BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 28 marca 2024, 18:39

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1




Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 748 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29 ... 38  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: [Exx] N52, N53 - opinie/wady/problemy
PostNapisane: 25 kwietnia 2017, 08:27 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 188
Moje BMW: F31 + e93
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 33&start=0
kolejna dyskusja że ja mam bardzo fajny silnik a inni mają szrota :D

mam e93 n53 narazie za krótko żeby coś wiecej powiedzieć o spalaniu oleju.
Silniki n52 i n53 spalają olej przy ostrej jeździe, tak było jest i będzie. Gdzieś widziałem blog mechanika który się uparł że uszczelni wszystko i na koniec całej dość obszernej fotorelacji nadal olej mu silnik brał :P (jak znajdę link to wkleje)

Znam ludzi którzy nigdy nie przekraczają w benzynie 5 tys obrotów "bo po co ?" to też jest bardzo dynamiczna jazda ale ciężko żeby auto piło olej.
Gorzej jak ktoś jeździ jak emeryt i mu też łyka 1litr na 1000km to wtedy trochę słabo :)

Naczytałem się zanim kupiłem obecne auto o silnikach benzynowych.
Wszystkie biorą olej przy ostrej jeździe i bmw o tym wie i o tym piszę w instrukcji (cytat poniżej, wkleiłbym swoją instrukcję ale mam po niemiecku)

Spala Ci olej ? jak nie wiecej niż 0,7 na 1000 to wszystko jest w "normie" chociaż akurat bmw nie ma się czym chwalić...

Olej spala każdemu, jednemu minimalnie, innemu wiecej. Powiem wam tak, spalanie oleju to najmniejszy problem, kupi się raz na miesiąc /dwa / czy pół roku 1 litr na dolewkę za ile ? 40zł przy zakupie 4 litrów ? to są naprawdę grosze. Te silniki tak mają i z mojego punktu widzenia to jest akurat najmniejszy problem.

Cytuj:
BMW TIS Computer Manual
...
Oil consumption =
oil quantity added (ccm) - oil quantity drained (g): 0.86 q/ccm
mileage reading when draining - mileage reading when adding oil
Example:
Oil quantity added at mileage reading (km) 44,800:4,000 ccm
Oil quantity drained off at mileage reading (km) 45,900:2,700g
Oil consumption =
4,000 ccm- 2,700 g : 0.86 g/ccm
45,900 km - 44,800 km
= 0.78 ltr./1,000 km
For BMW spark-ignition and diesel engines, the maximum oil consumption is 0.7 ltr./1000km.
Due to their higher power and engine-speed levels, M-Power engines may have a maximum oil consumption of 1.5 ltr./ 1,000km

Record on engine oil consumption measurement:
Please refer to Enclosure 13.0



a co do N53 to przy zakupie trzeba mieć świadomość że koszta mogą poszybować, rzeczy najbardziej awaryjne, ceny za same częsci:
pompa wody 1500zł
NOX 1700zł
świece +cewki 800zł
wtryski 6x 900zł 5400zł !!

+robocizna

ceny mogą się różnić, np pompa wody pierburg widzę że jest teraz w promocji za 1000zł :)


pompe wody jak nie była wymieniana to moim zdaniem pierwsze co powinno się na początku wymienić (bo jak walnie w trasie to mamy spory kłopot), reszte tylko jak są niepokojące objawy.

Czyli jak ktoś ma pecha to może na dzień dobry wydać nawet 10tys zł :kwasny:

minusem jak dla mnie jeszcze N53 jest głośna praca bezpośrednich wtrysków, z auta tego nie słychać ale jak na początku posłuchałem silnika to myślałem że coś jest nie tak a okazuje się że tak ma być :P

tutaj jakiś przykładowy filmik z YT jest ich pełno:


nowe wtryski wiadomo pracują ciszej.

a i jeszcze jedna ciekawostka, wtryskiwacze też podrabiają :P widziałem na chińskich portalach, już robią ładne z wszystkimi oryginalnymi oznaczeniami :P mocno bym się zastanawiał czy kupować wtryski np na allegro dla zaoszczędzenia tych 100zł


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] N52, N53 - opinie/wady/problemy
PostNapisane: 13 maja 2017, 09:24 
Offline
Forumowicz

Posty: 205
Moje BMW: E90 325i
Kod silnika: N52B25
Garaż: E90 Le Mans Blue - http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=159825
Mi właśnie strasznie podoba się E90 LCI tylko ten bezpośredni wtrysk no...Moim zdaniem w pojedynku N52 Vs N53 pod względem awaryjności N53 wypada dużo gorzej...Dlatego jak będę brał następne E90 mocno zastanowię się nad 335d...Możliwości rozwoju ogromne,a jak usunie się ekologię to myśle,że koszty będą znośne :cool:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] N52, N53 - opinie/wady/problemy
PostNapisane: 13 maja 2017, 10:15 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 15793
Lokalizacja: Gdynia
Moje BMW: M3
Kod silnika: S65B40
Dokładnie, zakopując już głupie docinki pod ziemię, 335d to super wybór jak komuś diesel odpowiada. :) Szkoda tylko, że nie występował w manualu, chociaż w dieselu chyba jednak manual to nie jest najlepsza opcja.

Michu - to które konkretnie wersje R6 z E90 nie mają żadnych problemów konstrukcji silnika tylko ew. pompa wody i jakiś inny osprzęt?

_________________
Piszę jak jest.

Bezpośredni link do galerii Audi S4 Łepka —> viewtopic.php?f=55&t=173434

Jeszcze nie witom, a już żegnom.:
WitoM napisał(a):
Ja póki co galerii M4 nie planuje bo jestem zajęty słuchaniem dziwieku silnika z głośników


Argumentum ad maiorem:
DamianTra napisał(a):
Kolego jestem inzynierem. Naukowcem. Nie bazuje na sci-fi, autobiografiach czy jakiejkolwiek nie naukowej literaturze w celu wyksztalcenia swiatopogladu...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] N52, N53 - opinie/wady/problemy
PostNapisane: 13 maja 2017, 10:33 
Offline
Forumowicz

Posty: 205
Moje BMW: E90 325i
Kod silnika: N52B25
Garaż: E90 Le Mans Blue - http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=159825
jiGsaw napisał(a):
Dokładnie, zakopując już głupie docinki pod ziemię, 335d to super wybór jak komuś diesel odpowiada. :) Szkoda tylko, że nie występował w manualu, chociaż w dieselu chyba jednak manual to nie jest najlepsza opcja.

Michu - to które konkretnie wersje R6 z E90 nie mają żadnych problemów konstrukcji silnika tylko ew. pompa wody i jakiś inny osprzęt?


Może nie do końca odpowiada ale ma tyle plusów,że ciężko ich niedostrzec :)

Pytanie nie do mnie ale...jeśli pytasz o R6 bez wad konstrukcyjnych to właśnie N53...poprawiona głowica i brak wadliwych tłoków ( w N52B30 nie było wadliwych tłoków tylko głowica) ale znowu wtrysk bezpośredni i awarie niektóych podzespołów.Jeśli się mylę to napewno Michu mnie poprawi :cool:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] N52, N53 - opinie/wady/problemy
PostNapisane: 13 maja 2017, 12:14 
jiGsaw napisał(a):
Michu - to które konkretnie wersje R6 z E90 nie mają żadnych problemów konstrukcji silnika tylko ew. pompa wody i jakiś inny osprzęt?

n51 SULEV czyli np 328i 2996 cm3 (USA), N52KP inaczej N52N, N53.

Sengoku215, w N52 jest wtrysk pośredni, w N53 jest bezpośredni :)


Góra
  
 
 Tytuł: Re: [Exx] N52, N53 - opinie/wady/problemy
PostNapisane: 13 maja 2017, 12:32 
Offline
Forumowicz

Posty: 205
Moje BMW: E90 325i
Kod silnika: N52B25
Garaż: E90 Le Mans Blue - http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=159825
Michu napisał(a):
jiGsaw napisał(a):
Michu - to które konkretnie wersje R6 z E90 nie mają żadnych problemów konstrukcji silnika tylko ew. pompa wody i jakiś inny osprzęt?

n51 SULEV czyli np 328i 2996 cm3 (USA), N52KP inaczej N52N, N53.

Sengoku215, w N52 jest wtrysk pośredni, w N53 jest bezpośredni :)


Tak napisałem :) tam jest później nawias i dalej debatuje o N53 :p


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] N52, N53 - opinie/wady/problemy
PostNapisane: 13 maja 2017, 12:34 
Sengoku215 napisał(a):
tam jest później nawias i dalej debatuje o N53 :p

Sorki. Mój błąd, tak na szybkości czytałem i pisałem odpowiedź :)


Góra
  
 
 Tytuł: Re: [Exx] N52, N53 - opinie/wady/problemy
PostNapisane: 13 maja 2017, 12:35 
Offline
Forumowicz

Posty: 205
Moje BMW: E90 325i
Kod silnika: N52B25
Garaż: E90 Le Mans Blue - http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=159825
Michu napisał(a):
Sengoku215 napisał(a):
tam jest później nawias i dalej debatuje o N53 :p

sorki, tak na szybkości czytałem i pisałem odpowiedź :)


U Ciebie jest cykanie?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] N52, N53 - opinie/wady/problemy
PostNapisane: 13 maja 2017, 12:38 
Sengoku215 napisał(a):
U Ciebie jest cykanie?

Nie ma. Mam zalany Millers 0W40 i nie zaobserwowałem, na 5W40 też nie było, natomiast na 5W30 w upały ponad 30 stC, jak zgasiłem auto i odpaliłem po godzinie np to zdarzyło się , że cyknął dwie trzy sekundy. Oby wszystkie auta miały takie problemy :rotfl:
Szwagier ma 330i z n52 , zalany 0W40 i też żaden z popychaczy nie cyknie. Tak czy inaczej, póki co (odpukać) kompletnie bezobsługowe auta :ok:


Góra
  
 
 Tytuł: Re: [Exx] N52, N53 - opinie/wady/problemy
PostNapisane: 13 maja 2017, 12:46 
Offline
Forumowicz

Posty: 205
Moje BMW: E90 325i
Kod silnika: N52B25
Garaż: E90 Le Mans Blue - http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=159825
Ja mam 5w40 Millersa i gra jak na cymbałkach...Tyle,że ja odpalam robie 5 km i gasze..i tak w kółko..trase robie raz na rok... :zalamany:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] N52, N53 - opinie/wady/problemy
PostNapisane: 13 maja 2017, 12:51 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 15793
Lokalizacja: Gdynia
Moje BMW: M3
Kod silnika: S65B40
W M52/M50 jak cykało to znaczy, że ktoś skopał głowicę albo skopana, tutaj może być podobnie, sama wymiana szklanek nic nie pomagała, więc jak chcesz to zrobić to ostrzegam przed wyrzuceniem kasy w błoto, bo ja tak straciłem kasę... Zwykle z samym cykaniem można jeździć normalnie i nic się nie stanie.

_________________
Piszę jak jest.

Bezpośredni link do galerii Audi S4 Łepka —> viewtopic.php?f=55&t=173434

Jeszcze nie witom, a już żegnom.:
WitoM napisał(a):
Ja póki co galerii M4 nie planuje bo jestem zajęty słuchaniem dziwieku silnika z głośników


Argumentum ad maiorem:
DamianTra napisał(a):
Kolego jestem inzynierem. Naukowcem. Nie bazuje na sci-fi, autobiografiach czy jakiejkolwiek nie naukowej literaturze w celu wyksztalcenia swiatopogladu...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] N52, N53 - opinie/wady/problemy
PostNapisane: 13 maja 2017, 14:37 
Offline
Forumowicz

Posty: 205
Moje BMW: E90 325i
Kod silnika: N52B25
Garaż: E90 Le Mans Blue - http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=159825
jiGsaw napisał(a):
W M52/M50 jak cykało to znaczy, że ktoś skopał głowicę albo skopana, tutaj może być podobnie, sama wymiana szklanek nic nie pomagała, więc jak chcesz to zrobić to ostrzegam przed wyrzuceniem kasy w błoto, bo ja tak straciłem kasę... Zwykle z samym cykaniem można jeździć normalnie i nic się nie stanie.


Wlasnie to jest ta wada fabryczna głowicy..Jest zła cyrkulacja oleju i jeśli nie nagrzeje się porzadnie tam się nie przesmaruje..z tym nornalnie się jeździ,jedyny skutek uboczny to właśnie to cykanie...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] N52, N53 - opinie/wady/problemy
PostNapisane: 15 maja 2017, 19:28 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 6
Moje BMW: n/a
Kod silnika: n/a
Panowie, wiem, że już raz pytałem w tym temacie, ale mocno jestem zainteresowany kupnem e92 z n52b30 lub 25 w ostateczności i po prostu mam mętlik, bo co strona/opinia to inna. Opłaca się kupić używane auto z ~200k nalotu z tym silnikiem? Nie jestem znawcą, ale się interesuje motoryzacją, olej u siebie wymieniam regularnie, części najczęściej zamienniki, ale przynajmniej średnia półka - ogółem staram się dbać o auto, proste rzeczy robię sam. Nie jestem fanem marki, ale osiągi i wygląd z pewnością przyciagają mnie do e92 tylko czy auto (wiadomo, zależy od stanu, ale powiedzmy, że trafię dobrze utrzymany egzemplarz) będzie w miarę bezawaryjne? Stukanie HVA w ogóle by mi nie przeszkadzało, ale ta głowica wadliwa...można przeczytać, że tylko stukanie popychaczy powoduje, a można, że tłoki, pierścienie wszystko się max zużywa ;/


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] N52, N53 - opinie/wady/problemy
PostNapisane: 15 maja 2017, 19:53 
subzero napisał(a):
ale mocno jestem zainteresowany kupnem e92 z n52b30 lub 25

Wszystko tylko nie B25.
subzero napisał(a):
bo co strona/opinia to inna.

na każdej stronie to samo :D


Góra
  
 
 Tytuł: Re: [Exx] N52, N53 - opinie/wady/problemy
PostNapisane: 15 maja 2017, 20:18 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 6
Moje BMW: n/a
Kod silnika: n/a
@up
Ok, dzięki to jedno już wiem :) chociaż to mocno zawęża krąg poszukiwań :)

Michu napisał(a):
na każdej stronie to samo :D

Stronę wstecz można przeczytać, że wystarczy w b25 wymieniać regularnie olej i będzie służyć :) Dodam, że planuję zagazować silnik. Regularnie serwisowany, dbany, filtry, oleje i nic większego nie powinno zaskoczyć? Wiem, że czasem się zdarza, tym bardziej przy większym przebiegu, że czasem coś p..... i trzeba np wymienić panewki i nie mam z tym problemu, boję się tylko częstych takich akcji :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] N52, N53 - opinie/wady/problemy
PostNapisane: 15 maja 2017, 21:09 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 23072
Lokalizacja: Łódź
Moje BMW: E36&E46&F30
Garaż: E36 316i Compact & E46 320CI Coupe & F30 320D Sedan
Kolego a interesowałeś się tym jak w e92 wypada montaż butli pod LPG ? Należy zrobić dość znaczne przeróbki by butla była pod bagażnikiem a taka przeróbka kosztuje okolice tysiąca złotych no chyba że ładujesz walca do bagaja :P


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] N52, N53 - opinie/wady/problemy
PostNapisane: 15 maja 2017, 21:11 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 6
Moje BMW: n/a
Kod silnika: n/a
@szczurek1986
mniej więcej tak, ale walec do bagaja to opcja dla mnie, teraz mam małą butlę i częste tankowania to udręka czasami, mam nadzieję, że wejdzie przynajmniej 60l


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] N52, N53 - opiJeślinie/wady/problemy
PostNapisane: 15 maja 2017, 21:19 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 23072
Lokalizacja: Łódź
Moje BMW: E36&E46&F30
Garaż: E36 316i Compact & E46 320CI Coupe & F30 320D Sedan
jeśli bagażnik to dla Ciebie zbędne miejsce i w ogóle z niego nie korzystasz to wal ile litrów się da i tyle...

Jakie przebiegi robisz rocznie ? :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] N52, N53 - opinie/wady/problemy
PostNapisane: 15 maja 2017, 21:24 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 6
Moje BMW: n/a
Kod silnika: n/a
mało :) ok 12-15k i przynajmniej 90% to trasy, fajnie by było po prostu móc zrobić ok 400km na butli to by mi wystarczyło :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] N52, N53 - opinie/wady/problemy
PostNapisane: 15 maja 2017, 21:28 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 23072
Lokalizacja: Łódź
Moje BMW: E36&E46&F30
Garaż: E36 316i Compact & E46 320CI Coupe & F30 320D Sedan
Skoro Twoje przebiegi to 90% trasa nie myślałeś nad dieslem ? :P

na 400 kilometerów to musi być kawał butli :hyhy:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 748 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29 ... 38  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 13 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL