BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 4 czerwca 2024, 15:32

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1




Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 322 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 17  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 28 lutego 2008, 10:37 
zatrzymujesz sie wyciagasz kluczyk ze stacyjki a potem "mrugas d;ugimi" czyli pociagasz wajche do siebie na chwile i juz mas zodprowadzanie do domu wlaczaj sie swiatla mijania i sieca tak przez kilkaddziesiat sekund a potem same gasna. oczywiscie mozesz zamknac woz i isc sobie one same zgasna :hyhy:

nie dziekujcie :cwaniak:


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29 lutego 2008, 10:55 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 1324
Lokalizacja: Kraków
Moje BMW: e66 750Li 2005r.
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=55&t=124085
Tak sobie przypomniałem o kilku fajnie przemyślanych drobiazgach, które u siebie zauważyłem, a o których się nie mówi głośno:

1.
Komfortowy rozruch silnika, wszystkie V8 w e39 mają to w standardzie. Gdy przekręcamy kluczyk w celu uruchomienia silnika nie musimy trzymać go przez ten czas jak rozrusznik kręci aż do momentu gdy silnik zapali, wystarczy przekręcić go na ułamek sekundy i odrazu puścić, tak żeby dać tylko impuls a rozrusznik sam kręci do momentu aż silnik zapali. Pamiętam jak gość który wymieniał mi filtr paliwa zrobił oczy jak po zamontowaniu nowego kazał mi odpalić auto, ja tylko raz "tykłem" kluczykiem i stanąłem obok auta a on sam sobie kręcił przez kilka sek. i jak już pociągną paliwo to odpalił :D

2.
Kierownica elektr. reg. - ten kto ma wie że po zgaszeniu silnika sama podnosi się maksymalnie do góry aby ułatwić wysiadanie i później opuszcza się do ustawionej wcześniej pozycji gdy przekręcimy kluczyk w pozycję zapłon. Inżynierowie z BMW pomyśleli o wszystkim bo gdy zatrzymamy się nie gasząc silnika i chcemy wysiąść z auta żeby np. otworzyć drzwi teściowej :hyhy: to odrazu po otworzeniu naszych drzwi kierownica idzie do góry, gdy z powrotem wsiądziemy po zamknięciu swoich drzwi kierownica wraca do zapamiętanej pozycji :)

3.
Elektrycznie składane i rozkładane lusterka. Jeśli zapomnimy rozłożyć to podczas jazdy można to zrobić ale jak są rozłożone to nie da się złożyć przy prędkości powyżej 20km/h, dobrze przemyślane, bo ktoś niechcąco może nacisnąć przycisk podczas jazdy.

4.
Pamięć elektr. foteli, kierownicy i lusterek - jeśli naciśniemy krótko raz przyciska z zapamiętanymi ustawieniami, a kluczyk nie jest w pozycji zapłon, to fotel, kiera i lusterka same się ustawiają do zapamiętanej pod tym przyciskiem pozycji. Ale jak mamy włączony zapłon to trzeba przycisk cały czas trzymać. Też mądrze przemyślane bo można nacisnąć niechcąca przy 200km/h i fotel sam zaczął by nam np. odjeżdżać do tyłu i oparcie rozkładać się :)

5.
Wycieraczka w touringu - ma programowalną częstotliwość przecierania szyby z max. opóźnieniem co 30szek. i podoba mi się jak pracuje, nie tak jak w innych autach za każdym razem przeciera szybę i wraca tylko po włączeniu jedzie na prawą stronę, tam sobie czeka chwilę, później znowu na lewą itd. Dodatkowo gdy mamy ją włączoną i ustawioną że przeciera szybę co jakiś czas, a włączymy wsteczny bieg to przełącza się w pracę ciągłą, po wyłączeniu wstecznego wraca do zaprogramowanej pozycji. :)

6.
Pedał gazu poprowadzony od podłogi, niby błahostka a niesłychanie wygodne, ze znanych mi marek to napewno Mercedes i BMW tak mają. Większość marek ma jaki śmieszny mały pedał sterczący z góry, dla mnie bardzo niewygodne, pojeżdżę chwilę np. golfem ojca i już mnie noga boli. W zeszłym roku zrobiłem 1200km pożyczoną Renówką znajomych i jest to bardzo męczące w trasie. :kwasny:

7.
Speed limit (czy jakoś tak) - na monitorku komputera mogę sobie ustawić prędkość co do jednego km po której przekroczeniu każdorazowo w aucie rozlega się gong. Świetny patent gdy mamy oponki do jakieś tam prędkości bezpiecznej ustalonej przez producenta, ustawiamy sobie tą prędkość w naszej Betuni i gdybyśmy np. za miesiąc się zapomnieli i przekroczyli ją to autko ostrzeże nas gongiem i napisem speed limit :D

To tyle co mi się przypomniało, trochę się rozpisałem ale może komuś się przyda :)

_________________
Pozdrawiam!
Paweł <Cobi>

Moje byłe e39 M5
Moje byłe e65 745i
Moje byłe e39 540i Touring
Moje byłe e36 325i Coupe

Obczaj mojego kota, nie bój się, nie gryzie:
Obrazek

V8 sound is my only drug!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29 lutego 2008, 11:31 
Offline
Zacna persona forum

Wiek: 35
Posty: 1241
Lokalizacja: Jasło
Moje BMW: E36 318i
Kod silnika: M40B18
O wielu rzeczach pierwszy raz słyszę... :zdziwko:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29 lutego 2008, 14:28 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 725
Lokalizacja: Śląsk
Moje BMW: E90 320dA
Cobi napisał(a):
6.
Pedał gazu poprowadzony od podłogi, niby błahostka a niesłychanie wygodne, ze znanych mi marek to napewno Mercedes i BMW tak mają. Większość marek ma jaki śmieszny mały pedał sterczący z góry, dla mnie bardzo niewygodne, pojeżdżę chwilę np. golfem ojca i już mnie noga boli. W zeszłym roku zrobiłem 1200km pożyczoną Renówką znajomych i jest to bardzo męczące w trasie.


Dokladnie, bardzo dobre rozwiazanie, duzo wygodniejsze niz wystajacy z gory. Tez zauwazylem ze wystepuje to w BMW, Mercedesach, Porsche. Jako ciekawostka, w Octavii II tez jest od podlogi :P , ale jakos mniej wygodnie to jest zrobione niz w BMW.

_________________
E90 320dA
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29 lutego 2008, 16:24 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 738
Lokalizacja: Gdańsk
Moje BMW: e28
Kod silnika: M30B28
w 125p też chyba tak było :D

_________________
///MPower - bezkompromisowe połączenie pozornych sprzeczności


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29 lutego 2008, 20:58 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 590
Lokalizacja: Wodzisław Śląski
Moje BMW: e39
Kod silnika: m62b35tu
I w Żuku też jest pedał od podłogi. :hyhy:

_________________
Było e36 316i
Było e32 740i
Było e36 323i touring


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29 lutego 2008, 21:50 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1792
i maluch też :) pozatym maluch też ma napęd na tył :) :hyhy:

_________________
MAPKA Z INTERFEJSAMI BMW http://maps.google.com/maps/ms?ie=UTF&m ... 6f70991725


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 marca 2008, 01:23 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 1324
Lokalizacja: Kraków
Moje BMW: e66 750Li 2005r.
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=55&t=124085
Prawie we wszystkich starych autach był pedał od podłogi, ale w większości nowszych samochodów już z tego zrezygnowali co mnie dziwi. Np. luknijcie na zdjęcie poniżej, audi A8 z ogłoszenia za 260tyś. zł., luksusowe auto w trasy i dali mu taki śmieszny niewygodny pedał rodem z Fiata SaiCieńto (czy jak to się pisze) :wstyd:

A8
Obrazek

SaiCieńto
Obrazek

...a tu jeszcze luksusowy Jaguar i też to samo:
Obrazek

A to Mercedes, nowy CL za 400tyś zł. a jednak tradycyjne dobre rozwiązanie jak w BMW:
Obrazek

Jak już wspominałem, niby pierdoła ale dal mnie bardzo ważna jeśli chodzi o komfort podróżowania.

_________________
Pozdrawiam!
Paweł <Cobi>

Moje byłe e39 M5
Moje byłe e65 745i
Moje byłe e39 540i Touring
Moje byłe e36 325i Coupe

Obczaj mojego kota, nie bój się, nie gryzie:
Obrazek

V8 sound is my only drug!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 marca 2008, 17:05 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 725
Lokalizacja: Śląsk
Moje BMW: E90 320dA
Beznadziejnie wyglada jak gaz jest od gory. W tym A8 porazka :wstyd: Jednak od podlogi poprowadzony, nie dosc ze daje wiekszy komfort, to wyglada duzo lepiej, bardziej sportowo :ok:

_________________
E90 320dA
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 marca 2008, 17:13 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 2410
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: e39 530dAt
Kod silnika: M57
wyglądem pedału bym sie raczej nie przejmował :rotfl: chodzi raczej o sposób użytkowania :rotfl: . przy opartej stopie na podłodze w przypadku BMW czy mesia gaz po prostu naciskasz stopą. w przypadku pedału odgórnego :rotfl: trzeba raczej dociskać pedał całą nogą :rotfl: , bo pedał "ucieka" :rotfl:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 marca 2008, 17:16 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 725
Lokalizacja: Śląsk
Moje BMW: E90 320dA
bierute napisał(a):
wyglądem pedału bym sie raczej nie przejmował


A moze wygladem pedala :D

bierute napisał(a):
przy opartej stopie na podłodze w przypadku BMW czy mesia gaz po prostu naciskasz stopą. w przypadku pedału odgórnego trzeba raczej dociskać pedał całą nogą , bo pedał "ucieka"


Jest dokladnie tak jak piszesz, czyli duzo lepiej, wygodniej :ok:

_________________
E90 320dA
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 marca 2008, 13:26 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 708
Lokalizacja: STALOWA WOLA
Moje BMW: E61 530d 231KM
Kod silnika: M57N2
pedał od dołu jest wygodniejszy, niestety nie przy sprzątaniu auta....

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 marca 2008, 13:35 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 42
Posty: 1206
Lokalizacja: W-wa
Moje BMW: E32 735iA E39 523iT
Kod silnika: M30B35 M52B25
moim zdeniem pedał gazu od dołu daje większe wyczucie samochodu ze względu że go się dociska a nie jak to ma miejsce w innych samochodach czyli wciska :)

_________________
Moja 7er viewtopic.php?t=2029

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 marca 2008, 15:15 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 199
Lokalizacja: malopolska
Cobi, Pawel bardzo dobre spostrzezenie !!! nigdy sie nad tym nie zastanawialem, dopiero to teraz zauwazylem ze rzeczywiscie gdy pedal jest w zastosowany w ten sposob to jazda jest o wiele wygodniejsza :ok:

_________________
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?t=19849


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 marca 2008, 18:30 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1614
Moje BMW: kiedyś było
Owszem, fajna sprawa. W przypadku E34 do tego ustawiamy kąt nachylenia fotela i jest bajka na trasy. W E30 się nie da.

Problem natomiast jest gdy trzeba wyciągnąć wykładzinę z podłogi. Wyciąga się jeszcze znośnie, ale wkładanie to już tragedia. Przy lekko nadwyrężonym mocowaniu (rdza) wyrywamy pedał z mocowania. Do tego w E30 konsola centralna sięga z przodu do samego tunelu nad skrzynią. Wciśnięcie wykładziny pod nią to tragedia. Potem jeszcze zostaje zapięcie pedału na drucik i założenie spinki. Też fajna zabawa.

Jeśli chodzi o inne bajerki, to w E34 jest dużo miejsca wokół drążka zmiany biegów. W sam raz na położenie telefonu i okularów przeciwsłonecznych.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 marca 2008, 19:32 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 2408
Lokalizacja: dolnoÂślÂąskie
Schowki w drzwiach nie sa jedne wielkie pojedyncze, ale podwojne.
Do tego wykladane materialem i np. okularki si nie poobijaja, a i inne plastikowe rzeczy nie tlucza po nierownej drodze.

Schowek dodatkowo tez jest wykaldany amterialem, po ktorym rzeczy sie zwyczajnie 'nie slizgaja'.

:D

_________________
pozdro!
| a w uszach koncert rzędowej szóstki |


-> Zobacz Moja Bunie


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 marca 2008, 22:44 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 49
Lokalizacja: kolobrzeg
Kapitan Kloss napisał(a):
moze to nie ukryty bajer ale moja kolezanka co ma tez e36 sie troche zdziwila jak jej to pokazalem :zdziwko:
Na pilocie naciska sie magiczny przycisk :hyhy: i zapala nam sie na kilka sekund podświetlenie środka auta(wraz z słupkami) bez otwierania i rozbrajania alarmu :D
przydatne wieczorem jak chcesz sprawdzić czy czegoś nie zostawiłeś w środku :hyhy:


U mnie w e36 jest tak ze jak przy zamknietym aucie jak porusze klamka od drzwi do zapala sie na chwile wewnetrzne oswietlenie


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 marca 2008, 11:55 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 2408
Lokalizacja: dolnoÂślÂąskie
suchy06 napisał(a):
U mnie w e36 jest tak ze jak przy zamknietym aucie jak porusze klamka od drzwi do zapala sie na chwile wewnetrzne oswietlenie


fajnie mozna sprawdzic nocką, czy jest co zajumać z auta :/

_________________
pozdro!
| a w uszach koncert rzędowej szóstki |


-> Zobacz Moja Bunie


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 marca 2008, 12:56 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1801
Lokalizacja: WrocÂław
mike_r6 napisał(a):
suchy06 napisał(a):
U mnie w e36 jest tak ze jak przy zamknietym aucie jak porusze klamka od drzwi do zapala sie na chwile wewnetrzne oswietlenie


fajnie mozna sprawdzic nocką, czy jest co zajumać z auta :/


no właśnie to chyba bym zrobił jako minus... ale też nie wiele osób o tym wie.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 marca 2008, 20:19 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1792
a ja wczoraj odkryłem coś dziwnego > bawiąc sie komputerem pokładowym odkryłem że ustawiając "timer" na okresloną godzine uruchamia sie nawiew ,czyli ustawiam godzine , wysiadam i zamykam auto , a tu np. o 20:00 włancza sie nawiew :zdziwko:

_________________
MAPKA Z INTERFEJSAMI BMW http://maps.google.com/maps/ms?ie=UTF&m ... 6f70991725


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 322 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 17  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 10 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL