BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 24 maja 2024, 18:22

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1




Utwórz nowy temat Ten temat jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 83 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 26 września 2008, 17:58 
Offline
Naczelny bimbrovnik
Avatar użytkownika

Posty: 9076
Lokalizacja: PTU
Moje BMW: e30
Kod silnika: m52b28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=77118
..::CZARNY::.. napisał(a):
Tak samo się prawie toczy 728 jak 318 więc?

:zdziwko: ?

Z oszczędności to powstała Isetta :D
4 gary to odpowiedź na potrzeby rynku i tyle. Nie wiem, dlaczego BMW miałoby rezygnować z dużych zysków, jakie przynosi im seria 3 (i obecnie też 1) w mniejszych wersjach silnikowych. No bo wyobraża sobie ktoś silnik 1600 o 6 cylindrach w seryjnym aucie?
Ja pierdzielę, zamiast się trzymać razem to tu jakieś podziały - "Ty masz 4 gary to nie Beemfu, a ja mam 6 to Beemfu". :dobani:

_________________
Obrazek

One redline a day keeps a mechanic away.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 września 2008, 18:22 
maaaad napisał(a):
4 gary to odpowiedź na potrzeby rynku i tyle.


a 320? 328? 325? też. i co z tego?

maaaad napisał(a):
:zdziwko: ?


czyżbym napisał nieprawdę? do 100 jest podobnie, jak nie gorzej :)

maaaad napisał(a):
No bo wyobraża sobie ktoś silnik 1600 o 6 cylindrach w seryjnym aucie?


Ależ oczywiście. Ja sobie wyobrażam. Jest nim BMW 303 oraz 1.2litrowa rzędowa szóstka.

Obrazek

30PS :)

Obrazek


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 września 2008, 20:18 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 3477
Lokalizacja: Kozienice
i to własnie było prawdziwe bmw :cwaniak:
brak wspom. hamulcy
brak ESP
wpomagania
czysta sportowa fura :rotfl: :rotfl: :rotfl:

_________________
SPRZEDAM CHROMLINE DO E30 CABRIO

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 września 2008, 21:19 
Offline
Naczelny bimbrovnik
Avatar użytkownika

Posty: 9076
Lokalizacja: PTU
Moje BMW: e30
Kod silnika: m52b28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=77118
..::CZARNY::.. napisał(a):
a 320? 328? 325? też. i co z tego?

A czy ja mówię, że nie? :) Dla mnie to nic co by ujmowało BMW splendoru.
..::CZARNY::.. napisał(a):
czyżbym napisał nieprawdę? do 100 jest podobnie, jak nie gorzej

728 z manualem przyspiesza do 100 kph prawie 3 s. szybciej niż 318i :)
..::CZARNY::.. napisał(a):
Ależ oczywiście. Ja sobie wyobrażam. Jest nim BMW 303 oraz 1.2litrowa rzędowa szóstka.

Powstała w latach 19x, gdzie x to liczba z przedziału, jak mniemam, 20-40, kiedy nikt się nie bawił w optmalizację silników pod kątem termodynamiki :)
///ESIU napisał(a):
i to własnie było prawdziwe bmw
brak wspom. hamulcy
brak ESP
wpomagania
czysta sportowa fura

Ja też uwielbiam Lotusy :hyhy: :zdrowko:

_________________
Obrazek

One redline a day keeps a mechanic away.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 września 2008, 22:31 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 508
Lokalizacja: WSC
Zastanawiałem się kiedyś dlaczego do IS nie montują Vanosa i jedyne co mi do głowy przychodzi, to fakt, żeby już nie kopać i tak leżącej 320 :D
Ogólnie polityka silnikowa BMW jest dość dziwna.
Po co 316 i 318, wystarczyłbym jeden ekonomiczny (koszt zakupu) 8v silnik.
Po co IS i 320, to samo, wystarczyłby jeden z nich.
Dlaczego IS w sedanach był montowany przez krótki okres czasu, wg mnie bardzo fajna ekono wersja.
Pozdrawiam osoby mające 318TDS w pełnym mpakiecie, na 17" kołach, ogólnie auto w tłustym stylu. Każdy matiz na drodze to ryzyko przegranego dragu. Dla mnie taka opcja to jak 30cm impotent. Sorka jeśli kogoś uraziłem, no offence:)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 września 2008, 22:40 
maaaad napisał(a):
728 z manualem przyspiesza do 100 kph prawie 3 s. szybciej niż 318i :)


nie wiem jak manual, ale wiem jak z automatem. a tych jest więcej. wyczytałem, że automat ma 9,5 do 100, co jest o dokładnie 2s. lepiej niż 318i.

Jak to wygląda w praktyce?

ja swoją jadąc sam 318i 0-100km/h: 10,4- wynik powtarzalny, a nie jednorazowo na rezerwie.

mongooes ze mną na pokładzie, czyli 2. osoby w 728iA: 11,5

dla mnie to może akurat nie jest wyznacznik, co szybsze, ale tych 3 sekund nigdzie nie ma. czasy mierzone jednym i tym samym gps.

oczywiście, potem zje bez problemu, ale moment startu na korzyść lżejszej trójki.

porównywałem czasy z blatów na yt. filmów m.in. Kamila no i również bez rewelacji.

Można się domyślić więc jak wypada konfrontacja 728 z innymi autami, np. passaty 1.9TDI 130PS- czy to nie wstyd? czy jak?

ale nawet taki maniak, psychol osiągowy jak ja, nie ujmuję nic ze swojej wspaniałości 728, nie zasuwa jak mocniejsze siostrzyczki, 740, czy 750, ale tak samo oferuje ten sam komfort, przestrzeń, ten luksus... :piwo:



discrimen, a co dopiero e30-> M42B18 i M20B20.... to już było ostre kopanie :rotfl:


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 września 2008, 22:57 
Offline
Naczelny bimbrovnik
Avatar użytkownika

Posty: 9076
Lokalizacja: PTU
Moje BMW: e30
Kod silnika: m52b28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=77118
..::CZARNY::.. napisał(a):
ja swoją jadąc sam 318i 0-100km/h: 10,4- wynik powtarzalny, a nie jednorazowo na rezerwie.

mongooes ze mną na pokładzie, czyli 2. osoby w 728iA: 11,5

A czym mierzony? :D
Bo ja ostatnio objechałem 318i... :) (e36)

_________________
Obrazek

One redline a day keeps a mechanic away.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 września 2008, 23:43 
mio 168 z programem gps performance 1.4 wersja chyba.

poza tym, to raczej nie wyczyn objechać auto cięższe, które ma mniej mocy :)


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27 września 2008, 11:29 
Offline
Naczelny bimbrovnik
Avatar użytkownika

Posty: 9076
Lokalizacja: PTU
Moje BMW: e30
Kod silnika: m52b28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=77118
..::CZARNY::.. napisał(a):
poza tym, to raczej nie wyczyn objechać auto cięższe, które ma mniej mocy

... a które, wg Ciebie, jest szybsze :D
Do czego piję? Ano do tego, że dane fabryczne są tu raczej miarodajne, bo nie mamy przecież aut nowych. Skoro producent podaje dla nich tyle, a nie inaczej, to znaczy, że tyle uzyskał - autem nowym, sprawnym, a nie xx letnim.

_________________
Obrazek

One redline a day keeps a mechanic away.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27 września 2008, 11:45 
Cytuj:
... a które, wg Ciebie, jest szybsze :D


co tu dużo mówić, e30 jest lżejsze, dodatku m20b20 jest nieco mocniejsze od m40b18, czy m42b18 whatever, więc 318stka którą objechałeś, nie miała żadnego atutu nawet :)

maaaad napisał(a):
Do czego piję? Ano do tego, że dane fabryczne są tu raczej miarodajne, bo nie mamy przecież aut nowych. Skoro producent podaje dla nich tyle, a nie inaczej, to znaczy, że tyle uzyskał - autem nowym, sprawnym, a nie xx letnim.


Rzeczywistość ukazuje co innego :ok:


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27 września 2008, 11:47 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 14122
Lokalizacja: Cieśnina złych przeżyć
Moje BMW: E60
Kod silnika: M57N
Garaż: Na przylądku, w portowej tawernie.
..::CZARNY::.. napisał(a):
Rzeczywistość ukazuje co innego :ok:


true true...

dane fabrycznie niestety czesto nie pokrywają sie z rzeczywistoscią

_________________
Obrazek
"Yes, Lucifer has come to our little world of milk and petrol"


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27 września 2008, 13:23 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 17755
Lokalizacja: Ciućkowo
Moje BMW: E46 325 CiA
Garaż: https://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=170039&start=0
Ja w samochodach którymi jeżdżę spotykam się zazwyczaj z tym że osiągi są ciut lepsze niż podaje to katalog pomimo tego że nie są to nowe samochody z przebiegiem 10tyś a raczej egzeplarze które mają w granicach 100tyś km na budziku.

discrimen napisał(a):
Ogólnie polityka silnikowa BMW jest dość dziwna.


Też to zauważyłem :) W niektórych modelach wy wystarczyły 3 silniki zamiast 7 Dla przykładu E28 miało silnik M20B20 który ma mało mocy i dużo pali więc lepiej było wziąśc M20B27, M10B18 miało identyczne osiągi jak 520i ale ciutkę mniej paliło. Potem było 525i 150km 528i 184km i 535i 218km. Chociaż w tym samym czasie wychodziło E30 325i M20B25 to ten silnik nigdy nie trafił do Rekina bo nikt by już nie kupił 525i i 528i a także polfitowego M30B35 z katalizaorem który miał 185km i palił jak smok :)

_________________
I Don`t Suffer From Insanity... I Enjoy Every Minute Of It..
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27 września 2008, 13:37 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 15986
Lokalizacja: Los Santos
Moje BMW: E30 E46 E83
Kod silnika: M20B25 FTMW!!!
Garaż: ᶘ ᵒᴥᵒᶅ
I znowu właściciele R4 prowadzą krucjate :rotfl: I to przekonanie ISowców o ich cudzie techniki lepszym od 320i :hurra: Zrozumcie w końcu że R4 to poprostu ekonomia, zwykłe autka do taczania oraz (no offence) 2/3 BMW ;)

_________________
BMW z duszą skończyły się na Kill 'em All.
Obrazek
Było: '92 E36 320i 2d diamantschwarz/stoff anthrazit; '98 E46 323i 4d farngruen/leder hellbeige, '97 E36 323i->328i 2d arktissilber/leder montana schwarz
Jest: '90 E30 325i 2d diamantschwarz/leder bison schwarz (M3), '05 E46 330ci stahlblau/leder schwarz, '08 E83 X3 3.0si alpinweiss 3/leder nevada tabak


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27 września 2008, 15:04 
TomekB napisał(a):
I znowu właściciele R4 prowadzą krucjate :rotfl: I to przekonanie ISowców o ich cudzie techniki lepszym od 320i :hurra: Zrozumcie w końcu że R4 to poprostu ekonomia, zwykłe autka do taczania oraz (no offence) 2/3 BMW ;)


Stary, zrozum, że Twoje 323 to też w 2/3 BMW. Prawdziwe BMW to tylko ///M i koniec.

Wasze przekonanie o błogosławionej wyższości R6... zrozum, że 323 wprowadzono dla mniejszych kosztów, tak samo 328, by mogła trafić do uboższych klientów, których nie stać na M3 i :papa:

Poza tym, jest JESZCZE JEDEN WAŻNY ASPEKT BMW, który każdy olewa.

Mianowicie, w innych markach, są jakieś pakiety, podstawowe, lepsze, full opcje itd.

W BMW piękne jest to, że nie ma praktycznie czegoś takiego, lista wyposażenia dodatkowego jest bardzo długa, w związku z tym każda jest inna, każda jest pod potrzeby własnego klienta. Śmieszy mnie wykład o prawdziwym BMW ludzi, którzy swoje wyposażenie zawdzięczają bogatszym Niemcom, którzy sobie zamówili auto na swoje potrzeby. Nie rozumiem, mój ojciec w salonie dobrał sobie wszystko tak, jak jemu pasowało, pod jego wizje, jego potrzeby. Po iluś tam latach dowiaduje się, że BMW, które sobie skonfigurował, nie jest prawdziwym BMW. No i dowiaduje się tego od ludzi, którzy nakupowali stare beemki, gdzie im iluś Niemców i Turków wycierało spocone dupska, brudzili tapicerki po igraszkach z ich żonami, dziewczynami itd. W prawdziwym BMW chodzi o dusze, charakter. To nie tylko silnik, ale też wykończenie wnętrza, zawieszenie, komfort, RADOŚĆ Z JAZDY...

Czy BMW 328i jest prawdziwym BMW, skoro po konkretnym dzwonie ma znaczną ilość części nie ori? Zamienników jakichś? Ileś ton szpachli? Alpina to nie BMW. Alpina to Alpina, bo ma alpinowe podzespoły. A rozbite zrobione nawet w porządnym warsztacie, ale na częściach z Chin można nazywać prawdziwym BMW?

To jest żałosne jak się to czyta.

Pisanie o R4 w BMW, że lipa, również nie ma uzasadnienia, jak się spojrzy na konkurencję. Co nam daje Audi? Merc? Opel? Dlaczego ich R4 są lepsze?

Kolejnym aspektem, dla którego uważam, że poprzewracało się niektórym właścicielom R6, zwłaszcza w E36 o niższości R4, to fakt, ze E36 zostało zaprojektowane, jak firma nie miała się najlepiej. Wiele materiałów zostało użytych nienajlepszej jakości- ze względu na koszty. No to nie tylko w wersjach z R4. Czy nie ujmuje to splendoru? Dlatego bardziej jestem gotów zgodzić się z Esiem, że E36 to nie jest 100% BMW, jak R4 w BMW. Poza tym, 3er to raczej jest nie jest najwyższych lotów. Brakuje to materiałów z 7er, w jakiejkolwiek generacji. Czy 3er to nie budżetówka w takim razie?

Pierwsze silniki jakie robili, to R4. uzyskiwali z 1. gara 5 PS i to było już coś. Potem doszła rzędowa szóstka i kolejne 10 PS z 2. dodatkowych garów, ale dalej klepali 4-garowe silniki. W końcu silnik M10. Klepali go przez 26 lat, zmieniając osprzęt, sterowanie, ale baza była ta sama. Czy to była lipa?

Przez cały okres trwania firmy, produkowali 4-cylindrowe, to nie jest nagle grom, błyskawica, że powiedzieli- Hej, zróbmy 4 cylindrowe kosiarki, tak jak w Porsche Cayenne. Nie. Oni od zawsze robili auta adresowane do normalnych ludzi, by każdy mógł znaleźć coś dla siebie. Niestety, BMW to nie Bentley. To nie Rolls-Royce. To nie Maybach.

Na koniec E30 M3. No jak dla Was S14 to jest lipa, no to cóż... Jak dla kogoś M20B20 jest o wiele lepsze od M42B18 oferowane w E30, no to coś jest nie tak chyba? Pomijając fakt, że M20B20 nie można zarejestrować wszędzie do rajdów itd.

Gadanie o R4, że to nie 100%, to jest takie same gadanie, jak Hitlera filozofie o "nadludziach". Ludzie, zrozumcie, też jeździcie budżetówkami, lepiej, gorzej wyposażonymi, ale budżetówkami. Po co mieć w ofercie marne 323, skoro jest się w stanie zrobić 332?

Przepustką do świata motoryzacyjnej doskonałości, perfekcji, jest M GmbH, a nie sam fakt posiadania sześciocylindrowego młynka.


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27 września 2008, 15:29 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 15986
Lokalizacja: Los Santos
Moje BMW: E30 E46 E83
Kod silnika: M20B25 FTMW!!!
Garaż: ᶘ ᵒᴥᵒᶅ
..::CZARNY::.., mi nie musisz tłumaczyć. Napisałem swój post nieco ironicznie bo mocno mnie śmieszą te przepychanki i z jednej i z drugiej strony. Jeździłem różnymi R4 i jakoś wcale źle nie było a np w E36 prowadzenie auta z R4 jest zupełnie inne niż z R6 (in plus). Co nie zmienia faktu że R6 jest o półkę wyżej w kategorii silników i z takimi faktami się nie dyskutuje.

P.S. Na Twój tekst o ludziach którzy kupują stare beemki od niemców i turków można napisać kontre o młokosach co dostają auto od tatusiów, więc zastanów się co piszesz bo takie gadki są poprostu żałosne.

_________________
BMW z duszą skończyły się na Kill 'em All.
Obrazek
Było: '92 E36 320i 2d diamantschwarz/stoff anthrazit; '98 E46 323i 4d farngruen/leder hellbeige, '97 E36 323i->328i 2d arktissilber/leder montana schwarz
Jest: '90 E30 325i 2d diamantschwarz/leder bison schwarz (M3), '05 E46 330ci stahlblau/leder schwarz, '08 E83 X3 3.0si alpinweiss 3/leder nevada tabak


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27 września 2008, 15:36 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 49
Posty: 1855
Lokalizacja: Krk - Bobrza Góra :P
Moje BMW: e39 525d
Kod silnika: m57
cóż, kupiłam starą bunię od Niemca /nie wiem czy coś sobie w niej wycierał... :kwasny: /; w dodatku jest to R6 2.0.... i co w związku z tym?? :suchy:
sorry za OT, bo w temacie e46, ale nie mogłam się powstrzymac.. :wstyd:

_________________
ex - e36 320i


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27 września 2008, 15:47 
TomekB napisał(a):
można napisać kontre o młokosach co dostają auto od tatusiów


jakby ktoś DOSTAŁ OD TATUSIA to można by tak napisać :) Sam chętnie komuś bym tak napisał, jakby mnie zdenerwował :) Zwykle takie osoby nie szanują tego, co mają, bo tatuś kupi nowe.

TomekB napisał(a):
więc zastanów się co piszesz bo takie gadki są poprostu żałosne.


Nie mam nic przeciwko kupowaniu auta używanego. Jak ktoś chce klasyka, to chyba wiadomo, że nie kupi nowego i będzie czekał 30 lat itd. :)

Ale moralizatorskie gadki ludzi kupujących 10 letnie auta o tym co jest, a co nie jest BMW, zwłaszcza, gdy nie za bardzo znają historię tej marki jest po prostu żenujące.

TomekB napisał(a):
Co nie zmienia faktu że R6 jest o półkę wyżej w kategorii silników i z takimi faktami się nie dyskutuje.


Oczywiście, że nie. Z tym, że wysokość tych półek nie jest taka wielka. No i to nie koniec półek na tym regale. To jest wciąż nie za wysoko... :)

anya napisał(a):
w dodatku jest to R6 2.0.... i co w związku z tym?? :suchy:


Nic, dobrze :)


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27 września 2008, 15:59 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 15986
Lokalizacja: Los Santos
Moje BMW: E30 E46 E83
Kod silnika: M20B25 FTMW!!!
Garaż: ᶘ ᵒᴥᵒᶅ
..::CZARNY::.. napisał(a):
Nie mam nic przeciwko kupowaniu auta używanego. Jak ktoś chce klasyka, to chyba wiadomo, że nie kupi nowego i będzie czekał 30 lat itd. :)


Ale nie tylko o klasyki chodzi ale też o zwykłe kilkulatki. Na forum jednak większość osób podejrzewam nie stać poprostu na salonowe BMW i kupują używane. Auto to nie gacie, może być używane ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27 września 2008, 16:06 
TomekB napisał(a):
Na forum jednak większość osób podejrzewam nie stać poprostu na salonowe BMW i kupują używane.


W niektórych wypadkach celowo, utrata wartości itd. :)

ale nie o to chodzi w tej dyskusji :)

TomekB napisał(a):
Auto to nie gacie, może być używane ;)


...byle nie było sklejane z 2. różnych :rotfl:


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27 września 2008, 16:14 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 14122
Lokalizacja: Cieśnina złych przeżyć
Moje BMW: E60
Kod silnika: M57N
Garaż: Na przylądku, w portowej tawernie.
Co to jest prawdziwe BMW ? Odpowiedz jest prosta- auta z VIN'em zaczynajacym sie na WBA lub WBS. I to na tyle w tej dyskusji.

Dyskredytowanie silnikowe kogos, kto ma R4 1,8 przez kogos, kto ma 2.5 R6 jest smieszne. Posiadacza 2.5 R6 moze nastepnie wysmiac wlasciciel 4.4 V8, ktorego osmieszy z kolei ktos majacy 5.0 V10 , a na koncu bedzie stał jakis buc z 6.0 V12 :hyhy: :hyhy: i prawił morały ,ze TO WŁASNIE JEST prawdziwe BMW. Ale długo nie pogada bo zaraz sie zjawi ktos z 7.0 V12 od Hamanna ...i tak w nieskonczonosc ( prawie ;) )

Nie tedy droga panowie.

_________________
Obrazek
"Yes, Lucifer has come to our little world of milk and petrol"


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Ten temat jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 83 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 15 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL