BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 28 kwietnia 2024, 15:29

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1




Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 19 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: konkretne roznice w e39 -> V8 a R6 ;]
PostNapisane: 13 lipca 2007, 22:37 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 25
Lokalizacja: ElblÂąg
Witam:))

jestem nowy tutaj, ale w pare dni przeczytalem wszystko co pisaliscie ogolnie o tych wersjach.. niektore tematy po 2 razy:P
wlasnie sprzedalem mojego japonca i sobie pomyslalem ze kupie wreszcie niemca i zobacze czy naprawde jest taki dobry:PP

zastanawiam sie nad 540, a 528 [e39] -> piszecie ze v8 jest drozsza w utrzymaniu ( nie liczac oczywiscie paliwa ). zastanwiam sie jak bardzo drozsza.. realnie;)) chcialem kupic 4.4 v8 ( mialem przekonanie, ze czym wiekszy motor tym silnik trwalszy ) -> ale czytajac te wszystkie posty dochodze do wniosku, ze wcale tak nie musi byc..

a i na koniec nasuwa sie takie pytanie -> wczesniej jezdzilem galantem '98 ( rekinem ) i powiem szczerze, ze przez blisko 2 lata nic w nim nie robilem, a przy sprzedazy stan byl niemalze idealny ( sprzedalem, bo silnik byl 2.0:PP ).. a czytajac posty obawiam sie ze BMW [e39] sie po prostu psuje.. przynajmniej tak mozna wnioskowac z Waszych opinii:))

pozdrawiam :D


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 lipca 2007, 22:39 
Offline
Forumowicz

Posty: 385
Lokalizacja: -.-
mam E39 juz okolo pol roku i nic sie nie popsulo do tej pory...Silniczek 2.8.
Ciekaw jestem wrazen po przesiadce z japonca, jak kupisz to zdaj relacje :)

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 lipca 2007, 23:20 
Offline
Forumowicz

Posty: 324
Lokalizacja: BĂŞdzin
Mam 540 od roku. Kupiłem w niezłym stanie, ale do dzisiaj zrobiłem 20kkm i włożyłem w nią 15.000 zł nie licząc paliwa. A to chłodnica, a to hamulce, zawiecha, opony itd. Ale oprócz chłodnicy wymieniałem głównie części, które się zużywają, więc to normalna sprawa. Części do 540 droższe jeśli chodzi o zawieszenie i hamulce, bo to od spodu zupełnie inaczej wygląda niż reszta w serii. A psuć psuje się jak każde auto - osobiście raz pchałem (tzn próbowałem, bo we 3 nie dało rady) jak mi poszedł bezpiecznik, umieszczony wśród kabli do których trzeba się godzinę dokopywać ;) Średnio liczę 1.000 zł miesięcznie trza wydać na pierdoły i dwa razy tyle na paliwo ;)

_________________
http://pl.youtube.com/watch?v=fy18NUod8Ho&feature=related


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 lipca 2007, 00:04 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 25
Lokalizacja: ElblÂąg
ha! dwie wypowiedzi i zupelnie dwie rozne.. a dotycza jednego autka;]

allstar: sugerujesz ze akurat to za sprawa danego motoru musiales tyle wylozyc.. czy gdybys mial 528 tez potrzeba by bylo tyle PLN?;]

mnie to naprawde dziwi bo 15tys PLN to wielka suma.. a tymbardziej dziwi mnie to ze niemieckie auta takie wytrzymale.. boje sie tego.. jezeli przez 2 lata do japonczyka nic nie wkladalem.. a przeciez auto powinno jezdzic, a nie stac u mechanika;)

ps. dzieki za szybko odpowiedz:)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 lipca 2007, 00:08 
Offline
Forumowicz

Posty: 324
Lokalizacja: BĂŞdzin
maniakowy napisał(a):
ha! dwie wypowiedzi i zupelnie dwie rozne.. a dotycza jednego autka;]

allstar: sugerujesz ze akurat to za sprawa danego motoru musiales tyle wylozyc.. czy gdybys mial 528 tez potrzeba by bylo tyle PLN?;]

mnie to naprawde dziwi bo 15tys PLN to wielka suma.. a tymbardziej dziwi mnie to ze niemieckie auta takie wytrzymale.. boje sie tego.. jezeli przez 2 lata do japonczyka nic nie wkladalem.. a przeciez auto powinno jezdzic, a nie stac u mechanika;)

ps. dzieki za szybko odpowiedz:)


Wiesz, ten motor powoduje, że jest inne zawieszenie, inny układ kierowniczy i mocniejsze hamulce - wszystko droższe niż w np. 528.

Nie porównuj galanta do BMW 540..

_________________
http://pl.youtube.com/watch?v=fy18NUod8Ho&feature=related


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 lipca 2007, 00:12 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 25
Lokalizacja: ElblÂąg
nie porownuje.. zreszta byscie mnie tu zywcem zjedli;)

ale tak szczerze mowiac to szkoda.. bo odpuszcze sobie 540 bo nie bylo by mnie stac na takie wydatki.. pozostaje 528, ktory w sumie i tak jest w miare szybki.. jak na poczatek:P

pozostaje tylko wyszukac w miare dobry egzeplarz.. co bedzie najtrudniejszym zadaniem:) ogolnie na poczatku myslalem sobie ze za 7000E cos fajnego juz znajde.. teraz nie jestem tego taki pewien;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 lipca 2007, 05:47 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 708
Lokalizacja: STALOWA WOLA
Moje BMW: E61 530d 231KM
Kod silnika: M57N2
Napiszę Ci ceny rzeczy które ostatnio kupowałem to sobie porównasz.
Samego oleju musisz kupić 8 litrów +filtr kneht 35zł, 2 filtry przeciwpyłkowe 80zł, klocki ATE ok 200zł, Tarcze: seryjne po 200zł szt. sportowe 350szt.+ czujnik 35zł. Do e39 540 od 98roku idą świece NGK nr 30 po ok 30zł szt (ja dorwałem taniej)
Sama zawieszka do dużo części z m5 także jeśli nie masz kasy to kup 528, choś ja sam nie miałem ani jednego najmniejszego problemu z autem.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 lipca 2007, 09:07 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 25
Lokalizacja: ElblÂąg
z tego co napisales to ceny sa normalne.. przynajmnie nie odstraszaja ;] ciezki wybor..

powiedzcie mi jeszcze jak to jest z swiatlami przednimi;) bo widze jest tysiac kombinacji.. chce auto z przedzialu 97 - 99. chce miec w nich ksenony i ringi ( czyli podejrzewam biale kierunki wtedy tez beda ). u mnie po miescie jezdzi pare wlasnie z taka konfiguracja z wczesniejszych rocznikow;) to sa jakies specjalne wersje, czy na wlasna reke byly zmieniane?;]

ps. auta macie kooozak;]


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 lipca 2007, 11:30 
Offline
Forumowicz

Posty: 385
Lokalizacja: -.-
Bez przesad, 528i nie jest wolnym autem :) . 7,5 s do setki raczej jest dobrym wynikiem :]. R6 jest na pewno tansze niz V8. Ale V8 to V8 :)

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 lipca 2007, 11:43 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 25
Lokalizacja: ElblÂąg
kiedys myslalem ze 2.0 16v jest szybkie :rotfl:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 lipca 2007, 15:26 
Offline
Forumowicz

Posty: 385
Lokalizacja: -.-
maniakowy napisał(a):
kiedys myslalem ze 2.0 16v jest szybkie :rotfl:

Wiesz....ja na 318i (poprzednie auto) przesiadlem sie z Citroena XM 2.0 zagazowanego. Wydawalo mi sie, ze BMW to szatan. Po jakims czasie zaczelo mi brakowac mocy. Zawsze sie przezwyczaisz. Musze przyznac, ze do M5 byloby mi trudno sie przezwyczaic :hyhy:. Takze...teraz tez mi sie wydaje, ze 528i jest szybkie, poki sie nie przyzwyczaje.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 lipca 2007, 15:43 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 25
Lokalizacja: ElblÂąg
problem maja posiadacze M5.. bo jak oni sie przyzwyczaja to juz kaplica :hyhy: odrzutowiec chyba wtedy trzeba kupic :super:

ehm a moze znasz odpowiedz na moje pytanie powyzej dotyczace swiatel?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 lipca 2007, 19:39 
Offline
Forumowicz

Posty: 385
Lokalizacja: -.-
Lampy z ringami byly produkowane w modelach po liftingu (obstawiam 2001rok). Z xenonami nie ma problemu, bo mam auto 96 rocznik i sa xenony. Te lampy mozna zmienic na wlasna reke...Takze jak bedziesz mial w modelu z 99 rocznika nowe lampy to znaczy ze byly wymieniane.
Takie jest moje rozumowanie, jak cos to mnie na pewno ktos poprawi :)

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 lipca 2007, 22:33 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 43
Posty: 13996
Lokalizacja: Ostrów Maz.
Moje BMW: e31 850i
Kod silnika: M70B50
ringi dokładnie są od września 2000 roku, jeśli auto jest starasze i ma ringi to znaczy, że dokładane, ale opcji jest więcej, bo nawet jak będą ringi to mogą być bez xenona i białego kierunku

_________________
http://firmaorchidea.pl
http://www.zajazdpodsosnami.pl
http://www.chodowiak.pl
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 lipca 2007, 23:10 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Posty: 16970
Moje BMW: mityczne
Kod silnika: tłuste konie
Garaż: Było: E36 318i sedan, E36 316i Compact, E39 528i sedan, E46 328Ci, E92 325Xi
Jest: F32 420i, F32 428i
Nie jeździłem nigdy 540 więc nie wiem jak jest z tym autkiem, jestem od niedawna szczęśliwym posiadaczem 528, w zasadzie wymieniłem tylko chłodnice, zaczęła pociekać przy zbiorniczku... ale pociekała tam już wcześniej tylko nikt uwagi nie zwracał na to, a ja mam manie na punkcie posiadania 'ideału'.
Ogólnie jestem z autka bardzo zadowolony, najlepsze jakie miałem, nic innego nie chcę, a urzeka mnie w nim przede wszystkim stosunek mocy do spalania.
Wiadomo że 540 jeździ lepiej (528 ma 7.5s do 100, 540 ma chyba 6.2s), ale 10-11L w mieście przy 193KM jest do dość dobry wynik, nie wiem czy 540 będzie równie eko.
Cen części w 528 i 540 nie znam, więc się nie wypowiem.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 lipca 2007, 23:53 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 14119
Lokalizacja: Cieśnina złych przeżyć
Moje BMW: E60
Kod silnika: M57N
Garaż: Na przylądku, w portowej tawernie.
allstar napisał(a):
osobiście raz pchałem (tzn próbowałem, bo we 3 nie dało rady)


to cos słaba ekipa pchała, :D bo ja sam dosc skutecznie upchałem E32 740 i to ładnych pare metrów jak mi padł komp DME i szybko ewakuowałem auto z drogi na bedącą szczesliwie w poblizu stacje benzynową :D

sorry za OT


jesli chodzi o V8 vs R6 to wiadomo,ze V8 wszystkim mocniej tarmosi i powoduje szybsze zuzycie elemntów peryferyjnych, co podnosi koszty. Ale mocy i brzmienia V8 zadne R6 nie zastąpi.

_________________
Obrazek
"Yes, Lucifer has come to our little world of milk and petrol"


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15 lipca 2007, 00:00 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 43
Posty: 13996
Lokalizacja: Ostrów Maz.
Moje BMW: e31 850i
Kod silnika: M70B50
Frank, ale przecież automatów nie można holować :)

R6 brzmi pięknie, ale jakbym tak nie pokochał swojej 528 to już dawno 540 bym jeździł, koszty są nieistotne przy dźwięku i mocy V8

_________________
http://firmaorchidea.pl
http://www.zajazdpodsosnami.pl
http://www.chodowiak.pl
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15 lipca 2007, 00:06 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 14119
Lokalizacja: Cieśnina złych przeżyć
Moje BMW: E60
Kod silnika: M57N
Garaż: Na przylądku, w portowej tawernie.
Kucharz napisał(a):
Frank, ale przecież automatów nie można holować :)


ja mam w instrukcji dopuszczalny odcinek holowania 150km przy predkosci do 70 km/h :D

przekroczyc tego nawet pchajac z Pudzianem bym nie dał rady :D

_________________
Obrazek
"Yes, Lucifer has come to our little world of milk and petrol"


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 lipca 2007, 09:04 
Offline
Forumowicz

Wiek: 35
Posty: 474
Lokalizacja: WisÂła
Moje BMW: 323ti
Kod silnika: M52B25
jakbys jednak chcial V8 to oferta jest jaknajbardziej aktualna--> http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?p ... ght=#93140

_________________
Looknij Na Mojego Compacta 323ti M-Technic

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 19 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 60 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL