BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Content on this page requires a newer version of Adobe Flash Player.

Get Adobe Flash player



Ogłoszenia
Teraz jest 13 grudnia 2017, 02:42


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1




Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 7 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E39] Podsumowanie rocznych kosztow 528iA
PostNapisane: 25 stycznia 2014, 13:18 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 913
Lokalizacja: Stettin
Moje BMW: ujdzie
Kod silnika: M52B28
Garaż: viewtopic.php?f=6&t=129289&hilit=ostmark
Czesc

Moze akurat ktos przymierza sie do zakupu starej 528 w automacie, i przyda mu sie takie zestawienie :) Moj egzemplarz pochodzi z 1996 roku, aktualnie ma przejechane oryginalnie 238000 (Kupilem przy 221800km). Roczny przebieg wyniosl 16200km. Pominalem szczegolowe koszty paliwa - srednie spalanie z tych 12 miesiecy wynioslo 9,4 litra (jezdze przepisowo i w dodatku gdzies po obrzezach miasta wieczorem), ale dodam, ze na 18 calowych kolach spala po miescie 15 litrow lekko. W trasie mozna zejsc nawet do 7,1. W zwiazku z moim stylem jazdy i niskim spalaniem - nie zdecydowalem sie na LPG.

Obrazek

Obrazek

Wydatki od razu po zakupie (pierwsza liczba to cena czesci, druga koszt robocizny -czesto wymieniano cos "po drodze" stad mechanik nie pobieral za to oplaty):

Olej Valvoline Max Life 5w40 z filtrem 180 +30
Oba laczniki stabilizatora przod TRW 120 + 0
Oba laczniki stabilizatora tyl TRW 90 + 0
Lozysko prawy tyl Fag 120 + 100
Obie tuleje plywajace tyl TRW 180 + 60 (lewa byla dobra, ale przy okazji tez poleciala)
Pasek PK Conti 70 + 20
Odboje amorow przod Sachs + przesmarowanie lozysk gornych na amorach 75 + 100
Regeneracja rozrusznika (szczotki, elektromagnez, bendix i cos tam jeszcze) 140 + 100
Pelna geometria 120
Termostat Wahler z plastikowa oslona (BMW) 115 + 40
Ciegno silownika przepustnicy ASC (BMW) 35 + 0
Wymiana oleju w skrzyni biegow + filtr i uszczelka miski 210 + 50
Uszczelka pompy paliwa (BMW) 35 + 0

Wydatki na naprawy tuz po zakupie - 1750zl

Po przejechaniu 16200km dochodzily stopniowo inne naprawy:

Podpiecie pod Inpe motor-skrzynia i co jeszcze sie dalo - wszystko OK - 0
Podspawanie mocowania wydechu i oslon 50
Zarowki 50
Emulator maty pasazera 40
Klocki przod 110 + 50 (grube, ale piszczaly)
Osuszacz wraz z nabiciem klimy i wymiana 270
Opony przod 235/40/18 uzywane 400 + 0 montaz
Filtr paliwa knecht 80 + 0
Podciecie weza chlodniczego 30
Plyn chlodniczy, hamulcowy, przekladniowy 140 + 50
Olej Valvoline Max Life 5w40 + filtr 195 + 30
Odma Meyle + czyszczenie przewodow - 170 + 30 - ale tu nie polecam zamiennika i sam nie wiem dlaczego nie wzialem ori ktora jest drozsza zaledwie o 40zl. Ta z Meyle'a ma troche inny rozstaw rurek i trzeba sie niezle nameczyc zeby zalozyc.
Jakies szampony, gabki, scierki itp - 70zl - mycie samodzielne za 0 zl ;)
Wymiana kol na zimowe z wywazeniem 40

Koszty napraw po przejechaniu 16200km - 1785zl


Aktualnie przydaloby sie jeszcze wymienic przednie tarcze gdyz pogiely sie, ale sa jeszcze grube wiec jakos sie tocze. Miska olejowa lekko spocona - powiedzmy, ze po zimie trzeba to ruszyc.
Mysle, ze jak na pelnoletnie E39 to wynik jest bdb, ale przebieg roczny tez szalu nie robi..

Ciekawostka - w sierpniu "na miescie" mialem mala przygode i pani zrobila w tylnym zderzaku dziurke wielkosci 5mm/5mm za co otrzymalem z OC 3300zl, wiec koszty napraw prawie w calosci sie zwrocily ;)

Pozdro

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] Podsumowanie rocznych kosztow 528iA
PostNapisane: 4 lutego 2014, 12:05 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Wiek: 60
Posty: 27
Lokalizacja: Gdynia
Ogółem samochód nie sprawiał problemów , koszty roczne jak najbardziej akceptowalne jak na model E39 :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] Podsumowanie rocznych kosztow 528iA
PostNapisane: 4 lutego 2014, 12:25 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 913
Lokalizacja: Stettin
Moje BMW: ujdzie
Kod silnika: M52B28
Garaż: viewtopic.php?f=6&t=129289&hilit=ostmark
No tymbardziej, ze kilka rzeczy zrobilem profilaktycznie. Np rozrusznik nie wymagal naprawy, wystarczylo go przesmarowac (szurał przy odpalaniu), ale jak juz zdemontowany to sie wszystko zrobilo jak nalezy. Termostat byl ok, ale kołnierz pekl wiec przy okazji tez polecial. Filtr paliwa tez profilaktycznie, bo czysciutki byl jak sie okazalo. Odma tez ok, w srodku byla sprawna, ale data na niej 1996 :)

Jak na razie jestem pozytywnie zaskoczony utrzymaniem. Wczesniej mialem kilka E36 i spodziewalem sie, ze E39 kieszenie mocniej oprozni ;) Ale spoko przyjdzie taki roczek, ze trzeba bedzie np zawieszenie zrobic :przestraszony: :hyhy:

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] Podsumowanie rocznych kosztow 528iA
PostNapisane: 1 marca 2014, 22:56 
Offline
Zacna persona forum

Wiek: 31
Posty: 1006
Lokalizacja: CzĂŞstochowa
Moje BMW: BMW 540 i6b
Kod silnika: M62B44TU
Tam to jest jak sie kupuje pozadne auto ;) cieszy mnie to ze bezproblemowo sluzy.

_________________
/// brak zgody administracji na reklame ///


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] Podsumowanie rocznych kosztow 528iA
PostNapisane: 29 sierpnia 2014, 14:31 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 913
Lokalizacja: Stettin
Moje BMW: ujdzie
Kod silnika: M52B28
Garaż: viewtopic.php?f=6&t=129289&hilit=ostmark
Mała aktualizacja poniewaz po przejechaniu ostatnich 14000km bezawaryjnie, niestety w dniu wczorajszym padly mi piora wycieraczek :/ :rotfl: 100zl

A poza nimi, po tych 14k km skonczyly sie lozyska w alternatorze (szumy, zgrzyty) a skoro juz byl rozebrany to zostal kompletnie zregenerowany (lozyska FAG, komutator itd) - Czesci 190 + 140 robocizna
Zaczely szumiec wszystkie rolki w ukladzie pasowym - Ruville 140 + robocizna 20
Olej standardowo Valvoline Max Life 5W40 6,5 litra 175 + filtr 20, wymiana gratis

A tu ciekawostka - Oczyszczenie ukladu hamulcowego i przesmarowanie klockow od drugiej strony, takim oto antypiszczacym specyfikiem: http://www.brakes.pl/product_info.php/p ... ml-p-23868

I cholera.. pomoglo :zdziwko: Ostatnio klocki piszczaly z przodu jak w pociagu Regio i piski totalnie ustaly bez wymiany tarcz i klockow :) Jednak te pasty sa cos warte

I to tyle z napraw :)

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] Podsumowanie rocznych kosztow 528iA
PostNapisane: 8 czerwca 2015, 12:55 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 1
Bardzo fajnie że BMW się sprawuje ;) Btw dzięki za temat bo bardzo przydatny :) Masz może jakiś link do opisu Twojej bawarki ? ;) Ciekaw jestem jakie wyposażenie posiada :) A i jeszcze pytanko. Automat czy steptronic i jak myślisz większą przyjemność sprawiałby Ci manual w 2.8 czy jednak nie ? :) Pozdrawiam :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] Podsumowanie rocznych kosztow 528iA
PostNapisane: 7 lipca 2015, 21:38 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 27
Posty: 520
Moje BMW: e36 320ci '95r
Kod silnika: m50b20tu
Garaż: Bmw e36 320ci > Bmw e39 523ia> Bmw e34 525i > Audi a4 b7 2.0tdi ;(
pamiętam jak swojego czasu wisiała ta bunia na allegro, gdyby nie to żę miałem do niej 700km to chyba bym ją wziął ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 7 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL