BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 16 kwietnia 2024, 07:30

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1




Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 748 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27 ... 38  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: [Exx] N52, N53 - opinie/wady/problemy
PostNapisane: 14 czerwca 2016, 09:23 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 10
Moje BMW: E60
Kod silnika: N52B30
Witam,

Od stycznia mam BMW E60 09.2005 rok proudukcji, 258 km N52B30 silnik. Przelot 270000 - 100% oryginalny.

Wszystko chodziło pięknie, ale jakoś 2 miesiące temu zapałiła się kontrolka silnika, podłączyłem swój komputer TEXA, pokazał błąd sond lambda i nic więcej. Potem jeździłem tym autem do teraz, byłem w Zakopanem ogólnie zrobiłem z 3000km i nic się nie działo oprócz trochę zwiększonego spalania o jakiś 1l-1,5/ 100km i czasem potrafiły zafalować wolne obroty, ale to wręcz nie zauważalnie. W koncu stwierdziłem iż to trzeba zrobić więc odstawiłem do znajomego mechanika, ma komputery do BMW to zbada co i jak. No i według niego uszkodzony był czujnik Valvetronic. Kupiłem wydałem 700 zł oryginał z serwisu, mechanik zamontował no i co ? Jest jeszcze gorzej, silnikiem teraz bardzo szarpie, na komputerze podobno pokazuje wypadanie zapłonów, nie da się wogóle jeździć, a mechanik twierdzi, że to coś uszkodzone jest na pierwszym cylindrze (upalony zawór albo dziura w tłoku).


Tylko, że auto przed wyprawą do mechanika prawie nie brało oleju na 8000 km dolałem 1l, płyn chłodniczy nie ubywał, nie kopcił nawet grama na niebiesko, a on twierdzi, że coś w tym pierwszym cylindrze nie tak. Zmierzył jeszcze ciśnienie sprężania i na wszystkich garach wychodzi 14 bar równiutko.

O co tu chodzi? Może ktoś miał podbną sytuację?

Pozdrawiam i proszę o pomoc,



PS. Świece wymienione, i zamieniane miejscami, cewki również sprawne i zamieniane miejscami, wtryskiwacze również zamieniane miejscami i dalej to samo, żadnej zmiany. Iskry na wszystkich świecach są.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] N52, N53 - opinie/wady/problemy
PostNapisane: 17 czerwca 2016, 10:09 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 1
Panowie, jak sprawdzacie czy wasze N52B25 posiada problem pierścieni? Dekoder VIN? Dekoduję i raczej tak nic nie zdziałam. Ewentualnie proszę o sprawdzenie - WBAVB11070KT59528

Przeczytałem temat od początku do końca i zauważyłem, że część osób pisze o problemie z "tłokami", inni zaś o problemie właśnie z "pierścieniami". Czegoś tu nie rozumiem..... Czy niektórzy mają problem z odróżnieniem tych elementów od siebie????!!! Tacy ludzie nie powinni się wypowiadać bo tylko mieszają w temacie.

Finalnie czy jestem na dobrym tropie? Chodzi o to że pewna seria wyposażona była w pierścień słabo przylegający do ścianki cylindra i przez to silnik palił olej?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] N52, N53 - opinie/wady/problemy
PostNapisane: 17 czerwca 2016, 11:14 
aspire1 napisał(a):
Przeczytałem temat od początku do końca i zauważyłem, że część osób pisze o problemie z "tłokami", inni zaś o problemie właśnie z "pierścieniami". Czegoś tu nie rozumiem.....


Zastanów się chłopie czy problem ze źle zaprojektowanym tłokiem nie będzie przekładał się na problem z pierścieniami a dokładnie ich przedwczesnym zużyciem :] BMW wydało oświadczenie (które było tu wklejane sryliard razy), ze do n52b25 źle zaprojektowano tłoki, chodzi tutaj o za małe luzy stykowe pierścieni tłokowych. Podobny problem jak w silnikach VW w serii EA888.


Góra
  
 
 Tytuł: Re: [Exx] N52, N53 - opinie/wady/problemy
PostNapisane: 7 lipca 2016, 18:23 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 3
Moje BMW: E60
Kod silnika: N52B25
Witam. Panowie mam pytanie w zwiazku z problemem opisanym w tym poscie. Jezeli wymienie pierscienie czy to problem duzego spalania oleju zniknie??? Czy jest jakas inna rada?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] N52, N53 - opinie/wady/problemy
PostNapisane: 7 lipca 2016, 18:37 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 3
Moje BMW: E60
Kod silnika: N52B25
Czy moze tloki od N52 B30 beda pasowac i zalatwia sprawe??? Prosze o pomoc


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] N52, N53 - opinie/wady/problemy
PostNapisane: 7 lipca 2016, 20:57 
proponuję już zamknąć ten temat w przysłowiowy piździec... :zdegustowany:


Góra
  
 
 Tytuł: Re: [Exx] N52, N53 - opinie/wady/problemy
PostNapisane: 8 lipca 2016, 18:05 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 3
Moje BMW: E60
Kod silnika: N52B25
Dzieki kolego za pomoc


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] N52, N53 - opinie/wady/problemy
PostNapisane: 8 lipca 2016, 19:55 
Nie ma sprawy :ok:


Góra
  
 
 Tytuł: Re: [Exx] N52, N53 - opinie/wady/problemy
PostNapisane: 5 sierpnia 2016, 20:13 
Taka ciekawostka ;)
http://www.e90post.com/forums/showthread.php?t=1290576


Góra
  
 
 Tytuł: Re: [Exx] N52, N53 - opinie/wady/problemy
PostNapisane: 7 sierpnia 2016, 16:04 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 7
Lokalizacja: CzĂŞstochowa
Planuje zakup e70 z rynku usa silnik n52kb30 jest ktos w stanie napisac jak tam wyglada sytuacja z glowica czy od 2009r auta sa bez wad ewentualnie nr wadliwej i dobrej glowicy


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] N52, N53 - opinie/wady/problemy
PostNapisane: 16 sierpnia 2016, 15:38 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 1231
Lokalizacja: KROSNO
Moje BMW: F31 320 ED
Kod silnika: N47T
Ja też się przyłączę do tematu bo mam na oku zakup piękne E60 2005r z przejsciem modelowym na 2006 w Mpakiecie Silnik N52B25, przebieg 170 tys oryginał potwierdzony, byłem u gościa odpalałem jeżdziłem silnik chodzi jak masło , zalany olejem Motul X Clean 5w40, i teraz pytanie bo po przeczytaniu paru stron tego tematu mam w głowie mętlik, co robić, czy pchać się w ten silnik czy nie, obecnie mam E46 z silnikiem N42B20A i auto mam połtora roku i nic się nie dzieje z silnikiem chodzi super, mimo wielu negatywnych opinii a ma 4 cylindry N52 ma 6 to i kultura pracy lepsza. Proszę o jakieś rady.

_________________
„Jeśli masz Astona DB9 na podjeździe i nim nie jeździsz, to tak jakbyś miał Keirę Knightley w łóżku i spał na kanapie"


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] N52, N53 - opinie/wady/problemy
PostNapisane: 17 grudnia 2016, 17:43 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 59
Moje BMW: E60
Kod silnika: N52B25
Problem - auto po odpaleniu chodzi normalnie, trochę się zagrzeje to przerywa, szarpie nawet zgaśnie na skrzyżowaniu. Trochę odczekam(15min) chodzi normalnie. Wolne obroty gdy nie przerywa są jakby zduszone, za niskie.Dwa razy ruszyłem elektrozaworami, znaczy zdjąłem wtyczki i poruszałem, problem na kilka dni znikał. Może to zbieg okoliczności..nie chce na marne topić kasy.
Wydrukowano mi błędy:
-P1554 opis elektryka "błąd wałka rozrządu"
-2A2E regulacja mieszanki
-2A2F r m...... to może być od wtryskiwaczy gazu...
-2A98 -czujnik pozycji wału korbowego;wlotowy wał rozrządu,korelacja
-2A82 -Vanos, aktywacja

Miał ktoś podobny problem?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] N52, N53 - opinie/wady/problemy
PostNapisane: 27 grudnia 2016, 19:46 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 59
Moje BMW: E60
Kod silnika: N52B25
Elektrozawór wlotowy to ten górny?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] N52, N53 - opinie/wady/problemy
PostNapisane: 27 grudnia 2016, 20:30 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 7
Lokalizacja: Gliwice
Moje BMW: E92
Kod silnika: N52NB25
Po prawej masz od strony ssącej po lewej od wydechowej.
Wyjmij je, najlepiej zamocz w jakimś rozpuszczalniku i użyj myjki ultradzwiękowej.
BMW zaleca mycie + update softu ECU silnika, wtedy elektrozaworu są częściej przemywane.
No chyba, że masz mega syf to może wymiana.
Choć coś mi się nie wydaje, że aż tyle błędów by solenoid wygenerował.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] N52, N53 - opinie/wady/problemy
PostNapisane: 28 grudnia 2016, 10:52 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 59
Moje BMW: E60
Kod silnika: N52B25
Po wyczyszczeniu elektrozaworów ekstrakcyjną i przedmuchaniu powietrzem zamieniłem je miejscami(nie przerywa, ale stracił na mocy i zdarza mu się zgasnąć). Byłem na kompie i po skasowaniu błędów i krótkiej jeździe wyskoczył błąd od wylotowego(wcześniej był wlotowy),więc obstawiam elektrozawór.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] N52, N53 - opinie/wady/problemy
PostNapisane: 29 grudnia 2016, 20:25 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 59
Moje BMW: E60
Kod silnika: N52B25
Nie ma prawy - lewy, jest dolny - górny. Wymieniłem dolny, mam nadzieje, że to wylotowy. Jutro musze pod kompa podłączyć.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] N52, N53 - opinie/wady/problemy
PostNapisane: 29 grudnia 2016, 20:39 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 15986
Lokalizacja: Los Santos
Moje BMW: E30 E46 E83
Kod silnika: M20B25 FTMW!!!
Garaż: ᶘ ᵒᴥᵒᶅ
Góra - dolot, dół - wydech.

_________________
BMW z duszą skończyły się na Kill 'em All.
Obrazek
Było: '92 E36 320i 2d diamantschwarz/stoff anthrazit; '98 E46 323i 4d farngruen/leder hellbeige, '97 E36 323i->328i 2d arktissilber/leder montana schwarz
Jest: '90 E30 325i 2d diamantschwarz/leder bison schwarz (M3), '05 E46 330ci stahlblau/leder schwarz, '08 E83 X3 3.0si alpinweiss 3/leder nevada tabak


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [Exx] N52, N53 - opinie/wady/problemy
PostNapisane: 29 grudnia 2016, 21:47 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 7
Lokalizacja: Gliwice
Moje BMW: E92
Kod silnika: N52NB25
Trojmiasto napisał(a):
Nie ma prawy - lewy, jest dolny - górny. Wymieniłem dolny, mam nadzieje, że to wylotowy. Jutro musze pod kompa podłączyć.


No jak dla mnie to idzie rozpoznać który jest prawy a który lewy, ale jak kto lubi może być i dolny i górny......

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] N52, N53 - opinie/wady/problemy
PostNapisane: 30 grudnia 2016, 09:33 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 59
Moje BMW: E60
Kod silnika: N52B25
Gdyby silnik dać do pionu to nie ma problemu prawy i lewy. Chciałem się tylko upewnić, bo za każdym razem kasują mnie za podłączenie pod kompa. Dzięki.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] N52, N53 - opinie/wady/problemy
PostNapisane: 30 grudnia 2016, 12:41 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 59
Moje BMW: E60
Kod silnika: N52B25
Adaptacje nowego zaworu trzeba zrobić, (tak mi powiedziano) czy wystarczy skasować błędy?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 748 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27 ... 38  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot] i 13 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL