BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 28 marca 2024, 17:17

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1




Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 40 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [e46] Utrzymanie 330d a 328i LPG
PostNapisane: 3 grudnia 2011, 20:35 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 33
Posty: 5029
Lokalizacja: DLU / dolnośląskie
Moje BMW: E36 Touring
Kod silnika: M43B18
Piszę w imieniu bendzamina, bo chłopak ma znowu bana na forum :D


"Witam

Od kąd zaczałem sie po przerwie tą marką ponownie interesować od razu przykuło moją uwage e46 330d, jednak ceny paliw rosną, stosunek ON a PB taki jaki jest i wpadłem na pomysł kupna 328i plus LPG, rocznie śmigam prywatnym autem (takie byłoby BMW) około 35 tys km, kupując 328i wolałbym bez gazu, sam założyć. Teraz pytanie jak sie będzie przy takim przebiegu prezentował koszt utrzymania tych aut? Dodam, że auto miało by zostać ze ną na 3-4 lata. Jeżeli padłoby na benzyne to musi być gaz (stety lub też nie). Zastanawiam sie ponieważ jedni mówią diesel mniej pali, drudzy, że jest bardziej podatny na usterki sam nie wiem co o tym myśleć... Opłaca sie w dziejszych realiach instalować LPG do auta na najbliższe 3-4 lata? Co do spalania to w gre wchodzi tylko manual w silniku benzynowym."

_________________
Obrazek
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] Utrzymanie 330d a 328i LPG
PostNapisane: 4 grudnia 2011, 15:01 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 43
Posty: 4674
Lokalizacja: Września
Moje BMW: E60
Kod silnika: M54b25
Garaż: www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=60&t=137687 Днепр
Ja bym wybrał z tych 2 328i nawet gdyby było bez LPG.

_________________
Audi80 '90 1.6 2EE (X2004 - IV2008)
AudiA4 '95 2.8 AAH quattro (IV2008 - VII2009)
530d avant (IX2009 - X2010)530d
E38 740i (I 2011 - XII2017)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] Utrzymanie 330d a 328i LPG
PostNapisane: 4 grudnia 2011, 15:10 
Offline
Uzależniony od forum :)

Wiek: 33
Posty: 7716
Lokalizacja: Bolesławiec
Garaż: Mercedes E63 AMG 514KM 2007
Audi A4 b9 2.0TFSI 252KM 2018
Przy takich przebiegach instalacja zwróci się momentalnie. Kalkulator opłacalności pokazuje 4mies. Diesel będzie już w tej chwili miał trochę więcej nakulane niż benzyniak. Koszty paliwa będą niższe w przypadku 328. To samo tyczy się napraw. Z tych dwóch wybrałbym 328+lpg :ok:

_________________
Kiedy ostatni raz wstałeś i pojechałeś na przejażdżkę. Nie dokądś, nie po coś-po prostu by pojeździć. To jest wspaniałe. Bez Telefonu.
Nic mi nie przeszkadza. Tylko ja w mojej małej metalowej skorupie. Czas do myślenia, uporządkowania myśli.
Jeremy Clarkson


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] Utrzymanie 330d a 328i LPG
PostNapisane: 4 grudnia 2011, 15:23 
Offline
Forumowicz

Posty: 150
Lokalizacja: Milanówek
Moje BMW: 320D
Kod silnika: M47N
328i + lpg
Koszty instalacji i paru dupereli zwrócą się w mniej niż rok przy przebiegu 3000km na miesiąc.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] Utrzymanie 330d a 328i LPG
PostNapisane: 4 grudnia 2011, 22:37 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 33
Posty: 5029
Lokalizacja: DLU / dolnośląskie
Moje BMW: E36 Touring
Kod silnika: M43B18
Od bena:

"Mroova81
Bez gazu nie wchodzi w gre żadna benzyna szczerze mówiąc.

do 20 tys można szukać jakiego 328 przed fl?
Z tego co patrze to za te pieniadze więcej Coupe niż sedanów, niektóre przyciagają wzork :) Auto byłoby szukane pewno po nowym roku, ale może ktoś obeznany jak stoją takie nie najgorsze sztuki.

A jak jest z kosztami serwisów itd, duża różnica? Jakie przebiegi bez grubego serwisu 328 wytrzyma?"

_________________
Obrazek
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] Utrzymanie 330d a 328i LPG
PostNapisane: 4 grudnia 2011, 22:42 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 2371
Lokalizacja: Skierniewice
Moje BMW: e32
Kod silnika: m60b40
KaroleK napisał(a):
do 20 tys można szukać jakiego 328 przed fl?

powinneś coś znależc mi się udało :hyhy:
KaroleK napisał(a):
Jakie przebiegi bez grubego serwisu 328 wytrzyma?"

zależy co masz na myśli mówiąc grubszy serwis :)

_________________
Obrazek

Bo najważniejsza jest Pasja


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] Utrzymanie 330d a 328i LPG
PostNapisane: 4 grudnia 2011, 23:06 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 33
Posty: 5029
Lokalizacja: DLU / dolnośląskie
Moje BMW: E36 Touring
Kod silnika: M43B18
Od Bena:

"interesowało by mnie coś takiego jak ty killer, chociaz chetniec coupe, jednak majac do wyboru dobrze wyposażonego sedana, a biedne coupe wziałbym sedana. Interesuje mnie najbarziej multifunkcja, skóra, climatronic, 4x el szyby, xenon i chętnie grzabe pupy.

Mówiąc grubszy serwis mam na myśli po prostu generalke, żeby sie nie okazało ze kupie 328 które ma 250 tys nalatane i bede musiał w nie 5 tys wsadzić"

_________________
Obrazek
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] Utrzymanie 330d a 328i LPG
PostNapisane: 4 grudnia 2011, 23:12 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 33
Posty: 8579
Lokalizacja: Lubelskie LJA
Moje BMW: Mercedes-Benz CLS
Kod silnika: 320CDI 7G-Tronic
Garaż: 93' E36 Sedan Calypsorot
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=107879

99' E46 Coupe Topasblau
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=119679

07' CLS W219 7G-Tronic
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=55&t=151028
Ben, No Marcinie jak kupisz 328Ci to będziesz moim idolem, wszystkie V8 w okolicy będą Twoje, Condora też !

Pierd*l klekota... rób niskie sześć do sety!

_________________
"Nie sztuką jest zwrócić uwagę swoim autem spojlerami i laminatami, sztuką jest zrobić to bez nich"
Obrazek
Był: 93' E36 Sedan 316i Calypsorot Metallic - Bimbrowóz (2009-2012)
Był: 99' E46 Coupe 320Ci Topasblau - Smerfeta (2012-2015)
Jest: 07' Mercedes-Benz CLS W219 320CDI 7G-Tronic - Czarna Locha (2015-Obecnie)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] Utrzymanie 330d a 328i LPG
PostNapisane: 5 grudnia 2011, 10:30 
Offline
Forumowicz

Posty: 150
Lokalizacja: Milanówek
Moje BMW: 320D
Kod silnika: M47N
Kupowanie e46 328i z bogatym wyposażeniem w stanie idealnym do 20tyś to szukanie sobie problemu!
Ale nie mówię że igły w stogu siana nie można znaleźć :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] Utrzymanie 330d a 328i LPG
PostNapisane: 5 grudnia 2011, 22:17 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 33
Posty: 8579
Lokalizacja: Lubelskie LJA
Moje BMW: Mercedes-Benz CLS
Kod silnika: 320CDI 7G-Tronic
Garaż: 93' E36 Sedan Calypsorot
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=107879

99' E46 Coupe Topasblau
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=119679

07' CLS W219 7G-Tronic
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=55&t=151028
Od Bena:

"Chętnie bym zobaczył jak sie kalkuluje cena przejechanego kilometra w 330d i 328lpg, mógłby ktoś posiadający taką motorownie przekalkulować to? Byłbym wdzięczny, druga sprawa krzysiek80r ja nie szukał jakiegoś wypasu, tylko nie najbiedniejszej wersji, nie wymagam 16;9 automatyki foteli itd, tylko coś troszkę ponad podstawę.
Paliwo:
Średnia cena paliwa: ?
Koszt paliwa: ?
Koszt jazdy : ? zł/km

Takie coś by mnie interesowało, no i jak wygląda sprawa mechaniki, 2,8 będzie tańsze i rzadziej będzie odwiedzało serwis? Nawet nie musi mieć do 2,8 gazu chciałbym po prostu mieć jakiś obraz."

_________________
"Nie sztuką jest zwrócić uwagę swoim autem spojlerami i laminatami, sztuką jest zrobić to bez nich"
Obrazek
Był: 93' E36 Sedan 316i Calypsorot Metallic - Bimbrowóz (2009-2012)
Był: 99' E46 Coupe 320Ci Topasblau - Smerfeta (2012-2015)
Jest: 07' Mercedes-Benz CLS W219 320CDI 7G-Tronic - Czarna Locha (2015-Obecnie)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] Utrzymanie 330d a 328i LPG
PostNapisane: 5 grudnia 2011, 23:16 
co do kosztów 3.0d są 2 tematy i jest wszystko napisane:
viewtopic.php?f=75&t=82062
viewtopic.php?f=75&t=86094
z moich doświadczeń za kilometr wychodzi podobnie, może trochę więcej z tym, że teraz większe są koszty paliwa. 330d nie jest tanim w utrzymaniu samochodem, za głowę się złapałem jak podliczyłem wszystkie koszty i ile na miesiąc wydaję oprócz paliwa, bo jakoś w ogólnych wydatkach to ginie, a nazbierało się całkiem sporo, mimo, że głównie robię eksploatację. Same inspekcja olejowa to wydatek ponad 600 zł (ja wymieniam wszystkie filtry, bo zazwyczaj raz na rok u mnie wychodzi). Pewnie też koszty trochę mi podnosi warsztat do którego zazwyczaj odstawiam samochód (robią tylko BMW). Kiedyś rozmawiałem z właścicielem to stwierdził, że najwięcej interesu mają właśnie na dieslach, bo benzyna zazwyczaj robi tylko eksploatację.
Ja bym brał benzynę, jak nie potrzebujesz bagażnika to dużą butlę, żeby co chwila nie tankować i ewentualnie zostawić możliwość zmiany butli na taką w kole, jeśli to nie problem. Chociaż z drugiej strony nie zdziwię się jeśli moim kolejnym autem będzie e90 330d :P


Góra
  
 
 Tytuł: Re: [e46] Utrzymanie 330d a 328i LPG
PostNapisane: 5 grudnia 2011, 23:43 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 30
Posty: 462
Lokalizacja: Bydgoszcz
Moje BMW: Marzenia
smietnik, ale coś sie psuje? po prostu wymieniasz to co trzeba? Jakie przebiegi robisz?

:hurra: :hurra:

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] Utrzymanie 330d a 328i LPG
PostNapisane: 5 grudnia 2011, 23:59 
raczej powiedziałbym, że bardziej eksploatacja i wymiany jeśli coś tego wymaga np. tuleje w zawieszeniu, poduszki silnika, klocki hamulcowe, itp... Z takich bardziej awarii to przeciekający przewód od wspomagania (ale to akurat nie było kosztowne) i jeden padnięty wtrysk. Przebiegi raczej mam nieduże, jak dotąd w 20 miesięcy 32 tys km i to jest też trochę zawyżone przez objazdowe wakacje w tym roku.


Góra
  
 
 Tytuł: Re: [e46] Utrzymanie 330d a 328i LPG
PostNapisane: 11 grudnia 2011, 13:44 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 7257
Kod silnika: BCY+
Dziękuje panowie za pomoc, jak dobrze pójdzie to stane sie posiadaczem 328 :hyhy: Ale nie obiecuje :looka:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] Utrzymanie 330d a 328i LPG
PostNapisane: 11 grudnia 2011, 22:11 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 2371
Lokalizacja: Skierniewice
Moje BMW: e32
Kod silnika: m60b40
moim zadniem 328 będzie tańsze ale wszysto zalezy jak trafisz ,im więcej rzeczy zweryfikujesz przy kupnie tym lepiej i albo odpuszczasz albo targujesz, ja na dzień dobry musiałem zmienich czujnik wałka 400zl, zawieszenie z tyłu ok 600zl to tak na start i teraz po 6 miesiącach zmieniłem odme i uszczelke pod pokrywą zaworów więc nie jest wcale tak zle ale ceny niktórych rzeczy potrafia zdenerwować :wsciekly: :rotfl: ale i tak kocham ten samochód :cwaniak:

_________________
Obrazek

Bo najważniejsza jest Pasja


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] Utrzymanie 330d a 328i LPG
PostNapisane: 12 grudnia 2011, 06:23 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 7257
Kod silnika: BCY+
Czujnik wałka 400, kobieta oficjalnie wie o 40, zawias 600, kobieta oficjalnie wieo 60... Skąd ja to znam... :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: :D


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] Utrzymanie 330d a 328i LPG
PostNapisane: 12 grudnia 2011, 18:34 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 1765
Lokalizacja: Łódź
Moje BMW: 525d xD / X3 M40i
Kod silnika: N47T / B58
Garaż: E46 328Ci:
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=98605
F20 116i:
https://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=170601
beny., za ok. 20 tys zł za 328 to szukaj sobie sedana, na Coupe w fajnym stanie braknie sporo. I trzeba uzbroić się w cierpliwość.

Ja jeżdząć dosyć spokojnie, 90% w Łodzi śr. spalanie mam w okolicach 11,5l /100. Przy większych szaleństwach ok 13,5. Więc jak sam widzisz tragedii nie ma. Przy założeniu LPG to naprawdę będą już niewielkie koszta za 100km, a z Twoim rocznym przebiegiem ok. 35 tys km, instalacja zwróci Ci się dosyć szybko. Ja zdecydowanie bym brał na Twoim miejscu benzynę z LPG, niż diesla, bo w 330d możesz się wpakowac w kosztowne wymiany na dzień dobry, zwłaszcza, że w PL ciężko trafić zadbane egzemplarze.
Ceny części eksploatacyjnych jak klocki, tarcze, oleje itd itp można sobie szybko i łatwo porównać na pierwszej lepszej stronie z częściami do BMW.

Powodzenia w szukaniu i zakupie ;) :ok:

_________________
Obrazek

F20 116i M-Pakiet by Vit0 -->> Valencia Orange - sprzedane
E46 328Ci by Vit0 -->> Cosmosschwartz - sprzedane


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] Utrzymanie 330d a 328i LPG
PostNapisane: 12 grudnia 2011, 18:49 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 450
Lokalizacja: Radzyń Podlaski
Ciekawy temacik znalazłem, ciekawy. :hyhy: Ostatnio przeglądałem oferty e46 i większość to 2.0d. I tak się zastanawiam. Jak kupować to diesla? Wszystkie wyjątkowo tanie.(każdy się pozbywa klekotów? :niepewny: ) Przed liftem chyba nie były też za rewelacyjne. Czy jednak dołożyć i kupić benzyniaka, bo jednak ceny wersji benzynowych na tą chwilę są wyższe. Znajomego najbardziej interesuje kombi, tylko strasznie mało benzyniaków jest. :(


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] Utrzymanie 330d a 328i LPG
PostNapisane: 12 grudnia 2011, 18:57 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 2371
Lokalizacja: Skierniewice
Moje BMW: e32
Kod silnika: m60b40
niby że diesle 2.0 są awaryjne tak głoszą plotki, dwóch znajomych ok 3-4 lata i nie maja problemów ale sam osobiście wolał bym benzyne :ok: diesel za mna nie przemawia a co do kombi masz racje ciężko znalezć coś fajnego w benie, wiem bo sam szukałem :(

_________________
Obrazek

Bo najważniejsza jest Pasja


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] Utrzymanie 330d a 328i LPG
PostNapisane: 24 stycznia 2012, 17:02 
Offline
Przyjaciel forum

Posty: 2287
Lokalizacja: Gliwice
Moje BMW: E46 330Ci
Kod silnika: M54B30
Garaż: Jest: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=144663&start=0

Było: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=82221
Mam e46 w sedanie 328i z instalacją lpg.
Koszt przejechania 100km na lpg to +/- 36 zł bez jakiegoś oszczędzania.
Co do kosztów eksploatacji to najwięcej pochłania zawieszenie jak się chce mieć wszystko na bardzo dobrych zamiennikach.
Ze spraw silnikowych to może się zdarzyć wymiana czujnika położenia wałka, albo drobne wycieki oleju pod podstawą filtra oleju (koszt uszczelki 20 zł oryginał). W dieslu (i nikt mi nie powie, że nie) koszty ewentualnych napraw, bądź ryzyką ich wystąpienia jest większe i tyle.
Wspominałeś o tym "by się nie okazało, że kupisz 328 z przebiegiem 250 tys", to będzie problem znaleźć takie auto gdyż ciężko znaleźć takie 12 letnie auto z przebiegiem niższym niż 200 tys.
PS. Pewnie zamierzasz kupić auto w niedługim czasie, ale jakby co to moje będzie na sprzedaż w czerwcu ;)

Edit. i bym zapomniał; jak zdecydujesz się na 328 to oględziny zaczynaj od obejrzenia tylnej podłogi w okolicach mocowania sanek/ wózka, jak się okaże że pęka odpuść, bo porządna naprawa tego słono kosztuje 2500++++.

_________________
KLIK-->> ZAPRASZAM DO KOMENTOWANIA- MOJE 330Ci CABRIO

"Typer EURO 2012 -II miejsce"


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 40 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 3 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL