja: Białystok
Moje BMW: E36 Coupe
Kod silnika: M52B28
Garaż: viewtopic.php?f=6&t=166001
Sporo nerwów, czasu i kasy straciłem... ale przynajmniej sporo się nauczyłem ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: LPS505 -> E36 2.8 coupe, Arktissilber
PostNapisane: 31 maja 2018, 15:48 
Offline
Forumowicz

Wiek: 20
Posty: 104
Lokalizacja: Białystok
Moje BMW: E36 Coupe
Kod silnika: M52B28
Garaż: viewtopic.php?f=6&t=166001
Nowinki: wleciał sterownik od 328i z mapą S962A. Kompresor klimy odpalił, póki co nie chłodzi.
Co do S962A, to nie odczuwam różnicy w mocy, góra jest moim zdaniem identyczna, tylko dół i środek stał się zauważalnie żwawszy, elastyczniejszy. Nie czuję już żadnego "przeskoku" w okolicach 3500RPM. Więcej uwag póki co nie mam, praktycznie kilka kilometrów po zmianie sterownika zrobiłem.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: LPS505 -> E36 2.8 coupe, Arktissilber
PostNapisane: 22 lipca 2018, 16:28 
Offline
Forumowicz

Wiek: 20
Posty: 104
Lokalizacja: Białystok
Moje BMW: E36 Coupe
Kod silnika: M52B28
Garaż: viewtopic.php?f=6&t=166001
Podsufitka obszyta nowym materiałem wraz ze słupkami, biorę się za układ wspomagania, ganiam za lakiernikiem :rotfl:
Wkrótce foty, czasu mało ostatnio było ,a i problemy zdrowotne się pojawiły, ale aby do przodu :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: LPS505 -> E36 2.8 coupe, Arktissilber
PostNapisane: 23 lipca 2018, 00:32 
Offline
Zacna persona forum

Wiek: 28
Posty: 2551
Lokalizacja: Miasteczko Wilanów
Moje BMW: E87+E92
Kod silnika: M47T2+N54B30
Garaż: E92 335i Schwarz 2
E87 118d M-Pakiet Nautikblau
Było: E36 325i casual drift spec.
Było: 540i6 NV + szpera M5 3.15 + dwururka proex
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=154183
BYŁO
540i6 Vanos
BYŁO:
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=147863


BYŁO
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=141651
No i dobrze że działasz! Klima była do nabicia w trakcie zakupu, czy padła już za twojej kadencji ?

_________________
JEST:
E92 335i Schwarz 2 IC turboworks + Charge Pipe Turboworks
367KM/541NM viewtopic.php?f=6&t=167595
E87 118d@
164KM/368NM Mpakiet Nautikblau ->> viewtopic.php?f=6&t=161809
BYŁE:
e36 M50B25 casual drift spec
BYŁE:
e39 540i 6bieg SEDAN
BYŁE
e39 540iA SEDAN CANYONROT ->> http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=147863
BYŁE
]e36 318is Coupe HELLROT MOTORSPORT INTERNATIONAL LIMITED EDITION ->> http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=145412
BYŁE:
e36 328i Coupe ALPINWEISS III
->> viewtopic.php?f=6&t=141651[/color]


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: LPS505 -> E36 2.8 coupe, Arktissilber
PostNapisane: 23 lipca 2018, 07:36 
Offline
Tangiers Casino Manager
Avatar użytkownika

Posty: 4314
Moje BMW: e92
Kod silnika: N47
Garaż: viewtopic.php?f=6&t=165839
grabolek363, czytaj dokładniej galerię, parę postów wyżej masz napisane :)

_________________
e92 320D Spacegrau 199km i 395Nm -->> viewtopic.php?f=6&t=165839


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: LPS505 -> E36 2.8 coupe, Arktissilber
PostNapisane: 15 sierpnia 2018, 14:27 
Offline
Forumowicz

Wiek: 20
Posty: 104
Lokalizacja: Białystok
Moje BMW: E36 Coupe
Kod silnika: M52B28
Garaż: viewtopic.php?f=6&t=166001
Odnowiona podsufitka(nowy materiał):
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Oraz przyczyna niesprawnej klimatyzacji :rotfl: :
Obrazek
Obrazek
Zapewne są to pozostałości po swapie. Jako ciekawostkę dodam, że oddałem samochód do dużego serwisu klimy o dobrej renomie. Oczywiście od razu na wstępie gadka, że to nie będzie raczej zaworek, że mam się przygotować na duże koszta i długi termin oczekiwania itd. Na 2 dzień po oddaniu do serwisu zadzwonili: zaworek rozprężny. Koszt naprawy 800 zł :hurra: . Tak, wiedzieli, że nie trzeba rwać deski. Zapłaciłem za diagnostykę i sam się za to zabrałem. 30 minut roboty uwzględniając to, że przez chwilę szukałem zaworka rozprężnego. Wystarczy zdjąć schowek i po lewej stronie na nagrzewnicy jest plastikowa pokrywka przykręcana na 4 śrubki z łbem torx. Pod spodem od razu jest zaworek i widać nagrzewnicę.


No i pierdółka, która mnie osobiście cieszy:
Obrazek


Ostatnio edytowano 15 sierpnia 2018, 20:04 przez LPS505, łącznie edytowano 2 razy

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: LPS505 -> E36 2.8 coupe, Arktissilber
PostNapisane: 15 sierpnia 2018, 17:00 
Offline
Forumowicz

Wiek: 20
Posty: 104
Lokalizacja: Białystok
Moje BMW: E36 Coupe
Kod silnika: M52B28
Garaż: viewtopic.php?f=6&t=166001
Z racji, że 1/3 układu klimy jest na nowych częściach(również od parownika po wszystkie łączenia w komorze O-ringi nowe), to mam nadzieję, że będzie bezawaryjnie działała.

Również odmę wymieniłem. Oryginalną, bez przewodów, bo przy swapie były wszystkie na nowe wymieniane.
Tarcze niestety znów biją :cenzura: , już powoli nie wiem co z tym zrobić. Postaram się je wpierw oddać na gwarancji(Brembo Xtra + klocki Ate, piasty ostatnio zmieniane).

Byłem też w sobotę na Bmw Meet Up Siemiatycze- jak na 1 raz, to bardzo udany zlot, za rok zapewne znów zawitam :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: LPS505 -> E36 2.8 coupe, Arktissilber
PostNapisane: 15 sierpnia 2018, 19:16 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 32
Posty: 18829
Lokalizacja: Łódź
Moje BMW: E36 & E46
Garaż: E36 316i Compact & E46 320CI Coupe
Czy tylko u Mnie fotki nie śmigają ? :zalamany:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: LPS505 -> E36 2.8 coupe, Arktissilber
PostNapisane: 15 sierpnia 2018, 19:17 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz
Avatar użytkownika

Wiek: 20
Posty: 47
Lokalizacja: Białystok
Moje BMW: eTrzySześć
Kod silnika: M43
Zdjęcia nie działają :/

_________________


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: LPS505 -> E36 2.8 coupe, Arktissilber
PostNapisane: 15 sierpnia 2018, 20:05 
Offline
Forumowicz

Wiek: 20
Posty: 104
Lokalizacja: Białystok
Moje BMW: E36 Coupe
Kod silnika: M52B28
Garaż: viewtopic.php?f=6&t=166001
Już powinno wszystko banglać :wstyd:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: LPS505 -> E36 2.8 coupe, Arktissilber
PostNapisane: 15 sierpnia 2018, 20:26 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz
Avatar użytkownika

Wiek: 20
Posty: 47
Lokalizacja: Białystok
Moje BMW: eTrzySześć
Kod silnika: M43
Sufit wygląda fajnie, sam obijałeś?

_________________


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: LPS505 -> E36 2.8 coupe, Arktissilber
PostNapisane: 15 sierpnia 2018, 20:28 
Offline
Forumowicz

Wiek: 20
Posty: 104
Lokalizacja: Białystok
Moje BMW: E36 Coupe
Kod silnika: M52B28
Garaż: viewtopic.php?f=6&t=166001
Dałem do obszycia. Sporo z tym roboty i nie zawsze tak pięknie wyjdzie, wolałem mieć raz, a porządnie zrobione. Cenowo też w miarę wyszło: 500 zł razem ze słupkami.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: LPS505 -> E36 2.8 coupe, Arktissilber
PostNapisane: 17 sierpnia 2018, 10:04 
Offline
Uzależniony od forum :)

Wiek: 35
Posty: 5636
.......i od razu lepiej się w chodzi pewnie do autka jak jest taka pod sufita ;) ;)

_________________
Obrazek

Typer 12/2012-I miejsce
Typer 01/2013-II miejsce...Typer 02/2013-III miejsce...Typer 03/2013-III miejsce...Typer 04/2013-I miejsce..Typer 09/2013-II Miejsce...Typer 12/2013-II miejsce...Typer 03/2014-III miejsce...Typer 05/2014-III Miejsce...Typer 10/2014-II miejsce...Typer 11/2014-II...Typer 12/2014-I..Typer 11 / 2015 - II...Typer 04/2016-III...Typer 08/2016-II..Typer 09/2016-III..Typer 10/2016-III..Typer 05/2017=II...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: LPS505 -> E36 2.8 coupe, Arktissilber
PostNapisane: 17 sierpnia 2018, 16:15 
Offline
Forumowicz

Wiek: 20
Posty: 104
Lokalizacja: Białystok
Moje BMW: E36 Coupe
Kod silnika: M52B28
Garaż: viewtopic.php?f=6&t=166001
Pewnie, zwłaszcza przy moim wzroście(188), ale jeszcze wiele się zmieni, a dokładniej zostanie doprowadzone do porządku ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: LPS505 -> E36 2.8 coupe, Arktissilber
PostNapisane: 20 sierpnia 2018, 23:27 
Offline
Forumowicz

Wiek: 20
Posty: 104
Lokalizacja: Białystok
Moje BMW: E36 Coupe
Kod silnika: M52B28
Garaż: viewtopic.php?f=6&t=166001
Miała być wymiana łożyska wyciskowego na sprzęgle, a wyszło jak zwykle :P
- dwumasa
- kompletny zestaw sprzęgła
- wymiana oleju w skrzyni(o dziwo świeży był olej, opiłków brak) Motul Multi DCFT
- regeneracja rozrusznika
- poprawienie spawów na baranach(pewnie dojdzie splanowanie powierzchni)
- wszystkie uszczelki wydechu nowe
- nowy wieszak tłumika
- odrdzewienie, wyczyszczenie drucianką i papierem wydechu, odtłuszczenie oraz pomalowanie farbą żaroodporną APP
- konserwacja podwozia pod osłonami aluminiowymi, nad skrzynią(ogólnie okolice tunelu środkowego w podwoziu)(epoksyd gdzie potrzebny APP, konserwacja Würth)
Wkrótce zdjęcia(jutro targam skrzynię do góry i kończę renowację wydechu).


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: LPS505 -> E36 2.8 coupe, Arktissilber
PostNapisane: 27 sierpnia 2018, 21:07 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 27
Posty: 3137
LPS505, super, e 36 nie mogła trafić lepiej.

Jakaś słaba ta jakość części, które kupiłem, sprzęgło zmieniałem przy swapie (sachs albo luk), rozrusznik też (tu akurat regeneracja) olej w skrzyni, dyfrze, wszystkie uszczelki wydechu i wieszaki też kupowałem nowe.

No ale ważne, że dbasz o ten samochód, bardzo się cieszę. Do zobaczenia w Białymstoku :piwo:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: LPS505 -> E36 2.8 coupe, Arktissilber
PostNapisane: 28 sierpnia 2018, 20:34 
Offline
Forumowicz

Wiek: 20
Posty: 104
Lokalizacja: Białystok
Moje BMW: E36 Coupe
Kod silnika: M52B28
Garaż: viewtopic.php?f=6&t=166001
Już parę dni po zabiegach...

Obrazek


Sama fotorelacja będzie kiepska, bo sprężałem się i zdjęcia zeszły na 2 plan.

Konserwacja dodatkowo położona z puszki, Wurth'a. Korozji nie było, ale nie zaszkodzi :P. Oczywiście pod wygłuszeniem, blachami aluminiowymi również zakonserwowałem.
Obrazek
Obrazek

Do wymienionych wcześniej rzeczy doszła skrzynia biegów :hyhy:. Udało się znaleźć ładnego, dużego ZFa. Wiadomo, olej wymieniony. Skrzynia chodzi lepiej, ale zestaw naprawczy 5 biegu w przyszłości będzie musiał wlecieć :looka:. Do tego co chcę osiągnąć muszę jeszcze short-shifter wyrzucić i zamontuję w jego miejsce oryginalną dźwignię z 328i. Sporo opinii słyszałem o tym, że synchronizatory mogą się nadmiernie zużywać przy nim, co ma sens.
Obrazek
Obrazek

Dałem do splanowania kolektory. Po spawaniu powykręcało je.
Obrazek

Obrazek
Wymieniłem jeszcze takie pierdółki jak łożysko wałka sprzęgła, simmering na wybieraku. Tulejki wybieraka i podkładki były w bdb stanie, zapewne przy swapie wymienione.

Wkrótce zrobię zdjęcia pomalowanego wydechu(kompletnie). Wyszło bardzo przyzwoicie, udało się też solidnie odrdzewić.

Spostrzeżenia:
- dużo lepiej "czuję" sprzęgło
- bardziej kulturalna zmiana biegów, brak drgań, szarpań przy ruszaniu, wrzucaniu biegów
- ciszej
- wydech brzmi inaczej, bardziej rasowo: przy zamkniętych szybach słyszymy z przodu tylko silnik przed nami, wydech jest absolutnie szczelny
- brak hałasu przy uruchamianiu(bendix)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 134 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 [czas letni (DST)]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 15 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL