BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 28 marca 2024, 13:41

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1




Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 20 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: BMW e46 R6 LPG
PostNapisane: 2 października 2015, 08:28 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 3
Witam wszystkich,

Pora na zmianę mojej vectry B.

Na ten moment mam - 19 tysięcy - ale to kwota, w której chcę się zamknąć we WSZYSTKICH kosztach - pierwszy serwis, (założenie LPG - jeśli nie kupie już z gazem), ew. rejestracja.

ogólnie najbardziej interesują mnie sedany/coupe - najlepiej wypada BMW e46 R6 (2.0 , 2.2 , 2,5).

Ostatnio jednak znajomy dał mi propozycje Opla Astry GTC , jak na "mniejsze auto" nawet mi się podoba , ale głównie przekonuje mnie to , że teoretycznie koszty utrzymania powinny być niższe oraz będzie na pewno z 5 lat młodsza za te same pieniądze... (powiedzmy GTC 2005r. vs e46 2000r.).

Moje pytanie - czy koszty utrzymania e46 są dużo dużo wyższe niż takiej astry GTC , czy to kwestia 15-20% ?

Co do "awaryjności" to pewnie to jest loteria , obydwa samochody mogą okazać się poprawne lub można trafić na "minę". więc chcę porównać chociaż koszty utrzymania , podoba mi się e46 , ale nie jestem pewny czy utrzymam.

Proszę o wypowiedzi i "dobrą radę" na początek
Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: BMW e46 R6 LPG
PostNapisane: 2 października 2015, 09:16 
Offline
Uzależniony od forum :)

Wiek: 33
Posty: 7716
Lokalizacja: Bolesławiec
Garaż: Mercedes E63 AMG 514KM 2007
Audi A4 b9 2.0TFSI 252KM 2018
samo lpg do r6 to koszt 3,5-4tys. Więc zostaje Ci 15tys na zakup, serwis, więc trochę mało, ale nie jest niemożliwe, tym bardziej, że możesz szukać z lpg ;) ja bym wybrał bmw, ale tak jak piszesz-opel będzie młodszy, nie będzie tak gnił jak e46 i będzie tańszy w serwisie... tyle że będzie autem bez charakteru :) ale koszta utrzymania e46 nie są wysokie, więc się nie zrażaj, poprzeglądaj ceny hamulców, filtrów, części zawieszenia i innych pierdół i przemyśl temat

_________________
Kiedy ostatni raz wstałeś i pojechałeś na przejażdżkę. Nie dokądś, nie po coś-po prostu by pojeździć. To jest wspaniałe. Bez Telefonu.
Nic mi nie przeszkadza. Tylko ja w mojej małej metalowej skorupie. Czas do myślenia, uporządkowania myśli.
Jeremy Clarkson


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: BMW e46 R6 LPG
PostNapisane: 2 października 2015, 10:05 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 5693
Lokalizacja: Ciechanów
Moje BMW: e39
Kod silnika: m52b28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?p ... 0#p2043810
Szukając BMW za relatywnie niskie pieniądze naoglądasz się ulepów. Astra oprócz tego, że jest bez wyrazu to ma kiepskiej jakości wnętrze w stosunku do BMW. Beemka będzie droższa ale raczej o kilkadziesiąt procent a nie drugie tyle. To są solidne i proste auta, jak kupisz dobrą i będziesz serwisował jak trzeba to IMO lepsza niż Astra.

Nie chcę zaglądać Ci do portfela, ale jeśli masz wątpliwość czy Cię stać to lepiej nie kupuj.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: BMW e46 R6 LPG
PostNapisane: 2 października 2015, 15:41 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 23072
Lokalizacja: Łódź
Moje BMW: E36&E46&F30
Garaż: E36 316i Compact & E46 320CI Coupe & F30 320D Sedan
Nie wiem jak wyglądają koszta utrzymania takiej astry ale e46 kosztami nie przeraża :)

Jeśli nie znajdziesz autka już zagazowanego to dysponujesz troszkę małym budżetem bo tak jak wspomniał kolega w drugim poście Sam koszt porządnej instalki waha się w okolicach 3,5-4 tyś wiadomo iż można taniej ale to nie o to chodzi ponieważ oszczędność jest przy tankowaniu a nie oszczędzaniu na podzespołach instalacji a później płakanie że coś nie jedzie że coś nie jest jak być powinno :)


W moim mniemaniu jednak wolał bym kupić autko bez instalacji gazowej i włożyć ją we własnym zakresie wtedy wiemy naprawdę co mamy (tutaj mowa o kumatym gazowniku który dobrze ogarnia temat)

Jeśli trafisz zadbaną sztukę to będzie bezawaryjnie ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: BMW e46 R6 LPG
PostNapisane: 4 października 2015, 10:58 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 3
Dzięki za odpowiedzi :)

Rozmawiałem z pobliskim gazownikiem - rzekomo poprawne LPG do 6R ok. 3200zł . Jakies niskobudżetowe to 2900 , ale wolałbym dołożyć, wiadomo.

Ogólnie fakt - GTC i e46 są to 2 różne samochody, które dość ciężko porównywać.

Ogólnie bardziej podobają mi się sedany, niż hatch. ponieważ uważam, że mają więcej "klasy" . :P
Lecz w tym autosegmencie C są powiedzmy 2 modele, które mi się podobają (GTC , Audi A3 z tym "dużym grillem" , ale to nie mój budżet). A żadnych zobowiązań nie mam, że muszę mieć kombi/suva :D . Auto musi się podobać ;) .

Powiem Wam, że przeglądając od jakiegoś czasu ogłoszenia na allegro - jest dużo ogłoszeń z silnikiem 318i R4 (poj. 1995 , 143 KM). Z tego co wiem, na niego jest mniejsza akcyza, więc te auta są na start tańsze w lepszym stanie. I zacząłem się nad tym zastanawiać.
Pytanie tylko, jak on się ma do choćby 320i R6... Mój mechanik, mi mówił, że jeśli e46 - to tylko z R6, i juz nie chodzi nawet o moc, co o trwałość tych silników + np. łańcuch rozrządu a nie pasek itd.

Ktoś coś w tym temacie?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: BMW e46 R6 LPG
PostNapisane: 4 października 2015, 14:58 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 23072
Lokalizacja: Łódź
Moje BMW: E36&E46&F30
Garaż: E36 316i Compact & E46 320CI Coupe & F30 320D Sedan
Bardzo dobrze mechanik Ci podpowiedział iż jeśli BMW to R6 :)

3200 to normalna cena za gazownię na dobrych komponentach do 2 litrowej R szóstki :ok:


Co do silników R4 to nie cieszą się dobrą opinią np z powodu brania oleju... o tym co i jak możesz poczytać w dziale Mechanika & Eksploatacja na naszym forum :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: BMW e46 R6 LPG
PostNapisane: 4 października 2015, 21:47 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 3
Właśnie czytając forum - były pewne posty, że lepiej 2.0 R4 , niż 2.0 R6 , bo ten drugi, jest "za słaby?" na R6,
ogółem lepiej wcale nie jeździ, a pali sporo więcej.. więc jak już R6 , to od 2.2 w górę ,a najlepiej cena/jakość - 323i (2.5).

Jednak z moich "amatorskich" obserwacji , wynika, że właśnie to 2.0 R4 można w moim budżecie odstać w fajnym stanie po lifcie nawet , a 2.2 lub 2.5 raczej ciężko. Dlatego pytam o ten silnik, bo to nie jest 1.8 , ani 1.9 , więc jakoś już powinien jechać :).

Chciałbym też zaznaczyć, że kompletnie nie jestem "demonem szybkości" , moc silnika raczej chciałbym mieć dostosowaną do sprawnego wyprzedzania innych, komfortowego przemieszczania się , a jakieś wyścigi z pod świateł lub 200+km/h na trasie kompletnie odpada.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: BMW e46 R6 LPG
PostNapisane: 5 października 2015, 08:10 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 5693
Lokalizacja: Ciechanów
Moje BMW: e39
Kod silnika: m52b28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?p ... 0#p2043810
Na początek to przejedź się tymi autami, bo mam wrażenie, że tego nie zrobiłeś. Większość czasu spędzasz w aucie a nie na zewnątrz oglądając je więc kwestia wizualna to nie powinien być do końca priorytet. Porównaj jakość materiałów, ergonomię wnętrza, wygodę foteli, prowadzenie. Co do mocy, to lepiej mieć więcej a nie mniej więc jest z grubsza tak jak piszesz. m52tu będzie trochę tańszy w serwisie, ale m54 odrobinę oszczędniejszy, choć lubią pić olej. Generalnie to bierz co się trafi, patrz na stan techniczny. BMW r6 jest też łatwiej odsprzedać.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: BMW e46 R6 LPG
PostNapisane: 5 października 2015, 14:24 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 23072
Lokalizacja: Łódź
Moje BMW: E36&E46&F30
Garaż: E36 316i Compact & E46 320CI Coupe & F30 320D Sedan
Nie wiem skąd to uprzedzenie do R6 2 litry :P Latam już e46 z tym silnikiem prawie 4 lata i nic się nie dzieje a spalanie oscyluje w granicach 12 litrów i 14 lpg :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: BMW e46 R6 LPG
PostNapisane: 6 listopada 2016, 11:30 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 185
Nie patrz czy R4 czy R6 tylko patrz na stan jaki jest. Wiem, że w towarzystwie jesteś "ktoś" jak powiesz, że masz 6 garów, ale 6 garów stojące, zepsute u mechanika nie jest fajne :rotfl: Ale nie mówie, że 4 tez nie może stać u miechanoiora który będzie się drapać po głowie- dlatego stan, stan i jeszcze raz stan ;)

_________________
Proste drogi są dla szybkich maszyn, kręte- dla szybkich szoferów.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: BMW e46 R6 LPG
PostNapisane: 6 listopada 2016, 13:05 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 2290
Lokalizacja: Poznan
Moje BMW: C400 4matic
E46 jest tanie w utrzymaniu.Bierz 328i w sedanie smialo kupisz za te pieniadze.

_________________
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=91120 ocen moja Becie


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: BMW e46 R6 LPG
PostNapisane: 18 listopada 2016, 22:06 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 375
Lokalizacja: Szczecin
Garaż: 320ci -> 318is -> 328ci -> 528iA -> 530i -> 323i -> 323ci -> 525iA -> 540iA -> 523i -> 320Ci -> 523i -> 320Ci -> 520iA -> 323i -> 523i -> ?
Temat założony ponad rok temu, ale co tam... może jeszcze nie kupił ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: BMW e46 R6 LPG
PostNapisane: 18 listopada 2016, 22:24 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 23072
Lokalizacja: Łódź
Moje BMW: E36&E46&F30
Garaż: E36 316i Compact & E46 320CI Coupe & F30 320D Sedan
werner18 napisał(a):
Temat założony ponad rok temu, ale co tam... może jeszcze nie kupił ;)



Może ktoś świeży zamiast zakładać nowy ten sam temat poczyta ? :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: BMW e46 R6 LPG
PostNapisane: 31 grudnia 2019, 15:03 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 2
Garaż: Escort VII 1.3 98'
Golf 4 1.6 16V 00' 105km
Megane 2 1.6 16V 04' 115km
Pozwolicie że znowu odkopię temat :P Też rozważam E46 z 2.0-2.5, coupe lub cabrio (aczkolwiek cabrio raczej odpadnie ze względu na spore ceny).
Ogólnie wszystkie najtańsze wersje na OLX etc. to 2.2L. To taka sugestia że jest z nich najgorszy?
Także chętnie wsadziłbym gaz, bo już wyrosłem z "LPG to do zapalniczek" - także jeśli któryś z tych silników najlepiej radzi sobie z podtlenkiem to też chętnie poczytam opinie.
Myślałem o zakupie polifta, ale ceny wyhamowały ostatnio, i już niechętnie spadają (a przynajmniej coupe), więc prawdopodobnie wjedzie coś starszego bo mam już dość swojej Megane2 :rotfl: No i zakup E46 aktualnie to jak spacer po polu minowym. Sedany można dostać sporo taniej, ale jakoś ten typ nadwozia w E46 mnie nie przekonuje :(


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: BMW e46 R6 LPG
PostNapisane: 1 stycznia 2020, 08:30 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 23072
Lokalizacja: Łódź
Moje BMW: E36&E46&F30
Garaż: E36 316i Compact & E46 320CI Coupe & F30 320D Sedan
Kolego :) za dobrą instalację trzeba odpowiendnio zapłacić :) o to właśnie chodzi aby oszczędności robić rzy tankowaniu anie przy wyborze komponentów ;) ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: BMW e46 R6 LPG
PostNapisane: 1 stycznia 2020, 11:25 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 6262
Szczurek1986 napisał(a):
Ogólnie wszystkie najtańsze wersje na OLX etc. to 2.2L. To taka sugestia że jest z nich najgorszy?
szczerze... Wszystkie benzynowe r6 tej generacji są spoko. Czy m52tu czy m54 to taka sama konstrukcja, aby pojemność różna. Bolączki takie same. Tylko poliftowe m54 z zasady potrafi coś zjeść oleju. Przy m52tu jest mniejsze prawdopodobieństwo. Ale bym tym się nie kierował podczas zakupu bo każda sztuka jest inna. A to, że 2,2 jest najtańsze świadczy o tym że... Nic. Bo 3,0 że jest najdroższe nie znaczy że jest najlepsze. Ot po prostu mniejsze i większe obecnie jednostki różnią się ceną ze względu na większe/mniejsze zainteresowanie. Z samym serwisowaniem nie ma to nic wspólnego. Zawory Disa, przepustnice, przepływki, i inne podzespoły psują się we wszystkich r6 tak samo. Jedyny plus mniejszej pojemności, to mniejsze prawdopodobieństwo że mocowania wózka będą mniej zmęczone, ale to jest wada konstrukcyjna, a z latami mimo wszystko kiedyś to może wyjść.

_________________
...bo przyjemności z jazdy nie mierzymy ilością spalanego paliwa ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: BMW e46 R6 LPG
PostNapisane: 1 stycznia 2020, 12:34 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 23072
Lokalizacja: Łódź
Moje BMW: E36&E46&F30
Garaż: E36 316i Compact & E46 320CI Coupe & F30 320D Sedan
kszyhu to nie mój cytat :D

a z tym co piszesz - masz rację :ok:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: BMW e46 R6 LPG
PostNapisane: 1 stycznia 2020, 12:37 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 2
Garaż: Escort VII 1.3 98'
Golf 4 1.6 16V 00' 105km
Megane 2 1.6 16V 04' 115km
kszyhu napisał(a):
Z samym serwisowaniem nie ma to nic wspólnego. Zawory Disa, przepustnice, przepływki, i inne podzespoły psują się we wszystkich r6 tak samo. Jedyny plus mniejszej pojemności, to mniejsze prawdopodobieństwo że mocowania wózka będą mniej zmęczone, ale to jest wada konstrukcyjna, a z latami mimo wszystko kiedyś to może wyjść.

Przynajmniej jakieś wskazówki na co uważać, bo zazwyczaj jak się czyta to twardo wielu miłośników mówi że te silniki praktycznie są bezobsługowe, i co najwyżej napinacz łańcucha w poliftach potrafi nawalić no i żeby na wózek uważac ;)
Rozważam nawet kupno jakiegoś ezgemplarza ładnie utrzymanego, ale z uszkodzonym silnikiem, coraz więcej takich na sprzedaż jest palących na 5cyl.
Trzeba będzie się bardziej rozejrzeć. Bo z silnikiem to jeszcze bym sobie poradził, wole to niż rdzewiejąca, poobijana buda.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: BMW e46 R6 LPG
PostNapisane: 1 stycznia 2020, 12:51 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 23072
Lokalizacja: Łódź
Moje BMW: E36&E46&F30
Garaż: E36 316i Compact & E46 320CI Coupe & F30 320D Sedan
To prawda- są bezopsługowe :)

Jeśli trafisz na zajechany egzemplarz to z każdym jest problem :D


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: BMW e46 R6 LPG
PostNapisane: 1 stycznia 2020, 13:24 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 6262
Szczurek1986 napisał(a):
kszyhu to nie mój cytat

Psikusa zrobiło forum ;)
Szczurek1986 napisał(a):
Przynajmniej jakieś wskazówki na co uważać, bo zazwyczaj jak się czyta to twardo wielu miłośników mówi że te silniki praktycznie są bezobsługowe,

Bezobsługowi to aby właściciele są. A kiedy "polityka longlife" na stałe zagościła w ich życiu, wszystko nabrało sensu :P

_________________
...bo przyjemności z jazdy nie mierzymy ilością spalanego paliwa ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 20 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 3 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL