BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 24 kwietnia 2024, 20:39

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1




Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 748 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 38  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: [Exx] N52, N53 - opinie/wady/problemy
PostNapisane: 14 marca 2014, 12:31 
Offline
Naczelny bimbrovnik
Avatar użytkownika

Posty: 9076
Lokalizacja: PTU
Moje BMW: e30
Kod silnika: m52b28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=77118
Pewnie, że po zejściu wskazówki z "niebieskiego" olej nie jest jeszcze odpowiednio nagrzany. Dziś sprawdzę dokładnie, jak to wygląda u mnie (mam wskaźnik temp. oleju).
Poza tym, nagrzanie się płynu a nagrzanie się silnika to też nie jest to samo.
Ja staram się przez pierwszych 8 km nie przekraczać 2-3 tys. rpm, jak chcę porządnie dać ognia to rozgrzewam auto przez ok. 10 km. Może i jest to zbyt przesadne pieszczenie się, ale jakoś mi to nie utrudnia ani nie uprzykrza użytkowania auta ;-)

_________________
Obrazek

One redline a day keeps a mechanic away.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] N52, N53 - opinie/wady/problemy
PostNapisane: 14 marca 2014, 12:32 
a czy nie da się jakoś w E90 w ukrytym menu "odpalić" wskaźnik temp oleju?


Góra
  
 
 Tytuł: Re: [Exx] N52, N53 - opinie/wady/problemy
PostNapisane: 14 marca 2014, 12:42 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 33
Posty: 3058
Lokalizacja: Herzberg/Tiegenhof
Moje BMW: Z3
maaaad napisał(a):
Ja staram się przez pierwszych 8 km nie przekraczać 2-3 tys. rpm, jak chcę porządnie dać ognia to rozgrzewam auto przez ok. 10 km. Może i jest to zbyt przesadne pieszczenie się, ale jakoś mi to nie utrudnia ani nie uprzykrza użytkowania auta ;-)

Robię dokładnie tak samo.

Smokin napisał(a):
a czy nie da się jakoś w E90 w ukrytym menu "odpalić" wskaźnik temp oleju?

Myślę że nie. :suchy:

_________________
"Jeszcze dziś, nawet po tym, co się wydarzyło w Ronde di Andora bardziej boję się, kiedy wychodzę na spacer, niż kiedy prowadzę auto." RK


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] N52, N53 - opinie/wady/problemy
PostNapisane: 14 marca 2014, 14:48 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1099
Moje BMW: 335i
Garaż: ex: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 51&start=0
jiGsaw, Pawel!, maaaad, w e9x nie ma wskaźnika temperatury ani płynu ani oleju :kwasny: W benzynie to nie jest taki duży problem ale np.: w dieslu to jest uciążliwe bo skąd wiedzieć kiedy w końcu można spokojnie cisnąć ?

Smokin, ja przez pierwsze pare km / pare minut jazdy nie przekraczałem 2,5tys , potem już swobodnie można jechać , to r6 i to w benzynie także jeśli nie ma dużego mrozu na zewnątrz czyli temperatur blisko 0 stopni silnik bardzo szybko łapie temperature.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] N52, N53 - opinie/wady/problemy
PostNapisane: 14 marca 2014, 16:18 
Offline
Naczelny bimbrovnik
Avatar użytkownika

Posty: 9076
Lokalizacja: PTU
Moje BMW: e30
Kod silnika: m52b28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=77118
Wiem, że nie ma wskaźnika temp. oleju - w e30 też nie ma (mam dołożony), ale na logikę i wyczucie - 8-10 km i dopiero w palnik. Dziś po 6-godzinnym postoju przejażdżka, na końcówce niebieskiego pola - temperatura oleju nie większa niż 50 stopni (bo od tylu zaczyna się skala).

_________________
Obrazek

One redline a day keeps a mechanic away.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] N52, N53 - opinie/wady/problemy
PostNapisane: 14 marca 2014, 17:00 
.


Ostatnio edytowano 17 marca 2020, 23:04 przez Michu, łącznie edytowano 1 raz

Góra
  
 
 Tytuł: Re: [Exx] N52, N53 - opinie/wady/problemy
PostNapisane: 14 marca 2014, 17:02 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1099
Moje BMW: 335i
Garaż: ex: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 51&start=0
maaaad, nie ma wskaźnika nie tylko temp oleju (wyjątek w 335i i m3) ale też PŁYNU CHŁODNICZEGO.

Obrazek

Tak wygląda licznik w e9x i największy problem jest właśnie w braku wskaźnika płynu chł.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] N52, N53 - opinie/wady/problemy
PostNapisane: 14 marca 2014, 23:57 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 15799
Lokalizacja: Gdynia
Moje BMW: M3
Kod silnika: S65B40
Co za gówno, to we fiacie panda jest. :zdziwko:

_________________
Piszę jak jest.

Bezpośredni link do galerii Audi S4 Łepka —> viewtopic.php?f=55&t=173434

Jeszcze nie witom, a już żegnom.:
WitoM napisał(a):
Ja póki co galerii M4 nie planuje bo jestem zajęty słuchaniem dziwieku silnika z głośników


Argumentum ad maiorem:
DamianTra napisał(a):
Kolego jestem inzynierem. Naukowcem. Nie bazuje na sci-fi, autobiografiach czy jakiejkolwiek nie naukowej literaturze w celu wyksztalcenia swiatopogladu...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] N52, N53 - opinie/wady/problemy
PostNapisane: 15 marca 2014, 00:32 
Offline
Forumowicz

Posty: 423
Moje BMW: 523i
Kod silnika: M52B25
jiGsaw, ale w Fabii ,którą niedawno prowadziłem też nie było :hyhy:

ale za to świeciła się niebieska ikonka i jak się silniczek 1,2 turbo zagrzał to zgasła :hyhy:
mogę się mylić ale chyba w E60,E90 tego patentu nie ma :)

_________________
Marek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] N52, N53 - opinie/wady/problemy
PostNapisane: 15 marca 2014, 00:35 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 15986
Lokalizacja: Los Santos
Moje BMW: E30 E46 E83
Kod silnika: M20B25 FTMW!!!
Garaż: ᶘ ᵒᴥᵒᶅ
kuba_rz napisał(a):
PŁYNU CHŁODNICZEGO


Mala strata. Juz w poprzedniej wersji ten wskaznik byl gowno warty. W E46 trzyma rowno pion w zakresie 75-113*C :rotfl:

_________________
BMW z duszą skończyły się na Kill 'em All.
Obrazek
Było: '92 E36 320i 2d diamantschwarz/stoff anthrazit; '98 E46 323i 4d farngruen/leder hellbeige, '97 E36 323i->328i 2d arktissilber/leder montana schwarz
Jest: '90 E30 325i 2d diamantschwarz/leder bison schwarz (M3), '05 E46 330ci stahlblau/leder schwarz, '08 E83 X3 3.0si alpinweiss 3/leder nevada tabak


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [Exx] N52, N53 - opinie/wady/problemy
PostNapisane: 15 marca 2014, 08:38 
.


Ostatnio edytowano 17 marca 2020, 23:04 przez Michu, łącznie edytowano 1 raz

Góra
  
 
 Tytuł: Re: [Exx] N52, N53 - opinie/wady/problemy
PostNapisane: 23 marca 2014, 13:23 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 1564
Moje BMW: E92 325d LCI
Kod silnika: N57
Garaż: Poprzednia E92 335d http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 11&start=0

Obecna E92 325d LCI http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=153318
Wyczytalem gdzies info o tym, ze w USA dalej sa produkowane N52 i nie ma wtrysku bezpośredniego, natomiast w Europie N53 z wtryskami piezo. Być może dlatego tam dalej klepia valve gdy u nas już tego nie ma. Tam tankuja paliwo z duza zawartoscia siarki,ktora niszczy silniki (tak jak kiedys 540 E34 i nikasil), tak dzis wtryski i budowa na to nie pozwala,aby byl tam wtrysk bezposredni. Takze tak nie ma 335i, tylko 330i biturbo, ktore na wtrysku efi ma 302 chyba konie i dalej chyba jest to N52, jesli sie nie myle. Sam przymierzam się do kupna 325i lub 330i,ale nie wiem od którego roku były produkowane N53, a dokładnie jaki miesiąc. Co do paliwa, to nie mogę patrzeć jak ludzie podjezdzaja pod supermarket i tankują paliwo,ktore po kilku dniach pobytu w karnistrze nawet się nia pali (sprawdzone osobiście). Olej wymieniny co 15tys mil (tak nakazuje kontrolka wymiany w samochodzie) nawet w dieselu,prowadzi do uszkodzen jednostki napedowej. Czy to wszystko jest robione specjalnie,zeby serwis na tym zarobil,gdyz ja zawsze wymieniałem olej raz na rok lub max co 10 tys km,zalezy co było pierwsze. Mam puga 206 1.6 16v ikatuje go niesamowicie czsem. Wymienialem olej w ciągu 1.5 roku dwa razy,co 8 tys. i nigdy problemów z silnikiem mimo kręcenia momentami do 6.5-7 tys. Tak samo z 523 mojej dziewczyny i naszej bylej 323 Ci. Jak kto dba, tak i ma. Wiekszosc modeli jakie oglądam to diesele i beny 325 lub 330. Samochody czasem kilkuletnie,a satak dobite, az szkoda mowic (mam na myśli silnik). Widac sadze w wydechu, czy to dpf czy zarcie oleju przez N52 LUB N53. Jak to kiedyś ktoś napisał,ze niektóre silniki BMW sa specjalnej troski i tak trzeba je traktować.

Mam tez pytanie odnośnie N53: jakie sa największe problemy z tym silnikiem i w jaki sposób je usunąć?
Czy warto kupic ta jednostke.

Ponawiam także pytanie odnośnie miesiąca i roku od kiedy produkowane jest N53?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] N52, N53 - opinie/wady/problemy
PostNapisane: 23 marca 2014, 20:28 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 15986
Lokalizacja: Los Santos
Moje BMW: E30 E46 E83
Kod silnika: M20B25 FTMW!!!
Garaż: ᶘ ᵒᴥᵒᶅ
Punisher napisał(a):
Tam tankuja paliwo z duza zawartoscia siarki,ktora niszczy silniki (tak jak kiedys 540 E34 i nikasil), tak dzis wtryski i budowa na to nie pozwala,aby byl tam wtrysk bezposredni. Takze tak nie ma 335i, tylko 330i biturbo, ktore na wtrysku efi ma 302 chyba konie i dalej chyba jest to N52, jesli sie nie myle


Mylisz się. 3.0tt to jest N54 i w US i w EU, z wtryskiem bezpośrednim, identyczne silniki. W dodatku to właśnie BMW NA dostało 335is czyli jeszcze mocniejszą wersję N54.

Punisher napisał(a):
Co do paliwa, to nie mogę patrzeć jak ludzie podjezdzaja pod supermarket i tankują paliwo,ktore po kilku dniach pobytu w karnistrze nawet się nia pali (sprawdzone osobiście).


Ja zaś nie mogę patrzeć jak ludzie wierzą że to samo paliwo z różną naklejką różni się czymś od siebie.

_________________
BMW z duszą skończyły się na Kill 'em All.
Obrazek
Było: '92 E36 320i 2d diamantschwarz/stoff anthrazit; '98 E46 323i 4d farngruen/leder hellbeige, '97 E36 323i->328i 2d arktissilber/leder montana schwarz
Jest: '90 E30 325i 2d diamantschwarz/leder bison schwarz (M3), '05 E46 330ci stahlblau/leder schwarz, '08 E83 X3 3.0si alpinweiss 3/leder nevada tabak


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [Exx] N52, N53 - opinie/wady/problemy
PostNapisane: 24 marca 2014, 22:31 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 1564
Moje BMW: E92 325d LCI
Kod silnika: N57
Garaż: Poprzednia E92 335d http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 11&start=0

Obecna E92 325d LCI http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=153318
Co do paliwa sam sprawdzilem wielokrotnie, ze tankowane na stacjach shell(prawdziwych, a nie franczyza) inaczej dzialalo na kilka samochodow,jakimi jezdzilem. Paliwo z supermarketu lub zwyklej stacji esso albo jeszcze innej sprawialo,ze samochod nie miał mocy oraz zuzywal go więcej. Stacje shell lub bp od zawsze były i będą stacjami, na których będę tankowal. Poza tym wymieniając filtry paliwa kilka razy dosłownie wylewal się z nich czarny osad. Każdy tankuje tam gdzie taniej,ale jakość nawet gazu zawsze była lepsza jak dla mnie na dbrych stacjach.

Wola wlasciciela gdzie tankuje i jego samochod


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] N52, N53 - opinie/wady/problemy
PostNapisane: 5 kwietnia 2014, 19:14 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 520
Moje BMW: E92 335i
Kod silnika: N54B30
kuba_rz napisał(a):
w e9x nie ma wskaźnika temperatury ani płynu ani oleju :kwasny:


Brak tego wskaźnika faktycznie jest sporą niedogodnością w E90, ale należy pamiętać również, że...

maaaad napisał(a):
nagrzanie się płynu a nagrzanie się silnika to też nie jest to samo.


Rozgrzewanie auta przez 10km uważam za przesadę, choć podziwiam i szanuje taką dbałość o silnik. Ja pozwalam sobie zahaczyć o wyższe obroty po przejechaniu około 5km i sądzę, że absolutnie nie powinno to zaszkodzić. Znam ludzi którzy depczą w dość mocnych autach, w zimie, tuż po wyjechaniu z parkingu, na oleju 10W i jeszcze korba im bokiem nie wyszła. Więc jak się ma coś urwać to się urwie, niezależnie czy ktoś będzie rozgrzewał 5, 10 czy 15km...

Punisher napisał(a):
Wyczytalem gdzies info o tym, ze w USA dalej sa produkowane N52 i nie ma wtrysku bezpośredniego, natomiast w Europie N53 z wtryskami piezo.


Dokładnie, z tą różnicą, że w USA nie występowało N52 o pojemności 2.5 litra. Zarówno N52 US jak i N53 to jednostki 3L. Jako ciekawostkę można nadmienić, że 325 w wersji z N53, jest odrobinę wolniejsza niż wersja o pojemności 2.5L. Z tego co czytałem, przyczyną takiego stanu rzeczy jest inne przełożenie dyferencjału w wersji z N53.

Punisher napisał(a):
Takze tak nie ma 335i, tylko 330i biturbo, ktore na wtrysku efi ma 302 chyba konie i dalej chyba jest to N52


Nic z tych rzeczy. 335i to N54 na wtrysku piezo i N55 z Valvetronic'iem oraz tradycyjnym wtryskiem bezpośrednim.

Punisher napisał(a):
Mam tez pytanie odnośnie N53: jakie sa największe problemy z tym silnikiem i w jaki sposób je usunąć?


Chyba największym problemem były nagminnie padające cewki zapłonowe, ale ten problem można usunąć zgłaszając się do ASO na akcję serwisową. Poza tym jednak trochę bym się obawiał tego piezoelektrycznego wtrysku... :/

Smokin napisał(a):
http://www.e90post.com/forums/showthread.php?t=13504
aż dziw , że u nas na forum osoby dotknięte problemem można policzyć na palcach jednej ręki... :rotfl:


Bardzo pomocny temat. Po jego lekturze można się dowiedzieć wielu ciekawych rzeczy. Między innymi tego, że problem stukających popychaczy dotyczył nie tylko N52, ale tez pewnej grupy N54. W przypadku N52 nieraz nawet wymiana głowicy nie przynosiła rezultatu (kończyło się na wymianie silnika, a wymiana popychaczy i dźwigienek po stronie ssącej (wykonywana i zalecana przez ASO) zwyczajnie mijała się z celem, gdyż problem i tak powracał jak bumerang. Osobiście nie zdecydowałem się na wymianę popychaczy, choć miałem ku temu okazję, gdy wymieniano mi uszczelkę pod pokrywą zaworów (urwana aluminiowa śruba od pokrywy zaworów - bardzo częsta usterka w N52) i to była bardzo dobra decyzja. Obecnie jeżdżę autem dzień w dzień, po około 25km dziennie, od czasu do czasu wkręcając silnik na wyższe obroty. W większości przypadków silnik jest zupełnie cichy, niezależnie od temperatury zewnętrznej, czasami jednak zdarzają się niezbyt donośnie stuki, które zazwyczaj milkną po pierwszym dodaniu gazu. Jest to ogromna poprawa w porównaniu z tym co było kiedyś, gdy jeździłem na krótkie dystanse - silnik potrafił pracować jak stara sieczkarnia i to przez kilka ilometrów :/

Sednem problemu jest powietrze dostające się wraz z olejem do komór popychaczy po stronie wydechowej. Jedynym sposobem ich odpowietrzenia jest jak najdłuższa praca silnika w optymalnej temperaturze i najlepiej w średnim lub wyższym zakresie obrotów. Częste gaszenie i odpalanie zimnego silnika drastycznie pogarsza sytuację. Nie dotyczy to popychaczy po stronie ssącej, gdyż są sterowane Valvetronic'iem, który poprzez zmienny wznios zaworów, uniemożliwia wyciskanie oleju z popychacza, podczas gdy na postoju napiera na niego krzywka wałka rozrządu. Nieraz to czy popychacze się odezwą, czy też nie, zależy od tak na pozór mało istotnej rzeczy jak to w jakiej pozycji, po zgaszeniu silnika zatrzyma się wydechowy wałek rozrządu. No cóż, są to silniki stworzone z myślą o śmiganiu niemieckimi autostradami po 100km dziennie i jazda wokół "komina" nie służy tej jednostce jeszcze bardziej niż jakiemuś dieslowi, więc trzeba mieć to na uwadze. Tak więc dla mnie na tą chwilę temat popychaczy jest zamknięty. Zrobię jeszcze płukankę przy następnej wymianie i może spróbuje oleju Millers 5W-30, ale to już bardziej z czystej ciekawości, niż konieczności. Mimo wszystko nadal oceniam ten silnik pozytywnie. Uważam, że jak na rodzinę N jest trwały, wspaniale brzmi i uwielbia wysokie obroty. Jako były posiadacz N52TUB28 mam do niego wielki szacunek, ale lata 90-te skończyły się 15 lat temu i otaczanie się reliktami tamtych czasów nie jest rozwiązaniem. Prędzej czy później i tak trzeba będzie postawić krok w przód, więc niema sensu dłużej wzbraniać się przed nowymi rozwiązaniami, nawet jeśli nie są już tak trwałe jak kiedyś.

_________________
Oddam w dobre ręce wtryskiwacze do M52TU i nową, fabrycznie zapakowaną cewkę zapłonową marki Delphi, do silnika N52. Info na priv.


Ostatnio edytowano 23 czerwca 2014, 21:00 przez Zakov328, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] N52, N53 - opinie/wady/problemy
PostNapisane: 6 kwietnia 2014, 09:28 
jiGsaw napisał(a):
silnik potrafił pracować jak stara sieczkarnia i to przez kilka ilometrów :/

czyli u Ciebie Zakov328 popychacze stukały?

Zakov328 napisał(a):
Zrobię jeszcze płukankę przy następnej wymianie i może spróbuje oleju Millers 5W-30

ja mam ten olej i póki co , odpukać u mnie ten silnik pięknie pracuje. Mam nadzieję, że tak już będzie.


Góra
  
 
 Tytuł: Re: [Exx] N52, N53 - opinie/wady/problemy
PostNapisane: 6 kwietnia 2014, 12:38 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 520
Moje BMW: E92 335i
Kod silnika: N54B30
Smokin napisał(a):
czyli u Ciebie Zakov328 popychacze stukały?


Owszem w N52 to nic nadzwyczajnego i tak jak napisałem wyżej - czasami dalej nie dają o sobie zapomnieć, choć jest to stukanie krótkotrwałe i słyszalne z paru kroków, a nie tak jak wcześniej z kilometra :wstyd: Twoje auto jest z USA, więc istnieje spore prawdopodobieństwo, że miałeś wymienioną głowicę. Ostatnio w paru wątkach wyczytałem, że nawet wymiana głowicy czasami nie likwidowała problemu w 100% i od czasu do czasu lekki stukot powracał. Jednak nie wiem, nie widziałem tego auta na oczy. Jakkolwiek jeśli nie słyszałeś jak potrafi chodzić N52 w najbardziej niesprzyjających warunkach to tym lepiej dla Ciebie. Wolałbym sprzedać mój samochód niż codziennie jeździć nim na krótki dystans...

_________________
Oddam w dobre ręce wtryskiwacze do M52TU i nową, fabrycznie zapakowaną cewkę zapłonową marki Delphi, do silnika N52. Info na priv.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] N52, N53 - opinie/wady/problemy
PostNapisane: 6 kwietnia 2014, 22:01 
.


Ostatnio edytowano 17 marca 2020, 23:05 przez Michu, łącznie edytowano 1 raz

Góra
  
 
 Tytuł: Re: [Exx] N52, N53 - opinie/wady/problemy
PostNapisane: 6 kwietnia 2014, 22:26 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 520
Moje BMW: E92 335i
Kod silnika: N54B30
Smokin napisał(a):
aki olej masz teraz zalany?


Motul X-Clean+ 5W-30

Smokin napisał(a):
i od czasu do czasu lekki stukot powracał

ale to się zdarza przecież nie tylko w N52 w BMW...opel, mercedes, VW również stosują hydrauliczne popychacze i jak opisują producenci delikatne stuki "raz na jakiś czas" to rzecz dopuszczalna.


To prawda, dlatego też nie spędza mi to szczególnie snu z powiek.

Smokin napisał(a):
w najbardziej niesprzyjających warunkach

czyli jakich?


Grzanie silnika na postoju, jazda na krótkie dystanse, częste odpalanie i gaszenie chłodnego silnika, niski poziom oleju, emerycki styl jazdy do 2500rpm...

_________________
Oddam w dobre ręce wtryskiwacze do M52TU i nową, fabrycznie zapakowaną cewkę zapłonową marki Delphi, do silnika N52. Info na priv.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] N52, N53 - opinie/wady/problemy
PostNapisane: 7 kwietnia 2014, 07:17 
.


Ostatnio edytowano 17 marca 2020, 23:05 przez Michu, łącznie edytowano 1 raz

Góra
  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 748 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 38  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 26 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL