BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Content on this page requires a newer version of Adobe Flash Player.

Get Adobe Flash player



Ogłoszenia
Teraz jest 19 września 2017, 18:09


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1




Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 537 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 23, 24, 25, 26, 27
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: [Exx] N52, N53 - opinie/wady/problemy
PostNapisane: 15 maja 2017, 21:28 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 31
Posty: 15326
Lokalizacja: Łódź
Moje BMW: E36 & E46
Garaż: E36 316i Compact & E46 320CI Coupe
Skoro Twoje przebiegi to 90% trasa nie myślałeś nad dieslem ? :P

na 400 kilometerów to musi być kawał butli :hyhy:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] N52, N53 - opinie/wady/problemy
PostNapisane: 15 maja 2017, 22:22 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 6
Moje BMW: n/a
Kod silnika: n/a
Powyżej 300 też da radę :) szczerze to nie, i nie uzasadnię tego, boję się większych kosztów eksploatacji, obecnie LPG służy mi bardzo dobrze, chociaż trzeba było znaleźć odpowiedni serwis, żeby ogarnął wszystko do kupy


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] N52, N53 - opinie/wady/problemy
PostNapisane: 19 maja 2017, 23:56 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 15
Moje BMW: e90 330i
Co do N52B30A - moje E90 ma 180k przebiegu. Cały silnik jest w oryginale - nie ruszane pokrywa rozrządu i miska, cewki 2005, podobnie jak pasek klinowy, rolki a chyba nawet świece wytrzymały fabryczne. Jedyne co robił poprzedni właściciel (i chwała mu za to) to regularna wymiana oleju - jest megaczysto w środku. Nie ruszone nawet przewody od odmy (ale widać jak się krusza ze starości). W każdym razie prawie 200k i spokój przez 12 lat to chyba tragedii nie ma. Błędów silnika też nie mam. Zużycie oleju - 1 kreska od max po jakichś 3-3,5k od wymiany.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] N52, N53 - opinie/wady/problemy
PostNapisane: 23 maja 2017, 18:01 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 29
Posty: 438
Moje BMW: E92 335i
Kod silnika: N54B30
LukasP napisał(a):
Witam szanowne grono posiadaczy N52, N53 (i nie tylko). Jestem na etapie doprowadzania do ładu e60 z n52b30. Jeżeli chodzi o silnik, zostały mi już tylko błędy 29f4, 29f5 (pojawiające się co kilkadziesiąt km.), czyli jak się nie mylę, katy do wymiany. Rozpatruję zakup zamienników rodzimej firmy JMJ. http://e-tlumiki.pl/katalizatory-dedyko ... 2004-.html. Czy ktoś z Was przerabiał podobny temat? Ew. może przedstawić inne rozwiązania?
Będę ogromnie wdzięczny!


Zleć w jakimś ogarniętym warsztacie przepłukanie katów środkiem do czyszczenia DPF i powinno pomóc. Należy wymontować katalizatory, zaślepić z jednej strony, a od drugiej zalać płynem i zostawić na kilka-kilkanaście godzin (również w zależności od tego co zaleca producent środka na etykiecie). Trzeba tylko uważać, bo niektóre z tych środków są cholernie żrące i lepiej nie przesadzić z czasem płukania... W ogóle dla bezpieczeństwa katalizatora najlepiej rozrobić taki środek z wodą.

_________________
Oddam w dobre ręce wtryskiwacze do M52TU i nową, fabrycznie zapakowaną cewkę zapłonową marki Delphi, do silnika N52. Info na priv.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] N52, N53 - opinie/wady/problemy
PostNapisane: 23 maja 2017, 19:25 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 7
Lokalizacja: Gliwice
Moje BMW: E92
Kod silnika: N52NB25
Ktoś wie jakie powinno być nominalne wskazanie przepływki w kg/h dla pojemności 2,5 ?, silnik rozgrzany, obroty jałowe ok 550.
Teoretycznie dla 6 cylindrów to z 12-13 powinno być, ale Valvetronic itp.... czy nie będzie tu mniej ?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] N52, N53 - opinie/wady/problemy
PostNapisane: 3 lipca 2017, 09:26 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 1
Moje BMW: E61 525D
Kod silnika: M57
Panowie, czy w E92 LCI 328i z USA siedzi N52B30? Tak samo jest z F10 USA 528i 6 cylindrowym? Oba to n52b30 na pośrednim wtrysku?
Tak mi się jedynie wydaje, jednak wolę się upewnić.

Z góry dziękuję za odpowiedź. ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] N52, N53 - opinie/wady/problemy
PostNapisane: 9 lipca 2017, 13:53 
Online
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 29
Posty: 1847
Moje BMW: brak
Kod silnika: Turbo
E92 328i Lci USA jest N52b30 ma pośrednim wtrysku. Fajny motur :rotfl:

_________________
Moje BMW E46 330i
viewtopic.php?f=6&t=120047


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] N52, N53 - opinie/wady/problemy
PostNapisane: 29 sierpnia 2017, 07:48 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 10
Moje BMW: E60
Kod silnika: N52B30
Witam,

Posiadam e60 z silnikiem N52b30 258 km, 2005 rok produkcji. Ostatnio zauważyłem iż "pracuje na przepustnicy" to znaczy jak na postoju dodam gazu to najpierw słychać jak otwiera się przepustnica i jest takie charaktarystyczne syknięcie, a dopiero potem wkręca się na obroty. Wiem, że n52 ogólnie nie pracuje na przepustnicy tylko na valvetronic.

Wcześniej tak nie było i odrazu się wkręcał.

W czym może być problem?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] N52, N53 - opinie/wady/problemy
PostNapisane: 29 sierpnia 2017, 10:10 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 29
Posty: 438
Moje BMW: E92 335i
Kod silnika: N54B30
Sprawdź silnik Valvetronica.

_________________
Oddam w dobre ręce wtryskiwacze do M52TU i nową, fabrycznie zapakowaną cewkę zapłonową marki Delphi, do silnika N52. Info na priv.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] N52, N53 - opinie/wady/problemy
PostNapisane: 29 sierpnia 2017, 12:40 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 10
Moje BMW: E60
Kod silnika: N52B30
Na kompie błędy aktywne 2A31, oraz 2A47 od valvetronica.

Dodatkowo rano na zimnym silniku chyba cykają vanosy. Może to mieć jakieś powiązanie?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] N52, N53 - opinie/wady/problemy
PostNapisane: 29 sierpnia 2017, 14:35 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 7
Lokalizacja: Gliwice
Moje BMW: E92
Kod silnika: N52NB25
Podepnij pod kompa i zobacz czy możesz zainicjować silnik valvetronic, będziesz słyszał tez czy chodzi.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] N52, N53 - opinie/wady/problemy
PostNapisane: 29 sierpnia 2017, 20:17 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 29
Posty: 438
Moje BMW: E92 335i
Kod silnika: N54B30
maciejnowak22 napisał(a):
Na kompie błędy aktywne 2A31, oraz 2A47 od valvetronica.


Przydałoby się sprawdzić czujnik położenia wałka mimośrodowego. Czasem bywa nawet zalany olejem...

maciejnowak22 napisał(a):
Dodatkowo rano na zimnym silniku chyba cykają vanosy. Może to mieć jakieś powiązanie?


Cykają Ci co najwyżej popychacze.

_________________
Oddam w dobre ręce wtryskiwacze do M52TU i nową, fabrycznie zapakowaną cewkę zapłonową marki Delphi, do silnika N52. Info na priv.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] N52, N53 - opinie/wady/problemy
PostNapisane: 30 sierpnia 2017, 09:34 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 10
Moje BMW: E60
Kod silnika: N52B30
Rozrząd, napinacz, slizgi, popychacze, uszczelniacze zaworowe wymieniane 30 tys km temu bez zdejmowania głowicy.

Rzeczywiscie wypiąłem kostke od czujnika valvetronica i cala pływa w oleju.

Może jeszcze wyczyścić elektrozawory od vanosów? NIgdy nie ruszane.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] N52, N53 - opinie/wady/problemy
PostNapisane: 30 sierpnia 2017, 09:40 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 7
Lokalizacja: Gliwice
Moje BMW: E92
Kod silnika: N52NB25
Elektrozaworom pomaga świeży soft w silniku gdzie została poprawiona ich praca.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] N52, N53 - opinie/wady/problemy
PostNapisane: 30 sierpnia 2017, 09:56 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 10
Moje BMW: E60
Kod silnika: N52B30
A co do silnika valvetronica. To jedynie narazie jak go sprawdzilem to po włączeniu zapłonu słychać, że się przestawia. Ale czy to jest jego prawidłowa praca to nie wiem :/


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] N52, N53 - opinie/wady/problemy
PostNapisane: 30 sierpnia 2017, 15:55 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 28
Posty: 512
Lokalizacja: Sieradz / Heerhugoward
Moje BMW: E91 330i
Kod silnika: N52B30
Garaż: viewtopic.php?f=6&t=123373

viewtopic.php?f=6&t=156112 e91
osd napisał(a):
Elektrozaworom pomaga świeży soft w silniku gdzie została poprawiona ich praca.


mozesz coś wiecej o tym napisać ? :)

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] N52, N53 - opinie/wady/problemy
PostNapisane: 17 września 2017, 18:54 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Wiek: 30
Posty: 80
Lokalizacja: szczucin
Moje BMW: e87 130i
Kod silnika: N52B30A
Zakov328 napisał(a):
LukasP napisał(a):
Witam szanowne grono posiadaczy N52, N53 (i nie tylko). Jestem na etapie doprowadzania do ładu e60 z n52b30. Jeżeli chodzi o silnik, zostały mi już tylko błędy 29f4, 29f5 (pojawiające się co kilkadziesiąt km.), czyli jak się nie mylę, katy do wymiany. Rozpatruję zakup zamienników rodzimej firmy JMJ. http://e-tlumiki.pl/katalizatory-dedyko ... 2004-.html. Czy ktoś z Was przerabiał podobny temat? Ew. może przedstawić inne rozwiązania?
Będę ogromnie wdzięczny!


Zleć w jakimś ogarniętym warsztacie przepłukanie katów środkiem do czyszczenia DPF i powinno pomóc. Należy wymontować katalizatory, zaślepić z jednej strony, a od drugiej zalać płynem i zostawić na kilka-kilkanaście godzin (również w zależności od tego co zaleca producent środka na etykiecie). Trzeba tylko uważać, bo niektóre z tych środków są cholernie żrące i lepiej nie przesadzić z czasem płukania... W ogóle dla bezpieczeństwa katalizatora najlepivej rozrobić taki środek z wodą.

Tez mam podobny problem, który trwa juz z 20tkm. Innych błędów nie ma tylko p420 p430 ... Szukac warsztatu który zajmuje się regeneracja dpfa? Zeby uratować te katy które mam? Czy kupić jakąś chemie i próbować samemu to płukać? Dodam że mam 130i i patrząc na używki na alle ciężko coś znaleźć żeby pasowało po numerach a często szukam, i koszt używek to ok 1k zł


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 537 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 23, 24, 25, 26, 27


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Majestic-12 [Bot] i 10 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL