BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 29 marca 2024, 10:42

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1




Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 748 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28 ... 38  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: [Exx] N52, N53 - opinie/wady/problemy
PostNapisane: 3 stycznia 2017, 20:13 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 59
Moje BMW: E60
Kod silnika: N52B25
Ponowie pytanie, czy po wymianie elektrozaworu/solenoid'a trzeba zrobić adaptacje ,czy wystarczy skasować błąd?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] N52, N53 - opinie/wady/problemy
PostNapisane: 3 stycznia 2017, 20:32 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 15986
Lokalizacja: Los Santos
Moje BMW: E30 E46 E83
Kod silnika: M20B25 FTMW!!!
Garaż: ᶘ ᵒᴥᵒᶅ
Nic nie trzeba. Filtry do tych solenoidów też wymień jak już grzebiesz.

_________________
BMW z duszą skończyły się na Kill 'em All.
Obrazek
Było: '92 E36 320i 2d diamantschwarz/stoff anthrazit; '98 E46 323i 4d farngruen/leder hellbeige, '97 E36 323i->328i 2d arktissilber/leder montana schwarz
Jest: '90 E30 325i 2d diamantschwarz/leder bison schwarz (M3), '05 E46 330ci stahlblau/leder schwarz, '08 E83 X3 3.0si alpinweiss 3/leder nevada tabak


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [Exx] N52, N53 - opinie/wady/problemy
PostNapisane: 4 stycznia 2017, 13:35 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 59
Moje BMW: E60
Kod silnika: N52B25
Pierwsze słyszę o filtrach do elektrozaworów, w którym miejscu się znajdują?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] N52, N53 - opinie/wady/problemy
PostNapisane: 4 stycznia 2017, 19:59 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 15986
Lokalizacja: Los Santos
Moje BMW: E30 E46 E83
Kod silnika: M20B25 FTMW!!!
Garaż: ᶘ ᵒᴥᵒᶅ
To są zawory zwrotne/filtry w głowicy po stronie wydechowej.

Obrazek

Nr części 11367541692

_________________
BMW z duszą skończyły się na Kill 'em All.
Obrazek
Było: '92 E36 320i 2d diamantschwarz/stoff anthrazit; '98 E46 323i 4d farngruen/leder hellbeige, '97 E36 323i->328i 2d arktissilber/leder montana schwarz
Jest: '90 E30 325i 2d diamantschwarz/leder bison schwarz (M3), '05 E46 330ci stahlblau/leder schwarz, '08 E83 X3 3.0si alpinweiss 3/leder nevada tabak


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [Exx] N52, N53 - opinie/wady/problemy
PostNapisane: 4 stycznia 2017, 20:19 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 59
Moje BMW: E60
Kod silnika: N52B25
Dzięki za informacje. Ciekawe w jakim są stanie..


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] N52, N53 - opinie/wady/problemy
PostNapisane: 20 stycznia 2017, 12:03 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 8
Moje BMW: E60 550i
Kod silnika: N62B48
Garaż: BMW e61 520d 2006 - było
BMW E60 550i 2008 - Jest
Panowie, troszkę się pogubiłem. Jeśli by można tak sprecyzować wszystko w kilku zdaniach. Planowałem zakup E90 325i z roczników 2005-2007, ale z tego co piszecie to są strasznie awaryjne. Czy do rocznika 2008 była jakaś R6 benzynowa, godna uwagi? Pozdrawiam.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] N52, N53 - opinie/wady/problemy
PostNapisane: 20 stycznia 2017, 12:27 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 25
Moje BMW: e90
Kod silnika: n53
O jakim kolwiek silniku byś nie czytał na forum to każdy będzie awaryjny bo każdy pisze i szuka rozwiązań problemów gdy są, a gdy wszystko działa mało kto o tym pisze.
Jak kupisz silnik n52/n53 a olej wymieniany był regularnie co 8/10/12 tys to raczej silnik powinien być dobry.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] N52, N53 - opinie/wady/problemy
PostNapisane: 19 marca 2017, 19:56 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 41
Posty: 43
Lokalizacja: Strzegom
Moje BMW: E60
Kod silnika: N52B30A
Witam szanowne grono posiadaczy N52, N53 (i nie tylko). Jestem na etapie doprowadzania do ładu e60 z n52b30. Jeżeli chodzi o silnik, zostały mi już tylko błędy 29f4, 29f5 (pojawiające się co kilkadziesiąt km.), czyli jak się nie mylę, katy do wymiany. Rozpatruję zakup zamienników rodzimej firmy JMJ. http://e-tlumiki.pl/katalizatory-dedyko ... 2004-.html. Czy ktoś z Was przerabiał podobny temat? Ew. może przedstawić inne rozwiązania?
Będę ogromnie wdzięczny!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] N52, N53 - opinie/wady/problemy
PostNapisane: 26 marca 2017, 09:50 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 1231
Lokalizacja: KROSNO
Moje BMW: F31 320 ED
Kod silnika: N47T
kuba_rz napisał(a):
Mój silnik to pracuje idealnie w porównaniu do tego z filmiku :szok:

1l / 6000km to chyba ekstremalne zużycie , ja od wymiany do wymiany oleju dolewam w okolicach 0,5 l , może zasługa w tym małego przebiegu bo 116 tys to nie dużo przecież.



Głupoty ,mam E60 z oryginalnym przebiegiem 180tyś na karku 181 co 6 tys km dolewam litrę oleju takie są wskazania tego silnika.

_________________
„Jeśli masz Astona DB9 na podjeździe i nim nie jeździsz, to tak jakbyś miał Keirę Knightley w łóżku i spał na kanapie"


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] N52, N53 - opinie/wady/problemy
PostNapisane: 28 marca 2017, 19:55 
ROBBMW napisał(a):
co 6 tys km dolewam litrę oleju takie są wskazania tego silnika.

Nie tego silnika , tylko jak widać Twojego silnika...

Ja mam identycznie jak Kuba_rz ;) Ciekawe dlaczego :rotfl: Mój szwagier też od wymiany do wymiany (10 000 km) dolewa około 0,5L max :!:


Góra
  
 
 Tytuł: Re: [Exx] N52, N53 - opinie/wady/problemy
PostNapisane: 28 marca 2017, 20:09 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 2290
Lokalizacja: Poznan
Moje BMW: C400 4matic
W N53 od wymiany do wymiany nic nie musialem dolewac.

_________________
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=91120 ocen moja Becie


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] N52, N53 - opinie/wady/problemy
PostNapisane: 28 marca 2017, 20:13 
BAWARA napisał(a):
W N53 od wymiany do wymiany nic nie musialem dolewac.

Proste.

Mi ostatnio mechanik zalał 6,3L , poziom wyszedł OK, ale w górnej granicy. Po zrobieniu 10 tkm zszedłem na środeczek. Od min do max w instrukcji piszą , że jest 1L , więc u mnie zużycie oscyluje w granicach 0,5L na 10 000km.


Góra
  
 
 Tytuł: Re: [Exx] N52, N53 - opinie/wady/problemy
PostNapisane: 28 marca 2017, 21:21 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 7390
Lokalizacja: Lublin
Moje BMW: E91 LCI
Kod silnika: N53B30A
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=157967
Michu napisał(a):
Od min do max w instrukcji piszą , że jest 1L , więc u mnie zużycie oscyluje w granicach 0,5L na 10 000km.


Niby tak ale to jakaś lipa. Mi zeszło do min, dolałem tak 0,5-0,55 i było max.

_________________
Obrazek

Typer EURO 2016 - I miejsce


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] N52, N53 - opinie/wady/problemy
PostNapisane: 28 marca 2017, 21:39 
Gumiś napisał(a):
Mi zeszło do min, dolałem tak 0,5-0,55 i było max.

Gumiś, jest to możliwe. W którymś z tematów na e90post Pilot tłumaczył, że masz podzielone po około 0,33. Jeżeli miałeś niewiele niżej od średniego poziomu to po wlaniu 0,5 wskakujesz na max :)
Pamiętaj, że równy litr możesz wlać dopiero wtedy jak auto Cię o oliwę poprosi :)


Góra
  
 
 Tytuł: Re: [Exx] N52, N53 - opinie/wady/problemy
PostNapisane: 29 marca 2017, 03:17 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 32
Posty: 89
Lokalizacja: Koniaków / Wejherowo
Moje BMW: F10 530d
Dokladnie tak jak napisal michu, przerabialem juz ten temat wiele razy. Wreszcie udalo mi sie doprowadzic ten silnik do ladu, co niestety mnie nie malo czasu i nerwow kosztowalo :zly:

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] N52, N53 - opinie/wady/problemy
PostNapisane: 9 kwietnia 2017, 13:10 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 6
Moje BMW: n/a
Kod silnika: n/a
Witam Panowie ;)

Również przygotowuję się do zakupu 'trójki' e90. Myślę nad rocznikami z n52, bo w planach mam go zagazować. Czytałem kilka stron z tego tematu, wynika, że to dość solidna konstrukcja. Chciałbym kupić coś z przebiegiem poniżej 200kkm, ale kto wie co się trafi. Pytanie brzmi - czy zadbany egzemplarz wytrzyma 400-500kkm bez większych trudów?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] N52, N53 - opinie/wady/problemy
PostNapisane: 9 kwietnia 2017, 21:15 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 15986
Lokalizacja: Los Santos
Moje BMW: E30 E46 E83
Kod silnika: M20B25 FTMW!!!
Garaż: ᶘ ᵒᴥᵒᶅ
Blok silnika? Pewnie tak.

_________________
BMW z duszą skończyły się na Kill 'em All.
Obrazek
Było: '92 E36 320i 2d diamantschwarz/stoff anthrazit; '98 E46 323i 4d farngruen/leder hellbeige, '97 E36 323i->328i 2d arktissilber/leder montana schwarz
Jest: '90 E30 325i 2d diamantschwarz/leder bison schwarz (M3), '05 E46 330ci stahlblau/leder schwarz, '08 E83 X3 3.0si alpinweiss 3/leder nevada tabak


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [Exx] N52, N53 - opinie/wady/problemy
PostNapisane: 24 kwietnia 2017, 20:55 
Najprawdopodobniej jeszcze w tym roku doczekamy się pierwszego, kompletnego, p&p zestawu turbo do n52b30 od BimmerPerformanceCenter.




Góra
  
 
 Tytuł: Re: [Exx] N52, N53 - opinie/wady/problemy
PostNapisane: 25 kwietnia 2017, 06:30 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 32
Posty: 1174
Lokalizacja: Jarocin
Moje BMW: E92 335i,m3f80 18r
Kod silnika: N54b30&s55b30
Garaż: N54garage
Michu napisał(a):
Najprawdopodobniej jeszcze w tym roku doczekamy się pierwszego, kompletnego, p&p zestawu turbo do n52b30 od BimmerPerformanceCenter.



Jestem ciekaw jal to długo pojezdzi tu sa pokazane różnice silnikow dlatego ja odpuściłem temat uturbiania mojego ex e90

_________________
335i n54 single turbo
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=86&t=161088&start=280
N54garage


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] N52, N53 - opinie/wady/problemy
PostNapisane: 25 kwietnia 2017, 08:06 
Mr.Klopot, widziałem ten film wcześniej. Tak jak gość mówi: N54 zaprojektowany solidnie pod turbo , N52 zaprojektowany w sposób gdzie priorytetem była redukcja wagi. N54 jest o 34 kg cięższy od N52.

Cytuj:
the N54 is 34 kg (75 lb) heavier than the N52.


Góra
  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 748 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28 ... 38  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 18 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL