BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 19 kwietnia 2024, 01:08

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1




Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 10 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [e39] 520-525 a golf 1.8T
PostNapisane: 9 października 2011, 09:32 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 3
Witam serdecznie wszystkich forumowiczów,

Z góry przepraszam jeśli umieściłem temat w nieprawidłowym dziale, lecz jestem tu nowy i za bardzo nie wiedziałem gdzie go napisać :niepewny:

Planuję kupno autka w niedługim czasie. Moim dotychczasowym typem było tylko i wyłącznie e39 520i ew. 523/525. Jednakże ostatnio przejechałem się także golfem IV 1.8T i ku mojemu zdziwieniu nawet ładnie szedł jak na tę półkę aut. Jest on jakieś 250kg lżejszy od piąteczki, więc na pewno jest od niej żwawszy, jednak mi nie podobają się za bardzo takie mrówki. Ja wole masywne auta, tym bardziej że piątka podoba mi się najbardziej.

Tu właśnie mam dylemat i pytanie do Was, drodzy forumowicze, dotyczące kosztów eksploatacyjnych. Nie chciałbym kupić skarbonki bez dna (na auto chcę przeznaczyć ok. 16tys zł, nie więcej). Nie chcę też na pewno diesla (uważam że jego miejsce powinno być tylko w tirach...). Zanim postanowiłem napisać ten temat, poczytałem sporo na forum opinii innych użytkowników i ich wydatków na swoje auta to się przeraziłem. Czytałem także na temat 520i i mułowatości tego silnika, jednak jechałem takowym i muszę przyznać że nie jest aż tak tragiczny. Odczucia zapewne moje są trochę mało obiektywne gdyż chwilowo jeżdżę golfem sdi, który ma ok. 68 koni i doprowadza mnie do płaczu zarówno swą pracą, dźwiękiem jak i przyspieszeniem. Liczę na Was drodzy forumowicze i na Wasze dobre rady :)

pozdrawiam,
Sheo


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e39] 520-525 a golf 1.8T
PostNapisane: 9 października 2011, 21:58 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 355
Lokalizacja: Sandomierz-Tarnobrzeg
Moje BMW: e39
Kod silnika: m52
chcesz kupic to kup 2.8 ale ci przyznam sie co do eksploatacji tego nie jest tani samochod a wkladajac pordoby daleko na tym nie zajdziesz plus stan naszych drog ma kolego ktory kozaczyl mial wczensiej e34 i przesiadl sie na e39 pozniej sprzedal samochod bo mowi ze pascia kupila bo czesci kosmicznie kosztuja e39 autko masywne co za tym idzie bezpieczne :) makamety e39 jak pisalem zawieszenie ;/ sprzegla ale jak wszedzie z czasem sie cos zuzywa ;)

_________________
BMW nie rower pedałować nie trzeba xD


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e39] 520-525 a golf 1.8T
PostNapisane: 10 października 2011, 14:54 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 10
Moje BMW: BMW e96
BMW nigdy nie słynęło z oszczędności w spalaniu zważywszy na masę i sporej mocy silniki.
Golfy to inny segment rynku i konsumentów, bardziej masówka.
BMW jest kierowana do ludzi aktywnych i nieco zamożniejszych. Zobaczyć to można odwiedzając ASO :przestraszony:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e39] 520-525 a golf 1.8T
PostNapisane: 10 października 2011, 20:42 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 3
Mówiąc o kosztach eksploatacyjnych miałem na myśli części i awaryjność auta, nie spalanie ;) Czy stare bmki kierowane są do ludzi zamożnych ? :zdziwko: Osoba zamożna nie kupiła by raczej 12 letniej bmki o małym litrażu, chyba że mamy różne definicje w głowach człowieka zamożnego. Abstrahując od tego, nie chcę po prostu mieć auta po to by pakować w nie tysiące oraz nie chcę mieć także auta które non stop by stało w warsztacie :| Golfem wymienionym powyżej poruszam się już 3 lata i jedyne co było w nim wymieniane to rozrząd, olej, klocki/tarcze no i wycięty został kata. Samochód ten jest po prostu bezawaryjny (98 rok). Znajomego mam taksówkarza co jeździ 530d w touringu i mówi że od półtorej roku odpukać nic się poważnego nie dzieje. Z drugiej strony czytam posty na forach i widzę jak użytkownicy pakują tysiące w części i robocizny. Stąd właśnie moje pytanie. Żeby nikt mnie źle nie zrozumiał, nie chcę auta na rok by je wyżyłować i jedyne co do niego kupić do płyn do spryskiwaczy i benzynę. Chciałbym mieć w miarę możliwości bezawaryjny samochód, który nie nawali mi w najmniej oczekiwanym momencie. Oczywiście zdaję sobie sprawę że samochód to rzecz mechaniczna i czasem może coś nawalić, wtedy po prostu trzeba się trochę wypruć z pieniędzy.

pozdrawiam serdecznie,
Sheo


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e39] 520-525 a golf 1.8T
PostNapisane: 10 października 2011, 20:43 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 2777
Lokalizacja: Łódź
Moje BMW: 535d++
Kod silnika: N57S
Łatwiej jest spotkać zadbanego golfa niz zadbane e39...

_________________
BMW F10 535D @ 450KM chip by Tc-Performance.eu


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e39] 520-525 a golf 1.8T
PostNapisane: 10 października 2011, 21:22 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 172
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=86223
sheo, miałem kiedyś a3 1.8T 180KM, silnik ten sam co w golfach - auto miało bardzo mocne odejście i nieden miał z nim problem a do tego było praktycznie bezobsługowe. Przez rok zrobiłem 35 tyś i wymieniłem tylko płyny i paski


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e39] 520-525 a golf 1.8T
PostNapisane: 11 października 2011, 18:57 
Offline
Forumowy terrorysta
Avatar użytkownika

Posty: 15729
sheo napisał(a):
chwilowo jeżdżę golfem sdi,

sheo napisał(a):
jednak mi nie podobają się za bardzo takie mrówki. Ja wole masywne auta, tym bardziej że piątka podoba mi się najbardziej.


Sam odpowiedziałeś na pytanie co wybrać, a ile włożysz kasy w nowy nabytek zalezy od tego czy trafisz na zadbany egzemplarz, dotyczy to każdej marki.

_________________
Styl mojej wypowiedzi zależny od poziomu rozmówcy. Inteligentnych cenię.
Z szukających atencji, żałosnych frustratów, ignorantów kręcę bekę.LOL


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e39] 520-525 a golf 1.8T
PostNapisane: 11 października 2011, 19:27 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 7390
Lokalizacja: Lublin
Moje BMW: E91 LCI
Kod silnika: N53B30A
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=157967
Utrzymanie golfa raczej będzie tańsze, ale jak się coś z turbo zacznie dziać to już ta różnica jest zniwelowana.

Zresztą jak reno zauważył, wolisz E39.

Na 525i 16k będzie raczej mało (dopiero w polifcie) ale na 523i/528i jak najbardziej.

_________________
Obrazek

Typer EURO 2016 - I miejsce


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e39] 520-525 a golf 1.8T
PostNapisane: 11 października 2011, 20:39 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 3
Dziękuję bardzo za odpowiedzi :) wybiorę na 99,9% bmkę, tylko teraz muszę poszukać w miarę zadbanego egzemplarza :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e39] 520-525 a golf 1.8T
PostNapisane: 11 października 2011, 21:37 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 5199
Moje BMW: E46
Kod silnika: m52tub28
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=112464
sheo napisał(a):
tylko teraz muszę poszukać w miarę zadbanego egzemplarza :)
Trochę to potrwa :)

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 10 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 4 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL