BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 20 kwietnia 2024, 04:16

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1




Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 748 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26 ... 38  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: [Exx] N52, N53 - opinie/wady/problemy
PostNapisane: 11 maja 2016, 18:33 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 32
Posty: 89
Lokalizacja: Koniaków / Wejherowo
Moje BMW: F10 530d
Bylem dzis w warsztacie innym i uzgodnilem z gosciem, ze wymieni mi te tloki za kase z gwarancji do tego uszczelke pod pokrywa zaworow, pokrywe zaworow znow na nowa bo trzeba (tlumaczyl mi ze pozniej znow jakies cisnienie jest inne i jak jej sie nie wymieni to moze byc katastrofa) czy jest jeszcze cos innego co przy okazji rozebranego silnika mozna zrobic? I pytal mnie co przy okazji z rozrzadem? o_O w sumie nie wiedzialem co mu powiedziec. ktos cos?

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] N52, N53 - opinie/wady/problemy
PostNapisane: 11 maja 2016, 18:33 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 1860
Moje BMW: brak
Kod silnika: Turbo
Ciekawe to co piszesz. Poczytam, popytam ;)

_________________
Moje BMW E46 330i
viewtopic.php?f=6&t=120047


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] N52, N53 - opinie/wady/problemy
PostNapisane: 11 maja 2016, 18:46 
!kuchar napisał(a):
Ciekawe to co piszesz. Poczytam, popytam ;)

jak znajdę to podrzucę Ci "olejową rozprawkę" którą pisał Pilot na e90post.com. Dużo ciekawych rzeczy tam było.


Góra
  
 
 Tytuł: Re: [Exx] N52, N53 - opinie/wady/problemy
PostNapisane: 11 maja 2016, 20:16 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 15986
Lokalizacja: Los Santos
Moje BMW: E30 E46 E83
Kod silnika: M20B25 FTMW!!!
Garaż: ᶘ ᵒᴥᵒᶅ
Tylko że w USA jest inaczej, w ogóle nie zaleca się LL-04 ze względu na inne paliwo.

_________________
BMW z duszą skończyły się na Kill 'em All.
Obrazek
Było: '92 E36 320i 2d diamantschwarz/stoff anthrazit; '98 E46 323i 4d farngruen/leder hellbeige, '97 E36 323i->328i 2d arktissilber/leder montana schwarz
Jest: '90 E30 325i 2d diamantschwarz/leder bison schwarz (M3), '05 E46 330ci stahlblau/leder schwarz, '08 E83 X3 3.0si alpinweiss 3/leder nevada tabak


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [Exx] N52, N53 - opinie/wady/problemy
PostNapisane: 11 maja 2016, 20:40 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 1564
Moje BMW: E92 325d LCI
Kod silnika: N57
Garaż: Poprzednia E92 335d http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 11&start=0

Obecna E92 325d LCI http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=153318
Tylko przez ich paliwo bylo kiedys duzo problemow z nikasilem w 540i i 740i przez duza zawartosc siarki.
Tam w ogole maja namieszane z silnikami wlasnie przez paliwo, jakie stosuja


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] N52, N53 - opinie/wady/problemy
PostNapisane: 11 maja 2016, 20:41 
Tomek napisał(a):
Tylko że w USA jest inaczej, w ogóle nie zaleca się LL-04 ze względu na inne paliwo.

Podobno macie kilkukrotnie mniejszą zawartość siarki w paliwach, czyli krótko mówiąc są czystsze. Lepiej dla silnika, lepiej dla katalizatorów...więc na olej mozna machnąć już ręką i zalać coś np 0W40 który de facto lepiej chroni silnik niż 5w40.
U nas do full saps modne się zrobiło dodawanie AR9100. Coraz więcej osób leje do n52/54 np mobila new life 0W40 + AR9100.
Ja tam jednak wolę pozostać przy sprawdzonym Millersie :)


Góra
  
 
 Tytuł: Re: [Exx] N52, N53 - opinie/wady/problemy
PostNapisane: 11 maja 2016, 23:20 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 15986
Lokalizacja: Los Santos
Moje BMW: E30 E46 E83
Kod silnika: M20B25 FTMW!!!
Garaż: ᶘ ᵒᴥᵒᶅ
Michu napisał(a):
Podobno macie kilkukrotnie mniejszą zawartość siarki w paliwach, czyli krótko mówiąc są czystsze.


Raczej odwrotnie. Norma dla EU jest 10ppm, w US 30ppm.

_________________
BMW z duszą skończyły się na Kill 'em All.
Obrazek
Było: '92 E36 320i 2d diamantschwarz/stoff anthrazit; '98 E46 323i 4d farngruen/leder hellbeige, '97 E36 323i->328i 2d arktissilber/leder montana schwarz
Jest: '90 E30 325i 2d diamantschwarz/leder bison schwarz (M3), '05 E46 330ci stahlblau/leder schwarz, '08 E83 X3 3.0si alpinweiss 3/leder nevada tabak


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [Exx] N52, N53 - opinie/wady/problemy
PostNapisane: 12 maja 2016, 07:02 
Tomek napisał(a):
Michu napisał(a):
Podobno macie kilkukrotnie mniejszą zawartość siarki w paliwach, czyli krótko mówiąc są czystsze.


Raczej odwrotnie. Norma dla EU jest 10ppm, w US 30ppm.

Nigdy nie weryfikowałem tego co gość pisze bo z reguły pisał mądre rzeczy. Aczkolwiek to z siarką w paliwie też nie do końca mi pasowało dlatego napisałem podobno. Przecież między innymi dlatego BMW zrezygnowało z n53 w usa, w m52 i m60 występowały problemy z nikasilem o których pisał Punisher. A im większa liczba zasadowa w oleju tym mniej w silniku kwasów powstających przy spalaniu siarki...Pewnie dlatego zaleca się u Was LL01.
Teraz pasuje tylko zweryfikować tezę FULL SAPS i ich pozostałości w silniku.
Cytuj:
Od lat fora dyskusyjne użytkowników BMW żyją doniesieniami o pękaniu głowic w silnikach M20 oraz problemie z szybko postępującym zużyciu nikasilu na gładziach cylindrowych jednostek M52 (1995 ‒ 1998) i M60 (1992 ‒ 1996). Pierwszy z wymienionych problemów zwykle był efektem brutalnej eksploatacji i niesprawnego układu chłodzenia. Z kolei nikasilowi szkodziła wysoka zawartość siarki w paliwie. Profilaktycznie nie pokrywano taką powłoką cylindrów samochodów eksportowanych do USA.


Góra
  
 
 Tytuł: Re: [Exx] N52, N53 - opinie/wady/problemy
PostNapisane: 12 maja 2016, 07:18 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 32
Posty: 89
Lokalizacja: Koniaków / Wejherowo
Moje BMW: F10 530d
Pomoze ktos? Fajne by bylo odrazu wymienic co co sie powinno wymieniac jak silnik bedzie rozebrany :)

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] N52, N53 - opinie/wady/problemy
PostNapisane: 12 maja 2016, 07:23 
rapidash napisał(a):
Pomoze ktos? Fajne by bylo odrazu wymienic co co sie powinno wymieniac jak silnik bedzie rozebrany :)

Ty, no ale jak mamy Ci pomóc? skąd mamy wiedzieć w jakim stanie masz łańcuch rozrządu? To on jest mechanikiem , niech sprawdzi. Sam u siebie profilaktycznie wymieniłem tylko napinacz. Mechanik o którego robiłem auto mówił, że w N52 nie spotkał się z awariami rozrządu a przewija się u niego sporo tych aut (było też już tutaj pisane o tym).


Tak w ogóle to w tym temacie jest mega burdel.... Każdy tu wbija i zadaje pytania: "mam problem z tym, tym i tamtym" chyba nie po to jest ten wątek żeby zrobić z niego ogólny temat "Mechanika, elektryka & eksploatacja N52".
Twórzcie tematy tam gdzie powinny być (czyli tu: viewforum.php?f=1) a nie dopisujcie tutaj po sryliard razy tego samego o byle pierdnięcie. Ten temat zostawmy dla wartościowych informacji, niech będzie przejrzysty a nie żeby było w nim 100 stron o problemach z rozrusznikiem czy świecami :rotfl:


Góra
  
 
 Tytuł: Re: [Exx] N52, N53 - opinie/wady/problemy
PostNapisane: 12 maja 2016, 17:16 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 1564
Moje BMW: E92 325d LCI
Kod silnika: N57
Garaż: Poprzednia E92 335d http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 11&start=0

Obecna E92 325d LCI http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=153318
rapidash napisał(a):
Pomoze ktos? Fajne by bylo odrazu wymienic co co sie powinno wymieniac jak silnik bedzie rozebrany :)


Sam sobie odpowiedziales tak naprawde na swoje pytanie.
Jesli 1500 eurakow pokryje naprawe tlokow, to ile wydasz na rozrzad? 500 euro, a moze wszystko pokryje owe ubezpieczenie?
Jak masz rozebrany, to wymieniaj i nie pytaj, a bedziesz mial spokoj na kolejne lata, jesli chcesz troche polatac swoja betka


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] N52, N53 - opinie/wady/problemy
PostNapisane: 25 maja 2016, 16:42 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 32
Posty: 89
Lokalizacja: Koniaków / Wejherowo
Moje BMW: F10 530d
Wlasnie dzis otrzymalem bardzo pomyslny telefon z warsztatu BMW. ''motor total schaden" :cenzura: 2gi i 5ty cylinder porysowany od srodka. powod ? wpadla klapka disa do srodka ktore wczesniej kontrolowalem i jedna wymienialem a druga byla niby dobra. super zadowolony. teraz musze juz szukac n52b30

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] N52, N53 - opinie/wady/problemy
PostNapisane: 25 maja 2016, 19:40 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 1564
Moje BMW: E92 325d LCI
Kod silnika: N57
Garaż: Poprzednia E92 335d http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 11&start=0

Obecna E92 325d LCI http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=153318
Te wszystkie klapki w kolektorach to tykajaca bomba, chyba, ze wymienimy przy danym przebiegu, Jednak gdy jestesmy drugim wlascicielem lub trzecim, to kto wie jaki jest naprawde przebieg


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] N52, N53 - opinie/wady/problemy
PostNapisane: 25 maja 2016, 19:45 
Dziwi mnie trochę fakt, że pada Ci jedna disa, przebieg jaki masz to 160 000 km i nie wymieniasz obu tylko jedną... Niektórzy takie rzeczy wypyerdalają na nowe już przy pakiecie startowym dla świętego spokoju.


Góra
  
 
 Tytuł: Re: [Exx] N52, N53 - opinie/wady/problemy
PostNapisane: 31 maja 2016, 22:37 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 5
Chłopaki.

Wertuję to forum od kilku godzin i oczy mam już kwadratowe :-)

Próbuję ustalić, czy Z4, którą chcę obejrzeć ma trefne tłoki. Kombinuję z realoem, etk i http://www.parts.bmwgroup.com i w obu wypadkach widzę numerki: 11 25 7 612 982 i 11 25 7 561 845.

Mam już jaja większe od torby, ponieważ nie mogę znaleźć sposobu na pewne sprawdzenie tego "co jest w środku".

Proszę, pomóżcie: (dajcie wędkę -> gdzie szukać, albo na co patrzeć)

VIN której sprawdzam: E350111 - jest z 2010-02-03

VIN testowej z 2011, gdzie miała mieć już poprawione tłoki: E503461 - jest z 2011-04-08

_________________
Pozdrawiam
Krzysiek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] N52, N53 - opinie/wady/problemy
PostNapisane: 1 czerwca 2016, 08:00 
Michu napisał(a):
W BMW PuMA piszą, że poprawione tłoki wychodzą razem z silnikami N52B25 w marcu 2010 r.

nie wiem jak Ty tego szukałeś ale pisałem na piątej stronie co i jak


Góra
  
 
 Tytuł: Re: [Exx] N52, N53 - opinie/wady/problemy
PostNapisane: 1 czerwca 2016, 08:18 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 5
@Michu, czyli liczy się tylko data produkcji auta i to ją konfrontuję z datą "występowania" danych tłoków?

PS: Daty produkcji tłoków widziałem i uchwyciłem się tego tropu, jednak coś nie dawało mi spokoju i szukałem pozycji/parametru, który będzie wskazywał wprost, która partia części jest zainstalowana.

edit:
Tłok 11257612982 zastąpił od 28.01.2010 serię 11257561844, która była montowana "na zakładkę" z nową serią, czyli 29.08.2005 — 05.05.2010

Zadzwoniłem do ASO, podałem VIN. Osoba, która to sprawdzała, powiedziała mi, że w tym silniku (auto z 2010-02-03) są już tłoki 11257612982 i według BMW są już pozbawione wady.


Tłoki 11257561844, produkowane do 05.05.2010, po 28.01.2010 szły głównie na potrzeby ASO i sklepów OEM!!! (czyli w tym czasie można było takiego "knyfa" kupić w sklepie)

Do fabryki silników od 28.01.2010 szły już tłoki 11257612982.

_________________
Pozdrawiam
Krzysiek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] N52, N53 - opinie/wady/problemy
PostNapisane: 1 czerwca 2016, 10:12 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 5
jeszcze raz poproszę moderatora o scalenie :-) (proszę wybaczyć, ale "kopię" w Internecie i znalazłem coś, co muszę skonsultować z Panem w ASO)

----

Znalazłem jednak dokument z systemu PuMA (2919297-01) z dnia 2010-03-12 w którym:
- podwyższona konsumpcja oleju w silnikach N52(K)B25 może występować w na skutek wadliwego 3ciego pierścienia (zbierającego olej)
w samochodach E60, E61, E83, E85, E89, E90, E91, E92, E93 (ale nie E82, E84, E88 i tych z opcją S858/0858, czyli o niższym stopniu sprężania),
które zostały wyprodukowane pomiędzy 2004 wrzesień a 2010 kwiecień (samochody produkowane w Niemczech, E83 w Austrii)
- KS 11257561844 wymieniany jest na KS 11257612982

Wychodzi na to, że BMW "zabezpiecza się" i szacuje, że N52(K)B25 poprawione wychodziły od kwietnia 2010 niż jak Pan ASO powiedział mi, że od 28 stycznia 2010 (wraz z wprowadzeniem tłoków).

Mam zadzwonić około 15stej, ponieważ teraz Pan w ASO nie był w stanie mi tego sprawdzić na skutek aktualizacji/innej przyczyny nie działania programu.

Zobaczymy, czego się dowiem.

_________________
Pozdrawiam
Krzysiek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] N52, N53 - opinie/wady/problemy
PostNapisane: 1 czerwca 2016, 10:23 
Po raz kolejny wrzucam dokument PuMA BMW odnośnie tłoków w n52...
Do panów z aso podszedłbym z rezerwą...nie wiem jak u Was ale u nas...Pan z pomocy technicznej nie wiedział o istnieniu anteny pierścieniowej do E46 :rotfl: A potem biedny nie umiał jej znaleźć :rotfl:


Obrazek


Góra
  
 
 Tytuł: Re: [Exx] N52, N53 - opinie/wady/problemy
PostNapisane: 1 czerwca 2016, 10:40 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 5
[code][/code]Ten dokument właśnie mam na myśli (jest jeszcze druga strona tego dokumentu, która mówi o wyłączeniach, o których napisałem).
Poniżej linki w wyższej rozdzielczości:

http://forum.bmw5.co.uk/uploads/monthly ... 639821.jpg
http://forum.bmw5.co.uk/uploads/monthly ... 639841.jpg


Dobra - odpuszczam tą Z4 (z lutego 2010), będę szukał wersji od maja 2010 z N52B25 lub dowolnej z N52B30.

_________________
Pozdrawiam
Krzysiek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 748 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26 ... 38  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 38 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL