maaaad napisał(a):
Możliwe, możliwe.. Padają tylko po stronie ssącej czy wszystkie?
Z tego źródła wynikałoby, że tak:
http://www.rtsauto.com/bmw-e90-valve-tr ... ticknoise/Jest tu ten sam (jak się okazuje mylący) rysunek który wkleiłem wcześniej do tematu, wskazujący na regulatory przy Valvetronic'u (po stronie ssącej).
ALE wczytałem się dokładniej w te zalecenia serwisowe przytoczone poniżej i natrafiłem tam na takie zdanie:
"A cylinder head casting number that does not match will require replacement of the
12 exhaust camshaft hydraulic valve lifters (HVA)".
Wynika z tego, że BMW faktycznie zaleca wymianę 12 regulatorów, tyle, że po stronie wydechowej. Więc równocześnie byłaby to odpowiedź na twoje pytanie
Numer części "szklanek" po stronie ssącej jest inny niż po wydechowej. Poza tym ponoć BMW wycofało już z produkcji te stare HVA i teraz można nabyć już tylko ich poprawioną wersję. Z drugiej strony czytałem też na forach opinię ludzi, którym wymiana tych elementów nie pomogła, dopiero wymiana głowicy rozwiązała problem:
http://www.z4-forum.com/forum/viewtopic ... 1&start=30Tak czy inaczej jest to bardzo śliski temat, w którym ciężko z czystym sumieniem cokolwiek komuś doradzać. Jednak ciągle chodzi mi po głowie myśl, że gdybym miał zacząć wojnę z tą "wrodzoną" usterką, to być może zacząłbym od zalania silnika dobrym olejem 0W-30, zamiast 5W-30. Ciekawe jestem rezultatów takiej zmiany