BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 28 marca 2024, 19:19

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Zdjęcia zamieszczone przez Was powinny być zgodne z poniższymi zaleceniami.
Poniżej jest program do zmiany rozdzielczości zdjęć.


1) Nie wrzucamy zdjęć większych niż 1280x1024. Jeżeli mamy zdjęcie większe zmniejszamy je lub robimy miniaturkę i wrzucamy ją odpowiednio podlinkowaną do zdjęcia dużego.
2) Nie wrzucamy zdjęć WT, godzących w pojęcie estetyki, zdjęć propagujących przemoc, pornografię, łamanie przepisów ruchu drogowego, złego obchodzenia się z samochodem lub innych mogących kogoś urazić (jeżeli czujecie że kogoś urazi, prawdopodobnie tak będzie).
3) Na temat zamieszczanych tutaj zdjęć każdy z nas wyraża swoje zdanie, dyskutujemy. Nie ubliżamy sobie, nie używamy łaciny, każdy ma prawo do własnej oceny z którą możemy się nie zgadzać.
4) Łamanie zaleceń będzie karane ostrzeżeniami.
5) Tytuł tematu piszemy w postaci "Użytkownik -->> ModelAuta, krótki opis"

W tym dziale proszę umieszczać galerie tylko starszych modeli BMW takich jak E36, E34, E32, E21, E30 etc.



Utwórz nowy temat Ten temat jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 47 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: rad320i -> 1995 E36 320i
PostNapisane: 2 września 2018, 09:28 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 30
Posty: 145
Moje BMW: E90 LCI
Kod silnika: N47D20C
Garaż: E90 LCI
Uwaga, odświeżam temat. Wczoraj miałem trochę czasu i wymieniłem tarcze p+t, klocki p+t i zregenerowałem wszystkie zaciski hamulcowe tzn. wymieniłem tłoczki, uszczelnienia i odpowietrzniki na nowe. Na koniec przepompowałem cały płyn hamulcowy na nowy :D

Części:

Tarcze na przód: Brembo 280mm
Tarcze na tył: ATE 280 mm
Klocki P+T: Bosch
Zestaw tłoczków: Autofren
Płyn hamulcowy oczywiście zielona jucha DOT 4 :rotfl:

Narzędzia:

Różne klucze od pneumatycznego po nasadowe, śrubokręty, szlifierka stołowa i "diaks" ze szczotką drucianą. Na szlifierce i diaksem czyściłem zaciski i jarzemka, samym diaksem przejechałem jeszcze czoła wszystkich czterech piast i przesmarowałem je olejem do skrzyni automatycznej :zabawa: tutaj jakichś specjalnych wskazań nie ma, miało być po prostu tłusto przed założeniem nowych tarcz.

Zacisków nie malowałem na żodyn czerwony czy inne kolorki bo kojarzy mi się to z gruzem w chińskim M-laminacie z instalacją mieszalnikową od skody favorit i dziurami w podłodze po ostrzale z armaty 88mm. Ma być po męsku czyli goły metal :wsciekly:

Parę zdjęć:

1. Zakupy.

Obrazek
Obrazek

2. Tutaj już zacisk po ostrej jeździe diaksem, z nowym tłoczkiem posmarowanym porządną pastą ATE, a nie smalcem.
Obrazek

3. Stare tarcze. Jak ktoś chce to do taczki podejdą :rotfl:
Obrazek

4. Tutaj już robota zakończona.
Obrazek

5. Tył "on going".

Obrazek

6. Efekty.

Obrazek
Obrazek

Pomijając moje nieśmieszne żarty to po wymianie autem przestało trzepać w zakresie prędkości 80-200 km/h i tak samo ustało bicie przy hamowaniu. Na następny ogień leci niedziałający panel OBC 11, a jak znajdę chęci i motywacje to ściągnę dyfer, wezmę diaks z ostrą szczotą i zrobię konserwację bo jak podnoszę auto to ten rudy nalot mnie wpienia niemiłosiernie.


Ostatnio edytowano 12 kwietnia 2020, 14:14 przez rad320i, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: rad320i -> 1995 E36 320i
PostNapisane: 2 września 2018, 10:32 
Offline
Fan F1
Avatar użytkownika

Wiek: 27
Posty: 2079
Lokalizacja: FZG
Moje BMW: E36 Compact
Kod silnika: M43TUB19
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=157698
rad320i napisał(a):
w zakresie prędkości 80-300 km/h

Czy aby na pewno pod maską masz B20? :hyhy:

Dobra robota, ja u siebie wkrótce też planuję zrobić kompletną wymianę klocków i tarcz :)

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: rad320i -> 1995 E36 320i
PostNapisane: 2 września 2018, 13:20 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 11
Posty: 1287
Lokalizacja: Łańcut
Kod silnika: M54B22
Garaż: E46 320i
Będzie pięknie hamować, to się nazywa serwis, podejrzewam że po Passacie taki kompletny serwis hamulców jest zabawnie tani :rotfl: :D ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: rad320i -> 1995 E36 320i
PostNapisane: 28 listopada 2018, 12:02 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 30
Posty: 145
Moje BMW: E90 LCI
Kod silnika: N47D20C
Garaż: E90 LCI
Witam po dłuższej przerwie :)

10.000 km minęło bez żadnych kłopotów z autem. Nadszedł czas na wymianę oleju, standardowo samodzielną.
W moim przypadku po raz kolejny wybrałem olej Valvoline Max Life 10W40 i filtr Bosch.
Zauważyłem też, że płyn od wspomagania zaczął mi trochę uciekać po wężyku ze zbiorniczka do maglownicy.
Ponoć jest to standardowa usterka w silnikach R6 więc jeśli ktoś ma jakieś rady do w.w. problemu to będę wdzięczny.
Parę fotek z wymiany oleju poniżej.

BTW. Wróciłem też na stałe do Poznania więc chętnie dołączę do jakichś lokalnych grupek BMW itp.

Obrazek
Obrazek
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: rad320i -> 1995 E36 320i
PostNapisane: 12 czerwca 2019, 21:59 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 30
Posty: 145
Moje BMW: E90 LCI
Kod silnika: N47D20C
Garaż: E90 LCI
Witam po kolejnej dłuższej przerwie w edycji tematu.

Zima za nami jednak sól drogowa i wilgoć nie oszczędziły mojej pięknej E36. Żeby się zbytnio nie rozpisywać to ruda zaczęła żreć mi progi od przodu wokół tych gumowych korków i trochę ruszyło przednie błotniki na samym dole przy progach. Do tego wszystkiego już od zakupu miałem popękany lakier na dachu więc nie było innego wyjścia jak oddać samochód do zaprzyjaźnionego warsztatu blacharsko-lakierniczego.

Zanim jednak oddałem samochód do warsztatu to zdemontowałem cały środek do gołej podłogi i sprawdzałem czy ta podłoga w ogóle jest. Ku mojemu zaskoczeniu i szczęściu jest i to w stanie prima sort.

Przebieg prac w dużym skrócie polegał na wypiaskowaniu progów, zalaniu ich elaskonem od wewnątrz, usunięciu tych korków i zaspawaniu otworów pod nie. Zamknęliśmy te profile na przysłowiowy sicher i zalaliśmy Elaskonem żeby nic się tam nie działo. Do tego wszystkiego zalałem Elaskonem wszystkie drzwi od środka. Błotnika nie było sensu lepić więc kupiłem nowy i tu się zaczyna jazda z doborem koloru. Koniec końców Panowie tak się zamotali z tymi kolorami, że ściągnęliśmy cały stary lakier do 0 i od pomalowaliśmy całe auto na nowo. Robi robotę :)

Ogólnie mechanicznie przez rok nic się z tym autem nie stało, a przejechałem od zakupu już 30 000 km. Miło mieć w końcu auto, które choć starszawe to nie muszę się nim bać puścić w trasę 1000 km. Z jakichś drobnostek to nakleiłem sobie emblemat "320i" na tylną klapę bo nie wszyscy się znają i nie poznają R6 po tarczach na tylnej osi.

Wrzucam parę fotek od lakierników i finalny efekt.

1. Tutaj środek sobie leży w garażu i czeka aż auto wróci z lakierowania i konserwacji.
Obrazek

2. Auto pomalowane, faza składania itp.
Obrazek

3. Tu Pan Majster już poleruje auto po polakierowaniu.
Obrazek

4. Auto w domu. Składanie środka. Zajęło mi to 9h. Myślałem, że krew mnie zaleje. Kto by pomyślał, że E36 ma tak skomplikowanie zmontowany środek.
Obrazek

5. Składania c.d.
Obrazek

6. Efekt finalny.

Obrazek
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: rad320i -> 1995 E36 320i
PostNapisane: 13 czerwca 2019, 23:24 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 29
Posty: 925
Lokalizacja: Mielec
Moje BMW: E36 Class II
Kod silnika: M42b18
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=155547
Fajnie wygląda, az mi sie przypomina moje pierwsze auto.
Tą blende od podświetlenia rejestracji jakbyś też wymalował w kolor to by jeszcze lepiej wyglądało.

_________________
Jest:
BMW E36 MOTORSPORT INTERNATIONAL CLASS II
Było:
BMW E46 323i ORIENTAL
BMW E36 ARKTISSILBER ACS


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: rad320i -> 1995 E36 320i
PostNapisane: 9 października 2019, 08:40 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 30
Posty: 145
Moje BMW: E90 LCI
Kod silnika: N47D20C
Garaż: E90 LCI
Rozważam sprzedaż auta. Nie wiem tylko ile mogę wołać za ten samochód.

1 wł. w DE, ja jestem 1 wł. w PL.
Auto jest w stanie idealnym, zawieszenie, hamulce, silnik.
Brak jakichkolwiek oznak korozji.
Działająca klima itp.
2 komplety opon, lato/zima w świetnym stanie.
Mam do niego wszystkie książki, instrukcje i inne cuda.

Ile mogę za to wołać? Ktoś w ogóle szuka takich aut?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: rad320i -> 1995 E36 320i
PostNapisane: 9 października 2019, 09:36 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 23072
Lokalizacja: Łódź
Moje BMW: E36&E46&F30
Garaż: E36 316i Compact & E46 320CI Coupe & F30 320D Sedan
Prawda jest taka iż dostaniesz tyle ile zapłaci potencjalny klient... autko fajnie wyremontowałeś, doprowadziłeś to stanu idealnego :ok: Takich aut nie ma wiele jeśli chodzi o zdrowe egzemplarze więc nie śpiesz się że sprzedażą to może fajna kasa wpadnie. Tutaj potrzeba rana marki kupującego sercem a nie rozumem :D


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: rad320i -> 1995 E36 320i
PostNapisane: 9 października 2019, 11:23 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 30
Posty: 145
Moje BMW: E90 LCI
Kod silnika: N47D20C
Garaż: E90 LCI
Nie śpieszy mi się, poczekam. Fakt faktem, że w PL praktycznie nie ma ludzi, którzy kupią E36 za 15-20k. Wszyscy szukają tdi 2003 z nalotem 189kkm.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: rad320i -> 1995 E36 320i
PostNapisane: 20 grudnia 2019, 12:19 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 30
Posty: 145
Moje BMW: E90 LCI
Kod silnika: N47D20C
Garaż: E90 LCI
Halo halo,

Nie mam dostępu do giełdy (nie mam 100 postów) to może dam jakąkolwiek wzmiankę tutaj.

Szukam panelu OBC 11, ewentualnie kogoś kto to naprawia.
Mój niestety nie działa, jakiś elektronik stwierdził, że procesor szlag trafił.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: rad320i -> 1995 E36 320i
PostNapisane: 12 kwietnia 2020, 08:46 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 30
Posty: 145
Moje BMW: E90 LCI
Kod silnika: N47D20C
Garaż: E90 LCI
Update wątku bo nic się nie dzieje.
Przedwczoraj zmieniłem sobie olej.

Zrobiłem płukankę Liqui Moly engine flush i zalałem auto olejem liqui moly high tech 5W40.
Filtr oleju standardowo Mann.

Obrazek
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: rad320i -> 1995 E36 320i
PostNapisane: 12 kwietnia 2020, 09:08 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 8212
Lokalizacja: Poznań
Garaż: M3 e92 G-power 580hp
:ok: bardzo ładnie


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: rad320i -> 1995 E36 320i
PostNapisane: 12 kwietnia 2020, 11:11 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 6262
rad320i napisał(a):
którzy kupią E36 za 15-20k

Za 15-20k to trzeba doszukiwać unikalności w tym egzemplarzu, o którą ciężko. Jego jedyną unikalność to jego stan, a właściwie brak korozji. Musisz trafić na jakiegoś maniaka konesera.. Nie te czasy.

Fura jest ładna i równa, żeby przyciągnęła oko w tak standardowej konfiguracji, potrzeba tu dobrego klasycznego koła, w postaci Stylingu 21,23,24,32... No i sprężynki niższe aby linia auta nie reprezentowała audi z serii allroad ;) wtedy możesz wybadać rynek. Powodzenia

_________________
...bo przyjemności z jazdy nie mierzymy ilością spalanego paliwa ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: rad320i -> 1995 E36 320i
PostNapisane: 12 kwietnia 2020, 14:05 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 30
Posty: 145
Moje BMW: E90 LCI
Kod silnika: N47D20C
Garaż: E90 LCI
Luz już dawno zweryfikowałem porządnie rynek i ceny. Raczej nie będę szalał z ceną. Żadnych niskich sprężyn ani innych cudów nie robię, ma być seria i to jest unikalność tego auta. Unikalnością jest też to, że nikt nie pali nim kapora, nie driftuje tylko dba i montuje części z górnej półki.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: rad320i -> 1995 E36 320i
PostNapisane: 13 kwietnia 2020, 11:23 
Offline
Fan F1
Avatar użytkownika

Wiek: 27
Posty: 2079
Lokalizacja: FZG
Moje BMW: E36 Compact
Kod silnika: M43TUB19
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=157698
Zdecydowanie przydałoby się więcej zdjęć, oraz zgadzam się z tym co napisał kszyhu - te doły odświeżyć, aby znowu były czarne i do tego Styling 32 najbardziej by mi pasował. Wtedy samochód w takiej pełnej serii wyglądałby świetnie ;)

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: rad320i -> 1995 E36 320i
PostNapisane: 14 kwietnia 2020, 12:20 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 30
Posty: 145
Moje BMW: E90 LCI
Kod silnika: N47D20C
Garaż: E90 LCI
To auto nigdy nie miało czarnych dołów ani nie wymaga ich odświeżenia.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: rad320i -> 1995 E36 320i
PostNapisane: 14 kwietnia 2020, 13:37 
Offline
Fan F1
Avatar użytkownika

Wiek: 27
Posty: 2079
Lokalizacja: FZG
Moje BMW: E36 Compact
Kod silnika: M43TUB19
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=157698
No dobra, do tej pory byłem przekonany, że w e36 doły mogły być tylko czarne, a te są po prostu wypłowiałe :P

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: rad320i -> 1995 E36 320i
PostNapisane: 14 kwietnia 2020, 15:51 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 1343
Lokalizacja: Zgierz/Łódź
Moje BMW: E46 328Ci
Kod silnika: M52TUB28
Ale mi się podoba! Cieszę, się że nie sprzedałeś jej jeszcze i zastanów się, czy na pewno chcesz się jej pozbyć, bo jestem niemal pewien, że szybko zaczniesz tego żałować i będziesz za nią tęsknić. Bardzo podoba mi się seryjny wygląd Twojego auta, ogromy plus za stan i jak o nie dbasz. Fajnie, że wleciał na klapę znaczek 320i :)

_________________
E46 328Ci topasblau http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=124082&start=0


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: rad320i -> 1995 E36 320i
PostNapisane: 14 kwietnia 2020, 16:38 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 30
Posty: 145
Moje BMW: E90 LCI
Kod silnika: N47D20C
Garaż: E90 LCI
pietiaEZG napisał(a):
Ale mi się podoba! Cieszę, się że nie sprzedałeś jej jeszcze i zastanów się, czy na pewno chcesz się jej pozbyć, bo jestem niemal pewien, że szybko zaczniesz tego żałować i będziesz za nią tęsknić. Bardzo podoba mi się seryjny wygląd Twojego auta, ogromy plus za stan i jak o nie dbasz. Fajnie, że wleciał na klapę znaczek 320i :)


Dzięki! Miło mi, że doceniacie mój wkład w to auto. Właśnie dzisiaj dowiedziałem się, że koleżance zerwał się rozrząd w 116d z 2014 r. przy 139.000 km i szczerze na jakiś czas na pewno odpuszczę sobie zmianę bo właśnie w takich momentach przypominam sobie dlaczego kupiłem E36, a nie F30 :rotfl:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: rad320i -> 1995 E36 320i
PostNapisane: 13 sierpnia 2020, 19:31 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 30
Posty: 145
Moje BMW: E90 LCI
Kod silnika: N47D20C
Garaż: E90 LCI
Aktualizacja tego nudnego tematu.

1) Byłem E36-tką na Helu :) Po 15 latach w końcu się tam wybrałem po raz drugi.

Obrazek
Obrazek

2) Auto ma 25 lat i codziennie je eksploatuje jako "daily" więc musiałem porobić parę rzeczy:
- komplet filtrów Knecht
- olej LM High Tech 5W40
- komplet świec NGK

Obrazek

Poza tym od jakiegoś czasu czułem smród spalonego oleju, sprawdziłem stan uszczelki pod pokrywą zaworów i okazało się, że mi się poci na kolektor wydechowy :wstyd: Wleciała nowiutka uszczelka Elringa i przy okazji sprawdziłem stan wałków rozrządu i odmy. Wszystko lux więc jest pozytywnie :)

Obrazek

3) Rzeczy, które będę robił w najbliższy weekend:

- kompletne, nowe sprzęgło Sachs bo łożysko oporowe albo docisk mi się odzywa i czasem mam wrażenie małego poślizgu więc sprawdzę temat i w razie czego wymienię całość
- uszczelka miski olejowej też mi się zaczęła pocić więc wjedzie nowa Victor Reinz dla odmiany

Obrazek
Obrazek

Nie chce mi się jak cholera za to brać bo to znowu wydech w dół, wał w dół, opuszczaj Pan silnik na łapach, odkręć skrzynię ale w moich warunkach warsztatowych to w sumie rutyna.

Z zabawnych sytuacji to w lipcu robiłem przegląd techniczny i prawie dostałem w mordę za to, że mój gruz przeszedł przegląd śpiewająco, a E90 jakiegoś wiejskiego gangstera nie bo miał zawiechę w dramatycznym stanie i tylko jeden reflektor z przodu mu działał :mur:


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Ten temat jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 47 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 34 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL