BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Content on this page requires a newer version of Adobe Flash Player.

Get Adobe Flash player



Ogłoszenia
Teraz jest 26 czerwca 2017, 18:20


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1




Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 31 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E39] Koszt utrzymania 530d 2000r
PostNapisane: 16 września 2010, 16:18 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 18
Posty: 4600
Lokalizacja: Września
Moje BMW: E38
Kod silnika: M62B44TU
Garaż: www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=60&t=137687 Днепр
Autko po dość długich poszukiwaniach zaostało zakupione, z już sporym wkładem poprzedniego właściciela. Po krótce historia autka (przynajmniej ta część którą ja znam):
- lipiec 2007 import z Francji ze stanem 180tyś
- lipiec 2008 zakup przez poprzedniego właściciela ze stanem około 230tyś. Koleś wymienił w nim sporo gratów, więc wymienie to, na co mam fakturki i paragony (wszystko mi przekazał), z racji tej, proszę interpretować tą listę jako, rzeczy, których ja robić nie musiałem, aczkolwiek, rzeczy, które to często do zrobienia są:
- 4x sprężyny
- 4x łożyska z piastami
- amorki tył, osłony i odboje
- tuleje wózka tylnego 4x
- 4x tarcze +nowe klocki
- aku
- EGR
- Świece żarowe
- nadkola przód,
- wahacze przód dolne z tulejami.
- kpl wahaczy tył
- wahacze dolne przód
- łączniki stabilizatora.
- olej w ASB z filtrem
Jak więc widać furak w zasadzie nie wymagał żadnego ponadprogramowego wkładu finansowego. Mój szczegółowy wkład w autko poniżej, okres od września, do września, czyli od 253kkm do 260kkm
* Nowy aku (300) (wydatek niepotrzebny, problemem są zbyt długie postoje, aku się rozładowuje czasami z tęsknoty za mną ;)
* Oliwa 5W-40 (400)
* Filtr powietrza (150)
* Filtr paliwa (140)
* Amortyzatory KYB + Sachs(tył) (680+750)
* Felgi (675 +150)dojazd
* prostowanie, toczenie rantów (4pak - tata tokarz)
* Malowanie proszkowe i piaskowanie felg (200)
* Opony 2szt (500)
* Drążki kierownicze (2x85)
* zbieżność (35)
* Tulejki przednich górnych wahaczy (sidem?) (2x57)
* Wahacz przedni górny bilstein/febi (212)
* Szczęki do ręcznego Sachs (114)
* toczenie tylnych tarcz +farba na rdzę (4pak - tata tokarz)
* Przycisk otwierania szyby w klapie (używany) (120)
* Malowanie zderzaka oraz błotnika (2x250) (moja wina, więc nijak to do eksploatacji w zasadzie)
* Naprawa spryskiwaczy lamp (35)
* Elektryk reanimacja pdc (100)
* Interfejs viaken (250) +RS232 PCMCIA (86) - przejściówki nie wliczam
* Instrukcja obsługi oryg pl (100)
* Osłona nadkola (65)
* Latarka bmw do schowka (90)
* Telefony nokia3110 3szt (210)
* Oliwa 5W-40 (380)
* Filtr powietrza (130)
* Filtr paliwa (120)
* garaż (12x100)
* OC +NW 617 +340 (półtora roku)
Całość robocizny w zdecydowanej większości wykonuje mój kuzyn mechanik, oraz ja, więc cenowo tutaj jest wyśmienicie. Myślę, że nie więcej niż (500), ale normalnie by było znacznie drożej.
Ponad to około (300) na kosmetyki, i około (50) na dodatki do ON. Płyn do sprysków mam sponsorowany.
Do zrobienia pozostało (szacunkowo), ale tego oczywiście nie wliczam w bilansik .
* Opony zimowe 225/55R16 x4 (500~1000)
* Parowanie prawej lampy przedniej (20)
* Filtry pyłkowe na wiosnę (2x150)
* do tych klapek w dolocie trzeba by kiedyś zajrzeć... (20)
Wychodzi więc że przez te 7tyś (1rok) km włożyłem w auto 9657zł i 8piw; paliwo 700L *4,65 (vp) {średnio zaokrąglając 10L/100km}=3255
Nie jestem szaleńcem kupującym tylko w ASO, lub tylko najdroższe rzeczy. Nie zaniedbuje też jednak, i nie kupuje najtaniej jak się da.


Humorystyczni mogę dodać do tego, to, że część auta jest na kredyt, który spłacam. Jarisa też utrzymuje i tankuje. Spłacam też niewielką hipotekę. Jak od tego wszystkiego odejmę swoje zarobki i zasiłek żony wychodzi na to, że jestem perpetum-mobile jak sam gun engine hehehehe.

Jeszcze bardziej humorystyczni to do kosztów trzeba dodać setki roboczogodzin spędzonych na bmw-sport, kosztowało mnie to tym:
Obrazek
Oczywiście pojechane po premii ~360PLN (nie wliczam)

_________________
Audi80 '90 1.6 2EE (X2004 - IV2008)
AudiA4 '95 2.8 AAH quattro (IV2008 - VII2009)
530d avant (IX2009 - X2010)530d
E38 740i (I 2011 - ?)
Obrazek


Ostatnio edytowano 21 września 2010, 11:44 przez mroova81, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Koszt utrzymania 530d 2000r
PostNapisane: 16 września 2010, 16:25 
Offline
Forumowicz

Posty: 324
Lokalizacja: krk
Nie wiem co wy za złomy kupujecie :rotfl:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Koszt utrzymania 530d 2000r
PostNapisane: 16 września 2010, 16:25 
Offline
Agent Provocateur
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 17013
Lokalizacja: Ciućkowo
Moje BMW: E46 325 + 458 Italia
Kod silnika: M54B25
Garaż: viewtopic.php?f=6&t=95081&start=0
hehehe dobra ta nagana :)

_________________
I Don`t Suffer From Insanity... I Enjoy Every Minute Of It..


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Koszt utrzymania 530d 2000r
PostNapisane: 16 września 2010, 16:32 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 9610
Moje BMW: E46 330Ci Msport
Kod silnika: Individual
Wronas napisał(a):
Nie wiem co wy za złomy kupujecie :rotfl:


Kurde nie pamiętam, kiedy tyle kasy włożyłem w samochód (w serwisowanie)

W obecnej E46 od razu po zakupie wymieniłem: łączniki, tuleje, klocki, olej, filtry, termostat i coś tam jeszcze, w sumie włożyłem w serwis 2000zł, zrobiłem autem przez 3 miesiące prawie 10 000km i tylko tankuję.

A Ty włożyłeś prawie 10 000zł podczas zrobienia przebiegu w wysokości 8000km (chyba dobrze podałem cyfry).


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Koszt utrzymania 530d 2000r
PostNapisane: 16 września 2010, 16:43 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 18
Posty: 4600
Lokalizacja: Września
Moje BMW: E38
Kod silnika: M62B44TU
Garaż: www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=60&t=137687 Днепр
No niestety dobrze podałeś, a nawet nie 8kkm a 7...
Prawda jest taka, że 18tki i amorki trochę pociągnęły, poza tym wliczyłem ubezpieczenie. Nie licząc tego nie wydaje mi się, abym wydał dużo. Dla kontrastu mam kumpla co posiada audi B6 avant 1.9tdi ośka multitronik. Auto w stanie wręcz perfekcyjnym, zakupił je 2 lata temu za 56kPLN jednocześnie przepłacając około dychy. Do dziś dzień na same tuningi oraz rozszerzanie wyposażenia na gratach tylko z ASO władował jeszcze raz tyle. A ma przed, przed ostatnią generację małego A4 z dziadowskim silnikiem, lichą jak aprilla ASB i napędem dobrym dla kobiet w ciąży. Albo taki stones1, jak czytam, że on miał miesiąc roboczo godzin w ASO swojej 600tki, to wydaje mi się, że powyższe zestawienie, jest niezbyt rozrzutne. No ale nic, twórzcie takie zestawienia, może by nawet oddzielny kącik do tego zrobić, da nam to sporo wiedzy na temat kosztów utrzymania.

_________________
Audi80 '90 1.6 2EE (X2004 - IV2008)
AudiA4 '95 2.8 AAH quattro (IV2008 - VII2009)
530d avant (IX2009 - X2010)530d
E38 740i (I 2011 - ?)
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Koszt utrzymania 530d 2000r
PostNapisane: 16 września 2010, 16:52 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 761
mroova81 napisał(a):
Koleś wymienił w nim sporo gratów, więc wymienie to, na co mam fakturki i paragony (wszystko mi przekazał),

:rotfl: :rotfl: :rotfl:
Jeszcze może wszystkie części oryginalne prosto z fabryki BMW? Oj ludzie to potrafią kombinować żeby sprzedać samochód :rotfl:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Koszt utrzymania 530d 2000r
PostNapisane: 16 września 2010, 17:12 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 28
Posty: 7349
Lokalizacja: Lublin
Moje BMW: E91 LCI
Kod silnika: N53B30A
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=157967
To i ja coś dorzucę. 530dA 2000r polift.

Filtr oleju - 48zł
Filtr powietrza - 184zł
Filtr kabinowy - 215zł
Filtr paliwa - 160zł
coś co nie mogę rozczytać - 16zł :rotfl:
Filtr oleju w skrzyni + uszczelka - 295zł + 15zł
olej do automatu - 370zł
olej do dyfra - 90zł
tuleje stabilizatora - 56zł
olej do silnika - 370zł
łożyska (przód) - 944zł
łączniki (tył) - 900zł
geometria x2 - 140zł
kolektor wydechowy - 450zł
uszczelki kolektora - 64zł
kolektor ssący - 450zł
zawór ciśnienia - 286zł
rura od intercoolera - 200zł


Razem 5767zł
Przebieg przez ten czas jakieś śmieszne 25k km.
Jakiś płynów do spryskiwaczy nie liczę bo to śmieszne pieniądze. Średnie spalanie ~10,1l/100km, ~85% to jazda po lublinie na dość krótkich odcinkach.

A i jeszcze zapomniałem, nabicie i odgrzybienie klimy 310zł.

_________________
Obrazek

Typer EURO 2016 - I miejsce


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Koszt utrzymania 530d 2000r
PostNapisane: 16 września 2010, 21:00 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 32
Posty: 8665
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Moje BMW: 535i
Kod silnika: N55
mroova81 napisał(a):
No niestety dobrze podałeś, a nawet nie 8kkm a 7...
Prawda jest taka, że 18tki i amorki trochę pociągnęły, poza tym wliczyłem ubezpieczenie. Nie licząc tego nie wydaje mi się, abym wydał dużo. Dla kontrastu mam kumpla co posiada audi B6 avant 1.9tdi ośka multitronik. Auto w stanie wręcz perfekcyjnym, zakupił je 2 lata temu za 56kPLN jednocześnie przepłacając około dychy. Do dziś dzień na same tuningi oraz rozszerzanie wyposażenia na gratach tylko z ASO władował jeszcze raz tyle. A ma przed, przed ostatnią generację małego A4 z dziadowskim silnikiem, lichą jak aprilla ASB i napędem dobrym dla kobiet w ciąży. Albo taki stones1, jak czytam, że on miał miesiąc roboczo godzin w ASO swojej 600tki, to wydaje mi się, że powyższe zestawienie, jest niezbyt rozrzutne. No ale nic, twórzcie takie zestawienia, może by nawet oddzielny kącik do tego zrobić, da nam to sporo wiedzy na temat kosztów utrzymania.


Bez przesady. Podobnie jak Twoje zestawienie jest zawyżone bo dotyczy pierwszego roku posiadania używanego samochodu, tak mój wkład w auto używane tuż po kupnie (tzn. w początkowym okresie) musiał również być bardziej intensywny jak teraz. Ten samochód mam już ponad 3 lata. Od dobrego roku spore wydatki, planowane naprawy i wymiany się skończyły. Pozostała już zwykła eksploatacja. Tak samo pewnie jest w Twoim przypadku. Druga sprawa to stawki w ASO w którym robiłem m.in. lakier. Gdyby były oderwane od rzeczywistości nie zdecydowałbym się na nie ;) . No i właśnie lakier.. wtedy auto tak długo było w ASO bo głównie lakier był robiony. A to trwa..

_________________
Darmowe rozkodowanie VIN (Polski opis):
napisz VIN na ==>> stones1@wp.pl
Problem z PW, proszę pisać na mail


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Koszt utrzymania 530d 2000r
PostNapisane: 16 września 2010, 21:31 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 18
Posty: 4600
Lokalizacja: Września
Moje BMW: E38
Kod silnika: M62B44TU
Garaż: www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=60&t=137687 Днепр
Masz rację stones1 > następny rok o ile go nie sprzedam, będzie znacznie tańszy niż obecny. Swoją drogą, jak go sprzedam, to mam nadzieje, na małą rozmowę z Tobą na prv nt. W140. Chodzi mi to po głowie, ale raczej wersji 4D i V8.
aBdMaWm napisał(a):
mroova81 napisał(a):
Koleś wymienił w nim sporo gratów, więc wymienie to, na co mam fakturki i paragony (wszystko mi przekazał),

:rotfl: :rotfl: :rotfl:
Jeszcze może wszystkie części oryginalne prosto z fabryki BMW? Oj ludzie to potrafią kombinować żeby sprzedać samochód :rotfl:

Ale o co chodzi? Koleś dał mi stertę faktureki rachunków, to co było na nich zostało pobieżnie sprawdzone i z małymi wyjątkami (aku i tylne amo) wszystko było ok, po co więc miałby coś ruszać? A samochód w ASO nie bywa. Części również nie stamtąd, co nie znaczy, że gorsze ;)

Dla kontrastu jeszcze 2 zdania na temat toyotki yaris '99r.
Zaliczona jedna poważna awaria (ktoś za słabo dociągnął śrubę na wale korbowym i ścieło klin na stożku, który napędzał kółko do rozrządu). Pociągnęło to około 2tyś zł. Nie licząc tego (bo to błąd w sztuce występujący przypadkowo) nakłady na to autko wynoszą miesięcznie około 130zł na paliwo (~600km), jednorazowo (raz w roku) 2.8L oleju 5w-30, filtr powietrza 25zł i filtr paliwa chyba około 18zł i 3 pióra wycieraczek za niepamiętam ile. Autko waży 800kg więc o zawiecho się nie martwię.

_________________
Audi80 '90 1.6 2EE (X2004 - IV2008)
AudiA4 '95 2.8 AAH quattro (IV2008 - VII2009)
530d avant (IX2009 - X2010)530d
E38 740i (I 2011 - ?)
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Koszt utrzymania 530d 2000r
PostNapisane: 16 września 2010, 22:18 
Offline
Forumowicz

Posty: 393
Moje BMW: 523i
Kod silnika: M52B25
mroova81, pierwsze co mi się nasuwa to po co kupiłeś tego diesla :zdziwko:
Przy tak małym rocznym przebiegu to przecież nie ma sensu. Nijak się to nie kalkuluje.
Ja też jeżdżę niedużo,9700km w I roku i decyzja była dla mnie oczywista-tylko benzyna.
Tzw."tańszy" diesel. :)
Kupując 10-letniego diesla( moje też miało 10) ma on zwykle duuużo większy przebieg,sądząc po ilości wymienianych części to raczej nie było 180tys :hyhy: A to oznacza dużo większe wyeksplatowanie auta i stąd póżniej te wysokie koszty serwisu.
Dla mnie te koszty podane przez Ciebie i innych są wręcz kosmiczne,nie do przyjęcia :szok:
Czy Ty (Wy) nie sprawdzasz/cie auta przed zakupem?
Dla porównania moja wersja benzynowa,kupiona w Niemczech z przebiegiem 151500km i serwisowana w tamtejszym ASO. Koszt części i napraw w I roku 3150zł co uznałem za wysoki :) Byłem niezadowolony.Nigdy wcześniej na żadne BMW w I roku tyle nie musiałem wydać.
W II roku do wczoraj za części/naprawy -150zł! Wczoraj czyli po 23m-cach wymieniłem dopiero pierwsze elementy zawieszena.Jak zwykle lecą łączniki(Lemforder) 188+40, razem to 380zł w tym roku.Autem jeżdżę niedużo,ale codziennie w większości po fatalnych polskich wertepach,auto niema lekko.Od lipca ub.roku do wczoraj nie musiałem być u żadnego mechanika.I też auto mam w pelni sprawne,którym jazda ciągle sprawia mi przyjemność.
Sądzę,że kluczem stosunkowo niiskich kosztów jest przemyślany zakup,auto prosto z Niemiec, udokumentowany nieduży przebieg( o jaki znacznie łatwiej przy benzynie)to naprawdę widać po aucie na każdym kroku i tys.zł zostają w kieszeni.
Może to da niektórym do przemyślenia.

_________________
Marek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Koszt utrzymania 530d 2000r
PostNapisane: 16 września 2010, 22:44 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 18
Posty: 4600
Lokalizacja: Września
Moje BMW: E38
Kod silnika: M62B44TU
Garaż: www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=60&t=137687 Днепр
Marek >> autko sprawdziłem z każdej strony. Rzeczy o których mówię, były nie do wykrycia, przy normalnych oględzinach. Poza tym każdemu życzę autka, w takim stanie, jak sam kupiłem, w porównaniu do tego, co oglądałem, to... n/c Zresztą, co wg Ciebie nie powinno się znaleźć na mojej liście? Przecież to standard! 2 tulejki, jeden wahacz, 4 amorki trochę tylko zabolały. 18tki to kaprys, a OC czy wynajem garażu to koszty stałe niestety.
Pamiętaj też, że jak w tak wyciszonym aucie jak E39 zaczyna stukać, to jest już ostatni dzwonek do wymiany. Mi nic nie stukało :)
A co do diesla i przebiegów >> to masz rację. Diesel nie nadaje się na dojazdy do sklepu. Dlatego jeżdżę nim w długie trasy, lecz rzadko. Chciałem też prostu zobaczyć jak to jest, uległem modzie na diesla itd...
Jakoś bardzo żałować, to nie żałuje, ale jednak V8 chyba mi bardziej podchodzi :)

_________________
Audi80 '90 1.6 2EE (X2004 - IV2008)
AudiA4 '95 2.8 AAH quattro (IV2008 - VII2009)
530d avant (IX2009 - X2010)530d
E38 740i (I 2011 - ?)
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Koszt utrzymania 530d 2000r
PostNapisane: 16 września 2010, 22:52 
Offline
Forumowicz

Posty: 393
Moje BMW: 523i
Kod silnika: M52B25
mroova81 napisał(a):
Jakoś bardzo żałować, to nie żałuje, ale jednak V8 chyba mi bardziej podchodzi

Dokładnie tak, przy takich przebiegach to jakieś zadbane V8 może byłoby dla nas najlepsze :)
Tylko wspomniałeś coś o niedalekiej sprzedaży i wtedy Cię może trochę zaboleć... :( oby jak najmniej.
No z tymi 10-latkami ,które zwykle kupuję tak jest.Moment mijają 2 latka i auto dobiega do 13tki i wypada sprzedać albo za dużo nie pakować . Chyba muszę pomyśleć na młodszymi rocznikami :)

_________________
Marek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Koszt utrzymania 530d 2000r
PostNapisane: 16 września 2010, 23:02 
Offline
Forumowicz

Posty: 393
Moje BMW: 523i
Kod silnika: M52B25
Co do kosztów w III roku to nie mam złudzeń,nie będą już tak niskie jak w II roku. :)
Przednie hamulce się kończą, opony letnie się kończą, akumulator ori ma już 7 lat i może zimy nie przetrwać, pewnie dojdzie coś z zawiasu,olej,filtry,świece i inne :hyhy:

_________________
Marek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Koszt utrzymania 530d 2000r
PostNapisane: 16 września 2010, 23:12 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 29
Posty: 12000
Lokalizacja: Gdynia
Moje BMW: M3
Kod silnika: S54B32
marekb - http://www.toya.net.pl/~qqraczy/lekcja1.swf

_________________
Piszę jak jest.

Oglądnij moją czarną lampę po renowacji - viewtopic.php?f=6&t=140177&p=1817652#p1817652
Moja dawna E30 - viewtopic.php?t=50264
MOC Z POJEMNOŚCI! - https://www.youtube.com/watch?v=s0qRvZooyL8


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Koszt utrzymania 530d 2000r
PostNapisane: 18 września 2010, 18:06 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 7435
Lokalizacja: Toruń
Moje BMW: e39 530d
Kod silnika: M57D30
Garaż: www.tinyurl.com/podol-e39
Witam,
to i ja wrzucę koszty utrzymania mojej e39 przez niewiele ponad dwa lata, e39 530d manual, przed FL:


Zakup i wymiana oleju, filtra oleju, paliwa, powietrza(Motul, Knecht)-- 500 Maj—2008
zakup i wymiana filtrów kabinowych Filtron-- 120 Czerwiec—2008
zakup i wymiana tarcz i klocków hamulcowych tył Jurid-- 500 Lipiec—2008
kodowanie kluczyka-- 224,98 12.09.2008
zakup kluczyka-- 680 Sierpień—2008
zakup oleju, filtra oleju, paliwa, powietrza (Motul, Knecht)-- 400 Luty—2009
wymiana oleju, filtra oleju, paliwa, powietrza-- 53,9 27.03.2009
napełnienie klimatyzacji-- 150 Maj—2009
zakup łączników stabilizatora tył Febi-- 120 Czerwiec—2009
wymiana łączników stabilizatora tył Febi-- 100 Czerwiec—2009
Naprawa wyświetlacza-- 350 9.06.2009
Tarcze i klocki hamulcowe przód Zimmerman i Jurid J, płyn hamulcowy (zakup)-- 476,9 7.07.2009
Tarcze i klocki hamulcowe przód, płyn hamulcowy (wymiana)-- 150 13.07.2009
zakup pompy hamulcowej używana od e60-- 400 15.07.2009
wymiana pompy hamulcowej-- 200 15.07.2009
malowanie maski oraz polerka lakieru-- 600 7.10.2009
przegląd nadwozia i odczyt błędów z komputera promocja-- bezpłatnie 10.10.2009
Wymiana filtrów kabinowych Filtron z aktywnym węglem-- 108 12.10.2009
wymiana tarcz hamulcowych przód na gwarancji-- 100 16.10.2009
zakup i wymiana wygłuszenia maski 90 2.11.2009
zakup tulei pływających, wahacza tylnego krzywego i łącznika elastycznego wału-- 850 10.10.2009
zakup filtra powietrza i filtra oleju Hengst-- 177,57 26.11.2009
zakup oleju i preparatu do czyszczenia silnika Liqui Moly 5W-40-- 234,98 18.12.2009
wymiana oleju i filtra oleju-- 49 18.12.2009
zakup opon zimowych Goodyear Ultra Grip 7+-- 1315,84 10.03.2010
żarówka postojowa 2 szt.-- 33 1.04.2010
Szczęki hamulca postojowego Bosch-- 99,14 23.10.2010
nadkola małe, prawe i lewe-- 97 23.10.2010
Felgi BMW BBS-- 2418 12.04.2010
opony letnie Goodyear Excellence-- 1297,92 13.04.2010
wentyle BMW-- 46,4 7.05.2010
kratka nawiewu przód-- 30 7.05.2010
latarka BMW-- 50 7.05.2010
filtry paliwa, powietrza, oleju, pyłkowe; Meyle, Hengst, Meyle, Bosch-- 422 2.07.2010
olej LM Synt Oil 5w40-- 180 15.07.2010
wymiana oleju-- 20 30.07.2010

_________________
Obrazek
Kupię deskę w skórze.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] Koszt utrzymania 530d 2000r
PostNapisane: 21 marca 2011, 16:09 
Online
Poszukaj zanim zapytasz

Wiek: 27
Posty: 26
Lokalizacja: Szczecin
Moje BMW: e39 523i
Witam,
pozwole sobie podlaczyc sie pod temat. Widze ze jest tutaj kilku uzytkowniku e39 530d. Mianowicie mam do Was pytanko, planuje zakupienie tego modelu w niedalekiej przyszlosci. Jednakze z kazdej strony znajomi strasza mnie straszna awaryjnoscia tych autek. Mianowicie z tego co slyszalem to bardzo czesto usterka sa wtryski, z tego co wiem jeden szacuje sie na 1500 zl. Czy rzeczywiscie az tak czesto dochodzi do takich usterek czy jest to wybujala fantazja ludzi ktorzy cos uslyszeli kiedys i powtarzaja to bez wczesniejszego sprawdzenia? Niechcialbym sie wbic na jakas mine, ze po zakupie auta bede musial w nie wsadzic dodatkowe 5-6 tys na naprawy. Z gory dzieki za odpowiedz.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] Koszt utrzymania 530d 2000r
PostNapisane: 21 marca 2011, 19:21 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 7435
Lokalizacja: Toruń
Moje BMW: e39 530d
Kod silnika: M57D30
Garaż: www.tinyurl.com/podol-e39
pabl0 napisał(a):
Niechcialbym sie wbic na jakas mine, ze po zakupie auta bede musial w nie wsadzic dodatkowe 5-6 tys na naprawy. Z gory dzieki za odpowiedz.
Jak trafisz na zadbany egzemplarz to dużo nie włożysz, a jak na zajechany to i 10tys. będzie mało. Wtryski można regenerować, koszty sporo niższy, turbo tak samo, 530d to auto które wymaga nakładów finansowych i nie wybacza tanich zamienników, kiepskiego oleju czy paliwa. Zobacz post wyżej jakie koszty poniosłem od zakupu a auto jest mało awaryjne, mimo to koszta nie są małe. Poza tym 5-6 tys. na start to nie jest aż tak dużo: olej, filtry, opony, pewnie coś w zawieszeniu które też nie jest tanie, zawsze się uzbiera.

_________________
Obrazek
Kupię deskę w skórze.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] Koszt utrzymania 530d 2000r
PostNapisane: 21 marca 2011, 20:03 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 29
Posty: 12000
Lokalizacja: Gdynia
Moje BMW: M3
Kod silnika: S54B32
pabl0 napisał(a):
Witam,
pozwole sobie podlaczyc sie pod temat. Widze ze jest tutaj kilku uzytkowniku e39 530d. Mianowicie mam do Was pytanko, planuje zakupienie tego modelu w niedalekiej przyszlosci. Jednakze z kazdej strony znajomi strasza mnie straszna awaryjnoscia tych autek. Mianowicie z tego co slyszalem to bardzo czesto usterka sa wtryski, z tego co wiem jeden szacuje sie na 1500 zl. Czy rzeczywiscie az tak czesto dochodzi do takich usterek czy jest to wybujala fantazja ludzi ktorzy cos uslyszeli kiedys i powtarzaja to bez wczesniejszego sprawdzenia? Niechcialbym sie wbic na jakas mine, ze po zakupie auta bede musial w nie wsadzic dodatkowe 5-6 tys na naprawy. Z gory dzieki za odpowiedz.


Bez przesady... to nie TDCI. Aczkolwiek taka usterka może wystąpić, podobnie jak w każdym innym używanym w miarę nowoczesnym turbo diesel'u. Także jak nie robisz przynajmniej 30tys km rocznie to PB albo PB + LPG.

_________________
Piszę jak jest.

Oglądnij moją czarną lampę po renowacji - viewtopic.php?f=6&t=140177&p=1817652#p1817652
Moja dawna E30 - viewtopic.php?t=50264
MOC Z POJEMNOŚCI! - https://www.youtube.com/watch?v=s0qRvZooyL8


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] Koszt utrzymania 530d 2000r
PostNapisane: 21 marca 2011, 22:56 
Online
Poszukaj zanim zapytasz

Wiek: 27
Posty: 26
Lokalizacja: Szczecin
Moje BMW: e39 523i
No jesli chodzi o czesci eksploatacyjne i temu podobne to wchodzi tylko koszt czesci ktore mam po bardzo duzych znizkach ( na warsztat samochodowy), ale wolalem sie spytac zawczasu:)

Wielkie dzieki za rady.

Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] Koszt utrzymania 530d 2000r
PostNapisane: 2 stycznia 2012, 16:15 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 30
Posty: 191
Lokalizacja: Rybnik
Moje BMW: E30, E39,E60,S1000RR
Kod silnika: M40B16, M57D30O1
Garaż: 530d E60 M-Pakiet
viewtopic.php?f=6&t=143562

E30 316i
viewtopic.php?f=6&t=99759

S1000RR 2010
viewtopic.php?f=60&t=94624

Galerii E39 Brak.
Podol czyli w granicach 11800 wydałeś na swoją 530, a jaki przebieg trzasnąłeś?

Brat ma taką e39 i za cholerę nie nazbierał tyle w 3 lata, jedyne co to zawias, oleje+filtry i opony na zimę bo się skończyły.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 31 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL