BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 28 marca 2024, 18:18

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Zdjęcia zamieszczone przez Was powinny być zgodne z poniższymi zaleceniami.
Poniżej jest program do zmiany rozdzielczości zdjęć.


1) Nie wrzucamy zdjęć większych niż 1280x1024. Jeżeli mamy zdjęcie większe zmniejszamy je lub robimy miniaturkę i wrzucamy ją odpowiednio podlinkowaną do zdjęcia dużego.
2) Nie wrzucamy zdjęć WT, godzących w pojęcie estetyki, zdjęć propagujących przemoc, pornografię, łamanie przepisów ruchu drogowego, złego obchodzenia się z samochodem lub innych mogących kogoś urazić (jeżeli czujecie że kogoś urazi, prawdopodobnie tak będzie).
3) Na temat zamieszczanych tutaj zdjęć każdy z nas wyraża swoje zdanie, dyskutujemy. Nie ubliżamy sobie, nie używamy łaciny, każdy ma prawo do własnej oceny z którą możemy się nie zgadzać.
4) Łamanie zaleceń będzie karane ostrzeżeniami.
5) Tytuł tematu piszemy w postaci "Użytkownik -->> ModelAuta, krótki opis"


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 68 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: JJake -->> BMW E81 130i - (zawieszeniowe rozkminki)
PostNapisane: 29 sierpnia 2018, 09:55 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 23072
Lokalizacja: Łódź
Moje BMW: E36&E46&F30
Garaż: E36 316i Compact & E46 320CI Coupe & F30 320D Sedan
w srodeczku jest to co być powinno :D


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: JJake -->> BMW E81 130i - (zawieszeniowe rozkminki)
PostNapisane: 29 sierpnia 2018, 11:14 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 50
Moje BMW: 130i
Kod silnika: N52B30
Santino napisał(a):
Jako ciekawostke wrzuce fote zawieszenia ktore obecnie mam na e46 ktore stoi i sie robi...
Jest to jakis wiekszy rarytas, bo z tego co udalo mi sie dowiedziec zawieszenie bylo zamowione w D2 dla M3 e46 ktore smigalo po torze, samo D2 pozniej nie moglo dojsc do informacji nt tego zawiasu, po prostu nie istnieje w ich katalogu, obecnie maja nowsze generacje serii nitrogen.
Obrazek
Co ciakawe na zbiorniczkach maja zegary, sztywnosc mozna regulowac cisnieniem azotu w ukladzie, plus dodatkowo jest plynna regulacja na zbiorniczkach oraz regulacja na kolumnie typowa klikowa


Mistrz! Nostalgicznie się zrobiło. D2 i jego barwy - dawne lata :hurra:

Sam mam jeszcze gwint D2 w garażu do dawnego "race-cara" :luka:

Obrazek

Te zegary to trochę taki 'over kill', jak dopompowyjesz to i tak przeważnie masz manometr na pompce (możesz lepszą pompować rowerową). To nie tyle zwiększa sztywność co precyzje działania amortyzatora - stabilizuje olej przez co mniej się pieni. Regulujesz twardości zaworami olejowymi o których wspominałeś. Polecam Ci wysłać te amortyzatory na hamownie (można do FFSport) by przynajmniej je ustawili na zero i by ta sama ilość klików powodowała te same zmiany. Na ironie na ulicę będzie chciał mieć w nich niskie ciśnienie, by nie 'mrowiły' cię plecy (kosztem przyczepności).

Cytuj:
w srodeczku jest to co być powinno


rzekłbym, że jest sporo za dużo - fotele elektryczne polecą na pewno :oczami:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: JJake -->> BMW E81 130i - (zawieszeniowe rozkminki)
PostNapisane: 29 sierpnia 2018, 11:25 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 29637
Lokalizacja: Katowice
Garaż: ///M4 20iA+ LCI
było:
E91 318dA+ LCI
E39 520iA LCI
Mercedes CL600 V12TT
Mercedes C 180 lift
Mercedes E 350 lift
Mini JCW
Audi A6 3.0TDI
Mercedes CLS 350
Yaris d4d
E90 335iA+
E39 530i LCI
E61 535d+
E91 325d
E46 330i
E46 330dA LCI
E46 330i LCI
E39 540iA NV
E46 330i
E34 520i
JJake napisał(a):

rzekłbym, że jest sporo za dużo - fotele elektryczne polecą na pewno :oczami:


masz je z pamięcią, pompowaniem? przygarnąłbym :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: JJake -->> BMW E81 130i - (zawieszeniowe rozkminki)
PostNapisane: 29 sierpnia 2018, 14:13 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 10684
Moje BMW: E46 | E46 M3
Kod silnika: M54B30| S54B32
JJake napisał(a):
Te zegary to trochę taki 'over kill', jak dopompowyjesz to i tak przeważnie masz manometr na pompce (możesz lepszą pompować rowerową). To nie tyle zwiększa sztywność co precyzje działania amortyzatora - stabilizuje olej przez co mniej się pieni. Regulujesz twardości zaworami olejowymi o których wspominałeś. Polecam Ci wysłać te amortyzatory na hamownie (można do FFSport) by przynajmniej je ustawili na zero i by ta sama ilość klików powodowała te same zmiany. Na ironie na ulicę będzie chciał mieć w nich niskie ciśnienie, by nie 'mrowiły' cię plecy (kosztem przyczepności).

a masz doswiadczenie z techracing? do niech chcialem wyslac wlasnie zawias zeby przejrzeli

_________________
Obrazek
Because life is too short to drive boring cars.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: JJake -->> BMW E81 130i - (zawieszeniowe rozkminki)
PostNapisane: 29 sierpnia 2018, 21:03 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 50
Moje BMW: 130i
Kod silnika: N52B30
DaaN napisał(a):

masz je z pamięcią, pompowaniem? przygarnąłbym :)


Właśnie takie mam. Dam znać, gdy znajdę odpowiedni zamiennik.

Cytuj:
a masz doswiadczenie z techracing? do niech chcialem wyslac wlasnie zawias zeby przejrzeli


Owszem. Ale może już się 'ogarnęli'... :wstyd:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: JJake -->> BMW E81 130i - (zawieszeniowe rozkminki)
PostNapisane: 10 września 2018, 22:29 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 50
Moje BMW: 130i
Kod silnika: N52B30
Pompa.

Od samego zakupu miałem błąd elektrycznej (jedynej) pompy wody. Błąd komunikacji, bo poza nim pompa działała, a auto nigdy się nie przegrzało. Można było nawet monitorować obroty pompy i wywoływać testerem jej pracę. Tylko ten błąd... Pisałem, że po aktualizacji softu potrafiło palić 4litry mniej? No więc tydzień temu wróciło do nałogu "chlania" :dobani: Znowu ponad 14l/100 i znowu ociężałość.. dodatkowo zaobserwowałem, że parkując, wentylator potrafi chodzić z maksymalną prędkością i chodź wyłącza się od razu z zapłonem, to na włączonym silniku potrzebuje kilku minut by zwolnić :suchy:

Znajomy elektryk bez cienia wątpliwości stwierdził, że wszystkiemu winna jest elektryczna pompa wody. Wprawdzie on nie wiedział, że w N52B30 jest tylko jedna (główna), ale mnożył historie, jak to podmienia te pompy (głównie dodatkowe) i jak auto odzyskuje.... moc. :szok: Nie jest to niemożliwe, że są jakieś awaryjne mapy na wypadek awarii pompy, ale moja - j/w - działa.

No dobra. Zamówiłem i dziś zmieniłem.

Obrazek

Obrazek

Wymiana miała być prosta po zdjęciu osłony.. ale aż tak prosta nie była. Trzeba odkręcić stabilizator, oraz maglownicę by mieć dobry dostęp.

Obrazek
Obrazek

Całość z odpowietrzaniem zajęła mi w garażu ok 2h. Efekt? Auto zamiast 80-88st pracuje w temperaturze 106-110st C. Wentylator ledwo się włącza by kontrolować temperaturę. A najciekawsze jest to... że auto jest wyraźnie szybsze :hyhy: Chyba wrócę na hamownie by sprawdzić, czy faktycznie pompa wody jest w stanie odjąć odczuwalnie moc z silnika.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: JJake -->> BMW E81 130i - (zawieszeniowe rozkminki)
PostNapisane: 11 września 2018, 06:46 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 6262
JJake napisał(a):
Auto zamiast 80-88st pracuje w temperaturze 106-110st C.

Noo 88 to przy "butowaniu" jedynie. Przy spokojnej jeździe oscyluje w granicach 100-105. Ja wentylatora jeszcze nie słyszałem ;) tak, że teraz masz prawidłowo :ok: goodjob.
Ps. nie dziwota że spalanie było wysokie, jak temp robocze oscylowały w trybie "performance"

_________________
...bo przyjemności z jazdy nie mierzymy ilością spalanego paliwa ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: JJake -->> BMW E81 130i - (zawieszeniowe rozkminki)
PostNapisane: 29 września 2018, 10:35 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 50
Moje BMW: 130i
Kod silnika: N52B30
JJake napisał(a):
A najciekawsze jest to... że auto jest wyraźnie szybsze :hyhy: Chyba wrócę na hamownie by sprawdzić, czy faktycznie pompa wody jest w stanie odjąć odczuwalnie moc z silnika.


Tak też zrobiłem. (kurna sam siebie cytuje :hyhy: )

Obrazek

Obrazek

Jest niby tylko +10KM i +10Nm, ale to serio czuć. Mam nawet wrażenie, że już mógłbym się "ścignąć" z 2litrowym dieslem żony. :wstyd:

Niemniej coś jest ciągle nie tak, bo cały czas nieregularnie komputer cofa zapłon - jakby wykrywał spalanie stukowe - albo są tak popaprane mapy zapłonu. Jeżdżę tylko na pb95, więc jeśli faktycznie komputer cały czas reaguje na "stuk" to tłumaczyło by to wysokie spalanie i ospałość.

Obrazek

Następny bak pełen VPR100+ :cwaniak:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: JJake -->> BMW E81 130i - (zawieszeniowe rozkminki)
PostNapisane: 29 września 2018, 11:19 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 6262
A ja ci proponuje lać dedykowane 98. 100+ niekonieczniee musi dać powera, jesli mapa jest stricte pod 98.

_________________
...bo przyjemności z jazdy nie mierzymy ilością spalanego paliwa ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: JJake -->> BMW E81 130i - (zawieszeniowe rozkminki)
PostNapisane: 29 września 2018, 11:23 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 50
Moje BMW: 130i
Kod silnika: N52B30
kszyhu napisał(a):
A ja ci proponuje lać dedykowane 98. 100+ niekonieczniee musi dać powera, jesli mapa jest stricte pod 98.


Serio do tego silnika jest dedykowane pb98?? :zdziwko:

.. idę się zakopać ze wstydu :wstyd:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: JJake -->> BMW E81 130i
PostNapisane: 29 września 2018, 18:31 
JJake, a jak tam temat pompy paliwa? Sprawdzałeś?


Góra
  
 
 Tytuł: Re: JJake -->> BMW E81 130i
PostNapisane: 30 września 2018, 08:17 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 6262
JJake napisał(a):
Serio do tego silnika jest dedykowane pb98??

.. idę się zakopać ze wstydu

instrukcje rozne info podają, w USA minimum 87/89, zalecane 91(nasze 95). A w naszych europejskich raz 95 jako zalecane, a w ksiazce np z 330i e90 (również silniki n52) , 95 jako minimum, i podkreslaja że gdy sie stosuje takie paliwo moze występować spalanie stukowe, co oczywiście nie wpływa na żywotność.... Tak że lać 98. Jedno tankowanie wlałem vpower 100, spalania stukowego nie zauważyłem, osiagi? Trzeba by zrobic pomiary.

_________________
...bo przyjemności z jazdy nie mierzymy ilością spalanego paliwa ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: JJake -->> BMW E81 130i - (zawieszeniowe rozkminki)
PostNapisane: 30 września 2018, 10:37 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 50
Moje BMW: 130i
Kod silnika: N52B30
kszyhu napisał(a):
A ja ci proponuje lać dedykowane 98. 100+ niekonieczniee musi dać powera, jesli mapa jest stricte pod 98.


Zgadzam się. Chce mieć jednak pewność, że zanikną stuki (jeśli faktycznie na 95 występują). To już jest w końcu 11letnie auto. :hyhy:

Cytuj:
instrukcje rozne info podają, w USA minimum 87/89, zalecane 91(nasze 95). A w naszych europejskich raz 95 jako zalecane, a w ksiazce np z 330i e90 (również silniki n52) , 95 jako minimum, i podkreslaja że gdy sie stosuje takie paliwo moze występować spalanie stukowe, co oczywiście nie wpływa na żywotność.... Tak że lać 98. Jedno tankowanie wlałem vpower 100, spalania stukowego nie zauważyłem, osiagi? Trzeba by zrobic pomiary.


Na klapce wlewu mam, że "jeździ na"paliwie RON to 91/93/95/98/100okt or higher i że 91okt AKI (USA) minimum. Z kolei znalazłem dokument opisujący bliżej nasz silnik.
http://lindvigs.com/obioban/spec.pdf

I chodź jest w nim parę błędów i literówek to w tabeli na stronie 7mej podają "Fuel requirement 91 (98 RON)" . 91AKI to 95, nie 98RON, ale tak napisali. Zresztą to wszystko się składa w bardzo logiczną całość i teraz gdzie nie "zajrzę" to o ile nikt odczuwa przyrostów, o tyle niemal większość właścicieli deklaruje większy zasięg na pb98! :oczami:

W celach porównawczych znalazłem taki film ;)



Coraz bardziej chciałbym zmienić przełożenie... ale podobno nie ma od czego :kwasny:

Cytuj:
JJake, a jak tam temat pompy paliwa? Sprawdzałeś?


Nie miałem okazji / warsztatu. To grubsza operacja na podnośnik lub rozpierania podszybia. Chciałem sprawdzić AFR, ale nie ma nawet gdzie łatwo sondy wkręcić :mur: . Niemniej podpowiedź super i na liście 'do zrobienia' :ok:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: JJake -->> BMW E81 130i
PostNapisane: 30 września 2018, 11:31 
Offline
Zacna persona forum

Wiek: 35
Posty: 1456
Moje BMW: F30
Kod silnika: N20B20
Garaż: było e39 530i http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=155769
było e46 325i http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=165786
jest f30 328i http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=168768
W instrukcji e39, że m54 jest zaprojektowane pod pb98 ale ze względu na czujniki spalania stukowego może przesunąć sobie kąt zapłonu i jeździć na 95. W wyjątkowych sytuacjach na 91.
Co najważniejsze jest wyraźnie napisane: "Dla zachowania optymalnych parametrów silnika i zasięgu zaleca się stosowanie 98okt"

Mniemam, że w N52 będzie mniej więcej podobnie. 100okt też nie będzie optymalne, bo pod to mapy silnik nie ma.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: JJake -->> BMW E81 130i
PostNapisane: 30 września 2018, 12:34 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 23072
Lokalizacja: Łódź
Moje BMW: E36&E46&F30
Garaż: E36 316i Compact & E46 320CI Coupe & F30 320D Sedan
Teoretycznie na lpg powinna pójść jeszcze lepiej :hyhy: :hyhy:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: JJake -->> BMW E81 130i
PostNapisane: 30 września 2018, 13:59 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 6262
JJake napisał(a):
chodź jest w nim parę błędów i literówek to w tabeli na stronie 7mej podają "Fuel requirement 91 (98 RON)" . 91AKI to 95, nie 98RON, ale tak napisali. Zresztą to wszystko się składa w bardzo logiczną całość i teraz gdzie nie "zajrzę" to o ile nikt odczuwa przyrostów, o tyle niemal większość właścicieli deklaruje większy zasięg na pb98!

Ajj nawet literatura bmw wali błędy, czasami w realoem są banialuki.

Odkąd siegne pamięcią w r6 bmw -98 był normą. Począwszy od mitycznego e36. Wiadomo, że przy cywilnym/słabym aucie to roznica nie do dostrzeżenia na co dzień. W naszych powolniakach trzeba mierzyć czasy zeby zauwazyc. Najlepiej to widać na sportowych, wysilonych jednostkach.

_________________
...bo przyjemności z jazdy nie mierzymy ilością spalanego paliwa ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: JJake -->> BMW E81 130i
PostNapisane: 17 października 2018, 17:45 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 6262
Widze że wystawiles. Rezygnujesz z bmw?

_________________
...bo przyjemności z jazdy nie mierzymy ilością spalanego paliwa ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: JJake -->> BMW E81 130i
PostNapisane: 17 października 2018, 21:49 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 50
Moje BMW: 130i
Kod silnika: N52B30
kszyhu napisał(a):
Widze że wystawiles. Rezygnujesz z bmw?


Tak, wystawiłem dzisiaj, bo mam dylemat i może ktoś mi go rozwiąże. :luku:

ps. dodatkowo dostałem ofertę na BMW i3S, na którą pół roku temu nie było szans. :oczami:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: JJake -->> BMW E81 130i
PostNapisane: 18 października 2018, 08:23 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 6262
Powodzenia w interesach. Choć kibicuje zeby 130tka została bo jedno i3 juz na forum jest, starczy :P

_________________
...bo przyjemności z jazdy nie mierzymy ilością spalanego paliwa ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: JJake -->> BMW E81 130i
PostNapisane: 18 października 2018, 09:36 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 50
Moje BMW: 130i
Kod silnika: N52B30
kszyhu napisał(a):
Powodzenia w interesach. Choć kibicuje zeby 130tka została bo jedno i3 juz na forum jest, starczy :P


i3 było na chwilę przed 130tką, na tapecie i3s :hyhy:

Dzięki!

ps. właśnie zamówiłem dyfer 3.91 :oczami:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 68 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 42 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL