BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 25 maja 2024, 09:28

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1




Utwórz nowy temat Ten temat jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 76 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 25 lutego 2008, 20:51 
renoraines napisał(a):
Nic nie zastapi mocy z pojemnosci


wjedź takim autem do lasu :wstyd:

Widzę, że w ogóle się nie liczysz z czymś takim, jak masa :wstyd:

renoraines napisał(a):
o kilkudziesieciu tys km do remontu bo silnik padnie hahaha :rotfl: :rotfl: :rotfl:


:rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl:

a sportowe auta mają jeździć szybko, czy jeździć długo? :wstyd:

jaaaaa to rozumiem, że F1 08 wcale nie jest sportowym autem i również zasługuje na napiętnowanie :wstyd:


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 lutego 2008, 20:59 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 84
Lokalizacja: WAWA
renoraines napisał(a):
Mialem e39 540i 286 KM, malo co mi na trasie podskoczylo, a juz na pewno nie doladowane turbo wynalazki.
jest takie auto co sie nazywa Toyota Supra 3.0 biturbo z lat kiedy produkowano e34 mysle ze ten turbo wynalazek dał by rade jak jeszcze wile innych. Skoro nic nie zastąpi pojemności dlaczego po tylu latach BMW wraca do turbo-benzyny Dlaczego najmocniejsze Porshe to wersja turbo widocznie to nie jest takie zło. pojemność jest dobra ale wraz z pojemnością rośnie masa silnika, a co zatym idzie masa auta i złe wywarzenie.

_________________
330d kapeĂŚ na rope


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 lutego 2008, 21:13 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 2588
Lokalizacja: Dziki ZachĂłd
Moje BMW: 323i
Kod silnika: M52TuB25
bla bla bla...

W Szczecinie w warsztacie w którym zostawiam auto do napraw zmontowali właśnie E34 540i z manualna skrzynią 5b bo 6b nie znaleźli...

Bartek-Carfix napisał(a):
m60b40 286 koni, 400 nm momentu, skrzynia z dłuższymi przełożeniami, do tego dyfer (krótszy) 3.45 z 25-cio procentową blokadą(w zamian za 2.93 w oryginalnej 4.0). ROBI OGROMNE WRAZENIE!! Silnik jest bardzo mocny z dołu (niższe zakresy obrotów). Nie śądziłem, że wyjdzie tak pomyślnie. Przypuszczam, że ta kombinacja rozpędzi to auto do 230 km/h(sumarycznie krótsze przełożenie od serii). Przyspiesznie od 0-100 myślę, że kształtuje sie na poziomie M5. Teraz Karol pora na zawieszenie, bo to chyba najslabszy w tym momencie punkt tego auta.... Hamulce pochodzą z seryjnej 540.


I jeszcze

Bartek-Carfix napisał(a):
A więc ukręciłem, za pośrednictwem moich wspaniałych konstruktorów-inżynierów Mariana, Vikinga i Grzesia bata na siebie.(czytaj bata na moje M5)

Dzisiaj na swiatlach był mały sprint moje M5 vs 540 Karola.

Nie dałem rady, kołyszące sie jeszcze na seryjnym zawieszeniu 540 okazało sie doskonałym konkurentem. Pierwszy i drugi bieg jest fenomenalny. Emka zostaje. Na wiecej nie moglismy sobie pozwolić. Zpbaczymy jak będzie na 1/4 mili.

Dodam, że na moją niekorzyść wpływa wąskie ogumienie czterdziestki(mniejsze opory toczenia), no i te któtsze przełożenia. Sprinter z niej doskonały. Przypuszczam, że przy wiekszych prędkościach M5 byloby lepsze, ale co tam.... Dzisiaj przegrałem ten wyścig. Bywa.


M5 to sportowy samochód, lepszy (osiągi) niż carrera (z definicji sportowy)
Wycięła ją piątka nie emka z manualem.
Jakies pytania?

http://www.bmw-klub.szczecin.pl/viewtopic.php?t=218

_________________
ObrazekObrazekObrazekObrazekObrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 lutego 2008, 21:28 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Posty: 4257
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: M6
Kod silnika: S85 S62 M60
Garaż: było: M5e39 '01,
e34 540i '94
Nie no, Kubenzy spokojnie spokojnie.........................

Zaczepiles o ważny element mechaniki napędu.
Dlatego takie EVO jest szybkie do setki, bo ma takie zestawienie napędu.
Ale również dlatego powyżej 150 km/h z tym autem nie ma co robić.

kolega Radek ostatnio zapodal krótszy dyfer do swojej 540iM.
I mówi ze jest fenonalny start.
Dinan, znany nam tuner od dmuchaw w e34 540 dających 450KM,pierwsze co robi to wywala fabryczny dyfer, i daje taki sam jak Radek dal, 3,15 zdaje sie.

Tylko po co fabryka dala taki a nie inny dyfer ?
Ano po to, zeby na autostradzie przy 160 robic glupków z turbawek.

No to co teraz ?
Dać dyfer u siebie 3,70 i lać po kolei każde Subaru i EVO, nie ważne jakie ?
Przecież nie o to chodzi.
To samo można pokombinować w M5 z dyfrem :) heheheh

Kubenzy, weź kolege z tym dyfrem 3,45 na autostrade ... :)
No i druga sprawa, z tym dyfrem silnik ma wyzsze obroty przy poszczególnych prędkościach.
Czyli spalaaaaanieee wzrasta :) brrrr heheheh

Acha, przejechalem z tym EVO 200km i co zrobilo EVO w W-wie, sruuu na CPN :)
ja mialem spalanie z trasy 12,8 a zdrowo darliśmy, plus ja mam feller jakiś jeszcze
A EVO mialo pewnie ze 20 l/100km.

_________________
Obrazek

http://imageshack.com/a/img689/1772/78er.jpg

Sprzedam MANUAL 6-b z M5e39 ~ 3.000 PLN


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 lutego 2008, 21:42 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 2408
Lokalizacja: dolnoÂślÂąskie
Boogie napisał(a):
Acha, przejechalem z tym EVO 200km i co zrobilo EVO w W-wie, sruuu na CPN
ja mialem spalanie z trasy 12,8 a zdrowo darliśmy, plus ja mam feller jakiś jeszcze
A EVO mialo pewnie ze 20 l/100km.


wiecej = mniej :rotfl:

_________________
pozdro!
| a w uszach koncert rzędowej szóstki |


-> Zobacz Moja Bunie


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 lutego 2008, 22:22 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 725
Lokalizacja: Śląsk
Moje BMW: E90 320dA
Boogie napisał(a):
Zaczepiles o ważny element mechaniki napędu.
Dlatego takie EVO jest szybkie do setki, bo ma takie zestawienie napędu.
Ale również dlatego powyżej 150 km/h z tym autem nie ma co robić.


Boogie napisał(a):
Tylko po co fabryka dala taki a nie inny dyfer ?
Ano po to, zeby na autostradzie przy 160 robic glupków z turbawek.


Tyle w tym temacie, 0-100 to nie wszystko.
Pozatym AWD nie jest na trasie, a tym bardziej autostradzie, potrzebne. Powoduje duze straty w mocy. Byl temat w KILLE M3 vs S4 ;) , i wiele przykladow takich mozna przytoczyc. Wiadomo ze w pewnych warunkach lepsze AWD, ale BMW //M, GT3, Ferrari, udowadnia ze RWD to jednak najlepsze polaczenie przyczepnosci i osiagow.

_________________
E90 320dA
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 lutego 2008, 22:45 
Offline
Naczelny bimbrovnik
Avatar użytkownika

Posty: 9076
Lokalizacja: PTU
Moje BMW: e30
Kod silnika: m52b28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=77118
..::CZARNY::.. napisał(a):
maaaad napisał(a):
qrax napisał/a:
sportowe auto to mocny silnik, dobre zawieszenie i masa zredukowana do minimum.

pod tym można się chyba podpisać. Może jeszcze odpowiednie rozłożenie masy można wziąć pod uwagę.


Po mojemu bardzo prymitywna definicja i ja się na pewno nie podpiszę.


Jasne, że prymitywna, bo na każdą z dyscyplin motorsportu jest inna recepta. To wyżej to tylko założenia, które zauważ, ale obowiązują w każdym motorsporcie właśnie. Można rozwijać jeszcze, co to oznacza "mocny silnik", albo "dobre zawieszenie".

Mój ideał "cywilnego" auta sportowego to McLaren F1, to tak przy okazji :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 lutego 2008, 22:53 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 1903
Lokalizacja: Tuchola
Moje BMW: E30 344i
Kod silnika: m62b44
Garaż: E36 Coupe 325i
E30 Coupe 344i
Boogie, nie wiem jakie zawieszenia siedza we wszystkich modelach bmw, dlatego oparlem sie na e30 i e36.

Znam tez auto ktorym czasami jezdzilem i ma znakomita opinie jako jedno z lepszych aut sportowych swiata (discovery i top gear wydalo taka opinie) jest to mazda mx5 i ma wlasnie zawieszenie wielowahaczowe.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 lutego 2008, 23:03 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 84
Lokalizacja: WAWA
qrax napisał(a):
i ma znakomita opinie jako jedno z lepszych aut sportowych swiata (discovery i top gear wydalo taka opinie) jest to mazda mx5 i ma wlasnie zawieszenie wielowahaczowe
niewazny jest silnik tam do 100 jest z 7s jak nie wiecej ale waga, wywazenie i prowadzenie auto niema zbednych gadzetów i jest sportowe podobnie jak honda S2000 tylko ta ostatnia jest extrim brak elektroniki i niewybacza błędów opinie wielu kierowców. ale silnik mazenie poprostu do sportu brak dołu tylko góra. sportowy charakter i tyle.

_________________
330d kapeĂŚ na rope


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 lutego 2008, 14:21 
Offline
Forumowy terrorysta
Avatar użytkownika

Posty: 15739
..::CZARNY::.. napisał(a):
renoraines napisał(a):
Nic nie zastapi mocy z pojemnosci


wjedź takim autem do lasu :wstyd:

Widzę, że w ogóle się nie liczysz z czymś takim, jak masa :wstyd:

renoraines napisał(a):
o kilkudziesieciu tys km do remontu bo silnik padnie hahaha :rotfl: :rotfl: :rotfl:


:rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl:

a sportowe auta mają jeździć szybko, czy jeździć długo? :wstyd:

jaaaaa to rozumiem, że F1 08 wcale nie jest sportowym autem i również zasługuje na napiętnowanie :wstyd:



CZARNY osmieszasz sie z kazdym kolejnym postem, :rotfl: :rotfl: :rotfl:. Jak mnie cytujesz cytuj dokladnie. Pisze o sprincie na 400 m i awaryjnosci takich turbo silnikow (uszkodzenia tłoków, panewek, korbowodów, turbin). Ale wybaczam, hahaha bo nie masz pojecia o motoryzacji, a tym bardziej o mechanice. Po lesie to moge sobie enduro pomykac, a nie v8. Konczac wiec dyskusje z Toba -laikiem moge ją podsymowac: przed kolejna wypowiedzia skup sie.


Szerszeniak zgadza sie, wprowadzilo bmw jeden silnik benzynowy biturbo 3000/305KM, jednak to nowatorski silnik, poniewaz tam pierwsze turbo dziala w niskich zakresach obrotow, a drugie w wysokich. Wraz ze wzrostem masy, wzrasta rowniez moc wolnossacych silnikow benzynowych dla porownania benzyna 3000/272KM ( turbodieslow moc tez wzrasta, ale nie o tym mowa) . Wszystkie topowe wersje BMW to jednak moc z pojemnosci, V8/V10/V12 nie turbo. ;) Porsche mimo wersji 911 turbo 310 km/h, ma w swojej ofercie topowa wolnossaca wersje 911 GT3 rowniez 310 km/h. :]

_________________
Styl mojej wypowiedzi zależny od poziomu rozmówcy. Inteligentnych cenię.
Z szukających atencji, żałosnych frustratów, ignorantów kręcę bekę.LOL


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 lutego 2008, 15:54 
renoraines, to Ty się ośmieszasz. Dziwne rzeczy piszesz.

renoraines napisał(a):
Pisze o sprincie na 400 m i awaryjnosci takich turbo silnikow (uszkodzenia tłoków, panewek, korbowodów, turbin).


Wow, no co Ty. Tyle, że temat dotyczy sportu, a nie awaryjności, więc ten temat nie jest tu w ogóle istotny. Więc w ogóle nie skumałeś mojej wypowiedzi, ale to nie mój problem.

renoraines napisał(a):
Ale wybaczam, hahaha bo nie masz pojecia o motoryzacji, a tym bardziej o mechanice.


Ciekaw jestem, czy umiałbyś określić ruchliwość układu korbowego jak jesteś taki mechanik. Nie odpowiem Ci, że sam nie masz pojęcia, bo nie wiem, nie interesuje mnie to. Wg. mnie sam się pogrążasz zbaczając z tematu i pisząc bzdury.

renoraines napisał(a):
Konczac wiec dyskusje z Toba -laikiem moge ją podsymowac: przed kolejna wypowiedzia skup sie.


Widzę, że Cię rozzłościłem, więc nazywasz mnie laikiem :) Masz bardzo wąsko ograniczone pojęcie co do sportów motorowych, więc rozumiem, że trudno z Tobą gadać.


renoraines napisał(a):
Wraz ze wzrostem masy, wzrasta rowniez moc wolnossacych silnikow benzynowych


Właśnie widać jaki jesteś spec :wstyd:

Wybacz, ale nazywając kogoś laikiem i zarzucając brak wiedzy, nie pisz takich bzdur :wstyd:

Wzrost masy- wzrost mocy. Ludzie trzymajcie mnie.

Przykład?

M3 E92 i M3 E46. W e46, rzędowa 6stka, pojemność 3.2 o mocy 343PS. W e92 4.0 pojemności i widlasta ósemka. moc 400PS.

silnik z e92 lżejszy o 15kg.

Więc błagam, nie pisz takich bzdur i nie nazywaj kogoś w ten sposób.

Po Twoich postach wnioskuje jedynie tyle:
Chwale to co mam (sportowe jedynie coupe) oraz wiedza z kolorowych katalogów, top gear, autoświatów i innych komiksów.

Na przyszłość trochę przeczekaj, przeczytaj 2 razy, pomyśl i nie pisz nikomu takich rzeczy.

A moją wiedzę niech sprawdzają Ci, którzy ją mają.


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 lutego 2008, 16:22 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1904
Lokalizacja: Warszawa
Boogie napisał(a):
Panowie :)
Pomijam już, że są różne sporty motorowe.
Łącznie z driftem, gdzie V8 sie nie nadaje bo ma za mocny dól, i proporcjonalnie za slabą górę, i wedlug drifterów nie za dobrze wtedy się steruje gazem :-|.


Tu sie raczej nie zgodzę. Kolega Sosen który w poprzednim sezonie startował E30 M30B35 w tym sezonie przesiada się na E28 4.0 V8...

A tu przykład że V8 do driftowania się całkiem nieźle nadaje...
http://www.drifter.hu/index2.php?video_ ... &mod=video



Boogie napisał(a):
Wydaje mi się też, że raczej nikt z nas nie chcialby na codzień wsiadać do auta przez klatke bezpieczeństwa, przelaczać 10 guzików, od pomp, od prądu, od wody, jechać bez klimy i sluchać ryku silnika na pustym wydechu :)


Dokładnie ! I jak ktoś nie chce sportowego auta to kupuje 540 które jest szybką limuzyną a nie sportowym samochodem.

_________________
"You Can Loose A Lot Of Money Chasing Woman, But You`ll Never Loose Woman Chasing Money"

Obczaj Mój Najszybszy w Mieœcie Wóóóóz Wariat ! E28 520i Edition


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 lutego 2008, 16:48 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1261
Lokalizacja: Польша
Moje BMW: G70, F92
540 to szybka lizumyzna ale M5 tez tak mozna nazwac, M6 to grand turismo , prawdziwy samochod sportowy,wyczynowy , dwa miejsca, zero zbednego wyposazenia, ale takich prawdziwych sportowych samochodow mozna policzyc na palcach jednej reki


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 lutego 2008, 17:35 
Offline
Naczelny bimbrovnik
Avatar użytkownika

Posty: 9076
Lokalizacja: PTU
Moje BMW: e30
Kod silnika: m52b28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=77118
renoraines napisał(a):
Porsche mimo wersji 911 turbo 310 km/h, ma w swojej ofercie topowa wolnossaca wersje 911 GT3 rowniez 310 km/h.


Ale mimo wszystko, najszybszą 911 jest GT2 :x

_________________
Obrazek

One redline a day keeps a mechanic away.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 lutego 2008, 17:48 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 84
Lokalizacja: WAWA
No właśnie a w GT2 chyba jest jednak turbo jak nie biturbo. wnioskuje po momęcie 3,6L 600Nm

_________________
330d kapeĂŚ na rope


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 lutego 2008, 18:01 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 725
Lokalizacja: Śląsk
Moje BMW: E90 320dA
szerszeniak napisał(a):
No właśnie a w GT2 chyba jest jednak turbo jak nie biturbo. wnioskuje po momęcie 3,6L 600Nm


Tak, w GT2 silnik jest BITURBO, 3.6 530 KM/6500 RPM i Vmax= 329 km/h.
Ale jednak najbardziej sportowa wersja Porsche, czyli GT3 RS, jest wolnossaca ;) Silnik 3.6 415 KM/7600 RPM i Vmax= 310 km/h

_________________
E90 320dA
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 lutego 2008, 19:59 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 3138
Lokalizacja: Gliwice
Moje BMW: E61 535D LCI
Kod silnika: M57N2
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=164424
MAJSU_WuWuA napisał(a):
Boogie napisał(a):
Panowie :)
Pomijam już, że są różne sporty motorowe.
Łącznie z driftem, gdzie V8 sie nie nadaje bo ma za mocny dól, i proporcjonalnie za slabą górę, i wedlug drifterów nie za dobrze wtedy się steruje gazem :-|.


Tu sie raczej nie zgodzę. Kolega Sosen który w poprzednim sezonie startował E30 M30B35 w tym sezonie przesiada się na E28 4.0 V8...

A tu przykład że V8 do driftowania się całkiem nieźle nadaje...
http://www.drifter.hu/index2.php?video_ ... &mod=video



Boogie napisał(a):
Wydaje mi się też, że raczej nikt z nas nie chcialby na codzień wsiadać do auta przez klatke bezpieczeństwa, przelaczać 10 guzików, od pomp, od prądu, od wody, jechać bez klimy i sluchać ryku silnika na pustym wydechu :)


Dokładnie ! I jak ktoś nie chce sportowego auta to kupuje 540 które jest szybką limuzyną a nie sportowym samochodem.



Majsu ma rację co do driftu. Ogień z Gliwic także pomyka V8 tylko że E36 :hyhy:

_________________
E36 320iA Sreberko ---> E46 330Ci ??? ---> E61 535D Gray
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 lutego 2008, 20:13 
Offline
Forumowy terrorysta
Avatar użytkownika

Posty: 15739
..::CZARNY::.. musze to jednak napisac, bo sie ubawilem :rotfl: :rotfl: :rotfl:

Nie potrafisz czytac ze zrozumieniem, dam ma msze w Twojej intencji o lepszy rozum. :super:

Wraz ze wzrostem masy, wzrasta rowniez moc wolnossacych silnikow benzynowych przyklad e46 330ci/1505kg/231KM - e92 330i/1545kg/272KM.
Skup sie, zanim cos napiszesz :]

_________________
Styl mojej wypowiedzi zależny od poziomu rozmówcy. Inteligentnych cenię.
Z szukających atencji, żałosnych frustratów, ignorantów kręcę bekę.LOL


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 lutego 2008, 20:27 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 2547
Lokalizacja: Wawa
Moje BMW: E92
renoraines napisał(a):
Wraz ze wzrostem masy, wzrasta rowniez moc wolnossacych silnikow benzynowych przyklad e46 330ci/1505kg/231KM - e92 330i/1545kg/272KM.


a m sie wydawalo ze to kolejna generacja tego znakomitego silnika :)

_________________
Obrazek
Proud to be white - galeria białej E92 - zapraszam!
"SPORT I REKREACJA" - zapraszam do udziału w dyskusji!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 lutego 2008, 20:43 
Offline
Forumowy terrorysta
Avatar użytkownika

Posty: 15739
Zgadza sie, kolejna generacja, co nie zmienia jednak faktu, ze nowsze modele sa ciezsze i mocniejsze. ;)

_________________
Styl mojej wypowiedzi zależny od poziomu rozmówcy. Inteligentnych cenię.
Z szukających atencji, żałosnych frustratów, ignorantów kręcę bekę.LOL


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Ten temat jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 76 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 13 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL