BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 28 marca 2024, 16:03

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1




Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 41 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E36] Koszty utrzymania 318i / 318iT
PostNapisane: 2 czerwca 2009, 14:23 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 13607
Lokalizacja: WWY
Moje BMW: E38
Kod silnika: M57
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 08&start=0
Idąc w ślady kolegów wrzucam swoje podliczenia.

E36 318i M43 LPG

- o drobnych sprawch nie pisałem (zapchy, kosmetyki, duperelki)
- spalanie średnio 10,5 (cykl mieszany;korki w stolicy, trasa średniio 130km/h) LPG

Przebieg na początku mojej eksploatacji:192000km (maj 2008), obecnie mam 285500km (wrzesień 2010).
Oleje i filtry (wymieniane 8 razy) razem 1 110 zł
Instalacja gazowa
Instalacja gazowa 2400zł
przeglądy i filterki robione 4 razy- razem 380zł

Przeglądy:
zerowy 200zł
okresowy (roczne 2009) 162zł
okresowy (roczne 2010) 162zł

Eksploatacyjne i usterki: razem 4 302 zł
pasek wielorowkowy 70zł
amortyzatory, przód 2x. GH 303zł
świece ngk 3 elektrodowe 50zł
uszczelka i oringi pod stopką filtra oleju plus wymiana -118zł
termostat 90zł
płyn chłodniczy prestone 60zł
sprzęgło wiskoczne 172zł
akumulator 55Ah 260zł
płyn wspomagania mobil ATF 220 50zł
wężyk wspomagania (zbiorniczek - pompa) 5zł
rozrusznik (używany) plus wymiana 220zł
tuleje wachacza tylnego (wachliwe) 80zł
korek/odpowietrznik chłodnicy 15zł
świece ngk 2 elektrodowe 70zł
geometria zawieszenia 100zł
klocki hamulcowe przód 70zł
amortyzator gazowy maski przedniej (siłownik) 40zł
Rolka napinacza paska wielorowkowego 40zł
łaczniki drążka stabilizacyjnego Mayle HD przód 2 sztuki 98zł
tuleje mayle HD przód, pełne asymetryczne 2 sztuki 64zł
gumy stabilizatora przód 2 sztuki 24zł
sworzeń zewnętrzny Mayle HD 2 sztuki 122zł
sworzeń wewnętrzny Mayle HD 2 sztuki 95zł
Robota:wymiana sworzni, tulej i gum (52,53,54,55) + zbierznoć 180zł
czujnik zużycia klocków hamulcowych 24zł
geomeetria zawiesznie 100zł
świece ngk 2 elektrodowe 56zł
przewody zapłonowe sentech 75zł
czujnik ABS przód lewy 83zł
tarcze Textar + klocki textar 320zł
szczęki tył, cylinderek prawy 144zł
wyważanie kół +zapas 0zł
MTS Technic (4 amortyzatory + 4 sprężyny 40/20) odboje i osłony (komplet 100zł) podkładki gumowe sprężyn tył (72zł) 750zł
oringi zbiorniczka wyrównawczego 2sztuki 17zł
chłodnica (234zł), płyn chłodniczy prestone (42zł) 276zł
filtr paliwa 61zl

Inne: razem 3 031 zł
wycieraczki bosh do szyby 51zł
felgi 15" aluminiowe 550zł
przewody zapłonowe 77zł
alarm 110zł
Kleber Krislap 185/65/R15 zimóki - 640zł
halogeny przód 170zł
opony Barum Brawuris 2 letnie 820zł
kołki do osłony pod silnik 16zł
osłona pod silnik 50zł
lapmki tylne z jupiterkami 38zł
lampki na nogi, daszki z lampkami 60zł
ślizgi szyby przedniej lewej - 2 sztuki 14zł
wkład lusterka lewego 20zł
lusterko fotochromatyczne 15zł
Kierownica 150zł
Podłokietnik 250zł

Pozdrawiam.

_________________
"Ja to chętnie napiłbym się kawy, ale wszyscy myślą, że ja tylko tą wódę, no i stawiają, a ja nie mam śmiałości, żeby im odmówić"-Jan Himilsbach


Ostatnio edytowano 7 października 2010, 13:30 przez DanyU, łącznie edytowano 3 razy

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 czerwca 2009, 14:29 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 29637
Lokalizacja: Katowice
Garaż: ///M4 20iA+ LCI
było:
E91 318dA+ LCI
E39 520iA LCI
Mercedes CL600 V12TT
Mercedes C 180 lift
Mercedes E 350 lift
Mini JCW
Audi A6 3.0TDI
Mercedes CLS 350
Yaris d4d
E90 335iA+
E39 530i LCI
E61 535d+
E91 325d
E46 330i
E46 330dA LCI
E46 330i LCI
E39 540iA NV
E46 330i
E34 520i
:super:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Koszty utrzymania E36 318i
PostNapisane: 23 września 2010, 09:30 
Offline
Uzależniony od forum :)

Wiek: 41
Posty: 6400
Lokalizacja: Radom
Moje BMW: E90 2.0d
Kod silnika: M47N2
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=119539 BMW E39
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=55&t=164448 AUDI 80
nie wyobrazam sobie wydac 4800zl na auto w przeciagu 1,5 roku,napisalem 4800 bo ja kupilem juz z gazem,posiadam tez takie bmw tylko ze na pasku i w pol roku nie dolozylem praktycznie zlotowki,nie licze elektr szyb bo sobie je "dolozylem" ale jakbym nie dokladal i jezdzil tym co kupilem to tak jak napisalem,wszystko co wlozylem w auto to moje "widzi mi sie" bez ktorych auto jezdzilo by bezawaryjnie do dzis,jakbym mial tak wymieniac to bym chyba tylko na czesci pracowal i to tez nie wiem czy bym upracował :rotfl:

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Koszty utrzymania E36 318i
PostNapisane: 23 września 2010, 09:36 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 15986
Lokalizacja: Los Santos
Moje BMW: E30 E46 E83
Kod silnika: M20B25 FTMW!!!
Garaż: ᶘ ᵒᴥᵒᶅ
yogi7456, jakie przebiegi robisz? 10tyś rocznie?

_________________
BMW z duszą skończyły się na Kill 'em All.
Obrazek
Było: '92 E36 320i 2d diamantschwarz/stoff anthrazit; '98 E46 323i 4d farngruen/leder hellbeige, '97 E36 323i->328i 2d arktissilber/leder montana schwarz
Jest: '90 E30 325i 2d diamantschwarz/leder bison schwarz (M3), '05 E46 330ci stahlblau/leder schwarz, '08 E83 X3 3.0si alpinweiss 3/leder nevada tabak


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Koszty utrzymania E36 318i
PostNapisane: 23 września 2010, 15:49 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 13607
Lokalizacja: WWY
Moje BMW: E38
Kod silnika: M57
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 08&start=0
jeżeli piszesz o moich kosztach to nie 1,5 roku a 2,5. Druga sprawa, jak już Tomek, zauważył, zerknij na przebieg i porównaj do swojego..

Tak wogóle to uważam że mam bardzo mało awaryjne auto :niepewny: ;)

_________________
"Ja to chętnie napiłbym się kawy, ale wszyscy myślą, że ja tylko tą wódę, no i stawiają, a ja nie mam śmiałości, żeby im odmówić"-Jan Himilsbach


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Koszty utrzymania E36 318i
PostNapisane: 23 września 2010, 17:07 
Offline
Uzależniony od forum :)

Wiek: 41
Posty: 6400
Lokalizacja: Radom
Moje BMW: E90 2.0d
Kod silnika: M47N2
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=119539 BMW E39
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=55&t=164448 AUDI 80
DanyU, a to moze rzeczywiscie pomieszalem to 1.5 roku,widac ze sporo jezdzisz,no ja sporo mniej ale i tak nie wyobrazam sobie takiej sumy,predzej sprzedal bym BMW i kupil inne...BMW :rotfl: jakbym mial tyle wydawac no ale coz Twoja sprawa,nie mam nic do tego ile wydajesz na auto czy cos,spoko,chcesz?wydawaj,mnie by po prostu nie bylo na to stac,tylko o to mi chodzilo

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Koszty utrzymania E36 318i
PostNapisane: 23 września 2010, 19:00 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 13607
Lokalizacja: WWY
Moje BMW: E38
Kod silnika: M57
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 08&start=0
Piszesz tak jak bym wywalał kase bez sensu na ten samochód :P ale poczytaj co wymieniam, raczej nie ma rzeczy mało potrzebnych. Większość do części eksploatacyjne, opony itd. Wioząc komplet pasażerów 80kilometrową trasą do wawy, jadąc z prędkością około 130 wolę mieć sprawny samochód. To nie jest moje widzimisie, tylko konieczność przy takich przebiegach. Jasne że chciałbym wydawać mniej, ale tak się nie da.
Mam zasadę że jak coś zaczyna szwankować to to naprawiam, nie czekam aż poleci coś więcej i będę musiał prosić o holowanie. A tak, przed wyjazdem do Paryża, przygotowania auta sprowadziły się do zakupienia apteczki i kompletu żarówek, cała reszta (płyny, ciśnienie kół itd) sprawdzam na bierząco, bo w ciągu roku, dwu dniową przerwę bez jeżdżenia, moja trójczyna miała może dwa razy. Uważam że ta kasa jest wydana słusznie ;)

_________________
"Ja to chętnie napiłbym się kawy, ale wszyscy myślą, że ja tylko tą wódę, no i stawiają, a ja nie mam śmiałości, żeby im odmówić"-Jan Himilsbach


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Koszty utrzymania E36 318i
PostNapisane: 23 września 2010, 20:43 
Offline
Uzależniony od forum :)

Wiek: 41
Posty: 6400
Lokalizacja: Radom
Moje BMW: E90 2.0d
Kod silnika: M47N2
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=119539 BMW E39
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=55&t=164448 AUDI 80
nie no spoko,skoro czujesz taka potrzebe?albo wiesz co nie inaczej to napisze
DanyU napisał(a):
Oleje i filtry (wymieniane 10 razy) razem 1 394 zł

10x na 2.5 roku? :szok: dlaczego tak czesto? :zalamany:
ale np:
DanyU napisał(a):
termostat 90zł
DanyU napisał(a):
rozrusznik (używany) plus wymiana 220zł
DanyU napisał(a):
chłodnica (234zł), płyn chłodniczy prestone (42zł) 276zł

to sa rzeczy ktore "raczej" sie zadko kiedy psuja,mialem juz kila aut i w zadnym nie mialem z tym problemow,jak juz pisalem nie robie takich przebiegow no ale rozumiem ze to Ci sie popsulo :/

DanyU napisał(a):
przeglądy i filterki robione 4 razy- razem 380zł
dlaczego az tyle razy? :zalamany: pomijam koszta

o tulejach,sworzniach i innych elementach zawieszenia nie wspomne bo wymieniles tego tyle przez te 2.5 roku ze ja nie wymienilem tyle czesci we wszystkich swoich 3 autach ktore mialem do tej pory :zdziwko: a wcale nie uwazam sie za typa ktory nie dba o auto,wrecz przeciwnie

nie wiem moze uznasz mnie za laika ale ta lista jest naprawde imponujaca jak na 1.8,rozumiem ze auto wyglada jakby dopiero wyjechalo z fabryki,no i jeszcze masz mlody rocznik auta,pierwsza rej.w '97,wiesz co?az zajrze w Twoja galerie i obejrze auto uwazniej bo teraz to tak po lebkach przelecialem bo duzo czytania jest (az 22 strony)

DanyU napisał(a):
Uważam że ta kasa jest wydana słusznie
tego stwierdzenia nie mam prawa kwestionowac,no jeszcze tego by brakowalo nie? ;) :rotfl: mam specyficzne poczucie humoru,nie bierz wszystkiego do siebie ;) pozdrawiam :ok:

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Koszty utrzymania E36 318i
PostNapisane: 23 września 2010, 21:34 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 13607
Lokalizacja: WWY
Moje BMW: E38
Kod silnika: M57
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 08&start=0
Absolutnie nic nie biorę do siebie ;) też mam specyficzne poczucie humoru :] po to są te tematy żeby dyskutować.
A więc odpowiem na Twój post..

- olej 10 razy na 92000km mojego przebiegu, przy czym ostania wymiana 1000km temu, a wiec 9 razy na 91000km daje wymianę co 10100km.. czyli raczej nie za często.
- termostat być może niepotrzebnie, wymieniłem razem z płynem i Visko, bo zaczynał sie grzac, przyczyną na 90% było visko, ale wymieniłem, może i te 90zł wydałem niepotrzebnie.
-Chłodnica puściła na łączeniu zbiorniczka z chłodnicą- częsta usterka.. wymieniałem w tym miesiącu, czyli przy przbiegu około 284tysi, miała prawo, ale to najpoważniejsza awaria mojej 3er :(
- rozrusznik.. padł.. poprostu.. zdarza sie :(
-filterki gazu i tak za żadko, przy 88000km na gazie powinienem częściej wymieniać.

Sworznie, tuleje itp wymieniałem w tym roki, czułem delikatne stukanie na jednym ze sworzni, któraś tuleja też wyglądała kiepsko, choć luzów nie miała, ale jak oddałem auto do mechanika to zrobiłem wszystko na raz, i za robocizne zapłaciłem coś koło 120zł plus zbieżność, a mam cały przód na nowych elementach Mayle HD :)

Wywal z listy eklsploatacje i usterki rzeczy które trzeba wymieniać w trakcie eksploatacji (oleje, płyny, klocki, tarcze, tuleje, sforzenie, świece, amory itp) zostanie naprawdę niewiele ;)

Moje koszty wynikają z przebiegu, to po pierwsze. Po drugie nie lubię jak jadę 140 i coś mi drży, a na dołkach stuka coś w zawieszeniu.
Tak jak już pisałem, praktycznie nie ma dnia żebym nie wyjeżdżał z garażu i robił dystanse od 60 do 200km dziennie. Odcinki do 10km stanowią maks 5% mojego przebiegu.

Tak więc da się taniej, owszem, ale widziałem już samochody z przebiegami niższymi, nowsze, ale jadąc jak coś nie stukało, coś nie zciągało, to szyby się nie otwierały, olej ciekł, plamy na parkingu zostawiało.. nie chcę tak. Wiesz jaka to satyfakcja jak parkujesz przy kilkuletnim VW pod którym leży karton, żeby wyciek nie zabrudził kostki na parkingu wiedząc że u Ciebie nic nie cieknie :hyhy:

jeszcze mała kalkulacja:
przez 2,5 roku zrobiłem około 90 000km - koszt około 9000 zł plus dwa razy przegląd techniczny 324zł
więc, robiąc teoretycznie rocznie 10 000km wydałbym te 9000zł przez 9 lat (1 tysiak rocznie na awarie, opny, oleje i całą resztę) plus na przeglądy 1458 zł, a w związku z żadkim użytkowaniem w tak długim okresie doszło by wiele więcej (rdzewiejący układ wydechowy, korozja tarcz, parciejące gumy itd. Tak to widzę ;)

_________________
"Ja to chętnie napiłbym się kawy, ale wszyscy myślą, że ja tylko tą wódę, no i stawiają, a ja nie mam śmiałości, żeby im odmówić"-Jan Himilsbach


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Koszty utrzymania E36 318i
PostNapisane: 23 września 2010, 21:43 
yogi7456 napisał(a):
ale ta lista jest naprawde imponujaca jak na 1.8,


:wstyd:

Imponująca jak na 1.8? Z takim podejściem, to jest jasne, że można się bać kupić beemkę jakąkolwiek w Polsce, zwłaszcza E36 :wstyd:


Jak najbardziej normalne koszty utrzymania E36 :ok:


Góra
  
 
 Tytuł: Re: Koszty utrzymania E36 318i
PostNapisane: 23 września 2010, 22:05 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1023
Lokalizacja: pomorze
Moje BMW: e46 Coupe +Mustang
Fryderyk napisał(a):
Jak najbardziej normalne koszty utrzymania E36 :ok:

Hehe, a jak pisałem o tym, że utrzymanie golfa jest tańsze od e36 to się wszyscy oburzali :D.

Może by tak pomyśleć nad nowym działem właśnie z zestawieniami okresowymi dot. utrzymania bmw, sporo już jest takich tematów- nie byłoby bałaganu.

_________________
the answer is always coupe


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Koszty utrzymania 318i
PostNapisane: 23 września 2010, 22:08 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 15986
Lokalizacja: Los Santos
Moje BMW: E30 E46 E83
Kod silnika: M20B25 FTMW!!!
Garaż: ᶘ ᵒᴥᵒᶅ
theDAMIstrzu napisał(a):
Może by tak pomyśleć nad nowym działem właśnie z zestawieniami okresowymi dot. utrzymania bmw, sporo już jest takich tematów- nie byłoby bałaganu.


Co ty nie powiesz... :suchy:

_________________
BMW z duszą skończyły się na Kill 'em All.
Obrazek
Było: '92 E36 320i 2d diamantschwarz/stoff anthrazit; '98 E46 323i 4d farngruen/leder hellbeige, '97 E36 323i->328i 2d arktissilber/leder montana schwarz
Jest: '90 E30 325i 2d diamantschwarz/leder bison schwarz (M3), '05 E46 330ci stahlblau/leder schwarz, '08 E83 X3 3.0si alpinweiss 3/leder nevada tabak


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [E36] Koszty utrzymania 318i
PostNapisane: 23 września 2010, 22:19 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 32
Posty: 75
Lokalizacja: Solina
Moje BMW: 318i
Kod silnika: M40B18
ja też mam 318i i oto co do niej dołożyłem:
- amortyzatory przód Mts technik 360zł
- sprzęgło wiskotyczne + nowy wiatrak 170zł
- przewody Bosch silikonowe nie jakiś badziew 380zł
- Opony, no ale to norma kupiłem 2szt wyszło mi 500zł
- Końcówka drążka kierowniczego 46zł
- drążek kier. 52zł
- sworzeń wahacza jeden 39zł drugi 55zł
- tulejka wahacza 32zł
- osłona drązka kier. 25zł
- rozrząd 180zł

Nie licząc kosztów robocizny wyszło póki co 1839zł, + jeszcze dokupiłem aluski, kierownice z m pakietu i takie tam pierdoły. No ale jakoś nie narzekam że tyle kasy na to idzie... Jak to znajomi mówią:
zachciało mi sie BMW, to teraz mam... hehe :D Dodam, że auto mam dopiero 2 miesiące:P

_________________
Moja Niunia---> viewtopic.php?f=6&t=82657


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Koszty utrzymania 318i
PostNapisane: 23 września 2010, 22:55 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1023
Lokalizacja: pomorze
Moje BMW: e46 Coupe +Mustang
Tomek napisał(a):
ty nie powiesz... :suchy:

Już widzę mój geniusz :wstyd:

_________________
the answer is always coupe


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Koszty utrzymania 318i
PostNapisane: 24 września 2010, 06:05 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 13607
Lokalizacja: WWY
Moje BMW: E38
Kod silnika: M57
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 08&start=0
Wuju, ale ile kilometrów zrobiłeś ??
Nie można liczyć kosztów utrzymania względem czasu eksploatacji, tylko względem przebiegu. Samochody nie zużywają się z biegiem czasu (nie mówię o korozji itd), tylko wraz z ilością przebytych kilometrów.

Na przykład tak u mnie to wyglądało pomiędzy 217kkm a 244kkm.

217500 olej mobil1 10W40, filtr oleju i powietrza 140
218000 rozrusznik (używany) 220
218500 halogeny przód 170
220000 przegląd 162
222000 tuleje wachacza tylnego (wachliwe) 80
korek/odpowietrznik chłodnicy 15
świece ngk 2 elektrodowe 70
222300 geometria zawieszenia 100
230000 olej mobil1 10W40, filtr oleju i powietrza 140
231000 klocki hamulcowe przód 70
234500 wymian filtrow gazu+regulacja 70
235500 opony Barum Brawuris 2 letnie 820
244000 amortyzator gazowy maski przedniej (siłownik) 40
Rolka napinacza paska wielorowkowego 40
olej mobil1 10W40, filtr oleju i powietrza 140

I jeszcze jeden szczegół:
Wuju napisał(a):
- Opony, no ale to norma kupiłem 2szt wyszło mi 500zł
ja kupiłem komplet, choć dwie były dobre, które oddałem znajomemu..
Wuju napisał(a):
- drążek kier. 52zł
- sworzeń wahacza jeden 39zł drugi 55zł
- tulejka wahacza 32zł
- osłona drązka kier. 25zł
przy takich naprawach wymieniam komplety (dwie strony) więc koszty idą w górę, ale wiem że mam dwie strony takie same, i nie martwię się że po wymianie jednej strony, zaraz padnie druga.

PS. Źle podliczyłem ilość wymian oleju, który wymieniam co około 12000km. Poprawiłem w pierwszym poście.

_________________
"Ja to chętnie napiłbym się kawy, ale wszyscy myślą, że ja tylko tą wódę, no i stawiają, a ja nie mam śmiałości, żeby im odmówić"-Jan Himilsbach


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Koszty utrzymania 318i
PostNapisane: 24 września 2010, 08:05 
Offline
Uzależniony od forum :)

Wiek: 41
Posty: 6400
Lokalizacja: Radom
Moje BMW: E90 2.0d
Kod silnika: M47N2
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=119539 BMW E39
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=55&t=164448 AUDI 80
nie wiem jak mam to wytlumaczyc,to nie tak ze ja nie dbam o auto,nie naprawiam go czy cos,ze mi sie leje z pod niego i nic z tym nie robie,ze rdzewieje i go nie robie,nie robie moze duzych przebiegow,auto sluzy mi do dojazdu z punktu A bo punktu B,dojazdy do pracy,do sklepu,czasem gdzies poza miasto takze tak jak widac,przebieg jak i zuzywanie sie czesci nie beda duze i z tat moze takie moje zdziwienie,no nic,moze i tak rzeczywiscie jest,nie twierdze ze nie,wszystko kosztuje i jak to kiedys ktos powiedzial "płacz i płać",pozdro

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Koszty utrzymania 318i
PostNapisane: 24 września 2010, 09:47 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 13607
Lokalizacja: WWY
Moje BMW: E38
Kod silnika: M57
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 08&start=0
rozumiem Cię, ale uwierz mi, taniej się nie da jak chce się mieć auto maksymalnie sprawne. U Ciebie te koszty poprostu rozkładają się na lata, a że zazwyczaj samochód zmienia się po 3 -4 latach, to takich kosztów w jednym aucie nie doświadczysz przy mniejszych przebiegach.

_________________
"Ja to chętnie napiłbym się kawy, ale wszyscy myślą, że ja tylko tą wódę, no i stawiają, a ja nie mam śmiałości, żeby im odmówić"-Jan Himilsbach


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Koszty utrzymania 318i
PostNapisane: 24 września 2010, 10:20 
Offline
Uzależniony od forum :)

Wiek: 41
Posty: 6400
Lokalizacja: Radom
Moje BMW: E90 2.0d
Kod silnika: M47N2
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=119539 BMW E39
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=55&t=164448 AUDI 80
DanyU napisał(a):
3 -4 latach
nigdy nie jezdze tyle jednym autem,zwykle zmieniam auto po 1,5-2 latach,ale pewnie masz racje

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Koszty utrzymania 318i
PostNapisane: 24 września 2010, 10:39 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 13607
Lokalizacja: WWY
Moje BMW: E38
Kod silnika: M57
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 08&start=0
Ja nie żałuję kasy na naprawy, nawet jak czasem nie są mocno konieczne, bo chce pojeździć tą trójką maksymalnie do rozpadu jej albo mojego :P Jak nie będzie brała udziału w większym wypadku, a silnik padnie, nie wykluczony jest swap, ale to za parę lat mam nadzieje :hyhy:

_________________
"Ja to chętnie napiłbym się kawy, ale wszyscy myślą, że ja tylko tą wódę, no i stawiają, a ja nie mam śmiałości, żeby im odmówić"-Jan Himilsbach


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Koszty utrzymania 318i
PostNapisane: 24 września 2010, 11:20 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 15793
Lokalizacja: Gdynia
Moje BMW: M3
Kod silnika: S65B40
DanyU napisał(a):
bo chce pojeździć tą trójką maksymalnie do rozpadu jej albo mojego


Oj niejeden już próbował... ja pewnie nie dotrwam nawet do rozpadu mojej starej e30, a Twoje auto dużo młodsze. :P

_________________
Piszę jak jest.

Bezpośredni link do galerii Audi S4 Łepka —> viewtopic.php?f=55&t=173434

Jeszcze nie witom, a już żegnom.:
WitoM napisał(a):
Ja póki co galerii M4 nie planuje bo jestem zajęty słuchaniem dziwieku silnika z głośników


Argumentum ad maiorem:
DamianTra napisał(a):
Kolego jestem inzynierem. Naukowcem. Nie bazuje na sci-fi, autobiografiach czy jakiejkolwiek nie naukowej literaturze w celu wyksztalcenia swiatopogladu...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 41 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 2 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL