BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 28 kwietnia 2024, 00:09

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1




Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 27 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 16 lipca 2007, 23:42 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 2547
Lokalizacja: Wawa
Moje BMW: E92
ja nadal uwazam ze nowe lepsze.
i nie mowie o czujnikach cofania czy pikaniu przy nie zapietych pasach bezpieczenstwa.
tylko o wynikach testow zderzeniowych.


jak ktos wyrzej madrze napisal.
praw fizyki sie nie oszuka.ale znajac fizyke coraz lepiej ludzie sa w stanie kostruowac lepsze auta.i co za tym idzie bezpieczniejsze konstrukcje.a ktos taki jak Ty kyokushin zagorzaly zwolennik nowoczesnosci i specjalistycznych rozwiazan choc raz spojrzyj na problem z drugiego punktu widzenia.

jakis czas temu na bbc widzialem wypadek dwoch aut. kontrolowany wypadek.
dwie renowki espace. pierwsza generacja oraz ostatnia.
z auta z minionej epoki zostal wior. w nowym sile uderzenia pochlonely kontrolowane srtefy zgionu. zadzialaly podychy,napinacze i cala masa nowoczesnych rozwiazan.efekt? dalo sie otworzyc drzwi.kabina pasazerska nienaruszona.brak ofiar. to do mnie przemawia.
miales wypadek? ja mialem kilka w swoim zyciu.liczy sie nie tylko dlugosc maski i to czy auto wyglada pancernie.wystarczy ze pedaly wyskocza ze swojego miejsca.polamane nogi.kierownica miazdzaca zebra.itd itd.
pozatym chyba nie wszystkie wypadki odbywaja sie czolowo.prawda?

nie chce sie spierac co bezpieczniejsze.740 czy leon.i nie daj boze zeby ktos mial taki przypadek.
ja tylko stwerdzam ze jak kupie dziecku auto to bede sie staral kupic jak najnowsze i jak najbardziej bezpieczne i nie przekona mnie opinia zebym kupil 10 letnia beemke bo wyglada bezpieczniej.nigdy. i jeszcze raz podkreslam ze mowiac o testach nie mowie o ogolnym tescie bezpieczenstwa tylko o testach zderzeniowych.tu sa 2 punktacje. punkty za bezpieczenstwo osob w aucie.oraz to jak taki wypadek moze ew. zadzialac na pieszego.czujniki cofania mam gleboko w powazaniu.

konczac temat.obuy nikt z nas nie musial sie przekonac kto dysponuje bezpieczniejszym autem.

_________________
Obrazek
Proud to be white - galeria białej E92 - zapraszam!
"SPORT I REKREACJA" - zapraszam do udziału w dyskusji!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17 lipca 2007, 08:50 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Posty: 16970
Moje BMW: mityczne
Kod silnika: tłuste konie
Garaż: Było: E36 318i sedan, E36 316i Compact, E39 528i sedan, E46 328Ci, E92 325Xi
Jest: F32 420i, F32 428i
BIGPUN napisał(a):
sa w stanie kostruowac lepsze auta.i co za tym idzie bezpieczniejsze konstrukcje.a ktos taki jak Ty kyokushin zagorzaly zwolennik nowoczesnosci i specjalistycznych rozwiazan choc raz spojrzyj na problem z drugiego punktu widzenia


Przecież dokładnie to napisałem tutaj:
Kyokushin napisał(a):
Nie ma więc co porównywać bardzo starych aut (koniec '80 początek 90') z nowymi, nawet mniejszymi i lżejszymi bo tamte mimo masy będą przy zderzeniu zabijały silnikiem wpadającym do kabiny albo czymś w tym stylu...


:znudzony:


P.S.
W przypadku tego crashtestu espace:
Była testowana II generacja espace z IV generacją.
Jasna sprawa że auto 15 lat technologicznie wstecz nie będzie miało żadnych szans z nowoczesmym zastępującym go tym samym modelem.
Nie mniej jednak nie chodziło mi o postęp ale o fakt że w przypadku różnicy jednej generacji (5-7 lat a nie 15-18 lat), auto większe będzie lepsze od mniejszego najnowszego, co wynika z praw fizyki ('przełomu', zmieniającego wszystko i podejście do problemu, nie było). Jedną generację temu poziom nauki oraz wymagania bezpieczeństwa już stały na odpowiednim poziomie, auta wyższej klasy miały więcej niż nowoczesne niższej mają teraz w standardzie, natomiast jasne jest że generację wcześniejsze A6 nie może konkurować z nowym A6. Natomiast od np nowej astry (która ma bardzo dobre wyniki ncap) nie będzie gorsze, mimo nieco niższego poziomu zaawansowania użytych technologii.
Mówię o zderzeniach auto-auto a nie auto-ściana jak to ma miejsce w ncap.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17 lipca 2007, 10:13 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 2547
Lokalizacja: Wawa
Moje BMW: E92
jedna generacje temu...

widzialem jak wyglada poprzednia klasa C mercedesa ta do 2001 r po dzwonie. tragedia.a merc C to porzadne auto. w tescie ncap 2 gwiazdki...

andrzej nie ma reguly! moim zdaniem zeby auto bylo bezpieczne musi miec min 4 gwiazdki i tego sie trzymam. czy auto czy sciana, bedzie bezpieczniejsze niz 2-gwizadkowy potwor z dluga maska i c.... we jeszcze z czym.

dyskusja z toba na ten temat to jak dyskusja ze slepym o kolorach.
ja mam swoje racje ty swoje.oby nigdy zadnemu z nas nie przytrafil sie taki prawdziwy crashtest


ps jeszcze apropo filmu. no piekny argument. jak mozna porownac corse b do MB w140!
auta z tego samego okresu i do tego klasa b kontra s. w takim przypadku racja. tak samo auta z naszej generacji.tu mysle ze byloby lepiej.oba pochlonely by wieksza czesc zderzenia.

_________________
Obrazek
Proud to be white - galeria białej E92 - zapraszam!
"SPORT I REKREACJA" - zapraszam do udziału w dyskusji!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17 lipca 2007, 12:38 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Posty: 16970
Moje BMW: mityczne
Kod silnika: tłuste konie
Garaż: Było: E36 318i sedan, E36 316i Compact, E39 528i sedan, E46 328Ci, E92 325Xi
Jest: F32 420i, F32 428i
BIGPUN napisał(a):
jak mozna porownac corse b do MB w140!


Filmik ukazuje właśnie to porównanie które mam na myśli cały czas.
Corsa B to maluch lat 97.
W140 (klasa luksusowa, ale stara szkoła) to rok 91 (generacja w tył w stosunku od corsy) a corse poprostu zmiata (różnica mas, odległość kabiny od zderzenia). W140 nawet nie ma w NCAP, podobnie jak e32 czy e34.
Corsa B ma tyle samo gwiazdek co W202. Generacyjnie są też równoważne. Chciałbym zobaczyć jakby wyglądało zderzenie tych 2 aut.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17 lipca 2007, 13:39 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1801
Lokalizacja: WrocÂław
no jak by nie było i tak wolał bym się rozbić E36 które ma 2 gwiazdki niż jakimś francuzem który ma 5. ostatnio kolega wykurzył w autobus E46 miał jakieś 60-70km/h z auta wyszedł sam bez najmniejszego problemu a przodu nie było :zdziwko: jak się go zapytałem jak było to powiedział że czuł się tak jak by dostał jaśkiem. 2 koleś rozbił E34 ale wjechał w matiza na czołówkę lewą stroną. matiz odleciał a on spędził 1 dzień w szpitalu na obserwacji a potem normalnie chodził. jechał jakieś 80 a matiz 20 bo zawracał akurat. klijętka z matiza leżała w szpitalu 2 tygodnie chyba nawet w śpiączce. E34 kło miało cofnięte o jakieś 15cm a dach podbity na co najmniej 5cm w stosunku do ramki drzwiowej. więc różnie to bywa. ogólnie całkiem bezpiecznie wyglądają dachowania.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 lipca 2007, 23:48 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 2271
Lokalizacja: Słupsk/Ustka
Moje BMW: E39 530d M-pakiet
Kod silnika: M57D30
Koledzy nie zapominajcie, że rzeczywiste zderzenia to nie są testy NCAP.

Siły działajace na auta rozchodzą sie bardzo różnie i czasami mało rozbite auto zabija swojego kierowce/pasażera, natomiast auto masakrycznie pomiażdżone pozwala wyjsć z wypadku prawie bez szwanku.
Duże i cięzkie auto zawsze będzie miało przewagę nad małym, ale jak zestawimy duze "miekkie" auto z mniejszy ale za to z twardszym/bardziej zwartym "maluchem" to może ono przegrać - maluch zadziała jak "pocisk".

Najważniejsza jest jednak zwarta sylwetka - klatka bezpieczeństwa, i ilość energi pochłonietej przez auto i przez jego pasażera. Małe zwarte sylwetki przekazują najczęściej zbyt duże przeciążenie na pasażera - co z tego że nie bedzie miał złamanej nogi czy ręki jak ponadrywaja mu się narządy wewnetrzne lub tętnice??

Zresztą te testy maja racje bytu przy miejskich prędkościach a większość wspólczesnych aut zapewnia nam przeżycie w takiej sytuacji, nawet z nieduzymi obrażeniami. Natomiast te same auta np. Renault megan przy 100/110 km/h hmm....
szczerze watpię czy da się przezyć, (np. przy czołówce).

Kazdy wypadek to jednak RULETKA i tylko nasza rozwaga i umiejetności są najlepszym zabezpieczeniem, czasem przydaje sie trochę szczęścia.

_________________
73!! 51!!
mobile: President Johnny II ASC + Sirio AS 100

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 lipca 2007, 22:48 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 89
Lokalizacja: Stockholm
Moje BMW: E61 530Xi
Kod silnika: N52B30
test bmw z volvo sami ocencie wg mnie bmw wychodzi lepiej
www.youtube.com/watch?v=ARMNR2MKRlM


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 27 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 73 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL