Razek napisał(a):
jednak 95% z nich mają po kilka jak nie kilkanaście lat
Mają, jednak to co tam jest napisane wciąż jest aktualne
Razek napisał(a):
Jak teraz wygląda eksploatacja tych silników?
Tak jak i kilka lat temu, szukaj cen wtryskiwaczy, regeneracji turbosprężarki oraz koła dwumasowego
Razek napisał(a):
Czy są one podatne na podnoszenie mocy bez większych przeróbek?
Tutaj także nic się nie zmieniło, co rozumiesz przez "większych przeróbek"? Pamiętaj jaka jest kolejność, najpierw ogarniamy silnik na tip top, poźniej robimy program a jak to nie wystarcza to zaczyna się zabawa, tutaj na forum jest sporo specjalistów od tuningu kopciuchów więc spokojnie do nich trafisz
Razek napisał(a):
wyprzedzanie jest męczące, bo 170 KM to jednak mało na tak duże auto.
Mam ten motor w E46 i już tutaj przy kole większym niż 16 cali zaczyna robić się pod górkę a auto mocno traci na dynamice także wiem o czym mówisz
Razek napisał(a):
Myślę też o M54B30 + LPG, koszty paliwa chyba będą podobne do 3.0d, czy się mylę?
Masz M54 więc wiesz na dobrą sprawę ile będzie palić, pamiętaj że często większy silnik pali tyle samo jak nie mniej od mniejszego (B30 od B22), M57 pewnie z 8-9 ON weźmie w mieście i na dojazdach, M54B30 z 12-13 LPG?