BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 28 marca 2024, 20:22

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1




Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 24 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Zakup BMW [E60/E90]
PostNapisane: 3 kwietnia 2018, 17:37 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 4
Witam, z racji, że jestem "świeży" co to silników bmw i mało wiem na ich temat zwracam się z uprzejmą prośbą o polecenie mało awaryjnego silnika.
Zastanawiam się za zakupem bmw e60, bądź e90 godnego polecenia.
Wybierał bym z tej palety silników:
BMW e60 525 (2004-2005) 192KM (+możliwość instalacji lpg)
BMW e60 525 (2006-2007) 218KM (tutaj z tego co czytałem też ponoć się da zamontować lpg)
BMW e90 320 (2009-2010) 170KM (czysta benzyna)
BMW e90 320 (2005-2007) 150KM

Rocznie robie do 15 tyś przebiegu głównie miasto, czasem autostrada, także jestem ciekaw waszych opinii odnośnie obu tych aut co do awaryjności , kosztów utrzymania itp.

Dodam, że kolega ma e39 192KM + lpg w sedanie to z tego co widzę i słyszę jezdzi i się nie psuje a przebieg ma cos 300 tyś.
Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Zakup BMW [E60/E90]
PostNapisane: 4 kwietnia 2018, 14:40 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 48
Posty: 1605
Lokalizacja: śląsk/Gliwice
Moje BMW: 530 diesel
Kod silnika: M57D30
Garaż: Moje Byłe Sreberko
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=101097

Moja Obecna CZARNA PERŁA
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 3#p1477693

Moje obecne GRAYowe e61 SILVER BULLET
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=163310
Wybieraj z serii M54 bądź N52, omijaj N53.
Ogólnie nie patrz na rok produkcji czy przebieg tylko na STAN auta, stopień serwisowania (czy faktycznie dobry serwis czy tylko zmiany olejów), oraz bardzo mocno zwracaj uwagę na WYPADKOWOŚĆ.

_________________
Moje Byłe Sreberko

Moja Obecna Czarna Perła


Mój Obecny GRAY Silver Bullet

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Zakup BMW [E60/E90]
PostNapisane: 4 kwietnia 2018, 16:55 
Online
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 23072
Lokalizacja: Łódź
Moje BMW: E36&E46&F30
Garaż: E36 316i Compact & E46 320CI Coupe & F30 320D Sedan
15 tysi rocznie to nie jest jakaś porażająca ilość kilometrów więc sobie na spokojnie przekalkuluj po jakim czasie zwróci Ci się instalacja bo nie wiem jak długo masz zamiar trzymać autko u siebie :P

Idąc dalej to jakim budżetem dysponujesz na takie autko bo ceny są bardzo rozbieżne... i żebyś po prostu nie wpadł z zakupem na minę...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Zakup BMW [E60/E90]
PostNapisane: 4 kwietnia 2018, 17:27 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 4
Kwota do 42 tyś zł

Ostatnio znalazłem 3 ciekawe ogłoszenia, lecz nie jestem pewien co oryginalności przebiegu, lecz przy zakupie zawitam serwis aso bmw co to bez-wypadkowości oraz przebiegu. Autko mam w planach posiadać 3-4 lata

http://tiny.pl/gk3l3

http://tiny.pl/gk34h

http://tiny.pl/gk34q

Słyszałem, że w e90 od 2008-2009 są głównie problemy z wtryskiwaczami prawda to?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Zakup BMW [E60/E90]
PostNapisane: 4 kwietnia 2018, 20:43 
Online
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 23072
Lokalizacja: Łódź
Moje BMW: E36&E46&F30
Garaż: E36 316i Compact & E46 320CI Coupe & F30 320D Sedan
42 tyś na zakup ubezpieczenie i pierwszy serwis czy to czysta kwota na auto ?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Zakup BMW [E60/E90]
PostNapisane: 4 kwietnia 2018, 21:07 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 4
42 tyś na sam samochód


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Zakup BMW [E60/E90]
PostNapisane: 5 kwietnia 2018, 13:02 
Online
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 23072
Lokalizacja: Łódź
Moje BMW: E36&E46&F30
Garaż: E36 316i Compact & E46 320CI Coupe & F30 320D Sedan
fruit555 napisał(a):
42 tyś na sam samochód



To masz w czym wybierać :hyhy:


Przejedź się e60 i e90 oceń przede wszystkim które bardziej Ci odpowiada jeśli chodzi komfort i gabaryty ;)


te samochody dość mocno się różnią... a sam pewnie nie wiesz co będzie bardziej odpowiednie dla Ciebie...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Zakup BMW [E60/E90]
PostNapisane: 5 kwietnia 2018, 13:43 
Online
Tangiers Casino Manager
Avatar użytkownika

Posty: 5267
Moje BMW: Giulia Veloce
Za 42tys kupisz fajne e90 ;) Jeżeli w e60 patrzysz na r6 218km to i w e90 on występował, te 150km czy 170km za słabe będą :P


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Zakup BMW [E60/E90]
PostNapisane: 5 kwietnia 2018, 20:13 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 4
KU84, a co sądzisz o 192KM.

Ogólnie polecacie te silniki benzynowe?:
M54: 520i 170 KM, 525i 192 KM, 530i 231 KM
N52: 523i 177 KM, 525i 218 KM, 530i 258 KM

Które z tych są mniej odporne na awaryjność hmm :P oraz co sądzicie o automacie hydraulicznym (klasycznym),


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Zakup BMW [E60/E90]
PostNapisane: 5 kwietnia 2018, 20:25 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 15793
Lokalizacja: Gdynia
Moje BMW: M3
Kod silnika: S65B40
Gemeralnie to tam już nie ma w pełni udanych silników, najlepsze to M54... z N52 to ten 258 o ile wiem...

_________________
Piszę jak jest.

Bezpośredni link do galerii Audi S4 Łepka —> viewtopic.php?f=55&t=173434

Jeszcze nie witom, a już żegnom.:
WitoM napisał(a):
Ja póki co galerii M4 nie planuje bo jestem zajęty słuchaniem dziwieku silnika z głośników


Argumentum ad maiorem:
DamianTra napisał(a):
Kolego jestem inzynierem. Naukowcem. Nie bazuje na sci-fi, autobiografiach czy jakiejkolwiek nie naukowej literaturze w celu wyksztalcenia swiatopogladu...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Zakup BMW [E60/E90]
PostNapisane: 5 kwietnia 2018, 20:54 
Online
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 23072
Lokalizacja: Łódź
Moje BMW: E36&E46&F30
Garaż: E36 316i Compact & E46 320CI Coupe & F30 320D Sedan
Kolego poczytaj o bolączkach silnika M54... te silniku lubią nie trzymać mocy i podpijają oliwę ale jest to do sporego zniwelowania i miałbyś chyba najlepszy silnik pod LPG względem mocy a spalanie ;) Oczywiście jeśli mówi i piątce e60 ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Zakup BMW [E60/E90]
PostNapisane: 6 kwietnia 2018, 08:44 
Online
Tangiers Casino Manager
Avatar użytkownika

Posty: 5267
Moje BMW: Giulia Veloce
fruit555 napisał(a):
KU84, a co sądzisz o 192KM.

Ogólnie polecacie te silniki benzynowe?:
M54: 520i 170 KM, 525i 192 KM, 530i 231 KM
N52: 523i 177 KM, 525i 218 KM, 530i 258 KM

Które z tych są mniej odporne na awaryjność hmm :P oraz co sądzicie o automacie hydraulicznym (klasycznym),


M54 520i to zdecydowanie za słaby motor moim zdaniem do e60.
M54 525i oraz 530i zależy jak się trafi ale mocy nie trzymają i piją olej co mnie osobiście by irytowało.

Co do silników N to nie wiem ale tak jak napisał Jigi, najlepsza opcja to 258km tylko chyba rzadko spotykane.

A co do tego automatu to zamulacz :P


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Zakup BMW [E60/E90]
PostNapisane: 6 kwietnia 2018, 12:32 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 48
Posty: 1605
Lokalizacja: śląsk/Gliwice
Moje BMW: 530 diesel
Kod silnika: M57D30
Garaż: Moje Byłe Sreberko
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=101097

Moja Obecna CZARNA PERŁA
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 3#p1477693

Moje obecne GRAYowe e61 SILVER BULLET
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=163310
KU84 napisał(a):
fruit555 napisał(a):
KU84, a co sądzisz o 192KM.

Ogólnie polecacie te silniki benzynowe?:
M54: 520i 170 KM, 525i 192 KM, 530i 231 KM
N52: 523i 177 KM, 525i 218 KM, 530i 258 KM

Które z tych są mniej odporne na awaryjność hmm :P oraz co sądzicie o automacie hydraulicznym (klasycznym),


M54 520i to zdecydowanie za słaby motor moim zdaniem do e60.
M54 525i oraz 530i zależy jak się trafi ale mocy nie trzymają i piją olej co mnie osobiście by irytowało.

Co do silników N to nie wiem ale tak jak napisał Jigi, najlepsza opcja to 258km tylko chyba rzadko spotykane.

A co do tego automatu to zamulacz :P


Spokojnie 520i do jazdy się nadaje :)
Lepsza 520-tka w świetnym stanie niż zajechana 530-tka :)
Inna sprawa - cała seria motorów M54 ma problem z piciem oleju - M54B22, M54B25 i M54B30 - czyli i 520-tka też potrafi pić.
Jak miałbym wybierać to chyba na tą chwilę mimo wszystko 520-tkę - mało zajechanych egzemplarzy, zazwyczaj serwisowane dość porządnie bo to ma wpływ na cenę, przebiegowo też różnie bywa - ale spokojne da się dostać egzemplarz z niskim przebiegiem.
Zdecydowanie łatwiej o takie wśród 520-tek niż 530-tek :)

_________________
Moje Byłe Sreberko

Moja Obecna Czarna Perła


Mój Obecny GRAY Silver Bullet

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Zakup BMW [E60/E90]
PostNapisane: 6 kwietnia 2018, 16:46 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 38
Posty: 7011
Lokalizacja: Rawicz Wlkp
Moje BMW: 740i 6gang
Kod silnika: M60B40
520 to porażka zwłaszcza jak autor ma 42k a Wy mu 520 radzicie Ehhhhh. Bierz chłopie śmiało 530/545 i ciesz się jazdą


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Zakup BMW [E60/E90]
PostNapisane: 6 kwietnia 2018, 18:09 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 33
Posty: 667
Lokalizacja: Rumia
Moje BMW: BMW E90 318i 143 PS
Kod silnika: N43B20(U0)
fruit555 napisał(a):
Rocznie robie do 15 tyś przebiegu głównie miasto, czasem autostrada, także jestem ciekaw waszych opinii odnośnie obu tych aut co do awaryjności , kosztów utrzymania itp.

Dodam, że kolega ma e39 192KM + lpg w sedanie to z tego co widzę i słyszę jezdzi i się nie psuje a przebieg ma cos 300 tyś.
Pozdrawiam


15k km to niewiele. Większość to miasto, zatem moc 150 PS w zasadzie jest już wystarczająca, na okazjonalną trasę wystarczy. Wszystko powyżej to już jest fanaberia. Bardzo przyjemna, bo R6stka jest idealnie wyważona i zapewnia świetne osiągi, ale przyjdzie Ci za nią trochę więcej zapłacić :) Być może jednak warto.


fruit555 napisał(a):
Wybierał bym z tej palety silników:
BMW e60 525 (2004-2005) 192KM (+możliwość instalacji lpg)
BMW e60 525 (2006-2007) 218KM (tutaj z tego co czytałem też ponoć się da zamontować lpg)
BMW e90 320 (2009-2010) 170KM (czysta benzyna)
BMW e90 320 (2005-2007) 150KM


Ten pierwszy to M54. Dobra konstrukcja, acz już trochę leciwa, zwróć uwagę na potencjalny pobór oleju. Nadaje się pod LPG.
Drugi to N53. Jedyne co mogę polecić, to w przypadku 325i/525i bierz wersję 3.0 (2.5 też są).
Ostatni to N46, wtrysk MPI, więc można również gazować. Posiada problematyczny Valvetronic.

Ten trzeci to N43. O tym się sporo naczytałem, sam go również posiadam, lecz w nieco słabszej wersji (318i 143 PS). To właśnie 318i znajdziesz częściej na aukcjach. 320i to prawie identyczny silnik, ma trochę większy moment (210 Nm, 318i ma 190 lub 200 Nm, różne źródła różnie podają). Ten jednak realizuje swoją moc przede wszystkim na wyższych obrotach (6700 i kręci się do 7000, 318i przy 6000 i kręci się do 6500). N43 to już bezpośredni wtrysk, więc o LPG zapomnij. I zresztą nie powinieneś w ogóle o nim myśleć przy takim przebiegu, bo oszczędności jeśli jakiekolwiek, to mogą się nie zwrócić w przypadku grubszej awarii lub też nie wynagrodzić Ci konieczności dodatkowego serwisu, dłuższego czasu tankowania (i częstszego też).

fruit555 napisał(a):

Słyszałem, że w e90 od 2008-2009 są głównie problemy z wtryskiwaczami prawda to?


Z cewkami są, ale do tego czasu już dawno musiały zostać wymienione. Wtryskiwacze różnie, to zależy, przy takim przebiegu na pewno można się tego już powoli spodziewać. Co 80k zmieniać napinacz łańcucha, co 100-120k czyścić vanosy, co 80k świece. Olej co 10-15k km. Od czasu do czasu przegonić na trasie, co by przepalić siarkę w katalizatorze oraz aby kat NOx również się dobrze przepalił, czujnik NOx potrafi się sypnąć. U mnie na razie 92k km i spokój. W zamian otrzymujesz silnik R4 o świetnej kulturze pracy (niesamowicie cichy), przyjemnym jak na 4 gary dźwięku, przyzwoitych osiągach jak na R4 N/A i bardzo dobrym spalaniu jak na takie auto i taki silnik. Jeśli nie weźmiesz R6, to bym się nad tym zastanowił. W E90 nada się bardzo dobrze. W E60 to może być nieco za mało, ale najlepiej jak się przejedziesz. W E60 masz tylko wersję 20i 170 PS, tej 18i 143 już nie.

Zdzira 850I napisał(a):
520 to porażka zwłaszcza jak autor ma 42k a Wy mu 520 radzicie Ehhhhh. Bierz chłopie śmiało 530/545 i ciesz się jazdą


Zależy na jakie koszty autor jest gotowy. Bo szczególnie V8 w E60 to już koszty znacząco większe od R6. A R6 będzie nieco droższa od R4. Poza tym V8 do miasta to raczej czysto dla rekreacji, osiągi raczej trudne do wykorzystania, choć pracuje to wspaniale :) Może się skusi :) Poniżej 550i manual, auto poleci koło 320 km/h z tego co widziałem.




Kieruj się przede wszystkim tym jak samochód był serwisowany (czy olej zmieniany co 10-15k km czy co 25-30k km, co będzie oznaczało problemy). Sprawdź również kto był poprzednim właścicielem, czy jakiś gamoń który szczurował na czym się da, a może jakiś młody gniewny chętny do butowania kiedy tylko się da - parę takich akcji i potem masz legendy o awaryjnych silnikach.

_________________
Było: Kompakt E36 316i 1.9
Jest: E90 318i LCI
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Zakup BMW [E60/E90]
PostNapisane: 6 kwietnia 2018, 20:50 
Online
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 23072
Lokalizacja: Łódź
Moje BMW: E36&E46&F30
Garaż: E36 316i Compact & E46 320CI Coupe & F30 320D Sedan
MatiKosa jak by wsadzili 143 ps do e60 to byłby wóz z weględm który na kresce byłby objechany przez rikszę z dwoma schabami :hyhy:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Zakup BMW [E60/E90]
PostNapisane: 6 kwietnia 2018, 23:11 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 350
Moje BMW: G20
Kod silnika: B48
Było e60 lci 2.0 R4 170 km :hyhy:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Zakup BMW [E60/E90]
PostNapisane: 6 kwietnia 2018, 23:33 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 7390
Lokalizacja: Lublin
Moje BMW: E91 LCI
Kod silnika: N53B30A
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=157967
Loona Thic napisał(a):
Wybieraj z serii M54 bądź N52, omijaj N53.


że niby N53 ma jakieś bolączki których pozbawione jest N52? :-k
N53 generalnie wypada lepiej od N52, tyle że LPG odpada.

_________________
Obrazek

Typer EURO 2016 - I miejsce


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Zakup BMW [E60/E90]
PostNapisane: 7 kwietnia 2018, 00:03 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 48
Posty: 1605
Lokalizacja: śląsk/Gliwice
Moje BMW: 530 diesel
Kod silnika: M57D30
Garaż: Moje Byłe Sreberko
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=101097

Moja Obecna CZARNA PERŁA
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 3#p1477693

Moje obecne GRAYowe e61 SILVER BULLET
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=163310
Coćby dlatego, że N52 ma zwykły układ wtryskowy, N53 - ma już bezpośredni wtrysk.
I wszystko co się wiąże z bezpośrednim wtryskiem.

_________________
Moje Byłe Sreberko

Moja Obecna Czarna Perła


Mój Obecny GRAY Silver Bullet

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Zakup BMW [E60/E90]
PostNapisane: 28 kwietnia 2018, 10:08 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 32
Posty: 132
Lokalizacja: Białystok
Moje BMW: E36
Mam bardzo podobne pytnie a nie chcę zakładać osobnego tematu. Myslałem nad e46 330i coupe ale faktycznie będzie to ciężkie wyzwanie, szukam czegoś bezwypadkowego bez sladów niefachowych napraw blacharskich. Czy z budżetem 30k PLN można podchodzić do tematu e90 - e91? Marzy mi się żwawe R6 pod maską. Jeśli tak to na jakim motorze sie skupić? 320d w sumie też ciekawie wygląda tylko jakie oznaczenie silnika będzie warte uwagi w przypadku diesli? Wybaczcie ale w temacie e90 jestem zielony :looka:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 24 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 2 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL