BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 25 kwietnia 2024, 00:14

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Zdjęcia zamieszczone przez Was powinny być zgodne z poniższymi zaleceniami.
Poniżej jest program do zmiany rozdzielczości zdjęć.


1) Nie wrzucamy zdjęć większych niż 1280x1024. Jeżeli mamy zdjęcie większe zmniejszamy je lub robimy miniaturkę i wrzucamy ją odpowiednio podlinkowaną do zdjęcia dużego.
2) Nie wrzucamy zdjęć WT, godzących w pojęcie estetyki, zdjęć propagujących przemoc, pornografię, łamanie przepisów ruchu drogowego, złego obchodzenia się z samochodem lub innych mogących kogoś urazić (jeżeli czujecie że kogoś urazi, prawdopodobnie tak będzie).
3) Na temat zamieszczanych tutaj zdjęć każdy z nas wyraża swoje zdanie, dyskutujemy. Nie ubliżamy sobie, nie używamy łaciny, każdy ma prawo do własnej oceny z którą możemy się nie zgadzać.
4) Łamanie zaleceń będzie karane ostrzeżeniami.
5) Tytuł tematu piszemy w postaci "Użytkownik -->> ModelAuta, krótki opis"


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 28 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: don_pazurro==>BMW E46 320d Touring
PostNapisane: 24 września 2008, 19:51 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 64
Lokalizacja: Warszawa
Garaż: www.testysamochodowe.pl
Witam, moje pierwsze BMW, poprzednio gustowalem w Audi, ale ze trafilem zadbana sztuke E46 wybór padl wlasnie na nia, po 4 miesiacach nie zaluje wyboru.

Sprowadzony z Niemiec, 2004 r., wersja Touring, 320d, 150 KM, kolor czarna perla metalik. W srodku zwraca uwage oryginalny pakiet M w postaci kierownicy, lewarka zmiany biegow i czarnej podsufitki. Zona sie zalamala tym grobowym klimatem, ale ja to polubilem dosc szybko. Z wyposazenia warto wspomniec o automatycznej klimie, oryginalnej Navi z mapami Europy i Polski, el. szyby (tylko przod ), 6xairbag, DSC, skórzana tapicerka, podgrzewane fotele, ksenony, alu 16 cali, czujniki cofania, czujnik deszczu i swiatel, samosciemniajace sie lusterko wsteczne, sterowanie audio z kierownicy, tempomat.

ObrazekObrazekObrazekObrazekObrazek
ObrazekObrazekObrazekObrazek
ObrazekObrazekObrazekObrazekObrazekObrazek


Ostatnio edytowano 24 czerwca 2010, 20:03 przez don_pazurro, łącznie edytowano 2 razy

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24 września 2008, 19:55 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 37030
Lokalizacja: Kielce
Moje BMW: E38 730d
Kod silnika: M57
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=153718
don_pazurro, bardzo ładny, zadabny i świetnie wyposażony touring - gratuluję


PS może chcesz się zamienić na tapicerkę :hyhy: ;)

_________________

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24 września 2008, 20:00 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 379
Lokalizacja: SZY
Moje BMW: E36 Touring M-Pac
Kod silnika: M52B25
Noo gratuluje, w srodku to autko wyglada tak jak powinno wygladac kazde 3er, z zewnatrz rowniez wyglada elegancko, widac ze stan super.

_________________
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?t=23460


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24 września 2008, 20:28 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 1249
Lokalizacja: Kielce
Moje BMW: e87
Kod silnika: n45b16
ale piękne wnętrze ;) wogóle świetne auto. Większe koło jakby miało to by się dopiero działo :)

_________________
zobacz moje byłe R4
zobacz moje byłe R6
a potem poświęć chwilę mojemu V8


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24 września 2008, 20:42 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 64
Lokalizacja: Warszawa
Garaż: www.testysamochodowe.pl
no wlasnie z premedytacja szukalem 16 cali, poprzednio (A4 B5 Avant) mialem 18-tki i dziekuje juz bardzo. Wyglad wygladem, ale jazda po stolicy i naszych polskich drogach to koszmar.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24 września 2008, 21:30 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 33
Posty: 4671
Lokalizacja: Radom
Moje BMW: 3288888888
Ładny Touring;)BArdzo fajny Srodek :rotfl: :rotfl: :super: :D

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24 września 2008, 23:29 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 34
Posty: 13347
Moje BMW: Gtv
jejku :szok: wygląda jakby dopiero wyjechał z salonu :szok:
:!: BARDZO FAJNY :!:
:10: gratuluje zakupu :10:

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 września 2008, 05:51 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 3138
Lokalizacja: Gliwice
Moje BMW: E61 535D LCI
Kod silnika: M57N2
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=164424
Pięęękny! Chociaż na 17" daj się namówić :hyhy:

_________________
E36 320iA Sreberko ---> E46 330Ci ??? ---> E61 535D Gray
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 września 2008, 09:10 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 45
Posty: 1451
Lokalizacja: Siedlce i Wawka
Pewnie że ładny bo E46 i Touring ;) i jeszcze na dodatek czarny

17 cali to jest to :)

M-pakiet w środku to także wypas, swoją drogą to ciekawe że wewnątrz jest a na zewnątrz nic a nic a szkoda

środek utrzymany jak w mojej

Gratulacje autka :)

_________________
http://www.odjazdowenaklejki.pl

Teraz Skoda !!!
viewtopic.php?f=55&t=142675&start=20


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 września 2008, 09:24 
cud, miód i orzeszki :super:

Pozdrawiam kolejnego walczącego z brudem i kurzem na schwarzes-bmwe ;)


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 września 2008, 09:31 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 302
Lokalizacja: GoÂłdap/Warszawa
brak słów ;) ....zacytuje pewnego poete Jacka Granieckiego ".... Fura jest niezła i turla fele..." ;)

_________________
KieÂłbie we ÂŁbie


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 września 2008, 10:12 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 615
Lokalizacja: ....
Piękny touring. wnetrze rewelacja, normalnie brak słów :ok: :ok:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 września 2008, 07:54 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 45
Posty: 1451
Lokalizacja: Siedlce i Wawka
don pazurro

Pomysl nad felami :)

Mała podpowiedź ode mnie

17 cali

Obrazek

Obrazek

_________________
http://www.odjazdowenaklejki.pl

Teraz Skoda !!!
viewtopic.php?f=55&t=142675&start=20


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29 września 2008, 16:40 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 29694
Lokalizacja: Katowice
Garaż: ///M4 20iA+ LCI
było:
E91 318dA+ LCI
E39 520iA LCI
Mercedes CL600 V12TT
Mercedes C 180 lift
Mercedes E 350 lift
Mini JCW
Audi A6 3.0TDI
Mercedes CLS 350
Yaris d4d
E90 335iA+
E39 530i LCI
E61 535d+
E91 325d
E46 330i
E46 330dA LCI
E46 330i LCI
E39 540iA NV
E46 330i
E34 520i
ładniutki, zmień tylko fele :ok:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: don_pazurro==>BMW E46 320d Touring
PostNapisane: 24 czerwca 2010, 20:06 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 64
Lokalizacja: Warszawa
Garaż: www.testysamochodowe.pl
Jako, że minęły 2 lata odkąd użytkuje moje e46 Touring, postanowiłem podzielić się doświadczeniem z tego okresu, podczas którego przejechałem 27 tys. km (aktualny przebieg 160 000 km - dziś osiągnięty)

Usterki i koszty
Tu trafiłem akurat dobrze, po prostu znalazłem wyjątkowo zadbany egzemplarz. Kto mnie zna, wie że nie szukałem BMW, ale Audi A4 Avant, a bete kupiłem dośc przypadkowo, w głównej mierze przez stan w jakim trafiłem ów egzemplarz. Teraz nie żałuje, bo jako wczesniejszy własciciel A4 B5 przekonałem się do modelu z Bawarii. Ale wracając do tematu:

- wymiana przednich klocków hamulcowych: ATE, zaplaciłem ok. 250 zł
- okresowa wymiana oleju, wszystkich filtrów: koszt ok 700 zł z wymianą. Kupiłem same oryginały poza filtrem powietrza (Filtron), olej Castrol Edge Magnatec

i tyle wydatków. Zaraz po kupnie okazało się, że mam lekki wyciek z lewego spryskiwacza reflektora. Niby nic, ale denerwujace gdy trzeba uzupełniac płyn co 8-10 dni, a w okresie jesienno-zimowym nawet co 3-4 dni. O tej wadzie opowiem szerzej za chwilę. Używka końcówki spryskiwacza kosztuje ok. 170 zł, miałem to zrobić, ale albo nie trafiłem na allegro w odpowiednim momencie, albo nie było jej akurat. Ostatecznie jeżdżę i dolewam płyn, można sie przyzwyczaić

- niestety miałem pierwszą w życiu obcierkę w garażu, do malowania było nadkole, które było też naprawiane, oraz za namową lakiernika malowane tyle drzwi do połowy, by nie było widać. Koszt 700 zł wraz z lakierem black saphire

- był tez chwilowy problem z parującym xenonem prawym z winy delikatnego pęknięcia lampy w części górnej pod klapą maski. Myślałem, że czeka mnie wymiana: nowy 2,5 tys. zł, używka ok 750 zł, ale Polak potrafi - suszarka i xenon ożył. Po uszczelnieniu żywicą nadal świeci i póki co ta prowizorka się sprawdziła.

- miesiąc temu odpadła/ułamała się zaslepka od jednego ze spryskiwaczy. Najpierw przeraziłem sie perspektywą wydatku - napewno to nierozbieralny element lampy i zabule jak za zboże. Na allegro tez nic nie było i z dusza na ramieniu zadzwoniłem do ASO BMW. Okazało się, że maja zaslepki - koszt 21 zł. kupiłem, pomalowałem i po problemie. Jak się okazuje ASO potrafi zaskoczyć in plus.

- zainwestowałem w nową mapę do seryjnej kolorowej navi. Znam gościa, który robi 3D, mapa niezła, ale nie super dokładna, grafika średnia, cieszy głos informujący o fotoradarach niezależnie od aktywnej navi. Koszt 500 zł + polska wersja informacji całego ekranu, który jest tez rozbudowanym kompem, systemem audio, etc.

I to tyle z wydatków. Zaskakuje mnie fakt, że nawet najmniejsza żaróweczka się nie przepaliła, co dobrze świadczy o elektryce 3er. Oby tak dalej.

Zalety i wady
- uważam, że jak na 150KM, BMW ma przyzwoitą dynamikę. Fakt poruszania się w korkach stolicy i dojeździe do pracy w centrum w moim przypadku oznacza spalanie, które waha się od 7,5 l - do 8,4 l (maksymalne) czystej jazdy miejskiej, bez trybu łączonego. W trasie, kilka razy testowąłem ten sam odcinek 600 km Warszawa-Kamień Pomorski mam spalanie 5,7-5,9l. Styl jazdy płynny, z dynamicznym wyprzedzaniem co wolnijeszych aut, gdzie dwupasmówka prędkość 130-150 km/h, tam gdzie sie dało na typowej jednopasmówce do 120 km/h, plus przejazd przez miasta typu Toruń, Bydgoszcz, Koszalin. Nigdy w trasie nie wziął więcej niż te 5,9l, ale przyznaje nie goniłem autobahnem np. ze stałą prędkościa 150-160 km/h. Powyższe dane pochodzą z wyliczeń matematycznych. Jednak dane z kompa różnia sie minimalnie, bo o 0,1 l. Przerobiłem juz naprawde każdy komputer w autach prasowych i stwierdzam obiektywnie, że BMW ma najbliższy ideałowi w kwestii dokładności pomiaru. Poza tym genialny analogowy wskaźnik chwilowego spalania to mój ukochany gadżet i załamany jestem, że marka odchodzi od jego stosowania. Daje on bowiem doskonałą wiedzę o tym, jak nacisk na gaz wpływa na apetyt na paliwo, żadne elektroniczne urządzenie nie potrafi tego tak dobrze.

- bardzo dobra jakośc wykonania wnętrza, po 6 latach nic zupełnie nie klekocze i nie wydaje denerwujących dźwięków, skóra, prócz lekkiej utraty koloru na rancie małego fragmentu prawego boczka fotela kierowcy prezentuje sie b. dobrze. Miękkie i wysokiej jakości tworzywa sa nawet w dolnych kieszeniach drzwi, czego nie ma np. aktulana seria 7 .

- pokochać można b. precyzyjny ukł. kierowniczy, który nie każdemu przypadnie jednak do gustu. Np. moja żona, która niedawno zrobiła prawko i pierwszy raz prowadziła BMW była zaskoczona faktem, że auto skręca gdy minimalnie poruszy kierownicą. Jako nowicjoszowi za kółkiem przeszkadza jej to, na razie uczy się tej czułości.

- BMW jest zadziwiająco zwrotne o b. małym promieniu skrętu. układ kierowniczy na postoju jest nieco za słabo wspomagany, o czym przypominam sobie, gdy zasiadam za kółkiem po jakiejś testówce, bo potem człowiek się przyzwyczaja


A teraz trochę narzekania
- zawieszenie jest zwyczajnie za twarde i dobija na co wiekszych dziurach, nowa trójka jeździ i lepiej i bardziej komfortowo, więc jednak można

- przy przebiegu rzędu 150 tys. czuć lekkie wibrato na kole kierownicy i lewarku skrzyni biegów podczas postoju z właczonym silnikeim.
- ciasnawe wnętrze, które polubią osoby do 185 cm wzrostu. Reszcie jest ciasno. Co ciekawe, dzięki wyprfilowaniu tylnej części foteli, z tyłu nie ma dramatu z ilością miejsca na nogi, ale oczywiście jeśli masz do 180 cm wzrostu.
- cieszy uchylana szyba bagażnika, ale denerwuje czasem jego mało regularny kształt z wnikającymi nadkolami - kto wozi wózek dziecka wie o czym mówie. Niemniej Emmaljunga w rozmiarze xxl się zmieściła wraz z gondolą
- mimo prezyjnej skrzyni biegów osobiście wolałbym, by lewarek był nieco krotszy
- aby zamknąc jakiekolwiek drzwi trzeba użyć wyraźnie więcej siły niż w innych autach. Z drugiej strony oszczędzam na siłowni

- kula w łeb temu, kto wymyslił, by każde uruchomienie spryskiwacza tylnej szyby skutkowało 4-krotnym zalaniem tak obfitym, że szok. Pocieszeniem jest oddzielny zbiornik do spryskiwacza tylnej szyby, który uzupełnia sie po otwarciu klapy kufra. Niemniej, nigdy w żadnym aucie nie kupowałem tak często płynu do spryskiwaczy - pomijam tu ten wyciek, o którym wspominałem wcześniej.

- druga kula w łeb za brak kontrolki właczonych świateł. Zarówno mijania jak i pozycyjnych. Co prawda mam automatycznie włączające się światła, ale co z tego, skoro w Polsce obowiązuje nakaz jazdy non stop na światłach, więc po wyjeździe z garazu gasna one samoczynnie. Trzeba więc nauczyć sie pamietać, że sie je właczyło. Na szczęście zapomnieć się nie da o wyłaczeniu, bo wyje brzęczek

- jak już narzekam, to po całości - za nisko ulokowano ekran navi, no ale tak to kiedys się robiło. Na pocieszenie, wskazania navi, a dokładniej odległośc od danego skrętu powtórzona jest na wyświetlaczu kompa pomiedzy zegarami głównymi.

- zimą oczywiście trzeba pamietać, że mamy do czynienia z tylnym napędem, co w połaczeniu ze sporym momentem przenoszonym na oś napędową jest dośc wymagające gdy jest naprawde sliśko, ale za to na suchym...


Generalnie, jestem b. zadowolony z mojego Touringa, do tego on mi sie naprawde podoba. Co prawda wolałbym, by mi spalał ze 2 litry więcej i miec pod butem cudownego 6-cylindrowego diesla, ale niestety... Póki co pociesza mnie łańcuchowy napęd rozrządu i bezobsługowy silnik (odpukac), ktory jest takim rozsadnym wyborem. I tyle po tych dwóch latach...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: don_pazurro==>BMW E46 320d Touring
PostNapisane: 24 czerwca 2010, 20:09 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 34
Posty: 2969
Lokalizacja: Warszawa/RAJ
Moje BMW: e34
Kod silnika: M50B25
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... &start=320
dobrze tak popatrzeć na takie auto ;)

_________________
Jadę nisko o progi trę miską !!
https://www.facebook.com/JadeNiskoOProgiTreMiska


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: don_pazurro==>BMW E46 320d Touring
PostNapisane: 24 czerwca 2010, 20:39 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 7229
Lokalizacja:
Moje BMW: E36 & E46
Kod silnika: M42 & M52
...ja to nie wiem czym wy się tak podniecacie... zwykły czarny turas... :dontgetit: :suchy: łeee....

























...no nic... musiałem tak zacząć bo było by za łatwo :P Piękna czarnula... fajnie skomponowana... środek idealny ale pomyśl o przednim fotelu który zaczyna się przecierać.. łatwiej zapobiegać niż łatać ;) Nie ma się czego czepić i to najważniejsze :) dbaj o nią i niech Ci służy.... i nie słuchaj przemo78... bo do turasa to 18" muszą być :hyhy: :hyhy: ale am to zrozumiesz ;) reszta opisu jak doczytam Twoją telenowelę :D

_________________
Sprzedam fele 16" + roczne opony...
E36 ALPINWEISS... Sprawdź... :hyhy:
E46 COSMOSSCHWARZ... Sprawdź... :hyhy: :hyhy: Nowe foty strona 31!!!!!!!!!!!!!!!!!
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: don_pazurro==>BMW E46 320d Touring
PostNapisane: 24 czerwca 2010, 20:50 
Offline
Forumowicz

Wiek: 32
Posty: 251
Moje BMW: e46 touring 320d
Kod silnika: M47N
fajny, przebieg też git widać że dbasz i doglądasz autka

czego by sie tu czepić? no sam nie wiem, graty


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: don_pazurro==>BMW E46 320d Touring
PostNapisane: 24 czerwca 2010, 20:52 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 64
Lokalizacja: Warszawa
Garaż: www.testysamochodowe.pl
dzięki za sugestie. Co do felg, miałem juz 18-tki i dziekuje. Z wiekiem zwyciężyła u mnie praktyczność.

ostatnio zrobiłem to:

przyszla pora na male inwestycje zwiazane z eksploatacja auta. Miesiąc temu wymienilem:
- przednie tarcze (bosch) i klocki (ATE)
- łączniki stabilizatora
- tuleje zawieszenia tylnego (coś stukało i pierwsza mysl była, że amory, ale badanie wykazało sprawnośc wszystkich na poziomie 72-74%), serwis bezbłednie to zdiagnozował
- świece: NGK (profilaktycznie, bo palił na dotyk)
- odgrzybianie klimy i sprawdzenie ukladu
- wymiana płynu hamulcowego

całość zamknęła się w kwocie 1,6 tys. zł, więc uważam, że przyzwoicie


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: don_pazurro==>BMW E46 320d Touring
PostNapisane: 24 czerwca 2010, 21:34 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1043
Lokalizacja: Szczecin
Moje BMW: g30
Kod silnika: b58
Garaż: było e46 M47N, było G31 b47 , jest G30 B58
rzuć okiem na poduchy pod silnikiem i skrzynią to pozbędziesz się drgań;) Auto mi się bardzo podoba, wyposażenie :ok:

ps światła da się zaprogramować żeby włączały się razem z zapłonem zawsze.

_________________
Oceń moje bmw


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 28 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 62 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL