BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 9 maja 2024, 07:55

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1




Utwórz nowy temat Ten temat jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 12 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Użytkownik Allegro - Problem
PostNapisane: 4 lutego 2010, 19:13 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 32
Posty: 98
Lokalizacja: Bydgoszcz
Moje BMW: Brak
Witam. Mam pewien problem. Na Allegro wystawiłem grę "Oddworld Abe's Oddysse" w idealnym stanie. Pewien Allegrowicz kupił ją ode mnie za kwotę około 60zł. Pieniądze przelał na moje konto, wysłałem listem priorytetowym i myślałem że wszystko jest OK. Jednak nie... :/ Stan gry był w stanie idealnym [pudełko bez pęknięć (miało jeszcze połysk), płyta nie miała rys, instrukcja była w nienaruszonym stanie] . Trzeba zaznaczyć że wszystko odbywało się na początku grudnia. 11 grudnia wystawiłem mu pozytywny komentarz, jednak on mi żadnego do dnia dzisiejszego. Grę zapewne dostał maksymalnie 15 grudnia, 2 lutego dostałem takiego maila:
Cytuj:
Witam. Sprzedałeś mi jakiś czas temu Abe's Oddysee który miał być w stanie IDEALNYM. Chcę poinformować, że gra, którą mi przysłałeś nie jest w stanie idealnym a co najwyżej dobrym, przy czym tak zabezpieczyłeś przesyłkę, że pudełko było pęknięte po otwarciu paczki, no ale to już mniej istotne. Jestem niezadowolony z tej transakcji, ponieważ płacąc ponad 60zł za grę mam prawo wymagać od sprzedawcy towaru zgodnego z opisem, co w tym przypadku nie miało miejsca - płyta miała zawyżony stan w opisie.

Chcę odesłać do Ciebie grę w nienaruszonym stanie i domagam się w tym przypadku zwrotu pieniędzy. Proszę o szybką odpowiedź.

Pozdrawiam.


Odpowiedziałem:
Cytuj:
Witam! Odpowiadając na Pana maila informuję, iż zgodnie z przepisami ustawy z dnia 02 marca 2000 "O ochronie niektórych praw konsumentów oraz o odpowiedzialności za szkodę wyżądzoną przez produkt niebezpieczny" (DZU nr 22, poz. 271 z późniejszymi zmianami) możemy odstąpić od umów zawartych między innymi - na odległość (np. wysyłka przez internet). Co do zasady, na odstąpienie od tak zawartej umowy sprzedaży mamy 10 dni. W przedmiotowej sprawie ten termin został przekroczony wielokrotnie. Wydaje mi się że powodem który skłonił do napisania przez Pana maila jest fakt że gra się po prostu Panu znudziła. Sprzedana gra była praktycznie nie używana stąd jej określenie stanu jest idealne. Mając na uwadze powyższe fakty z przykrością muszę Pana poinformować że zgodnie z przepisami Pana reklamacja jest bezzasadna. Co do uszkodzenia opakowania gry należało złożyć reklamację do Poczty Polskiej świadczącej usługę. Pozdrawiam.


Odpisał:
Cytuj:
Powodem do napisania maila jest fakt, ze towar jest niezgodny z opisem. Opis zapewniał, ze płyta jest w stanie idealnym, co bylo jedynym powodem zakupu tej gry za taka kwotę. Rzeczywisty stan jest inny, na plycie pełno jest mikro rys, płyta wygląda na intensywnie mechanicznie czyszczoną lub raczej polerowaną. Jest to bardzo dobrze widoczne patrząc pod światło. W jednym z maili również zapewniałeś o idealnym stanie gry, czym wprowadziłeś mnie w błąd.

Odnośnie sugestii - posiadam inny egzemplarz tej gry, jestem kolekcjonerem. Grę przeszedłem w 2000r, nadal uważam ją za jedną z najlepszych platformówek 2D w historii PlayStation, wiec proszę nie sugeruj mi, że mi się "gra znudziła" i dlatego chcę ją zwrócić.

Stan produktu, ktory mi sprzedałeś znacząco odbiega od opisu z aukcji i moich oczekiwań, płacąc taka kwotę mam prawo wymagać towaru zgodnego z opisem.


Proponuje 2 rozwiązania tej sytuacji:
1. Odeślę Ci na mój koszt grę w stanie nienaruszonym i zwrócisz mi kwotę za którą kupiłem grę. Gra wraca do Ciebie.
2. Zwrócisz mi co najmniej 50% wartości zakupionego towaru a gra zostanie u mnie. Tyle jest warty ten produkt w tym stanie w jakim jest faktycznie (pomijam pęknięte pudełko, którego uszkodzenie spowodowało w 50% nieodpowiednie zabezpieczenie towaru przed uszkodzeniem i w 50% Poczta Polska.)

Proszę się zastanowić i dokonać wyboru.
Nie sugerujmy sobie złych intencji przy tej transakcji. Nie jest to pierwsza tego typu sytuacja w moim przypadku, jak do tej pory dochodziłem ze sprzedającymi do porozumienia o czym niech świadczą moje komentarze. Na współpracę liczę i tym razem.

Pozdrawiam


Odpisałem mu:
Cytuj:
Szanowny Panie. Nie wiem co było powodem zakupu przez Pana gry, mnie dziwi jeden fakt że po prawie 2 miesiącach od zakupu stwierdza Pan, że zakupiona gra nie spełnia Pana oczekiwań. Przytoczyłem Panu numer Dziennika, który reguluje kwestie oraz terminy ewentualnego zwrotu zakupionego za pośrednictwem internetu towaru. Ja ze swojej strony uważam że gra była w stanie idealnym gdy ją wysyłałem do Pana, na chwilę obecną jej stan jest mi nie wiadomy. Dlatego jedna i druga propozycja rozwiązania tej sprawy jest nie do przyjęcia. Pierwsza propozycja nie gwarantuje mi, że otrzymam towar w stanie takim jakim go wysłałem, a druga propozycja wygląda mi, że chce Pan zaoszczędzić 30 zł. Jednocześnie upłynął już termin wykonania zwrotu - zgodnie z ustawą. Zadaniem ustawy jest ochrona praw kupującego jak i sprzedającego. Umożliwia Panu w przypadku otrzymania wadliwego towaru na zwrot w terminie dziesięciu dni a sprzedającemu daje zapewnienie, że skoro w ciągu dziesięciu dni taki zwrot nie został wykonany to kupujący uznał jakość towaru za odpowiadający jego oczekiwaniu Fakt, że wystawiłem Panu pozytywną opinię dotyczy jedynie przebiegu samej transakcji. Podsumowując nie jestem zainteresowany proponowanymi przez Pana rozwiązaniami.


Odpowiedział:
Cytuj:
Rozwiewam twoje wątpliwości:

Nie musisz mi przytaczać treści ustawy, którą znam w całości, uwierz.

Dla mnie, z mojego punktu widzenia [kolekcjonera], stan tej gry jest nie do przyjęcia jako Idealny.

"Szanowny Panie.
Nie wiem co było powodem zakupu przez Pana gry"
- JEDYNYM powodem zakupu tej gry był opis jej stanu zawarty w aukcji i twoje zapewnienie w mailu o stanie Idealnym [Idealny stan CD=bez rys, lub nieliczne i nieznaczące]. Gry w stanie idealnym tak nie wyglądają, znam się na rzeczy.

"Ja ze swojej strony uważam że gra była w
stanie idealnym gdy ją wysyłłem do Pana, na chwilę obecną jej stan jest
mi nie wiadomy."
- Stan jest dokładnie taki sam jak wtedy, gdy do mnie dotarła. Jeżeli już tak bardzo wątpisz w moją uczciwość, to wymienię pęknięte pudełko tej gry na pudełko od innej gry w stanie idealnym. Poza tym gdy ją odeślę, to będziesz mógł zapoznać się z jej stanem zanim zwrócisz mi pieniądze, czyż nie?!

Proponuję Ci uczciwe zasady - ja oddaję grę w stanie nienaruszonym, a ty mi zwrócisz za nią pieniądze (ewentualnie na prośbę mogę jeszcze wymienić na mój koszt pudełko na nie pęknięte). Jeżeli chcesz, to możesz odjąć od ceny gry koszty poniesione na prowizję od sprzedaży dla Allegro. Jeżeli ktoś na tej transakcji może stracić pieniądze, to jestem to ja = wymieniam pudełko + płacę za przesyłkę po raz drugi + pokrywam koszty prowizji Allegro. (Nadal wątpisz w moje dobre intencje?) Ty otrzymujesz swoją grę z powrotem a po zapoznaniu się z jej stanem oddajesz mi kwotę, którą za nią zapłaciłem. Potem możesz grę wystawić ponownie i nie ma problemu. A ja, no cóż, będę nadal poszukiwał Abe's Oddysee w stanie Idealnym na ebay i Allegro. Chcę to załatwić na normalnych uczciwych zasadach, które przedstawiłem powyżej.

Zastanów się i odpowiedz czy dojdziemy do porozumienia, na co liczę w tym przypadku.
Będę czekał na decyzję.

Pozdrawiam


Powiedzcie mi czy mogę nie oddawać mu tych pieniędzy bez żadnych problemów (policja, sąd)? Negatywny komentarz na Allegro mi zwisa generalnie tylko nie chce mieć z tego jakiś poważniejszych problemów.

_________________
E36 Coupe Obrazek
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Użytkownik Allegro - Problem
PostNapisane: 4 lutego 2010, 19:54 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 45
Posty: 429
Lokalizacja: Zamosc
Moje BMW: E46 328i ,
Kod silnika: M52TUB28
- Nie zrobiłeś nic co może wydawać się choćby nieuczciwe, Sprzedałeś grę w dobrym stanie, a że przyszła uszkodzona to nie Twoja wina;
- Po prawie dwóch miesiącach Koleś nie ma żadnych możliwości do reklamacji
(zakupy internetowe 10 dni na złożenie reklamacji)
- w realu nie ma nawet rękojni która obejmowała dwa tydodnie tylko "(Wady fabryczne ukryte}
- Może Ci co najwyżej negatywa wystawić.

Odpisz Kolesiowi niech spada, bo to jest nawet Nienormalne aby chcieć coś od sprzedającego po takim okresie, kolo przeszedł pewnie gre i teraz kombinuje....

_________________
Obrazek

Uploaded with ImageShack.us


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Użytkownik Allegro - Problem
PostNapisane: 4 lutego 2010, 20:28 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1349
Lokalizacja: Elbląg
Moje BMW: e34, e39
Kod silnika: m50b25, m51b25
Garaż: e34 m50b25
e39 m51b25
Najlepiej nic nie odpisuj, niech sie spina
Nie ma co sie klucic z pajacami, niech sobie pisze, śadem jak bedzie straszyc to najwyzej pujdziesz na sprawe a tam koles zaplaci 300zł za koszta sadowe, to wszystko

_________________
Drift the way to free my soul,
Another day, another way,
Fading into the air,
Just to stay alive...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Użytkownik Allegro - Problem
PostNapisane: 5 lutego 2010, 17:32 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 16
Posty: 1476
Lokalizacja: WG
Moje BMW: E-36/E-46
Kod silnika: M50B20 S2/M54B30
Garaż: Blaszany
Dokładnie po takim czasie używania może sobie najwyżej popisać maile.Czas na reklamacje minoł i nie masz się czym przejmować.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Użytkownik Allegro - Problem
PostNapisane: 6 lutego 2010, 19:41 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 32
Posty: 98
Lokalizacja: Bydgoszcz
Moje BMW: Brak
Dzięki chłopaki za pomoc. Temat można zamknąć ;)

_________________
E36 Coupe Obrazek
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Użytkownik Allegro - Problem
PostNapisane: 6 lutego 2010, 21:15 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 729
Lokalizacja: Siemianowice Śląskie
Moje BMW: E65 & Megane III
Kod silnika: 735i
hahahaha nie no ja akurat mam codziennie fajne maile od niektórych ułomnych allegrowiczów bo sprzedaje części do samochodów ale ten typ też jest dobry :D, mi za te 60zł to nie chciałoby się tyle maili pisać :D, a wogóle bezczelne jest to, że po 2 miesiącach mu się 'przypomniało'

olej typa, jakbyś mu sprzedał coś za 600zł to może i by mógl zrobić sprawe (którą i tak by przegrał z góry) ale za 60zł to wszyscy po kolei gdzie pójdzie wyśmieją go ostro :D

_________________
nie regulaminowy podpis


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Użytkownik Allegro - Problem
PostNapisane: 4 kwietnia 2010, 15:12 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 813
Lokalizacja: Oświęcim
Moje BMW: e36 328i Cabrio
Kod silnika: M52B28
Pewnie jest napakowanym kokonem i szuka pretekstu zeby Ci przylozyc :rotfl: tak ze spodziewaj sie wizyty ;)

A tak na serio to napisales mu wyraznie ze nie masz obowiazku oddawania mu tych pieniedzy wiec nic Ci nie grozi. No moze tylko to co napisalem wyzej ;) Tutaj moze liczyc tylko na Twoja dobra wole i tyle.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Użytkownik Allegro - Problem
PostNapisane: 4 kwietnia 2010, 19:35 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 9443
Lokalizacja: PL
Hehe ale kozak po 2 miesiacach stwierdzil,ze cd mu sie nie podoba i chce go odeslac :rotfl: :rotfl: :rotfl:
Olej typa.

_________________
BMW E46 Touring
viewtopic.php?f=6&t=150081&start=0


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Użytkownik Allegro - Problem
PostNapisane: 5 kwietnia 2010, 07:31 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 35
Posty: 782
Lokalizacja: Jaworzno (Śląsk)
Nie przejmuj się, po takim czasie on nie ma żadnych praw.

Może przeszedł całą grę i szuka Janka, najlepiej nie odpisywać i niech gość się wnerwia :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Użytkownik Allegro - Problem
PostNapisane: 26 kwietnia 2010, 20:39 
Offline
Zacna persona forum

Wiek: 33
Posty: 2450
Lokalizacja: Radom
Moje BMW: E92
Kod silnika: 2.5
najlepiej niech rozpędzi się i uderzy w drzewo;) zał gościa;D


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Użytkownik Allegro - Problem
PostNapisane: 26 kwietnia 2010, 21:01 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 32
Posty: 98
Lokalizacja: Bydgoszcz
Moje BMW: Brak
Problem już daaaaawno rozwiązany.
Ludzi nie odkopujcie starych tematów :P Najlepiej będzie jak temat moderatorzy zamkną :)

_________________
E36 Coupe Obrazek
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Użytkownik Allegro - Problem
PostNapisane: 26 kwietnia 2010, 21:14 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 45
Posty: 7448
Lokalizacja: Toruń
Moje BMW: e39 530d
Kod silnika: M57D30
Garaż: www.tinyurl.com/podol-e39
Gnapek napisał(a):
Problem już daaaaawno rozwiązany.
możesz napisać jak się sprawa skończyła?

_________________
Obrazek
Kupię deskę w skórze.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Ten temat jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 12 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 23 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL