BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 23 kwietnia 2024, 18:43

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1




Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 15 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E30] Koszty utrzymania E30 320i.
PostNapisane: 15 września 2010, 19:40 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 15799
Lokalizacja: Gdynia
Moje BMW: M3
Kod silnika: S65B40
Wrzucam tutaj koszty utzymania starego BMW serii 3er, mianowicie E30 320i. Auto zakupiłem w b. ładnym stanie blacharsko - lakierniczym, jednak delikatnie zapuszczone technicznie. Zestawię tutaj koszty części

i robocizny (razem) przez pierwszy rok użytkowania (trochę ponad), w zasadzie będzie tutaj zawarte wszystko, co należało zrobić aby doprowadzić auto do bdb stanu, dodam, że do auta podchodzę nieco

pedantycznie. Przy czym daruję sobie opłaty za paliwo, oc itp.

- Guma nad amorkiem tylnym, uszczelka pod pokrywą zaworów oraz wymiana amorków tył (amorki B6 na wymianę dostałem z autem) - 140zł

- Przegląd zawieszenia na szarpakach i wytrzęsarkach - 34zł

- Płyn do chłodnicy 1l - 8zł

- Płyn do wspomagania 1l - 15zł

- Dywaniki - 66zł

- Uszczelnienie felgi od zapasu - 20zł

- Olej + filtr oleju, sprężyny MT + robocizna - 540zł

- Sprzęgło wiskotyczne - 100zł

- Przegub elastyczny wału oraz podpora + robocizna - 320zł

- Regeneracja alternatora - 110zł

- Zmiana opon na zimowe, potem na letnie - 160zł

- Hamulce przód - 400zł

- Blacharz - 150zł

- Wisko po raz drugi :kwasny: (tym razem nowe Behr'a) - 235zł

- Wymiana świec, przerobienie instalacji gazowej oraz wymiana sondy lambda - 1800zł

- Czujnik temp. płynu chłodzącego - 25zł

- Miska olejowa i uszczelka wraz z robocizną oraz wymianą oleju i filtra - 340zł.

- Tuleje belki tylnej + simmering skrzyni i wału oraz poduszka nad amorkiem i robocizna - 600zł

- Półosie (stare mają delikatny luz) - 90zł

- Blacharz i lakiernik - 700zł (lakierowanie zderzaka, zrobienie paska nad zderzakiem, bo ma wżery od odprysków oraz błotnika prawego z przodu ze względu na rant, komuś się zachciało naciągać nadkola...)

- Wymiana oleju w skrzyni - 80zł

- Przekładka opon lato/zima/zima/lato - 160zł

Do zrobienia wkrótce lub w najbliższym czasie:


Powoli zbliżają się łączniki stabilizatora i sworznie na wahaczach + ustawienie zbieżności - 600zł
Polerka z woskowaniem - 250zł


Dodam, że wszystko staram się robić na najlepszych zamiennikach, markowo zgodnych z oryginałami.

Razem wychodzi około 7000zł. Matko boska przenajświętsza, Zdzira850i - masz wpierdol na zlocie :rotfl: :hyhy: ;)

Wszystko zrobione w ciągu półtorej roku, z czego większość rzeczy już powinna być zrobiona przez poprzedniego właściciela... za mojej kadencji mało co wyszło z nowości. Niektóre wydatki nie wynikały z

zużycia, np. miskę olejową sam rozwaliłem na wybojach. Mało jeżdżę, jak dotąd zrobiłem 17tys. km. przez 21 miesięcy.

_________________
Piszę jak jest.

Bezpośredni link do galerii Audi S4 Łepka —> viewtopic.php?f=55&t=173434

Jeszcze nie witom, a już żegnom.:
WitoM napisał(a):
Ja póki co galerii M4 nie planuje bo jestem zajęty słuchaniem dziwieku silnika z głośników


Argumentum ad maiorem:
DamianTra napisał(a):
Kolego jestem inzynierem. Naukowcem. Nie bazuje na sci-fi, autobiografiach czy jakiejkolwiek nie naukowej literaturze w celu wyksztalcenia swiatopogladu...


Ostatnio edytowano 3 kwietnia 2011, 09:06 przez jiGsaw, łącznie edytowano 2 razy

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E30] Koszty utrzymania E30 320i.
PostNapisane: 15 września 2010, 19:55 
Offline
Forumowicz

Posty: 324
Lokalizacja: krk
Czekamy na e36 e34 e38 itd... Bez sensu to wasze zestawienia.. w każdym aucie co innego bedzie do wymiany u jednego wszystkie żarówki u drugiego opony u trzeciego aku itd :wstyd:
:dobani:

Jeśli chodzi o ceny to rozbieżność na rynku ich jest duża bo teraz wszystko i tak można kupić za 5 zł z wytrzymałościa spod znaku zapytania jak i również można sobie przepłącać w aso :dobani:


Wstawiajcie to sobie do galerii... :]


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E30] Koszty utrzymania E30 320i.
PostNapisane: 15 września 2010, 20:00 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 15799
Lokalizacja: Gdynia
Moje BMW: M3
Kod silnika: S65B40
Odnotowane, dziękuję.

_________________
Piszę jak jest.

Bezpośredni link do galerii Audi S4 Łepka —> viewtopic.php?f=55&t=173434

Jeszcze nie witom, a już żegnom.:
WitoM napisał(a):
Ja póki co galerii M4 nie planuje bo jestem zajęty słuchaniem dziwieku silnika z głośników


Argumentum ad maiorem:
DamianTra napisał(a):
Kolego jestem inzynierem. Naukowcem. Nie bazuje na sci-fi, autobiografiach czy jakiejkolwiek nie naukowej literaturze w celu wyksztalcenia swiatopogladu...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E30] Koszty utrzymania E30 320i.
PostNapisane: 15 września 2010, 20:04 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 28
Posty: 2890
Lokalizacja: Bangladesz
Moje BMW: Sędziwy Paździerz
Ja też wydałem 6000 na utrzymanie, auto jest na tyle skomplikowanym mechanizmem że ciężko jest się odnieść do ogółu na podstawie jednego egzemplarza. Jeśli by utworzyć wątek w którym można wypisywać podsumowania kosztów danego modelu, po dłuższej eksploatacji. Wtedy łatwiej by było wyciągnąć z tego jakieś wnioski. A takie pojedyncze przykłady to do galerii się nadają, Wronas :ok:

_________________
e30 87' M-technic 1
Ładne 320iT Mpak


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E30] Koszty utrzymania E30 320i.
PostNapisane: 15 września 2010, 20:06 
Offline
Naczelny bimbrovnik
Avatar użytkownika

Posty: 9076
Lokalizacja: PTU
Moje BMW: e30
Kod silnika: m52b28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=77118
Wronas napisał(a):
Czekamy na e36 e34 e38 itd... Bez sensu to wasze zestawienia.. w każdym aucie co innego bedzie do wymiany u jednego wszystkie żarówki u drugiego opony u trzeciego aku itd

Już są.
A bez sensu to są notorycznie powtarzane pytania "ile kosztuje utrzymanie eXX, ile kosztuje coś tam do eYY, co się psuje w eZZ?". I po to są tego typu wątki, żeby takich pytań było jak najmniej.
jiGsaw, co Ci się stało w visco, że drugie montowałeś?

_________________
Obrazek

One redline a day keeps a mechanic away.


Ostatnio edytowano 15 września 2010, 20:08 przez maaaad, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E30] Koszty utrzymania E30 320i.
PostNapisane: 15 września 2010, 20:07 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 15799
Lokalizacja: Gdynia
Moje BMW: M3
Kod silnika: S65B40
Kupiłem "pewną" używkę od znajomego. :znudzony:

Jak moderator uzna, że temat jest bezużyteczny niech wywala, trudno, najwyżej godzina mojej pracy pójdzie na marne.

_________________
Piszę jak jest.

Bezpośredni link do galerii Audi S4 Łepka —> viewtopic.php?f=55&t=173434

Jeszcze nie witom, a już żegnom.:
WitoM napisał(a):
Ja póki co galerii M4 nie planuje bo jestem zajęty słuchaniem dziwieku silnika z głośników


Argumentum ad maiorem:
DamianTra napisał(a):
Kolego jestem inzynierem. Naukowcem. Nie bazuje na sci-fi, autobiografiach czy jakiejkolwiek nie naukowej literaturze w celu wyksztalcenia swiatopogladu...


Ostatnio edytowano 15 września 2010, 20:09 przez jiGsaw, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E30] Koszty utrzymania E30 320i.
PostNapisane: 15 września 2010, 20:08 
Offline
Forumowicz

Posty: 324
Lokalizacja: krk
maaaad napisał(a):
A bez sensu to są pytania "ile kosztuje utrzymanie eXX, ile kosztuje coś tam do eYY, co się psuje w eZZ?


Popieram bo kazde auto indywidualnie bedzie wymagało wkladu finansowego :]

Np dla mnie dywaniki będą dobre a dla pedancika nie i juz koszt ''nie potrzebnie'' rośnie o 100zl ~~


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E30] Koszty utrzymania E30 320i.
PostNapisane: 15 września 2010, 20:18 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 34
Posty: 4977
Lokalizacja: SKL/Cz-wa
Moje BMW: e91
Kod silnika: N52B25
Wronas napisał(a):
maaaad napisał(a):
A bez sensu to są pytania "ile kosztuje utrzymanie eXX, ile kosztuje coś tam do eYY, co się psuje w eZZ?


Popieram bo kazde auto indywidualnie bedzie wymagało wkladu finansowego :]

Np dla mnie dywaniki będą dobre a dla pedancika nie i juz koszt ''nie potrzebnie'' rośnie o 100zl ~~

o co się tak rzucasz? nie pasuje? nie wchodź do tematu.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E30] Koszty utrzymania E30 320i.
PostNapisane: 15 września 2010, 20:19 
Offline
Forumowicz

Posty: 324
Lokalizacja: krk
trollu napisał(a):
o co się tak rzucasz? nie pasuje? nie wchodź do tematu.


Kto sie rzuca ten sie rzuca :]


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E30] Koszty utrzymania E30 320i.
PostNapisane: 15 września 2010, 20:22 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 15799
Lokalizacja: Gdynia
Moje BMW: M3
Kod silnika: S65B40
No dobrze Wronas, Twoje zdanie już znamy, delikatnie już Ci podziękowałem raz za udział w życiu tematu, czas chyba okazać trochę pokory i opuścić topic, ewentualnie zgłosić swoje uwagi, w odpowiednim dziale, do obsługi forum.

_________________
Piszę jak jest.

Bezpośredni link do galerii Audi S4 Łepka —> viewtopic.php?f=55&t=173434

Jeszcze nie witom, a już żegnom.:
WitoM napisał(a):
Ja póki co galerii M4 nie planuje bo jestem zajęty słuchaniem dziwieku silnika z głośników


Argumentum ad maiorem:
DamianTra napisał(a):
Kolego jestem inzynierem. Naukowcem. Nie bazuje na sci-fi, autobiografiach czy jakiejkolwiek nie naukowej literaturze w celu wyksztalcenia swiatopogladu...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E30] Koszty utrzymania E30 320i.
PostNapisane: 15 września 2010, 20:41 
Offline
Naczelny bimbrovnik
Avatar użytkownika

Posty: 9076
Lokalizacja: PTU
Moje BMW: e30
Kod silnika: m52b28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=77118
Dorzucę coś od siebie - pompa paliwa: ok. 400 zł (Bosch); piasta koła (przód): ok. 200 zł (Meyle); regulator ciśnienia paliwa: 350 zł (Bosch); tłumik końcowy: 130 zł (Ferroz); sonda lambda (Bosch, dedykowana do m20b20): 350 zł; uniwersalna: 100 zł (też niby Bosch); kopułka: 150 zł (Bosch), palec rozdzielacza: 50 zł (Bosch), cewka zapłonowa: 150 zł (Bosch); błotnik prawy, ori, używka w idealnym stanie: 130 zł; błotnik lewy, stan też idealny, ale chyba nie ori: 150 zł. Jak mi się coś jeszcze przypomni, to dopiszę, bo trochę tego było...

_________________
Obrazek

One redline a day keeps a mechanic away.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E30] Koszty utrzymania E30 320i.
PostNapisane: 15 września 2010, 20:55 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1023
Lokalizacja: pomorze
Moje BMW: e46 Coupe +Mustang
Nieźle Jig, widać, że dbasz o auto. Mnie póki co nie stać na utrzymanie e30 z tego co widzę.

_________________
the answer is always coupe


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E30] Koszty utrzymania E30 320i.
PostNapisane: 15 września 2010, 23:14 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 34
Posty: 2969
Lokalizacja: Warszawa/RAJ
Moje BMW: e34
Kod silnika: M50B25
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... &start=320
moja tam prawie się nie psuje :hyhy:

_________________
Jadę nisko o progi trę miską !!
https://www.facebook.com/JadeNiskoOProgiTreMiska


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E30] Koszty utrzymania E30 320i.
PostNapisane: 16 września 2010, 07:40 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 3945
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: 550i
Kod silnika: M70B54
jiGsaw, ja bym na Twoim miejscu dodal jeszcze przez jaki okres ladowales kase w czesci i ile kilometrow przez ten czas zrobiles.

Co do samego tematu to ma on bardzo duzy sens. Kazdy moze zajrzec i zobaczyc co w takich autach sie wymienia. Jak bedzie kilka takich opisow, mozna juz dopatrzec sie roznych podobienstw w awariach i samych kosztach utrzymania.

_________________
W końcu nie kolejne sreberko - 5er E34 550i
Szary Kaszalot - 7er E65 745i


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E30] Koszty utrzymania E30 320i.
PostNapisane: 3 marca 2011, 15:47 
Offline
Uzależniony od forum :)

Wiek: 34
Posty: 3082
Lokalizacja: Kętrzyn
Moje BMW: 540i
Garaż: Volvo S40 II 2.0d
Oto roczne koszty utrzymania mojego byłego E30 z tym że silnik M40 1.8. Autem zrobiłem ok. 10 tys km. Gaz na śrubke w lato paliła 10 litrów gazu a w zime 12 :) Było to za czasów gdy gaz był po 1,99 zł więc 100 km robiłem za 20 zł :D

-1 litr oleju Mobil 10W40 - 18 zł
-amory na przód KAYABA z wymianą - 420 zł
-zbieżność 50 zł
-tuleje tylnej belki Ruville, tuleje wahaczy przednich Ruville, tuleje wahaczy tył Ruville, klocki przednie i czujnik TRW, stacyjka + robocizna - 800 zł
-zbieżność 50 zł
____________________________

łącznie 1338 zł + komplet opon zimowych na stalówkach 14 cali używane bieżnik ok. 5-6 mm - 450 zł łącznie z wyważeniem


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 15 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 6 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL