BMW Sport

Największe forum dyskusyjne fanów marki BMW w Polsce

Content on this page requires a newer version of Adobe Flash Player.

Get Adobe Flash player



Teraz jest 19 stycznia 2017, 22:23


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1




Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 13 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: E46 320d M47 czyli skarbonka bez dna
PostNapisane: 23 kwietnia 2014, 11:24 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 29
Posty: 613
Lokalizacja: Ciecin
Moje BMW: 320d+
Kod silnika: M47D20
Po obejrzeniu okolo 25 sztuk przedliftowych E46 (318i, 320d, 320i) w koncu udalo sie znalezc cos co nie wygladalo jak kibel. Co ciekawe padliny byly zarowno za 8 tys jak i za 15 tys, nie ma reguly. Zadbany i czysty diesel z przebiegiem 179 tys km, udokumentowana, pelna historia serwisowa, a w niej pare ciekawostek jak 4 letnia walka z klimatyzacja jeszcze w DE (wymienili prawie wszystko) czy wymiana amortyzatorow po pol roku na gwarancji ;) Niestety WSZYSTKO w aucie bylo praktycznie jeszcze oryginalne, tuleje wahaczy (!!!), turbo, sprzeglo, dwumasa, pompa, wtryski, poduchy silnika, akumulator (99r !!!!) itp. Auto stalo 8 miesiecy niechciane przez nikogo, bo jest zielone ;) I w srodku i na zewnatrz, tak sobie kobieta skonfigurowala nietypowo. Jedziemy z kosztami:

lampka podświetlenia tablicy - 16zł ASO
ubezpieczenie OC -610 zł
4x opony używki 225/45 R17 - 700zł
olej Mobil 1 5w50, filtr oleju, filtr paliwa, wymiana - 350zł
Felgi aluminiowe R17 Styling 96 - 1100 zł
historia serwisowa z ASO - 137zł
przegląd układu i uzupełnienie czynnika w klimie -120zł
ubezpieczenie mini -casco z assistance 516zł
nowy akumulator FIAMM - 347zł
dywaniki gumowe przod ASO - 202zł
lampy w tylnią klapę - 49zł
mieszek - 30zł
kierownica multifunkcyjna - 270zł
podstawa filtra oleju - 80zł
jeż wentylatora (kontynuacja walki z klima) 240zł
odma - 230zł
tuleje tył lemforder - 83zł
filtry powietrza oraz kabinowy - 153zł
podstawa filtra oleju uszczelka - 26zł
poduszki silnika lemforder - 427zł
robocizna do multi, jeż, odma, tuleje, podstawa -950zł
pompa wtryskowa VP44 - regeneracja - 3640zł
czujnik temperatury parownika (rozwiązanie problemów z klimą) - 153zł
olej Mobil 1 5w50, filtr ASO, łącznik stab. ASO - 490zł
geometria - 200zł (ale skrolili...)
wymiana kół na zimowe + wyważanie 67zł
wtrysk sterujący oryginał + wymiana - 1400zł
lakiernik usuwający marne zdolnosci parkingowe 1 właścicielki (błotnik, próg, zderzak) - 1100zł
4x nowe Uniroyal Rainsport 3 225/45/R17 czyli na uzywanych oponach chytry traci dwa razy - 1402zł
wyważanie opon 4x + założenie nowych - 109zł
gałka skórzana, listwa drzwi kierowcy, plastik przy otwieraniu szyb, kompletny tunel srodkowy, cupholder, schowek na monety, 3x listwy na tylni zderzak - ASO - 1300zł
czujnik parkowania do PDC - 50zł
alufelgi na zime R15 Styling 32 - 300zł

suma 16.947zł :rotfl: :rotfl: :rotfl:

Przebieg w ciagu 10 miesięcy: 22 tys km ale 2 miesiace auto stalo niejezdzone jak bylem poza PL.
Max spalanie z pełnego baku: 9,61
Min spalanie z pełnego baku: 5,00 (tak chcialem 4.99 :/)
Średnie spalanie z 22 tys km: 6,26
Spalanie liczone zawsze z tankowania pod korek.

Kilka wniskow: naprawy zwiazane z dieslem to 5 tys zl, roznica w spalaniu miedzy 320i kolegi, a moim 320d to okolo 6 tys zł na tym dystansie, jestem tysiaka do przodu ;) Graty w ASO sa calkiem przystepne cenowo, szczegolnie listewki, plasticzki itp. Ni uja nie oplaca sie kupowac starego diesla jak M47, to jeszcze gorsze niz TDS, a nie dotykalem turbo, sprzegla, przeplywki, dwumasy, wszystko przedemna :D


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E46 320d M47 czyli skarbonka bez dna
PostNapisane: 23 kwietnia 2014, 12:54 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 34
Posty: 348
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E46
Kod silnika: M47N++
Garaż: viewtopic.php?f=6&t=140502
Troche taniej by Ci wyszło kupić nowsze auto z lepszym wyposażeniem. :rotfl:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E46 320d M47 czyli skarbonka bez dna
PostNapisane: 23 kwietnia 2014, 14:59 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 30
Posty: 14528
Lokalizacja: Łódź
Moje BMW: E36 & E46
Garaż: E36 316i Compact & E46 320CI Coupe
Temat opon mnie mocno zdziwił tym że się powtórzył ponieważ widać iż na auto nie szczędzisz a tu taki nie potrzebny wydatek na używki :]


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E46 320d M47 czyli skarbonka bez dna
PostNapisane: 23 kwietnia 2014, 15:30 
Offline
Forumowicz

Posty: 379
Lokalizacja: Kielce/Kraków
Moje BMW: E46 328i
Kod silnika: M52b28TU
Krzysiek_E34 napisał(a):
lampka podświetlenia tablicy - 16zł ASO
ubezpieczenie OC -610 zł
4x opony używki 225/45 R17 - 700zł
Felgi aluminiowe R17 Styling 96 - 1100 zł
historia serwisowa z ASO - 137zł
ubezpieczenie mini -casco z assistance 516zł
dywaniki gumowe przod ASO - 202zł
lampy w tylnią klapę - 49zł
mieszek - 30zł
kierownica multifunkcyjna - 270zł
geometria - 200zł (ale skrolili...)
wymiana kół na zimowe + wyważanie 67zł
lakiernik usuwający marne zdolnosci parkingowe 1 właścicielki (błotnik, próg, zderzak) - 1100zł
4x nowe Uniroyal Rainsport 3 225/45/R17 czyli na uzywanych oponach chytry traci dwa razy - 1402zł
wyważanie opon 4x + założenie nowych - 109zł
gałka skórzana, listwa drzwi kierowcy, plastik przy otwieraniu szyb, kompletny tunel srodkowy, cupholder, schowek na monety, 3x listwy na tylni zderzak - ASO - 1300zł
alufelgi na zime R15 Styling 32 - 300zł


Moim zdanim to nie są wydatki które warunkuja, że konkretnie 320d jest drogie w utrzymaniu, za ubezpieczenie więcej płaciłem za punto 1.9jtd, opony czy wywazanie to indywidualna sprawa i do kazdego auta opony kupic trzeba więc moim zdaniem odpada, geometrie mozna zrobić dobrze połowe taniej, felgi czy dywaniki również to kwestia stylistyczna - zachcianka bardziej aniżeli obowiązek, kierownica czy plastiki kupowane w aso - powód pewnie też taki ze ktos cos uszkodził lub Ci sie nie podobało :D


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E46 320d M47 czyli skarbonka bez dna
PostNapisane: 23 kwietnia 2014, 22:45 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 29
Posty: 613
Lokalizacja: Ciecin
Moje BMW: 320d+
Kod silnika: M47D20
Wszystko prawda co piszecie, do E34 kupilem nowe opony 205/60 R16 i jest 3 rok spokoj, nawet ich nie wywazam przy przebiegach 3 tys/rok. Do E46 podkusilo mnie cos na ladne uzywki :(

Niestety pompa + wtrysk sterujacy to 5 tys zł co przy wartosci auta na poziomie... 12 tys? jest ogromna wartoscia. Do tego konczy sie juz powoli sprzeglo, a wiadomo ze jak wymianiac to z dwumasa :D Czyli kolejne 2.5 tys zł ;) Do tego w kwietniu wyskoczyl blad podgrzewacza i zaczely lekko falowac obroty przez pierwsze 3 minuty po odpaleniu, nowy tysiaczka kosztuje... Chociaz trzeba uczciwie przyznac ze sam silniki nie ma zadnego do licha-upa i jak na 98 rok to byl najmocniejszym 2l dieslem na rynku przy smiesznym spalaniu. Regularnie robie 5.1-5.3l przy 130km/h na tempomacie na trasie PL-NL-PL.

Btwtutaj ladnie widac, ze utrzymanie E46 na wysokim poziomie bez drutu potrafi pociagnac ostro po kieszeni (chociaz tez troche uzywanych gratow kupilem) i jest to poziom cenowy juz zupelnie inny niz E34/E36. Strach sie bac co jest przy E90/E60 :(


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E46 320d M47 czyli skarbonka bez dna
PostNapisane: 23 kwietnia 2014, 23:20 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 26
Posty: 716
Lokalizacja: Zabrze
Moje BMW: e46 320D
Kod silnika: m47
Garaż: murowany
dużo dałeś na pompe tak na prawde oO...

i to co pisałeś to większość wydzimisie a nie przymus jak flegi czy opony

i dziwne ze wliczasz oc/ac do tego, to jest taki standart :)

było kupić 320i z gazem :)

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E46 320d M47 czyli skarbonka bez dna
PostNapisane: 25 kwietnia 2014, 10:03 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 26
Posty: 495
Lokalizacja: Rumia
Moje BMW: BMW E36 316i Compact
Kod silnika: M43TUB19
A ja myślałem, że tylko ja dużo wydaję na samochód :P Ale prawda jest taka, że jak chcesz trzymać auto w dobrym stanie, jak to ładnie ująłeś "bez druta", to trzeba płacić. Koszty diesla są przerażające, trzeba pewnie jeździć z dobre 25k km++ rocznie, żeby oszczędność na paliwie zrekompensowała te olbrzymie typowo dieslowskie wydatki.

_________________
E36 316i 1.9 -> kliknij na zdjęcie
Obrazek
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E46 320d M47 czyli skarbonka bez dna
PostNapisane: 8 lipca 2014, 16:16 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 952
Lokalizacja: KROSNO
Moje BMW: E60 2005
Kod silnika: N52B25A
Dlatego jest lepiej benzyniaka zakupić, chodź znajomy ma E46 320D już 3 lata i poza olejami filtrami nic nie robił, a niby takie awaryjne sa, a dużo jezdzi.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E46 320d M47 czyli skarbonka bez dna
PostNapisane: 8 lipca 2014, 17:50 
Online
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 7608
Lokalizacja: Bolesławiec
Moje BMW: e39 540iA
Kod silnika: M62TUB44
zajrzałem z ciekawości, ale tu w 75% są widzimisie, mody, a nie koszty utrzymania m47, a tak na marginesie to kupujesz strasznie drogo części ;)

_________________
Obrazek
Kiedy ostatni raz wstałeś i pojechałeś na przejażdżkę. Nie dokądś, nie po coś-po prostu by pojeździć. To jest wspaniałe. Bez Telefonu.
Nic mi nie przeszkadza. Tylko ja w mojej małej metalowej skorupie. Czas do myślenia, uporządkowania myśli.
Jeremy Clarkson


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E46 320d M47 czyli skarbonka bez dna
PostNapisane: 22 grudnia 2015, 09:33 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 27
Posty: 825
Moje BMW: / Opel Corsa C
Garaż: viewtopic.php?f=55&t=154704
Masakra jakie koszty.

320i lub 325i + dobre LPG i inna bajka... Czasem nie rozumiem po co na siłę pchać się w klekota.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E46 320d M47 czyli skarbonka bez dna
PostNapisane: 22 grudnia 2015, 10:42 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 627
Moje BMW: pocket rocket 323ti
Kod silnika: r6 :)
Garaż: Pocket rocket 323ti vel dzikus
Smoczyca 645ci vel dziadkowóz
Miałem m47 w domu 7 lat przeszlo i poza olejami i hamulcami dopiero pod koniec trzebabylo inwestowac. kupiony przy ok200k i jezdzony do ok 330k przez 7 lat to nie duży przebieg. Jednak pompa nie ruszona, turbo baja, wtryski nie dotykane, auto nie kopcilo i mialo moc spalanie przy ok moje spalanie z twoim pokrywalo sie tylko u mnie jazda to glownie okolice 150+ przy 130na tempomacie wychodzilo ok 4.1-4.5. Mozecie lub nie musicie wierzyc.
Przy okolo 300-310 naprawy powazne jakie wykonalem-
Komplet amorow, stare na przegladach wykazywaly norme, ale auto nie prowadzilo sie a amory byly wylane. Wszystkie. Tuleje i sworznie zew przod, tyl tuleje progowe, i tileje wozka-byly ok, ale pekla podloga w jedym miejscu,
Przewody hamule stalowe na tyl.
I auto sprzedałem po awarii pompy oleju. Rozsypala sie.
Od ok 200 do 300 nie dzialo sie w zasadzie nic.
Nie pekl wal, nie padlo turbo, ani pompa, ani dwumas..
Przypadek? Czy moze faktyczny przebieg auta przed zakupem? Wyjątkowo trwaly egzemplarz?

Ps zapomnialem, pasek osprzetu jeszcze zmieniony.

_________________
323ti
Kolektor m50,
Wałki s50
Lekki zamach 240mm
Jest przeciąg :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E46 320d M47 czyli skarbonka bez dna
PostNapisane: 20 marca 2016, 05:24 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 2499
Lokalizacja: Nadrenia (DE)
Moje BMW: E39 540&E39 528
Kod silnika: M62B44&M52B28TU
Krzysiek_E34 napisał(a):
Ni uja nie oplaca sie kupowac starego diesla jak M47, to jeszcze gorsze niz TDS,

Tdsa mam już pod opieką 70tkm, ze 4 lata. Był mój, teraz jeździ teść. Auto ma obecnie 315tkm. Wszystkie wydatki związane z silnikiem to: uszczelnienie pompy wtryskowej 150zł, wymiana sprzęgła bez dwumasu jakieś 600zł. Koniec!
Kupiłem auto od Niemca. Ewenement? Wątpię.
To jedyny diesel z jakim miałem styczność. Nie znoszę tego grzechotu, ale auto kupiłem ze względu na cenę i wyposażenie oraz oczywiście stan.
Jeżeli mój eks 525tds e34 może być tak bezproblemowy tzn że ten konkretny silnik nie jest złą konstrukcją. Wystarczy lać dobre paliwo, olej silnikowy, nie cisnąć na zimnym i już. Teść nie bierze pod uwagę sprzedaży auta na razie bo jest bardzo mało awaryjne. Trochę go zajeżdża robiąc przeważnie krótkie trasy, czego chyba diesle nie lubią, ale to tylko auto...

_________________
E39 M-pakiet 19" Hartge
viewtopic.php?f=6&t=125307&p=1576641#p1576641

V8 Eisenmann, 10J, Dupowóz
viewtopic.php?f=6&t=146942


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E46 320d M47 czyli skarbonka bez dna
PostNapisane: 7 kwietnia 2016, 05:47 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz
Avatar użytkownika

Wiek: 25
Posty: 83
Moje BMW: E46
Kod silnika: M47
ROBBMW napisał(a):
Dlatego jest lepiej benzyniaka zakupić, chodź znajomy ma E46 320D już 3 lata i poza olejami filtrami nic nie robił, a niby takie awaryjne sa, a dużo jezdzi.


ja mam jak narazie dwa lata i oprocz olejami i filtrami wymienialem :
-tarcze przod + klocki
-amortyzatory przod
-akumulator
-przeplywka (ale udalo sie przy niej pomajstrowac)
-przewody od turbo

dodatkowo zmienilem mieszek od drazka zmiany biegow i kupilem m pakiet bo po czolowce z lisem polegl mi zderzak :P narazie chyba nie ma tragedii


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 13 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 2 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL