BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Content on this page requires a newer version of Adobe Flash Player.

Get Adobe Flash player



Teraz jest 22 kwietnia 2018, 20:57


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1




Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 586 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 25, 26, 27, 28, 29, 30  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: [Exx] N52, N53 - opinie/wady/problemy
PostNapisane: 19 października 2017, 18:51 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Posty: 15517
Lokalizacja: Los Santos
Moje BMW: E30 E46 E83
Kod silnika: M20B25 FTMW!!!
Garaż: ᶘ ᵒᴥᵒᶅ
Co za syf, w N52 GNĄ się napinacze paska. :szok: :wstyd:

_________________
BMW z duszą skończyły się na Kill 'em All.
Obrazek
Było: '92 E36 320i 2d diamantschwarz/stoff anthrazit; '98 E46 323i 4d farngruen/leder hellbeige
Jest: '90 E30 325i 2d diamantschwarz/leder bison schwarz (M3) + '97 E36 323i->328i 2d arktissilber/leder montana schwarz
Jest: '05 E46 330ci stahlblau/leder schwarz + '08 E83 X3 3.0si alpinweiss 3/leder nevada tabak


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [Exx] N52, N53 - opinie/wady/problemy
PostNapisane: 19 października 2017, 19:46 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 28
Posty: 3044
Lokalizacja: Kętrzyn
Moje BMW: E46 328i
Garaż: Volvo S40 II 2.0d
Tomek napisał(a):
Co za syf, w N52 GNĄ się napinacze paska. :szok: :wstyd:


W M50 też się gną :D


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] N52, N53 - opinie/wady/problemy
PostNapisane: 5 listopada 2017, 11:01 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 54
Moje BMW: 525iA Lifestyle RIP.
Kod silnika: M54B25
Jest na forum ktoś znający się na beemkach z USA? Pytanie mam o E60 528i z rynku amerykańskiego, po rozkodowaniu VINu jakiegokolwiek egzemplarza, wychodzi, że siedzi tam silnik o oznaczeniu N52K o pojemności 3.0l ( 233KM, 270Nm ), jaki wtrysk paliwa tam siedzi, pośredni czy bezpośredni? N52 wskazywałoby na pośredni, ale o N52K w internetach praktycznie nic nie ma i dodatkowo ma czarną pokrywe zaworów jak N53... A generalnie dążę do tego czy da radę to zagazować normalną sekwencją? Kopałem w necie i tylko tyle w sumie znalazłem o 528i:
- http://www.bimmerfest.com/forums/showpo ... ostcount=3 ( ale link do pdf'a już wygasł więc chgw co tam było za info, w poście nic nie ma o bezpośrednim wtrysku )
- http://www.carfolio.com/specifications/ ... car=158136 ( tutaj wpisany jest pośredni wtrysk, ale chgw na ile wiarygodna jest ta stronka, wolałbym coś pewniejszego )


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] N52, N53 - opinie/wady/problemy
PostNapisane: 5 listopada 2017, 11:33 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Posty: 8378
Lokalizacja: PTU
Moje BMW: e30
Kod silnika: m52b28
Garaż: viewtopic.php?f=6&t=77118
Wg tego:
http://www.pelicanparts.com/techarticle ... cement.htm
(patrz obrazki)
i tego
http://www.automobile-catalog.com/car/2 ... _528i.html
ma pośredni.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] N52, N53 - opinie/wady/problemy
PostNapisane: 5 listopada 2017, 12:07 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 54
Moje BMW: 525iA Lifestyle RIP.
Kod silnika: M54B25
Nooo i to mi się podoba. Teraz tylko pytanie czy to nie jest wynalazek, do którego będzie problem z częściami do ewentualnych napraw u nas w kraju? :niepewny:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] N52, N53 - opinie/wady/problemy
PostNapisane: 5 listopada 2017, 17:05 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Posty: 15517
Lokalizacja: Los Santos
Moje BMW: E30 E46 E83
Kod silnika: M20B25 FTMW!!!
Garaż: ᶘ ᵒᴥᵒᶅ
To zwykłe N52 po kilku poprawkach.

_________________
BMW z duszą skończyły się na Kill 'em All.
Obrazek
Było: '92 E36 320i 2d diamantschwarz/stoff anthrazit; '98 E46 323i 4d farngruen/leder hellbeige
Jest: '90 E30 325i 2d diamantschwarz/leder bison schwarz (M3) + '97 E36 323i->328i 2d arktissilber/leder montana schwarz
Jest: '05 E46 330ci stahlblau/leder schwarz + '08 E83 X3 3.0si alpinweiss 3/leder nevada tabak


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [Exx] N52, N53 - opinie/wady/problemy
PostNapisane: 5 listopada 2017, 18:15 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 54
Moje BMW: 525iA Lifestyle RIP.
Kod silnika: M54B25
Czyli można to kupować bez strachu o serwisowanie?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] N52, N53 - opinie/wady/problemy
PostNapisane: 7 grudnia 2017, 08:37 
Offline
Forumowicz

Wiek: 26
Posty: 153
Moje BMW: e87
Kod silnika: n52b30a
witam was

Mam takie pytanie.
Od zalania świeżego oleju zrobiłem 3000km, z czego w ciagu ostatniego tygodnia 1500 intensywnego użytkowania.

Wyskoczył mi błąd ciśnienia vanosa
Wg wskazań komputera ubyła kreska oleju
Auto z dołu czasami ma moment tak jakby zawahania
A jak go odpaliłem w garazu na ciepłym silniku to przez dosłownie sekundę pracował nierówno poczym się wyrównał

Maxie pomysł co to może być?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] N52, N53 - opinie/wady/problemy
PostNapisane: 7 grudnia 2017, 17:20 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Posty: 15517
Lokalizacja: Los Santos
Moje BMW: E30 E46 E83
Kod silnika: M20B25 FTMW!!!
Garaż: ᶘ ᵒᴥᵒᶅ
Solenoidy vanosa do czyszczenia.

_________________
BMW z duszą skończyły się na Kill 'em All.
Obrazek
Było: '92 E36 320i 2d diamantschwarz/stoff anthrazit; '98 E46 323i 4d farngruen/leder hellbeige
Jest: '90 E30 325i 2d diamantschwarz/leder bison schwarz (M3) + '97 E36 323i->328i 2d arktissilber/leder montana schwarz
Jest: '05 E46 330ci stahlblau/leder schwarz + '08 E83 X3 3.0si alpinweiss 3/leder nevada tabak


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [Exx] N52, N53 - opinie/wady/problemy
PostNapisane: 7 grudnia 2017, 18:28 
Offline
Forumowicz

Wiek: 26
Posty: 153
Moje BMW: e87
Kod silnika: n52b30a
Tomek napisał(a):
Solenoidy vanosa do czyszczenia.



Dzięki, po weekendzie wstawiam auto do mechanika


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] N52, N53 - opinie/wady/problemy
PostNapisane: 30 grudnia 2017, 17:44 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 28
Posty: 1788
Lokalizacja: Mielec
Moje BMW: 330i
Kod silnika: M54B30
Garaż: F sporrrt,
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=122941
Od wczoraj przeczytałem wszystkie strony tego tematu, łącznie z podanymi linkami do innych tematów na temat N52, które też przeczytałem od początku do końca, zajęło mi to ok 10h :D Z wyjątkiem amerykańskich for, bo ja po amerykańsku to same podstawy znam jak pies, kot i liczyć od 0 do 10.
Bałem się bardzo tego silnika, ale teraz trochę zmieniłem zdanie, nie taki diabeł straszny jak go malują.

Podsumowując:
Byle to nie było N52B25 z wadliwymi tłokami.

1.Czyli wada konstrukcyjna głowicy N52B30 polega na tym że cykają popychacze zaworów jeśli olej nie był często zmieniany lub silnik często niedogrzewany przez co zapychają się lub zmniejszają swoją objętość kanaliki w tej głowicy zgadza się?

2. Z tym cykaniem jeśli dzieje się to cały czas podczas zakupu auta (załóżmy przebieg ok 200tyś km) to tak ma być i kupić to
próbując dobrym olejem (Millers 5W30/5W40) razem z płukanką to zminimalizować do minimum? Czy jednak odpuścić bo może być już głowica wytarta przez wałek? Bo wyczytałem w którymś temacie że z jednej strony wałek nie ma panewek/łożysk tylko pracuje bezpośrednio z głowicą przez co robi się luz i tłucze się on w silniku/ lata jak żyd po pustym sklepie.

3. Pomijając kosztowną pompę wody (ok 1000-1500zł nowa ori) która jest smarowana płynem chłodniczym. Jaki to najlepiej lać i wymieniać co 2 lata?

4. Z Vanosami czy sterowaniem ich był jakiś problem w starszych rocznikach (2003-2009r)? Z jakimi kosztami trzeba się liczyć? Bo w 2010 wiem że śruby były wadliwe i pękały łebki.

3. Zawory disa urywały się klapki i w najgorszym przypadku wpadły na tłoki więc wymiana takiego bloku silnika na kolejny.
Można się przed tym jakoś uchronić by nie wymieniać sprawnych zaworów Disa na nowe? Bo trochę to głupie że działa dobrze, wygląda ok a jednak po zakupie trzeba wydać kilka tyś zł by wymienić dwie sprawne Disy na nowe by nie zechlać silnika.

4. Pisano też że wady głowic zaczęły się w czerwcu 2006r. Czyli że co, wcześniej nie było wadliwych głowic, kanaliki się nie zapychały, popychacze zaworów nie stukały/ nie cykały jak się jeździło na krótkich odcinkach i lało zwykły olej i wymieniało co 20tyś km?

5. Że cewka któraś przy przebiegu 150tyś km padnie to nic strasznego, też o tym wiem.

6. Kosztowna Odma która jest razem z kolektorem czy w środku kolektora? Koszt tego ustrojstwa ok 1500zł tak?
Ale jak się uda znaleźć 2004-2005r to niektóre były po za kolektorem (obok) wtedy koszt jej jest znacznie mniejszy?

Może za dużo się naczytałem w zbyt krótkim odstępie czasu i już trochę mi się to pomieszało wszystko, stąd te pytania :)
A samochód który chce kupić z tym silnikiem to E64.

Co do napraw to swojego driftogruza E46 wszystko robię sam, łącznie z wymianą uszczelek vanosów, problem mógł by nastąpić przy wymianie rozrządu, ustawianiu vanosów czy zciągnięcia głowicy więc przy prostych czynnościach nie musicie doliczać cen robocizny prawie drugie tyle lub połowę tego co zazwyczaj części kosztują. To tyle miałem do powiedzenia :D

aha, P.S. Zamiast pakować kupę kasy w ten wynalazek, to nie lepiej sprzedać go zanim zaczną się jakiekolwiek problemy powodujące koszty, bo tani nie jest (7-8 tyś zł kompletny), i zainwestować w bezobsługowy poczciwy M54B30 za 3,5 - 4tyś zł komplet, wymienić oringi Vanosów za 160zł, przerobić dolot, wylot, nowa mapa/strojenie w wyniku czego uzyskujemy ok 250KM jak inni (prawie to samo co N52B30 w serii) a resztę pieniędzy ze sprzedaży N52B30 dać ogarniętemu swapownikowi i cieszyć się bezawaryjną jazdą jak to było w przypadku E46/E39? Oprócz dolewania oleju oczywiście w okolicach litr na 3tyś km. Bo disy miały też M52tu i M54 i jeździ tego od groma i też się to psuje, ale nie słyszałem żeby komuś wpadło to do silnika/na tłoki więc się jeździ na tym dopóki działa.

_________________
BMW to nie tylko zwykła marka, to cecha charakteru,

to klasa, to elegancja, to styl i szyk bycia mego,

droga koleżanko i kolego... :wink:


Bo Możesz Więcej


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] N52, N53 - opinie/wady/problemy
PostNapisane: 30 grudnia 2017, 19:35 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 29
Posty: 12784
Lokalizacja: Gdynia
Moje BMW: M3
Kod silnika: S54B32
M52B28 i porobić na 230-240 koni. Przynajmniej jak ma sie nie psuć.

_________________
Piszę jak jest.

Oglądnij moją czarną lampę po renowacji - viewtopic.php?f=6&t=140177&p=1817652#p1817652
Moja dawna E30 - viewtopic.php?t=50264
MOC Z POJEMNOŚCI! - https://www.youtube.com/watch?v=s0qRvZooyL8


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] N52, N53 - opinie/wady/problemy
PostNapisane: 30 grudnia 2017, 20:58 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 34941
Lokalizacja: Kielce
Moje BMW: E38 730d
Kod silnika: M57
Garaż: viewtopic.php?f=6&t=153718
jiGsaw napisał(a):
M52B28 i porobić na 230-240 koni. Przynajmniej jak ma sie nie psuć.

Mądrego miło posłuchać :D

I zagazowac :cwaniak:

_________________

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] N52, N53 - opinie/wady/problemy
PostNapisane: 30 grudnia 2017, 22:45 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 31
Posty: 4596
Lokalizacja: Puerto Tico Ciudad de San Escobar
Moje BMW: 3er/E90/325i
Kod silnika: N52B30
Garaż: viewtopic.php?f=6&t=149364
jiGsaw napisał(a):
M52B28 i porobić na 230-240 koni. Przynajmniej jak ma sie nie psuć.

Szkoda tylko, że jak miałeś 230-240 koni w mitycznym to inaczej pisałeś... :wstyd:
Na szczęście każdy kto jest na tym forum dłużej jak dwa miesiące wie ile warte są Twoje posty.
jiGsaw napisał(a):
E30 nie za bardzo się nadaje na wyższe prędkości, a i trakcji mistrzem nie jest, jak przeniosę sensownie na asfalt to co mam to będę zadowolony. Druga sprawa ten silnik ma prawo wybuchnąć już teraz, a co dopiero jak bym dmuchnął

viewtopic.php?f=86&t=140177&start=360#quickreply

:super:

rorafalki napisał(a):
Mądrego miło posłuchać

I zagazowac


Wtrysk pośredni ? :rotfl:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] N52, N53 - opinie/wady/problemy
PostNapisane: 30 grudnia 2017, 22:59 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 29
Posty: 12784
Lokalizacja: Gdynia
Moje BMW: M3
Kod silnika: S54B32
Michu - Ty tak na poważnie? Tutaj i tak nie ma mowy o E30 tylko inna buda. Co do M52B28 to mechanicznie jakoś wątpię by tam coś siadło z perspektywy czasu, trochę jedynie może za wysoko go kręciłem i to był ew. powód tego co napisałem, a nie sama moc w sobie, która była o ile pamiętam prawie 1000 rpm niżej niż odcinka. Zrobić 230 - 240 koni odcina 7000 i jeździć, u mnie było 7200 i tego się tylko obawiałem.

_________________
Piszę jak jest.

Oglądnij moją czarną lampę po renowacji - viewtopic.php?f=6&t=140177&p=1817652#p1817652
Moja dawna E30 - viewtopic.php?t=50264
MOC Z POJEMNOŚCI! - https://www.youtube.com/watch?v=s0qRvZooyL8


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] N52, N53 - opinie/wady/problemy
PostNapisane: 30 grudnia 2017, 23:23 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 31
Posty: 4596
Lokalizacja: Puerto Tico Ciudad de San Escobar
Moje BMW: 3er/E90/325i
Kod silnika: N52B30
Garaż: viewtopic.php?f=6&t=149364
Kusy problem masz rozwiązany! Kupuj e64 urzeźb tam m52 i jeździj górą :rotfl:
N52 to zuo! EWP i disa toż to koszta nie do przeskoczenia !!! Taniej wyjdzie Cię swap i mody z m52 :rotfl:
Mało tu teraz zaglądam , ale widzę, że niektórzy dalej trzymają swój poziom :D

BTW. Jakie teraz jest best daily ever? :rotfl:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] N52, N53 - opinie/wady/problemy
PostNapisane: 30 grudnia 2017, 23:52 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 34
Posty: 2181
Lokalizacja: Poznan
Moje BMW: BMW F30 328i
Kod silnika: N20
E64 wazy tyle co e38 wiec z mitycznym ledwo bedzie to jezdzic :]

_________________
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=91120 ocen moja Becie


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] N52, N53 - opinie/wady/problemy
PostNapisane: 31 grudnia 2017, 10:23 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 29
Posty: 12784
Lokalizacja: Gdynia
Moje BMW: M3
Kod silnika: S54B32
A z 7% większym motorem o 10 koni mocniejszym to będzie rakieta? :zdziwko: Ta sama klasa osiągów.

Michu - gościu sie naczytal i widac dobrowolnie chce wybrac silnik dla siebie, który będzie dla niego akceptowalny pod względem serwisowym w aspekcie jego parametrów. Mi by się pewnie juz nie chciało i bym na jego miejscu został przy seryjnym n52b30 258 koni czy 263? Bo chyba te są najlepsze z calej rodziny. Do te ego gazik i tyle.

_________________
Piszę jak jest.

Oglądnij moją czarną lampę po renowacji - viewtopic.php?f=6&t=140177&p=1817652#p1817652
Moja dawna E30 - viewtopic.php?t=50264
MOC Z POJEMNOŚCI! - https://www.youtube.com/watch?v=s0qRvZooyL8


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] N52, N53 - opinie/wady/problemy
PostNapisane: 31 grudnia 2017, 15:07 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 28
Posty: 1788
Lokalizacja: Mielec
Moje BMW: 330i
Kod silnika: M54B30
Garaż: F sporrrt,
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=122941
Michu napisał(a):
rorafalki napisał(a):
Mądrego miło posłuchać

I zagazowac


Wtrysk pośredni ?

A w czym problem zagazować wtrysk pośredni? Nawet bezpośredni można ale to już prawie drugie tyle więcej kosztuje instalacja.
A co z tymi disami, jednorazowy przypadek że komuś się urwała klapka i wpadła na cylinder czy po zakupie dobre disy wymienić na nowe i *uj, tak ma być?

_________________
BMW to nie tylko zwykła marka, to cecha charakteru,

to klasa, to elegancja, to styl i szyk bycia mego,

droga koleżanko i kolego... :wink:


Bo Możesz Więcej


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] N52, N53 - opinie/wady/problemy
PostNapisane: 31 grudnia 2017, 16:26 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 29
Posty: 12784
Lokalizacja: Gdynia
Moje BMW: M3
Kod silnika: S54B32
Kusy napisał(a):
A co z tymi disami, jednorazowy przypadek że komuś się urwała klapka i wpadła na cylinder czy po zakupie dobre disy wymienić na nowe i *uj, tak ma być?


Według niektórych tak ma być. Dla mnie specjalna troska powinna się zaczynać w silnikach ekstremalnych, sportowych i wyczynowych itp. czyli w jakimś M3, Porsche, Ferrari. A taki zwykły dupowóz powinien przyjąć na klatę LPG i jeździć bez marudzenia jak dawniej, za czasów M20, M50, M52B28... Niestety w pewnym momencie lobby homoseksualistów zaczęło wymuszać, wprowadzać bądź jedno i drugie różne chore normy emisji spalin, chore konkurowanie o każdą dziesiątą litra spalania w testach mniej itd. Do tego zaplanowana nieprzydatność oraz estymacja zarobków z serwisu przez koncerny i pozamiatane. Do tego upychanie coraz większej liczby często zbędnych gadżetów, zmniejszenie czasu na testowanie nowego modelu itd. Większości ludziom łatwo wcisnąć taki badziewny kit, tylko oprawić to w odpowiednią oprawkę, wmówić, że dzięki temu lądolód na Antarktydzie przestanie się cofać odbierając miejsce łowu niedźwiedziom polarnym, a rozrodu pingwinom... biznes jest biznes.

_________________
Piszę jak jest.

Oglądnij moją czarną lampę po renowacji - viewtopic.php?f=6&t=140177&p=1817652#p1817652
Moja dawna E30 - viewtopic.php?t=50264
MOC Z POJEMNOŚCI! - https://www.youtube.com/watch?v=s0qRvZooyL8


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 586 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 25, 26, 27, 28, 29, 30  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 7 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL