BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 4 czerwca 2024, 16:56

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1




Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 326 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 17  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: Skrzynia automatyczna - Step/tiptronic, opinie zalety i wady
PostNapisane: 11 lipca 2012, 15:27 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 2371
Lokalizacja: Skierniewice
Moje BMW: e32
Kod silnika: m60b40
w sumie jak wsiadłeś z e36 1.6 to nie dziwie się ze to M52TUB20 wyrywa Ci do przodu :rotfl:
Dawaj jak najszybciej galerie :cisza:

_________________
Obrazek

Bo najważniejsza jest Pasja


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Skrzynia automatyczna - Step/tiptronic, opinie zalety i wady
PostNapisane: 11 lipca 2012, 15:29 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 33
Posty: 8579
Lokalizacja: Lubelskie LJA
Moje BMW: Mercedes-Benz CLS
Kod silnika: 320CDI 7G-Tronic
Garaż: 93' E36 Sedan Calypsorot
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=107879

99' E46 Coupe Topasblau
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=119679

07' CLS W219 7G-Tronic
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=55&t=151028
hehehehehehe to fakt !
:rotfl:

_________________
"Nie sztuką jest zwrócić uwagę swoim autem spojlerami i laminatami, sztuką jest zrobić to bez nich"
Obrazek
Był: 93' E36 Sedan 316i Calypsorot Metallic - Bimbrowóz (2009-2012)
Był: 99' E46 Coupe 320Ci Topasblau - Smerfeta (2012-2015)
Jest: 07' Mercedes-Benz CLS W219 320CDI 7G-Tronic - Czarna Locha (2015-Obecnie)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Skrzynia automatyczna - Step/tiptronic, opinie zalety i wady
PostNapisane: 11 lipca 2012, 17:00 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 36
Posty: 617
Lokalizacja: Ciecin
Moje BMW: 320d+
Kod silnika: M47D20
Byczus napisał(a):
z tym spalaniem litr więcej to trochę przesadzacie... różnica w mieście to nawet 2-3l więcej.

Zgadzam sie, jak czytam ile pali e34 z m50b20 manual to wychodzi, ze moj automat wciaga w miescie 3l wiecej, natomiast w trasie roznica jest zadna, automat ma dluzsza piatke i nizsze obroty, co niweluje nizsza sprawnosc skrzyni.

Byczus napisał(a):
u mnie nigdy nie redukuje do 1, zawsze redukuje do 2ki.

Dziwne, u mnie redukuje do 1, zarowno w trybie econo jak i sport. W zimowym nieuzywa jedynki wcale, zarowno przy redukcjach jak i przy ruszaniu. Zapiecie jedynki przy 40km/h to dopiero wrazenia, taki dopalacz ze hohoh sie wlacza :rotfl:


Tez mam wrazenie, ze w dieslach automat mniej zamula auto na dole i praktycznie nie podnosi spalania, za to w benzynie...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Skrzynia automatyczna - Step/tiptronic, opinie zalety i wady
PostNapisane: 11 lipca 2012, 18:06 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 32
Posty: 4264
Lokalizacja: Poznań
Krzysiek_E34 napisał(a):
Dziwne, u mnie redukuje do 1, zarowno w trybie econo jak i sport. W zimowym nieuzywa jedynki wcale, zarowno przy redukcjach jak i przy ruszaniu.

chodziło mi o tryb 'manualnej' zmiany biegów, wtedy zawsze redukuje do 2ki, nawej jeśli się zatrzymam, co w sumie mi się podoba, bo auto ma na tyle nadmiaru mocy, że nie ma sensu ruszać z jedynki przy spokojnej jeździe miejskiej.

Cytuj:
Zapiecie jedynki przy 40km/h to dopiero wrazenia, taki dopalacz ze hohoh sie wlacza


nie wróżę długiego życia Twojemu automatowi :)

Krzysiek_E34 napisał(a):
Tez mam wrazenie, ze w dieslach automat mniej zamula auto na dole i praktycznie nie podnosi spalania


jeśli E39 w manualu spala w mieście 9-10l to automat zwiększa spalanie o dobre 2l

Dżordż napisał(a):
Dżordż
gratuluję, czekamy na galerię ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Skrzynia automatyczna - Step/tiptronic, opinie zalety i wady
PostNapisane: 11 lipca 2012, 23:08 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 7087
Lokalizacja: Des Plaines
Moje BMW: X5
Kod silnika: B58
Garaż: X5xDrive40i
viewtopic.php?f=6&t=173355
Yamaha Raider 113
viewtopic.php?f=60&t=171144
Honda Odyssey EXL
https://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=55&t=170305

Byle:
BMW M3
viewtopic.php?f=89&t=172379
Lincoln Towncar Signature
viewtopic.php?f=55&t=173138
Audi Q5
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=55&t=159296
BMW F800R
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=60&t=166182
F10 535i
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 95&start=0
BMW 335is
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=163089
Mercedes S600 V12
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=55&t=164699
E60 535xi
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=162470
E90 335i http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=121648
E53 http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=40314
Hubson napisał(a):
Tomek-E46 napisał(a):
wiesz, żę wtedy auto nie było katowane, przez młodych gniewnych pod remizami :)
A hamulec i gaz równocześnie? :hyhy:
Widziałem już upalania w automacie na żywo :P


kiedys ktos mi powiedzial (znafca :rotfl: ) ze automat jest do dupy bo gumy nie mozna spalic, a to jeszcze prostsze niz w manualu :rotfl:

Co do mojego automatu to skrzynia zf w ktorej wedlug BMW nie wymienia sie oleju :kwasny: i z tego co czytam do skrzynia pada po 200k km, ja mam 191k wiec nie dlugo zobaczymy. Sam bym nie kupil auta z manualna skrzynia chyba ze klasyk, np E28


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Skrzynia automatyczna - Step/tiptronic, opinie zalety i wady
PostNapisane: 11 lipca 2012, 23:16 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 8338
Hakelbery napisał(a):
i z tego co czytam do skrzynia pada po 200k km, ja mam 191k wiec nie dlugo zobaczymy

:rotfl: :rotfl: :rotfl:
Skrzynia to nie jedzenie z wyznaczoną datą przydatności ;)
Jak ktoś nie przestrzega zasad użytkowania automatu to może go zepsuć bardzo szybko,więc te 200 tyś o,których wspomniałeś to żadne odniesienie według mnie.
To,że komuś posypała się skrzynia akurat przy takim przebiegu nie znaczy,że każdemu innemu użytkownikowi zrobi się tak samo.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Skrzynia automatyczna - Step/tiptronic, opinie zalety i wady
PostNapisane: 12 lipca 2012, 01:25 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 7087
Lokalizacja: Des Plaines
Moje BMW: X5
Kod silnika: B58
Garaż: X5xDrive40i
viewtopic.php?f=6&t=173355
Yamaha Raider 113
viewtopic.php?f=60&t=171144
Honda Odyssey EXL
https://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=55&t=170305

Byle:
BMW M3
viewtopic.php?f=89&t=172379
Lincoln Towncar Signature
viewtopic.php?f=55&t=173138
Audi Q5
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=55&t=159296
BMW F800R
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=60&t=166182
F10 535i
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 95&start=0
BMW 335is
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=163089
Mercedes S600 V12
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=55&t=164699
E60 535xi
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=162470
E90 335i http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=121648
E53 http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=40314
byku1600,
Fajnie ze sie cieszysz :D ale ta skrzynia ma mniej wiecej taki maksymalny przelot, u mechanika u ktorego serwisuje swoej X5 wymieniali trzy skrzynie w X5 przy przebiegu +/- 200k km


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Skrzynia automatyczna - Step/tiptronic, opinie zalety i wady
PostNapisane: 12 lipca 2012, 08:40 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 32
Posty: 4264
Lokalizacja: Poznań
Hakelbery napisał(a):
Co do mojego automatu to skrzynia zf w ktorej wedlug BMW nie wymienia sie oleju i z tego co czytam do skrzynia pada po 200k km, ja mam 191k wiec nie dlugo zobaczymy


to może nawyższy czas wymienić olej w ASB? :rotfl:

BMW nie zaleca wymiany oleju w skrzyniach GM, a Opel w tej samej skrzyni zaleca wymianę co 60k km, ciekawe co? ;)

dodatkowo skrzynie ZF uchodzą za mniej awaryjne od GM.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Skrzynia automatyczna - Step/tiptronic, opinie zalety i wady
PostNapisane: 12 lipca 2012, 09:04 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 7390
Lokalizacja: Lublin
Moje BMW: E91 LCI
Kod silnika: N53B30A
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=157967
Byczus napisał(a):

jeśli E39 w manualu spala w mieście 9-10l to automat zwiększa spalanie o dobre 2l


Mi 9-9,5 pali automat. Z włączoną klimą :]
Z tym że to teraz jak połowa miasta wyjechała na wakacje i korków brak.
Ale 12 to już całkowita abstrakcja (albo Warszawa :P ), bo raz mi spalił powyżej, w zimie jak więcej czasu wydłubywałem się z zasp niż jeździłem.

_________________
Obrazek

Typer EURO 2016 - I miejsce


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Skrzynia automatyczna - Step/tiptronic, opinie zalety i wady
PostNapisane: 12 lipca 2012, 09:36 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 32
Posty: 4264
Lokalizacja: Poznań
No to pali Ci mniej niż w katalogu :]

http://www.bmw-tech.pl/bmw/seria_5/e39/ ... 530da.html


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Skrzynia automatyczna - Step/tiptronic, opinie zalety i wady
PostNapisane: 12 lipca 2012, 10:19 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 43
Posty: 810
Lokalizacja: KOS
Moje BMW: BMW E91
Zabójstwem dla automata będzie jakakolwiek kolizja związana z nagłym zatrzymaniem albo gdy auto stoi na "D" i ktoś nam w wjeżdża w dupę.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Skrzynia automatyczna - Step/tiptronic, opinie zalety i wady
PostNapisane: 12 lipca 2012, 10:31 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Posty: 16970
Moje BMW: mityczne
Kod silnika: tłuste konie
Garaż: Było: E36 318i sedan, E36 316i Compact, E39 528i sedan, E46 328Ci, E92 325Xi
Jest: F32 420i, F32 428i
To może napiszę kilka zdań, jako że jestem posiadaczem e46 coupe ze skrzynią automatyczną, w przeciwieństwie więc do 99% troli które o tym zestawie czytały w necie, mam coś do powiedzenia na ten temat :D

1. Skrzynia szybko i miękko zmienia biegi, robi to w przewidywalny sposób. Jest wyraźnie szybsza niż w 7 lat młodszych subaru czy audi z tamtych lat. W Audi jest co prawda ta sama skrzynia ale ma widocznie inny soft.

2. Auto z automatem ma inny dyferencjał niż manual przez co ma gorsze osiągi niż manual. 328 automat jeździ jak 323 manual. Tak to można mniej więcej ująć. Zalet to rozwiązanie nie ma żadnych, czysto marketingowa zagrywka żeby automat był słabszy. Może jedyna to taka że na autostradzie jedzie się na 5 długim biegu wyskalowanym na 330km/h na jakichś kosmicznie niskich obrotach, z szopenem w tle.

3. Skrzynia jest 5 biegowa, gdzie są 4 biegi robocze, a 5 to nadbieg który obniża obroty.

4. Samochód ma wyższe spalanie od manuala o ok 1-4L, zależnie od sytuacji, najbardziej rzuca to się w oczy w mieście w korku - nie jest to zdecowanie jego najszczęśliwsza strona.
Naturalnym środowiskiem tego samochodu są długie autostradowe wojaże na tempomacie i robienie tras po 1000km.

5. Steptronica używa sie w zimę, gdy trzeba ruszyć z 2 bo się auto lekko zakopało.

6. Zmiana biegów w steptronicu działa w miarę szybko i w miarę przyjemnie, ale nie używa się tego bo poco, skoro jest tryb w pełni automatyczny.

7. Skrzynia ma tryb sport w ktorym samochód jeździ na wyższych obrotach, i moim zdaniem nieco szybciej zmienia biegi (może tylko tak to odczuwam)

8. Olej w skrzyni jest lifetime i się go nie wymienia, jeżeli ze skrzynią się nic nie dzieje niepokojącego. To nie prawda że zmienia się co 60k. Nie zmienia się wcale. Skrzynia jest policzona na 200-250k i taki też czas żyje również olej. Moja ma obecnie 230k. W okolicach tego przebiegu można sobie go zmienić, ale prędzej zużyje się konwerter i tarczki niż ten olej. W skrzyni jest filtr, magnes, cały syf gromadzi się tam, nie pracuje w skrzyni, skrzynia natomiast jest szczelna.
Jak już ktoś zmieni ten olej, to też nie zmienia się go znowu za 40k, tylko albo wcale albo po jakimś długim przebiegu typu 200k, bo skoro pierwszy olej jest lifetime i wytrzymał 200-250k, to czemu świeży identyczny olej z nowym filtrem miałby wytrzymać mniej? No właśnie.

9. Tak jak ktoś napisał. Auto po puszczeniu hamulca ma samo ruszyć na D i na R. Na wzniesieniu nie powinno się staczać, aczkolwiek istnieje taka możliwość jeżeli wzniesienie jest wyjątkowo strome. Bzdurą jest twierdzenie że to nie możliwe. To normalne i nawet w dokumentacji skrzyni jest podany kąt.

10. Jakby ktoś mi teraz kazał jeździć manualem bym mu powiedział żeby sobie ręcznie przesuwał wycieraczki. Co mnie jako użytkownika obchodzą jakieś biegi, sprzęgło i zmienianie tego. To ma jechać, nie zawracać mi gitarę jakimiś wajchami i pedałami.

11. Tą skrzynią jest trudniej spalić gumę niż w manualu, ponieważ silnik jest za słaby by zerwać przyczepność przy 2500 obr, a takie najwyższe da się uzyskać trzymając hamulec i gaz wciśnięte na raz (jest limit).
W 328 na oponach 255 i asfalcie jest to trudne z miejsca, za niskie obroty i za mały moment obrotowy na kołach.

lenin66 napisał(a):
Zabójstwem dla automata będzie jakakolwiek kolizja związana z nagłym zatrzymaniem albo gdy auto stoi na "D" i ktoś nam w wjeżdża w dupę.

Urban legend. Nie ma za bardzo technicznych podstaw ku temu. Ostatnio gość mi pacnął w zderzak. Jakiś czas temu cofnąłem na mur w garażu bo mi czujnik nie zadziałał. Ostrych hamowań do zera też kilka było. Skrzynia ma się dobrze. Co prawda szybkości niskie, ale w przypadku wysokich ta skrzynia nie będzie miała wielkiego znaczenia, czy pozostanie sprawna czy nie, bo reszta auta trafi na złom.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Skrzynia automatyczna - Step/tiptronic, opinie zalety i wady
PostNapisane: 12 lipca 2012, 10:40 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 32
Posty: 4264
Lokalizacja: Poznań
Kyokushin napisał(a):
Jak już ktoś zmieni ten olej, to też nie zmienia się go znowu za 40k, tylko albo wcale albo po jakimś długim przebiegu typu 200k, bo skoro pierwszy olej jest lifetime i wytrzymał 200-250k, to czemu świeży identyczny olej z nowym filtrem miałby wytrzymać mniej? No właśnie.


dla tego, że olej po 200-250k km przebiegu wygląda jak smoła.

Kyokushin napisał(a):
10. Jakby ktoś mi teraz kazał jeździć manualem bym mu powiedział żeby sobie ręcznie przesuwał wycieraczki. Co mnie jako użytkownika obchodzą jakieś biegi, sprzęgło i zmienianie tego. To ma jechać, nie zawracać mi gitarę jakimiś wajchami i pedałami.


:rotfl:

Kyokushin napisał(a):
9. Tak jak ktoś napisał. Auto po puszczeniu hamulca ma samo ruszyć na D i na P.


to by dopiero był czad ;)


Ostatnio edytowano 12 lipca 2012, 10:43 przez Byczus, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Skrzynia automatyczna - Step/tiptronic, opinie zalety i wady
PostNapisane: 12 lipca 2012, 10:42 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Posty: 16970
Moje BMW: mityczne
Kod silnika: tłuste konie
Garaż: Było: E36 318i sedan, E36 316i Compact, E39 528i sedan, E46 328Ci, E92 325Xi
Jest: F32 420i, F32 428i
Byczus napisał(a):
dla tego, że olej po 200-250k km przebiegu wygląda jak smoła.


Tak wygląda już po 20 tyś. Bo jak ma wyglądać jak przelewa się w skrzyni?

P.S.
R ;)

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Skrzynia automatyczna - Step/tiptronic, opinie zalety i wady
PostNapisane: 12 lipca 2012, 10:58 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 4977
Lokalizacja: SKL/Cz-wa
Moje BMW: e91
Kod silnika: N52B25
Kyokushin napisał(a):
8. Olej w skrzyni jest lifetime i się go nie wymienia

pamięć mi szwankuje czy jednak dobrze pamiętam że kiedyś wymieniałeś olej w skrzyni i ogólnie byłeś wtedy zwolennikiem takiego postępowania bo skrzynia miała działać płynniej po zalaniu świeżą oliwą? :chytry:
Kyokushin napisał(a):
7. Skrzynia ma tryb sport w ktorym samochód jeździ na wyższych obrotach, i moim zdaniem nieco szybciej zmienia biegi (może tylko tak to odczuwam)

co prawda nie miałem okazji przejechać zbyt dużo km ale po kickdownie czy w trybie S skrzynia na pewno nie wrzuca wyższego biegu tak szybko jak w trybie D (chodzi mi o moment kiedy odpuszczamy trochę gaz, w D wbija wyższy a w S przytrzymuje aktualny bieg), co do samego czasu zmiany biegu to szybkość jest taka sama wg mnie
Kyokushin napisał(a):
11. Tą skrzynią jest trudniej spalić gumę niż w manualu

ale rogala na winklu zawinie :chytry:

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Skrzynia automatyczna - Step/tiptronic, opinie zalety i wady
PostNapisane: 12 lipca 2012, 11:27 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 8338
W trybie sekwencyjnym dosyć długo przeciąga bieg,chyba,że odpuścimy trochę gazu to wtedy zmiana biegu następuje wyraźnie szybciej i nieodczuwalnie.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Skrzynia automatyczna - Step/tiptronic, opinie zalety i wady
PostNapisane: 12 lipca 2012, 13:24 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Posty: 16970
Moje BMW: mityczne
Kod silnika: tłuste konie
Garaż: Było: E36 318i sedan, E36 316i Compact, E39 528i sedan, E46 328Ci, E92 325Xi
Jest: F32 420i, F32 428i
W trybie sekwencyjnym sam zmieniasz biegi i przeciągasz ile chcesz.

Program skrzyni zmienia biegi w tym trybie w 2 przypadkach - jak masz kilka sekund na odcince albo masz obroty za niskie, tzw 'stall'.

trollu napisał(a):
pamięć mi szwankuje czy jednak dobrze pamiętam że kiedyś wymieniałeś olej w skrzyni i ogólnie byłeś wtedy zwolennikiem takiego postępowania bo skrzynia miała działać płynniej po zalaniu świeżą oliwą? :chytry:


Z perspektywy czasu wydaje mi się że nic to nie daje, jak się wyda 600zł to na początku wszystko się wydaje że bóg wie co daje.
Jest świeży i tyle, miałem wrażenie że działa nie tyle płynniej, ale że poniżej progu spięcia 1:1 skrzynia przenosi więcej momentu i być może rzeczywiście tak się stało.

trollu napisał(a):
co prawda nie miałem okazji przejechać zbyt dużo km ale po kickdownie czy w trybie S skrzynia na pewno nie wrzuca wyższego biegu tak szybko jak w trybie D (chodzi mi o moment kiedy odpuszczamy trochę gaz, w D wbija wyższy a w S przytrzymuje aktualny bieg), co do samego czasu zmiany biegu to szybkość jest taka sama wg mnie


Kickdown w trybie S i D działa tak samo.
Z uwagi na to że kickdown redukuje obroty tak by trafiały one w maksymalny Nm na kołach to jeżeli jesteśmy na S, redukuje o 1 bieg a z D o 2 biegi ponieważ na S auto najczęściej jedzie na niższym o 1 biegu niż jechało by na D.

trollu napisał(a):
ale rogala na winklu zawinie :chytry:


Ano zawinie ;)

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Skrzynia automatyczna - Step/tiptronic, opinie zalety i wady
PostNapisane: 12 lipca 2012, 13:38 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 8338
Kyokushin napisał(a):
W trybie sekwencyjnym sam zmieniasz biegi i przeciągasz ile chcesz.

No wiem,tylko chodzi mi o to,że w tym trybie gdy przerzucasz bieg nie odejmując gazu to skrzynia długo zwleka z przerzuceniem tego biegu.
Gdy odejmiesz trochę gazu lub całkowicie tak jak w przypadku zwykłego manuala skrzynia zdecydowanie szybciej wrzuca wybrany bieg.


Kyokushin napisał(a):
Program skrzyni zmienia biegi w tym trybie w 2 przypadkach - jak masz kilka sekund na odcince albo masz obroty za niskie, tzw 'stall'.

Wiem,przekonałem się parę razy :)

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Skrzynia automatyczna - Step/tiptronic, opinie zalety i wady
PostNapisane: 12 lipca 2012, 17:15 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 36
Posty: 617
Lokalizacja: Ciecin
Moje BMW: 320d+
Kod silnika: M47D20
Byczus napisał(a):
nie wróżę długiego życia Twojemu automatowi :)

Dlaczego? Skoro konstruktorzy skrzyni przewidzieli, ze przy maksymalnym wcisnieciu pedalu gazu skrzynia wrzuca 1 bieg do predkosci ~40-45 km/h to nie powinno miec to zadnego wplywu, tym bardziej ze nie ma absolutnie zadnego szarpniecia, za to potezny ciag ;) Ja nie mam steptronica i sam nie mieszam biegami.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Skrzynia automatyczna - Step/tiptronic, opinie zalety i wady
PostNapisane: 12 lipca 2012, 18:59 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 7087
Lokalizacja: Des Plaines
Moje BMW: X5
Kod silnika: B58
Garaż: X5xDrive40i
viewtopic.php?f=6&t=173355
Yamaha Raider 113
viewtopic.php?f=60&t=171144
Honda Odyssey EXL
https://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=55&t=170305

Byle:
BMW M3
viewtopic.php?f=89&t=172379
Lincoln Towncar Signature
viewtopic.php?f=55&t=173138
Audi Q5
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=55&t=159296
BMW F800R
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=60&t=166182
F10 535i
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 95&start=0
BMW 335is
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=163089
Mercedes S600 V12
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=55&t=164699
E60 535xi
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=162470
E90 335i http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=121648
E53 http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=40314
Kyokushin napisał(a):
11. Tą skrzynią jest trudniej spalić gumę niż w manualu, ponieważ silnik jest za słaby by zerwać przyczepność przy 2500 obr, a takie najwyższe da się uzyskać trzymając hamulec i gaz wciśnięte na raz (jest limit).
W 328 na oponach 255 i asfalcie jest to trudne z miejsca, za niskie obroty i za mały moment obrotowy na kołach.



E46 z 99 roku 323 z automatem nie mialo zadnego problemu zpaleniem gumy na oponach 225/45R17


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 326 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 17  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 9 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL