BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 28 marca 2024, 16:54

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Zdjęcia zamieszczone przez Was powinny być zgodne z poniższymi zaleceniami.
Poniżej jest program do zmiany rozdzielczości zdjęć.


1) Nie wrzucamy zdjęć większych niż 1280x1024. Jeżeli mamy zdjęcie większe zmniejszamy je lub robimy miniaturkę i wrzucamy ją odpowiednio podlinkowaną do zdjęcia dużego.
2) Nie wrzucamy zdjęć WT, godzących w pojęcie estetyki, zdjęć propagujących przemoc, pornografię, łamanie przepisów ruchu drogowego, złego obchodzenia się z samochodem lub innych mogących kogoś urazić (jeżeli czujecie że kogoś urazi, prawdopodobnie tak będzie).
3) Na temat zamieszczanych tutaj zdjęć każdy z nas wyraża swoje zdanie, dyskutujemy. Nie ubliżamy sobie, nie używamy łaciny, każdy ma prawo do własnej oceny z którą możemy się nie zgadzać.
4) Łamanie zaleceń będzie karane ostrzeżeniami.
5) Tytuł tematu piszemy w postaci "Użytkownik -->> ModelAuta, krótki opis"


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 68 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: JJake - BMW E81 130i - daily
PostNapisane: 26 sierpnia 2018, 22:04 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 39
Posty: 785
Lokalizacja: OKR
Moje BMW: f20 118i
Kod silnika: n13b16
A da się jakoś ustawić tak, żeby był względny komfort i obniżenie? Zastanawiałem się czy jest taki zawias, który to umożliwia bo przecież nie każdy jeździ na tor a drogi są jakie są.
Piękna ta jedynka. Zastanawiałeś, żeby tego iDriva zastąpić jakimś androidem?

_________________
viewtopic.php?f=6&t=166911


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: JJake - BMW E81 130i - daily
PostNapisane: 26 sierpnia 2018, 22:19 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 50
Moje BMW: 130i
Kod silnika: N52B30
moteq napisał(a):
A da się jakoś ustawić tak, żeby był względny komfort i obniżenie? Zastanawiałem się czy jest taki zawias, który to umożliwia bo przecież nie każdy jeździ na tor a drogi są jakie są.
Piękna ta jedynka. Zastanawiałeś, żeby tego iDriva zastąpić jakimś androidem?


Dokładnie tak. Mam KW V3 również w 5tce F10, którą robię trasy. Tam komfort jest większy jak na zawieszeniu seryjnym + zero bujania przy autostradowych prędkościach. Dlatego napisałem, że KW nie ma konkurencji, bo 90% zawieszeń z regulacjami jest nastawiona na motorsport i dlatego jadąc po równej drodze podskakujesz w fotelu na rzecz responsywności i "czucia nawierzchni". Ja nie chcę wiedzieć po czym jadę. Chce lecieć autem z suchymi dłońmi i nie patrzeć w lusterku jak lata głowa dziecka.

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Sorry za offtopic :oczami:

Odnośnie iDrive, to zbierałem oferty na zamianę CCC na CIC'a. Zabawne, że tę samą modyfikacje różne firmy wyceniły mi od 4tys do 22tys PLN. Za te 4-5tys bym zmienił na to co mam w 5tce, ale problem w tym, że mi się kompletnie nie podoba ten ekran sterczący na środku deski. Gdy już go mogę zamknąć to zupełnie co innego - nie rozprasza mnie. Szanuje 1kę za to, że jest jeszcze trochę taka analogowa i chodź ma przycisk Start, to nie ma np start-stopu (który od razu bym wykodował), lub tego badziewnego joysticka do zmiany biegów. Lubię to, że domyślnie na zegarach nie ma żadnego zużycia spalania, czy średniej prędkości - mnie to zwyczajnie denerwuje. Jeśli bym miał zmienić na androida, to jedynie ze względu na Yanosika, czy Google Maps, ale szkoda by mi było tych wszystkich funkcji dodatkowych jak czujniki parkowania, intensywność nawiewu, komputera podróży, czy przewietrzania wnętrza o danej godzinie. Jakby ktoś mi zaoferował zamykanego CIC z comboxem to bym się chyba zdecydował.


Ostatnio edytowano 29 września 2018, 09:48 przez JJake, łącznie edytowano 3 razy

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: JJake - BMW E81 130i - daily
PostNapisane: 26 sierpnia 2018, 22:37 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 39
Posty: 785
Lokalizacja: OKR
Moje BMW: f20 118i
Kod silnika: n13b16
Cytuj:
Jeśli bym miał zmienić na adroida to jedynie ze względu na Yanosika, czy Google Maps, ale szkoda by mi było tych wszystkich funkcji dodatkowych jak czujniki parkowania, intensywność nawiewu, komputer podróży, czy przewietrzanie wnętrze o danej godzinie

Miałem na myśli coś takiego
https://www.aliexpress.com/item/10-25-i ... 32048.html
To działa ze starym CCC. Na CIC nie warto zmieniać, sam mam ten szmelc. Jeśli już zmieniać to na android albo NBT.

Cytuj:
Dokładnie tak. Mam KW V3 również w 5tce F10, która wożę dziecko i robię trasy. Tam komfort jest większy jak na zawieszeniu seryjnym + zero bujania przy autostradowych prędkościach. Dlatego napisałem, że KW nie ma konkurencji, bo 90% zawieszeń z regulacjami jest nastawiona na motorsport i dlatego jadąc po równej drodze podskakujesz w fotelu na rzecz responsywności i "czucia nawierzchni". Ja nie chcę wiedzieć po czym jadę. Chce lecieć autem z suchymi dłońmi i nie patrzeć w lusterku jak lata głowa dziecka.


A możesz się wypowiedzieć na temat tych zawiasów KW do serii F, które można niby sterować z poziomu iDrive'a?

sorry z OT

_________________
viewtopic.php?f=6&t=166911


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: JJake -->> BMW E81 130i - daily
PostNapisane: 26 sierpnia 2018, 22:47 
Offline
Naczelny bimbrovnik
Avatar użytkownika

Posty: 9076
Lokalizacja: PTU
Moje BMW: e30
Kod silnika: m52b28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=77118
Bardzo fajna jedynka i takie samo podejście do tematu :ok:
Być może już wspomniałeś, ale widocznie umknęło to mojej uwadze - wrażenia Bilstein B8 vs KW?

_________________
Obrazek

One redline a day keeps a mechanic away.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: JJake - BMW E81 130i - daily
PostNapisane: 26 sierpnia 2018, 22:50 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 50
Moje BMW: 130i
Kod silnika: N52B30
ZuchLCT napisał(a):
Bardzo mi się podoba, na początku galeria zwiastowała rychłe fiasko ale bardzo szybko się poprawiłeś ;) :P auto świetne, nie sposób się doczepić, zarzuć jeszcze wnętrze środka :cwaniak:


Dzięki. Cieszę się, że nie zawiodłem. Wnętrze jest do wymiany, bo są pełne skóry, a fotele dodatkowo grzane/pompowane/elektryczne z pamięcią. Czyli wszystko to czego mieć nie chcę. :wstyd:

moteq napisał(a):
Miałem na myśli coś takiego
https://www.aliexpress.com/item/10-25-i ... 32048.html
To działa ze starym CCC. Na CIC nie warto zmieniać, sam mam ten szmelc. Jeśli już zmieniać to na android albo NBT.


Dzięki za tip, ale nie wytrzymałbym z takim tabletem na desce bez możliwości chowania go, do tego jest to jeszcze pewnie dotykowe, wiec już alergia x2 :przestraszony: Moja dziewczyna miała chwilę CLA z tym doklejonym do deski ekranem. Ależ to było fatalne..

Jesteś pierwszą osobą która narzeka na CICa? To interesujące - skąd taka opinia? :luka:

Cytuj:
A możesz się wypowiedzieć na temat tych zawiasów KW do serii F, które można niby sterować z poziomu iDrive'a?


Delikatnie - nie warto. Dosadnie - szmelc. Poza ferrofluidowymi zawieszeniami to te wszystkie elektro regulacje się do niczego nie nadają. W założeniu ma to być mega wygodne, ale nie ważne jak sterujesz zawieszeniem, a co jest wewnątrz amortyzatora. W tych sterowanych elektronicznie do BMW/VW i innych jest poprostu jedynie zawór proporcjonalności, który bardziej niż o wybieranie dba o to, byś czuł różnice, że sobie coś przełączasz. Nie polecam. Wyrzuć to, wykoduj i założ V3. btw. za stratę pieniędzy uważam również modele V1 i V2 :)

maaaad napisał(a):
Bardzo fajna jedynka i takie samo podejście do tematu :ok:
Być może już wspomniałeś, ale widocznie umknęło to mojej uwadze - wrażenia Bilstein B8 vs KW?


Dzięki za uznanie. Pisałem już o tym wyżej, ale próbując jeszcze raz. Montujesz B8 i myślisz "o wow, ale ten samochód teraz reaguje na kierownice, ale jest teraz 'zbity' i responsywny i taki 'sportowy'". Jedziesz na tor i jesteś zadowolony, ale jednocześnie widzisz i słyszysz, że B8 na tor jest zdecydowanie zbyt mało twardy i precyzyjny i dla jeśli chcesz robić wyniki to najtaniej Protlum/Nitron/KW Clubsport, lub jak jest budżet to Ohlins TTX lub KW Competition. Montujesz KW V3, robisz pierwsze metry i stwierdzasz "o rety jaki ten zawias miękki, pierwszy zakręt i się przewróci, a przy wysokiej prędkości powiew wiatru i jestem w rowie". Lecisz w trasie 240kmh i się zastanawiasz, czy ktoś nie przestawił Ci wskazówki o 100kmh w górę. Wpadasz w dziurę i myślisz, że wyglądała na większą. Bierzesz łuk na autostradzie, a auto aż niemożliwie mało się przechyla w stosunku do tego jak wybiera nierówność. To tyle. :cwaniak:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: JJake -->> BMW E81 130i - daily
PostNapisane: 26 sierpnia 2018, 23:34 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 39
Posty: 785
Lokalizacja: OKR
Moje BMW: f20 118i
Kod silnika: n13b16
Cytuj:
Jesteś pierwszą osobą która narzeka na CICa? To interesujące - skąd taka opinia


U mnie jest tylko Navi Business a nie Pro więc nie mam dostępu do Connected drive. Jedyne na czym mi tak naprawdę zależy to dostęp do list Spotify, wyświetlaniu okładek, DAB+ i możliwości scorlownia listy z kierownicy, albo już chociaż tą gałką. Co do navi to chyba żadna nie dorówna Googole maps w szczególności z Google Assistant. Dlatego sądzę, że CIC jest do d***.

Masz rację, taki wystający tablet trochę gryzie się z deską e87. Wiem, że są jeszcze wersje 8 i 6 cali i one obsługują gałkę z idrive. Możesz również powrócić w dowolnym momencie do CCC, więc wszystko zostaje po staremu.

No i muszę się nie zgodzić z tobą kiedy narzekasz na skrzynie z joystickiem. Automat ZF jest moim zdaniem o wiele lepszy niż każda sucha DSG vaga

_________________
viewtopic.php?f=6&t=166911


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: JJake -->> BMW E81 130i - daily
PostNapisane: 27 sierpnia 2018, 00:16 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 50
Moje BMW: 130i
Kod silnika: N52B30
moteq napisał(a):
U mnie jest tylko Navi Business a nie Pro więc nie mam dostępu do Connected drive. Jedyne na czym mi tak naprawdę zależy to dostęp do list Spotify, wyświetlaniu okładek, DAB+ i możliwości scorlownia listy z kierownicy, albo już chociaż tą gałką. Co do navi to chyba żadna nie dorówna Googole maps w szczególności z Google Assistant. Dlatego sądzę, że CIC jest do d***.


Ok, mamy różne priorytety. Ja mam CIC Pro i jestem zachwycony tym jak sprawnie i bez lagów działa ten system. Głównie korzystam z zapisanej na dysku muzyki zgranej z płyt/pen'a i połączeń z telefonem. Odblokowałem też odtwarzanie filmów i dziecko ogląda ulubione bajki podczas podróży. [/quote]

Cytuj:
No i muszę się nie zgodzić z tobą kiedy narzekasz na skrzynie z joystickiem. Automat ZF jest moim zdaniem o wiele lepszy niż każda sucha DSG vaga


Ja niestety nie mam ZF'a a GM'a. Jest trochę szybszy, ale mniej płynny. Oczywiście mówię o tym 6cio biegowym w 1ce, bo w drugim aucie mam ZF8 i tutaj już wad nie widzę. Miałem VW z DSG. Nie lubię dwusprzęgłówek. Nadają się jedynie do wyścigów spod świateł. Rzucają przysłowiową "marchewkę" przy zamianie na przygotowany bieg, a już na nieprzygotowany każą czekać udając, że nie kontaktują łopatki (pomijam zmianę dźwignią, która trzeba odsunąć od siebie, a biegi działają odwrotnie góra/dół :wstyd: ). Dodatkowo w BMW jeśli nawet mamy ochotę zredukować na niższy bieg przy zbyt wysokich obrotach, to komputer tego momentalnie nie zrobi, ale na wyświetlaczu bieg jednak się zmieni (potwierdzając, że przyjął) i będzie chwilę czekał, aż obroty opadną - czyli auto dohamujesz. Analogicznie działa to w drugą stronę. W DSG tego nie uświadczysz.

[edit] przepraszam, ale przeczytałem "muszę zgodzić" zamiast "nie zgodzić". Ja nie krytykuje skrzyni, a sam joystick. Ile razy parkuje autem z joy'em to spoglądam na deskę czy już mam R czy D, lub czy puścić hamulec bo już wskoczyło P. Mam problem z tym, że ten joystick wraca do pierwotnej pozycji i jedynie nim "klikasz". Do tryby manual jednak się przestawia w bok to mógłbym tak samo reagować przód/tył. W 'jedynaku' lubię to manualne przerzucanie. Dodatkowo przy joy'u wścieklizny dostaje, gdy chcę równo zaparkować -> otwieram drzwi (przy odpiętych pasach) -> i auto wyrzuca mi na P. Jak mam ochotę wrzuć D i wysiąść z auta by je zrzucić do rzeki to powinienem mieć taką możliwość :hyhy:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: JJake -->> BMW E81 130i - daily
PostNapisane: 27 sierpnia 2018, 00:48 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 39
Posty: 785
Lokalizacja: OKR
Moje BMW: f20 118i
Kod silnika: n13b16
Cytuj:
wysiąść z auta by je zrzucić do rzeki to powinienem mieć taką możliwość


Zgadzam się w pełni. Chociaż pewnie 130 nie daje powodów do zdenerwowania. Pamiętam jak pierwszy raz wyszła jedynka i od początku mi się podobała. Jechałem raz, ale tylko z klekotem pod maska a 6 cylindrów w kompaktowym aucie z tylnym napędem to idealne połączenie. Oby długo służyła, bo przyjemnie się tutaj zagląda. Wiele ludzi nie lubi jedynek i uważa je za następcę e36 compact, ale jak dla mnie to żadna obelga:D

_________________
viewtopic.php?f=6&t=166911


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: JJake -->> BMW E81 130i - daily
PostNapisane: 27 sierpnia 2018, 06:41 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 6262
JJake napisał(a):
Nie do końca rozumiem co piszesz o prędkości i odcince. Jeśli bym mógł to bym wymienił przełożenia 4-6, ale mam automat i jest to niemożliwe. W trybie sport skrzynia nawet nie załącza 6tki. Ponieważ w trybie D auto i tak rusza z dwójki, to pomyślałem że mocno skrócę przełożenia dyfrem i powinno być dużo lepiej - nie gorzej.

Co do brakujących KM to już niestety trzeba się z tym pogodzić. Supersprint używa identycznej hamowni na jakiej ja byłem (Maha) i również ich wyniki odbiegają od deklarowanych.


Piszę o maksymalnej możliwej prędkości jaką możesz osiągnąć na 4tym biegu. Przy 7500obr (czyli maxymalnych) dochodzę maxymalnie do 200kmh, może kapkę wiecej. Inne 130i , te w automacie też - osiagają 200 już przy 7000. Czyli mają dłuższe przełożenie, wg mnie lepiej. Jak jest u ciebie?

Co do wiarygodności wyników z hamownii.... Nagraj licznikowe 100-200 w trybie DS, zobaczymy czy są ubytki w stadninie koni. Przy okazji pokażesz o co chodzi z tą wolną 4-5tką .

_________________
...bo przyjemności z jazdy nie mierzymy ilością spalanego paliwa ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: JJake -->> BMW E81 130i - daily
PostNapisane: 27 sierpnia 2018, 08:11 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 29637
Lokalizacja: Katowice
Garaż: ///M4 20iA+ LCI
było:
E91 318dA+ LCI
E39 520iA LCI
Mercedes CL600 V12TT
Mercedes C 180 lift
Mercedes E 350 lift
Mini JCW
Audi A6 3.0TDI
Mercedes CLS 350
Yaris d4d
E90 335iA+
E39 530i LCI
E61 535d+
E91 325d
E46 330i
E46 330dA LCI
E46 330i LCI
E39 540iA NV
E46 330i
E34 520i
dobra galeria się zrobiła :)

130i ładna i do tego już ogarnięta przez świadomego właściciela :ok:

co do skrzyni to może:

https://www.xhpflashtool.com/en/

?

:)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: JJake -->> BMW E81 130i - daily
PostNapisane: 27 sierpnia 2018, 10:40 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 50
Moje BMW: 130i
Kod silnika: N52B30
kszyhu napisał(a):
Piszę o maksymalnej możliwej prędkości jaką możesz osiągnąć na 4tym biegu. Przy 7500obr (czyli maxymalnych) dochodzę maxymalnie do 200kmh, może kapkę wiecej. Inne 130i , te w automacie też - osiagają 200 już przy 7000. Czyli mają dłuższe przełożenie, wg mnie lepiej. Jak jest u ciebie?


Rozumiem poza ostatnim zdaniem. Według mnie i tym czego oczekuje, to dłuższe przełożenia = gorzej. Zyskujesz prędkość kosztem momentu obrotowego na kołach.

Zrobiłem na szybko proste zestawienie (zakładając, że mamy taki sam rozmiar opon i póki co że masz seryjne auto).
1ka manual, 2ka automat (ZF/GM)

Obrazek
Obrazek

Jak widzisz 1/2/4 mamy identeczne 3ke masz delikatnie krószą, ale różnice między 5/6 jest kolosalna. (286kmh vs 345kmh!)

Teraz zestawienie seryjnego manuala vs automat z przełożeniem 4.1 (którego szukam)

Obrazek
Obrazek

Jak widzisz 5ka staje się dopiero identyczna jak w manualu, 6tka wciąż dłuższa (ok na autostradę), a 1-4 ulegają skróceniu (co również mi pasuje)

A na koniec zestawienie prawdopodobnie Twojego setupu (dyfer 3.64 z automatu/limiter 7500) z moim aktualnym automatem

Obrazek
Obrazek

Jak sam widzisz Twoje 6 to idealnie moje 5. A 200kmh również na 4ce, ale wyraźnie szybciej ze względu na krótsze przełożenie. Rozpędź sie na 4ce i zmień na 6tkę - ja tam mam teraz.. :zdegustowany:

Cytuj:
Co do wiarygodności wyników z hamownii.... Nagraj licznikowe 100-200 w trybie DS, zobaczymy czy są ubytki w stadninie koni. Przy okazji pokażesz o co chodzi z tą wolną 4-5tką .


100-200 niczego Ci o moich KM nie powie, gdyż jeśli nawet nie dotknę silnika, a zmienię przełożenia to różnica może wynosić 5sek przy obecnych 17-19sek. :oczami: Porównanie miało by sens z identycznym jak moje autem.

DaaN napisał(a):
dobra galeria się zrobiła :)

130i ładna i do tego już ogarnięta przez świadomego właściciela :ok:

co do skrzyni to może:

https://www.xhpflashtool.com/en/

?

:)


Dzięki wielkie. Znam ten link, ale tak jak już wspominałem, mam skrzynię GM nie ZF :/

moteq napisał(a):
Oby długo służyła, bo przyjemnie się tutaj zagląda. Wiele ludzi nie lubi jedynek i uważa je za następcę e36 compact, ale jak dla mnie to żadna obelga:D


Dzięki dzięki. Co do 1ki i tego co kto uważa, to chyba jestem już po etapie gdzie bym się takimi opiniami przejmował, albo kupował auto by komuś coś udowodnić. :cool:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: JJake -->> BMW E81 130i - daily
PostNapisane: 27 sierpnia 2018, 20:14 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 6262
Przełożenia 3/4 mamy w teorii takie same, więc punkt odniesienia zawsze jakichs bedzie przy porównaniu czasów.

Faktycznie ta 5/6 w automacie zamula. Szkoda. Ale jak wrzucisz dyfer 4,1 to możesz zarówno zyskać, jak i stracić. Dojdzie ci dodatkowa zmiana biegu w przedziale 0-100 i 100-200. Ale pewnie nie o czas ci chodzi ale elastyczność. Z pewnością sie troszkę poprawi. Przy stosunkowo niskiej mocy, zmiana dyfra to dobry zabieg. W takim razie działaj.

Ps.
Tak jedzie moja.

_________________
...bo przyjemności z jazdy nie mierzymy ilością spalanego paliwa ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: JJake -->> BMW E81 130i - daily
PostNapisane: 27 sierpnia 2018, 21:47 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 50
Moje BMW: 130i
Kod silnika: N52B30
kszyhu napisał(a):
Przełożenia 3/4 mamy w teorii takie same, więc punkt odniesienia zawsze jakichs bedzie przy porównaniu czasów.


Nie, nie mamy. Ty albo masz skrócony dyfer, albo mniejsze koła [edit. dyfer, bo prędkości z ABSu masz niższe]. Nie osiągasz nawet 140kmh na 3ce, gdy powinieneś pod 150kmh. :oczami:


Cytuj:
Faktycznie ta 5/6 w automacie zamula. Szkoda. Ale jak wrzucisz dyfer 4,1 to możesz zarówno zyskać, jak i stracić. Dojdzie ci dodatkowa zmiana biegu w przedziale 0-100 i 100-200. Ale pewnie nie o czas ci chodzi ale elastyczność. Z pewnością sie troszkę poprawi. Przy stosunkowo niskiej mocy, zmiana dyfra to dobry zabieg. W takim razie działaj.


Dokładnie, nie interesuje mnie czas/rekord. Chce szybsze jak jest auto. Działam. :cool:

Cytuj:
Ps.
Tak jedzie moja.


Doskonale. Moja parę sekund wolniej. :wstyd:

Jak złe jest to moje aktualne przełożenie, prezentuje poniższy film.


:zabawa:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: JJake -->> BMW E81 130i - daily
PostNapisane: 28 sierpnia 2018, 07:08 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 6262
Opony mam ok, bo 245/30/19 na 8,5j. Fabrycznie 18,tki z tylu przy tej szerokości mają 245/35/18, czyli proporcje zachowałem.
Obstawiam dyfer inny. Z resztą gdyby nawet opony byly zle to wskazania licznika i obrotomierza pozostaną takie same, tylko czasówka ulegnie zmianie, przez inną rzeczywistą prędkość.
Zrobilem zrzuty Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

_________________
...bo przyjemności z jazdy nie mierzymy ilością spalanego paliwa ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: JJake -->> BMW E81 130i - daily
PostNapisane: 28 sierpnia 2018, 10:09 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 10684
Moje BMW: E46 | E46 M3
Kod silnika: M54B30| S54B32
Przeczytalem caly temat, w swojej karierze przerobilem troche tych gwintow i teraz załuje ze nie mialem okazji polatac na v3

drugi wniosek, zamiast 130i trzeba bylo szukac z4 coupe chyba duzo lepiej by sie wpasowalo w wymagania co do frajdy z jazdy

_________________
Obrazek
Because life is too short to drive boring cars.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: JJake -->> BMW E81 130i - daily
PostNapisane: 28 sierpnia 2018, 11:34 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 50
Moje BMW: 130i
Kod silnika: N52B30
kszyhu napisał(a):
Opony mam ok, bo 245/30/19 na 8,5j. Fabrycznie 18,tki z tylu przy tej szerokości mają 245/35/18, czyli proporcje zachowałem.


Fabrycznie tak szerokie? Założyłem do siebie 225/40/18

Cytuj:
Obstawiam dyfer inny. Z resztą gdyby nawet opony byly zle to wskazania licznika i obrotomierza pozostaną takie same, tylko czasówka ulegnie zmianie, przez inną rzeczywistą prędkość.


Masz absolutną rację. Chwilę po publikacji dopisałem sprostowanie - że jednak dyfer. Wychodzi, że masz 3.64:1. To jednak doskonały mod przy manualu. To + odcinka. Super. :ok:

Cytuj:
Przeczytalem caly temat, w swojej karierze przerobilem troche tych gwintow i teraz załuje ze nie mialem okazji polatac na v3


Ja tylko w swoich autach jeździłem na (w kolejności chronologicznej): Bilsteinie B6, Koni Sport, KYB AGX, D2 Racing, Tein Dirta Track, Tein MonoFlex, Bilstein B16, Ohlins Road & Track, AST Sportline II, Ohlins R&T, B8 (przed chwilą), KW V3 x3 (obecnie). Fakt, że przez tyle lat nie miałem KW jest dla mnie do dziś niezrozumiały. Nigdy nawet nie pytałem o ofertę, gdyż traktowałem ten zawias jako element "stance'u" pamiętając dawne wertowanie katalogów D&W. Dodatkowo jego wykończenie (chrom + fiolet) jest maksymalnie odpychający! Pierwsze kilometry na V3 zrobiłem MINI Cooperem R53 znajomego i już zapaliła mi się w głowie lampka, a wszelkie wątpliwości rozwiała mi jazda próbna nową Syrenką Turbo ( :hyhy: ), która również była na tym zawieszeniu. Wymiana świeżo co kupionego Ohlinsa na KW była trudna, bardzo trudna, gdyż w jednym aucie Ohlins działał tak dobrze, że zwiedziłem nim niemal wszystkie tory w Polsce + kilka zagranicznych (w tym Nurburgring) piejąc z zachwytu. Niestety ten sam model Ohlinsa w innym aucie chciał mnie zabić, gdy przy ponad 200kmh odkleiło mi się auto na uskoku autostrady podczas jazdy idealnie na wprost. W Olku zwyczajnie brakowało osobnych regulacji i skoku dla koła, gdyż poza tym to również bardzo dobry gwint. Sorry jeśli przynudzam. ;)

Cytuj:
drugi wniosek, zamiast 130i trzeba bylo szukac z4 coupe chyba duzo lepiej by sie wpasowalo w wymagania co do frajdy z jazdy


Jeździłem chwilę Z4M. Bardzo fajne auto. Niestety zbyt duży showoff i zbyt niskie jak na codzienną jazdę - tym bardziej po zmroku (oślepiają Cię samochody za równo z przodu jak i z tyłu). Propozycja bardzo dobra, gdyż ilekroć patrzę na 'jedynaka' to przypomina mi trochę Z3 Coupe. :luka:

Obrazek

ZuchLCT napisał(a):
zarzuć jeszcze wnętrze środka :cwaniak:


Oto ono - wnętrze wnętrza :oczami:

Obrazek
Obrazek
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: JJake -->> BMW E81 130i - daily
PostNapisane: 28 sierpnia 2018, 12:17 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 10684
Moje BMW: E46 | E46 M3
Kod silnika: M54B30| S54B32
Cytuj:
Przeczytalem caly temat, w swojej karierze przerobilem troche tych gwintow i teraz załuje ze nie mialem okazji polatac na v3

Cytuj:
Ja tylko w swoich autach jeździłem na (w kolejności chronologicznej): Bilsteinie B6, Koni Sport, KYB AGX, D2 Racing, Tein Dirta Track, Tein MonoFlex, Bilstein B16, Ohlins Road & Track, AST Sportline II, Ohlins R&T, B8 (przed chwilą), KW V3 x3 (obecnie). Fakt, że przez tyle lat nie miałem KW jest dla mnie do dziś niezrozumiały. Nigdy nawet nie pytałem o ofertę, gdyż traktowałem ten zawias jako element "stance'u" pamiętając dawne wertowanie katalogów D&W. Dodatkowo jego wykończenie (chrom + fiolet) jest maksymalnie odpychający! Pierwsze kilometry na V3 zrobiłem MINI Cooperem R53 znajomego i już zapaliła mi się w głowie lampka, a wszelkie wątpliwości rozwiała mi jazda próbna nową Syrenką Turbo ( :hyhy: ), która również była na tym zawieszeniu. Wymiana świeżo co kupionego Ohlinsa na KW była trudna, bardzo trudna, gdyż w jednym aucie Ohlins działał tak dobrze, że zwiedziłem nim niemal wszystkie tory w Polsce + kilka zagranicznych (w tym Nurburgring) piejąc z zachwytu. Niestety ten sam model Ohlinsa w innym aucie chciał mnie zabić, gdy przy ponad 200kmh odkleiło mi się auto na uskoku autostrady podczas jazdy idealnie na wprost. W Olku zwyczajnie brakowało osobnych regulacji i skoku dla koła, gdyż poza tym to również bardzo dobry gwint. Sorry jeśli przynudzam. ;)

Fajnie poczytac o opiniach nt jak by nie bylo drogich i topowych zawieszeń, ja do tej pory przerobilem raczej gwinty ktore mialy na maxa obnizyc niz dac frajde z jazdy, a tez przerobilem tego troche, poczawszy, od vogtlanda, H&R twin tube i pozniej mono z bilsteinow, lowtec, kw v2, AP, BC racing, nie mowiac o wlasnie kombinacji sprezyny amory, typu koni sport czy tez bilsteiny b6 czy b8 obecnie w e46 mam D2 wersje nitrogen z zewnetrznymi zbiornikami azotu, zawieszenie typowo na tor, mega sztywne mimo niezliczonej ilosci regulacji, obecnie chyba zmeczylo mnie szukanie i testowanie i regulowanie, i chetnie wlasnie wrzucil bym zawias ktory idealnie by sie sprawdzal bez tych wlasnie regulacji, no ale zdaje sobie sprawe ze cos takiego nie istnieje, tak wiec kto wie moze wlasnie nastepnym zawieszeniem bedzie v3 ;)
Cytuj:
drugi wniosek, zamiast 130i trzeba bylo szukac z4 coupe chyba duzo lepiej by sie wpasowalo w wymagania co do frajdy z jazdy


Jeździłem chwilę Z4M. Bardzo fajne auto. Niestety zbyt duży showoff i zbyt niskie jak na codzienną jazdę - tym bardziej po zmroku (oślepiają Cię samochody za równo z przodu jak i z tyłu). Propozycja bardzo dobra, gdyż ilekroć patrzę na 'jedynaka' to przypomina mi trochę Z3 Coupe. :luka:

[/img][/quote]
Bardziej myslalem o Z4 ale w 3.0 si ktory masz w 1, mysle ze na daily lepiej by sie sprawdzil niz z4m

_________________
Obrazek
Because life is too short to drive boring cars.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: JJake -->> BMW E81 130i - daily
PostNapisane: 28 sierpnia 2018, 13:32 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 6262
JJake napisał(a):
Fabrycznie tak szerokie? Założyłem do siebie 225/40/18

Jak masz felgi z tyłu 8j przy 18, , to 225/40 jest odpowiednie
Kuknij na wlepe we wnęce drzwi.
Ja mam z tylu 8,5j, miałem wczesniej 225, juz naciagi sie robią. No i przeklamanie na poziomie bodajze 8%. Roznica taka ze majac na budziku 200, jechalem rzeczywiscie 210, :/

_________________
...bo przyjemności z jazdy nie mierzymy ilością spalanego paliwa ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: JJake -->> BMW E81 130i - daily
PostNapisane: 28 sierpnia 2018, 14:00 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 50
Moje BMW: 130i
Kod silnika: N52B30
Santino napisał(a):
...mega sztywne mimo niezliczonej ilosci regulacji, obecnie chyba zmeczylo mnie szukanie i testowanie i regulowanie, i chetnie wlasnie wrzucil bym zawias ktory idealnie by sie sprawdzal bez tych wlasnie regulacji, no ale zdaje sobie sprawe ze cos takiego nie istnieje, tak wiec kto wie moze wlasnie nastepnym zawieszeniem bedzie v3 ;)


Zgadza się. Takie gotowe rozwiązania z pudełka nie istnieje. Wystarczy uświadomić sobie dwie rzeczy, które gdy do mnie dotarły wywróciły mi wszystko do góry nogami:

Po pierwsze, auta znacznie różnią się wagą. Sama opcja z szyberdachem lub bez to już często do 100kg różnicy, a jak weźmiemy pod uwagę resztę wyposażenia, lub masę silników gdzie producent często (jeśli już) oddziela masę silników dostarczając różne sprężyny, ale już zaworowania w amortyzatorze nie zmienia. To jeśli mamy inną twardość sprężyny i brak możliwości regulacji samego odbicia - to jak to ma poprawnie działać??

Po drugie, prawie każdy jeden producent ma w ofercie kilka TYSIĘCY modeli zawieszeń. Zawsze się oszukiwałem, że oni to faktycznie gdzieś montują i chwilę testują. No więc nie. Produkują takie zawieszenia na których nigdy nie jechali. Produkują na podstawie tego, że kupią i pomierzą amortyzatory seryjne. Nawet takie KW, które jako jedne z trzech na świecie posiada symulator drogowy odkupiony od F1 BarHondy testuje tylko 1/100 swoich produktów. Te na które jest największy popyt. Mało tego. Często gwint z 2012roku różni się od tego z 2018tego bo np mieli dużą grupę niezadowolonych klientów. Ohlins z kolei wprowadzają linię Road&Track (dla biedaków) mówił mi, że np nie mają R&T do M3 E46, gdyż każde zawieszenie testują, a jak już opracowują nowe to nie chcą się cofać, więc robią dla nowych modeli aut. Minęły od tego "stwierdzenia" 4lata i proszę... katalog Ohlinsa pełen po brzegi. To co? Jednak się cofneli? Wątpie.

Mieć regulacje i nie wiedzieć do czego służą lub ich nie dotykać? To już lepiej ich nie mieć. Jest taki fajny kanał na YT, gdzie chłopak serio mówi cała prawdę o zawieszeniach i kilka razy nawet z nim pisałem. Ma rację we wszystkim.. niestety sam nie jest w stanie zaoferować mi niczego, gdyż ja jednak regulacje chce mieć, a wysyłka Bilsteinów do USA na korektę nie wchodzi w grę. :cisza:

Polecam obejrzeć i inne jego filmy. Chodź trochę tego dużo.



W KW np jest taka "lipa", że w każdym amortyzatorze KW V3 masz to samo (b.dobre), ale jednak to samo zaworowanie. Więc to co oni piszą a propos sugerowanych ustawień można sobie podrzeć. Powoduje to sytuacje, gdy np do miękkich sprężyn, lub dla ciężkiego przodu/tyłu musisz np regulacje "odbicia" kompletnie rozkręcić, a dobicia praktycznie zamknąć. To wtedy działa doskonale, ale masz ten dyskomfort, że to już koniec regulacji. To jak mieć caraudio, które najlepiej gra gdy wszystko rozkręcamy "na maxa". Ja lubię wiedzieć, więc byłem na seminarium u Wolfganga Webera z wwmotorsport, który zawodowo stroi zawieszania na N-ring i inne tory. Facet encyklopedia. I ten potwierdził, że taki "urok" gdy "jeden produkt musi zadowolić wszystkich" i żeby się tym zupełnie nie sugerował co KW podaje.

Jeszcze a propos zawieszeń z "górnych półek". To nie są zawieszenia z górnej półki. To są raczej dobre zawieszenia z "dolnej". ;)


Cytuj:
Bardziej myslalem o Z4 ale w 3.0 si ktory masz w 1, mysle ze na daily lepiej by sie sprawdzil niz z4m


Fajne auto, nawet znajomy sprzedaje, ale nie zamieniłbym się. Nie z 130tkę. :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: JJake -->> BMW E81 130i - (zawieszeniowe rozkminki)
PostNapisane: 29 sierpnia 2018, 09:19 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 10684
Moje BMW: E46 | E46 M3
Kod silnika: M54B30| S54B32
JJake napisał(a):
Jeszcze a propos zawieszeń z "górnych półek". To nie są zawieszenia z górnej półki. To są raczej dobre zawieszenia z "dolnej".

Dla zwyklego zjadacza chleba to gorna polka ;) zdaje sobie sprawe ze jest duzo opcji duzo drozszych ale to raczej juz sa z przeznaczeniem na tor lub po prostu do scigania sie.
Na ulice niestety takie zawieszenie musi byc zupelnie inaczej zestrojone, zreszta sam o tym wspominasz.
Jako ciekawostke wrzuce fote zawieszenia ktore obecnie mam na e46 ktore stoi i sie robi...
Jest to jakis wiekszy rarytas, bo z tego co udalo mi sie dowiedziec zawieszenie bylo zamowione w D2 dla M3 e46 ktore smigalo po torze, samo D2 pozniej nie moglo dojsc do informacji nt tego zawiasu, po prostu nie istnieje w ich katalogu, obecnie maja nowsze generacje serii nitrogen.
Obrazek
Co ciakawe na zbiorniczkach maja zegary, sztywnosc mozna regulowac cisnieniem azotu w ukladzie, plus dodatkowo jest plynna regulacja na zbiorniczkach oraz regulacja na kolumnie typowa klikowa

_________________
Obrazek
Because life is too short to drive boring cars.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 68 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 49 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL