BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Content on this page requires a newer version of Adobe Flash Player.

Get Adobe Flash player



Teraz jest 18 sierpnia 2018, 20:34


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 [czas letni (DST)]




Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 44 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: Koszty utrzymania E60 545i
PostNapisane: 14 stycznia 2018, 15:37 
Offline
Uzależniony od forum :)

Posty: 3822
Mario545i napisał(a):
niby dla lepszego smarowania

I tylko niby.

jiGsaw, nie doszukiwałbym się przekroczeń progów egt przy mało wysilonych jednostkach, a nawet jeśli miałoby to miejsce, to komputer wycofa zapłon, czujniki spalania stukowego zatańczą tango i tyle...

Jeśli instalacja lpg pobiera benzynę i gaz, to jest najnormalniej w świecie spartaczona. Bo co za problem przelać gazem silnik, co by sie egt zgadzało? Jedynie taki, ze instalacja jest na parchatych podzespołach, które nie wyrabiają.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Koszty utrzymania E60 545i
PostNapisane: 14 stycznia 2018, 21:34 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 32
Posty: 17583
Lokalizacja: Łódź
Moje BMW: E36 & E46
Garaż: E36 316i Compact & E46 320CI Coupe
auto ma chodzi na lpg tak samo jak i na benzynie w pełnym zakresie obrotów :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Koszty utrzymania E60 545i
PostNapisane: 15 stycznia 2018, 13:07 
Offline
Przyjaciel forum

Posty: 1989
Moje BMW: M5/9-3
Kod silnika: S62/B207R+/+
Tyle że kaloryczność w litrze obu paliw jest różna, stąd nie mogą być identyczne. W dodatku jak wcześniej zauważono jest to mieszanka mniej stabilnych gazów i jakość jest różna.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Koszty utrzymania E60 545i
PostNapisane: 15 stycznia 2018, 19:31 
Offline
Uzależniony od forum :)

Posty: 3822
Lincoln napisał(a):
Tyle że kaloryczność w litrze obu paliw jest różna, stąd nie mogą być identyczne. W dodatku jak wcześniej zauważono jest to mieszanka mniej stabilnych gazów i jakość jest różna.


Z benzyną bywa podobnie (nie ma aż tak dużych przeskoków w jakości paliwa, ale bywają) więc po to mamy czujniki spalania stukowego i dane w postaci EGT i AFR, żeby silnik nie uległ uszkodzeniu od słabego jakościowo paliwa. Toteż zalewanie gazu benzyną jest moim zdaniem baaardzo słabym pomysłem. Jak sobie wyobrażasz, przy nagłym przeskoku oktanowości z dajmy na to uśredniając 100oktan dla LPG na 95 przy PB reakcje silnika? I to przy obciążeniu i wysokiej prędkości obrotowej. Toż temperatura w komorze spalania wariuje... Nawet nie wyobrażam sobie, jak wystroić silnik zasilany hybrydowo.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 44 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 [czas letni (DST)]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: kszyhu i 3 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL