BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 25 maja 2024, 10:00

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1




Utwórz nowy temat Ten temat jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 76 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 25 lutego 2008, 14:38 
Offline
Forumowy terrorysta
Avatar użytkownika

Posty: 15739
Kazdy ma swoje kryteria. M5 to rodzynek, podobnie jak chrysler 300C SRT z 6.1 pojemnosci, co nie zmienia faktu, ze to nadal limuzyna/kombi. A dla mnie sportowe sa mocne coupe. Natomiast 5 z V8, to auta do szybkiej jazdy autostradowej, zeby silnik nie dostał zadyszki przyspieszajac 200 -250 km/h.

_________________
Styl mojej wypowiedzi zależny od poziomu rozmówcy. Inteligentnych cenię.
Z szukających atencji, żałosnych frustratów, ignorantów kręcę bekę.LOL


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 lutego 2008, 14:42 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 2408
Lokalizacja: dolnoÂślÂąskie
renoraines napisał(a):
M5 to rodzynek, podobnie jak chrysler 300C STR z 6.1 pojemnosci

ale tylko jeden z nich potrafi skutecnzie skręcać

renoraines napisał(a):
co nie zmienia faktu, ze to nadal limuzyna/kombi. A dla mnie sportowe sa mocne coupe

we francji widziałem mod - e39 przerobiona na coupe. Nie wiem czy to fotomontaz czy ktos sie pokusil. Ale jak sie tak upierasz na te dwoje drzwi...

_________________
pozdro!
| a w uszach koncert rzędowej szóstki |


-> Zobacz Moja Bunie


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 lutego 2008, 14:45 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Posty: 4257
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: M6
Kod silnika: S85 S62 M60
Garaż: było: M5e39 '01,
e34 540i '94
renoraines napisał(a):
Natomiast 5 z V8, to auta do szybkiej jazdy autostradowej, zeby silnik nie dostał zadyszki przyspieszajac 200 -250 km/h.


Dokladnie,
I dlatego V8 sie wklada a nie uturbione 4 cylindry.
Jak mawial konstruktor Garbusa, nic nie zastąpi pojemności, a na autostradzie tym bardziej.

_________________
Obrazek

http://imageshack.com/a/img689/1772/78er.jpg

Sprzedam MANUAL 6-b z M5e39 ~ 3.000 PLN


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 lutego 2008, 14:50 
renoraines napisał(a):
A dla mnie sportowe sa mocne coupe.


no co jak co, ale nie wiem co ma za znaczenie rodzaj nadwozia?

subaru wrx sti, czy evo * to co?


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 lutego 2008, 14:53 
Offline
Forumowy terrorysta
Avatar użytkownika

Posty: 15739
mike_r6 napisał(a):
e39 przerobiona na coupe. Nie wiem czy to fotomontaz czy ktos sie pokusil. Ale jak sie tak upierasz na te dwoje drzwi...

Nie mam na mysli domowych wynalazkow, ale rasowe coupe w typie M3 lub tez 335i.

[ Dodano: 25 Luty 2008, 14:56 ]
..::CZARNY::.. napisał(a):
renoraines napisał(a):
A dla mnie sportowe sa mocne coupe.


no co jak co, ale nie wiem co ma za znaczenie rodzaj nadwozia?

subaru wrx sti, czy evo * to co?


To 4 cylindrowe wysokoobrotowki, dla ulicznych scigantow na prostej, bez miarodajnych sukcesow w sporcie.

_________________
Styl mojej wypowiedzi zależny od poziomu rozmówcy. Inteligentnych cenię.
Z szukających atencji, żałosnych frustratów, ignorantów kręcę bekę.LOL


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 lutego 2008, 14:58 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Posty: 4257
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: M6
Kod silnika: S85 S62 M60
Garaż: było: M5e39 '01,
e34 540i '94
Panowie :)
Jak sami widizicie funkcjonują dość różne pojęcia sportowości.

To wynik reklam i marketingu firm.

Pomijam już, że są różne sporty motorowe.
Łącznie z driftem, gdzie V8 sie nie nadaje bo ma za mocny dól, i proporcjonalnie za slabą górę, i wedlug drifterów nie za dobrze wtedy się steruje gazem :-|.

Wydaje mi się też, że raczej nikt z nas nie chcialby na codzień wsiadać do auta przez klatke bezpieczeństwa, przelaczać 10 guzików, od pomp, od prądu, od wody, jechać bez klimy i sluchać ryku silnika na pustym wydechu :)

_________________
Obrazek

http://imageshack.com/a/img689/1772/78er.jpg

Sprzedam MANUAL 6-b z M5e39 ~ 3.000 PLN


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 lutego 2008, 15:03 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 84
Lokalizacja: WAWA
no i wlaśnie o to mi chodzi ze takie auta są do szybkiego przemierzania autostrad a nie ścigania. każdy mi proponuje przejeżdzke 540i i potem ocenianie, a ciekawy jestem ilu z was miało okazje przejechać sie EVO mr340.

_________________
330d kapeĂŚ na rope


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 lutego 2008, 15:13 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 37
Posty: 5210
Lokalizacja: Wołomin
Moje BMW: e30
Kod silnika: m10B18
Garaż: e30 316 '87
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=168435
Szybki, wchodzący dobrze w zakręty z mocnym silnikiem- pojęcie samochodu sportowego który, używa się na co dzień do którego idealnie pasuje 540, takie moje zdanie :)
Maluch, SC, CC to też sportowe samochody jak są przystosowane do KJS
Lancer, Impreza, 307 CC, Xsara, Focus itd to też auta sportowe bo przecież starują w mistrzostwach świata. Można by tak wymieniać i wymieniać, zależy jak sport.
Ale do "sportów" ulicznych ( bo to o takim "sporcie" powinna być mowa) czyli szybkiej jazdy, dynamicznych wejść w zakręty, ściganiu sie np na 400m to e34 540 manual jak najbardziej się nadaje.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 lutego 2008, 15:27 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Posty: 4257
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: M6
Kod silnika: S85 S62 M60
Garaż: było: M5e39 '01,
e34 540i '94
Rafał525 napisał(a):
Ale do "sportów" ulicznych ( bo to o takim "sporcie" powinna być mowa) czyli szybkiej jazdy, dynamicznych wejść w zakręty, ściganiu sie np na 400m to e34 540 manual jak najbardziej się nadaje.


hehehe raczej średnio sie nadaje :)
540 czy 544 w manualu jest ciężka do ruszenia. Czasem nie ma szpery, do tego szarpie kolami jak glupia, i latwo zepsuć start.
Jak już ruszy, to jest ok.

Tu przyklad, czas do setki jest ok. 5s, ale auto sie toczy na początku gdzieś 5-10 km/h.

http://www.youtube.com/watch?v=fBWli6C_5hM&feature=related

_________________
Obrazek

http://imageshack.com/a/img689/1772/78er.jpg

Sprzedam MANUAL 6-b z M5e39 ~ 3.000 PLN


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 lutego 2008, 16:14 
Cytuj:
To 4 cylindrowe wysokoobrotowki, dla ulicznych scigantow na prostej, bez miarodajnych sukcesow w sporcie.


:przestraszony: :przestraszony: :przestraszony:

a ja myślałem, że do rajdów WRC :znudzony: do bardziej trudnych nawierzchni i tras niż krótka prosta na asfalcie po mieście... =|


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 lutego 2008, 17:01 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 84
Lokalizacja: WAWA
nasze asfalty mają to do siebie ze wlasnie takie auta na nich sie najlepiej spisują

_________________
330d kapeĂŚ na rope


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 lutego 2008, 17:18 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Posty: 4257
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: M6
Kod silnika: S85 S62 M60
Garaż: było: M5e39 '01,
e34 540i '94
Zależy gdzie sie jeździ.
Ja dużo jeżdże po trasach, bo raczej dobrych nawierchniach, i nie wyobrażam sobie jechać rzężącą syczącą 4-cylindrówką, która do tego ma skrzynie wystopniowaną i charakterystyke napędu na male prędkości, jak Subaru czy Lancer.
I w tych momentach pisalem to wczesniej na Subaru WRX wystarczy diesel 3.0 z e60.

_________________
Obrazek

http://imageshack.com/a/img689/1772/78er.jpg

Sprzedam MANUAL 6-b z M5e39 ~ 3.000 PLN


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 lutego 2008, 17:24 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 1903
Lokalizacja: Tuchola
Moje BMW: E30 344i
Kod silnika: m62b44
Garaż: E36 Coupe 325i
E30 Coupe 344i
sportowe auto to mocny silnik, dobre zawieszenie i masa zredukowana do minimum.

BMW raczej stosuje niewyszukane zawieszenia, przez co nie mozna ich uznawac za sportowe. Ale nadrabiaja za to moca silnika. Masa rowniez nie jest na plus.

Do sportu powinno byc zawieszenie wielowahaczowe, a w drifcie (pisze o tym bo tym sie interesuje i juz) widzimy czesto e30, e36, gdzie podczas skretu kol zupelnie zmieniaja sie kąty kola wzgledem podloza i to w tym niewlasciwym kierunku. Pod tym wzgledem sa to kiepskie auta.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 lutego 2008, 18:38 
Offline
Naczelny bimbrovnik
Avatar użytkownika

Posty: 9076
Lokalizacja: PTU
Moje BMW: e30
Kod silnika: m52b28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=77118
qrax napisał(a):
BMW raczej stosuje niewyszukane zawieszenia, przez co nie mozna ich uznawac za sportowe. Ale nadrabiaja za to moca silnika. Masa rowniez nie jest na plus.


Wow... Niezależne, wielowahaczowe, aluminiowe... Hmmm... Jeśli dla Ciebie takie jest niewyszukane to zostaje tylko "pushrod", jak w F1 :D

Boogie na początku zadał dobre pytanie - o jaki sport chodzi, bo od biedy na 1/4 mili można nawet maybacha 62s wystawić :D

A co do definicji auta sportowego to:
qrax napisał(a):
sportowe auto to mocny silnik, dobre zawieszenie i masa zredukowana do minimum.

pod tym można się chyba podpisać. Może jeszcze odpowiednie rozłożenie masy można wziąć pod uwagę.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 lutego 2008, 19:44 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Posty: 4257
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: M6
Kod silnika: S85 S62 M60
Garaż: było: M5e39 '01,
e34 540i '94
Troche sie nie zgodze też z tekstem 2 posty wyżej,

że BMW nie robi sportowych zawieszeń....


Poza tym nie wiem co ma wyszukwanie zawieszenia do jego sportowości.
Mega wyszukane zawiechy robi MB, ale sportowe to one nie są na pewno....

_________________
Obrazek

http://imageshack.com/a/img689/1772/78er.jpg

Sprzedam MANUAL 6-b z M5e39 ~ 3.000 PLN


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 lutego 2008, 19:56 
Offline
Forumowy terrorysta
Avatar użytkownika

Posty: 15739
..::CZARNY::.. napisał(a):
Cytuj:
To 4 cylindrowe wysokoobrotowki, dla ulicznych scigantow na prostej, bez miarodajnych sukcesow w sporcie.


:przestraszony: :przestraszony: :przestraszony:

a ja myślałem, że do rajdów WRC :znudzony: do bardziej trudnych nawierzchni i tras niż krótka prosta na asfalcie po mieście... =|


Widocznie od wielu, wielu lat nie ogladasz relacji z rajdow WRC, bo wiedzialbys ze lancery po zakonczeniu kariery przez Makinena, ponosily porazki i mitsubishi wycofalo sie z uczestnictwa w WRC, a subaru imprezy mimo startow nie licza sie w klasyfikacji.
Wysokoobrotowki z turbo to nie sa sportowe wozy, to techniczne wynalazki producentow, ktorzy jeden przez drugiego przescigaja sie ile to mozna wycisnac z 4 cylindrow. Teraz nawet skoda moze miec 200 i wiecej KM i nikt rozsadny nie powie, ze to sportowy woz :rotfl:
Wyscig 24H w Le Mans tam jezdza prawdziwe sportowe coupe: porsche, aston martin, ferrari, lamborghini itd itp.

_________________
Styl mojej wypowiedzi zależny od poziomu rozmówcy. Inteligentnych cenię.
Z szukających atencji, żałosnych frustratów, ignorantów kręcę bekę.LOL


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 lutego 2008, 20:15 
renoraines napisał(a):
bo wiedzialbys ze lancery po zakonczeniu kariery przez Makinena, ponosily porazki i mitsubishi wycofalo sie z uczestnictwa w WRC


coś tam słyszałem o tym, ale to mnie nie interesuje, żebym się zagłębiał.
z resztą, to nie istotne, bo chodzi o PRZEZNACZENIE.

Idąc dalej, jeśli napiszę, że GAZ 69, UAZ, Patrol GR, Pajero, że mogą być sportowymi autami, napiszecie, bym założył ten oto worek na głowę :wstyd:

renoraines napisał(a):
Wysokoobrotowkiz turbo to nie sa sportowe wozy, to techniczne wynalazki producentow, ktorzy jeden przez drugiego przescigaja sie ile to mozna wycisnac z 4 cylindrow. Teraz nawet skoda moze miec 200 i wiecej KM i nikt rozsadny nie powie, ze to sportowy woz :rotfl:


Błagam Cię... chcesz mi powiedzieć, że Subaru WRX STI np. nie jest sportowym autem, bo ma 4 cylindry? :rotfl: :rotfl: :rotfl: No proszę Cię!

Przecież to jakiś nonsens... do takiego auta nie musisz wiele dokładać, by móc się ścigać w jakiejś tam klasie.

Przecież tutaj chodzi o pojęcie sport!! Amatorski sport, to nie sport? Czy mówimy wyłącznie o wyczynowym sporcie? Wówczas żadne auto dopuszczone do ruchu nie jest sportowym autem :wstyd: Oraz jest mnóstwo różnych konkurencji, w niektórych start pewnego auta ma sens, bo coś ze sobą reprezentuje, inne nie.

maaaad napisał(a):
qrax napisał/a:
sportowe auto to mocny silnik, dobre zawieszenie i masa zredukowana do minimum.

pod tym można się chyba podpisać. Może jeszcze odpowiednie rozłożenie masy można wziąć pod uwagę.


Po mojemu bardzo prymitywna definicja i ja się na pewno nie podpiszę.


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 lutego 2008, 20:17 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 2408
Lokalizacja: dolnoÂślÂąskie
renoraines napisał(a):
Wyscig 24H w Le Mans tam jezdza prawdziwe sportowe coupe: porsche, aston martin, ferrari, lamborghini itd itp.


Te marki, o ktorych piszesz to elita - supercars.
Wiec jezeli mowa o autach sportowych - i czy 544i nim jest - to w poewnym sensie tak. Nazwalbym go dlugodystansowcem. Trudno mu zwiac, ale pewnie w ciasnych zakretach lzejsze 'spartany' mu odejdą.
Fajna polemika - kazdy ma swoje / inne zdanie :]

_________________
pozdro!
| a w uszach koncert rzędowej szóstki |


-> Zobacz Moja Bunie


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 lutego 2008, 20:25 
mike_r6 napisał(a):
czy 544i nim jest - to w poewnym sensie tak.


widziałem e39 w jakiejś klasie V8 superstars czy coś takiego, dokładnie nie pamiętam nazwy.

poza tym, skoro dla niektórych ///M jest sportowcem, to ///M540 i też było :P


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 lutego 2008, 20:35 
Offline
Forumowy terrorysta
Avatar użytkownika

Posty: 15739
..::CZARNY::.. napisał(a):
Błagam Cię... chcesz mi powiedzieć, że Subaru WRX STI np. nie jest sportowym autem, bo ma 4 cylindry? :rotfl: :rotfl: :rotfl: No proszę Cię!

Przecież to jakiś nonsens... do takiego auta nie musisz wiele dokładać, by móc się ścigać w jakiejś tam klasie.


Owszem mozna sie scigac na 400 m :rotfl: , mega doladowanie i po kilkudziesieciu tys km do remontu bo silnik padnie hahaha :rotfl: :rotfl: :rotfl:
Nic nie zastapi mocy z pojemnosci. Mialem e39 540i 286 KM, malo co mi na trasie podskoczylo, a juz na pewno nie doladowane turbo wynalazki.

_________________
Styl mojej wypowiedzi zależny od poziomu rozmówcy. Inteligentnych cenię.
Z szukających atencji, żałosnych frustratów, ignorantów kręcę bekę.LOL


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Ten temat jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 76 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 12 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL