BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW


Teraz jest 17 lutego 2019, 00:31


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 [czas letni (DST)]


Regulamin działu


Zdjęcia zamieszczone przez Was powinny być zgodne z poniższymi zaleceniami.
Poniżej jest program do zmiany rozdzielczości zdjęć.


1) Nie wrzucamy zdjęć większych niż 1280x1024. Jeżeli mamy zdjęcie większe zmniejszamy je lub robimy miniaturkę i wrzucamy ją odpowiednio podlinkowaną do zdjęcia dużego.
2) Nie wrzucamy zdjęć WT, godzących w pojęcie estetyki, zdjęć propagujących przemoc, pornografię, łamanie przepisów ruchu drogowego, złego obchodzenia się z samochodem lub innych mogących kogoś urazić (jeżeli czujecie że kogoś urazi, prawdopodobnie tak będzie).
3) Na temat zamieszczanych tutaj zdjęć każdy z nas wyraża swoje zdanie, dyskutujemy. Nie ubliżamy sobie, nie używamy łaciny, każdy ma prawo do własnej oceny z którą możemy się nie zgadzać.
4) Łamanie zaleceń będzie karane ostrzeżeniami.
5) Tytuł tematu piszemy w postaci "Użytkownik -->> ModelAuta, krótki opis"



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 43 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: Blacharzy -->> 330Cd Biturbo
PostNapisane: 27 października 2018, 20:38 
Offline
Forumowicz

Posty: 106
Czyli komputer z bi turbo286 działa z pompą abs i czujnikami abs z e46


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Blacharzy -->> 330Cd Biturbo
PostNapisane: 27 października 2018, 21:04 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 22
Moje BMW: 330Cd
Garaż: viewtopic.php?f=6&t=167461
lukbmw napisał(a):
Czyli komputer z bi turbo286 działa z pompą abs i czujnikami abs z e46

No nie do końca. Odpal sobie wds weź przykładowo e60 a e46 różne magistrale komunikacji z pompą Abs, Synchronizacja imo to dla mnie nie problem i testowałem z rozumu sterami :niepewny: Luk każdy ma jakieś swoje małe tajemnice którymi się tak o nie chwali, Ty również.


Ostatnio edytowano 27 października 2018, 21:09 przez Blacharzy, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Blacharzy -->> 330Cd Biturbo
PostNapisane: 27 października 2018, 21:07 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 28
Posty: 9606
Moje BMW: E46Coupe
Garaż: viewtopic.php?f=6&t=94261
ABS ma zewnętrzny sterownik. Działa nawet jak wypniesz ECU ori. Wiem, bo mi działa.

DSC potrzebuje komunikacji z sterownikiem. Domyślam się jak, ale po co się chwalić ;) Tu autor w sumie dobrze powiedział, każdy ma swoje tajemnice ;)

_________________
||325Cdi||tuned by||DEEJEYS||

Odwiedź mój kanał YT



Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Blacharzy -->> 330Cd Biturbo
PostNapisane: 27 października 2018, 21:17 
Offline
Forumowicz

Posty: 106
:hyhy:
Wyprzedzę trochę czas po przekroczeniu pewnej granicy zaczyna się myśleć o automacie (bo się sprzęgło ślizga dwu mas stuka i ciężko to ogarnąć) a automat ma lepsze przyspieszenie do 100 i może lepsze 100 200 . Właśnie tu pasował by taki komp 286 i 6hp28 a może 8hp ale to już inna historia


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Blacharzy -->> 330Cd Biturbo
PostNapisane: 27 października 2018, 23:16 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 22
Moje BMW: 330Cd
Garaż: viewtopic.php?f=6&t=167461
Nie raz myślałem o automacie, 6hp28 robi robotę ale z tego co słyszałem założenie takiego aut, to nie takie hop do takiej strej kupy. 8hp ogarnia Turbolamik, myśle ze jak by to było e6x e9x to miało by to sens. Ja mam zamiar zatrzymać się w jakimś rozsądnym miejscu :rotfl: nie to co Ty Luk

Sprzęgło jak na razie jest po upgrade i daje radę, do kiedy tego nie wiem... Lubię aut naprawdę wygoda praktyczność, kolejny „projekt” napewno będzie aut tego jestem pewien


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Blacharzy -->> 330Cd Biturbo
PostNapisane: 29 października 2018, 12:25 
Offline
Forumowicz

Posty: 221
Moje BMW: E91
Kod silnika: M57Y
Blacharzy napisał(a):
Nie raz myślałem o automacie, 6hp28 robi robotę ale z tego co słyszałem założenie takiego aut, to nie takie hop do takiej strej kupy. 8hp ogarnia Turbolamik, myśle ze jak by to było e6x e9x to miało by to sens. Ja mam zamiar zatrzymać się w jakimś rozsądnym miejscu :rotfl: nie to co Ty Luk

Sprzęgło jak na razie jest po upgrade i daje radę, do kiedy tego nie wiem... Lubię aut naprawdę wygoda praktyczność, kolejny „projekt” napewno będzie aut tego jestem pewien


Z tym ogarnianiem 8hp to tak trochę na wyrost to ująłeś. Rozmawiałem z chłopakami i nawet nie patrząc na koszty, to i tak 6hp28 + wzmocnienie, wypada NA TEN moment lepiej niż 8hp70/90 (10k skrzynia :D). Po prostu do 6hp są kity i jest znana z każdej strony, 8hp to dalej poznawanie i uczenie się. 6hp28 po przeróbkach można atakować spokojnie 1300-1400nm z tego co ja rozmawiałem :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Blacharzy -->> 330Cd Biturbo
PostNapisane: 29 października 2018, 12:30 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 28
Posty: 9606
Moje BMW: E46Coupe
Garaż: viewtopic.php?f=6&t=94261
Ale 8HP ma przełożenia tak dobrane, że można wykorzystać najlepsze to co daje silnik, auta po montażu takiej skrzyni jadą zdecydowanie lepiej i szybciej. Wystarczy popatrzeć na fabryczne auta i porównać czasy jakie robią. 6hp też jest dobre, ale te dwa biegi generalnie dużo dają ;)

_________________
||325Cdi||tuned by||DEEJEYS||

Odwiedź mój kanał YT



Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Blacharzy -->> 330Cd Biturbo
PostNapisane: 29 października 2018, 12:39 
Offline
Forumowicz

Posty: 221
Moje BMW: E91
Kod silnika: M57Y
deejeys napisał(a):
Ale 8HP ma przełożenia tak dobrane, że można wykorzystać najlepsze to co daje silnik, auta po montażu takiej skrzyni jadą zdecydowanie lepiej i szybciej. Wystarczy popatrzeć na fabryczne auta i porównać czasy jakie robią. 6hp też jest dobre, ale te dwa biegi generalnie dużo dają ;)


Na pewno, z tego samego założenia wychodzę. Aczkolwiek, tak jak napisałem, nawet nie patrząc na koszty, ciężko to sensownie upchnąć, tymbardziej licząc że zniesie to wyżej wspomniane niutony, tj. 1300-1400. Na ten moment 6hp lepiej ogarnia taki niuton, może za jakiś czas, jak już więcej osób będzie bawić się z tą skrzynią to zacznie się dziać coś w tym temacie. Sam śledzę dość mocno temat :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Blacharzy -->> 330Cd Biturbo
PostNapisane: 8 listopada 2018, 18:29 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz
Avatar użytkownika

Posty: 22
Moje BMW: E90 330D+ M-Pak
Witam. ;)

Rozumiem że masz przelot + DP i tylko tylny tłumik?
Czy na takim zestawie w środku auta jest dużo głośniej na wysokich obrotach niż na org zestawie? :-k


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Blacharzy -->> 330Cd Biturbo
PostNapisane: 8 listopada 2018, 18:58 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 914
Moje BMW: pocket rocket 323ti
Kod silnika: r6 :)
Garaż: Pocket rocket 323ti vel dzikus
Smoczyca 645ci vel dziadkowóz
Latałem m57 z dp tylko i byla cisza. Diesel z turbo na przelocie jest cichutki.

_________________
323ti
Kolektor m50
Wałki s50
Lekki zamach 240mm
Hamulec 325/294mm+ pompka e84
Jest przeciąg :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Blacharzy -->> 330Cd Biturbo
PostNapisane: 12 listopada 2018, 17:54 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 22
Moje BMW: 330Cd
Garaż: viewtopic.php?f=6&t=167461
aditonie napisał(a):
Witam. ;)

Rozumiem że masz przelot + DP i tylko tylny tłumik?
Czy na takim zestawie w środku auta jest dużo głośniej na wysokich obrotach niż na org zestawie? :-k


Tak jak napisałeś DP początek 3.5" później wszystko 3" i długi tłumik przelotowy
Ogólnie jest dużo głośniej niż na seryjnym wydechu, w serii można powiedzieć że go w ogóle nie słychać tutaj jednak jest głośniej. W trasie przy koło 160-200 jest "buczenie" chodź paradoksalnie, kolega ma 320d na kompletnym wydechu od RM i jest głośniejszy od mojego 3.0d

Sam dp to co innego, zawsze zostają drugie katy/tłumik przelotowy i tylna puszka z przegrodami która wszystko tłumi.

Edit:
Drodzy koledzy którzy już przerabiali temat, jakie hamulce najlepiej założyć na przód bo te seryjne to jakiś żart. Ze duże to wiem, pytam o konkrety kto co pakuje skąd adaptery i pod jaką tarcze.
Za każda sugiestie będę wdzięczny.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Blacharzy -->> 330Cd Biturbo
PostNapisane: 1 stycznia 2019, 21:31 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 32
Posty: 18704
Lokalizacja: Łódź
Moje BMW: E36 & E46
Garaż: E36 316i Compact & E46 320CI Coupe
Blacharzy jak tam się projekt rozwija bo coś cisza na planie ? :D


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Blacharzy -->> 330Cd Biturbo
PostNapisane: 2 stycznia 2019, 20:04 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 22
Moje BMW: 330Cd
Garaż: viewtopic.php?f=6&t=167461
Cały czas jakiś plan w głowie się układ, co dalej zrobić aby było jeszcze lepiej ale jak na razie ciemno, zimno i nie chce popsuć za bardzo auta na zimę bo jak pisałem wcześniej jest to moje daily, które dostało zimowe 17" koła ;)

Aktualnie kończę z kumplem wskaźnik ciśnienia doładowania oraz EGT oparty na oryginalnym map sensorze z silników serii N oraz Termistora do mierzenia EGT, wszystkie te elementy są dość tanie w zakupie jako OEM części używane.

Obrazek

Wskaźnik docelowo ma się znaleźć w miejscu kratki nawiewowej coś ala Awron.

Borykam się jeszcze z problemem wibracji układu przeniesienia, przy pełnym bucie powyżej 2500-3000 obr. są one spore, mimo że całe przeniesienie napędu jest nowe, zastanawiam się czy nie wyważyć wału jeszcze dla pewności...

Wiosna/Lato może wlecą inne tłoki które już chwile leżą, oraz duże turbo hybryda...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Blacharzy -->> 330Cd Biturbo
PostNapisane: 2 stycznia 2019, 20:46 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 31
Posty: 107
Lokalizacja: SPS
Moje BMW: e90 325d
Kod silnika: m57
kirpek napisał(a):
Diesel z turbo na przelocie jest cichutki.

Mam 3" przelot na środkowym tłumniku od 535d za wózkiem 2x2,5 cala sama rura. Ogólna głośność w środku jest akceptowalna gdyby nie upierdliwe buczenie przy około 2 do 2.3 tys obr . W mieście nie przeszkadza na trasie bardzo. Auto zachęca do mocnego zapinania bo do 3 tys w środku jest gośniej niż powyżej 3 tys.

_________________
Stage 1 .... 353/670 ....nuda.... >>>Stage 2 biturbo....
Sprzedam
, korby, tłoki m57n2


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Blacharzy -->> 330Cd Biturbo
PostNapisane: 2 stycznia 2019, 23:50 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 28
Posty: 9606
Moje BMW: E46Coupe
Garaż: viewtopic.php?f=6&t=94261
Blacharzy, fajny wskaźnik, z czego termopara? Nowe diesle? Mam taka jedna ale nie wiem czy one mają wszystkie takie same parametry czy trzeba samemu to sprawdzić i stroić.

_________________
||325Cdi||tuned by||DEEJEYS||

Odwiedź mój kanał YT



Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Blacharzy -->> 330Cd Biturbo
PostNapisane: 3 stycznia 2019, 00:05 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 22
Moje BMW: 330Cd
Garaż: viewtopic.php?f=6&t=167461
deejeys napisał(a):
Blacharzy, fajny wskaźnik, z czego termopara? Nowe diesle? Mam taka jedna ale nie wiem czy one mają wszystkie takie same parametry czy trzeba samemu to sprawdzić i stroić.


Problem w tym ze to nie Termopara tylko Termistor, czyli inne wskazania napięcia względem temp, przy Termoparze potrzebny był by przetwornik i po sprawie. Przy Termistorze bezpośrednio wskazanie napięciowe reprezentuje dana wartość temperatury w dodatku nie linową, wiec aby odczyt był dokładny potrzebne było odpowiednie napisana funkcja, przejrzałam kilka linearyzacji oryginalnych czujników i wychodzi na to, że w coraz to nowszych silnikach zakres pomirowy jest niższy a nie wyższy... chyba ze to sama kwestia linearyzacji ale tego Denso mi nie powie.
Nie wiem jak to wyglada np w m550d, szukałem raczej linearyzacji pod łatwo dostępne czujniki.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Blacharzy -->> 330Cd Biturbo
PostNapisane: 25 stycznia 2019, 13:16 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz
Avatar użytkownika

Wiek: 29
Posty: 28
Lokalizacja: Ukraina (Charkiw)
Moje BMW: E46 Sedan 330D
Kod silnika: M57N
Garaż: viewtopic.php?f=6&t=168615
fajny projekt! :ok:
będę śledziс, dodawaj więcej informacji :super:

u ciebie też electro wentylator chlodnicy, który algorytm jego pracy i która maksymalna temperatura wody latem?

Obrazek

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Blacharzy -->> 330Cd Biturbo
PostNapisane: 25 stycznia 2019, 13:48 
Offline
Forumowicz

Posty: 221
Moje BMW: E91
Kod silnika: M57Y
VadymPowerD napisał(a):
fajny projekt! :ok:
będę śledziс, dodawaj więcej informacji :super:

u ciebie też electro wentylator chlodnicy, który algorytm jego pracy i która maksymalna temperatura wody latem?

Obrazek



Vadym, jak już masz stożek, to weź zrób mu puszkę, oddzielenie od ciepła z silnika ;/


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Blacharzy -->> 330Cd Biturbo
PostNapisane: 25 stycznia 2019, 14:57 
Offline
Fan F1
Avatar użytkownika

Posty: 13143
Fajny sleeper , podoba mi się :cool: .

_________________
gdzie tirówka nie może,
tam alfons pomoże.
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Blacharzy -->> 330Cd Biturbo
PostNapisane: 25 stycznia 2019, 18:56 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz
Avatar użytkownika

Wiek: 29
Posty: 28
Lokalizacja: Ukraina (Charkiw)
Moje BMW: E46 Sedan 330D
Kod silnika: M57N
Garaż: viewtopic.php?f=6&t=168615
Sifacil, ja nie mam takiego :)
Na ile ten stożek jest efektywny czym stock filter 330d?

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 43 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 [czas letni (DST)]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 29 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL