BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 24 maja 2024, 15:39

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1




Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 287 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13 ... 15  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: Wady nękające model E46
PostNapisane: 22 września 2011, 12:25 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 37031
Lokalizacja: Kielce
Moje BMW: E38 730d
Kod silnika: M57
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=153718
Roger-Nysa, :padam:
i wszystko w tym temacie :)

_________________

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Wady nękające model E46
PostNapisane: 22 września 2011, 14:42 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 8338
rorafalki napisał(a):
Roger-Nysa, :padam:
i wszystko w tym temacie :)

Zgadzam się z tym w 100% :)
Rozróżniajmy wady modelowe od zużycia eksploatacyjnego :)

Temat się trochę wyczyścił i miałem nic nie pisać,ale jednak napiszę w skrócie to co zostało usunięte.
Ja użytkuje swoje BMW od 15 miesięcy,wprawdzie zrobiłem dopiero 10 000 km,ale jakiś tam pogląd na sprawę mam,bo przecież jak coś byłoby nie tak z autem tak po kilku kilometrach dało by o sobie znać.Przez ponad rok użytkowania wymieniłem obydwa termostaty(główny i egr,koszt,ok.300 zł) i w sumie tyle,bo nie było zbytniej potrzeby ruszać tego co jest dobre :)
Niedługo będę musiał się zainteresować sprawą wahaczy,bo na nierównościach z jednej strony słychać delikatne stuki.Poza tym poważnych napraw nie przewiduję,chyba,że coś wypadnie,ale mam nadzieję,że nie i dalej auto będzie sprawować tak jak trzeba :) Standardowo daje o sobie znać uszczelka w przednich drzwiach,ale takie mankamenty to drobnostka,przy tym co robiłem w poprzednim aucie,które użytkowałem przez 10 miesięcy i wsadziłem w niego na naprawy ponad 6 tyś(40% wartości samochodu) i dalej nie było tak jak trzeba.
Tak,więc podsumowując użytkowanie modelu e46 po lifcie z dieslem pod maską w przeciągu 15 miesięcy póki co mogę śmiało napisać,że jestem bardzo zadowolony z wyboru i oby tak dalej auto się sprawowało :)

Roger-Nysa,starałem się robić jak najmniej ot ;)

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Wady nękające model E46
PostNapisane: 22 września 2011, 17:58 
Offline
Uzależniony od forum :)

Wiek: 36
Posty: 4695
Lokalizacja: Łowicz
Moje BMW: E46
Kod silnika: M47N
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=135656

http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=60&t=135795
byłe
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=71866
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... t=piotr320
Ja sam osobiście posiadam BMW z silnikiem M47 niby tym najgorszym, a jednak od zakupu minęły ponad dwa lata, zrobiłem coś ponad 40 tys. a auto ma obecnie trochę więcej niż 234tys. (ORI PRZEBIEG SPRAWDZONY) i co..?? a nic, żadnego turba, pompy czy sprzęgła nie wymieniałem.. Za przeproszeniem żyg.ć mi się chce jak słyszę lub czytam jakie to są złe silniki i w ogóle, że to niby najgorszy silnik i będę miał same wydatki, a tak naprawdę przez ten czas oprócz filtrów, oleju i obu termostatów w silniku nic nie robiłem..!!!! Wiadomo zawieszenie czy inne sprawy tak, ale są to chyba części eksploatacyjne które się zużywają przez te piękne nasze drogi.. Także nic złego nie dam powiedzieć na ten silnik.. Dla niektórych wymiana oleju i filtrów to już jest zbędny wydatek no ale cóż, i tacy się zdarzają.. :wstyd: :wstyd:

_________________
Zajrzyj i oceń mojego turasa..:-)

http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=135656


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Wady nękające model E46
PostNapisane: 22 września 2011, 18:31 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 76
Lokalizacja: Breda (Holandia) Bogatynia
Moje BMW: 320d e90
Kod silnika: M47N2
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=100019
dokładnie tak jest jak kolega wyżęj napisał.
Jednej osobie wszystko w aucie pada i taka osoba to pisze, nastepnie ktoś to czyta i tamat się nakręca :kwasny: a prawda jest taka że auto które posiada ta osoba to często zmeczony samochód który juz musi się zacząc psuć.
Nie ma niestety tak żeby coś działało wiecznie i trzeba się z tym pogodzić, każde auto sie psuje i zawsze tak będzie.

Jak komuś się nic jeszcze nie zepsuło to niech zrobi kolejne 100 tys km, do tego doda aktualny przebieg i niech jeździ dalej, następnie juz z 350 tys km na liczniku wszystko się zmieni - ja to widzę tak, że własnie takie przebiegi maja bardzo często ci którym pada turbina czy wtryski itp a później jest to wszystko na forum jako - padło mi turbo a mam tylko 178 tys km nalatane :zdegustowany:
Choć napewno nie zawsze jest tak jak napisałem - ale taka jest kolej rzeczy, kiedys coś musi sie zepsuć i trzeba się z tym pogodzić.

_________________
zobacz moje BMW viewtopic.php?f=6&t=100019


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Wady nękające model E46
PostNapisane: 23 września 2011, 08:11 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 292
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: Było E36 M52B20
Kod silnika: M52B20
Ja mam pytanie dotyczące silników w E46. Będę wypatrywał chyba takiego modelu i się zastanawiam nad silnikami benzynowymi raczej do max ~190KM
A więc chodzi mi o M52TUB25 -170KM, M54B22 -170KM, M54B25 - 192KM. Generalnie jeżeli bym już chcial cos kupić to najchętniej ten 2,5L 192KM ale nie wie czy taki uda mi się nabyć.
Dlatego jestem ciekawy opinii o pozostałych dwóch słabszych. Jak wypadają względem siebie i mocniejszego. Oczywiście pomijając moc. Chodzi mi o awaryjność, kulturę pracy a także spalanie.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Wady nękające model E46
PostNapisane: 23 września 2011, 09:58 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 166
Lokalizacja: Jaworzno
Moje BMW: E 46
Kod silnika: M52 B25 TU
Garaż: [URL=http://www.__prosze_uzyc_innego_hostingu_do_zdjec_][IMG]http://images68.__prosze_uzyc_innego_hostingu_do_zdjec_/394/c2ca9fa668c32045med.jpg[/IMG][/URL]
piotr320, Gratulacje egzemplarza, wszystko sprowadza się do tego że trafiłeś auto niezajechane i z ori przebiegiem, niestety większość właścicieli diesli nie ma tyle szczęścia i przeważnie rzeczywistość jest daleka od tego co na liczniku, stąd potem takie posty i opinie o silniku i samochodzie. kkuba83, to ładnie ujął.
pozdrawiam

_________________
schadook
[img][IMG]http://images68.__prosze_uzyc_innego_hostingu_do_zdjec_/394/c2ca9fa668c32045m.jpg[/img][/img]


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Wady nękające model E46
PostNapisane: 23 września 2011, 10:23 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 166
Lokalizacja: Jaworzno
Moje BMW: E 46
Kod silnika: M52 B25 TU
Garaż: [URL=http://www.__prosze_uzyc_innego_hostingu_do_zdjec_][IMG]http://images68.__prosze_uzyc_innego_hostingu_do_zdjec_/394/c2ca9fa668c32045med.jpg[/IMG][/URL]
Miro Wawa, obecny M52 B25TU, mi odpowiada, mocy wystarcza, kultura pracy ok. Nie psuje się nic, wymieniłem tylko odmę po zakupie (świadomie kupiłem z padniętą), zużycie paliwa chyba rozsądne choć nogę mam raczej ciężką 7,1-8,0 trasa miasto trudno oszacować, zależy jakie miasto, ile korków świateł itp, średnie ok 9,4 oczywiście zależne od stylu jazdy, podejrzewam że jakby mu mocno deptać to było by większe ale skrajności pomijam, skrzynia manual.

_________________
schadook
[img][IMG]http://images68.__prosze_uzyc_innego_hostingu_do_zdjec_/394/c2ca9fa668c32045m.jpg[/img][/img]


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Wady nękające model E46
PostNapisane: 19 października 2011, 15:51 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 25
Moje BMW: E46 320i Touring
Kod silnika: M54
po miesiącu użytkowania i przeczytaniu tego wątku wywnioskowałem ,że u mnie jest lub było :

kontrolka oleju - wymieniony sensor oleju teraz jest git
airbak u pasażera -wciąż sie świeci
szyba kierowcy - zaczyna powoli stawać nieraz trzeba jej pomuc sie zamknąć
kontrolka płynu w chłodnicy - była pierwsza dolewka ,delikatnie mokry po podniesieniu czyli ucieka płyn
prawy przedni głośnik nie gra - dopiero po wzięciu na full załapuje
dmuchawa czyli ten "jeż" wariuje

To by było n atyle narazie ,narazie mnie to nie odstrasza i wciąż jest chemia :)

Co do tego "jeża" co to ogolnie za część gdybym chciał to wymienić ?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Wady nękające model E46
PostNapisane: 19 października 2011, 15:58 
Offline
Forumowicz

Wiek: 43
Posty: 410
Lokalizacja: W-wa/Węgrów
Moje BMW: ST FR
Kod silnika: ACT
Garaż: Była Beta
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=105035
Jest Leon 3 ST FR
Będzie ...
To je jeż :D
http://allegro.pl/opornik-rezystor-dmuc ... 16230.html

A jakie masz objawy wariującej dmuchawy?

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Wady nękające model E46
PostNapisane: 19 października 2011, 15:58 
Offline
Forumowy terrorysta
Avatar użytkownika

Posty: 15738
dunker napisał(a):
Co do tego "jeża" co to ogolnie za część gdybym chciał to wymienić ?

http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=25&t=92022 :)

_________________
Styl mojej wypowiedzi zależny od poziomu rozmówcy. Inteligentnych cenię.
Z szukających atencji, żałosnych frustratów, ignorantów kręcę bekę.LOL


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Wady nękające model E46
PostNapisane: 19 października 2011, 18:40 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 25
Moje BMW: E46 320i Touring
Kod silnika: M54
soolek napisał(a):
To je jeż :D
http://allegro.pl/opornik-rezystor-dmuc ... 16230.html

A jakie masz objawy wariującej dmuchawy?



hmm jakby to wytłumaczyć ,poprostu po załączeniu działa ale tak jakby nie mogła się ustabilizować jest takie wycie jakby obroty spadały do minimum i nagle powracały do maximum .


taki będzi epasił do mojej?
http://www.ebay.co.uk/itm/Heater-Blower-Resistor-FSU-FSR-Porkupine-BMW-E36-E39-E46-3-Series-/270825421094?pt=LH_DefaultDomain_3&hash=item3f0e73f926

p.s1 teraz już wiem czemu "jeż" a sie zastanawiałem o co kaman ,ale po zdjęciu sie kapnołem :)


ps dzieki wam za linki


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Wady nękające model E46
PostNapisane: 7 grudnia 2011, 14:41 
Offline
Forumowicz

Wiek: 35
Posty: 460
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: BMW 320d E46
Kod silnika: M47
Garaż: Moja była skromna BMW 320d E46
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=104392
Ja zauważyłem takie wady

E46 M47 2.0d 136KM z 07/1999r

- ognisko korozji w dole maski, pod nerkami
- łamiące się blaszki żarówek w listwie podświetlającej rejestracje
- problemy z układem chłodzenia (termostaty)
- jak każda inna E46 zawieszenie nie lubi polskich dróg

_________________
Szukam E39 528i dla kolegi w dobrym wypasie


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Wady nękające model E46
PostNapisane: 7 grudnia 2011, 18:03 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 35
Posty: 992
Lokalizacja: Bydgoszcz
Moje BMW: e46 330d
Kod silnika: M57
Cytuj:
jak każda inna E46 zawieszenie nie lubi polskich dróg

Że niby dlaczego :?:
Zrobiłem 70 000km i nic jeszcze nie musiałem wymieniać w zawieszeniu.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Wady nękające model E46
PostNapisane: 7 grudnia 2011, 18:58 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 34
Posty: 670
Lokalizacja: Jastrzębie-Zdrój
Moje BMW: E46, E32
Kod silnika: M57D30, M60B40
Garaż: 330d e46
740i E32:
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 0#p2114150
rorafalki napisał(a):
Roger-Nysa, :padam:
i wszystko w tym temacie :)

podłącze sie :)

_________________
740i > http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 65&start=0


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Wady nękające model E46
PostNapisane: 9 grudnia 2011, 20:34 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 2740
Lokalizacja: Oświęcim
Moje BMW: F10 550i
JarekBDG napisał(a):
Cytuj:
jak każda inna E46 zawieszenie nie lubi polskich dróg

Że niby dlaczego :?:
Zrobiłem 70 000km i nic jeszcze nie musiałem wymieniać w zawieszeniu.



może kupiłeś już z wymienionym całym zawiasem :)

do największej wady E46 zalicza się bez wątpienia nagłośnienie... to jest tragedia w porównaniu z samochodami innych marek w tym samym przedziale rocznikowym


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Wady nękające model E46
PostNapisane: 9 grudnia 2011, 21:39 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 596
Tomek-E46 napisał(a):
[...] do największej wady E46 zalicza się bez wątpienia nagłośnienie... to jest tragedia w porównaniu z samochodami innych marek w tym samym przedziale rocznikowym


Dlaczego uważasz to za wadę nękającą E46? Trzeszczą Tobie głośniki? Psuje się radio? Jeżeli masz zwykły 6'głośnikowy zestaw z radiem BMW Reverse to na pewno nie można być zadowolonym jedynie z jakości wydobywającego się dźwięku. Ja mając zestaw HiFi z 10 głośnikami i wzmacniaczem czuję się satysfakcjonująco. Nie porywa w basie, ale spełnia swoją funkcję jak na zestaw 10 lat +.

Pozdrawiam
Emcebre


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Wady nękające model E46
PostNapisane: 9 grudnia 2011, 23:46 
Offline
Forumowicz

Wiek: 35
Posty: 460
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: BMW 320d E46
Kod silnika: M47
Garaż: Moja była skromna BMW 320d E46
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=104392
ja mam BMW Business CD + standardowe nagłośnienie w sedanie i jestem zadowolony :) Gra dużo lepiej niż w moim starym A4 B5 Avant, z tym że tam było ubogo w Audi bo tylko dwa glosniki przednie.

_________________
Szukam E39 528i dla kolegi w dobrym wypasie


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Wady nękające model E46
PostNapisane: 12 grudnia 2011, 12:49 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 2740
Lokalizacja: Oświęcim
Moje BMW: F10 550i
Emcebre, dokładnie mówie o tym standardowym nagłośnieniu 6 głośników. To jest tragedia w porównaniu do innych modeli samochodów wychodzacych w podobnych latach :) oczywiście nagłośnienie zawsze można zmienić, no ale jeśli chodzi o audio to nie przykladali się za bardzo w E46. Niewiem jak w innych modelach :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Wady nękające model E46
PostNapisane: 12 grudnia 2011, 14:24 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 16
Posty: 6536
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: 6 coupe
Tomek-E46, ja myślę że ogólnie nagłośnienie w BMW to porażka , hifi lub h/k dopiero jakoś gra.

nawet w e65fl nagłośnienie pozostawia wiele do życzenia jak na auto klasy premium z tego segmentu.

_________________
The Unattainable Is Invariably Attractive!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Wady nękające model E46
PostNapisane: 12 grudnia 2011, 14:38 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 986
Lokalizacja: Bydgoszcz
Moje BMW: E46
Kod silnika: M43TU
Morfii napisał(a):
Płyn w chłodnicy szybko paruje... dziwne :P


hehe dobre okreslenie , w moim egzemplarzu , i przynajmniej w jeszcze 4 sztukach e46 ( znajomych ) co 3-4 miesiace trzeba sprawdzac poziom plynu , dolac jakies 300-500 ml. niewiadomo czemu.

Auta sprawdzane od gory , od dolu - nie idzie zaobserwowac zadnych wyciekow, nie ma zadnych wyschniętych zaciekow , olej czysty (bagnet/korek ) - silnik pracuje jak trzeba.

A co paruje jakos to paruje :P

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 287 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13 ... 15  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 12 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL