..::CZARNY::.. napisał(a):
I tak w ten sposób 316i spali mniej w mieście od 318i, zaś w trasie na odwrót, jeśli się forsuje jakieś tam tempo, słabszy silnik musi się na większym wysileniu pracować...
Ale to jest oczywista oczywistość
Miasto to domena małych wag i małych pojemności, trasa, to domena dużych silników.
Kiedyś jechałem razem z Kyo na wakacje. Ja 318is LPG on Board, on 528 koła 19" 285 szerokość kapcia. Pomijając różnice wynikające z różnych rodzai paliw, spalanie mieliśmy dokładnie takie samo, mimo, że jego auto jest wyraźnie cięższe, ma większy silnik i toczyło się na bardzo dużych kołach. Można by zaryzykować stwierdzenie, że jakby jechać 318is i 328, to spalania miałby by takie same, lub na korzyść 328. Co nie zmienia faktu, że wcześniej czy później wjeżdza się do miasta, gdzie są korki i ja mam do wykarmienia tylko 4 cylindry, a nie 6
Taką samą oczywistością w moim odczuciu jest fakt, że mniejsze auto o mniejszej mocy może być szybsze niż większe o większej mocy.